Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Sotsiaalpedagoogika II osa loeng (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline Sp-line probleem on tänapäeval kõige akuutsem koolis ?
  • Kuidas teooria ja praktika seostub ?
  • Kuidas ühendada teooriat ja praktikat ?
  • Kes on sotsiaalpedagoogilise praktika sihtgrupp ?
  • Milline on teooria seos praktikaga sotsiaalpedagoogilises töös ?
  • Palju paberitööd, kumb on prioriteet ­ kliendid ?
 
Säutsu twitteris
Sotsiaalpedagoogika
II OSA
Sotsiaalpedagoogika praktika
SP: on teooria ja praktika ühendus. Orientatsioon SP kui akadeemilisele distsipliinile versus orienteeritud kleindile.
Teoreetiliselt orienteeritud SP mõisted: marginaliseerimine, eksklusioon, elutingimused , grupid, ühiskond, uurimused.
Praktika: suhted, individuaalsus , isiksuse areng, kaasatus, tegevus, toetus, kasvatus.
Alguseks on teooria ja see pole piisav et defineerida SP praktiliselt aluselt .
SP praktika: pedagoogiliselt orienteeritud praktika on professionaalse hindamise ja tegevuse aluseks, mis on suunatud lastele ja noortele, kes vajavad abi või situatsioonidele, kus abi vajadus on preventatiivne või peredele , võrgustikele ja vahetule keskkonnale. Töö eesmärgiks on kaasamine, integratsioon ühiskonnas. Sekkmisel lähtuvad väärtustest ja teooriast. Kas ennetamine või sekkumine.
Praktilise tegevuse aluseks on pedagoogika: kasvatus, sotsiaalne õpetamine, sotsialiseerumine. SP praktiline tegevus on treening , osalus ja sotsiaalse elu mõistmine, mitte terapeutilistes teminites, vaid oskuste terminites osaleda erinevates sotsiaalsetes kontekstides ja tulla toime erinevates sotsiaalsetes situatsioonides .
Võtmeprintsiibid praktikas:
  • Fookus lapsele kui tervikule
  • Praktiseerija näeb ennast suhetes lapse/noorega.
  • Lapsed ja noored näevad ennast koos, mitte hierarhilistes suhetes
  • Spetsialist pidevalt reflekteerib oma tööd vaagides
  • ....

Sotsiaalpedagoog töötab igas vanuses oleva inimesega.
Sotsiaalpedagoogilised probleemid
Milline Sp-line probleem on tänapäeval kõige akuutsem koolis?
Tänapäeva SP küsimused on seotud järgmiste sotsprobleemidega:
  • Sagenenud pereprobleemid ja vanemlus
  • Lastekodude hoolekanne
  • Immigrantide laste probleemid
  • Hooletusjätmisega seotud probleemid
  • Psühosotsiaalse hälbivuse suurenemine koolis
  • Käitumisprobleemide sagenemine
  • Agressiooni ja kuritegevuse sagenemine
  • Noorte subkultuuride mõju
  • Laste prostitutsioon ja pornograafia ning laste õiguste austamine.

4 valdkonda seoses sotsiaalsete probleemidega:
  • Akadeemiline ebaedu
  • Seotusega seotud probleemid: väärkäitumine, puudumine, karjääriprobleemid
  • Puudujäägid psühho-sotsiaalses arengus: antisotsiaalne käitumine, hirmud , õnnetu olek..
  • Ebatervislik eluviis: söömisprobleemid, alkohol , tubakatooted..
    SP koolis:
  • Hoolitsus ja heaolu (tervis, sotsiaalne hoolitsus, ohutus, turvalisus)
  • Kaasamine (seotud kooliga , isoleeritus, tõrjutus)
  • Sotsialiseerumine (väärtused, hoiakud, reeglid, normid, ootused)
  • Akadeemiline toetus
  • Sotsiaalne haridus
    Sotsiaalpedagoogika teooria ja praktika
    Sotsiaalpedagoogika teooriast praktikasse? VÕI Sotsiaalpedagoogika praktikast teooriasse?
    Kuidas teooria ja praktika seostub?
    Teooria: seadused, administreerimine , juhtumitöö, hariduspoliitika ...
    Praktika on muutustele orienteeritud: ennetus ja sekkumine. Selged meetodid, normid?? – palju on laenatud teistest teadustest, seega meetodid pole nii selged kui nt psühholoogias. Ka arusaam erinevata professionaalide vahel on erinev.
    Sp orientatsioon teadusele ja kliendile.
    Spetsialist peab olema pedagoogiliselt orienteeritud igapäevastes situatsioonides.
    Teooria: midagi, mis juhtub inimeste vahel.
    Praktika: tegemist õpetamise, kasvatamisega , pedagoogika.
    Teooria summerib hea praktika ja annab juhtides praktikale. Praktika on ise teooria vahend või tegevuse osa, kus ideed realiseeruvad. Praktika on taust teooriale nii et teooria saab tulevikus areneda.
    Praktika ilma eelnevate teadmisteta on ohtlik, sest on võimalik mittemõistmine.
    Tõhusat sotsiaalpedagoogilist praktikat iseloomustab: multidistsiplinaarsed teadmised sotsiaalpedagoogikast; meetodid (ei ole niivõrd piiritletud ) – kasutab vastavalt sellele, millised on kliendi vajadused; toetub väärtustele ja
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #1 Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #2 Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #3 Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #4 Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #5 Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #6 Sotsiaalpedagoogika II osa loeng #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2018-12-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 23 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Eva-Kristi Rea Õppematerjali autor

    Lisainfo

    II OSA
    Sotsiaalpedagoogika praktika


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    22
    docx
    SOTISAALPEDAGOOGIKA
    29
    docx
    Sotsiaalpedagoogika
    46
    pdf
    Sotsiaalpsühholoogia loengud
    152
    docx
    KASVATUSE KLASSIKA
    83
    doc
    Õiguse sotsioloogia
    49
    docx
    SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA SELLE-PRAKTILISI VÄLJAKUTSEID-EESTIS
    198
    doc
    SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID
    21
    docx
    Nõustamise põhialused



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun