Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Tarneaeg – Tarneaeg on ajavahemik, mis kulub tellimuse vastuvõtmisest hetkest kuni hetkeni, mil kaup antakse üle kliendi valdusesse.
Tarneaeg - ajavahemik, mis kulub tellimuse vastuvõtmise hetkest kuni hetkeni, mil kaup/ todang antakse üle kliendi valdustesse
Tarneahelate juhtimine on protsessijuhtimine selle ehedaimal kujul, mis eeldab loobumist funktsioonipõhisest organisatsioonistruktuurist ning kõikide tarneahela osapoolte ühist keskendumist lõppkliendi nõudluse võimalikult kvaliteetsele rahuldamisele minimaalsete kogukuludega. Tarneahelate juhtimise professionaalsuse tasemest ja valitud strateegiast sõltub ettevõtte konkurentsivõime, paindlikkus, teenitav kasum, jätkusuutlikkus ja firma väärtus.
Tarnevõime - on võime rahuldada nõudlust mingi kndla toote järele teatud perjoodi jooksul 254. Mis on ettevõttes tavaliselt probleemiks teenindustaseme ja selle saavutamiseks tehtud kulude puhul?
Tarneahel on ettevõtluse traditsioonilisi protsesse ja tegevusi koordineeriv süsteem tarbijast kuni tarneahela alguseni (materjalide tarnijani) tagamaks toodete, teenuste ja informatsiooni kasulikkuse kliendile/tarbijale ja ettevõtte (tarneahela liikme) omanikule, ühtlasi täiustamaks tarneahelat kui tervikut.
Tarnepoliitika – Tarnepoliitika peab sisaldama tarnetingimusi ja alternatiivseid tarnimisviise.
Tarneahela juhtimine on arenenud välja strateegilise ostu-, tootmis-, logistika- ja finantsjuhtimise, samuti müügi- ning klienditeeninduse omavahelise integreerumise tulemusena. (6) Tähtsat muutust tarneahela juhtimise strateegias on põhjustanud viimasel kümnenil juurdunud põhimõtete muutused.
Tarneahela juhtimine on ettevõtluse traditsiooniliste protsesside ja tegevuste koordineerimine lõpptarbijast kuni tarneahela alguseni ( tarnijani), et tagada toodete, teenuste ja informatsiooni väärtuseline kasulikkus kliendi või aktsionäri seisukohast ja täiustada tarneahelat kui tervikut.
Tarnekindlus on tõenäoline. Tõenäosus, et tellimus saab tehtud õigel ajal vigstamata.
Tarneahelate juhtimine on protsessijuhtimine selle ehedaimal kujul, mis eeldab loobumist funktsioonipõhisest organisatsioonistruktuurist ning kõikide tarneahela osapoolte ühist keskendumist lõppkliendi nõudluse võimalikult kvaliteetsele rahuldamisele minimaalsete kogukuludega.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tarneahela juhtimine tähendab lisaväärtust loovate äritegevuste integreerumist kogu tarneahela ulatuses, et suurendada klientide rahulolu 13. Mida tähendab e-äri? E-äri tähendab eelkõige tarneahela eri osade analüüsi ja juhtimist interneti vahendusel, millega kaasneb uute ärimudelite väljatöötamine 14. Mida hõlmab tegevuste koordineerimine? Tegevuste koordineerimine hõlmab tarneahela osapoolte vaheliste tegevuste kiirendamist ja automatiseerimist.
Tavaveosed – Tavaline töövahend, tavasõiduplaan, tavariskid, tavalised seadmed ja tingimused. 6.Eriveosed – hinnalised esemed, spetsiaalseadmetevajalikkus, pakendi puudus, kahjustavad saadetised, erinevkoormusjaotus, elusloomad, taimed, temp.
Tarneahel on täielik protsess lõpptarbija varustamiseks kaupade ja teenustega • Liikmeks olemine hõlmab kõiki osapooli (esialgsest tarnijast kuni lõpptarbijani) • Tarneahela tegutsemise ulatus hõlmab varustamist, tootmist ja jaotamist.
Tallinna vanasadam on Eesti suurim reisisadam, mis on sildumispaigaks nii reisiparvlaevadele, kruiisilaevadele kui ka kiirlaevadele. Hetkel on sadamas kasutusel on kolm erinevat reisiterminali, mis on jaotatud ära vastavalt laevakompaniide vahel.
Tarneahel on ettevõtte traditsiooniliste protsesside ja tegevuste koordineerimine, lõpptarbijast kuni tarneahela alguseni (tarnijani), et tagada toodete, teenuste ja info väärtuseline kasumlikkus kliendile ja osanikule.
Tarbijapakend on enamasti jaemüügipakend, mida kasutatakse jaotusahela viimases lülis – jaekaubanduses. Logistilised pakendid aitavad vahendada materjalivoogusid tootmises, transpordis, käsitsemisel ja ladustamisel.
Tarneahela lülid on teineteisest geograafiliselt ja ajaliselt eraldatud, ressursse juhitakse ja kontrollitakse elektrooniliselt interneti/suhtevõrgu lahenduste kaudu, mitte otsese füüsilise kohaloleku ja kontrolli abil.
Tarbija pakend on enamasti jaemüügipakend mida kasutatakse jaotusahela viimases lülis-jaekaubanduses. Logistilisd paendid aitavad vahendada materjalivoogusid tootmises,transpordis, käsitsemisel ja ladstamisel.
Tarneahel on nagu tootjatehast lõpptarbijaga ühendav toru (ingl. k. erialases kirjanduses kasutataksegi sageli terminit pipeline). Tarneahelat vaadeldakse kui ketti, mille iga osa koosneb neljast lülist.
Tarneahela juhtimine on organisatsiooni vertikaalselt läbiv protsess, mis ulatub sellest väljas poole tarnijate, klientide, logistikateenuste pakkujate ning muude osapoolteni, kes võivad paikneda kõikjal maailmas.
T tarne - ja varudega vähendamine E seotud kulude Likviidsuse ja rentaabluse E vähendamine suurendamine D Väärtust lisavate alliansside I Strateegiline loomine tarnijate ja D partnerlus vahendajatega
Tagasikutsumine - kahjud hüvitab tööandja nt. sõit, mis ära jäi. Näiteks: Kui töötaja kelle iga- aastane põhipuhkuse kestvus on 28- kalendripäeva, lahkus töölt 11. novembril, mis on 2014.a 32
Tagasisuunaline voog – on logistilises ketis vastupidises suunas liikuv toormaterjali, pooltoote, pakendi ja valmistoote voog tootmisest, jaotusest või kasutuskohast taastamis- või kõrvaldamispunktini.
Tarneahela juhtimine on võtmeäriprotsesside integratsioon lõpptarbijast algtarnijateni mille väljundiks on tooted, teenused ja informatsioon, mis lisab väärtust tarbijatele ja teistele huvirühmadele.
Tarneahel on võrgustik jaemüüjatest, vahendajatest, vedajatest, ekspedeerijatest, logistikafirmadest ja tootjatest mis osalevad ühe kindla toote loomises, jaotuses ja toimetamises tarbijani.
Tahvel on kollasetaustaline ristkülikukujuline 900 mm laiune ja 600 mm kõrgune ning sellele on kantud musta värvi 32 mm laiuse joonega 200 mm kõrgune üks järgmistest toodud kirjetest:
Tarneahel ehk logistiline võrgustik on toote või teenuse tarnijalt kliendile liikumisel kaasatud organisatsioonide, inimeste, tehnoloogiate, tegevuste, info ja muude ressursside süsteem.
Tarneahela juhtimine on suures osas strateegilise planeerimise protsess põhirõhuga strateegiliste otsuste tegemisel süsteemide operatüvjuhtimise asemel; 3. Erinev suhtumine varudega tegelemisel.
Tarnijad - firma-klient. Väärtusahelat saab kasutada konkurentsieelise võimaluste leidmiseks ja mõistmiseks ning kuidas need võimalused mõjutavad väljamüügiväärtust.
Tahteavaldus - tavapäraselt koosneb see element pakkumusest (ofert) ja nõustumusest (aktsept). • Kokkulepe on tahete kooskõla, milleni on jõutud tahteavalduste vahetamisega.
Tarne täpsust - tarneajast kinnipidamine ja soovtud tarnehetke usaldusväärsst- tarneaja kindlus-et klient saab õige koguse toodet laitmatus seisukorras KASUTATUD KIRJANDUS
Tarneahelad on esilekerkinud paljude erinevate aspektide tõttu, näiteks tänu suurele nõudluse kõikumisele, e-äri tekkele, konkurentsi suurenemisele ja paljule muule.
Tarbijapakend on toote lõpptarbijale mõeldud pakend (näit. 500 g pakk kohvi). Selline pakend kodeeritakse ja markeeritakse EAN 13 või EAN 8 standardi kohaselt.
Tankurveod – tankuritega veetakse autovedude kõige tähtsamat komponenti milleks on kütus (bensiin ja diisel) ilma milleta ei oleks autoveod võimalikud.
Taaskasutuse seisukohalt on võimalik pakk puhtaks pesta ja kasutada näiteks võileibade kaasa võtmiseks ja mitte osta selle otstarbeks veel ühte plastiknõud.
Talman – kauba loendaja, tavaliselt on neid 2 (kaubasaatja ja vedaja poolt). Täidavad talilehte, milles kajastuvad kauba kogused ja seisund.
Tarvis mobilisatsiooni - ja muid kaitsevõime tagamiseks vajalikke varusid: toiduaineid, rõivaid, transpordivahendeid, lahingutehnikat, relvi ja lahingumoona.
Tarneahel on nagu tootjatehast lõpptarbijaga ühendav toru (pipeline). Tarneahelat vaadeldakse kui ketti, mille iga osa koosneb neljast lülist.
Tarneahela juhtimine on suures osas strateegilise planeerimise protsess põhirõhuga strateegiliste otsuste tegemisel süsteemide operatüvjuhtimise asemel.
Taksovedu on sõitjate vedu tellija soovitud sihtkohta taksoveoks kohandatud ühissõidukiga, välja arvatud reisirong ja reisiparvlaev.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tarneahel - tooraine allikas(materjali haldamine-planeerimine ja juhtimine)-tootmine-lõpptarbija(füüsiline jaotus-valmistoote liikumine ja ladustamine tootmisest tarbijani) 18. Toode-muutub kaubaks tarbijal,toode peab vastama standardile,kvaliteedile,tehnelistele tingimustele,keskonna ja turundusnõudule ning on tarbimisväärne.
Take - off roll 16,26% 10,50% --- Air- Climb-out (to ToC) borne En-route 4,06% 5,04% 0,36 Arrival 4,06% 4,48% 0,32 management
Tarnevõime – on kaubandus- ja tööstusettevõtete võime rahuldada nõudlust teatud toodete järele, teatud kindlal ajavahemikul
Tarneahela maht on vertikaalsete ja horisontaalsete joonte summa – see on aeg, mis kulub turunõudluse vähenemisele reageerimiseks.
Tarnevõime – Kaubandus- või tööstusettevõtte võime rahuldada nõudlust mingi kindla toote järele teatud perioodi jooksul.
Tarnete jälgimine - klienditeeninduses püsiv tagasiside kindlustamaks, et puudused saaksid kiiresti välja selgitatud ja kõrvaldatud.
Tarne täpsus – Tarne täpsuse all mõõdetakse lubatud tarneajast kinni pidamist ja soovitud tarnehetke usaldusväärsust.
Tarneahela juhtimisest on kujunenud logistika kõrval uus teadusharu. Tarneahela mõiste võeti kasutusele 1980ndate aastate alguses.
Tallink on Läänemere suurima reisilaevafirma mis pakub turvalist laevareisi, meeldivat teeninudst ja meelelahutust.
Teatud kulusid on kerge tuvastada ja kirjata, mõningaid on aga võimatu eristada ja kirjata ilma analüüsi tegemata.
Tarnijapoolne öko - jalajälg, ISO-sertifikaadid ja distants kilomeetrites üksteisest peaksid olema valikukriteeriumid.
Tallinna vanalinnas on kümneid keskaegseid kaupmeestele kuulunud maju, mille pööningu- korrus oli ühtlasi ka ladu.
Tarneahel on erinevate protsesside ja tegevuste jada, tänu millele saab toorest tootest valmistoodang.
Tasuline autovedu - sõitja(te) või veose(te) kohaletoimetamine, mille eest saab vedaja mis iganes vormis tasu
Taaskasutus – taaskasutus on materjalide ümbertöötlemine, et neist valmistada uusi tooteid.
Tarneahela ulatus on horisontaalsete joonte summa – täitmisaeg ehk „tõmbamisaeg“ on 60 päeva.
Tahvlile on kantud musta värvi 24 mm laiuse joonega 150 mm kõrgune kirje „RASKE VEOS”.
Tarneahel on jada üksteisele järgnevaid tegevusi, mille eesmärgiks on klendi rahuldamine.
Tarnekett on jada üksteisele järgnevaid tegevusi mille eesmärgiks on kliendi rahuldamine.
Tarnevõime - on võime rahuldada nõudlust mingi kndla toote järele teatud perjoodi jooksul,
Tarne poliitika – tarnetingimused ja alternatiivsed tarneviisid – INCOTERNS – tarneklausrid
Tagid ehk raadiomärgid kujutavad endast liivatera suurust mikrokiipi koos antenniga.
Tarne täpsus – kokkulepitud tarneaja paikapidavus ja kokkulepitud tarnehetke usaldatavus
Tavaliselt 3 - 12 m. riiulitalad kannavad tavaliselt koormust 850-1200 kg kaubaaluse kohta
Tahvlile on kantud musta värvi 24 mm laiuse joonega 150 mm kõrgune kirje „KÕRGE
Tarbijapakend - sisaldab enamasti mitmeid ühesuguseid ja/ või erinevaid hulgipakendeid.
Tagastuste haldus ehk reversiivne logistika – vale, katkine kaup, jäägid, taaskasutus.
Tarnepartii piirang – tarnitava koguste piiramine kuni väikseima võimaliku koguseni
Tarne täpsust - tarneajast kinnipidamine ja soovtud tarnehetke usaldusväärsst
Tarne täpsus on peaaegu sama tähtis teenindustaseme mõõdik kui saadavus.
Tankkonteiner - tule- ja muude ohtlike ainete ning vedeliku ja gaasi jaoks.
Taksojuhi teenindajakaart on taksojuhi kohta sõitjale informatsiooni andev dokument.
Tarneaja kindlus - et klient saab õige koguse toodet laitmatus seisukorras
Tarnija arvutisse – lihtsustab ja kiirendab oluliselt tellimuse edastamist
Tavapäraselt tehak - se aadressiribad kollasel, hästi silmatorkaval alusel.
Tarbijapakend - tarbijapakend on toote lõpptarbijale mõeldud pakend.
Tarneahela juhtimisest on kujunenud logistika ja turunduse kõrval teadusharu.
Tallinna vanasadam on aktsiaseltsi Tallinna Sadam koosseisu kuuluv sadam.
Tavapäraselt on nendeks elementideks erineva suurusega ruudud.
Tarneahela haldamine tähendab selles kontekstis ostmist ja müümist
Tarneahela ulatus on aeg, mis kulub tarneahela tegevustele kokku.
Tarnevõime on üks kesksetest teenindustaseme näitureist.
Tarneahela integratsioon tähendab tegevusprotsesside integratsiooni.
Tahe - poolte tahe muudab lepingud siduvateks.
Taolist tegevust nimetatakse hoiuühikute moodustamiseks.
Tarbijapakend on toote lõpptarbijale mõeldud pakend.
Tavaline süstiktõstuk on mõeldud täisaluste käsitsemiseks.
Tarbija häält on kuulda vaid reklamatsioonide kaudu
Tarneahela kontekstis on selline tegutsemine eriti vajalik.
Tarneahela juhtimine on üks levinumaid BPR strateegiaid.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tarnekindlus – Tarnekindluse all mõõdetakse tõenäosust, et klient saab õige koguse õiget toodet laitmatus seisukorras.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tarnija valimine – kvaliteet , hind 5. Pakendamine ja markeerimine 6. Tootmisjäätmete ja praagi töötlemine
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tarneaeg on ajavahemik, mis jääb tellimuse vastuvõtmise registreerimise ja kauba üleandmise vahele.
Vote UP
-1
Vote DOWN
Tarnekindlus – klient saab õiget koguse õiget toodet laitmatul kujul
Vote UP
-3
Vote DOWN
Tarnekindlus EHK USALDUSVÄÄRSUS Organisatsiooni võimekus tellimuste täitmisel moel, et need saabuksid kohale vigastusteta, õigel ajal, kaasnevad kaubaarved on korrektsed ja vigadeta, õigetele tarneaadressidele, õigetes kogustes, jne. Usaldusväärsuse alla loetakse ka organisatsiooni võimekust ja soovi anda oma klientidele korrektset infot tegevusoperatsioonide ja tellimuste staatuse kohta.
Vote UP
-2
Vote DOWN
Tarnekindlus - tõenäosus, et klient saab õige koguse õiget toodet laitmatus seisukorras Tehnoloogia on tootmiseks vajalik masinate, seadmete ja oskuste kogum
Vote UP
-2
Vote DOWN
Tarne paindlikkus – võime arvestada kliendi soove varem kokkulepitud tarneaja muutmiseks
Vote UP
-4
Vote DOWN
Tarneaeg - on ajavahemiks, mis kulub tellimuse vastuvõtmisest kuni hetkeni, mil toode on kliendi



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun