Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised omadused iseloomustavad motiveeritud töötajat?
  • Milliseid järeldusi tehti nendest eksperimentidest?
  • Kestus alalised ja ajutised 2 Milline on optimaalne liikmete arv grupis?
  • Mis ülesanded peavad olema täidetud?
  • Kuidas saab neid ülesandeid jagada inimeste ja masinate sealhulgas arvutite vahel?
  • Kuidas ülesandeid rühmitada et moodustuksid ametikohad ?
  • Milliste projektide puhul tuleks eelistada meeskonnaorganisatsiooni?
  • Milline tagajärg on häirivate tunnete allasurumisel?
  • Miks ei tohiks inimene reageerida solvangule vaikimisega?
Vasakule Paremale
Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #1 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #2 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #3 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #4 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #5 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #6 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #7 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #8 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #9 Organisatsioonikäitumine - eksamiküsimuste vastused #10
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-01-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 47 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Laura Roots Õppematerjali autor
Vastused saab järgnevatele küsimustele:
TEEMA: Organisatsioonikäitumine
1) Mida peaksid juhid tegema, kui nad soovivad muuta organisatsioonikultuuri? (5)
2) Iseloomusta protsessikultuuri. Too paar näidet esindajatest (ametid/valdkonnad).
3) Iseloomusta raudsete isiksuste kultuuri. Too paar näidet esindajatest (ametid/valdkonnad).
4) Kirjelda Geert Hofstede teooriat (kultuuridimensioonide mõju organisatsioonile). Too iga dimensiooni juurde näiteks vähemalt üks riik.

TEEMA: Motivatsioon
1. Millised omadused iseloomustavad motiveeritud töötajat?
2. Kirjelda Maslow püramiidi ning too välja kaks põhjust, miks seda teooriat on kritiseeritud.
3. Kirjelda Herzbergi kahe-teguri mudelit ja too mõlema tegurite grupi kohta kolm näidet. Too välja kriitika antud teooria suhtes.
4. Kirjelda lühidalt McClellandi saavutusvajaduse teooriat ning kirjelda juhti antud teooriast lähtuvalt.

TEEMA: Organisatsiooni keskkond
1) Joonista skeemina organisatsiooni sise- ja väliskeskkond.
2) Nimeta kaks organisatsiooni keskkonda iseloomustavat tegurit ja iseloomusta neid.
3) Mis iseloomustab vähese määramatusega keskkonda ning too välja selle pluss ja miinus.

TEEMA: Juhtimise teooriad
1) Kirjelda Elton Mayo eksperimente valgustuse, konveieritööliste ning intervjuudega. Milliseid järeldusi tehti nendest eksperimentidest?
2) Kirjelda lühidalt Goldratti piirangute teooriat.

TEEMA: Meeskond, kommunikatsioon ja konflikt
1) Nimeta grupi tunnuseid.
2) Milline on optimaalne liikmete arv grupis?
3) Kuidas jaotatakse gruppe, kirjelda neid.
4) Nimeta organisatsiooni viis peamist formaalset gruppi.
5) Nimeta rühmadevaheliste konfliktide tekkepõhjuseid (5).
6) Nimeta organisatsioonikonflikti tekkepõhjuseid.

TEEMA: Eestvedamise teooriad ja tehnikad
1) Nimeta kolm tegurit Vroomi ootuste teooria kohaselt, mida inimesed arvestavad töötamisel.
2) Mida tähendavad Handy teooria järgi numbrid valemis: 0,5 : 2 : 3
3) Nimeta liidri isikuomadusi (5).

TEEMA: Organiseerimine
1) Millised olulised küsimused peab juht läbi mõtlema ametikohtade kavandamisel?
2) Joonista ametikohtade rühmitamise skeemid: funktsionaalne struktuur, struktuur toodete järgi, struktuur asukoha järgi, maatriksstruktuur. (vaata Ruth Alase õpikust Juhtimise alused)

TEEMA: Organisatsiooni struktuuritüübid
1) Milliste projektide puhul tuleks eelistada meeskonnaorganisatsiooni?

TEEMA: Sotsiaalne intelligentsus
1) Milline tagajärg on häirivate tunnete allasurumisel?
2) Miks ei tohiks inimene reageerida solvangule vaikimisega?

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
19
docx

Organisatsioonikäitumine (kevad 2018)

Organisatsioonikäitumine (kevad 2018) Eksami kordamisküsimused TEEMA: Organisatsioonikäitumine 1) Milliseid organisatsioonikultuuri tunnuseid nimetas Newstrom? (6) Newstromi järgi on organisatsioonikultuuri tunnused järgmised: kultuur on antud organisatsioonile ainuomane, iseloomulik, suhteliselt stabiilne , muutudes tavaliselt aeglaselt, pigem endastmõistetav kui sõnaselgelt kirjapandu, kajastub sümboolselt juttudena, tseremooniatena jne., terviklik, ühendades organisatsiooni üksikosi, liikmete poolt heaks kiidetud, peegeldab tippjuhtkonda,

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
18
doc

Juhtimisaluste eksami kordamisküsimused

keskkonna muutlikkuse määr kirjeldab keskkonnamõjurite muutumist ja püsimist teatud perioodil. Muutlikuks teevad keskkonna poliitilised, õiguslikud, tehnoloogilised jt muudatused. 4) Mis iseloomustab vähese määramatusega keskkonda ning too välja selle pluss ja miinus. Vähese määramatusega ehk muutumatus keskkonnas on vähe uusi võistlejaid ja uusi tehnoloogilisi läbimurdeid. Mida ebamäärasem keskkond, seda riskantsem on tegutseda. Et olla tulemuslik, peab organisatsioon suutma toime tulla keskkonna määramatusega. Keskkonna määramatus tähendab seda, et juhtidel ei ole piisavalt infot keskkonna mõjurite kohta, et ennustada keskkonna vajadusi ja muutusi. Põhilisi keskkonnamuutustega toimetulekustrateegiaid on kaks: · kohandada organisatsiooni vastavalt keskkonna muutustele; · mõjutada keskkonda nii, et see vastaks paremini organisatsiooni vajadustele. TEEMA: Juhtimise teooriad

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
10
docx

Kordamisküsimused EKSAMIKS juhtimine 2014.

Intuitsioon ja pehmekäeline tegutsemine Võistluslikkus, agressiivsus ja on väärtustatud õiglus on väärtustatud Sotsiaalset tasu peetakse oluliseks Töö on elu keskne osa Skandinaaviamaad Jaapan, Austria, Itaalia Individualism/kollektivism Organisatsioon on kui perekond Organisatsioon on suuremal määral ebaisikuline Organisatsioon kaitseb töötajate huve Töötajad kaitsevad ise oma huve Töine tegevus baseerub lojaalsusel, Töine tegevus baseerub indivi- kohusetundel ja grupis töötamisel duaalsel initsiatiivil Kolumbia, Peruu, Pakistan USA, Austraalia, Kanada

Juhtimine
thumbnail
8
doc

Kontrolltoo kordamiskusimused: SISSEJUHATUS JUHTIMISSE

TEEMA: SISSEJUHATUS JUHTIMISSE 1) Millisest tegevusest saavad juhid suurema osa oma teadmistest? Tööülesandeid täites ja oma eksimustest õppides. Vähemal määral kaastöötajate ja juhendajagha suheldes ning erialastest teadmistest ja täiendkoolitustest. 2) Kes on juht? Juht on inimene, kellel on vähemalt 1 alluv. 3) Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. 4) Nimeta neli sagedamini välja toodud juhtimise ülesannet. · Planeerimine ( eesmärkide püstitamine ja nende saavutamise teede määratlemine) · organiseerimine (kohustuste, õiguste ja vastutuse kindlaksmääramine); · eestvedamine (inimeste motiveerimine vajalike tööde tegemiseks); · kontrollimine (saadud tulemuste võrdlemine püstitatud eesmärkidega). 5) Kirjelda H. Mintzbergi juhi rolle kirjeldavat mudelit. Suhtlusrollid ­ esindaja, eestvedaja, sidepidaja

Turismiettevõtte juhtimine ja personalitöö
thumbnail
12
doc

Organisatsioonikäitumine (sügis 2014)

(6) Muudatused ühiskonnas on põhjustanud muudatusi organisatsioonides, neist olulisemateks peetakse 21. sajandil järgnevaid:  virtuaalne organisatsioon;  ajutine personal;  teadmistega töötajate valitsemine;  õppimine arvuti vahendusel ja elektrooniline tulemuste hindamine;  töötajate erinevuste kasv;  vananev töötajaskond;  personali liikuvuse suurenemine. TEEMA: Organisatsioonikäitumine 1) Nimeta organisatsioonikäitumise eesmärke. Organisatsioonilise käitumise kui teaduse eesmärgid on: 1. Süstemaatiliselt kirjeldada inimeste käitumist erinevates tingimustes. 2. Aru saada, miks käituvad inimesed nii, nagu nad seda teevad. 3. Ette näha alluvate nii soovitavat kui ebasoovitavat käitumist. 4. Kontrollida ja arendada inimeste tööalast aktiivsust. 2) Milliste tegevuste ja põhimõtete poolest on tuntud Frederick W. Taylor?

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
7
doc

Juhtimine kontrolltÖÖ küsimused

· Lühiajalised, vähema kui aasta peale kavandatud operatiivplaanid, millega tegelevad kõige madalama tasandi juhid (Miller, Catt, Carlson, 1996: 152). Strateegiline planeerimine Strateegia määrab organisatsiooni põhieesmärgid ja peamised teed nende saavutamiseks, andes organisatsioonile kindla tegevussuuna, eeldusel et eesmärgid on mõõdetavad, arusaadavad ning reaalsed (Miller, Catt, Carlson, 1996: 152). Strateegilistest eesmärkidest lähtub, kuhu tahab organisatsioon tervikuna jõuda kaugemas tulevikus ja seejärel lähemas perspektiivis. Järgmised eesmärgitasandid on seotud vastavate plaaniliikidega: need on taktikalised ja operatiivsed eesmärgid. Kui keskkond jätta tähelepanuta, pole võimalik koostada toimivat plaani. Planeerimise vältimatu koostisosa ongi keskkonna analüüs. Sellest lähtuvalt määratakse missioon ja tegevussuunad, hinnatakse olemasolevat olukorda ja tuletatakse vastavad tegevusplaanid. Taktikaline ja operatiivne planeerimine

Juhtimine
thumbnail
10
docx

Organisatsioonikäitumine - Kontrolltoo kordamiskusimused

täidetakse?  Tippjuhid – nende ülesanneteks on ettevõtte üldine tegevus ja kooskõlastamine  Keskastmejuhid - tegelevad strateegiast lähtuvate kindlate tegevuskavade väljatöötamise ja allpool saavutatud tulemuste kokkuvõtmisega  Esmasjuhid - juhendavad üksiktoimingute elluviimist ja kontrollivad oma alluvaid 8 Nimeta 21. sajandi olulisemaid muudatusi organisatsioonis. (6)  Tekkis virtuaalne organisatsioon  Tekkis ka ajutine personal  Töötajaid hakati valitsema teadmistega  Kasvas töötajate erinevus  Vananev töötajaskond  Suurenes personali liikuvus TEEMA: Organisatsioonikäitumine 1) Nimeta organisatsioonikäitumise eesmärke. Eesmärkideks on:  Saada aru, miks käituvad inimesed nii, nagu nad seda teevad  Näha ette alluvate nii soovitavat- kui ka ebasoovitavat käitumist

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
16
doc

Organisatsioonikäitumine

väärtushinnangute ja käitumisnormide kogum. Organisatsioonikultuur tõstab antud organisatsiooni esile teiste hulgast. See kultuur on töökeskkonna võtmeelement, mis on omane kogu organisatsioonile või selle üksikule osale: tootmisüksusele, osakonnale, filiaalile. Organisatsioonikultuur pole kombatav ega nähtav, kuid see on olemas ja täidab kõike nagu õhk ruumis. See mõjutab iga sündmust, mis leiab organisatsioonis aset. Kuna organisatsioon on pidevalt dünaamiline, siis mõjutab igasugune organisatsioonisisene muutus ka selle kultuuri. Igaüks, kes on viibinud või töötanud kahes, kolmes või enamas organisatsioonis, on tunnetanud erinevaid atmosfääre, mõtlemise ja tegutsemise viise, energiatasemeid, isiksusi ja erinevat individuaalse vabaduse määra. Kõige selle põhjal liigitas Handy organisatsioonikultuuri järgmiselt:

Ühiskond




Meedia

Kommentaarid (1)

Vesikaare22 profiilipilt
18:02 08-01-2018



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun