E.R. Tamberg väidab oma luuletuses „Maailmavaade“, et kommunistlik kord ei toetanud inimeste individuaalset maailmavaadet, vaid „kosmol oli kindel konjunktuur“. See illustreerib seda, kuidas paljud faktorid võivad mõjutada meie mõttemaailma. Maailmavaade ei ole vaid mina ja maailm, vaid kõik, mis jääb nende vahepeale. Seda mõjutab lõpmatult palju faktoreid, kuid lõpuks on see igal inimesel siiski unikaalne. Erinevate isiksuste paljusus tagab tõekspidamiste mitmekesisuse ning uute mõtete leviku. Samas on see midagi, mida ei saa määratleda mingis kindlas süsteemis, vaid see vaheldub koos kogemuste, olukordade ja hinnangutega. Aega ei ole maailmas lõputult, kuid meil on piisavalt aega, et keskenduda elus sellele, mis on meie arvates kõige tähtsam, olenemata meie maailmavaadete erinevusest.
Sissejuhatus Eesti kunst on rikas andekate isiksuste poolest, ent rahvusliku kunstigeeniuse eredaimateks väljendajateks võime vaieldamatult pidada kahte Eduard Viiraltit ja Kristjan Rauda. Nende isiksuste keskendumisel graafikale oli otsustav mõju omapärase graafikakoolkonna väljakujunemisele eesti kunstis. Ja muidugi on siiani ületamatu mallina püsinud Viiralti harukordne virtuooslikkus kõige erinevamates graafilistes tehnikates. Elulugu Eduard Wiiralt sündis Peterburi kubermangus mõisateenijate pojana. Aastal 1909 siirdus perekond Eestisse, kus isa sai tööd Varangu mõisas Järvamaal
kui saad. Tuleviku diskonteerimine väiksema hetkekasu eelistamine suuremale tulevikus saadavale kasule. Mingi konkreetne rahasumma on olevikus rohkem väärt kui tulevikus, sest tulevik ei pruugi sugugi 100% tõenäosusega kätte jõuda. Iseloom ja loom ise Käitumine on tegutsemine vastusena keskkonnale. Isiksus ajas ja erinevates olukordades püsivad individuaalsed erinevused käitumises. Põhjused, miks uurida isiksusetüüpe: · aitab põhjendada käitumist (ka ebakohast) isiksuste esinemisest tuleneb käitumise vähene paindlikkus erinevates olukordades · oluline loomkatse ettevalmistamisel ja tõlgendamisel · isiksusetüübid võivad mõjutada stressitaset koduloomadel · loomade isiksuste mõistmine aitab paremini mõista inimeste isiksuste kujunemist loomadega on võimalik teha katseid selleks, et uurida isiksust · haiguse ennetamiseks Isiksusetüübid:
rajasid linnadesse suuri paleesid. Palazzo Pitti · Tähtsaim renessansskultuuri keskusena tõusis esile Firenze. · XV sajandil oli valitsejaks Medicite kultuurilembeline pankurisuguvõsa. · Mitmed XV-XVI sajandi paavstid olid humanistid. Firenze · Keskajal pöörati suurt tähelepanu hingele. · Inimeses nähti looduses osa ja teda käsitati Jumala loomingu tippsaavutusena. · Inimeses hakati nägema loojat. · Sellega koos tõusis esile ausuts loominguliste isiksuste, poeetide ja kunstnike vastu. · Humanistlikele veendumustele leiti tuge antiikkultuurist. · Idealiseeriti antiikinimeste ilmalikku ellusuhtumist ja nautivat elulaadi. · Kritiseeriti nii antiikõpetlaste kui ka keskaegsete kirjameeste töid. · Eeskujuks võeti ka antiikkunstist. · Antiikskulptuure hakati aukohale sedama ja matkima. · Kunsti kaudu jõuti anatoomia tundmaõppimiseni. · Itaalia renessansikunstnik Leonardo da Vinci lahkas keha täiusliku kujutamise nimel.
Pidevalt noored ei hinda nende raamatute vajadust edasiseks eluks. Seetõttu tulebki alustada keele arengut juba võimalikult varasest ajast. Kuid tänasel päeval hakatakse alles vanemana kirjanduse mõistet väärtustama õiglaselt. Raamatud on selleks, et edastada oma mõtteid ja tarkusi maailmale. Lugedes teaduslikke ning ajaloolisi juhtumisi saad teada uusi sõnu, mis omakorda laiendab rohkesti silmaringi. Kriminaal- ja põnevusromaanide keerdkäigud panevad sind arutlema erinevate isiksuste valikute tegemises ja otsustes. Armastusromaane lugedes tekitad endale põnevust tegelaste eneseväljenduse kaudu, samuti paraneb enesetunnetus. Ulmekirjandus on levinud eeskätt kirjanduses ja filmikunstis ning arendab meie maailmataju ja paneb mõtlema universumi üle. Suuresti avardub ka kirjaliku teksti jälgimine ja selle tähenduste lahtimõtestamine. Keskendumisvõime suureneb ja see tähendab, et inimene suudab ennast sisemiselt kokku võtta ja
Abielu sõlmiti tavaliselt ilma tseremooniata. Jõukatel ja mõjukatel meestel võis olla mitu naist. Meeste vahel tekkis naiste pärast konflikte. Naistevahetus tõi kaasa püsiva ja siduva liignaisepidamise, millest sündinud lapsed olid kaitstud. Mehed püüdsid suuri loomi, valmistasid tööriistu ning ehitasid maju ja paate. Naised tegid süüa, tegid nahatöid ning tegelesid korilusega. Sotsiaalne staatus sõltus soost ja vanusest. Eriline positsioon oli šamaanidel. Väljapaistvate isiksuste mõju ulatus väljapoole perekonda; mõnel pool oli neil formaalne võim. Alaska rannikul oli pealikuvõim päritav. Seal võeti ka sõjavange, keda peeti orjadena. Kanada keskosa eskimod olid egalitaarsed.
tegelikult ei vasta tõele. Sealtmaalt hakkab pihta suuremat sorti inimeste tüssamine. Inimene, kes on läinud mõne reklaami "haneks", hakkab tihtipeale vaatama kõike meedias toimuvat väga kriitilise pilguga. Seega, saame kokku suure hulga isikuid, kes ei salli reklaame, või reklaamitavat. Ent siiski, petmine jätkub. Väga olulised on ka avaliku elu tegelased, kuna paljud inimesed määravad oma käitumisnorme teiste isiksuste järgi. Teisisõnu, kui lastakse televisiooni rääkima inimene, kes ise ei tea maailmaasjadest mitte midagi, siis hakkab levima ajumahuga mitte hiilgavate inimeste seas väärarusaamad asjadest ja nende õigsusest. Hakataksegi tegema nii, nagu üks väärastunud mõttemaailmaga tegelane televisioonis ütles. Seda siis peetaksegi normaalseks ning ollakse harjunud, et kui tuleb rääkima keegi, kelle silmaring on üüratult lai ja jutt arukas,
Viisakas käitumine omavahel. Kõigiga arvestamine. Info jagamine. Perekonna sisene toetus ja tunnustamine. Toetus jaguneb: emotsionaalne -, informatsiooniline -, juhendav- ja abistav tugi. Suhtlemine perekonna liikmete vahel Suhtlus käib läbi esindajate, kes on head suhtlejad ning suudavad kogu rühma infot edasi anda. Mõistev suhtumine teistesse rühmadesse ja rühmaliikmetesse. Erinevate seisukohtade mõistmine ja arvestamine. · Suhtlemise peame arvestama isiksuste erinevustega. Harmoonilise perekonna näide Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Vägivaldse perekonna näide Click to edit Master text styles Second level Third level
Pablo aitab Harryl maagilises teatris läbi elada uskumatuid nägemusi. Marias koonduvad füüsilised naudingud, meelte- ja armurõõmud. Kõik need kolm on justkui peeglid, mis aitavad Harryl taasavastada oma unustatud tahke. Maagilises teatris õpib Harry nägema ennast ja maailma tervikuna; isiksust piirideta, lõpmatuna ja mitmekihilisena. Ta õpib et vastandid on inimene loonud oma peas ning need ongi just peamised häda põhjustajad. Figuurimäng iseloomustab justkui Harry erinevate isiksuste mõistmist, korrastamist ning nende tundma õppimist. Harry saab aimu enda sisemusest. Hermine tapmises võtab võimu jällegi Stepihunt, kes muutub metsikuks, nähes Herminet koos kellegi teisega. Harry mõistab, et Hermine tapmine võis olla hoopis tema enda, mitte Hermine soov.
,,Uuenev alusharidus" Eva Hujala Sain teada · Pedagoogilise teadlikuse struktuur eelõpetuses jaguneb kaheks: teoreetiliseks- ja kontekstuaalseks teadlikkuseks. · Õpetajat suunavad pigem ostetud õppematerjalid kui õppekava. · Õppimispedagoogika põhimõteteks on: 1) lähtuda lapsest ja laps on kui aktiivne õppija 2)isiksuste ja kasvukondade vastastikune toime ja koostöö 3)õpetaja õpikeskkonna loojana ja õppimise suunaja · Õppimispedagoogika meetoditeks on projektitöö, abistatud tegevus, suunatud osalemine ja rühmakaaslaste mõju pedagoogilise meetodina. · nähtava ja nähtamatu pedagoogika mõisted. (nähtav õpetaja roll nähtav lapsele hariduse andmises, nähtamatu lastel on tegutsemisvabadus aga õpetaja on ,,seotud" laste tegevusega ka mängu ajal) · Reunamo arvamus, et kõige õigem oleks kaasata lapsed juba õppetöö planeerimisse, kuna...
See omakorda on seotud pereliikmete väärtuste, omamissuhete, uskumuste ja eesmärkide (aeg ja raha) ning ka selgepiiriliste vastutuste lahknevusega. Ühtlasi võib olulisema konfliktiallikana välja tuua probleemid ja vaidlused raha või dividendide investeerimise ja informatsiooni jagamise üle, nt millal rääkida tööalast juttu ja millal perekondlikku. Isikutevaheliste konfliktide tekkepõhjuseid on mitmeid. Esimeseks ja kõige tavalisemaks võib pidada inimeste isiksuste omadusi. Meie kõigi iseloom on erinev ning me võime ärrituda ja reageerida väga erinevatele asjadele. Erinevatest maailmavaadetest mõtlevad inimesed tihti ei saa omavahel läbi. Neil on erinevad väärtushinnangud ning sellest põhinevalt ka erinevad ideaalid. Kaht täiesti erinevat inimest ei saa omavahel suhtlusesse lükata, sest natukese aja möödudes see kas lõppeb vaikuse või tüliga. Kindlasti ei pruugi alati olla need erinevused tülide põhjuseks.
peegeldusest noaga tapnud peegeldusest tüdruku ta pole osanud aktsepteerida kõige võimalikkust ja enda lahustumist selles. "Stepihundi" Harry Haller on mitmes suhtes autori enda alter ego. Hesse oli kriitiline 1920. aastate Euroopa suhtes; tema vaimsed kaasaegsed olid Goethe, Novalis, Jean Paul jt autorid, keda mainitakse ka Halleri lemmikutena. Sümpaatiat tundis Hesse ida filosoofiate vastu, siit budismimõjuline Harry "minatus" ja isiksuste paljusus maagilises teatris. Saksa ekspressionismist on pärit kurtisaanide romantiseerimine. Freudi mõjud on märgata Hermann- Hermine dualismis ja Harry igatsuses lapseea kõikehõlmava sootu armastuse järele. Ülesehituselt on romaan mitmekihiline; Hesse ise võrdles selle ülesehitust sonaadivormiga muusikas (ekspositsioon vastanduvate teemadega, töötlus, repriis, kus teemad lahenevad, ja kooda.
"Ajaloost õpime seda, et inimene ei õpi ajaloost" (Georg Wilhelm Friedrich Hegel) Läbi aegade oleme näinud erinevaid ajaloo kulgi. Inimeste edevus on viinud meid erinevate katastroofideni, mis on mõjunud tervele inimkonnale laostavalt. Kas inimesed on sellest õppinud? Inimkond ise ei ole end viinud selliste katastroofideni, küll aga on seda teinud riikide juhid. Näitena võiks tuua Hitleri ja Stalini. Stalinil oli mitmeid teooriad, kuidas inimesed alluksid riigile ehk tema diktatuurile. Need kes võimule ei allunud ja hakkasid vastu, hukati. Vasakpoolsete diktaatorlike reziimides NSVL-s ja Hiinas oli ühiseid jooni nagu vaba ajakirjanduse puudus, reformid, ainuparteisüsteem, ranged seadused, allasurutus, väikerahvaste välja suretamine, repressioonid. Väga palju mõjutab rahvaste saatust nende ajalooline pärand. Näiteks vene rahvas, kes oli aastasadu harjunud isevalitsejaliku käitumisega, ei...
NAISTEMAAILM JA MEESTEMAAILM Naine ja mees erinevate maailmavaadetega isiksused. Heites pilgu mitmeid sajandeid tagasi, võime nende isiksuste maailmade vahel näha selgeid erinevusi.. Tänapäeval, kus enamik füüsilisest tööst on asendunud vaimsega, võime tõdeda, et tänapäeval ei mängi enam suurt rolli, kas oled naine või mees. Kuigi need kaks vastandlikku maailma on muutumas ühtsemaks, saame tänapäeval siiski veel rääkida naistemaailmast ja meestemaailmast. Kuid kuidas on aeg muutnud kummagi soo rolli ühiskonnas? Mis saab edasi? Kas saame ka 10, 100, 1000 aasta pärast rääkida naistemaailmast ja meestemaailmast?
ära tunda, milliseid ego-seisundeid inimesed (kliendid) transaktsioonis kasutavad ja järgida transaktsionaalseid jadasid niimoodi, et nad saaksid sekkuda ja parandada oma suhtlemise kvaliteeti ja efektiivsust. Transaktsionaalne analüüs on isiksuse ja süstemaatilise psühhoteraapia teooria isiklikuks arenguks ja muutuseks. TA pakub ka isiksuseteooriat ja lapse arengu teooriat. TA-d võib kasutada igas valdkonnas, kus on vajadus isiksuste mõistmiseks, suheteks ja suhtlemiseks.TA põhimõiste on egoseisund. Egoseisund on pidev tundmise ja kogemise muster, mis on otseselt seotud vastavuses oleva käitumise pideva mustriga. Kõige olulisem on see, et kõikidel inimestel on 3 ego-seisundid ja need on väga erinevad.Mis ego seisund inimene kasutab see sõltub situatsioonist ja iga inimeste iseloomust.Juba lapsepõlves kui me mängime mänguasjadega meil on juba olemas neid koml seisundid ja me juba mängime
Beethoveni esimene korralik õpetaja oli Bonni õukonna organist Christian Gottlob Neefle, tänu kellele sai ta õukonnas klavessiinimängija koha. Ludwig käis ka Bonni ülikoolis, kus ta vabakuulajana läbis filosoofia, kirjandus, prantsuse, itaalia, ja ladina keele kursused. Ema surma ja isa süveneva joomakire tõttu sai Beethovenist 19-aastaselt perekonnapea. Neli aastat veetis Beethoven vabakunstnikuna Viinis. Viinis olles õppis Ludwig umbes aasta Hadyni juures, kuid isiksuste erinevuste tõttu ei tekkinud neil lähedast kontakti ja hiljem on Beethoven ka tunnistanud, et Haysini tundidest tal kasu ei olnud. Viinis elatus Beethoven peamiselt kontserttegevusest ja teoste honoraridest. 1800. aastal esines ta esimest korda menukalt Viini avalikkuse ees oma 1.sümfooniaga. 1800. aastaks oli Beethoveni kuulmishäire sedavõrd süvenenud, et ta mõistis, et teda ootab ees täielik kurtus. Järgnes hingeline kriis, millega aga vallandus tohutu loominguline aktiivsus
Halo efekti põhjendab keskmise arvutamise mudel, mitte liitmismudel. – atributsiooni e põhjuste omastamine. Teise inimese käitumise ja motiivide subjektiivne interpreteerimine. Nt prillikandjad ja ilma prillideta in. kaasaluse atributsiooniks nim sündmuste, iseenda ja teiste käitum põhjuste seletamist. – iseenda käitumist, eriti ebaõnnestumisi, kaldutakse situatioonist tingitud teguritega. – teiste ebaõnnestumist kaldutakse seletama teiste isiksuste omadusi silmas pidades. S O atributsiooniviga. – stereotüübid. Seotud sotsiaalse grupiga. Grupi alusel omistame teatud omadused inimesel ej akirjeldame ta käitumist ka selle tõttu vastavalt tolle grupi inimeste käitumisele. Karakteristik võib olla kirjeldab(ta on sihuke või toosugune) või normatiivne (kõik punapead on ..). nt meie ja nemad grupp. Stereotüübid on mõtlemise skeemid,
Kirjanduse I KT Realism (1830-1870) (ladina keelest res-asi, realis-tõeline, esemeline) Realism püüdleb reaalsuse tõepärase ja võimalikult täpse kujutamise poole, väldib idealiseerimist, romantilist fantaseerimist, üleloomulike ja müstiliste, ebatavaliste isiksuste ja kirgede kujutamist, käsitledes reaalsust sellisena, nagu see näib tavalisele inimesele. Kitsamas tähenduses realism kindlapiiriline kirjandusvool, mis sai alguse Prnatsusmaal 1830ndatel ja arenes hoogsalt 1850ndatel, olles valitsev kirjanduse ajajärk romantismi ja naturalismi vahel. 1831 ilmub romantismiteos Victor Hugo ,,Jumalaema kirik Pariisis" ja realismi edastav Stendahli ,,Punane ja must". Zanrist sai valdavaks romaan. Realistide eesmärk oli elu kujutada nii, nagu see
naist. Meeste vahel tekkis naiste pärast konflikte. Naistevahetus tõi kaasa püsiva ja siduva liignaisepidamise, millest sündinud lapsed olid kaitstud. Mehed jahtisid toiduks suuri loomi, valmistasid tööriistu ning ehitasid maju ja paate. Naised valmistasid süüa, tegid nahatöid ning tegelesid korilusega. Sotsiaalne staatus sõltus soost ja vanusest. Eriline positsioon oli samaanidel. Samaanid olid vahetalitaja vaimude ja inimeste vahel. Väljapaistvate isiksuste mõju ulatus väljapoole perekonda; mõnel pool oli neil formaalne võim. Alaska rannikul oli pealikuvõim päritav. Seal võeti ka sõjavange, keda peeti orjadena. 2000. aasta hinnangul oli eskimoid Alaskal umbes 50 000, Kanadas 45 000, Gröönimaal 50 000 ning Venemaal 2000. Tänapäeval elavad eskimod laialipillatult suhteliselt väikeste kogukondadena, mis on muu hulgas erinevate
kaheks: teoreetiliseks- ja kontekstuaalseks teadlikkuseks; õppimispedagoogika meetoditeks on projektitöö, abistatud tegevus, suunatud osalemine ja rühmakaaslaste mõju pedagoogilise meetodina; Reunamo arvamus, et kõige õigem oleks kaasata lapsed juba õppetöö planeerimisse, kuna siis nad ei vaja enam motiveerimist vaid on valmis kohe tegutsema; õppimispedagoogika põhimõteteks on esiteks lähtuda lapsest ja laps on kui aktiivne õppija, teiseks isiksuste ja kasvukondade vastastikune toime ja koostöö ja kolmandaks õpetaja õpikeskkonna loojana ja õppimise suunaja. Õppimise kontekstuaalsus tähendab eelõpetuse seotust lapse enda kogemusmaailmaga ja kasvatuskeskkonnaga ja seda vaadeldakse eelõpetuse rakendamisr analüüsiva teoreetilise mudeli abil. Minu jaoks oli uus ka see, et hindamise abil jälgitakse koolituse teostumist, toetatakse koolitus arengut ja parandatakse õpieeldusi
Kollektiivsete uskumuste kogumine. Funktsionaalne definitsioon mida kultuur teeb? Funktsioon on inimühiskonna materjaalsete vajaduste rahuldamine. Kultuuri ideaalne määratlemine indiviidi vajaduste rahuldamine. Kultuur on mehhanism, mis suudab inimese tundeid (nt hirme) talletada. Teaduslike tõdede, seiskohtade, väidete jt kogu summa. 10. Milles seisneb inimese ja kultuuri vahekorra probleem? Rollide ja isiksuste vastandamine. Ühelt poolt kujutab inimene endast mingit loomust, teiselt poolt see, mida inimene oma minaks peab, on loodud ühiskonna rollide kaudu. Mina kujuneb välja vahendamisprotsesside kaudu (Dewey).
REALISM (18301870) Avaramas tähenduses: püüdleb reaalsuse tõepärase ja võimalikult täpse kujutamise poole, väldib idealiseerimist, romantilist fantaseerimist, üleloomulike ja müstiliste nähtuste, erakordsete isiksuste ja ebatavaliste kirgede kujutamist, käsitledes reaalsust sellisena, nagu see näib tavalisele inimesele. Kitsamas tähenduses: kindlapiiriline kirjandusvool, mis sai alguse Prantsusmaal 1830ndatel ja arenes hoogsalt 1850ndatel, olles valitsev kirjanduse ajajärk romantismi ja naturalismi vahel. Realistlikku elutunnetust mõjutasid: · positivistlik filosoofia tuleb loobuda mõistetest, mida ei saa vahetu kogemuse najal kontrollida ja lähtuda
Tänu hofmannile ja Perkinile tekkis Inglismaal tugev keemiatööstus. XIX sajandi Euroopas oli indigo üks kallimaid värvaineid, seda toodi peamiselt Indiast. Kõige rohkem on keemiatööstust ja keemiateadust mõjutanud XX sajandi maailmasõjad. -Tänapäeval kasutatakse sünteesigaasi metanooli valmistamisel -Sünteesigaasi saadakse maagaasist Keemiatööstuse areng eri maades on kulgenud erinevalt. Ei tasu alahinnata isiksuste osa tööstuse arengus. Keemiatööstuse areng maailmas - Ameerika - Jaapan - Saksamaa - Prantsusmaa - Suurbritannia - Itaalia Orgaaniline keemiatööstus - põhiorgaaniline keemiatööstus - peenorgaaniline keemiatööstus Põhiorgaaniline keemiatööstus Põhiorgaaniline keemiatööstus baseerub lihtsatel lähteainetel (süsivesikud, süsinikoksiidid, vesinik), mida saadakse peamiselt naftast ja looduslikust gaasist. Metaan - maagaasi peamine koostisosa
Needki on valdavalt materiaalsed. Ka ilma nendeta ei saa, eluks on ometi vaja ju hapnikku, päikest, vett ja toitu. Aga tarkustki mõõdetakse selle järgi, kes suudab ristsõnas rohkem tühje ruute täita ja kellegi teise väljamõeldisi pähe tuupida ning keerulisi fakte ajaloost meelde jätta. Muidugi on erinevate kultuuride, usundite, kirjanduse ning erinevate ideoloogiate tundmine harituse tunnuseks, ilma selleta valitseks totaalne korratus ja kaos. Rääkides isiksuste erinevuste seisukohalt, ei ole just palju ruumi jäetud ekstravagantsele isikupärale. Igaüks ei saa olla küll iga teise vastand ning isikupärane positiivses mõttes, kuid need positiivsuse-negatiivsuse nn. Normid on juba ette paika ära pandud. Ühiskonna heaolu nimel tuleb kõiki kohelda ühtmoodi võrdselt. Selleks ongi välja töötatud teatud normidega kindlad teadmised, mille igaüks omandama peab, et tõsta üleüldist inimkultuuri kõrgemale tasandile
inimesed üha rohkem ravimatusse haigusesse, mille tõttu tabab neid surm ja viimaks suletakse linn karantiini. Camus analüüsib tohutult just seda, kuidas saavad inimesed hakkama eelkõige iseendaga tõugatuna üksildusse, äralõigatuna lähedastest. Millised tunded valdavad inimesi katku esimestel kuudel ja millisteks on transformeerunud kaaskodanike inimmõtted katku viimases etapis. Camus' tõeliselt hämmastav sõnastus analüüsimaks erinevate, väga erinevate, isiksuste loomust ja viimase muutumist. Paljud kaaskodanikest jätsid katku süvenemise ajal kõrvale oma egoistlikkuse ja hakkasid tööle koos teistega, et katku vastu võidelda, kuid oli ka neid, kellele katk oli absoluutselt kontimööda ja kes olukorda nautisid. Samas leidub alati ka neid, keda igasugused elulised muutused muudavad tülpinuks ja ükskõikseks. Raamat on kirjutatud päevikuvormis täiesti adekvaatselt, kedagi ega midagi ülistamata ega kõrvale jätmata
kasvatusfilosoofia, haridusteooria, gerantogoogika jt teadusharudega. Otsetõlkena kreeka keelest, kus aner tähendab ´meest,inimest´ ning agoge ´kasvatamist,juhtimist´, võiks arvata,et tegemist on noormeestest meeste kasvatamisega. Ometi pole see nii. ENE annab androgoogikale järgmise definitsiooni : Androgoogika täiskasvanupedagoogika , 20. saj. alguseskujunenud pedagoogikaharu, mis uurib täiskasvanute õpetamise ja nende isiksuste arengu sihipärase suunamise seaduspära ; hõlmab kõrgkoolipedagoogikat, tootmispedagoogikat, sõjaväepedagoogikat jm. Andragoogika - kunst ja teadus, mis aitab täiskasvanuil õppida. ´´The Modern Practice of Adult Education.´´ 1970 * Täiskasvanud õppija on sõltumatu isiksus, kes tahab ise otsustada oma elu, tööd ja perekonda puudutavate küsimuste üle, kuid sageli mitte õppimise üle. See võib viia seesmise konfliktini, mille ületamine nõuab andragoogi abi.
kodu ja kooli vahel. Eelõpetuse kultuurilised suundumused Nägemus lapsest Nägemus kasvatuse ja õpetamise tähendusest ENNE Laps on passiivne, ei suuda Kasvatus ja õpetamine alustatud iseseisvalt tegutseda. ühiskonnale. Ülesandeks isiksuste sobitamine ühiskonda. PÄRAST Laps on algatusvõimeline ja Kasvatus ja õpetamine ühiskonna aktiivne, suudab iseseisvalt mõelda. muutmisjõuna. Ülesandeks parema ühiskonna kujundamine.
- Kõige abstraktsem avaldumisvorm. 22. Kirjeldage org. kultuuri positiivset ja negatiivset mõju töötajatele? Positiivne: *annab org-ni liikmetele identiteeditunde. *Soodustab kollektiivset panust *Soodustab sotsiaalse süsteemi stabiilsust *Aitab org-ni liikmetel aru saada oma ümbruskonnast. Negatiivne: *tugev organisatsioonikultuur takistab läbiviimast vajalikke suuri muudatusi. 23. Kirjeldage org.kultuuri tüüpe T.Deal; A.Kennedy järgi: -raudsete (tugevate) isiksuste kultuur. Sõnastage näide. Raudsete (tugevate) isiksuste kultuur: Individualistide, ühemehekultuur, kus riskitakse pidevalt ja suurel määral. Tagasiside tulemuste kohta peab olema kiire. Noorte inimeste kultuur. NÄIDE 24. Kirjeldage org.kultuuri tüüpe T.Deal; A.Kennedy järgi: -raske töö – rasked lõbud kultuur. Sõnastage näide. “Raske töö – rasked lõbud” kultuur: Põhiliseks tegevus ja selle meeldivus. Riskeeritakse vähe. Tagasiside tulemustest kiire
· Inimesel on potentsiaali, soodsate tingimuste korral soovib ta vastutada · Inimesel on kujutlusvõimet, leidlikkust ja loovust Juhi roll on arendada oma alluvate potentsiaali ja luua neile selleks vajalikud tingimused 3) Milliseid organisatsioonikultuuri tunnuseid tõi välja Newstrom? 1) ainuomane ja iseloomulik 2) stabiilne 3) endastmõistetav 4) kajastub sümboolselt 5) terviklik 6) liikmete poolt heaks kiidetud 7) peegeldab tippjuhtkonda 8) erineva tugevusega 4) Iseloomusta raudsete isiksuste kultuuri. 1) inimene talub pinget ja riski 2) kõige väsitavam ja kurnavam 3) tagasiside tulemustest kiire 4) individualistide kultuur Esindajad: politsei, kirurgia, ehitusfirmad, reklaam, sport, meelelahutus, televisioon 5) Iseloomusta protsessikultuuri. 1) tagasiside vähene või puudulik 2) väike risk 3) suhtlemine paberlik 4) Tehniline täiuslikkus asjade korraldamise 5) Kaitstus ja ettevaatlikkus 6) Organiseeritus ja viisakus 7) Arvukalt nõupidamisi
Buddy Holly ja Carl Perkins kui ka mustadelt artistidelt Chuck Berry, Little Richard, Ray Charles ja Larry Williams. The Beatlesi mõju popmuusikale on olnud tohutu, kuna ansambli muusika on nii harmoonia, meloodiate kui ka tekstide poolest väga uuenduslik Beatles läks laiali aastal 1970. Muusika Eestis Eesti muusika ongi 20. sajandi muusika, sest eestlaste jaoks mahub selle sajandi sisse peaaegu kõik, vaid osa sünde jääb eelmisesse. Isiksuste sünnid, kunstialade sünnid. 19. sajandisse jääb rahvuse sünnile ja kasvule üks olulisemaid muusikasündmusi laulupidu. Üks eesti muusika eripärasid võrreldes pigem teiste maade kui teiste kunstiliikidega on selles, et peaaegu kõik sünnib koos, ühes ajas. Tänaseks on see aeg muidugi pikk olnud, terve sajand. Aga selle aastasaja esikümnenditel elatakse kiirkorras läbi euroopa kunstmuusika valud ja
1558-1583 Liivi sõda. Vene riigi tsaarix sai Ivan 4. Julm. Itaalia oli poliitiliselt killustatud. Renessanss ja humanism kui uus maailma käsitlus. Jumala asemel oli tähelepanu keskmes inimene. Väärtustati antiikkultuuri. Ausse tõsteti inimlik, sp kutsuti seda ka humanismix. Maine elu pidi olema nauditav. Hakati hindama inimese keha ja hinge kui harmoonilist tervikut. Hinnati inimese isikupära ja ja usuti inimvõimetesse. Inimeses hakati nägema loojat. Tõusis austus loominguliste isiksuste vastu(poeedid, kunstnikud). Eeskuju võeti antiikkultuurist ja antiikkunstist.Vaba ja kriitiline mõte. Kujunes välja Itaalias, tähtsaimax keskusex oli Firenze. Rikkad perekonnad rajasid linnadesse paleesid näidates nii oma jõukust. Francesco Petrarca-poeet. ,,Africa" .Giovanni Boccaccio- Kuulsaim teos ,,Decameron", mõjub inimliku elurõõmuna ränga masenduse ajal. Lorenzo Valla. Niccolo Machiavelli-uusaegsele poliitfilosoofiale alusepanija. ,,Valitseja"-vaated riigivalitsemise kohta
suhtlemine kaaslastega ja enesetäiendamine. Kolmandaks kihiks ,,O" (vt Joonis 1) loetakse operatiivse teabe kihti, millel on inimesele kõige vähem püsivam mõju. See kajastub meie ümber olevas maailmas, erinevates olukordades, meeleoludes, juhusituatsioonides jne. See on kõige kiiremini täienev ja uuenev teabekiht. (Lauristin, Vihalemm 1980 : 20 jj) Infoväli täidab ühiskonna, mitmesuguste sotsiaalsete gruppide ning erinevate isiksuste elus erinevaid funktsioone. Teabevälja olulisim ülesanne on informeerida. Nende alla loetakse kõik toimed, mis suurendavad ühiskonnaliikmete teadlikkust, mille tõttu avardub silmaring ja kasvab orienteerumisvõime. (Lauristin, Vihalemm 1980 : 25 jj) 2. Põlvkonna isiksuse teabeväljad 2.1. Ühiskondlik-ajalooline taust Stalini aeg 1934a. kuni ajani, mil mu vanaema sündis (1938a.) valitses Eesti poliitilises elus nn vaikiv ajastu
lastele eeskuju, et pahade üle saavutab võidu mitte heaga ja inimlikkusega, vaid viha ja vägivallaga. See kandub üle ka kooli. Koolis, kus laps on vanemate arvates õpetaja valvsa pilgu all kaitstud, ei puudu ebainimlikkus. Juba algklassidest peale on paljudes koolides teatud liidrid ja kambad, kellele mitte meeldides või kelle käske mitte täites võid kergesti füüsilise või vaimse terrori ohvriks sattuda. Selle mõju võib aga erinevate isiksuste puhul küllaltki erinev olla. Kui kiusatav on tugevama iseloomuga, siis muutub ta ka ise vägivaldseks. Võimaluse korral kogub ta endale kamba ning tasub "süüdlastele" mitmekordselt nende pattude eest. Kui see aga täitumatuks unistuseks osutub, siis nuhtleb ta kogu ülejäänud maailma, kellest aga jõud üle käib. Juba ennegi tagasihoidlik ja kaaslaste pisisoovidele vastupanuta alistuv ohver aga muutub veelgi vaiksemaks ja endassetõmbunumaks
Shakespeare Inglise 14-15 sajand. Tudorite dünastia, rooside sõda, Inglismaa lõhenenud , tunneb muret, lavale tõi palju rahvamasse. 1) ,,Richard III" sai troonile läbi mõrvade ja kuritegude , kiskja valitseja. 2) ,,Richard II" vastandub eelmisele, ärahellitatud türann, usub, et sai võimu jumalalt, tegelikult on mängukann. 3) ,,Henry V" ideaalilähedane valitseja. Teab, et võim on vastutus, julge, lihtne, temasuguseid valitsejaid on vähe. MÕTE : Oluline on tugevate isiksuste roll ja tähtsus ajaloos. 3) Tragöödia- traagika. Õilis inimlikkus põrkub kasuahnuse ja egoismiga. Parimad hukkuvad. Lõpus valguskiir. ,,Romeo ja Julia" põhiidee on see, et vanemad ei tohiks sekkuda laste armastusse. Paljud tragöödiad on ülesehitatud kadeduse motiivile. ,,Othello" mustanahaline valitseja, kes on kiindunud oma abikaasasse Desdemonasse, kuid see ei meeldi ta parimale sõbrale Jagole, et talle ei pööra Othello nii palju tähelepanu
· kultuur on antud organisatsioonile ainuomane, iseloomulik, · suhteliselt stabiilne , muutudes tavaliselt aeglaselt, · pigem endastmõistetav kui sõnaselgelt kirjapandu, · kajastub sümboolselt juttudena, tseremooniatena jne., · terviklik, ühendades organisatsiooni üksikosi, · liikmete poolt heaks kiidetud, · peegeldab tippjuhtkonda, · võib olla erineva tugevusega. 4) Iseloomusta raudsete isiksuste kultuuri. · Raudsete isiksuste kultuur See on individualistide kultuur, kus riskitakse pidevalt ja suurel määral ning kus tagasiside tulemustest on kiire. See on kõige väsitavam ja kurnavam kultuuritüüp. Tüüpilised esindajad on: politseijaoskond, kirurgia, ehitusfirmad, reklaam, sport, kogu lõbustustööstus, televisioon. Risk on kõrge, tulemused ilmnevad kiiresti, kuni ühe aasta jooksul. See on noorte inimeste kultuur, keskendub kiirusele
raamatut kirjutama, et nende osaliseks saaks tunnustus ja seltskondlik tähelepanu. Sander on lihtsamalt öeldes oma naise tallaalune. Mingil määral sarnaneb naine oma isale tema suhtumine teistesse on läbimõeldud ja kaval, veidi üleolev. See väljendub ka tema suhtlemises oma noorema õe, Lauraga. Matilde kannab kübarat ja kauneid rõivaid, lastes õel omale loori siduda. 4. Karakterikoomika Autor on selgesti välja toonud kirevamate isiksuste omapärasused seda eesotsas Piibelehe tegelaskujuga. Mees on rahulik ja tasakaalukas, omapärase sõnava ja olemisega. Samal ajal kui Ludvig Sander kehastab luuserlikkuse sümbolit alalõpmata on tal meeltes mingisugused kavalad nipid, mis tahesttahtmata läbi kukuvad; mees hädaldab ja kurdab ning peab normaalsete suhete säilitamiseks laskuma alandlikkuse viimase piirini. Seevastu Vestman on range ja jäärapäine mees,
kombeks teooriasse rüütada oma kadedus ja soov suuri surnuid kamandada. See oli ülikoolides ametlik programm. Praegu on noored muusikateoreetikud professor Oramo sõnul adornoluse varju Sibeliuse kohal juba hüljanud. Sibeliuse vastu on tekkinud uus ja sügavam huvi. Heliloojale nagu luuletajalegi (heal juhul) on omane eelkõige nüansitaju, tundlikkus ja nägemine asjade taha. Heliloojal ei ole ka alati sõnu varuks nagu teoreetikul, et end kaitsta. Viha suurte isiksuste vastu, nende hilisem balsameerimine, alateadlik ihalus ja autoriteedijanu ei ole võõrad ka kirjandusinimesele. Vähetuntud kirjanikule on kurnav tõsiasi, et nende kodumaisel kirjandusmaastikul kasvab ainult paar-kolm taime, mida laias maailmas tuntakse. Soomeski on peaasjalikult vaid kaks nime, kes maailmaluule antoloogiais esindatud Saarikoski ja Haavikko. On see hea või halb, ei ole võimalik erapooletult otsustada. Ainus võimalus on kirjutada paremini kui need kaks, kirjutada teisiti
Kasutab massivõimu. 1)"Richard III" saavutab trooni läbi mõrvade. Tegevus surnud ring. Tahab saavutada absoluutset võimu aga tulemuseks on ararhhia. 2) ,,Richard II" äääretult ära hellitatud feodaal, tahtejõuetu, arvab et on Jumala poolt soositud. Lõpuks kaotab trooni. 3) ,,HenryV" ideaalilähedane riigijuht. Valitseb toetudes rahvale. Kohused oma rahva ees, Julge, energiline, ääretult lihtne, haruldane erand valitsejate sees.Kokkuvõtteks: TUGEVATE ISIKSUSTE TÄHTSUS AJALOOD ON OLULINE 3) Tragöödia. Õilis inimlikus põrkub kokku kasuahnuse ja egoismiga, see toob kaasa parimate inimeste hukkumise. Lootuse kiir on lõpus. ,,Hamletis" tulevased põlved saavad tõe teada. Olulisemad: ,,Romeo ja Julia" kahe perekonnavaheline vaen. Film, ooper, ballett. ,,Hamlet" 1601. Armukadeduse teema. ,,Othello" mustanahaline valitseja, südamelt armunud Desdemonasse. Valitseja sõber Jago valetab Othellole, et
korraga. Perfektsionistid ja täpsed, kalkuleerivad sakslased, inglased). Rahvuslikud stereotüübid on õiged suurelt kauguselt ent mitte isiksuse tasandilt. Kui sõidame külla Hispaaniasse, siis võtame lisaks rahale ka arvamuse, millised need hispaanlased on. · Me kinnitamse neile alateadlikult mõne sildi, mille poolest nad eestlastest erineda võiksid. · Viibides pikemalt, selgub, et inimeste kui isiksuste omadused on ikka samasugused nagu eestlastel. Isiksuseomadused on suuresti päritavad ja korduvad eri kultuurides. · Üldjoontes on nad elu jooksul muutumatud ning seotud kindlate geenide, hormoonide ja aju aktiivsuse tunnustega. · Peegeldavad tegelikke erinevusi, seda, kuidas inimesed mõtlevad, tunnevad ja käituvad, kuid rahvusliku iseloomu stereotüübid tunduvad olevat sotsiaalsed konstruktsioonid.
sajandi realismi ilma selle konkreetse taustata (ühiskonna ülesehituse muutumine tööstusrevolutsiooni tõttu). Peale selle, et kirjandus (kunst) on oma aja ühiskondliku/vaimse olukorra väljendus, on ta sageli ka vastureaktsioon eelneva aja ja eelmise sugupõlve ideaalidele ja ideedele. Oleks raske mõista realismile omast tunnete halvustamist, tundmata talle eelneva romantismi tunnetekultust. Kirjandus(kunsti)voolu sünni juures tuleb arvesse võtta ka andekate isiksuste mõju, nende teostel on kalduvus muutuda eeskujuks. Mis neist kolmest tegurist kõige olulisem on, selles ei olda üksmeelel. Kirjandus-, kunstivoolu sündi mõjutavad tegurid: ühiskondlik olukord eelnenud vool või suund loovad isiksused Kirjandusvoolude ajalugu ei ole kogu kirjanduse ajalugu. Igal ajal on kirjanikke ja iga kirjaniku loomingus teoseid, mis ei mahu valitsenud kirjandusvoolu raamidesse. Nende kohta öeldakse tavaliselt,
saaks tunnustus ja seltskondlik tähelepanu. Sander on lihtsamalt öeldes oma naise tallaalune. Mingil määral sarnaneb naine oma isale tema suhtumine teistesse on läbimõeldud ja kaval, veidi üleolev. See väljendub ka tema suhtlemises oma noorema õe, Lauraga. Matilde kannab kübarat ja kauneid rõivaid, lastes õel omale loori siduda. Karakterikoomika Autor on selgesti välja toonud kirevamate isiksuste omapärasused seda eesotsas Piibelehe tegelaskujuga. Mees on rahulik ja tasakaalukas, omapärase sõnava ja olemisega. Samal ajal kui Ludvig Sander kehastab luuserlikkuse sümbolit alalõpmata on tal meeltes mingisugused kavalad nipid, mis tahest-tahtmata läbi kukuvad; mees hädaldab ja kurdab ning peab normaalsete suhete säilitamiseks laskuma alandlikkuse viimase piirini
Eesti Draamateater tähistas maja 100. sünnipäeva Valisin selle teema, sest et ise olen näitleja ja kõik, mis on seotus teatriga pakkub mulle suur huvi. Raamatupoes ma ostsin raamatu, mis oli väljaantud teari juubeliks. Raamat on eesti keeles saksakeelse paralleeltõlkega. Raamatu väljaandmist toetas Eesti Vabariigi Kultuuriministeerium, Eesti Kultuurkapital, Saksamaa Liitvabariigi Suursaatkond Tallinnas, Baltisaksa Ühing Saksamaal.Raamatus on palju pilte, mis annavad meile võimaluse vaadata, missugused muutused toimusid teatrihoonega, missugune võiks olla Eesti Draamateater ja missuguseks ta sai. Raamat on väga huvitav neile, kellele ka meeldib teater. 2010. aastal, septembris Eesti Draamateater tähistas oma maja juubelit -100 aastat. Sellel päeval oli seal majas avatus uste päev, Kella 12-st kuni 15-ni startis iga veerand tunni tagant teatri lavatagusesse maailma ringkäigule ekskursioonigrupp, mida juhtisid Draa...
sisemaailma, kogemust, isiklik, tundeline, sageli “mina” vormis Eepika: eepos, romaan, novell, muinasjutt, jutustus, essee, laast- võib olla nii luule kui proosa vormis. Jutustab kangelastest, kes mõjutavad maailma. Keskendunud pigem tegevustele, mitte tunnetele, arenev sündmustik. Kolmandas isikus Dramaatika: draama, tragöödia, komöödia, kuuldemäng- Autori kohalolu lavamärkustena, dialoogid, traagiline, kõne peegeldab isiksuste erinevusi ● Mis on poeetiline keel (A.Merilai ja J.Wainrighti määratlused) ? Kujundilisus, Tähelepanu on vormil Enesele osutav Sisuühtsus ja väljendusühtsus A.Merilai: „Luuletus on stiilselt väljendatud sisu.” ● Milles seisneb kultuuri loolisus ? Lood aitavad kultuure paremini mõista, samuti aitavad mõista küsimusi, mis on läbi aegade inimestel kerkinud. Inimesed on kultuuri kandjad ning kultuur on kui muster, see on jutustav kuid ka
· Inimesel on kujutlusvõimet, leidlikkust ja loovust Juhi roll on arendada oma alluvate potentsiaali ja luua neile selleks vajalikud tingimused 3) Milliseid organisatsioonikultuuri tunnuseid tõi välja Newstrom? 1) ainuomane ja iseloomulik 2) stabiilne 3) endastmõistetav 4) kajastub sümboolselt 5) terviklik 6) liikmete poolt heaks kiidetud 7) peegeldab tippjuhtkonda 8) erineva tugevusega 4) Iseloomusta raudsete isiksuste kultuuri. 1) inimene talub pinget ja riski 2) kõige väsitavam ja kurnavam 3) tagasiside tulemustest kiire 4) individualistide kultuur Esindajad: politsei, kirurgia, ehitusfirmad, reklaam, sport, meelelahutus, televisioon 5) Iseloomusta protsessikultuuri. 1) tagasiside vähene või puudulik 2) väike risk 3) suhtlemine paberlik 4) Tehniline täiuslikkus asjade korraldamise 5) Kaitstus ja ettevaatlikkus 6) Organiseeritus ja viisakus 7) Arvukalt nõupidamisi
Andekus ja loovus Loovus hõlmab kahte komponenti: loomine kui tegevus ja looming kui loomeprotsessi tulemus, mida mõjutavad ühtviisi nii inimese isiksuseomadused kui ka tema motivatsioon. Loovus kui eeldus luua uut ja originaalset (ideid, lahendusi, produkte) on seotud mõtlemise paindlikkuse, voolavuse ja originaalsusega. Loova või andeka käitumise tunnuseks on inimese loomingulisusele suunatud hoiak. Loovate isiksuste ühe silmapaistvama omadusena on märgitud lakkamatut uudishimu kõige vastu, mis nende ümber toimub. Selline ülim ja pidev entusiasm kogemuste omandamiseks on ka ilmselt põhjuseks, miks loovatele isikutele omistatakse sageli teatud lapselikkust või nähakse nende käitumist lapsemeelsena. Haridussüsteemi suurimaks puuduseks peetakse vähest tähelepanu loovuse arendamisele. Looming ei saa tekkida tühjale kohale, selle avaldumiseks on vaja teadmisi ja erioskusi ning
· Sotsiokultuuriline nägemus rõhutab rühmakaaslaste ja täiskasvanu suunamise tähtsust õppimises. See omakorda rõhutab koostööd lapse kasvukeskkonna vahel. · Konstruktivism toob esile õppimise isiksusliku loomuse. · Õppimine tähendab seda, et laps tõlgendab aktiivselt asju ja elu enda ümber ning vormib uue mõistmise alusel lisamõisteid. · Õppimispedagoogika põhimõtted: · lähtumine lapsest ja laps aktiivse õppijana · isiksuste ja kasvukeskkondade vastastikune toime ja koostöö · õpetaja õpikeskkonna loojana ja õppimise suunajana. Uus õppimispedagoogika toetub laste süstemaatilisele vaatlemisele ja sellest saadavale hindamisteabele. Vaatlemine, õppekava ja õppimine on lahutamatud seda peab õpetaja endale teadvustama. Bredekamp ja Rosegrant võrdlevad õppekava koeraga ja hindamist tema sabaga, mis kõigutab tervet koera
meeskonnatöö oskust- ei piisa enam heast isiklikust sooritusest vaid peab olema hea meeskonnamängija. Klimoski & Zukin ütlevad, et on kasvav vajadus leida gruppe arendavaid efektiivseid strateegiaid. Teadlased on küsimuse alla seadnud inimeste individuaalse isiksuse uuringud, sest uurimusi on vaja teha gruppide kohta. Seetõttu on üha enam tarvis uurida isiksuseomaduste väljendumist grupitasandil. Grupisooritus on mõjutatud grupis olevate isiksuste koostööst (Bradley, Klotz). Kui ekstravertsuse tase on kõrge, siis on see sobib hästi selliste ülesannete lahendamisel, kus obn vaja sotsiaalsust. Kui sul on grupp töötajaid, kellel on kõrge ekstravertsuse tase, siis see mõjutab grupikäitumist selliselt, et need grupid saavad näitseks ajurünnakutega hästi hakkama, sest on vaja oma ideid väljendada. Samas ei saa nad hästi hakkama selliste ülesannetega, mis nõuavad
eneseteadvust ja ei käitu masinlikult, saavutab ta isiksuse tasandi, ehk vabaduse tasandi. Inimene peab looma endas seesmise kooskõla ehk integratsiooni. Bioloogilise süsteemina on inimene väga hästi organiseeritud, mentaalsel tasemel veidi vähem (kuid seda võib parandada koolitamisega). Ent isiksusena, olevusena, kel on võime teadvustada oma mina, on ta üldiselt väga nõrgalt integreeritud, seega tunnetab ta end mitmete isiksuste kogumina (ei saa aru, miks teeb midagi vastu enda tahtmist). Adekvaatsuse printsiip ehk Adaequatio Ehk Suur Tõde inimese valmisolekust maailmaga hakkama saada. Adekvaatsus on inimese võime tunnetada ümbritsevat maailma. Oma viie meele abil suudame tajuda ainult madalaimat olemise tasandit, kuid nad ei suuda anda midagi rohkemat, kui ainult aistingulisi andmeid. Ja et neis andmetes mingit mõtet leida, vajame teist laadi oskusi ja võimeid, mida
tahtmatu mitteverbaalse sõnumi osakaal. Kindlasti on kardinaalselt erinev esimese ja viimase käitumise sõnavara. Kui algfaasis mitteverbaalne sõnavara praktiliselt puudub, siis viimases kontaktis on selle osakaal eeldatavasti vähemalt viiskümmend protsenti. Konflikti tagajärjed Konfliktil ei pruugi alati olla positiivsed tagajärjed. Kui konflikt väljub sündsuse piiridest, on negatiivsed tagajärjed kindlasti tulemas. Näiteks isiksuste vahelist läbisaamist mõjutab tulevikus kindlasti seik, et olen vihahoos ütelnud välja asju, mida tegelikult ei ole sobilik öelda. Siinkohal ei tahaks näiteid tuua. Samas võivad konfliktil olla ka väga positiivsed tagajärjed. Selles olukorras leiavad osapooled mõlemat rahuldava lahenduse ja konflikt lõpeb. Konfliktil on omadus tõsta heaolu. 7 Konflikti etapid
Peamised tegevusvaldkonnad: Kooli eesmärki järgiv õppe- ja arendustegevus Missioon: Õppijatele kvaliteetse praktilise suunitlusega hariduse pakkumisega sotsiaalteaduste, ärinduse ja õiguse valdkonnas aidata kaasa Eesti majanduse arendamiseks vajalike ning elukestvaks õppeks motiveeritud isiksuste kujunemisele. Omandivorm: Haridus- ja Teadusministeeriumi hallatav riigi kutseõppeasutus Töötajate arv: Kooli töötajate keskmine arv on 2010.a. 88, neist 51 on seotud pedagoogilise tegevusega (õpetajad, õpilaskodu juhataja, osakonnajuhatajad, arendusdirektor, direktor).