Kuningale Pariisis ei meeldinud, sest seal oli ta kogenud rahva rahutusi. Ka pealinnas asuvad kuningalossid olid jäänud ebamugavaiks ja vanamoodsaiks. Ta lasi ehitada Pariisist 18 km kaugusele Versailles'sse uue lossi, kuhu kolis 1682. a kogu õukonnaga ning kuhu kuningad ja õukond jäid enam kui 100-ks aastaks, eemaldudes nii oma pealinnast ja rahvast. Versaille' lossi ehitati 20 a. Lossis oli üle 2000 ruumi, aga sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Igal õukondlasel olid ju veel teenrid ja teenijannad; lisaks veel 338 kokka, 48 arsti, 125 lauljat, 74 preestrit jpt. Õukonda kuulunud aadlikud kandsid tavaliselt kõlavaid tiitleid, said kõrget tasu, kuid täitsid vaid tühiseid kohustusi. Oma kuningaga magasid paljud õukonna tähtsamad aukandjad isegi ühes ruumis, et saaks hommikul kuningale sõrmeloputustopsi ulatada, sukki aidata jalga tõmmata jms. Versaille oli sel ajal Prantsusmaa keskpunkt
18.40 Avakõne kunagise klassijuhtaja poolt. 18.50 Söök valmis. 19.00 Õhtusöögi algus. 20.00 Esineb Antti Kammiste bänd. 20.30 Serveeritakse torti ja kohvi. 21.00 Bänd mängib tantsuks. 23.00 Ürituse lõpetab ilutulestik, külaliste lahkumine 24:00 Kujundusfirma tuleb lauakaunistustele järgi 24:00 Toitlustusfirma tuleb nõusid kokku korjama ning koristama 01:00 Maja tehnikast ja personalist tühi Toitlustus Menüü: Külmlaud: Kalrtulisalat Rosolje Marineeritud kurgid Marineeritud seened Külmad kodused kotletid Suitsusink, suitsuvorst Heeringas hapukoorega Kala punases kastmes Leib ja sepik Magustoit: Puuvilja- kohupiimatort Joogid: Vesi Õuna- ja apelsinimahl Viin(Viru Valge) Konjak(Hennessy V.S) Kohv Tee Menüü koostamisel võtsin arvesse külaliste soove. Sooviti külaliste nooruspõlve ajale omaseid toite. Maksumus ei olnud oluline. Kaunistused Lauakaunistused
3.3 Dokumentide arhiivi üleandmine Dokumendid säilitatakse vastavalt nõuetele 3.4 Personali informeerimine ja nõustamine Personalil on informeeritud 3.5 Töötajate värbamine Uus personal 3.6 Personali koolitamine/koolitusele Haritud ja tark personal saadetmine 3.7 Dokumentide säilitamine Vajalikud dokumendid on säilitatud 3.8 Pidada personali arvestust. Ülevaade personalist 4. ÕIGUSED 4.1 Saada ametialast täiendkoolitust. 4.2 Saada tööks vajalikku informatsiooni ja dokumente tööülesannete tõrgeteta täitmiseks Arelika Klimson Ä10 4.3 Saada puhkust avaliku teenistuse seadusega sätestatud ulatuses ja korras 4.4 Kasutada oma tööks vajalikke kontoritarbeid ja muid tehnilisi vahendeid 4.5 Arutada läbi juhtidega töötulemused ja edaspidised tööülesanded 5. KOHUSTUSED JA VASTUTUS 5
Parlamentidevahelised delegatsioonid teevad koostööd paljude teiste riikide parlamentidega, seejuures ka Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide parlamentidega ning rahvusvaheliste organisatsioonidega. Delegatsioone on kokku 34 ja need koosnevad umbes 15 parlamendiliikmest. Sekretariaat Parlamendi tööd korraldab sekretariaat, mida juhib peasekretär. Sekretariaadis on ligikaudu 3500 töötajat, kellele lisanduvad poliitiliste rühmituste personal ja liikmete assistendid. Kolmandik personalist töötab keeleteenistuses (suuline ja kirjalik tõlkimine). Peasekretariaat asub Luxembourgis ja Brüsselis.
Pärast pikka kaalumist milliseid riske välja tuua ja lootes mitte liialt äärmuslikuks oma töös minna valisin välja mõned riski, mille puhul tundsin, et on võimalik analüüsida seda, mil moel need riskid ettevõtteid mõjutavad ja kuidas selliseid riske ennetada ning lahendada. Kuna erinevatel erialadel võib tulla ette ka erisuguseid probleeme seoses töötajate ning nende lojaalsusega oma tööandja suhtes, siis usun, et üheks suurimaks personalist tulenevaks riskiks võiks pidada ettevõtte sisese konfidentsiaalse informatsiooni levitamise. Olgu see informatsiooni saaja siis töötajale niisama tuttav, pereliige või konkurent ettevõtte esindaja, on info lekitamine siiski suureks ohuks ettevõttele ning selle jätkusuutlikusele. Ettevõttest saadud teave võib olla nii ettevõtte mainet kahjustav kui ka tuua kaasa toote või teenuse arenduse protsessis suure muudatuse või isegi kaose
kurnavad sõjakäigud. Ta ei surnud rahva poolt armastatuna, kuid siiski on tänaseks üks enim mäletatud ning austatud monarhe Prantsusmaal. Versailles Versailles Versailles Versaille´ õukond Kuningale ei meeldinud Pariisis. Seetõttu lasi ta ehitada Pariisist 18 km kaugusele Versailles'sse uue lossi, kuhu kolis kogu oma õukonnaga. Lossis, mis Versailles'sse ehitati oli üle 2000 ruumi, aga sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Oma kuningaga magasid paljud õukonna tähtsamad aukandjad isegi ühes ruumis, et saaks hommikul kuningale sõrmeloputustopsi ulatada ning sukki aidata jalga tõmmata. Versailles`õukond Versaille' õukond andis tooni terves Euroopas. Prantsuse keel muutus seltskondliku ja diplomaatilise suhtlemise keeleks. LouisXIV toetas Prantsuse Akadeemiat ja tegi palju kauni prantsuse keele toetuseks. Õukond aga andis tooni ka pahelisuse ja kombelõtvusega.
Kui kliendid sellega rahule ei jää on ettevõtja tulevik tume. See tähendab, et juba meeskonna komplekteerimisel tuleb hoolega valida, keda sa ennast esindama valid. Samuti tuleb arvestada, et inimesed omavahel hästi klapiksid, mis on arvestatav motivatsiooni allikas tänapäeva tööturul. Väiksem osa ettevõtte õnnestumises ei ole ka ettevõtte juhil. Kui tegemist on nõrga juhiga või valesti valitud juhtimismeetodiga ei piisa tugevast personalist, et ettevõtjat ebaedust säästa. Juht peab suutma motiveerida töötajaid, olema paindlik töötajate ja ettevõtte vajaduste suhtes, saama aru ja seadma selged eesmärgid ettevõtte edasi viimiseks. Isegi kui personal on 1 Oksana Bazakova
Kuningale ei meeldinud Pariisis, sest seal olid rahva rahutused. Pealinnas asuvad kuningalossid aga olid jäänud ebamugavaiks ja vanamoodsaiks. Seetõttu lasi ta ehitada Pariisist 18 km kaugusele Versailles'sse uue lossi, kuhu kolis kogu oma õukonnaga ning kuhu kuningad ja õukond jäid enam kui 100-ks aastaks, eemaldudes nii oma pealinnast ja rahvast. Lossis, mis Versailles'sse ehitati oli üle 2000 ruumi, aga sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Igal õukondlasel aga olid veel teenrid ja teenijannad. Lisaks oli veel lossis 338 kokka, 48 arsti, 125 lauljat, 74 preestrit. Õukonda kuulunud aadlikud kandsid tavaliselt kõlavaid tiitleid, said kõrget tasu, kuid täitsid vaid tühiseid kohustusi. Oma kuningaga magasid paljud õukonna tähtsamad aukandjad isegi ühes ruumis, et saaks hommikul kuningale sõrmeloputustopsi ulatada ning sukki aidata jalga tõmmata. Versaille oli sel ajal Prantsusmaa keskpunkt
· Kuningale Pariisis ei meeldinud. Ka pealinnas asuvad kuningalossid olid jäänud ebamugavateks ja vanamoodsateks. · Louis XIV lasi ehitada Pariisist 18 km kaugusele Versailles'sse uue lossi, kuhu kolis 1682. a kogu õukonnaga ning kuhu kuningad ja õukond jäid enam kui 100-ks aastaks, eemaldudes nii oma pealinnast ja rahvast. · Versaille' lossi ehitati 20 a. Lossis oli üle 2000 ruumi, aga sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Igal õukondlasel olid ju veel teenrid ja teenijannad; lisaks veel 338 kokka, 48 arsti, 125 lauljat, 74 preestrit jpt. · Kuningas armastas meeletult luksust. Seetõttu andis ta tööd paljudele ehituskunstnikele, kujuritele, maalijatele. Õukonnas peeti ülal kirjanikke ja muusikuid. Pariisi rajati tähetorn, botaanikaaed, seati sisse raamatukogusid. Kuningas toetas Prantsuse Akadeemiat ja tegi palju kauni prantsuse keele toetuseks; keele
Sobivaima ametikoha otsijad Organisatsioonivälise värbamise vahendid: Reklaam Tööturuametid Töölaadad Praktika ja internatuur Personalifirmad (omavad andmebaasi, millele on ligipääs vaid andmebaasi klientidel. Organisatsiooni oma töötajate soovitused 10. Organisatsiooni sisene -ja väline värbamine ning nende eesmärk Organisatsioonisisese värbamise eesmärgiks on leida töötaja juba olemasolevast personalist. Organisatsioonivälise värbamise eesmärgiks on personalivajaduse rahuldamine töötajate palkamise teel väljastpoolt organisatsiooni. 11. Personali valiku olemus ja meetodid Personali valik on tööandja ja töövõtjate vaheline sihikindel protsess, mille käigus valitakse töökohale kandideerijate hulgast kõige sobivam. Personali valiku käigus prognoositakse ja määratakse kindlaks töökohale
Samuti on oluline selgeks teha, kas ja kuidas need kõrvalekalded oleks olnud välditavad. Siinjuures on oluline teha vahet üksikute kõrvalekallete ja korduvate, põhimõtteliste vigade vahel. Esimesel juhul oleks kõrvalekalle olnud välditav ühekordse sekkumisega, teisel juhul oleks tulnud teha projekti vältel põhimõttelisi muudatusi protsessis või organisatsioonis. Järgmine tabel annab ülevaate sagedamini esinevatest kõrvalekallete põhjustest. Personalist tingitud põhjused Tehnilised põhjused Organisatoorsed põhjused Välditav demotivatsioon planeerimisvead kompetentsiprobleemid ebapiisav haridus ebatäiuslikud testandmed isiksuslikud kitsaskohad arusaamatused puudulik vahendite kasutamine probleemid tootmise alustamisel
1. Nimetage ja seletage õhuveo vabadused (Freedoms of the Air) 1-9. 1) Õigus lennukis lennata üle teise riigi territooriumi. 2) Õigus peatada teises riigis tehnilistel eesmärkidel (näiteks tankimiseks). Pole õigust peatamisriigist/sse teostada vedu. 3) Õigus reisijate veoks omast riigist teise riiki. 4) Õigus reisijate veoks teisest riigist oma riiki. 5) Õigus reisijateveoks kahe võõra riigi vahel kui lennuliini alg- või lõpp-punkt asub omas riigis. 6) Õigus reisijate veoks kahe võõra riigi vahel kui kaks lennuliini ühendatakse omal riigil (kodu lennuväljal). 7) Õigus reisijate veoks kahe võõra riigi vahel kolmanda riigi lennuettevõte poolt. 8) (kabotaaž) Õigus veoks ühe riigi lennuettevõtel teisel riigi territooriumil. Liin võib omada algus- või lõpp-punkti lennuettevõte päritolu riigis. 9) Õigus veoks ühe riigi lennuettevõtel teise riigi territooriumil. 2. Seletage lühendid (ASK, ATK, RPK, RTK, LF). ASK – istmete...
Kooli ülesanded on aidata kaasa õpilase iseseisvumisele, tagada õpilasele õppekorraldusest infot, korraldada õpilasele toitlustust vastavalt päevakavale, kasutada õppekavale vastavaid õppevahendeid ja toetada õpilaste füüsilist, vaimset, kõlbelist ja sotsiaalset arengu. Õpilasi kokku on 717, neist 354 on tüdrukud ja 363 poisid. Töötajaid on u. 101 ja neist 64 on õpetajaid. Ettevõtte tegevust mõjutavad kohalike omavalitsuste otsused ja seadusandlus. Ettevõtte personalist tingitud riskid on vargused, töövägivald, tööseadusandluse rikkumine, lubamatud tegevused( pettused, väärteod), organisatsiooni negatiivne maine, võtmetöötajate puudus. Töötajatest tulenevaid riske on ettevõttes väga palju ning need mõjutava ettevõtte mainet ja tegevust igati. Väga oluline risk on vargused, mida võivad ettevõttes ilmneda erineval moel. Kuna tegemist on koolimajaga siis on seal peale töötajate suur hulk õpilasi, kes on samuti riskiks ettevõttele
Kuningale Pariisis ei meeldinud, sest seal oli ta kogenud rahva rahutusi. Ka pealinnas asuvad kuningalossid olid jäänud ebamugavaiks ja vanamoodsaiks. Ta lasi ehitada Pariisist 18 km kaugusele Versailles'sse uue lossi, kuhu kolis 1682. a kogu õukonnaga ning kuhu kuningad ja õukond jäid enam kui 100-ks aastaks, eemaldudes nii oma pealinnast ja rahvast. Versaille' lossi ehitati 20 a. Lossis oli üle 2000 ruumi, aga sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Igal õukondlasel olid ju veel teenrid ja teenijannad; lisaks veel 338 kokka, 48 arsti, 125 lauljat, 74 preestrit jpt. Õukonda kuulunud aadlikud kandsid tavaliselt kõlavaid tiitleid, said kõrget tasu, kuid täitsid vaid tühiseid kohustusi. Oma kuningaga magasid paljud õukonna tähtsamad aukandjad isegi ühes ruumis, et saaks hommikul kuningale sõrmeloputustopsi ulatada, sukki aidata jalga tõmmata jms. Versaille oli sel ajal Prantsusmaa keskpunkt. Kui sind polnud õukonnas, ei
Ka pealinnas asuvad kuningalossid olid jäänud ebamugavaiks ja vanamoodsaiks. Ta lasi ehitada Pariisist 18 km kaugusele Versailles'sse uue lossi, kuhu kolis 1682. a kogu õukonnaga 5 ning kuhu kuningad ja õukond jäid enam kui 100-ks aastaks, eemaldudes nii oma pealinnast ja rahvast. Versaille' lossi ehitati 20 a. Lossis oli üle 2000 ruumi, aga sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Igal õukondlasel olid ju veel teenrid ja teenijannad; lisaks veel 338 kokka, 48 arsti, 125 lauljat, 74 preestrit jne. Õukonda kuulunud aadlikud kandsid tavaliselt kõlavaid tiitleid, said kõrget tasu, kuid täitsid vaid tühiseid kohustusi. Oma kuningaga magasid paljud õukonna tähtsamad aukandjad isegi ühes ruumis, et saaks hommikul kuningale sõrmeloputustopsi ulatada, sukki aidata jalga tõmmata jms. Versaille oli sel ajal Prantsusmaa keskpunkt. Kui sind
küsimustest kõrvale kaldumist. Uurimustöö allikatena on kasutatud enamjaolt varasemaid uurimusi IKT sektorist ja Statistikaameti andmebaasi, kuid kasutatud on ka mõningaid tunnustatud majandusalaste väljaannete artikleid. Autorile teadaolevalt ei ole eestikeelses kirjanduses käsitletud IKT sektori personaliotsingut ning ühe alameesmärgina loodab autor selle lünga täita. Antud töö peamist kasu näeb autor selles, et töö käigus antakse ülevaade Eesti IKT personalist ning personaliotsingust, mistõttu on uurimustöö loodetavasti abiks IKT sektori personaliotsingu, eriti tegevjuhi ja projektijuhi otsimise, korraldamisel. Töö annab praktilist abi personaliotsingu korraldamisel. Näiteks, milline peaks olema töökuulutus. Autori arvates on uurimustöö eriti kasulik inimestele, kes loovad oma IKT ettevõtte, aga pole varem kokku puutunud personaliotsinguga.
Sisukord EESSÕNA Personalijuhtimine Mis töö see on? Tänapäeval ei saa ükski suurem organisatsioon läbi personalijuhita. Personalijuhi tööpõld on väga lai kogu inimressursi korraldamine ja juhtimine. Personalijuht töötab koostöös juhtkonnaga välja personalipoliitika põhiseisukohad millise kvalifikatsiooniga tööjõudu vajatakse, kui suur on optimaalne töötajate arv, milliseid töökohti on vaja tulevikus juurde luua ja milliseid koondada, mille alusel käib töö eest tasustamine, tunnustamine ja edutamine jne. Ta hoiab lähtuvalt seadusandlusest ning ettevõtte sisekorrast korras firma dokumentatsiooni (lepingud, töötajate arvestuse, puhkusearvestuse jne). Personalijuht korraldab personali leidmiseks ja väljavalimiseks konkursse, juhib kandidaatidega peetavaid tööintervjuusid. Ta koostab iga töökoha kohta ametijuhendi, kus on kirjas inimese vastutus ja kohustused, korraldab töötajate seas kirjalikke küsitlusi (töötingimuste jms kohta) j...
soodamaid pakette, samuti võib seda pidada ka uueks võimaluseks edasi areneda. Samuti uue tarbijagrupi tekkimine ning konkurentide kadumine turult aitavad Minimatakdel edasi areneda. Väliseks ohuks pean tarbijate eelistuste muutumist, tarbijaturu muutumist ning samuti püsikulude suurenemist. Analüüs Bürool on ette näidata häid tulemusi, samuti on pakette ja muid pakkumisi/võimalusi palju. Alustades pädevast personalist, mis tänapäeva tööturul on vaid plussiks. Asukoht kesklinnas, käive, kogenenud juhtkond ning kliendisõbralik keskkond teevad peaaegu iga kliendi sealviibimise meeldivaks. Madalad püsikulud ning kindel klientuur on need, mis viivad reisibürood edasi. Reisibürool on olemas kodulehekülg, mida ei uuendata eriti tihti ning reklaam büroole on üsna kasin. Samuti ei ole vüimalik leida antud büroo kohta intot internetist
................................ 11. Viited kasutatud allikatele........................................ 12. Näidised ja lisad..................................................... 2 1. Sissejuhatus Euroopa Liidu asutused paiknevad üle kogu Euroopa. Mõned institutsioonidest asuvad Luksemburgis. Parlamendi ja ombudsmani ametiruumid on Brüsselis, Luksemburgis ja Strasbourg'is, kuid valdav enamus Euroopa Liidu personalist töötab siiski Brüsselis. Luxemburgi või Brüsselisse tööle asumine tähendab paljudele ka kolimist, kuid erinevalt teistest välismaale tööle suundujatest on euroinstitutsioonidesse tööleasujatel eelis- nende lastele kindlustatakse õppimine Euroopa Koolis. Peale selle on võimalik õppida veel rahvusvahelistes koolides, Lycée Français, Deutsche Schule ja British School. Samuti ei tasu unustada belgia ja luksemburgi koole, mille tase on ka suurepärane
ISEISESEIVTÖÖ -Paaristöö- Tartu linna kaubandusettevõtete asukohtade analüüs äritüüpide lõikes Kasutatud kirjandus: Kuidas kaubelda 21.sajandil? Teadlik turundus (Kuusik ja Virk) Kaubandusturundus (Jüri Sepp) www.innove.ee -kutseharidus- materjalidõppematerjalidHulgi ja jaekaubandusKaubanduse erialade RÕK Kaubandus põhimõisted ja- seosed (http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/0/Kaubandus_web.pdf ) Väljatõrjumisteooria · Lähtub sellest, et uued kaubandusettevõtted tulevad turule agressiivse hinnapoliitikaga ja äratavad sellega ostjate tähelepanu. Ilmumine- uus kaupmees ilmub turule kaupade madalate hindadega, madalate kasumite ja piiratud sortimendiga. Haavata saamine- vastavalt kaubanduse kasvule hülgab uustulnuk nishi turu madalal tasemel, loovutades selle uutele madala hinnaga müüjatele. Kasvamine-konkurentsi toimel avab uustulnuk uusi kauplusi, täie...
organisatsiooni kultuur. Kuna inimene veedab suurema osa oma ärkveloleku ajast töökohal, mõjutab tööga rahulolu kogu tema elu. Personalijuhtimise eesmärk on töö suurim efektiivsus nii töötajatele, organisatsiooni kui ka ühiskonna seisukohalt. Soovitud tulemuseni , milleks on rahulolevad kliendid ja motiveeritud töötajad, viib ainult kõrge hoolivuse tase nii klientide kui ka oma töötajate suhtes. Niisiis tuleks organisatsiooni edukuse tagamiseks alustada personalist, eelkõige efektiivselt töötava personali ligimeelitamisest. Kuid sellised töötajad ei jää organisatsiooni, kus neil pole arenguvõimalusi. Seetõttu tuleb personalijuhil tegeleda ka personali koolitamise ja arendamise ning organisatsiooni ja juhtimise arendamisega. Personalijuhtimise valdkonnad: · personali planeerimine, · töö analüüs, · personali värbamine, · personali valik, · personali hindamine, · personali motiveerimine ja hüvitamine,
kood hinnasildi tagant. 9 3 HINNANG PRAKTIKA ETTEVÕTTELE Valitud ettevõtte sobib ideaalselt praktika sooritamiseks, kuna alati on midagi uut teha ning vaba aega pole peaaegu üldse. Tööülesanded on töötajate vahel suhteliselt võrdselt ära jagatud ja arusaadavalt lahti seletatud. Mulle anti põhjalik ülevaade ametijuhendist, ülesannetest, personalist ja tööruumidest. Tundsin end praktika ettevõttes võrdväärse liikmena, mind aktsepteeriti ja toetati igati. Natukene keeruline oli aga see, et minu juhendaja varieerus sõltuvalt mulle antud ülesannetest ning seega olid iga juhendaja nõudmised ka erinevad. Kes aktsepteeris seda, et olen kõigest praktikant ning ei ole kohe esimesel päeval võimeline kõike oskama ja kes mitte. Kui tekkis mingi ülesande kohta küsimusi ja arusaamatusi, oli juhendaja peamiselt alati abiks ning selgitas
Kõigepealt tuleb välja selgitada lähteolukord. Tuleb välja arendada ohutuskultuuri mõõtevahendid. Hea ohutuskultuur sisaldab ideed, et tervik on rohkem kui osade summa. Kui kogu töötajaskonnal on ohutusest ühine arusaamine ja töötajaskond peab ohutust tähtsaks, siis saadakse üksiktegevustest ohutuse parandamisel parem tulemus. Vastasel juhul viitab halb ohutuskultuur sellele, et tervik on väiksem kui osade summa. Kui ainult osa personalist, näiteks ainult tööohutuse ja töötervishoiu personal, on ohutuse parandamismeetmete rakendamisel aktiivne, ei saavutata häid tulemusi. Millised tegurid näitavad , kui hästi ohutustegevus organiseeritud? Nendest räägitakse, kui tahetakse parandada ohutuskultuuri. Üldine arusaam on see, et ohutuskultuur on nähtav osa üldisest organisatsioonikultuurist või on tihedalt sellega seotud. 14 Sellisel juhul on kesksed ohutuskultuuri indikaatorid järgmised: 1
vajalikuks. Kahju, et mikroettevõtted tunnetavad koolitusvajadust keskmisest vähem: see pidurdab nende üleminekut suuremate ettevõtete gruppi. (Eesti VKEde arengusuundumused: 28) Probleeme nähakse harva järgnevas: toodete sertifitseerimine, eetilised barjäärid, kuritegevus, infrastruktuur, uued tooted, kvaliteedinõuete täitmine, keelelis kultuurilised barjäärid, tööruumide ebasobivus. Enamikel juhtumitel on tegemist probleemidega, mille lahendus sõltub ettevõtjast ja tema personalist. Sagedamini nähakse probleeme valdkondades, mida ettevõtjad ei suuda ise mõjutada. Ettevõtlusorganisatsioonide töö tulemusena teatud muudatused siiski leiavad aset. (Eesti VKEde arengusuundumused: 27) Tähelepanuta ei saa jätta ka potentsiaalseid ettevõtjaid. Eesti elanike ettevõtlikkuse uuringu alusel on finantseerimisvahendite puudumine oma ettevõtte loomist enim takistavaks teguriks potentsiaalsete ettevõtjate hulgas. Lisaks kapitali kaasamise
01.2015 omamärgitoote müügile tulek; 15.01.2015-lisaväljapanekud omamärgitootele ja nähtava reklaamikampaania korraldamine; 10.02.2015 omamärgitoote müügianalüüs ja uue toote turule toomine, reklaamitoetus 15.02.2015 loavarude optimeerimine vastavalt müügile ja kaubajäägile kategoorias; 31.03.2015 müügitulemuste hindamine kategoorias, järelduste tegemine ja hinnangute andmine Kategooriaplaani elluviimine sõltub suurel määral ka kaupluse personalist, sellest kuidas nemad mõistavad kategooria eesmärke, taktikaid ja strateegiaid. Oluline on, et kõik saaksid asjadest ühtemoodi aru, miks, kelle jaoks, mil viisil ja mis ajaks peaksid asjad tehtud saama. Oluline on ajaline tegevusplaan. Jõudsime järeldusele, et plaanitavate muutuste tagajärjel on kindlasti võimalik saavutada antud kategoorias paremaid müügitulemusi. Samuti peaks suurendama müügikäivet ning tekitama elevust omamärgi toote turule toomine. Kategooria
Nemadki vajavad kedagi, kes kuulaks nende lugu, kes aitaks neil oma situatsiooni näha perspektiivis ja juhiks neid õiges suunas. Kõikidel eespool kirjeldatud olukordades mängivad jätkuvalt suurt rolli sotsiaaltöötajad. Nende roll ja hoiakud, teadmised ja oskused peavad ja erinevadki teiste spetsialistide omadest. Teised võivad näha sellistes inimeste lisakulusid asutusele, järjekordade ja ressursside raiskajaid. Osa personalist võib ilmutada sallimatust, hoolimatust ja kalkust nende suhtes. Mõnikord kuni selleni välja, et ignoreeritakse nende patsientide õigustatud kaebusi. Siis aitab sotsiaaltöötaja sekkumine. Akuutravi üksustes esinevad neli erinevat tüüpi situatsiooni sotsiaaltöö mõistes: a) vältimatu ja kiire meditsiinilise abi, b) sotsiaalsed situatsioonid, c) meditsiinilist ja sotsiaalset abi vajavad situatsioonid d) vältimatu meditsiiniline abi terroriaktide puhul 1
Milline hariduskäik? Millised juhtimis- ja ettevõtlusalased kogemusi omavad? Kellena on varem töötanud? Milliseid täiendkoolitusi on läbinud, mis toetavad nende tegevust ettevõtjana antud valdkonnas? Lühikokkuvõte äriidee valguses Alustava ettevõtja baaskoolitus. Kevad, 2008 Mainori Kõrgkool Ülesanne nr. 4. Andke ülevaade oma ettevõtte struktuurist, personalist ning nende pädevusest, oskustest ja varasematest kogemustest antud ärivaldkonnas. Oluline on esile tuua nii omanike kui ka palgatud juhtkonna võimekust ettevõtet juhtida, samuti näidata ära kõik kogemused ja täiendkoolitused, mis on seotud antud ärivaldkonnaga. Palgad planeerige mõistlikul tasemel- liiga väiksed palgad võivad anda põhjust kahtlusteks ettevõtmise perspektiivsuse kohta. 4.Personal ja juhtimine. 4.1. Organisatsiooni struktuur. 4.1.1.
Mati Maasikas 49% 2.3. Juhan Juurika ja Mati Maasika CV-d (tuleb panna lisadena) Milline hariduskäik? Millised juhtimis- ja ettevõtlusalased kogemusi omavad? Kellena on varem töötanud? Milliseid täiendkoolitusi on läbinud, mis toetavad nende tegevust ettevõtjana antud valdkonnas? Lühikokkuvõte äriidee valguses Andke ülevaade oma ettevõtte struktuurist, personalist ning nende pädevusest, oskustest ja varasematest kogemustest antud ärivaldkonnas. Oluline on esile tuua nii omanike kui ka palgatud juhtkonna võimekust ettevõtet juhtida, samuti näidata ära kõik kogemused ja täiendkoolitused, mis on seotud antud ärivaldkonnaga. Palgad planeerige mõistlikul tasemel- liiga väiksed palgad võivad anda põhjust kahtlusteks ettevõtmise perspektiivsuse kohta. 4.Personal ja juhtimine. 4.1. Organisatsiooni struktuur. 4.1.1.
Delegatsioonid Parlamentidevahelised delegatsioonid teevad koostööd paljude teiste riikide parlamentidega, seejuures ka Euroopa Liitu mittekuuluvate riikide parlamentidega ning rahvusvaheliste organisatsioonidega. Delegatsioone on kokku 34 ja need koosnevad umbes 15 parlamendiliikmest. Parlamendi tööd korraldab sekretariaat, mida juhib peasekretär. Sekretariaadis on ligikaudu 3500 töötajat, kellele lisanduvad poliitiliste rühmituste personal ja liikmete assistendid. Kolmandik personalist töötab keeleteenistuses (suuline ja kirjalik tõlkimine). Peasekretariaat asub Luxembourgis ja Brüsselis. Parlamendiliikme tööaeg jaguneb Brüsseli, Strasbourg'i ja oma ringkonna vahel. Brüsselis osaleb ta parlamendikomisjonide ja fraktsioonide koosolekutel ning täiskogu täiendavatel osaistungjärkudel, Strasbourg'is täiskogu 12 osaistungjärgul. Paralleelselt põhitegevusega peab parlamendiliige pühendama aega ka oma ringkonnale. Kohtade
tihti tarvis ulatuslikke konsultatsioone ja arutelusid. Sellisel süsteemil on 2 peamist eelist : esiteks peetakse lugu iga liikmesriigi suveräänsusest ja sõltumatusest ning teiseks oleks see et, kui otsus on vastu võetud, toatavad seda kõik liikmesriigid täielikult ja on kohustatud seda täitma. NATO kõige tähtsamaks otsuseõiguslikuks organiks on Põhja-Atlandi Nõukogu, kus iga liikmesriiki esindab suursaadiku tiitliga alaline esindaja. Teda toetab diplomaatilisest personalist ja nõuandjatest koosnev rahvuslik delegatsioon. Nõukogu tuleb suursaadikute tasemel kokku vähemalt üks kord nädalas. Välisministrite, kaitseministrite ning aeg-ajalt ka riigipeade ja valitsusjuhtidega toimuvad Nõukogu kohtumised regulaarselt. Töö tõhustamiseks on Põhja-Atlandi Nõukogu loonud mitmeid komisjone ja planeerimisgruppe. Need organid kohtuvad samuti erinevatel tasanditel kas NATO poliitilises peakorteris Brüsselis või erinevates liikmesriikides
Ettevõtte väärtus koosneb tema struktuuriüksuste väärtuste summast, vastavalt nende osale tervikus. TEV tugineb jätkuva tegutsemise põhimõttele. St. et hindaja peab kontrollima tegutsemiseks nõutavate lubade, litsentside jms olemasolu. TEV hõlmab järgmiste varade väärtus: -kinnisvara(maa koos sellele tehtud parendustega); -materiaalne vallasvara(masinad seadmed, sisseseade jms); -immateriaalne vara(firmaväärtus, mis moodustub nimest, kaubamärgist, personalist jne) 58) Selgita jääkasendusmaksumuse mõistet: Jääkasendusmaksumus põhineb maa turuväärtuse hinnangul, millele on liidetud ehitiste asendusmaksumus ja millest on eelnevalt maha arvatud kogukulum ning mida on vajadusel optimeeritud. Maa turuväärtus leitakse eeldusel, et see on hoonestamata. Maa väärtuse määramisel tuleb arvestada maa parimat kasutust. Ehitiste asendusmaksumuse määramisel arvestatakse kõiki kulusid
hakkas uut residentsi ehitama Pariisi lähedal asuvasse Versailles'i külla. Uus hiiglaslik palee 15 pidi peegeldama kuninga jumalikku suursugusust ja Prantsusmaa vägevust (Piirimäe 2014:52). Versaille’i lossi ehitati 20 a. Lossis oli üle 2000 ruumi ja sinna pidi mahtuma üle 20 000 õukondlase, rääkimata teenindavast personalist. Igal õukondlasel olid ju veel teenrid ja teenijannad ning lisaks veel 338 kokka, 48 arsti, 125 lauljat, 74 preestrit jpt. Õukonda kuulunud aadlikud kandsid tavaliselt kõlavaid tiitleid, said kõrget tasu, kuid täitsid vaid tühiseid kohustusi (www.miksike.ee). Versailles’i õukond andis tooni terves Euroopas. Prantsuse keel muutus seltskondliku ja diplomaatilise suhtlemise keeleks. Prantsusmaa dikteeris moodi ja kokakunsti – leiutati jäätis, hakati valmistama šampanjat
vältimise määr, sotsiaalse vastutuse arvestamine jne; · suurus: suur organisatsioon on formaalselt määratletum, mis raskendab koostööd; kiire laiendamine või allakäik mõjutavad personali arvu ja koosseisu; · asukoht: kesklinnas või maakohas on erinevad kliendid ja tööjõud ning arengu-võimalused; · juhtkond ja töötajate koosseis: juhtkonna poolt kujundatud kultuuri omaksvõtt oleneb personalist ja sellest, kuidas alluvad tajuvad psühholoogilist kokkulepet; · keskkond: muutuvate välistingimuste puhul peab kultuur olema kohanemisvõimeline. Organisatsioonikultuuri muutumine on äärmiselt raske, kuid võimalik ja mõnel juhul hädavajalik. Organisatsioonikultuur muutub kriisiolukorras (finantskrahh, suure osa klientide kaotus, konkurentide läbimurre) või juhtkonna vahetuse puhul. Uutel tippjuhtidel on oma väärtushinnangud, nad võivad olukorda tajuda teisiti
Algatamine Teostamine Kinnistamine Vajalik analüüsida olukorda: millised on organisatsioonis valdavad hoiakud ja väärtused, käitumisviisid, teadmised, töövahendid ning struktuurid ja süsteemid. Muutuste elluviimise faasis on vajalik: selge vastutus juhtimises, ühine kontroll muutuste elluviimise üle, pidev surve ja toetus, pidev personali arendus ja õigeaegne õpetajate tunnustamine. Muutuste kinnistamise faasis on vajalik saavutada, et kriitiline mass personalist omaks uusi oskusi ja kasutaks neid igapäevaselt. Eriarvamused muudatuste elluviimisel on paratamatud. Iseloomustavaks tunnuseks on ebakindlus. Olulised on töötajate sellised isikuomadused nagu kohanemisvõime, pidev õppimisvõime ja multifunktsionaalsus. 51.Valmidus muudatusteks ja vastupanud. Väljakutse ja ressursid. Vajalik oskuste tase, muutuste kiirus, õppimisvõime. Vastupanu: Muudatusi takistavad jõud. Grupinormid. Rahulolu praeguste grupinormidega
majanduses on järjest teravnev, inimeste valik aina kitsam ja kesisem, siis selleks, et nimetatud puudust kompenseerida tuleb personali arendada ja koolitada ettevõttele vajalikule tasemele. Personali arendamise alla kuulub ettevõttele vajalike töötajate ettevalmistamine konkreetseks tööks, nende koolitamine pikaajaliseks ettevõtte vajaduste rahuldamiseks, lisaks nende teadmiste, oskuste ja võimete arendamine ning karjääri juhtimine. (Türk 2005, 309) Aktsiaseltsile A-Selver, mille personalist käesolev ainetöö on kirjutatud, on personali arendamine ja koolitamine üheks olulisemaks töötajate motiveerimise ning hoidmise vahendiks, kindlustamaks ettevõtte paremaid tulemusi. Käesoleva ainetöö eesmärgiks on analüüsida aktsiaseltsi A-Selveri personali arendamist ja koolitamist, võrrelda seda teooriaga ning anda omapoolsed soovitused ettevõtte parema personaliarenduse poliitika läbiviimiseks. Ainetöö teema valiku põhjendus
saadavad lapsele signaali, et tema arvamusest hoolitakse ja sellega arvestatakse. Tervist edendavate lasteaedade tegevuses on põhimõte, et lapsi kaastakse ka keskkonna hindamisse – nii rühmaruumis kui õuealal. Näiteks turvalisuse loomisel, riskianalüüsi 11 tegemisel või ka uue tegevuskava koostamisel. Õpetaja või keegi teine personalist hindab koos lastega kindlate näitajate järgi keskkonna turvalisust, tervislikkust ja koos antakse hinnang. Lapsed teevad ettepanekuid, kuidas võiks keskkonda paremaks kujundada. Tiheliolek (kui palju inimesi üheskoos toimetab). Keskkond peab võimaldama sotsiaalsete kontaktide loomist, samas peab lapsel olema võimalus ka eralduda. Privaatsus eeldab alati valikuvõimalust: kas suhelda või mitte. Privaatsuse võib jagada füüsiliseks ja psühholoogiliseks privaatsuseks
tulevatele muutustele just praegu kohe täna või on võimalik vaadata, mis saab homme?). Kokkuvõtteks võin öelda, et kauplus kus ma töötan rakendab edukalt tulemusjuhtimise süseemi, kuna meie juht ei esine staarina vaid pigem meid juhendava treenerina ning ta on oma juhtimisstiilis paindlik. 5.3 Xxxxxx näitel Joonis xxxx struktuur Kasvu/ uuenemise näitajad Efektiivsuse näitajad Stabiilsuse näitajad · tööstaaz- 10% personalist · proffide osakaal- · keskmine vanus- üldjuhul on asutamisest saadik konkreetse Jõe Prismas on vanusepiirid jäävad kuni 25. 2010.a, ülejäänud 90%- mõned üksikud Keskealised ja veidi personali kiire voolavus, tooterühmajuhid, vanemaid leidub vähe. püsimatus. müügijuhatajad. · suhteline palgapositsioon
Eestimaa paigas on läbi viidud konkursse tervislikuma koolipuhveti väljaselgitamiseks. Selle tulemusel on suhkru- ja gaseeritud joogid, rohke rasvasisaldusega kartulikrõpsud ja soolakõrsikud, värvilised lisaainetega kommid puhvetitest kadunud ja lapsed ostavad meelsasti tervislikku toitu: puu- ja köögivilju, toorsalateid, võileibu, mahlu. Populaarse telekoka Jamie Oliveri Inglismaa koolide toitlustamises sisse viidud muudatuste tulemusel väitis suur osa sealsete koolide personalist, et pärast tervisliku toidu pakkumist paranesid õpilaste käitumine, keskendumisvõime ja õpitulemused (Jamie Oliveri koolilõunad 2010). Viimastel aastatel on koolieinet söövate õpilaste osakaal tõusnud. See suund on eriti positiivne vanemate klasside õpilaste hulgas, kus varasematel aastatel koolis sööjate arv vähenes. Koolilõuna populaarsust on tõstnud avaliku tähelepanu pööramine selle kvaliteedile
NARKOMAANIA ENNETAMISE RIIKLIK STRATEEGIA AASTANI 2012 SISSEJUHATUS Eestis on narkootikumide kuritarvitamisega seonduv problemaatika suhteliselt uus nähtus, kasvades 20 sajandi lõpuaastail Eesti ühiskonnas kiiret lahendust vajavaks probleemiks. 1990-ndate aastate jooksul, eriti antud kümnendi teisel poolel, hakkas laialdaselt levima soosiv suhtumine nii narkootiliste ja psühhotroopsete ainete tarbimisse kui ka nende ainete käitlemisse, seades ohtu nii inimeste tervise kui turvalise elukeskkonna. Meditsiini- ning politseistatistika andmetest selgub, et viimastel aastatel on Eestis narkootikumide tarvitamine järsult kasvanud ennekõike laste ja noorte seas. Heroiini, amfetamiini ning teiste uimastite tarvitamise tagajärjeks pole ainult nende ainete tarbimise käigus isikule tekitatud tervislikud ja sotsiaalsed kahjud, vaid ka kasvav kriminaalsuse tase ning B-, C-hepatiidi ja HI-viiruse levik...
Korrastada raamatupidamine ja rahanduse Enamik eelnevaid tegevusvaldkondi on kogu organisatsiooni hõlmavad, kuid FJ peab tegema muudatusi ning täiustama pidevalt raamatupidamise ja rahanduse valdkonda. Kui selline korrastamine jääb tagaplaanile, siis võivad teised üksused väita, et FJ ei suuda omaenda otsest alluvusvaldkonda korrastada. Nimetatud valdkonnas tuleb tal keskenduda põhieesmärkidele. Personali arendamine. Firma ja tema üksuste igasugune areng akgab personalist. FJ saab suurendada töötajate teadmisi suunates neid pidevalt koolitusele, täiendõppele jms.Oluline on rakendada ametikohtade vahelist ristkoolitust ja parandada osakonna sisest kommunikatsiooni. Protsessi arendamine. Tuleb keskenduda osakonnast väljastatava info kvaliteedi parandamisele ning väljastamis kiiruse suurendamisele. Potentsiaali võib leida infotehnoloogia arendamisest ja oluline on
tingimustel. Personal toimib organisatsiooni ressursina sel juhul, kui on loodud tingimused inimeste isiksusliku potentsiaali avaldumiseks ja väljendumiseks, selle taastumiseks ja vajalikuks muutumiseks ehk arenguks. 1 Kapitalina toimib personal vaid juhul, kui ta on õigesti väärtustatud ning loob lisaväärtust. Kui aga mingi osa personalist ei suuda enam lisaväärtust luua, siis ei saa seda enam kapitalina käsitleda, ning organisatsiooni jaoks muutub siis personal väärtusetuks. Selline lähenemisviis on aluseks organisatsioonis pidevalt toimuvale personali väärtuse ehk kvaliteedi hindamisele. 1.1.2 Personali kvaliteet Mõistet võib vaadelda kolmes tähenduses: a) Organisatsioonis töötavate inimeste teadmiste, oskuste, kogemuste, isiksuseomaduste kogum
TÖÖOHUTUSNÕUDED TÖÖTAMISEKS LAEVAS MASINA - MEESKONNAS 1. Iseseisvalt vahti masinaruumi lubatakse isikuid, kellel on vastav kutsekvalifikatsioon 2. Omab arstilkukomosioonti tõendit 3. Kes on tuttav tööohutus nõuetega ja on tõendanud seda oma alkirjaga. 4. Vähemalt 18 aastat vana 5. On kaine 6. On antud vahti astumisel terve. 7. Diiselmootorite ja teiste tehniliste agregaatide õige tehnilise ekspluatatsiooni eest vastutab vanemmehaanik, kellel lasub kohustus organiseerida ja tagada laeva masinaruumi vahiteenistus. 8. Vahimehaanik vastutab oma vahiajal õige ekspluatatsiooni eest laeva seadmete, agregaatide, süsteemide eest. 9. Kõrvalistel isikutel masinaruumis viibimine on keelatud. 10. Kõik mehanismide ja seadmete liikuvad osad peavad olema piiratud kaitse tõketega (käsipuud, tõkkisvõred, kaitserestid jne) ja nende maha monteerimine seadme või agregaadi töö ajal on...
õppida. Tihti on eesmärk selline, mis eeldab eelnevaid lisateadmisi ja seega on inimelele eesmärgi saavutamiseks vajalik õppimine ja koolitamine. Siit järeldub, et koolitus ja areng on omaette motivaatoriks teatud vajaduste rahuldamiseks. 9 1.3. Personali arendamise tingimused Töötajate koolituse ja arendamisega tegeleb enamik ettevõtteid. Kui firma on huvitatud haritud ja kompetentsest personalist, näitab ta oma suhtumist just sellega, et peab töötajate koolitamist investeeringuks ja mitte kuluks (Alas 2002, 14). Personali arendamise peamiseks eesmärgiks peaks olema iga töötaja valmisoleku saavutamine iseenda arendamiseks, mis tagaks organisatsioonile kogu personali efektiivse töö ja kompetentsuse. Personali arendamine vajab tingimuste loomist, et muuta personali kvaliteeti soovitud suunas. Tingimuste loomine omakorda vajab
TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledž Ettevõtlusosakond Hiir, Talimaa EP3 E-POE LOOMISE PROJEKT ETTEVÕTTELE BODYBALT OÜ Projektikava Juhendaja: assistent Taavi Tamberg Pärnu 2017 1 SISUKORD Kokkuvõte ......................................................................................................................... 4 1. Projekti määratlus.......................................................................................................... 5 1.1. Projekti kirjeldus ja probleemi sõnastamine .......................................................... 5 1.2. Probleemide ja eesmärkide analüüs ....................................................................... 6 1.3. Keskkonna analüüs.........................................................
_________________________________ · Mitu kuud/aastat peate te veel kinnipidamisasutuses viibima? ________________________________________________________________ · Kas te töötate või olete hõivatud mõne muu tegevusega vanglas? ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________ A2.Taustainfo vangla personalist vastaja kohta: · Sugu?___________________ · Vanus?____________________ · Mis on teie eriala/funktsioon? _____________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________ · Kui kaua te olete töötanud vangla süsteemis?_________________________ · Kaua olete töötanud selles vanglas?_________________________________ B. Kes tarvitab vanglas narkootilisi aineid
· mikroorganismide sisaldus õhus. Pidevalt on vaja mõõta temperatuuri ja suhtelist õhuniiskust, ülejäänud parameetreid mõõdetakse vastavalt vajadusele ja võimalustele. Seire on ainuke viis saada teavet keskkonnatingimuste olukorrast hoidlates ja mõjust objektidele. Kogutavad andmed on keskkonnaseisundi parandamise kavandamise aluseks. Seire peab toimuma sõltumatult nii keskkonnatingimusi kontrollivast seadmestikust ja insener-tehnilisest personalist. Ka korraliku keskkonnakontrolli seadmestiku olemasolul on sõltumatu seire ikkagi hädavajalik. Sellisel juhul on vaja jälgida, kas seadmestik hoiab kehtestatud reziimi. Tuleb arvestada, et ka kõige paremas süsteemis juhtub aeg-ajalt tõrkeid. Samuti ei asetse termostaatide andurid otseselt kogude läheduses ning nende paigutamisel ei arvestata keskkonnatingimuste lokaalseid erinevusi ruumi piires. Seire läbiviimiseks koostatakse seirekava. Seirekava kujutab endast dokumenti, mis peab
Eesmärgid organisatsioonis Tegevuste üldine koondamine ühtseks. Juhtimise korraldamise ja mõtte avab juhtimise teadus. Formaalne organisatsioon peab vastama nõuetele 1. Üheselt määratletud vastutused. 2.Iseseisvad struktuuri üksused. 3.asendamatuid töötajaid ei ole. 4. Tuleb luua võimalused töökohtade vahel erinevateks seosteks. Organisatsioon on tööjaotos atoriteediallikate selgus ja omavahelised seosed, see võimaldab erinevatel inimestel hästi koos töötada. Org juhtimine eeldab aga järgmisi nõudeid: eesmärgi saaavutamiseks vajalike tööde kindlaks määramist, töö jaotamine loogilisse járjekorda seoeste alusel. Vastutuse määramine ja selle delegeerimine. Rühmade vaheliste seoste määratlemine et saavutada harmooniline rühmatöö JUHTIMISE HIRARHIA organisatsioonis peab saavutama juhtimise hierarhia peab valitsema käsu yhtsus, eipiisa sellest et kui on määratketud kes mis tööga tegeleb, sest veel on vaja yksiktegevused seostada etsaavutada o...
dokumendid ja muu teaberessurss Hea dokumendisüsteem koondab põhilise osa asutuse ülesannete täitmise käigus loodud ja saadud ning tegevuseks vajalikust teabest sõltumata teabekandjast, mille- le see on jäädvustatud. dokumentide ja arhiivi haldamise protsessid kasutajad Kõik, kes loovad, haldavad ja/või kasutavad dokumente, on kasutajad – alates tipp- juhtidest ja dokumendihalduse personalist dokumendisüsteemi lihtkasutajateni välja. süsteemid Need on manuaalsed või elektroonilised süsteemid, riist- ja tarkvara, erinevad kommunikatsioonivahendid jms. Sageli on just tehnoloogia dokumendisüsteemi üks kiiremini muutuvaid komponente. 5.2 Dokumendid ja muu teaberessurss Dokumendisüsteemis esineb teave dokumentide ja neid kirjeldavate andmetena (meta andmed). Dokumendisüsteemi loomisel võetakse arvesse, missuguseid dokumente
tekitavaid ja tõsiseid vigu. Ta käib oma initsiatiivil ja kuludega õhtuti juhtimiskursustel. Külli loodab, et lähemal ajal teda edutatakse mingile juhtivale kohale. Üldiselt on ta väga ambitsioonikas. Juba esimesel nädalal kui Mai osakonda tuli, hakkasid talle silma mõningad probleemid, mis tundusid talle nii olulised, et pidas oluliseks nendega tegeleda. Mai probleemid: 1. Kuigi Mai kabinet asub ülejäänud osakonna personalist eraldi, hakkas talle juba esimesel nädalal silma, et Toomas ja Lilian omavahel üldse ei suhtle ning Mai arvates peab sellel mingi põhjus olema. Mai otsustas selle probleemiga tegeleda. Ta oli kahevahel, kas pidada vestlus mõlemaga ühel ajal või eraldi. Kui vestlust läbi viia eraldi, siis kellega esimesena? 2. Mart on kõige tagasihoidlikum töötaja. Mai tahab selgusele jõuda, kas on
Samuti oli ta ka kõrgem sõjaväe juht rahu ajal balti provintsides, oli ka kõrgeim politsejuht, samuti tsiviilvaldkonnas oli ta köige körgem ülemus. Pidi ametisse kinnitama ka kõik kohalikud kõrgemad ametnikud. Eestimaa kubermangus aga kindralkuberner ei kinnitanud rüütelkondade poolt valitud ametnikke, teistes kubermangudes aga kinnitas ka need. Kubernerid ja kubermanguvalitsused- Kuberner- pidi teostama järelvalvet olulisemate asutuste üle. Ka kubermanguvalitsustes suur osa personalist oli aadliseisuses. Kõikides provintsides oli lisaks kubermanguvalitsusele rida riiklike keskasutusi, mis olid keskvõimu poolt asutatud/kontrollitud. Seotud majandusega, finantskontrolliga ja 19 saj järjest enam ka hoolekande küsimus ning ka haridusküsimused. Linna ja maa omavalitsus Linna raad kandis nii linna valitsuse, kohtu kui ka politsei funktsioone. Suuremad ümberkorraldused algasid 1877, kui kehtestati uus linnaseadus. Linnavlaitsus sai uueks