Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on teadusliku uurimuse põhimõtted ja spordipsühholoogia põhilised uurimismeetodid ?
  • Milles seisneb uurimuse valiidsuse ja reliaabluse tagamine?
  • Millised on olulised võistlusärevuse teooriad mille poolest need üksteisest erinevad?
  • Millised on erinevad sooritusärevust mõjutavad tegurid?
  • Millised on erinevad viisid sooritusärevuse mõõtmiseks?
  • Mille poolest erineb see teistest emotsioonide ja soorituse käsitlustest?
  • Mida uurisid Lam jt 2009 õppimise ja ärevuse seostest ning millised olid nende põhilised järeldused?
  • Millised on olulisemad motivatsiooniteooriad spordis ja kehalises kasvatuses?
  • Mille poolest erineb enesemääratlemise teooria klassikalisest motivatsiooniteooriast spordis ?
  • Kuidas on enesemääratlemise teooria seotud eneseregulatsiooniga?
  • Kuidas planeerida kehalise kasvatuse õpetaja ja treeneri poolset tegevust et see oleks õpilasi toetav ja motiveeriv enesemääratlemise teooria seisukohast lähtuvalt?
  • Milles seisneb sisemise ja välise motivatsiooni hierarhiline käsitlus?
  • Milles seisneb saavutuseesmärgi teooria ja kuidas see seostub õpikeskkonna motivatsioonilise kliimaga?
  • Milles seisneb treeneripoolne kontrolliv käitumine ja kuidas need erinevad käitumisviisid avaldavad mõju õpilastetreenitavate motivatsioonile?
  • Milles seisneb transs-kontekstiline motivatsioonimudel Hagger jt 2003 ja kuidas see on seotud kehalises kasvatuses tagasiside andmisega?
  • Millised on õppimist soodustav ja milline õppimist pärssiv tagasiside andmise viisid?
  • Millised on ekspertsuse komponendid?
  • Millised on ekspertsoorituse neutraalsed mehhanismid ?
  • Milles seisneb psüühikatreening ja mis on selle eesmärgid?
  • Milline on eesmärgi püstitamise protsess spordis ja kuidas see seostub psüühikatreeninguga?

Lõik failist

Psühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused
  • Millised on teadusliku uurimuse põhimõtted ja spordipsühholoogia põhilised uurimismeetodid ? Milles seisneb uurimuse valiidsuse ja reliaabluse tagamine?
    Teaduslik uurimine püüab maailmas aset leidvaid nähtusi mõista selleks, et nende toimumise seaduspärasusi seletada, ning seletada selleks, et nende toimumist ennustada ja kontrollida. Kasutatakse nähtuse süstemaatilist vaatlemist , kirjeldamist, täpset ning korduvat mõõtmist, mille tulemuseks on teaduslike teooriate püstitamine.Teaduslik uurimine eeldab väga täpset mõõtmist. Täpset mõõtmist iseloomustavad valiidsus ja reliaablus. Valiidsus-mil määral mõõdab mõõtmisvahend seda, mida mõõta tahetakse. Reliaablus-Kuivõrd annavad eri mõõtmised samu tulemusi. Uurimismeetodid: 1) Eksperimentaalsed ( eesmärgiks avastada kahe või enama tunnuse vahelisi põhjuslikke seoseid , mil moel üks tunnus tingib muutusi teise tunnuse väljendumises) 2)Mitteeksperimentaalsed meetodid ( üksikjuhtumite analüüs, kirjeldav vaatlus , küsitlusmeetodid intervjuu ja küsimustiku vormis) 3)Ülevaatemeetodid ( Üldistused hulga uurimuste koondtulemuste põhjal)
    2) Millised on olulised võistlusärevuse teooriad, mille poolest need üksteisest erinevad?
    Katastroofiteooria- Ärevuse eri komponendid võivad vastastikmõjus olles mõjutada sooritust. Omavahel on aktsioonis kognitiivne ärevus e muretsemine ja autonoomne erutus . Mida suurem on kognitiivne ärevus, seda „katastroofilisem“ on soorituslangus ja seda raskem on naasta endisele sooritustasemele.
    Töötlustõhususe teooria-Ärevus
  • Vasakule Paremale
    Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #1 Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #2 Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #3 Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #4 Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #5 Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #6 Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-10-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 44 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kozzupoizz95 Õppematerjali autor
    Spordipsühholoogia alased küsimused vastused (erinevad teooriad, motivatsioon spordis jne)

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    20
    doc

    Spordipedagoogika eksami kordamisküsimuste vastused

    võimete arendamist, keh kasvatuse ja spordiõpetuse programme. Spordi all mõistame me tippsporti, võistlussporti, rahva-ja tervisesporti. Seega vajatakse spetsialiste nii kooli, terviseklubidesse kui tippsportlaste treenimiseks ­ spordioskuste õpetajaid. Spordipedagoogid võib jagada tinglikult kaheks: 1) pedagoogid, kes uurivad õpetamismeetodeid, õppeprogrammide/treeningplaanide sisu, tuginedes teistele sporditeaduste alamdistsipliinidele nagu spordipsühholoogia, -füsioloogia, -sotsioloogia, -biomehaanika jt., aga ka pedagoogikale üldiselt. 2) teised kasutavad teiste poolt tehtud/korraldatud uuringute tulemusi praktilises töös. Õpetamise ja treenimisega seotud uurimustes käsitletakse järgnevaid küsimusi: planeerimine, õpetaja/õpilaste vaheline koostöö, õppimist soodustavad tegurid, harjutuste soorituste ja õpitulemuse hindamine, erinevate õpetamis- või treenimismeetodite võrdlemine,

    Spordipedagoogika
    thumbnail
    14
    doc

    SPORDITREENERITE TASEMEKOOLITUSE ÕPPEKAVA

    Suhtlemise põhialused: eduka suhtlemise eeldused, efektiivne kritiseerimine, innustamine. Juhtimise stiilid. Õpilaste individuaalsete eripärade ja eelistuste arvestamise olulisus. Treeneri tegevus sportlase arengu ja huvide juhtimisel. Nõuanded, kuidas treener saaks sportlase karjääri jooksul teda ette valmistada valutuks karjääri lõpetamiseks ning eluga toimetulekuks peale aktiivsest spordist loobumist. Soovitatav kirjandus: Allik, J. & Rauk, M., toim. (2002). Psühholoogia gümnaasiumile. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. Cialdini. R. B. (2005). Mõjustamise psühholoogia: Teooria ja praktika. Tallinn: Pegasus. Loko, J. (1996). Sporditeooria. Tartu. Loko, J. (2002). Laste ja noorte spordiõpetus. Tartu Nurmekivi, A. (2004). Treeningu printsiibid. Õppematerjalid treenerite I astme koolituskursustele. Thomson, K. (2003). Spordipsühholoogia – inimese tervise ja psüühika kaitseks. „Psühholoogia rakendus ja rakenduspsühholoogia“ Toim.: A

    Spordifüsioloogia
    thumbnail
    14
    pdf

    II tase psy MA002242

    mida tunneta- töötlemiseks) ja motoorne süsteem (liigutuste teostamiseks). Nimetatud süsteemide takse terviklikult mitteühtlast arengut lapseeas tuleb arvestada liigutusoskuste õpetamisel ja leida kui oskust ja vahendid, mis kompenseerivad ühe või teise funktsionaalse süsteemi võimaliku suutlikkust mingil mahajäämuse mingil hetkel. spordialal hästi esineda Laste liigutusvilumuste arendamine on spordipsühholoogia seisukohalt vaadatu- na oluliselt seotud motiveeritusega (vt ka Treenerite tasemekoolitus, osa I, Motivat- sioon). Uuringud näitavad, et suurema tõenäosusega loobuvad sportimisest need lapsed, kellel ei teki sportimisel nn kompetentsuse kogemust. Kompetentsuse kogemuse all mõistetakse antud kontekstis oskuste, kehaliste ja kognitiivsete võimete (ka

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    26
    docx

    Spordiüldainete küsimused ja vastused kokku pandud

    müokardiinfarkti korral. Väga tugev ühekordne kehaline pingutus. 6. Missuguste haiguslike seisundite korral võib kreatiini kinaasi aktiivsuse tõus olla märkimisväärne (ületab normväärtuse rohkem kui kolm korda)? Vastus: Rabdomüolüüsi ehk ekstreemse lihasekahjustuse korral. 7. Nimetage magneesiumidefitsiidiga seotud sümptomeid. Vastus: Lihaskrambid, kehalise töövõime langus, üldine väsimus. SPORDIALADE SPORDIMEDITSIINILINE ISELOOMUSTUS Kordamisküsimused 1.Milline on kehalise tegevuse mõju südame-veresoonkonnale? Vastus: Suureneb südamelöögimaht, südamelöögisagedus, süstoolne vererõhk ja keskmine arteriaalne rõhk. 2. Milles seisneb staatilise ja dünaamilise harjutuse erinevus? Vastus: Staatilised harjutused põhjustavad võrreldes dünaamiliste harjutustega oluliselt väiksemaid muutusi hapnikutarbimises, südamelöögimahus ja -sageduses. Staatilistes harjutustes ei muutu lihaste pikkus ega toimu ka

    Toit, toitumine ja sportlik saavutusvõime
    thumbnail
    16
    docx

    Spordipsühholoogia testide vastused

    stiimulile, nimetatakse tingimiseks * Mitmele psüühikahäirete, näiteks traumajärgse stressihäire avaldumise risk tuleneb mitmetest teguritest, omavahel kombineeruvad geneetilised ja kognitiivsed mehhanismid * Psühholoogias kasutatavale teaduslikule meetodile EI OLE iseloomulik hüpoteeside tõestamine * Kui loete enda kohta käivat horoskoopi ja tundub, et see läheb täppi, siis on tegemist Barnumi efektiga * Psühholoogia erineb näiteks õigusteadusest või humanitaarteadusest empiiriliste uurimismeetodite kasutamise poolest 2 test – Psühholoogia uurimismeetodit * Veesuusatamise ja grillimise sagedus on väga kõrges korrelatsioonis. Ent see ei tähenda siiski, et veesuusatamine paneks inimesed grillima. On hoopis tõenäoline, et mõtlema tegevuse soodustajaks on soe suveilm. Kirjeldatu on näide kolmanda muutuja probleemist * Kuidas saab teadus aidata inimesi muudes eluvaldkondades

    Spordipsühholoogia
    thumbnail
    36
    ppt

    Motivatsioon ja motiveerimine

    Motivatsioon ja motiveerimine Olulised komponendid õppimisel: ·Mõtlemisoskus ·Teadmised ·Õpioskused ·Metakognitiivsed oskused ·Motivatsioon ­ Aktiivsus ­ passiivsus ­ Teadlik ­ teadvustamata ­ Üks ­ mitu Robert J. Sternberg: motivatsioon neist kõige asendamatum, ilma selleta õppimist ei toimu. Motivatsioon õppimises ­ seostuvad mõisted · Huvi, uudishimu · Vajadused · Väärtused · Uskumused, hoiakud · Akadeemilised, sotsiaalsed eesmärgid · Impulsiivsus · Püsivus Motivatsioon õppimises · Biheivioristid: oluline on väline motiveerimine · Kognitivistid: kuidas inimese mõtted selle kohta, miks midagi juhtus, mõjutavad selle inimese tulevikukäitumist · Humanistid: rõhutavad inimeste valikuid ja isiksuse arendamise vajadust · Kognitivistid + humanistid: mõtted, uskumused, valikud ja strateegiad Motivatsioon õppimises Mida inimesed mõtlevad oma tegevustest- ülesann

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    10
    doc

    Organisatsioonipsuhholoog ia Konspekt

    · et tööalast käitumist mõjutavaid tegureid on palju ja need on komplekssed ja vastastikku sõltuvad · tööga seotud probleem tuleb lahendada teaduslikult · erinevate teoreetiliste lähenemiste kombineerimine tuleb kasuks · teooria, uurimused ja praktika on tihedalt seotud. ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ALAVALDKONNAD · Personalipsühholoogia (personnel psychology) · Organisatsioonipsühholoogia (organizational) · psychology) · Inimfaktori (inseneri) psühholoogia (human factors psychology or engineering psychology ORGNISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ÜLDISED ARENGUSUUNAD · Kognitiivne plahvatus · Professionalismi suurendamine juhtimises · Empiiriline lähenemine töökäitumise analüüsimisele · Suureneb inimressursiga tegelemine · Rahvusvahelistumine · Tehnoloogia arengu mõjutused PSÜHHOLOOG ORGANISATSIOONIS : Töötajate aus kohtlemine · Värbamisel ja valikul · Koolitamisel Edutamisel

    Organisatsioonipsühholoogia
    thumbnail
    21
    doc

    Organisatsioonipsühholoog ia

    ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ALAVALDKONNAD · Personalipsühholoogia (personnel psychology)- indiviid · Organisatsioonipsühholoogia (organizational psychology). Inimene ja organisatsioon. · Inimfaktori (inseneri) psühholoogia (human factorspsychology or engineering psychology)- on tehnilsem valdkond. Räägib inimese ja töövahendi suhtetst. Kuidas toota töövahendeid, millsed need peaks olema ja sobiksid võimalikult hästi inimesega. Töövahendite disain. Tegeleja peab hästi tundma isimene tunnetuslikke protsesse. Milline om müra mõju inimese keskendumis võiml. Kuidas valgus ja õhk mõjutavadfüüsiline ja vaimne tervis.

    Organisatsioonipsühholoogia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun