Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"oskuseid" - 207 õppematerjali

thumbnail
2
odt

Miks arendab liikumisõpetus sotsiaalseid oskuseid?

Jaak Timberg Tartu Ülikool KELA 1. kursus Miks arendab liikumisõpetus sotsiaalseid oskuseid? Võib öelda, et liikumisõpetus on vaid osa kasvatus- ja õppetegevusest. Lihtsustatult või kergelt idealiseerides (vaatenurga küsimus) on liikumisõpetuse eesmärgiks võtta inimene ja teha ta paremaks. Lähenedes terminile liikumisõpetus detailsemalt, on siin konkreetsemad eesmärgid nagu vormisoleku, kehalise kompetentsuse tõstmine, ühtlasi ka saab liikumisõpetuse abil edasi anda teisi

Sport → Integreeritud liikumisõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Programmeerimise aluste kodutöö (Python)

docstxt/122928059825885.txt

Informaatika → Informaatika
77 allalaadimist
thumbnail
4
docx

JUHI ROLLID

JUHIROLLID Situatsioonülesanne Suure turvafirma piirkondlik juht täidab tööalases tegevuses nädala jooksul 10 eri rolli, mis omakorda moodustavad kolm rollide gruppi: suhtlemisega seotud rollid, infoga seotud rollid ja otsustamisega seotud rollid. Siinkohal on kaardistatud piirkondliku direktori tööpäeva. Ülesanne: määra, millist rolli juht täidab antud aja jooksul. Vajalikud/rakendatud Rollitüüp oskused Kellaaeg Tegevus (suhtlus, info, Roll (tehnilised-, suhtlus, otsustamine) konseptuaaalsed ...

Majandus → Juhtimine
26 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sotsiaalsete oskuste arendamine lasteaias

TÖÖVÕTTED LASTE SOTSIAALSETE OSKUSTE ARENDAMISEKS. 1. Riietumine Eesmärgid: Lapsed õpivad riietuma ning ennast ise riidesse panema. Vajaminevad vahendid: püksid, särk, sokid, seelik, korv, müts, sall, kindad, jope, nukud, nukuriided, pliiatsid, paberid. 1. Vajaduse määratlemine Kuidas ennast ise riietada, millises järjekorras ja kuhu vastavad riided selga pannakse. 2. Sissejuhatus Lastelaulu kuulamine makilt ja kaasa laulmine. Kes mind ikka aitab, kes mind ikka aitab? Emme hea, emme hea. Püksid jalga mulle, särgi selga mulle? Emme hea, emme hea. Kes mu peakest paitab, kes mu põske paitab? Emme hea, emme hea. Lapsed istuvad laulu kuulates koos õpetajaga vaibal. Peale laulu hakkab õpetaja küsimusi küsima: kes sind riidesse aitab? Kas sa ilma emme või issi abita ka oskad ennast riidesse panna? Kuidas sa paned pükse jalga? Kuidas sa paned särki selga? 3. Sotsiaalse oskuse komponentide määratlemine. Pükste, särgi, sokkide selga panek...

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
29 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meediamängud lasteaias

Lapse areng sotsiaalses keskkonnas,meediakasvatuse osa: Kordamisküsimused 2016/17 1. Mis on meediakasvatuse lühisisu ja eesmärgid,millised on peamised seosed õppekavaga lasteaias? (3p) Meediakasvatuse eesmärk ja siht pikas perspektiivis on meediapädevus. Lasteaias on meediakasvatuse ülesanne arendada lapsele ea- ja võimetekohaseid meedia kasutamise oskuseid, oskust meediat ohutult nautida ja seda ise luua. Meediakasvatuse sisust rääkides saab välja tuua kolm põhilist valdkonda: 1) tutvumine meediavahendite (televiisor, arvuti, ajaleht jne.) ja nende sisuga (telesaade, reklaam, uudis jms.) 2) vestlused ja arutelud meedia sisust; 3) enese väljendamine meediavahndite abil. Meediakasvatust on otstarbekas läbi viia valdkondadeülesandena, nagu seda on riiklikus õppekavas valdkond Mina ja Keskkond. (Vinter, 2010) 2.Milles näed Sina kui (tulevane ) õpetaja oma rolli meediakasvatajana, silmas pidades meediapädevuse ...

Meedia → Meediakasvatus
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õuetund kevade teemal

Arutletakse, kas määramised on läinud õigesti. Vaja minevad vahendid: Tööleht, kirjutusvahendid, värvilised pliiatsid, nutiseadmed (telefon või tahvelarvuti). Klass: 4. Eesmärgid: Õpilane... tuletab meelde kevadega seonduvat õpib kasutama termomeetrit arendab informatsiooni leidmise oskust Internetist arendab vaatluse läbiviimis oskuseid arendab sotsiaalseid oskuseid Tööleht: Kevad kooliaias Aeg: 45 min Nimi: ......................................................... Rühm: ....................................................... Kevadel lähevad ilmad soojemaks ja lumi sulab ära. Taimed hakkavad kasvama ja rändlinnud tulevad tagasi. Kevadkuud on märts, aprill ja mai. Kevadel sünnivad loomadel pojad. See

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Nimetu

Kõik psühholoogid peavad omama uurimisoskust ja olema tuttavad erinevate uurimismeetotidega, et saavutada parimad tulemused enda töödes. Psühholoogia valdkonnas edukas töötamine eeldab mitte üksnes faktide tundumist, vaid ka kriitilist mõtlemist ja arutlusoskust, mis on vajalik selleks, et osata kasutada psühholoogia meetoteid ja osata kriitiliselt lugeda psühholoogia originaaltekste(Allik, 2013). Mõtlemisoskus on üks tähtsamaid oskuseid ja eriti kriitiline mõtlemisoskus, et psühholoog suudaks teha õigeid otsuseid ja mitte olla mõjutatud. Kriitiline mõtlemine peab olema piisav näiteks ka selleks, et suhtuda küllaldase skeptilisusega psühholoogiat riivavatesse seletustesse, mida pakuvad massimeediumid(Allik, 2013) Massimeediumid kajastavad vähesel määral tegelikku teadust ja suuremal määral pseudoteadust. Samuti jaguneb psühholoogia psühholoogiaks ja pseudopsühholoogiaks. Psühholoogia on teaduslik ja seda on

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Inimeste eesmärgid

siis unustatakse hariduse tähtsus ja elatakse vaesuses. Muidugi teevad kõik inimesed oma otsused ise. Jagan inimesed kaheks selle järgi, kas neil on esikohal materiaalsed või vaimsed väärtused. Paljudel on eesmärgid paigas juba lasteaias, need eesmärgid tavaliselt aga püsima ei jää. Põhikooli või gümnaasiumi lõpus tehtud eriala valik võiks juba üpris kindel olla. Kui ei suudeta üldse midagi valida, minnakse tööle, mis ei vaja oskuseid ega haridust, kuid ka palk on vastav- väike. Olles seadnud esikohale karjääri, ei tohi tagaplaanile jätta ka eraelu, mille moodustavad sõbrad ja pere. Lähedaste inimesteta isikud on vaimselt õnnetud ja pikaajaliselt õnnetu olemine võib viia depressioonini, mida tahetakse alkoholiga parandada. Samas on noori, kes ei väärtusta karjääri ega õpinguid, nad tahavad juba noorelt minna tööle ja luua oma pere, mis on väga raske, sest hariduseta on peaaegu võimatu saada soovitud palka

Eesti keel → Eesti keel
41 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Andekus - kink või koorem

kõrgliigasse NBA. Paraku saavad sealsest eluolust osa vaid parimad ­NBA-s teenib leiba vähem kui tuhat pallipõrgatajat kogu maailmast. Samas, alati ei pruugi nii kõrgele tasemele mängima saamine tuua kaasa vaid head. Sportlane võib kergelt läbi põleda ning leida ennast võistkonnast välja heidetuna, kuna sealne kõrge tase tagab tugeva konkurentsi. Seetõttu ei saa korvpallur hetkekski loorberitele puhkama jääda, vaid peab pidevalt oma oskuseid lihvima, tõestamaks, et ta tõesti väärib oma kohta võistkonnas. Enamasti aga peab paika väide, et andekaks ei õpita, vaid sünnitakse. Kes meist siis ei sooviks olla näiteks samal tasemel kui tippkorvpallur LeBron James või muusik Vanessa Mae. Iga inimene ei pruugigi oma elu jooksul üles leida oma andekust. Seetõttu moodustavad geeniused ja üliinimesed kogu ühiskonnast vaid imepisikese osa. Enamik kuulub halli massi ehk lihtinimeste hulka. Samas oleme me kõik

Eesti keel → Eesti keel
277 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Miks on vaja inimeseõpetust?

Miks on vaja inimeseõpetust ? Minu arvates on inimeseõpetus suhtlemisoskust arendav õppe aine. Selles tunnis õpib hindama erinevaid inimtüüpe ja käituma vastavalt olukorrale ning lahendama probleeme kuldse kesktee läbi. Inimeseõpetus kui õppeaine sisaldab endas palju eluks vajalike teadmisi ja oskuseid mida õpin ainult selle aine tunnis. Näiteks räägitakse selles tunnis tervislikest toitumis harjumustest ja milliseid toitaineid meil vaja on. Räägitakse miks tuleb hoiduda alkoholist ja teistest tervist kahjustavatest ainetest. Väga huvitav on esmaabi õpetus tund. Elus läheb kindlasti vaja kas või algelist esmaabi andmise oskust. Selle aine õppimise teeb huvitavamaks ja lihtsamaks praktilised ülessanded ja rühma tööd.

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Küsimused Rooma kohta

2. Rooma perekond oli patriarhaalne, kus võimutäitus kuulus pereisale, kelle eestkoste all olid lisaks naiserele ka täiskasvanud pojad oma peredega ja orjad. Naised olid õiguslikult isa, abikaasa või vanema meesugulase eestkoste all. Samas olid naiste õigused suuremad kui Vana-Kreekas: naine võis oma abielu lahutada ning ta osales avalikus elus, võttes vastu külalisi või külastades teisi perekondi. 3. Roomas õpetati poistele palju sõjalisi oskuseid. Pärast Kreeka allutamist kasvas tähelepanu hariduse tasulistes koolides. Rikaste perekondade pojad õppisid tavaliselt kreeklastest koduõpetajate järelvalve all kreeka keelt ja kultuuri, rooma kirjandust ja ajaugu.

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Motivatsiooni kiri

21.07.2015 Motivatsioonikiri Pöördun Tartu Kutsehariduskeskuse kooli poole sooviga, et tulla õppima Tartu Kutsehariduskeskuse ehitusviimistlus eiralal. Seniseid oskuseid, teadmisi ja kogemusi ei ole, kuna olen lõpetanud äsja põhikooli. Kuid küll olen emaga kodus remonti teinud ja näinud kuidas remonti tehakse. Kui ma seda kõike nägin ja natukene ka ise aidata sain, siis hakkas just see amet mulle meeldima, ning olekski soov just seda ametit edaspidises elus pidada. Minu tööalased tuleviku unistused, tahaksin teha suurt karjääri. Ning pärast mitmeid aastaid seda karjääri pidades, kogemusi ja oskusi rohkem omandades rajada enda ettevõte. Ning

Eesti keel → Eesti keel
138 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Enesejuhtimise ettekanne

Enesejuhtimine Koostajad: Anastassia Kivisaar Zara Mesropjan Õppejõud: Mare Kurvits Mis on enesejuhtimine? Enesejuhtimine (selfmanagement) on lai teemadering, milles käsitletakse inimese edukaks toimetulekuks vajalikke oskuseid nii töös, õpingutes, kui igapäevases elus üldse. Enesejuhtimine Eesmärgid Probleemide lahendamine Edu Ajajuhtimine Enesemotivatsioon Isiksus ja enesehinnang Emotsioonide juhtimine Eesmärgi püstitamine Eesmärk on tulemus, mida me soovime saavutada Lähieesmärk Kaugem eesmärk EESMÄRKIDE olemasolu: motiveerib tegutsema võimaldab oma tegevusi planeerida ja organiseerida võimaldab tegutseda suunatult Probleemide lahendamine Tunnetamine Sõnastamine Eesmärk Lahendusvariandid

Majandus → Juhtimise alused
67 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kirjand teemal MINA ISE

üldiselt saame hästi läbi. Viimaselajal ei näegi perekonda nii palju kui varem, sest olen koolis enamus ajast, seetõttu on suhted perekonnaga ka paranenud.Sõpru on mul palju koolis ja väljaspool kooli , kellega mulle meeldib palju aega veeta. Enamus ajast olengi koos sõpradega.Koos mängime näiteks piljardit või käime mootorratastega sõitmas, mis meile väga meeldib.Mootorratastega olen tegelenud väikesest peale.Püüan sõita nii palju kui võimalik nii suvel kui ka talvel, et oma oskuseid parandada ja heaks sõitjaks saada.Mitte et ma praegu ei oleks, kuid veelgi paremaks.Mulle lihtsalt meeldib suvel nendega sõita mudastel radadel ja neid ise parandada, kui midagi peaks juhtuma.Talvel ootan jääradu,et sealgi saaksin oma tsikliga sõita.Talvel meeldib mulle veel väga lumelauaga sõita, sellepärast võib mind tihti mäelt leida.Eriti meeldib mulle välismaal sõitmas käia, sest seal on palju kõrgemad mäed kui siin Eestis.Sõpradega meeldib

Kirjandus → Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Pärimuskultuur ja kaasaeg (kirjand)

Pärimuskultuur ja kaasaeg Pärimuskultuur on rahvuse minevik. See on levinud suulise pärimuse või väljenduse teel ning jaguneb mitmeks väiksemaks alaliigiks. Pärimuskultuuri alla loetakse rahvaluulet, -muusikat, -tantse, -mänge, -teadmiseid, -kombeid ja -oskuseid. Viimastel aastatel on peale tunginud telefonid, arvutid, muu tehnoloogia ja släng ning kiiresti muutuvas maailmas otsivad inimesed tuge oma juurtelt. Seetõttu ongi pärimuskultuur taas populaarseks muutumas. Kaasaegne tehnoloogia võimaldab pärimuskultuuri digitaliseerida. Selle abil on juba jäädvustatud hulk originaalmaterjale. Tänapäeval on põimunud vanem pärimuskultuur ka meie praeguse globaalse kultuuriga. Tekkinud on laulud vanade regivärsside alusel, kuid uue meloodiaga ja vastupidi, kus on kasutatud vanema laulu sõnu ning uuendatud ja muudetud meloodiat. Metstölli laulus ,,Oma laulu ei leia ma üles" on kasutatud v...

Kirjandus → Kirjandus
19 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Muistne vabadusvõitlus

Muistne Vabadusvõitlus 1208-1227 Läänemere idakalda rahvad erinesid teistest Euroopa rahvastest II aastatuhande algul seetõttu, et nad olid RISTIMATA ja neil polnud ühtset RIIKI. Läänemere idakaldast olid huvitatud: Saksamaa, Taani, Venemaa ja Rootsi. Esimene liivlaste misjonär oli piiskop Meinhard. Liivlaste järgmiseks misjonäriks sai piiskop Albert, kes oli osav diplomaat, võimekas organisaator, karm ja salakaval. Ta värbas Ojamaalt(Gotland), Taanist ja Saksamaalt ristisõdijaid. Aastaarvud, mida peab teadma 1159 ­ Lübecki linna taastamine; 1201 ­ Riia linna rajamine; 1202 ­ Mõõgavendade ordu rajamine; 1210 ­ Ümera lahing; 1217 ­ Madisepäeva lahing; 1219 ­ Taanlased vallutavad Tallinna; 1220 ­ Rootslased vallutavad Lihula; 1227 ­ Ristisõdijad alistavad saarlased. Muistne Vabadusvõitlus Muistne Vabadusvõitlus algas 1208. aastal ja lõppes 1227.aastal. Isikud, keda peab teadma Albert ­ ristis eestlasi, piiskop; Kaupo ­...

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õppimine

Õppimine Õppimine on tegevus, mille käigus omandab õppija (kelleks võib olla nii inimene kui ka loom ükskõik, millises vanuses) teadmisi, kogemusi ja oskuseid, mistõttu toimuvad tema käitumises ning mõistuses püsivad muutused. Õppimine on keeruline psühholoogiline protsess. See ei seisne vaid millegi meeldejätmises, õppimise eesmärgiks on õpitava omaksvõtt ning sellele vastavalt käituma hakkamine. Õppimine võib toimuda tahtlikult ja tahtmatult. See tähendab seda, et mõned asjad saadakse selgeks neid spetsiaalselt ning teadlikult õppides, näiteks koolitundides matemaatikavalemeid õppides

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kuivõrd maksupoliitika kaudu saab mõjutada majandusedu ja indiviidi toimetulekut?

Kuivõrd maksupoliitika kaudu saab mõjutada majandusedu ja indiviidi toimetulekut? Maksupoliitika kaudu mõjutatakse majandusedu üpriski tugevasti, alustades riigieelarvest ja lõpetades erinevate maksudega. Ühiskonna majandamisel peaks riik suutma rahuldada oma rahva vajadused. Majandusedu ja indiviidide toimetulekut reguleerivad nii rahapoliitika kui ka fiskaalpoliitika. Rahapoliitika reguleerib nii raha hulka kui ka väärtust ehk hinda ühiskonnas. Raha hulka saab reguleerida nii, kui riik määrab palju raha on ringluses (ehk saab vajadusel käibelt ära võtta või juurde trükkida). Rahapoliitikaga tegeleb eesti riigis peamiselt Eesti Keskpank. Keskpank piirab peamiselt inflatsiooni säilitades seeläbi raha väärtust, kui ka majanduskasv. Raha väärtust ehk hinda saab reguleerida määrates minimaalsed ja maksimaalsed intressid laenude andmiseks. Fiskaalpoliitikaga on asi veidike keerulisem. Fiskaalpoliitika eesmärgiks on peamiselt töötuse vähend...

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Kas kool toob õnne?

Kaur Hanson ,,Kas kool toob õnne?" Kaur Hanson on küll lastevanemate liidu peasekretär, kuid minul tekib küsimus, kas ta on haridussüsteemi ülesehitusest ja tähtsusest aru saanud. Tal on mingil määral õigus, kui ta kritiseerib tänast koolisüsteemi, kuid tema poolt pakutud alteratiivid sarnanevad muinasjuttudega. Kui toimiksime Hansoni arusaama järgi, peaksid gümnaasiumis põhilised õppeained olema headus, suhtlemine ning õnnelik olemine ning me puutuksime kokku õnne valemitega ning muude võluretseptidega, kuidas olla õnnelik. Sellisel juhul kooli lõpetades peaksid meie teadmised piirduma enese ja teiste mõistmise, empaatia ja praktiliste suhteoskuste, eneseväljenduse ja kuulamise ning koostööoskustega. Aga kuhu jäävad ametialased teadmised? Justnimelt need, mille me omandame gümaasiumi järel ülikoolis või põhikooli järel kutsekooli ning mis garanteerivad meile oskused soovitud erialal. Ma mõistan, et see kõik on tor...

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse mõisted

FIE ­ füüsilisest isikust ettevõtja , kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks. Turg ja konkurents - 3. Majandussüsteemid. Tuntakse kolme peamist majandussüsteemi: naturaal- turu- ja käsumajandus. Naturaalmajandus ­ kõik eluks vajaliku toodavad ühiskonnaliikmed ise, mida pole võimalik ise toota saadakse vahetuskaubanduse teel. Raha ei kasutata või on vähetähtis. Teadmisi ja oskuseid pärandatakse põlvest põlve. Turumajandus ­ ressursside kasutamise otsustav valitsev nõudluse ja pakkumise suhe kaupade ja teenuste turul. Riigivõim sekkub majadusse seadusandlikkuse kaudu, valavates muu hulgas ausa konkurentsi järele. Vaba konkurents! Käsumajandus ­ mida ja kuidas toota otsutab riik. Tootmisressursid ja turunduskanalid on riigi valduses. Eraomandus puudub või on piiratud. Lähtutakse ühe isiku või institutsiooni ideoloogilistest eesmärkidest.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
17 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Algharidus kõigile

Paljud suurteperede emad Saharas kui ka Kagu-Aasias müüvad oma lapsi või sunnivad neid väga varajases nooruses tööle! Miks lapsed ei saa koolis käia? Vaesus- vanematel puudub võimalus osta koolivorm, kirjatarbeid ning vihikuid. Lapsed peavad tegema rohkesti kodutöid. Haigused Kodu lähedal puudub kool. Kool asub näiteks linnas. Kooli kohad on täis. Milleks üldse haridus? Haridus on meile tähtis, et tänu haridusele saame me treenida oma oskuseid ning luua käitumisnormid, millega läbi lüüa suures ja laias maailmas. Haridus ühtlasi kaitseb meid ohtude ning üldse selle suure maailma ees. Ilma hariduseta ei suudaks me ülesse kasvatada oma lapsi, me lihtsalt ei teaks mida me nendega tegema peame. Haritud inimesed talluks harimatute peal! Mis juhtub harimatu inimesega? Harimatu ei oska ennast kaitsta haiguste eest, ta ei oska isegi neid ennetada. Nt: HIV/AIDS

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
8 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Praktikaaruanne - Metallide lõiketöötluse praktika

20mm ja läbimõõduga 16mm. Seejärel alustasime siluvtöötlemist kõigile kolmele astmele: spindlipööreteks panime 1200 p/min. Järgmisena treisime astme otsadesse faasid : esimese astme faas 1,5*450 ning teine ja kolmas faas 1,0*45o. Pärast lihvisime pinna. · Kontrollisime nihiku ning kruvikuga mõõte. · Asetasime kasutatud töövahendid oma kohtadele. · Puhastasime pingi ning ümbruse. Kokkuvõte Praktilise töö tulemusena saime kogemusi ja oskuseid treimistööde valdkonnas . Samuti korra ning puhtuse hoidmise põhiprintsiipidest. Teadmiste ja oskuste abil oleme võimelised lõikama võlle vastavatesse pikkustesse , hiljem eemaldama üleliigse otspinna , koorivtöötlemisega eemaldama üleliigse pinna ning siluvtöötlemise ja lihvimisega tagama vastava täpsuse ja pinnakareduse.

Materjaliteadus → Metallide...
139 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KÕNE EESTIST

uhkust, oskab kiiresti nimetada selle eripärasemaid nähtusi, nagu kolm väldet või ilmakaarte nimetuste rohkus. Luuletajad muretsevad riimuvate sõnade piiratud hulga ja füüsikud sobilike terminite leidmise raskuse üle, paraku hädaldamist võimaldavate väljendite nappust pole veel keegi tähele pannud. Nagu ütles haridus- ja teadusminister Mailis Reps: "eesti keel on ilus ja omapärane ning seda tuleb hoida," Vaatame korraks oma minevikku ­ ehk on seal oskuseid, mida saab tulevikus rakendada? Me oleme üle elanud majanduskriisi ja riigieelarve kärped ning sellest raskemaidki perioode sõdade ja okupatsiooniga. See kõik on meie rahvale jätnud jälje. Me alahindame ennast, ei julge oma häid oskusi esile tuua jne. Kui sellest minevikust leida midagi head, on see kohanemisvõime. Võime hakkama saada ükskõik millises väljast peale surutud olukorras. Seega meie edu võiks tugineda kohanemisele. Aga mitte ainult

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Inimese elu on lõpetamata jääv kool

nõrgad ja tugevad küljed. Kool arendab ka inimese suhtlusoskust ja seda, kuidas saada hakkama ühiskonnas. Peale kooli hakkab inimene rajama oma elukäiku ja vastutab enda elu eest ise. Ta valib endale sobiva töökoha ja elamiseks sobiva keskkonna. Leiab oma õnne ja õpib läbi õnnestumiste ning ebaõnnestumiste. Reisimine ja uute hobide alustamine on hea viis õppevõimaluste laiendamiseks, sest muidu elu muutub liiga paikseks. Inimesel ei ole võimalik omandada kõiki teadmisi ja oskuseid. Ta valib ise oma hariduse ja õpib nii palju nagu on tema võimetele kohane.

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Cisco sertifikaadid

Cisco sertifikaadid Sertifikaat tõendab oskuseid ja teadmisi Sertifikaadid Jagunevad kuude valdkonda: Routing ja Switching Design Network Security Service Provider Storage Networking Voice Tasemed Raskuastmelt jagunevad sertifikaadid kolmeks: Associate Professional Expert Lisaks täiendavad neid ka 37 spetsialisti sertifikaati CCNA sertifikaat CCNA ­ Cisco Certified Network Accociate Näitab teadmisi arvutivõrkude põhialustes. Serfitseeritud spetsialist on võimeline installeerima ja kasutada kohtvõrgu-, laivõrgu- ja sissehelistamise teenuseid väikestes võrkudes. CCDA sertifikaat CCDA - Cisco Certified Design Associate Näitab põhiteadmisi Cisco arvutivõrkude projekteerimiseks CCDA sertifikaadi omanik on võimeline projekteerima keerulisi võrke ja nendel jooksvaid teenuseid Sertifikaadi taotlemiseks peavad olema CCNA taseme teadmised CCNP sertifikaat CCNP - Cisco Certified Netw...

Informaatika → Arvutiõpetus
45 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kirjand lapse kasvatamisest.

Üsna tihti leian end mõtisklemas elumõtte üle. Vaadates maailmas ringi, mõistan, et inimesed siin kummalise Maa peal on üksteisest sootuks erinevad ning leiavad oma elule isemoodi tähenduse. Igal inimhingel on omad tõekspidamised, traditsioonilised põhimõtted - kõik on erinevad isiksused. Ma usun,et lapsevanemaks saades peab arvestama, et laste kasvatamine on tõsine töö ning nõuab teadmisi ja oskuseid. Aga milline kasvatus on õige ? Lapse kasvatamine on lai mõiste. Minu arvates ei olene kasvatus ainult vanematest, vaid ka ühiskonnast, kus väike inimene üles sirgub. Iga üks on enda ja oma saatuse peremees, laste saatus sõltub aga neid ümbritsevate inimeste armulikkusest. Ükski laps ei sünni kurjategijana, ükski laps ei sünni ka inglina - ta lihtsalt sünnib. Vanemad on lapse elus väga tähtsalt kohal. Perekonnas õpib laps tundma inimestevahelisi suhteid, omandab oskusi elada teiste inimeste keskel. Kodus kujunevad ma...

Eesti keel → Eesti keel
14 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Antonio Vivaldi

Antonio Vivaldi (1678-1741) sünnikoht- Veneetsia. Isa töötab habemeajajana, viiuldajana sai töökoha San Marco kapellis, annab pojale oskuseid edasi, põhjalikumalt õpib poeg maestro Legrenzi käe all. Antonio asub õppima vaimulikku seminari, et siduda tulevik kirikuga- vaimuliku elukutse oli sugulaste arvates austusväärne. Andekas viiuliga, tänu heale mänguoskusele määratakse 1704 tuntud Veneetsia kooli Ospedale della Pieta õpetajaks. Kool oli mõeldud orbudele, kodututele ja vaestele, õpilased olid jagatud oskuste kaupa rühmadesse, Vivaldi sai kõrge muusikalise tasemega õpilased. Õpetaja ametis avaneb ta tegelik talent

Muusika → Muusikaajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Klassijuhataja tund

Tunni teema: Mis on tõeline sõprus? Vanuseaste: 5. klass Vahendid: teip ja käärid igasse gruppi, 40 paberist tehtud ühe suurusega inimest, värvilised pliiatsid või markerid, A4-format. paberid, 6 paberist tehtud päikest, 6 pilvekest, 6 lille, 6 südant ja 1 äike. I. Tunni eesmärk: · Õpilane teab mis on ,,sõprus" · Õpilane oskab teha koostööd teistega · Õpilane saavutab uusi oskuseid läbi meeskonnatööd · Õpilane saab aru,et probleemi lahendusel tuleb pöörduda teiste poole ja usaldama teisi · Õpilane oskab kriitiliselt mõelda ja analüüsida II. Tunni sissejuhatus: Tund algab õpetaja tervitusega, millele järgneb teema sissejuhatus. Teema sissejuhatuses tutvustab õpetaja tunni tegevusi (ajurünnak, mäng, harjutus). III. Teema käsitlemine:

Pedagoogika → Klassijuhatajatöö koolis
67 allalaadimist
thumbnail
4
docx

„Milline on edukas juht ja juhtimine“

Väljakutsetega ja situatsioonidega, mis on iseloomulikud tasandile vastava tegutsemiskeskkonna keerukuse tasemega ­ olles pigem ise otsustaja või otsustest mõjutatud olla, väljakutsed ja situatsioonid on väärikad mõlemas olukorras. Fakt on see, et alati oleme me kahe "tule" vahel. Oskused, mida juhina vajame, on loomulikult erinevad, aga siiski on ka kirjutaja veendunud, et olenevamata juhtimise tasemest, vajavad (loe tulevad kasuks, annavad lisaväärtust) loetletud oskuseid iga tasandi juhid. Vajadus ja olulisus oskuseid õigesti rakendada on seotud juhtimise ulatuse ja ­ tasandiga. Siin toimib "pullisaba" efekt ­ pisike rumalus tippjuhi poolt avaldub organisatsiooni madalaimal tasandil hoopiski laiemalt ja võimalik, et ka salapäraselt peidetult. Aluse kasutamisele, rakendamisele ja mõju organisatsioonile pikas perspektiivis paneb paika organisatsiooni tippjuht. Ta loob kultuuri ja käitumist oma põhimõtete, veendumuste, eeskuju,

Psühholoogia → Psühholoogia
54 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Minu oskuste, võimete ja kogemuste analüüs

nõrgemaid külgi saab siis, kui need on leitud, parandama hakata. Eneseanalüüsi kaudu saadakse oma iseloomu kohta palju teada. Korralikult läbi mõeldud eesmärgid ja vajalike oskuste üles leidmine enese seest on rahuldust pakkuva kärjääritee aluseks. Alati aga ei olegi kõige suurema ja kaugema unistuse saavutamine nii nauditav kui need pisihetked ja rahulolutunded, mis selleni jõudmise käigus on läbi elatud. Oskused: Olen oma elus omandanud mitmeid oskuseid. Suurimaks oskuseks pean oskust enda ja ka teiste aega planeerida. Olen selle oskuse saavutamiseks töötanud nii laboriassistendina kui ka administraatorina. Minu ajaplaneerimisoskusest on palju kasu ka igapäevase pereelu ja logistika korraldamiseks. Arvan, et oman ka oskust teisi inimesi kuulata. Kuna olen töötanud kaua klienditeenindjana siis on see oskus mulle olnud hädavajalik. Võimed: Võime on nii suur mõiste ja oleks ekslik arvata, et oman mingeid erilisi võimeid. Siiski olen

Kirjandus → Kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ühiskonnaõpetus II. Kontrolltöö nr 2

suhtlemine. 12) Leia õige sõna. * institutsioon Eestis, mis koostab riigieelarve projekti – Valitsus * ametiseisundi kuritarvitamine – Korruptsioon * riikide ja rahvusvaheliste organisatsioonide omavaheline suhtlusprotsess – diplomaatia 13) Millised on sinu meelest üleilmastumise kolm positiivseimat külge? Põhjenda iga näidet. * Inimeste, oskustööliste liikumine- oskustöölised saavad oma oskuseid rakendada ka muja *Kaupade kiirem liikumine, lihtsam , tooteid on võimalik soetada globaalselt interneti vahendusel *Ettevõtted võivad laiendada tootmist ka mujal riikides, edendab majandust

Ühiskond → 12. klassi ühiskond
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sõna vägi, kirjand

see tõsimeeli toimima. Pidevalt murede üle kurtes ning korrutades, kui halb see elu ikka on, kui vaene ma ikka olen, pidavat mure ning häda üha juurde tulema. Väidetavalt on isegi välja töötatud tekst, mida lugedes pidavat immuunsussüsteemi saama tugevamaks muuta. Kõlab uskumatuna, kuid mõistes, et sõnadel on suur ning nähtamatu vägi, võib see isegi tõeks osutuda. Koolitarkuski räägib, et kunagi suudeti mõtteid ning omandatud oskuseid läbi õhu hõimkonniti edasi saata. Me elame tehnikaajastul, võimalusteajastul, kuid siin maailmas on ka midagi sellist, mida ei saa laborites mõõta ega kaaluda. Meie ümber on vägi, kus loevad helilised ning heli leidmata sõnad. Selle väe võim on piiritu ning võime vaid pimesi kombata selle vägevust. Seda kõike mõistes tuleks kasutada toda võimast relva ettevaatlikult. Halva sõnaga saab sünnitada palju kurja kuid hea sõna võidab kurja väe.

Kirjandus → Kirjandus
83 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Miks tahavad noored Eestist lahkuda?

Miks tahavad noored Eestist lahkuda? Noorte lahkumine kodumaalt on saanud 21. sajandil aktuaalseks teemaks, seda küsimust on kajastatud nii poliitilistes diskussioonides kui ka ajakirjanduses. Vanuseliselt on enim emigreerunuid vahemikus 20-30 eluaastat. Välismaal elavate noorte täpset arvu pole hetkel teada. Olenemata sellest, et neid on rohkem kui kakssada tuhat ning see arv kasvab iga aastaga. Statistikaameti andmetel elavad Eestlased meelsamini pigem teises riigis kui kodumaal. Mis siiski sunnib noori Eestist lahkuma? Välisriikides on võimalik teenida suuremat palka, isegi kui Eestis hästi tasustatud töökohtadel. Eesti noori motiveerib suur palk niivõrd, et ollakse valmis selle nimel oma kodumaalt lahkuma. Näiteks on statistikaameti andmetel emigreerub Soome ligi 3000 inimest igal aasta. Välismaal on palgad kõrgemad, kuid kas on see väärt kodumaa ja eestluse hülgamist? Välismaal töötades ei saa suhelda o...

Eesti keel → Eesti keel
97 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kultuuripärandi tähtsusest

Olen enam kui kindel, et suur osa tänapäeva noortest ei oska punuda kalavõrku, ihuda väitsaga kaseoksast lusikat või teha vanaema moodi pannkooke. Esimesed kaks võivad olla küll pisut ekstreemsed, arvestades, et õngega kalapüük on üksikindiviidile täitsa soodus. Viimane aga on täiesti suurepärane näide sellest, kuidas igapäevase elu üks olulisemaid aspekte, toidutegemine, on viletsasse unarusse jäetud. Elementaarseid oskuseid peaks iga endast lugupidav vanem andma lastele edasi, et ka nende tulevased Jukud ja Mannid saaksid mõnusa toidu lauale ja kõhu täis. Needsamad pärijad, kes võiksid üle võtta oma esivanemate traditsioone, pole ise piisavalt aktiivsed. Nina longus, saba sorgus kõnnitakse mööda tänavaid tühmilt ringi ja oma otsaesisest kaugemale ei nähta. Järjest enam sulandutakse halli massi, väärtushinnangud kipuvad väärastuma

Kultuur-Kunst → Kultuur
17 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Iga inimene on unikaalne

elada ongi, et inimesed on erinevad. Kui mitte keegi ei oleks erinev, oleksid kõik järelikult ühesugused ning seetõttu polekski siin midagi huvitavat ning kõik oleks teada ja tuntud. Inimeste erinevused on need, mis teevadki neid huvitavaks. Näiteks on inimesi, kes on head atleedid, mõni on aga superhea kunstnik, osad inimesed on väga head laulmises ning on inimesi kes oskab nende laulude kirjutamises oma oskuseid näitavad. Seemakohaseks näiteks oleks väga hea panna ka mind, kuna ka mina ise olen unikaalne. Mulle meeldivad väga ekstreemsused nagu kõrgused, kukkumised ning ka sügavused, mis mõnele inimesele on vaid oma aja raiskamine või mõttetu risk. Samas meeldib mulle ka muusikat kuulata ning ka ise seda teha ja laulda. Kui arvestada et mulle meeldivad ekstreemsed olukorrad, arvatakse, et mulle meeldivad ka ekstreemne muusika, kuid see on väga vale

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kuningas Oidipus oli hea riigijuht

Kirjand raamatu ''Kuningas Oidipus'' põhjal Kuningas Oidipus oli hea riigijuht Minu arust on raamat ''Kuningas Oidipus'' väga õpetlik ja huvitav raamat. See tõestab, et saatus on kõigile ette määratud. Alati võidab jumalate tahe ehk nende poolt kindlaksmääratud tulevik. Sellest raamatust on palju õppida ning inimesed võiksid olla rohkem sellised, nagu seda oli kuningas Oidipus ­ aus ja sõnapidaja mees. Kõige tähtsam maailmas on ausus ja sõnapidamisoskus. Kuningas Oidipus hindas neid omadusi väga. Ta lubas, et otsib oma isa tapja üles ja karistab tapjat selle teo eest. Kui ta mõistis, et tema ongi oma isa mõrvar ja oma emaga lapsi saanud, oli ta aus ja tunnistas seda. Samuti karistas ta ise ennast, saates end maalt välja ning torgates silmad peast. Tänapäeval on väga vähesed riigijuhid ausad. See tuleneb sellest, et tänapäeva ühiskond on nii keeruline ja pigem negat...

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eestis on töö ümberkorraldamise või selle kaotamise oht.

Essee Eestis on töö ümberkorraldamise või selle kaotamise oht. Tööstressi põhjustavad ümberkorraldused ja ebakindlus. Tihtipeale põlevad läbi just pühendunud, korralikud ning ettevõttele lojaalsed töötajad. Töö kaotamine mõjub inimestele erinevalt. Mõnel on kerge leida uus töökoht, nendele võib tööiseloomu muutumine olla isegi positiivne. Mõne jaoks võib see olla aga raske, tuleb toime tulla ka finantsprobleemidega ja see võib tekitada stressi. Tööstress ei mõjuta mitte ainult tervist ja töötajate heaolu, vaid ka organisatsioonide tootlikkust. Tööl hakkasin käima juba keskkoolis. Mul oli tahtmine teenida lisaraha, saada kogemusi ja leida uusi tutvuseid. Käisin malevates ja hooajalistes töökohtades, kuhu ei ole väga raske saada. Need olid enamjaolt lihtööd ja palk oli sellele ka vastav. Nüüd töötan telefonimüügi spetsialistina. See on raske ja pingerikas töö, kuna see on väga rutiinne. Pingeid tekita...

Ergonoomika → Ergonoomika
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

"Tarkus on teadmine, kui vähe me teame"

valikuid, kus nende ebakompetentsus ei anna neile võimet selle mõistmiseks. Vähem oskuslikud inimesed on seetõttu rohkem üleolevad, hinnates end palju võimekamaks, kui nad seda tegelikult on. Teiselt poolt just võimekamad inimesed kannatavad alaväärsus illusiooni all, kus nad hindavad end keskmiselt madalamalt. Kruger ja Dunning püstitasid neli hüpoteesi, millest ma sooviksin välja tuua enda kogemuste põhjal ühe - kui neid inimesi õpetada, parandades nõnda olulisel määral nende oskuseid, tunnevad nad ära ja kinnitavad oma oskuste puudumist. Seega, kui neid inimesi parandada mingil teemal, kus nad tunnevad end kindlana, paneb see neid kahtlema kogu nende teadmistest sellel kindlal teemal. Siin puhul on hea tsiteerida Briti loodusuurijat Charles Darwin’i „Teadmatus tekitab rohkem enesekindlust kui teadmine.“ Tarkus on tõesti teadmine, kui vähe me tegelikult teame. See võib tuleneda kas tunnetusest, et

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis tegi võimalikuks Eesti Vabariigi sünni 1918. aastal?

Mis tegi võimalikuks Eesti Vabariigi sünni 1918. aastal? Jan Müür Eesti Vabariik kuulutati esmakordselt välja 23. veebruaril 1918. aastal Pärnus ja 24. veebruaril avaldati manifest Tallinnas. Eesti Vabariigi sündi ei korraldatud nädalaga ning selle võimalikuks saamiseks oli vaja erinevaid eeldusi. Need eeldused saab suuresti jagada kolme gruppi. Esimeseks on majanduslikud eeldused, teiseks poliitilised eeldused ning kolmandaks kultuurilised eeldused. Millised olid eeldused nendes gruppides, mis tegid võimalikuks Eesti Vabariigi sünni 1918. aastal? Eesti Vabariigi sünnile aitasid kaasa mitmed majanduslikud eeldused. Vundamendi selleks ladus talupoegade õigus osta talusid päriseks. Need osteti küll enamasti laenuga, kuid talupojad pidid ise õppima majandama, tekkis majanduslik kindlustunne ja neist said maaomanikud. Majandust elavdas raudteede ehitamine, mille tulemusena muutus...

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meediakasvatus lasteaias

õiget ning vanusekohast informatsiooni. 2. Meediakasvatuse sisu, seosed õppekavaga ja eesmärgid lasteaias? (3p) Meediakasvatuse eesmärgiks on mõjutada lapse meediakasvatust ja harjutada meediaoskusi, samuti kujundatakse ka meediakasvatuse käigus meediakirjaoskust. Lasteaias on meediakasvatuse peamiseks ülsandeks ja eesmärgiks arendada lapsele ea- ja võimetekohaseid meedia kasutamise oskuseid. Arendada tuleb oskusi selleks, et laps oskaks ohutult meediat nautida ja seda ka ise luua. Meediakasvatust tuleks siduda iga õppe- ja kasvatustegevusega koolieelses lasteasutuses. Sellisel moel on meediategevust lastele lihtsam õpetada ning korrates erinevaid asju, jäävad need ka paremini meelde. Meediakasvatuse sisuks või pidada elukestvat õppimist meedia kasutamise kaudu, samuti ka vahetu meediakogemus. Oluline on ka õpetamine meedia abil. Lastele tuleb anda teadmisi

Meedia → Meediakasvatus
16 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Eesti mehe tantsulisus

tantsustiilile. Küsimustik esitati paberkandjal ja interneti vahendusel õpilastele vanuses 16-19. Tantsu oskus on Eesti meestel siiski olemas ja on ka erinevaid kogemusi seda tehes. Meeldiva uudisena tuli see et tantsust arvatakse hästi ja peetakse väga vajalikuks inimese elus. Olenemata sellest kui enesekindel või tagasihoidlik too individuaal on, suudavad kõik tantsuga tegeleda ja sellega oma tuju, meelerahu ja oskuseid paljudes erinevates aspektides tõsta. Küsimustik tõestab ka kuidas suhtuvad Eesti mehed ise tantsu, tantsulisusse ja selle tähtsusesse iga mehe elus. Kõigil on eri arvamus tantsust, kuid paljud suurkujud usuvad samuti, et tants on väga oluline aspekt igapäeva elus. Kuulsad ütlused näiteks: „Do it big, do it right, and do it with style.“- Fried Astaire; „Let us read, and let us dance; these two amusements will never do any harm to the world

Kultuur-Kunst → Kultuur
12 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Korvpall

tingimusel, et need on valmistatud spetsiaalselt sportmängus kasutamiseks. Korvpalli mängitakse kahe võistkonna vahel. Võistkond koosneb kuni 10 mängijast (enam kui kolme mängulise turniiri korral 12), kellest 5 on korraga platsil. Teised mängijad on vajalikul hetkel vahetamiseks. Vahetuste arv ei ole piiratud. Mängu alustatakse keskringist hüppepalliga mille järel võistkonnad püüavad erinevaid kombinatsioone ja isiklikke oskuseid kasutades visata palli vastase korvi. Palli hetkel mitte valdav võistkond aga püüab palliga võistkonda takistada. Korvi langenud pall Palliga liikuv mängija peab palli põrgatama. Palli võib üksteisele sööta ja veeretada, iga mängija võib visata korvile. Korvpalli käsitsetakse kätega. Võistkonda juhib treener, kes määrab võistkonna mängutaktika Kasutatud http://et.wikipedia.org/wiki/Korvpall

Eesti keel → Eesti keel
27 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Vana-Rooma kunst

 Suurenes vajadus ehitada korralikke teid – osad neist on säilinud tänaseni!  Uued konstruktsioonid võimaldasid ehitada sildu üle jõgede. Colosseum (Slaavlaste amfiteater)  Roomlaste arhitektuuri ja insenertehnilise töö suurteos.  Ehitati valmis 10 aastaga ja kolmel eesmärgil – rahvale kingituseks, meelelahutuslike ürituste korraldamiseks ja näitamaks maailmale oma ehitustehnilisi oskuseid.  Colosseumis oli u 45 000 isetekohta ning ürituste külastamine oli linnarahvale tasuta.  Kujult on Colosseum ellips, mis koosneb kaartest ning treppidest, tänu millele on võimalik ala tühjendada 10 minutiga.  Korraldati gladiaatorite võtluseid ning ”merelahinguid”, mille käigus suri üle 500 000 inimese ja üle 1 milj looma. Panteon  Rooma Panteon on kõige paremini säilinud ehitis sellest perioodist.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Korvpall

Mängu eesmärk ja korraldus Korvpalli mängitakse kahe võistkonna vahel. Võistkond koosneb kuni 10 mängijast (enam kui kolme mängulise turniiri korral 12), kellest 5 on korraga platsil. Teised mängijad on vajalikul hetkel vahetamiseks ja istuvad võistkonnaalas mänguväljaku kõrval. Vahetuste arv ei ole piiratud. Mängu alustatakse keskringist hüppepalliga, mille järel võistkonnad püüavad erinevaid kombinatsioone ja isiklikke oskuseid kasutades visata palli vastase korvi. Palli hetkel mitte valdav võistkond aga püüab palliga võistkonda takistada. Palliga liikuv mängija peab palli põrgatama. Palli võib üksteisele sööta või veeretada, iga mängija võib visata korvile. Korvpalli käsitsetakse kätega. Võistkonda juhib treener, kes määrab võistkonna mängutaktika. Korvpalli reeglites on 8 reegli ehk peatüki vahel jaotatud 50 punkti. Punktidel on mitmeid alapunkte ja selgitusi, millest osa on nummerdatud

Sport → Sport
1 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kordamine ajalooks

Nende peamiseks rolliks peeti tugevate ja tervete laste sünnitamist ning majapidamise eest hoolitsemist. 9. Vana-Kreeka religiooni iseloomustab jumalate paljusus- polüteism. Esimesed inimesed sündisid maast või vooliti jumalate poolt mullast ja veest. Võitluses jumalate poole hoidnud titaan Prometheus aitas kaitsetuid inimesi, õpetades neile tule kasutamist, jumalatele ohverdamist ning muid tsiviliseeritud eluks vajalikke oskuseid. 10. Antiik-olümpiamängud  Osaleda võisid ainult mehed.  Toimusid iga 4 aasta tagant  Võistluste hulka kuulusid – staadionijooks, maadlus, rusikavõitlus, pankraation, viievõistlus (jooks, odavise, kettaheide, hoota kaugushüpe ja maadlus) ning hobukaarikute võidusõit.  Premeeritakse õlipuuokstest pärjaga Tänapäeva olümpiamängud  Osaleda võivad nii naised kui ka mehed.

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Näidis Õpilasfirma Asutamise protokollist

Sellest tulenevalt ostetakse JA Eestist neli 20-eurost, neli 5-eurost aktsiablanketti. 4. Õpilasfirma valdkonna juhtide valimine, asendused ja juhatuse kinnitamine. Õpilasfirma ametikohad: tegevjuht, tootmisjuht, müügijuht, turundusjuht, finantsjuht. Õpilasfirma liikmed: Ella Kuusk, Mai Kullerkupp, Paula Palm ja Anna Oja. Arutati erinevate valdkonna juhtide tööülesandeid ning liikmete soove, teadmisi ja oskuseid võimalikele ametikohtadele. Otsus: õpilasfirma juhatus kinnitati järgnevalt: tegevjuht ning finantsjuht on Ella Kuusk, ,turundusjuht on Anna Oja, müügijuht on Paula Palm, tootmisjuht on Mai Kullerkupp. 5. Õpilasfirma põhikirja kinnitamine. Vaadati üle õpilasfirma põhikiri. Otsus: kinnitati õpilasfirma põhikiri. 6. Töökorralduse reeglite kinnitamine. Mai Kullerkuppu ettepanekul otsustati ühiselt leppida

Muu → Ainetöö
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Majanduslanguse õppetunnid

asja juures peab ka midagi negatiivset olema. Üksikjuhtidel, kes oma teadmistega püüavad käigus hoida firmat, on suurem tõenäosus ebaõnnestuda kui nendel, kes võtavad teistelt nõu kuulda ja on vastuvõtlikud muutustele. Tööinimesed on ka raskes seisus, kuid kõik peaks toime tulema, kui on veidi tahtmist. Enamus ei ole nõus ju töötama väikse palga eest, siiski peab keegi seda tegema. Tööpuudus on nende probleem, kel puuduvad praktilised oskused. Oskuseid loetakse tänapäeval õppeasutuse paberilt ja paberi puudumisel on palganumber väiksem. Transport kui ühiskonna tähtis osa vajab pidevalt tööjõudu, seega võib väita, et veoauto lubadega inimestel on töö olemas. Näiteks saab tööturu ameti kaudu tasuta erinevatel koolitustel käia ja autokoolis c-kategooriat õppida. Makstakse kinni kool, vajadusel transport ja antakse isegi väike stipendium tublimatele. Mõtteviis ei ole aga kõigil ühesugune

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Infovajadus ja infopädevus

Järelikult on Facebook juba ammu lakamast olema lihtsalt suhtluskanal. Muidugi ei ole Internet ainus koht, kus oma infovajadust rahuldada saab. Lisaks ei pruugi alati sellest piisata, vaid tuleb kaasata raamatud, televisioon, raadio ja miks mitte ka teadetetahvlid. Selle järeldub, et infovajadus meie igapäevane nähtus nii tööl, koolis kui ka kodus. Oluline on infopädevus ehk oskus eristada usaldusväärset informatsiooni kasutust Arvan, et 21.sajandi üks olulisemaid oskuseid ongi infokirjaoskus. .Eriti kehtib see just Interneti puhul, mille maht on väga lai ning sinna kirjutada saab igaüks. Kui tugineda esseedes ja uurimustes valedele allikatele, võib see rikkuda terve töö. Näiteks kasutades Vikipeediat, kontrollin olulisemad faktid alati üle ka mujalt, sest sinna saab kirjutada ükskõik kes. Üleüldse tasub olla kursis erinevate infoallikatega, et osata otsida informatsiooni õigest kohast ning selle võrra aega kokku hoida

Informaatika → Infoteadus
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Steve Jobs - karismaatiline juht

võimete ja omadustega. Järgijatel ja õpilastel on absoluutne usaldus liidrile. Karismaatiline autoriteet tõrjub varasemat ja on revolutsioonilise jõu mõjuga. Tänapäevases maailmas, paljud kasvavad elavad firmad on juhitud karismaatiliste inimeste poolt nagu Steve Jobs ­ individualistid kel on tugev ühendus jumala ja puhta visiooniga, individualistid kes on parimate juhtimisomadustega ja kes loovad kontakti inimestega, omavad vajalikke oskuseid , et tulla efektiivselt toime kasvava organisatsiooniga. Kui sellised liidrid nagu Jobs lahkuvad või lähevad erru, võib olla ekstreemselt raske leida inimest, kes täidaks samahästi liidrirolli juhtimissüsteemis. Kui Steve Jobs lahkus elavate seast, võttis ta kaasa endaga karismaatilise juhtimisstiili, mis viis kokku firma , võimekuse võtta suuri riske ja võrratu oskus ette kujutada ja disainida tooteid. Jobs ei ole tuntud mehena, kes käsitles ebakindlaid arvamusi

Ühiskond → Ühiskond
14 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Raamatud on nagu peegel (Artur Shopenhauer)

Valik aga peegeldabki lugeja iseloomu ning eelistusi. Analüüsides meelepärast teost võib iga mõte panna lugeja arvamusi ning elulaadi ümber hindama. Tänapäevalgi kirjutavad inimesed raamatuid, kes ühel või teisel moel on omandanud mingid teadmised erinevatel aladel, soovides seda teistega jagada. Selle tulemusena hakkab mõni inimene uskuma millessegi, mida enne tema jaoks ei eksisteerinud, omandab uusi elus hakkama saamise oskuseid ning psühholoogilisi teadmisi. Selleks, aga et mõista teost peab inimene eelnevalt omama silmaringi, mis laseks tal mõelda kirjanikuga ühel lainel. Kui aga kinnise mõtteviisiga inimene loeb sügava sisuga teost, ei pruugi ta arugi saada, kui tähtsa sõnumiga üks või teine teos on. A.Schopenhauer on öelnud, et "Lugemine pole mõtlemine enese, vaid kellegi teise peaga." Igaüks mõistab teoseid erinevalt, tulenedes sellest, millised nad ise mõtlemiselt on.

Kirjandus → Kirjandus
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun