Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist töötajat Selver hindab?
  • Millist töötajat Selver hindab?

Lõik failist


TALLINNA
TEHNIKAÜLIKOOL

Majandusteaduskond

Ärikorralduse
instituut

Organisatsiooni
ja juhtimise õppetool







PERSONALI
ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A- SELVERIS

Ainetöö
Juhendaja :
Erakorraline dotsent Jaak Tamberg







Tallinn
2007

Kinnitan,
et käesolev töö on kirjutatud iseseisvalt ning kõikidele
kasutatud allikatele on viidatud .
Allkiri ...................................................
Kuupäev...............................................


sisukord


sisukord 3
1. Sissejuhatus 3
2. Selveri personali arendamise ja koolitamise poliitika 4
2.1.2. Millist töötajat Selver hindab? 6
2.1.3. Arendamise ja karjääriplaneerimise põhimõtted 6
3. Personali orienteerimine ja töine arendamine 7
4. Personali koolitamine ja karjääri kujundamine 13
4.1.2. Koolitusvajaduse hindamine 13
4.1.3. Koolitus 15
4.1.4. Koolitustulemuste hindamine 16
5. Kokkuvõte 19
Viidatud allikad 20


  • Sissejuhatus


    Personal
    on tänapäeva ettevõtte üks kõige olulisem ressurss. Muutuvas
    majandus­keskkonnas ja konkurentsitingimustes, on järjest
    väärtuslikumaks eeliseks saanud heade töötajate palkamine ja
    hoidmine. Ainuüksi see paraku edu ei taga. Pikaajaliseks
    liidripositsioonile liikumiseks või selle hoidmiseks peab firmal
    olema tööjõud, mis vastaks tema eesmärkidest tulenevatele
    inimressursi vajadustele. Kuna tööjõu situatsioon Eesti majanduses
    on järjest teravnev, inimeste valik aina kitsam ja kesisem, siis
    selleks, et nimetatud puudust kompenseerida tuleb personali arendada
    ja koolitada ettevõttele vajalikule tasemele . Personali arendamise
    alla kuulub ettevõttele vajalike töötajate ettevalmistamine
    konkreetseks tööks, nende koolitamine pikaajaliseks ettevõtte
    vajaduste rahuldamiseks, lisaks nende teadmiste, oskuste ja võimete
    arendamine ning karjääri juhtimine. (Türk 2005, 309)
    Aktsiaseltsile A-Selver, mille personalist käesolev ainetöö on
    kirjutatud, on personali arendamine ja koolitamine üheks olulisemaks
    töötajate motiveerimise ning hoidmise vahendiks , kindlustamaks
    ettevõtte paremaid tulemusi.
    Käesoleva
    ainetöö eesmärgiks on analüüsida aktsiaseltsi A-Selveri
    personali arendamist ja koolitamist, võrrelda seda teooriaga ning
    anda omapoolsed soovitused ettevõtte parema personaliarenduse
    poliitika läbiviimiseks. Ainetöö teema valiku põhjendus on lihtne
    asjaolu, et ma töötan alates 2005 aasta oktoobri kuust kuni seniajani AS A-Selveris ning olen oma töö käigus ka
    personalipoliitikaga põgusalt kokku puutunud. Lisaks oli
    ettevõttest, kus ma ise töötan lihtsam saada informatsiooni
    reaalses elus toimuva personalitöö kohta.
    Töö
    on jaotatud kolmeks suureks osaks. Esimene neist käsitleb Selveri
    personali arendamise ja koolitamise poliitikat ehk raamistikku milles
    töötatakse, teine osa keskendub personali orienteerimisele ja
  • Vasakule Paremale
    PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #1 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #2 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #3 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #4 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #5 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #6 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #7 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #8 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #9 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #10 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #11 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #12 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #13 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #14 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #15 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #16 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #17 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #18 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #19 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #20 PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS #21
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-12-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 287 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Gerda Aaslaid Õppematerjali autor
    ainetöö
    Käesoleva ainetöö eesmärgiks on analüüsida aktsiaseltsi A-Selveri personali arendamist ja koolitamist, võrrelda seda teooriaga ning anda omapoolsed soovitused ettevõtte parema personaliarenduse poliitika läbiviimiseks.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    doc

    Personali Koolitamine

    1.1. Koolituse süsteemsus ja terviklikkus 4 1.2. Koolituse seosed personalijuhtimisega 5 2. Koolitustegevuse ahel ja koolitusjuhi roll selles 9 3. Koolitustegevust mõjutavad tasandid 13 Kokkuvõte 15 Zusammenfassung 16 Kasutatud materjalid 17 SISSEJUHATUS Referaadis käsitletakse personali koolitamise teemat kuna antud valdkond on huvipakkuv ning väärib lähemat uurimist. Töötajate treenimine ning nende oskuste arendamine on kahtlemata valdkond, millega peab tegelema iga organisatsioon. Ettevõtte juhtide seas võib täheldada kahte lähenemist: on neid, kes peavad koolitusele määratud raha kulutuseks ning neid, kes näevad selles investeeringut. Paljudes ettevõtetes on töötajate koolitamine juhuslik, kuid

    Majandus
    thumbnail
    71
    doc

    Koolituspõhimõtete väljatöötamine ja arendamine

    ...........................4 SISSEJUHATUS...........................................................................................................5 1. KIRJANDUSE ÜLEVAADE.....................................................................................7 1.1. Koolituse ja arengu põhimõisted.......................................................................7 1.2. Inimese arenguvajadused...................................................................................8 1.3. Personali arendamise tingimused....................................................................10 1.4. Organisatsiooni strateegilised komponendid...................................................11 1.5. Õppimine organisatsioonis..............................................................................14 1.6. Personali arendamine ja koolitamine...............................................................14 1.7. Kooltuspoliitika, koolitamise strateegia............................

    Personali juhtimine ja organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    10
    pdf

    Kordamiskusimuste-vastuse d-personalijuhtimine docx

    edutada ● On võimeline personalijuhtimise valdkondades teistele juhtidele treeninguid läbi viima 6) Personalitöö eelarve koostaja ja kulude kontrollija 7) Ilmutab ise initsiatiivi, ei vaja juhtkonnapoolset tähelepanujuhtimist 8) Suudab personalitöös tehtud kulutuste planeerimise ja kontrollimise osas konsulteerida ka teisi juhte 9) Suudab mõõta ja hinnata kulutuste efektiivsust 3. Personali poliitika ja strateegia Strateegia: Personalistrateegia on ettevõtte strateegia üks osa, mille eesmärgiks on inimressursi kujundamine, motiveerimine ja arendamine selliselt, et ta maksimaalselt toetaks ärikontseptsiooni realiseerimist Personalijuhtimise strateegiline eesmärk on kirjeldus sellest, missugune peab olema ettevõtte personal teatud ajahetkeks. Strateegilistes eesmärkides peab fikseerima: ● Personali hulga ● Kvalifikatsiooni ● Vajalikud oskused

    Personali juhtimine ja organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    10
    doc

    Inimressursi analüüs Selveri näitel.

    oskuslik kasutamine organisatsioonis on konkurentsieelis nii ettevõtte majandustegevuses, haldussuutlikkuse tõstmisel kui ka organisatsiooni maines. Strateegiline ja väga tähtis on inimene ja inimeste juhtimine nende organisatsioonide jaoks, kelle eesmärk on jääda püsima ja areneda, kelle tegevus on teadmismahukas ning kus inimese töö osatähtsus lõpptulemuses on suur. (Kalda, V. 2004) Oluline on ka mõista seda, et personali juht peaks osalema inimressursi strateegilises planeerimises, mitte olema ainult operatiivne tegutseja kui on vaja kuskil tuld kustutada. Personalijuhtimine on üks juhtimise funktsioonidest, mida aja jooksul on erinevalt nimetatud: mehitamiseks, personalijuhtimiseks ja inimressursi juhtimiseks. 2 Personalijuhtimine - administratiivse iseloomuga Inimressursi juhtimine

    Arhiivihaldus
    thumbnail
    4
    docx

    Personalijuhtimisest ja selle põhimõisted

    töötajad. See väljendub selles, kuidas klientidega suheldakse, kuidas riietutakse ja millise mulje kontori väljanägemine jätab. Süvakultuur on vaadeldava kultuuri aluseks. Süvakultuuri moodustavad põhilised väärtused, mis on sageli sõnastatud missioonis ja strateegias. Väärtusteks võib olla näiteks kõrge töökvaliteet, uuendusmeelsus, sotsiaalne vastutus, eetiline käitumine, töötajate kaasamine planeerimisse. 6. Personali planeerimine- mis see on ja milleks? Personali planeerimine on protsess, mille käigus määratakse organisatsioonis kindlaks töötajate vajadus nende kvalifikatsiooni ja struktuuri lõikes ning koostatakse vastavad plaanid. Milleks? -arvestada plaanide tegemisel tööjõu pakkumisega tööjõuturul; -vähendada värbamise, koolitamise ja koondamisega seotud kulusid -leida optimaalne kasutus personali oskustele ja võimetele 7. Personali planeerimise käik

    Juhtimine
    thumbnail
    19
    docx

    "Personalijuhtimine& quot; Alas, R.

    Lisandus organisatsioonisiseste muutuste juhtija roll. Rahvusvaheline strateegoöome personalijuhtimise uuring ­ Cranet. II osa ­ Personalijuhtimise eesmärgid ja tegevusvaldkonnad Personalijuhtimine peab kaasa aitama firma eesmärkide saavutamisele: firma kasum, organisatsiooni efektiivsus, ühiskonna teenindamine, sotsiaalne vastutus, tugev organisatsioonikultuur. Klientidest hoolimise tase ­ töötajatest hoolimise tase ­ Parim kui mõlemad kõrged. Personalijuhtimise valdkonnad: personali planeerimine, töö analüüs, personali värbamine, personali valik, personali hindamine, personali koolitus ja arendamine, töötasu ja palgapoliitika, töökohtade hindamine, organisatsiooni arendamine, töösuhted. 6. Personalijuhi võtmerollid Juhtkonna huve esindav äriinimene; muudatuste kujundaja vastavalt äri vajadustele; organisatsioonisisene konsultant ja partner allüksuste juhtidele; firma strateegia ja äri

    Personali juhtimine ja arendamine
    thumbnail
    11
    doc

    TÖÖTAJATE KOOLITUS JA ARENDUS

    VII TÖÖTAJATE KOOLITUS JA ARENDUS ORGANISATSIOONI TÖÖTAJATE ARENDAMINE JA KOOLITAMINE Pikka aega oldi Eestis arvamusel, et töötaja arendamine ja koolitamine on kulutus organisatsioonile. Tänaseks on jõutud arusaamisele, et töötaja pidev arendamine ja koolitamine on investeering ja tuleb ainult kasuks konkurentsi- võimelisena püsida soovivale organisatsioonile. Personali koolitamisel ette tulevad mõisted: · Haridus ­ baasteadmiste ja oskuste omandamine koolis ja ülikoolis. · Treening ­ konkreetse töö tegemiseks vajalike oskuste omandamine koolitusfirmades saavutatakse treeningute kaudu. · Arendamine ­ organisatsiooni arenguvajadustest tulenevalt personali kompetentsuse tõstmine töökohal

    Personalijuhtimine
    thumbnail
    12
    docx

    Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED

    Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED: K 16 Jaanuar 9.30 ­ 10.30 1. Personalijuhtimise olemus ja kujunemine Personalijuhtimine kui tegevus, mis on seotud inimeste kui ühe olulisema ressursi juhtimisega pärineb ammustest aegadest. Tegevust hakati aga teadvustama üsna hiljuti, 19. sajandil. Erilise tähelepanu sai personali juhtimine ajal, mil tehnoloogilse revolutsiooni käigus uuendati kogu masinapark, mis aga vajas hulgaliselt personali masinapargi hooldamiseks. XX saj. algus ­ personalijuhtimine seisnes teatud soodustuste, teenuste osutamises töötajatele, näiteks lõunasöök tehase kulul; Mary Parker Folletti ja Elton Mayo 20-30-ndad ­ ilmnes personali administreerimine, värbamise ja baasõppe dokumentatsiooni haldamine ­ niinimetatud kaadriküsimustega tegelesid "valgekrae ohvitserid"; 40-50-ndad ­ kujunes välja personalijuhtimine kui iseseisev valdkond, algas sõjajärgne hoogne

    Inimressursi juhtimine




    Kommentaarid (2)

    lvrkk profiilipilt
    lvrkk: Üsna hea, kuid oleksid võinud rohkem allikaid kasutada :)
    19:33 04-01-2013
    tatsor profiilipilt
    tatsor: väga hea töö, palju info saanud
    14:25 25-10-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun