Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Tervist tagavad spordialad (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks on kepikõnd hea ?
 
Säutsu twitteris
17



Referaat

Tervist tagavad spordialad







11.klass







Sisukord
Sissejuhatus.........................................................................................................3
1.Jalgrattasõit- olulised tedmised
  • Enne jalgratta ostmist...............................................................................4
  • Kuidas valida õiget ratast.........................................................................4
  • Missugune ratas mille jaoks...................................................................5- 6
  • Ohutus ja riietus.........................................................................................6
  • Kuidas harjutada ........................................................................................6
  • Jooksmine
    2.1. Koormus ülesehitus...................................................................................7
    2.2. Sobilik harjutuspaik, jooksujalats..............................................................8
    2.3. Jooksutehnika .............................................................................................8
  • Kepikõnd
    3.1. Keppide pikkus vastavalt kasvule..............................................................9
    3.2. Kuidas kasutada....................................................................................9- 10
    3.3. Võimlemisharjutused................................................................................10
    3.4. Milleks kepikõnd hea................................................................................10
  • Käimine
    4.1. Käimine sobib kõigile...............................................................................11
    4.2. Riietus.......................................................................................................11
    4.3. Soovitusi algajaile....................................................................................12
    4.4. Kuidas hinnata käimistreeningut........................................................12- 13
    4.5. Mida arendab............................................................................................13
    4.6. Sagedasemad vigastused...........................................................................13
  • Rulluisutamine
    5.1. Rulluisutamise võimalused.......................................................................14
    5.2. Rulluisud ...................................................................................................14
    5.3. Suuremad vigastused.................................................................................15
    5.4. Mida rulluisutamine arendab.....................................................................15
    5.5. Algajale rulluisutajale................................................................................15
    Kokkuvõte.........................................................................................................16
    Kasutatud kirjandus..........................................................................................17




    Sissejuhatus
    Sportimine on väga hea viis vormis püsimiseks, stressi maandamiseks ning meeldivalt vaba aja veetmiseks. Olenemata sellest, kas on tegemist algaja või juba kogenud sportlasega, peaks igaüks olema teadlik ohtudest seotud erinevate spordialdega ja nende vältimisest. Spordivigastuste valdav enamus on tingitud ülekoormusest, ületreeningust või ebaõigest venitamisest. Seega on paljud, et mitte öelda kõik sporditraumad ennetatavad. Vabaaja spordivõimalustega saab tutvuda erinevatel Internetilehekülgedel ja samuti kergesti tekkivate vigastuste kohta. Alljärgnevas referaadis mõned kindlad lihtsamad spordialad.















    1. Jalgrattasõit- mida on oluline igaühel teada
    Jalgrattasõit on üks levinumaid liikumisharrastuse vorme, mis iga aastaga üha suuremat populaarsust võidab. Jalgrattaga sõitmine tugevdab eriti sääre-, reie- ja tuharalihaseid ning suurendab üldist füüsilist vastupidavust , liikumine värskes õhus tagab aga hea enesetunde ning tekitab meeldivaid emotsioone. Jalgrattasõit ei nõua erilist füüsilist pingutust, kuid rattaga sõites kasvab märkamatult vastupidavus. Jalgrattasõiduks on soovitav valida vähese liiklusega teed või selleks spetsiaalselt ehitatud jalgrattateed, milliseid meil veel kahjuks väga vähe. Parimateks sõidukohtadeks on ehk hoopis aga siledad ja vaiksed metsateed või mereäärsed rajad, huvipakkuvad on ka ühe- või mitmepäevased jalgrattamatkad looduslikult kaunites paikades.
    1.1. Enne ratta ostmist
      • jalgrataste valiku võimalused on viimastel aastatel tohutult laienenud , osta võib nii paarikümnekäigulisi linnarattaid, samaväärseid maantee -, matka- ja maastikurattaid ning neidki kümnete eri mudelivariantidena. Seetõttu oleks soovitav enne ratta ostmist pidada nõu asjatundjaga, kellel kogemusi ratta valikul .
      • Jalgratta valik oleneb selle kasutamisotstarbest, seepärast tuleb enne ratta ostmist endale selgeks teha, kus ja kuidas kavatsetakse sõitma hakata ning milline ratas selleks kõige paremini sobib.
      • Ratta ostmisel tuleks sellega teha väike proovisõit, teadma peaks ka ostetava ratta raami geomeetriat ja kaalu- korralik ratas ei tohiks kaaluda üle 13 kilogrammi.
      • Arukas on osta ratas spetsiaalsest firmakauplusest, kus professinaalsed müüjad aitavad teid ratta raami kõrguse ja mudeli valikul ning kust ostetud ratastele on valmistajafirma poolt antud teatud tähtajaline garantii .
    1.2. Kuidas valida õige ratas
    Ratta hinna määravad teatud komponendid nagu käiguvahetaja, raami valmistamiseks kasutatud materjal ja selle kaal, pidurid , veljed, kummid , lisavarustus. Paremasse klassi kuuluvate komponentidega rattad kannatavad suuremat koormust, selline ratas kestab kauem, nende käiguvahetus on täpsem ja kiirem ning ratas vajab vähem hooldust . Paremate rataste töökindlus võib ulatuda 10 kuni 15 aastat. Korralik firmaratas maksab muidugi rohkem kui mõni vähemtuntud marki kaherattaline. Nii tänavasõiduks kui ka treeningvahendiks kõlbab korralik maastikuratas, kui aga soovitakse osaleda võistlustel, tuleks osta juba kallim ratas, millel on näiteks firma Shimano STX osad, mis ei karda vett ega muda ning millega saab hästi sõita ka kõige raskemal maastikul .
    • MÄGIRATAS (MOUNTAIN BIKE )- sobib sõitmiseks nii metsas, rannas , mägedes, linnatänavatel- seega pea igal pool. Mägirattal on laiad kummid, tugev raam, 18-24 käiku, lisavarustusena porilaud, tuled, pakiraam, rattalukk.
    • LINNARATAS (CITYBIKE)- sobib sõiduks linnatänavatel ja metsateedel. Linnarattal on tavaliselt kohe kaasas laiem sadul, porilauad, pakiraam, seisujalg ja dünamoga tuled.
    1.3. Missugune ratas mille jaoks
    • Maanteeratas-
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Tervist tagavad spordialad #1 Tervist tagavad spordialad #2 Tervist tagavad spordialad #3 Tervist tagavad spordialad #4 Tervist tagavad spordialad #5 Tervist tagavad spordialad #6 Tervist tagavad spordialad #7 Tervist tagavad spordialad #8 Tervist tagavad spordialad #9 Tervist tagavad spordialad #10 Tervist tagavad spordialad #11 Tervist tagavad spordialad #12 Tervist tagavad spordialad #13 Tervist tagavad spordialad #14 Tervist tagavad spordialad #15 Tervist tagavad spordialad #16 Tervist tagavad spordialad #17
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2008-09-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 83 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Pyyks Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Juttu on spordialadest, nagu jooksmine, kepikõnd, käimine, rulluisutamine. Kuidas ennast terve ja vormis hoida ning milliseid abivahendeid kasutada.
    tervis , sport , elustiil , jooksmine , kepikõnd , rulluisutamine , käimine

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    34
    doc
    Sportlase lihashooldus konspekt
    13
    doc
    Liikumise tähtsus tervisele
    139
    pdf
    Spordi üldained 1 tase
    937
    pdf
    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
    14
    doc
    Tervisekasvatuse alused konspekt eksamiks
    13
    doc
    Liikumine ja tervis
    14
    doc
    Kehalise töövõime hindamine konspekt eksamiks
    9
    doc
    Südame töö ja trenni mõju sellele





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun