Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Roheline logistika (1)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

TALLINNA TRANSPORDIKOOL
R.........
LG.......
Roheline logistika
REFERAAT
Tallinn
2015
Sisukord
Sisukord......................................................................................................................................2
1.Sissejuhatus..............................................................................................................................3
2.Traditsiooniline  versus  roheline  tarneahel ...............................................................................4
3.CO2 koguse vähendamine.......................................................................................................5
4. RTJ arendamine.......................................................................................................................6
    4.1. Vajalikud protsessid RTJ  arendamiseks ...........................................................................6
    4.2 Jõudluse mõõdikud...........................................................................................................6
5.Võimalik probleemid arendamisel...........................................................................................7
6.Kokkuvõte................................................................................................................................8
Kasutatud allikad.........................................................................................................................9
         
                                                                                                                                       2
1.Sissejuhatus
Viimase   paari   aastakümne   jooksul   toimunud   kiire   tehnoloogilise   arengu   tõttu   on   ettevõtete
tegevuses kesksel kohal kohandumine innovaatiliste meetoditega säilitamaks konkurentsieelis teiste
ees. Aina rohkem ettevõtteid alustavad keskkonnasäästliku  tegevusega  lisanduvate regulatsioonide
ja kliendisoovide tõttu ning samuti leevendamaks mõju keskkonnale oma tootmise ja teenustega.
Roheline   tarneahela   juhtimine   (RTJ)   on   mõiste,   mis   on    kogunud    viimastel   aastatel   suurt
populaarsust   ning   sellega   proovivad   ettevõtted   demonstreerida   oma   selget   pühendumist
jätkusuutlikkule tegevusele. 
Rohelise   logistika   põhiliseks   eesmärgiks   on   tagada   kogu   tarneahela   keskkonnasäästlikkus,
majanduslik   ökonoomsus   ja   sõbralik   sotsiaalne   keskkond.   Samuti   tõsta   ettevõtete   ja   inimeste
teadlikkust. Nende protsesside tulemusena on võimalik vähendada ökoloogilist jalajälge, vähendada
CO2 kogust ja  kulusid .
Käesoleva töö eesmärgiks on analüüsida rohelise logistika ja tarneahela rakendamist ettevõttes ja
sellest tulenevaid kasu, väljakutseid ning eesmärke.
                                                                                                                                       3
2.Traditsionaalne versus roheline tarneahel.
Traditsioonilises tarneahelas on materjalide- ja informatsioonivoog lineaarne ja ühest otsast teise.
Kuna sellises süsteemis on piiratud koostöö ja nähtavus, siis igal tarneahela liikmel puudub piisav
arusaam   teiste   liikmete   tegevusest,   näiteks   kasvuhoonegaaside   hulgast   kui   ka   ökoloogilisest
jalajäljest.   Sellest   tulenevalt   võib   olla   iga   liige   huvitatud   vaid   enda   keskkonnasäästlikkusest   ja
proovib   pikemas   perspektiivis   oma   kulusid   vähendada.   Kokkuvõttes   töötab   selline   tegevus
kulude/tulude seisukohalt võttes ettevõtte vastu.
RTJ   käsitleb   iga   mõju   keskkonnale   kogu   tarneahela   ulatuses   alates   näiteks   toormaterjalide
kaevandamisest   kuni   valmiskauba   väljasaatmiseni   ja   võimalusel   ka   pakendite   kogumiseni
taaskäitlemiseks. Iga sellise tarneahela liige motiveerib teisi partnereid alustamaks ja arendamaks
sellist süsteemi,  pakkudes   omalt  poolt vajalikku informatsiooni, tuge ja juhendamist läbi tarneahela
arendamisprogrammide ning klienditeeninduse. Erinevatest regulatsioonidest tulenevad eesmärgid
tagamaks   keskkonnasäästlikkus   ja   samuti   jõudlust   iseloomustavad   mõõdikud   integreeritakse
seejärel rahaliste ja operatiivsete eesmärkidega.
RTJ võimaldab saavutada tulemused, milleks iga tarneahela liige vaid iseseisva tööga võimeline ei
ole : 

jäätmekoguse selge vähendamine;

keskkonnale ohtliku mõju vähendamine, saavutades samas kõrge kliendi rahulolu;

suurenenud kasum:
Kuna tarbijad on muutunud viimaste aastate jooksul keskkonnateadlikumaks, näiteks tänu kliima
globaalsele    soojenemisele ,   on   suurenenud   huvi   ostetavate   kaupade   suhtes.   Ettevõtted   peavad
tegelema pidevalt järgmiste küsimustega :

kui keskkonnasäästlik on nende  tootmisprotsess  ja tarneahel;

Vasakule Paremale
Roheline logistika #1 Roheline logistika #2 Roheline logistika #3 Roheline logistika #4 Roheline logistika #5 Roheline logistika #6 Roheline logistika #7 Roheline logistika #8 Roheline logistika #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 89 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor rasmus.sueld Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
24
docx

Ärilogistika aine

Finantsid, arvestus Turundus Tehnoloogia, inseneeria, IT Seadused, rahvusvahelised normid Keskkonnakaitse Võõrkeeled, suhtlemine Psühholoogia Logistika missioon- tagada õigete kaupade ja teenuste kättesaadavus õige hinnaga, õigel ajal, õiges kohas, õiges koguses. Tarneahela tegutsemise ulatus hõlmab varustamist, tootmist ja distributsiooni. Juhtimine ulatub üle organisatsiooni piiride hõlmates planeerimise ja kontrolli teiste organisatsiooni üksuste tegutsemise üle Kas logistika loob väärtust? Kauba või teenuse kasulikkuses eristatakse kolme komponenti: Tootmine loob vormi kasulikkust Logistika loob aja ja koha kasulikkust Turundus loob omamise kasulikkust Tarneahelas toimuvaid tegevusi on kolm liiki: Väärtust lisavad Vajalikud, kuid mitte väärtust lisavad mittevajalikud 7R mudel  right product  in the right quantity  and in the right condition  at the right place

Ärilogistika
thumbnail
21
docx

Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ

lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil. Logistika rakendusvaldkonnad Äritegevus Tootmine, transport, laofirmad, hulgimüüjad, jaemüüjad, vahendajad, teenusepakkujad Ühiskondlikud teenused Energia, vesi, tervishoid, haridus, politsei Militaarvaldkond Ürituste korraldamine Kvalifitseerunud logistikajuht peab olema pädev paljudes valdkondades: Majanduse põhitõed Juhtimine Finantsid, arvestus Turundus Tehnoloogia, inseneeria, IT Seadused, rahvusvahelised normid Keskkonnakaitse Võõrkeeled, suhtlemine Psühholoogia

Ärilogistika
thumbnail
24
pdf

Logistikaõpik

1 LOGISTIKA ÜLESANDED JA MISSIOON 1.1. Logistika ajaloost Logistika kui käsitööndust ja kauplemist teenindav valdkond on eksisteerinud juba mit- meid aastatuhandeid. Kaupu transporditi juba kauges minevikus laevade ja veoloomadega, algul härgade ja kaamelite, hiljem hobustega. Kasutati algelisi ladusid viljatagavara ja muude säilivate toiduainete pikaajaliseks hoidmiseks järgmise saagini, samuti ka mitme aasta jooksul näljahädade ärahoidmiseks. Kaupmehed pidasid arvestust kaubatagavarade üle ja otsustasid, millal on õige midagi ja

Kategoriseerimata
thumbnail
76
docx

Ärilogistika- eksamimaterjal

1. Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine Märksõnad: interdistsiplinaarsus, logistika missioon, tarneahela ulatus, 7R mudel Logistika mõiste:  Tegevus, mis vastutab organisatsiooni ja tarnijate vahelise materjalivoo eest. Materjalivoog liigub organisatsiooni, selle sisestest tegevustest läbi kuni tarbijani.  Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala – toodete liikumine, informatsiooni liikumine, aeg, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja konkurentsivõime parandamisele (Craig 1997).  Logistika on vajaminevate ressursside ja teenuste organiseerimine mistahes operatsiooni jaoks.  Ärilogistika on kaupade, teenuste ja seonduva informatsiooni kulusäästliku ja

Ärilogistika
thumbnail
70
doc

Logistika ja transport ärilogistika konspekt

Logistikakonspekt LOGISTIKA JA TRANSPORT/ÄRILOGISTIKA 1. Logistika mõiste, olemus ja üldkontseptsioon 1992. aastal Stockholmis peetud Euroopa Logistika Assotsiatsiooni (European Logistics Association) rahvusvahelisel sümpoosionil märgiti, et sõnal “logistika” puudub tänapäeval üheselt aktsepteeritav tähendus. Logistikat defineeritakse erinevalt. Euroopa Standardiseerimis Komitee (European Committee of Standardization) peab logistikaks inimeste ja/või kaupade vedamise ja ladustamise kavandamist, korraldamist, kontrollimist ning kaasabi eesmärgiga saavutada süsteemne tulemus. USA Logistika Juhtimise Nõukogu (U.S

Baaslogistika
thumbnail
55
docx

ÕPIME LOGISTIKA EKSAMIKS

1.MIS ON LOGISTIKA?.......................................................................... 7 2.MIS ON HANKELOGISTIKA?................................................................ 7 3.MIS ON JAOTUSLOGISTIKA?............................................................... 7 4.MIS ON TARNELAHEL?....................................................................... 7 5.MIS ON LOGISTIKA MISSIOON?.......................................................... 7 6. KIRJELDA KOGUKULUDE KONTSEPTSIOONI LOGISTIKAS?.................... 8 7.KIRJELDA KULUDE KOMPROMISSI LOGISTIKAS?................................... 8 8.MIS ON SUBOPTIMEERIMISE EHK LOKAALSE OPTIMEERIMISE VÄLTIMINE?......................................................................................... 8 9.MIS ON FRAGMENTEERITUS?............................................................. 8 10

Baaslogistika
thumbnail
74
docx

Ärilogistika konspekt

Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine Logistika olemus Logistikal ei ole kindlat definitsiooni. Logistika sisu määratlemine sõltub sellest, kas rõhk asetatakse tootmisele, äritegevusele, üksikfirmale, mingile majandusharule või globaalsele optimeerimisele. Logistika kui teadusharu hõlmab järgmisi tegevusvaldkondi: 1)laotegevus 2)laovarud 3)veondus 4)info, tellimisprotsess, administreerimine 5)pakkimine 6)tagastused Logistika on : 1)mõttelaad, kompetentsus ja tegutsemisviis konkurentsivõime tõstmiseks 2)strateegia parema koha saavutamiseks turul 3)eelmainitud tegevusvaldkondade ühteliitmine 4)protsess, mis seob tarneketi osalised integreeritud tegevuseks Logistika osategevused

Ärilogistika
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

LOGISTIKA BAASKURSUS, MAINORI KÕRGKOOL, Sügis 2009. NR. 1 1. SISSEJUHATUS 1.1. Logistika määratlus Logistika on protsess, mis toimub organisatsiooni tarnijatest klientideni. See mõjutab vastastikku peaaegu iga üksuse tegevust organisatsioonis ja paljusid teisi organisatsioone väljaspool oma organisatsiooni, kaasa arvatud kliendid. Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala ­ toodete liikumine, informatsiooni Hikumine, aeg / teenindus, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja organisatsiooni konkurentsivõime parandamisele. Logistika on tooraine, pooltoodete ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti liikumise, ladustamise ning sellega seotud informatsiooni planeerimine, teostamine ja kontrollimine, eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi (U. S

Logistika




Kommentaarid (1)

K92 profiilipilt
K92:
20:10 27-02-2017



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun