Facebook Like

EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist rolli mängivad motivatsiooni vajadused ?
  • Millised on võimalikud käitumised, kui töötaja tunneb ebaõiglust hüvitamisel ?
  • Millist rolli mängib taju ootuste teooria puhul ?
  • Miks mõned juhid kardavad osalust rakendada ?
 
Säutsu twitteris
EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST
  • Organisatsiooni mõiste. Organisatsioonikäitumise mõiste.
    Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke või neid püstitada.
    Organisatsiooniline käitumine on õpetus inimeste tegutsemisest organisatsioonis üksikisikute või rühmadena, mis püüab määrata efektiivsema tegutsemise teid. Õpetus haarab nii organisatsioonilise käitumise tundmaõppimist kui saadud teadmiste rakendamist.
  • Organisatsioon kui süsteem. 3 allsüsteemi, nende omavaheline seos.
    Organisatsiooni käsitletakse eelkõige inimrühmana. Kui inimesed ühinevad mingi eesmärgi nimel, tekib vajadus eestvedamise ja suunamise järele. Keegi rühma liikmetest kujuneb välja oma võimete põhjal liidriks või määratakse juhiks. Suurema rühma puhul tekib vajadus alljuhtide järele. Nii kujuneb välja organisatsiooni struktuur.
    Süsteem
    • Inimesed e sotsiaalne allsüsteem
    • Struktuur e juhtiv allsüsteem
    • Tehnoloogia e tehniline (materiaalne) allsüsteem

    Kõik mõjutavad üksteist ja lisaks mõjutab organisatsiooni allsüsteeme ka väliskeskkond, millele ka need avaldavad omakorda mõju.
    Allsüsteeme ühendab ühine eesmärk ning neid mõjutab keskkond.
  • Organisatsioon ja keskkond. Mikro ja makrokeskkond .
    Organisatsioon on osa suuremast süsteemist, mis on talle väliskeskkonnaks. Organisatsiooni mõjutab otseselt mikro- e lähikeskkond: kliendid, koostööpartnerid, konkurendid jt ning makro- e üldkeskkond, mis mõjutab kõiki sellesse kuuluvaid organisatsioone ühesuguselt: üldine majanduslik olukord, valitsuse poliitika, sotsiaalne ja kultuuriline keskkond.
    Sisekeskkond (mikro):
    Mikrokeskkond on see vahetu keskkond, milles organisatsioon toimib.
    Mikrokeskkond on makrokeskkonna osa, mille moodustavad tarbijad, varustavad ettevõtted ja võistlevad ettevõtted. Seega moodustavad mikrokeskkonna üksikisikud , grupid ja ettevõtted, kellega organisatsioon on koostegevuses
    Väliskeskkond (makro):
    Väliskeskkond – koosneb kõikidest väljaspool organisatsiooni asuvatest institutsioonidest ja jõududest, millel on tegelik või potentsiaalne mõju organisatsioonile. Väliskeskkond koosneb erinevatest osadest – majanduskeskkond, sotsiaal- kultuuriline keskkond, tehnoloogiline keskkond jne
  • Sotsiaalne tasakaal. Miks lähevad org. tasakaalust välja. Tasakaalust väljas oleva org. tunnused.
    Sotsiaalne tasakaal on dünaamiline seisund, mille puhul on omavahel sõltuvad süsteemi osad tasakaalustatud. See tasakaal on dünaamiline, mitte staatiline. Vaatamata pidevale muutumisele, on süsteemi võimalik hoida tasakaalus. Iga suur ja ootamatu muutus on aga nagu šokk, mis võib süsteemi viia tasakaalust välja
    Tasakaalust väljasolevale organisatsioonile on omased järgmised tunnused (Symptoms): töötajate rahulolematus , ärritunud õhkkond, konfliktid, võimuvõitlus, keelepeks, kaadrivoolavus jne. Tasakaalust väljasoleva süsteemi osad tegutsevad üksteise vastu kuni uue tasakaalu saavutamiseni.
    Tasakaalust väljamineku põhjusteks võivad olla ebasotsiaalsed liikmed, organisatsioonisiseste lepete rikkumine, juhtimisvead. Juhtkond peab olema pidevalt kursis organisatsioonis toimuvaga, et teada võimalikke funktsionaalseid ja disfunktsionaalseid mõjusid ning vastavalt tegutseda. Samuti peavad nad suutma ette näha eelolevaid lühi- või pikaajalisi ning nõrku või tugevaid mõjusid oma alluvatele. See on väga raske ülesanne.
  • Mc Gregor X - Y teooria.
    Mc Gregor eristas kaht vastandlikku filosoofiat , nimetades seda X-Y-teooriaks.
    X- teooria põhjal
    Inimene ei armasta töötada ja püüab seda vältida kui võimalik
    Inimesel pole vastutustunnet ega ambitsioone ja ta püüdleb kõiges turvalisuse poole
    Inimesed on enesekesksed ja nad hoolivad vähe organisatsiooni vajadustest
    Juhi roll on sundida ja kontrollida oma alluvaid
    Y- teooria põhjal
    Töö on inimesele niisama loomulik tegevus kui mäng või puhkus
    Inimene pole loomupoolest laisk
    Inimesel on potentsiaali. Soodsate tingimuste korral soovib ta vastutada
    Inimesel on kujutlusvõimet, leidlikkust ja loovust
    Juhi roll on arendada oma alluvate potentsiaali ja luua neile selleks vajalikud tingimused
  • Inimloomus ja selle 6 põhikomponenti.
    Inimese olemus
    Inimese kui organisatsiooni osa käsitlemisel eristatakse kuut põhikontseptsiooni: individuaalsed iseärasused, tajumine , inimene kui tervik, sekkumise soov ja isiku väärtus (eetiline kohtlemine).
    Inimese individuaalne eripära avaldub juba tema sündimisel. Temperament , iseloom, võimed, füsioloogiline talitlus ja psüühilised protsessid on inimestel erinevad. Elu käigus omandatud isiklikud kogemused muudavad neid veelgi erinevamaks. Miljardite ajurakkude vahel on võimalikud miljardid sidemete kombinatsioonid, mis tulenevad talletatud kogemustest. Seetõttu on iga inimene ainulaadne, teistest erinev. Igale inimesele tuleb läheneda individuaalselt, leida õige lähenemistee.
    Tajumine on maailma tunnetamise viis. Inimesed näevad olukordi ja asju erinevalt. Sama töömaailm näib igale alluvale erinev, olenevalt tema isikupärast, vajadustest, rahvusest, kogemustest jne. Olgu olukord milline tahes, inimene püüab tegutseda oma tajumise põhjal, vastavalt oma uskumustele, väärtushinnnangutele ja ootustele.
    Inimese terviklikkus tähendab seda, et ta tegutseb tervikuna . Kuigi mõned organisatsioonid soovivad kasutada ainult inimese oskusi või mõistust, kasutavad nad tegelikult kogu isiksust. Inimese oskused tulenevad tema teadmistest, kogemustest ja võimetest. Kodust elu ei saa täielikult lahutada tööelust, emotsionaalseid tingimusi füüsilistest. Inimene tegutseb tervikliku inimolendina. Juht peab arvestama sellega, et ka kõige tublimal alluval võib olla tööväliseid põhjuseid, miks ta ei saaks tungiva vajaduse korral teha ületunnitööd, kuigi ta muidu oleks sellega nõus.
    Motiveeritud käitumine eeldab inimese käitumise põhjuste tundmist. Need võivad olla seotud isiku vajadustega või olla mingi tegevuse tagajärjeks. Inimesi motiveerib mitte see, millest meie arvame neid huvituvat, vaid see, mida nad ise soovivad. Juht peab arvestama sellega, et mingi tegevus võib nii suurendada kui ohustada alluvate vajaduste täitumist. Kasutatavatest seadmetest ja sisustusest on olulisem see, kui motiveeritud on inimesed neid kasutama. Inimeste muutuvate vajaduste arvestamine on parim tee nende motiveerimiseks.
    Sekkumise soov on inimese tahe suurendada oma mõjuvõimu, olla "nööritõmbajaks". Inimesed soovivad end tunda hästi, olla enesekindlad. Nad usuvad endal olevat mingi rolli täitmiseks vajalikke võimeid. Paljud alluvad püüavad leida võimalusi, et olla kaasatud tähtsate otsuste vastuvõtmisesse. Nad soovivad toetada oma organisatsiooni selle edu saavutamisel. Nad tahavad, et nende oskused ja võimed leiaksid täit rakendamist.
    Isiku väärtus eeldab tema eetilist kohtlemist. Inimene väärib muudest tootmisvahenditest erinevat kohtlemist, kuna ta on universumis kõrgemal tasemel. Seetõttu nõuavad alluvad oma ülemustelt järjest enam endaga arvestamist ja nende väärikuse tunnustamist. Nad ei tunnusta vana ideed, et tööline on lihtne majanduslik töövahend. Töölised soovivad, et nende oskusi ja võimeid hinnataks ja et loodaks soodsad tingimused nende arendamiseks .
    7.Staatus. Staatusesümbolid. Staatuse allikad?
    Staatus on inimese sotsaalne asend grupis . See on isikule osaks saava tunnuste, austuse ja aktsepteerimise kogusumma .
    Staatusesümbolid on nähtavad ja tajutavad asjad, mis tõendavad inimese sotsiaalset asendit.
    Staatuse allikad on väga erinevad. Näiteks tööalasteks staatuse allikateks on haridus , ametiaste, inimese võimed, ametioskused, töö liik, töötasu , töötingimused ja vanus. Sotsiaalsetes suhetes oleneb inimese populaarsus tema iseloomust, suhtlemisoskustest, käitumisest ja välimusest. Inimese asend grupis sõltub ka sellest kuidas tema omadusi grupis hinnatakse. Staatuse kujundavad
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #1 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #2 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #3 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #4 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #5 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #6 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #7 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #8 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #9 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #10 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #11 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #12 EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST #13
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-12-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor LiisuS94 Õppematerjali autor

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    20
    doc
    Eksamiküsimused vastustega
    15
    docx
    Organisatsiooni mõiste-Organisatsioonikäitumine
    15
    docx
    Organisatsioonikäitumine eksamiküsimused ja vastused
    13
    doc
    Eksamiküsimused organisatsiooni käitumises
    11
    docx
    EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST
    28
    docx
    ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015
    20
    odt
    Organisatsioonikäitumine
    18
    doc
    ORGANISATSIOONILINE-KÄITUMINE



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun