Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"probleemilahenduse" - 65 õppematerjali

thumbnail
3
doc

Probleemilahenduse eksam

selle struktuur, koostisosad ja seosed nende vahel - koostisosad, nende omadused, kuju, mõõtmed, jne. Detailid: - struktuur - kõigi detailide kuju, materjal, mõõtmed, hälbed, pindade omadused, jne. Lahendite välja süstemaatiline jaotamine Jaotuspõhimõte: ühetüübiliste ja vähemsobivate lahendusalade grupeerimine ja eraldamine. 1) lahendite otsimine, lahendivälja piiritlemine 2) lahendite grupeerimine 3) lahendite grupeerimine Üldise probleemilahenduse skeem -Formuleeri probleem -Sõnasta nõuded, kriteeriumid -Leia võimalikud lahendid -Hinda ja vali parim ­Teosta Konvergentne e. koonduv mõtlemine. Probleemile ainsa korrektse lahenduse leidmine. Konvergentset ehk koonduvat mõtlemist rakendatakse ülesannete puhul, mis nõuavad ühe korrektse lahenduse tuletamist olemasolevate teadmiste ja loogilise arutlemise abil. Divergentne e. lahknev mõtlemine. Probleemile paljude erinevate lahenduste leidmine.

Muu → Probleemilahendus
88 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Stress

Tallinna Teeninduskool referaat stress Mis on stress? Stress on negatiivne emotsionaalne kogemus, millega kaasnevad biokeemilised, füsioloogilised, kognitiivsed ja käitumuslikud muutused, mis on suunatud stressi tekitanud sündmuse muutmisele või selle mõjudega kohanemisele (A.Baum, 1990). Stress on organismi seisund reageerimaks väljakutsuvatele uutele olukordadele. Stressi põhjustab ootamatu või väljakutsuv keskkonnasündmus, millega organismil tuleb kohaneda. (Alexander, 1950; Dougall& Baum, 1998; Pelletier, 1977; Selye, 1956). Lazarus & Folkman seletavad stressi kui isiku hinnanguprotsessi tulemust ­ hinnang sellele, kas isiku ressursid keskkonnaga toimetulekuks on piisavad või mitte. Seega on stress seisund, kus me tõlgendame olukorda nõudlikumana kui oma suutlikkust sellega toime tulla. Stressi kogetakse näiteks juhul, kui usume, et peame midagi rohkem, paremini või kiiremini tegema kui suudame. Millest stressikog...

Inimeseõpetus → Inimese füsioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Psühholoogia eesmärgipuu

Probleemilahenduse meetod Probleem : Mul on hinded väga kehvad ja mind ähvardab koolist välja kukkumine. Eesmärk : Mul on kõigis ainetes vähemalt kolmed. EESMÄRGIPUU Jätan õppimiseks Olen vähem arvutis rohkem aega Näpistan hobide arvelt Inno Mul on kõigis Küsin abi Klassikaaslastelt Irja ainetes vähemalt Pereliikmetelt Vanem vend kolmed Ema Olen tundides tähele- Kuulan õpetajat panelikum ja hoolsam Teen asju kaasa ANALÜÜS Ma olen küllaltki laisk ja seetõttu on mul koolis kehvad hinde...

Psühholoogia → Psühholoogia
28 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Probleemilahendus

eesmärgile ­ Kui JAH, siis mine edasi järgmise sammu juurde ­ Kui EI, siis pöördu tagasi ja korda protsessi alates 3. sammust (alternatiivide genereerimine) Probleemi lahendamise astmed 7. Ettevalmistused täideviimiseks: kas on vaja mingeid vahendeid või lisategevusi valitud alternatiivi elluviimiseks? ­ Vahel on mõni vahend või lisategevus ise uus probleem ­ siis võib olla vajalik veelkord kõik probleemilahenduse astmed läbi teha 8. Teostamine: sõnasta tulemus (läbi konkreetsete käitumiste) ja võrdle seda püstitatud eesmärgiga

Psühholoogia → Psühholoogia
11 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat teemal STRESS

Referaat STRESS Tallinn 2008 Stress ja sellega toimetulek Mis on stress? Stress on negatiivne emotsionaalne kogemus, millega kaasnevad biokeemilised, füsioloogilised, kognitiivsed ja käitumuslikud muutused, mis on suunatud stressi tekitanud sündmuse muutmisele või selle mõjudega kohanemisele (A.Baum, 1990). Stress on organismi seisund reageerimaks väljakutsuvatele uutele olukordadele. Stressi põhjustab ootamatu või väljakutsuv keskkonnasündmus, millega organismil tuleb kohaneda. (Alexander, 1950; Dougall& Baum, 1998; Pelletier, 1977; Selye, 1956). Lazarus & Folkman seletavad stressi kui isiku hinnanguprotsessi tulemust ­ hinnang sellele, kas isiku ressursid keskkonnaga toimetulekuks on piisavad või mitte. Seega on stress seisund, kus me tõlgendame olukorda nõudlikumana kui oma suutlikkust sellega toime tulla. Stressi kogetakse näiteks juhul, kui usume, et peame midagi rohkem, paremini või kiire...

Psühholoogia → Psühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Referaat: Mis on stress?

Hindamine ­ kas see, mis lahendusvariandi rakendamise tagajärjel toimus on kooskõlas algselt püstitatud eesmärgiga? Kas probleem lahenes? Kas emotsionaalne enesetunne paranes? Kas kulutatud aeg ja pingutused on tulemust väärt? Enese tunnustamine ­ kui tulemus on kooskõlas püstitatud eesmärgiga ja vastab ootustele, siis tuleks ennast tunnustada nähtud vaeva ja tehtud pingutuste eest. Kui tulemus ei ole rahuldav ja ei vasta püstitatud eesmärkidele, siis tuleks uuesti läbi käia probleemilahenduse etapid ja vaadata, millises osas teha parandusi ja korrektuure, et leida parem lahendusvariant. http://www.eelk.ee/~ltund/voldikud/stress.html http://kidshealth.org/teen/your_mind/emotions/stress.html http://en.wikipedia.org/wiki/Stress_(biology) http://www.medicinenet.com/stress/article.htm

Psühholoogia → Psühholoogia
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Stressiga toimetulek

Toimetulek stressiga Lühidalt siis stressist ja mida see endast kujutab: Stress on negatiivne emotsionaalne kogemus, millega kaasnevad käitumuslikud muutused. Stressi põhjuseks on ootamatu või väljakutsuv keskkonnasündmus, millega organism peab kohanema. Stressiga kaasnevad mõtlemise muutused, tugevad emotsioonid nagu hirm, viha, ärevus, masendus jne, veel kaasnevad füsioloogilised reaktsioonid, näiteks higistamine, südametegevuse kiirenemine ning muutused käitumises nagu endassetõmbumine või agressiivsus. Kõik need muutused on väga negatiivsed ja seepärast on seda ka stress. Kuna maailmas on nii palju erinevaid inimesi, siis reageerivad nad ka stressiolukordadele erinevalt. Stressi kogevad maailmas kõik inimesed ja seepärast on vajalik teada kuidas sellega toime tulla. Probleemilahenduse etapid on: · Probleemi defineerimine ja määratlemine · Alternatiivsete lahenduste väljamõ...

Sotsioloogia → Kõneõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Liigutusõpetus eksam

mõttelist osa (mida ja kuidas teha?) ning taktikalisi käike; foonilised tasandid kindlustavad aga liigutuste koordinatsiooni- liigutuste rütmi, lihastöö sujuvuse, sisemiste ja väliste jõudude efektiivse kasutamise jne. Seejuures omavad foonilised tasandid suurt iseseivust nende neurofüsioloogilistele võimalustele vastavate sensoorsete korrektsioonide teostamiseks. 8, Oskuse säilitamine kus?- Pikaajalises mälus paikneb lai valik mälu struktuure nagu motoorsed, tajulised ja probleemilahenduse oskused, teadmised jne. 9. Sotsiaaalse õppimise teooria?- Selle teooria kohaselt on tähelepanu, mälu, kehalised võimed ja motivatsiooniline suundumus olulised tegurid, mis mõjutavad laste vaatlemise ja ettenäitamise vahendusel toimuva õppimise (observational learning) kvaliteeti ja mahtu. 10.Juhendatu avastamine võimaldab?- see võimaldab implitsiitsemalt õppida. Üleliia täpselt treeneri määratud õppimisprotsess võib

Sport → Sport
8 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mõtlemine

Kella 12 öösel on kogu taevas kaetud pilvedega. Millal on pool taevast kaetud pilvedega? Millist probleemilahendusstrateegiat siin kasutasite? Kell 11 öösel. (vesiliiliate näide) nä tagurpidi mõtlemine. 13. Kui inimene oskab keeta kartuleid siis tõenäoliselt saab ta esmakordselt proovimisel hakkama ka lillkapsa keetmisega. Miks? Stsenaarium ­ köögivilja keetmine 14. T_r_ _ _l_k__l_ N_rv_ K_ll_dz, K_ _ _ _ m ma_ _ maa _ _ _ a Milliseid probleemilahenduse strateegiaid kasutasite tühikute täitmiseks? Miks? Tartu ülikooli narva kolledz, kõrgem matemaatika Heuristlik meetod, aga ka algoritm 15. Mida vastaksite küsimusele: kui paljud praegu siin ruumis viibivatest bakalureuseõppe üliõpilastest on Tunnetuspsühholoogia eksami edukalt sooritanud? Kuidas vastaks arvuti? Pole õrna aimugi, sest ei tea, kui edukas keegi on; ei tea taustainformatsiooni 16. Mis liiki on ülesanne: "Muretsege homseks 500 krooni"?

Psühholoogia → Psühholoogia
175 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Referaat Aghata Christie eluloost ja teostest

Tartu Kutsehariduskeskus Mootorliikurid, laevandus ja lennundustehnika Agatha Christie Referaat Juhendaja: Ellen Aunin Tartu 2010 Sisukord Sisukord........................................................................................................................................... 2 5. Kasutatud kirjandus.......................................................................................................8 Agatha Christie'st üldiselt Agatha Mary Clarissa Christie, kelle neiupõlve nimi oli Miller, sündis 1891. aastal Devonis, Torquays. Hariduse sai ta kodus, kus ta õpetajaks oli ema. Kahekümnekolme aastaselt abiellus ta sõjaväelase Archibald Christie`ga, 1928 see abielu lahutati ja Agatha Christie abiellus uuesti 1930. aastal Max Mallowan`iga, kes oli arheoloog. Kirjutama ajendas Agatha Christie`t õieti juhus. Kord väitis ta õ...

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Eksamiküsimused

On kogemus, mis suurendab inimese loovust Vähendab loovust Isiksuse arengu loomulik tagajärg Tuleb ootamatult ja juhuslikult Pidev sõprus ja hoolitsus partneri eest Kire möödumisel halvendab suhte kvaliteeti ja võib viia suhte lõppemiseni Teadlik vastutus suhte kvaliteedi eest Lähtub kontrollimatutest impulssidest 11. Stressi ületamise strateegiad: probleemile suunatud toimetulek. Probleemilahenduse meetod sobib otseselt ja kaudselt kontrollitavate probleemide puhul. Selle käigus muudame keskkonda, käitumist või tegevusi. 0. samm Probleemi sõnastamine 1. samm Eesmärgi sõnastamine ­ eesmärgi sõnastamise reeglid: EM on alati jaatavas vormis; EM on olevikus (nagu oleks see juba saavutatud); EM on mina vormis ja kindlas kõneviisis ning ilma abiverbideta tahan, pean, soovin jne. 2. samm Koosta eesmärgipuu 3

Psühholoogia → Psühholoogia
94 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

E-kursuse "Grupinõustamine I" materjalid

vastaspoole isikliku hülgamisena ning grupi tulevased otsused on üldiselt kehvad. Probleemilahenduse lähenemine Probleemilahendusstrateegia on tõhusam lähenemine, mida kasutada konfliktide lahendamisel. Selle lähenemise puhul grupiliikmed kuulavad üksteist enam, tunnistavad teiste huvide täisväärtuslikkust ning mõjutavad üksteist ratsionaalsete argumentide kaudu. Võistlusliku õhkkonna asemel julgustab probleemilahendamise lähenemine koostöö meeleolu. Võit-kaotus lähenemise ja probleemilahenduse lähenemise erinevused võib kokku võtta järgnevalt: Võit-kaotus lähenemine Probleemilahenduse lähenemine Konflikti määratletakse kui võit-kaotus Konflikti nähakse mõlemapoolse situatsiooni. probleemina. Iga osapool püüab leida lahendusi, mis Iga isik otsib lahendusi, mis rahuldaksid rahuldaksid ainult tema vajadusi. kõigi grupiliikmete vajadusi.

Pedagoogika → Andragoogika
30 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Agatha Christie " elu ja looming

Vanalinna Hariduskolleegiumi Gümnaasium Janno Tetsmann, 12. reaal Agatha Christie ­ elu ja looming Referaat 14.04.2001 2 Agatha Mary Clarissa Christie, kelle neiupõlve nimi oli Miller, sündis 1891. aastal Inglismaa "kauneimas krahvkonnas", nagu ta ise ütles: Devonis, Torquays. Hariduse sai ta kodus, kus ta õpetajaks oli ema. Kahekümne kolme aastaselt abiellus ta sõjaväelase Archibald Christie`ga, 1928 see abielu lahutati ja Agatha Christie abiellus uuesti 1930. aastal Max Mallowan`iga, arheoloogiga. Kirjutama ajendas Agatha Christie`t õieti juhus. Kord väitis ta õde, et on võimatu kirjutada head kriminaalromaani. Ning pärast paari ebaõnnestunud katset mõnes tõsisemas zanris, kirjutas Agatha Christie 1918. aastal "Saladusliku juhtumi Stylesis" (The Mysterious Affair in Styles). Kirjastajad selle romaani vastu esialgu huvi ei tundnud, kuid 1920. aastal avaldas selle siisk...

Kirjandus → Kirjandus
93 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Loov juhtimine

LOOV JUHTIMINE Kõige edukamad organisatsioonid on mõistnud, et loovus on töötajate sünnipärane võime ning muutnud oma kultuuri nii, et seda varjatud aaret vabastada. Inimesed, kes on avatud, rõõmsad ja heas tujus, saavutavad reeglina paremaid töötulemusi. Luuakse meeldiv ja sõbralik töökoht ning kõik töötajad on õnnelikumad ja lojaalsemad. Tuleb võtta korraks aeg maha ja mõelda ettevõttele, kus töötatakse. Loovus on üks muutuse vorme. Sedasi paistavad loovad inimesed teiste seast silma ja paistavad ka nende loovusest tulenevad muutused. On olemas kahet sorti inimesi, kes mõistavad ka loovust ja loovat juhti erinevalt. On teoreetikud ja praktikud. Teoreetikud ütlevad, et loomevõime on olemas igal inimesel. Igaüks võib olla loov mingil alal, mis on talle tähtis ja huvitav ning pakub pakub talle arengu- ja proovimisrõõmu. Loovus on võime näha toimuvas ja ümbritsevas uusi seoseid ja võimalusi, mõelda ja tegutseda eriliselt ja rahuldustpak...

Majandus → Loovus ja innovatsioon
81 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mõtlemine, järeldamine, probleemide lahendamine

· Sidemed võivad olla hierarhilised, tähenduslikud või kogemuslikud · Sidemete tugevus on erinev Semantilise praimimise katsed Probleemide lahendamine 1. Miks võtab vabal teemal essee kirjutamise alustamine enamasti kauem aega kui etteantud teema korral? Sest siis ei ole sulle ette antud mõtet, millest mõtlemist alustada. Aega kulub ka teema välja mõtlemisele. Halvasti defineeritud probleem. 2. Millised probleemilahenduse etapid tuleb läbida, kui teile antakse ülesanne kirjutada ülehomseks 500-sõnaline essee mõnel ,,Mõtlemise" loengus käsitletud teemal? 3. Miks on eksperdid oma valdkonna probleemide lahendamisel edukamad kui algajad? 4. Kirjeldage mõnda olukorda, kus mentaalne struktuur (mental set) a) takistab probleemi lahendamist; b) soodustab probleemi lahendamist. Mentaalne struktuur - a) punktide ühendamise probleem, ei taha väljuda kastist, sest ei ole sellega harjunud

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
272 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Toitumise ja töömälu vahelised seosed

Esmapilgul võib viimane tulemus tunduda vastuolus teiste uurimustega, aga samas on paindliku dieedi korral stiimuleid rohkem, kuna mingil määral on lubatud kõik toiduained ja võib-olla peab nägema rohkem vaeva, et vähendada ebatervisliku toidu hulka. Jäiga dieedi korral on reeglid kindlat paigas nagu ka Bryani ja Tiggermanni (2001) uurimuses. Ülekaalulistel söömisööstudega isikutel ilmnesid võrreldes ülekaalulistega halvemad tulemused täidesaatvates funktsioonides, eriti probleemilahenduse, kognitiivse paindlikkuse ja töömälu osas. Ei ilmenud erinevust Stroopi testis, mis peaks mõõtma pidurdatust (Monica jt, 2010). Stroopi testi tulemus on üllatav, kuigi ka ülekaalulistel võib olla pidurtatusega probleeme, oleks minu arust siiski loogiline, et söömisööstudega inimestel on neid probleeme rohkem. Ilmselt ei ole Stroopi testi tulemus nii selgelt üle kantav teistele pidurdust nõudvatele ülesannetele.

Psühholoogia → Psühholoogia
3 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Konflikt ja tema lahendamise võimalused

 Koostöö/probleemi lahendamine – selline probleemi lahendamine on teoreetiliselt kõige parem lahendus, kuid reaalses elus kõige raskemini teostatav. Kuna selles situatsioonis mõlemad osapooled peavad mõistma üksteist, kuulama mõlemad osapooled välja ja siis asuma lahendama konflikti jättes emotsioonid kõrvale. Selline lahendamine eeldab ka seda arusaamist, et võitjana tuleb vaid üks välja, teine pool on kaotaja. Eduka probleemilahenduse eelduseks on, et kõik osapooled oleks valmis maksimaalseks koostööks ja suhtleks vastastikku võrdsel tasandi.  Kompromiss – on enamlevinud konfliktidega toimetuleku meetod. Pole kaotajat ega võitjat ning ükski osapool ei saavuta sel juhul maksimumi. Probleeme küll ei väldita, aga nendega ei tegeleta ka sügavalt. Kompromiss on hea lahendus, juhul kui ressursse on võimalik võrdselt jagada. See võib olla

Ühiskond → Ühiskond
28 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Psühholoogia arengulugu

Psühholoogia arengulugu 4 Teema 2 informatsiooni mõiste. Kognitiivpsühholoogia saavutusi rakendatakse tehnopsühholoogias, informaatikas, haridusalal, meditsiinis, tehisintellekti vallas, majanduses, poliitikas jm. Mõjukamaid kognitiivpsühholooge: · George Miller- keeleprotsesside ja mälu uurimine · Herbert Simson- Nobeli preemia probleemilahenduse meetodite rakendamise eest majandusalal · Donald Broadbent- tähelepanuprotsesside ja infotöötluse esimeste sidusate mudelite loomine · Ulrich Neisser- esimese kognitiivpsühholoogia põhimõtteid ja olemust üldistava raamatu autor · Michael Posner- infotöötlusparadigma ja neuroteaduse mõistete lähendamine · Richard Atkinson, Alan Baddeley, Endel Tulving- mäluprotsesside uurimine

Psühholoogia → Psühholoogia
193 allalaadimist
thumbnail
13
docx

MILLINE VÕIKS OLLA KÄITUMINE AGRESSIVSE KLIENDIGA

ära arvamine, mida klient öelda tahab (näiteks kui agressiivne klient muutub väga tõsiseks, võib öelda: -Ma näen, et sa oled nüüd minu peale pahane -Kas on midagi mida me peame lahendama koos, teeme seda Kokkuvõtlik ümbersõnastamine- kõneleja pikema jutu kokkuvõtmine nii jutu sisu kui tundeid, samuti hiljutisi ütlusi kasutades ning võttes kokku arutatud küsimusi (kasulik konfliktsituatsioonides ning olukordades, kus on probleemilahenduse vajadus või näib rääkija olevat teema kohta kõik ära öelnud). Oluline on, et peale ümbersõnastamist tuleb teha paus, et anda jutujärg agressiivsele kliendile. Ümbersõnastamine võimaldab kontrollida arusaamist ning väljendada hoolivust. Tunnete peegeldamine- oma arusaamise väljendamine rääkija tundeseisundist ja selle tugevusest: -See teeb sind... (kurvaks.) -Sa oled ise ka... (õnnetu). Peab peegeldama rääkija tundeid aktsepteerival moel: -Ma olen sinuga

Majandus → Klienditeenindus
28 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kvaliteedi mõõtmine ja hindamine – kuus sigmat

6 3,4 99,99966% Protsess, mille suutlikkus on tasemel 6 sigmat, lubab vähem kui 3,4 viga 1 000 000 võimaluse kohta. 1.4. 6 parendustsükkel ­ DMAIC J. Juran ­ Parendamine toimub projekti kaupa ja mitte kuidagi teisiti. Kuus sigmat on sisuliselt edasiarendus Demingi PDCA tsüklist (plan-do-check-act) ­ DMAIC probleemilahendamise tsükkel. DMAIC eestikeeles tähendab tinglikult 5-ks sammuks jagatud struktureeritud probleemilahenduse protsessi ­ määratle, mõõda, analüüsi, parenda ja ohja. > Defineeri probleem (Define); > Mõõda probleemi ulatust ning seda mõjutada võivaid faktoreid (Measure); > Analüüsi protsessi (Analyze); > Rakenda parendused (Implement); > Ohja/ kontrolli protsessi ning parendusi (Control). Probleemi defineerimisel tuleb otsida vastuseid järgmistele küsimustele: > Mis on protsessi väljund? > Mis on probleemi sisu, kas on olemas selle mõõdikud ja kasutatavad andmed

Ühiskond → Avalik haldus
11 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Mäng ja lapse areng

On leitud, et mängudes kasutavad lapse rohkem kõnet kui muudes tegevustes. Rollimängud on lapse kõnearenduse seisukohalt head. Järk-järgult muutuvad mängulise toimingud lühemaks ja üldistatumaks ja lõpuks mängitaksegi vaid vaimses plaanis. Seega, mäng soodustab mõtlemise üldist arengut. Loovuse arengu sisukohalt on mäng erakordse tähtsusega, kuna lapsed mängivad paljude erinevate mänguasjade ja esemetega. Samuti õpivadki lapsed mängudes tundma mitmesuguseid probleemilahenduse strateegiaid. Loovuse seisukohalt on tähtis ka, et lapsed mängiksid innustatult ja rõõmuga. Mängu loov iseloom väljendub selles, et laps, kujutades mängudes oma ümbritsevat elu, ei kopeeri seda mehaaniliselt, vaid kombineerib oma teadmised, mõtted ja muljed ning annab edasi oma suhtumise mängitavasse. Loovus on omane paljudele erinevatele mänguliikidele. Loovuse arendamise seisukohalt on oluline erinevad mänguasjad ja esemed, nende tinglikus ja reaalsuse määr.[3]

Pedagoogika → Lapse areng
393 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Mõtlemine, probleemide lahendamine ja järeldamine.

• Sidemed võivad olla hierarhilised, tähenduslikud või kogemuslikud • Sidemete tugevus on erinev Probleemide lahendamine 1. Miks võtab vabal teemal essee kirjutamise alustamine enamasti kauem aega kui etteantud teema korral? Inimene hakkab esmalt pingsalt teema peale mõtlema, millest üldse kirjutada, mis on palju keerukam ülesanne, kui etteantud teema kohta kohe ülesannet täitma hakata. 2. Millised probleemilahenduse etapid tuleb läbida, kui teile antakse ülesanne kirjutada ülehomseks 500-sõnaline essee mõnel „Mõtlemise“ loengus käsitletud teemal? Etapid: * Probleemi identifitseerimine- antud küsimuse puhul võib see punkt ära jääda. * Probleemi määratlemine - teemavalik * Probleemi lahendamiseks vajaliku strateegia konstrueerimine - koostatakse esialgne “plaan”, kuidas kirjandit kirjutada. Millest alustada jne

Psühholoogia → Psühholoogia
35 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sotsiaalpedagoogika eksami konspekt

maailmavaade. Sotsiaal – ühiskondlik (sotsiaalsed probleemid), kollektiivne (lapse sotsiaalne areng) ja solidaarne ( hädasolija abistamine), pedagoogika – teadus inimese kasvatamisest 2. Milline on sotsiaalpedagoogika eesmärk? Anda ülevaade erinevatest sotsiaalpedagoogika teooriatest ja sotsiaalpedagoogika olemusest, samas ka sotsiaalpedagoogika ajaloost. Tutvustada praktilisi sotsiaalpedagoogilisi lähenemisi töös lastega ning tutvustada erinevaid probleemilahenduse võimalusi. 3. Milline on sotsiaalpedagoogika ? Sotsiaalpedagoogika on mitmetähenduslik. Kasutades sotsiaalpedagoogilisi võtteid ja mõjutades läbi selle inimesi ennast saab ennetada, parandada, leevendada sotsiaalseid probleeme. Sotsiaaltööl ja sotsiaalpedagoogikal on kummalgi oma arengulugu, kuid aja jooksul on nende erinevus vähenenud ja alad on teineteisele lähenenud. Sotsiaalpedagoogika ja sotsiaaltöö

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
44 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Isiksus ja kohanemine

Kallasmaa, T. (2003). Isiksus ja kohanemine. J. Allik, A. Realo, & K. Konstabel (Toim.). Isiksusepsühholoogia. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 139-168. Isiksus ja kohanemine Kohanemine- toimetulek välis- ja sisekeskkonna nõudmistega. Kohanemise üheks liigiks on stressiga toimetulek. Stressireaktsioonid- teadlikud ja tahtlikud (nt rääkimine, kirjutamine) ja mitteteadlikud (nutma puhkemine). *Probleemolukord- mõte:mul on probleem- füsioloogiline stressireaktsioon (see on aluseks võitle-või-põgene-reaktsioonile) Psühholoogiline stress- tekib siis kui in. annab esmase hinnangu, et olukord on ähvardav ja teisese hinnangu, et tal napib ressursse sellega toimetulekuks. Kohanemisvõimelisus ei seisne strateegiate kasutamises, vaid in suutlikkuses hinnata olukordi ja oma ressursse ning toimida nii, et psüh heaolu säilib. (nt depressiooni ja ärevushäire puhul ei ole hinnangud, meeleolu ja käitumine vastavuses välise olukorraga) 3 tüüpi stressih...

Psühholoogia → Isiksuse- ja...
54 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Loengukonspekt: Sotsiaaltöö teooriad ja meetodid

2 kogemusele, tunnetele ja suhetele suunatud 3 kognitiivsed ja käitumuslikud ­ tegevusele/ sotsiaalsele õppimisele suunatud 4 süsteemile suunatud (seda arvestavad) II. ÜLESANDEKESKNE INDIVIDUAALTÖÖ Kirjandus, Korüfeed: Reid&Epstein (72), Reid(78; 85), Epstein(78) Eelkäija: Perlman - probleemilahenduslik individuaaltöö MIS? ajaliselt piiratud, fokusseeritud lühiaegne individuaaltöö (rakendatav ka pere- ja grupi puhul) MIKS? ­ lahendada problem(id), anda probleemilahenduse kogemus tulevikuks KELLELE? territoriaalne (asumi) avalik hoolekanne, probatsiooni, suitsiidiennetuste, koolivägivalla jne puhul - kui probleem on klassifitseeritav, näiteks: · Isikutevaheline konflikt · Rahulolematus sotsiaalsete suhetega · Raskused ametiasutustega · Ei saa rolliga hakkama · Otsustamis-, enesekehtestamisraskused · Emotsionaalne stress · Ebapiisavad ressursid KUIDAS? I Sihitus neile probleemidele, mida:

Sotsioloogia → Sotsioloogia
536 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Eksamiküsimused inimeseõpetuses

13 .Seisundi muutmisele suunatud toimetuleku strateegiad. Selle meetodi puhul muudame oma suhtumist olukorda. On põhiline meetod kontrollimatute probleemide puhul. Me ei saa muuta oma minevikku, kuid saame muuta oma suhtumist sellesse ja seeläbi vähendada oma stressi, mis kaasneb negatiivsete mõtetega. Seda võime kasutada ka siis, kui oleme tugevate tunnete mõju all ja ei suuda probleemi lahendama hakata. Kõigepealt vähendame tunnete mõju ja siis on võimalik ratsionaalne probleemilahenduse viis. Kui meil on tunded üle pea, siis me ei kuule, ei näe, ei suuda mõelda. Tunnete maandamiseks sobivad veeprotseduurid, lemmiktegevused, füüsiline tugevus, muusika kuulamine, massaaz ja hingamisharjutused. Seisundi muutmisel on kõige püsivama mõjuga töö oma mõtetega- stressi tekitavate mõtete asendamine toetavate, positiivsete mõtetega. Mõtteid ei saa keelate, neid saab asendada 14. Lähisuhete arenguetapid, mõju suhtele.

Psühholoogia → Psühholoogia
53 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Suhtlemise mitmekesisus

Koosolekuid on mitut liiki: probleeme lahendav ja teavitav, ajurünnak jne. Koosoleku vorm tuleb kindlaks teha enne suure laua taha istumist. Merlecons ja Ko OÜ andragoog-konsultant Tarmo Salumaa ütleb, et kahekümne osalejaga infotunnis pole mõtet algatada diskussiooni. EBS Juhtimiskoolituse Keskuse juhataja Jan Andresoo on samuti veendunud, et koosoleku tüübist peab kinni pidama: "Paarikümne osalejaga strateegiakoosoleku ja 4-5 inimesega probleemilahenduse koosoleku ettevalmistus ja läbiviimine erinevad üksteisest nagu öö ja päev ning näiteks infovahetuskoosolekul pole mõtet hakata maailma parandama ja lahendusi otsima." EMT kvaliteedijuhil Hillar Kroonil on nädalas vähemalt viis koosolekut. "Kõige rohkem peetakse meil viie-kuue osalejaga probleemi lahendamise koosolekuid, aga on ka regulaarsed osakondade, juhtkonna, tootenõukogu ja arengunõukogu koosolekud," kirjeldab ta Kutsu optimaalne arv osalejaid

Psühholoogia → Suhtlemisõpetus
45 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Psühholoogia

enda omad ka. Seda juhtub eriti päevaste vahetustega, siis öine vahetus rebib mitme eest ja keegi ei pane seda tähelegi. Kõik on ju tehtud. Siin kohal peaks mainima, et kõige paremini mõjub ikka otse ütlemine. 2. Kliendisuhetes tekkib kõige enam probleeme joobes klientidega. Ärritab kliente ka meie külluslik kauba pakkumise stiil. Kuid mis teha,- teeme ju oma tööd. Vastavalt läbimüügile tuleb ka töötasu. 5. Missuguseid probleemilahenduse võtteid spontaanselt kasutati? Kuidas saaks probleeme lahendada veelgi efektiivsemalt? Spontaalselt kasutusele võetud võtteid ei tea, vähemalt pole nad minu kõrvu jõudnud. Probleeme annaks lahendada näiteks ühiste ürituste korraldamisel. Pere üritused. Näiteks jaama töötajad oma lähedastega. Ei pea olema (mees, naine, lapse(d) ) võiks ka sõber, sõbranna. Samas ei tea. Olid suvepäevad- igaüks oma ette, mingit ühinemist küll ei olnud. Võib-olla tahavad

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
62 allalaadimist
thumbnail
81
ppt

Hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamine ja abistamine

takistatud (puudulik Regulatsioon ümber-konstrueerimine verbaalne töömälu) piiratud afektide piiratud võime tegevust halvad reguleerimise võime analüüsida ja sünteesida suutmatus sündmusi probleemilahenduse madaldunud võime verbaalne paindlikkus mälus hoida oskused motivatsiooni madaldunud võimetus kehv lugemisoskus reguleerida vähenenud eesmärgile manipuleerima madal reeglite suunatud tegevuses suunatud loominguline

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
64 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

KONSTRUKTIVISTLIKUD ÕPPIMISKÄSITLUSED

tehakse läbi uurimuslik töö, mille käigus kogutud andmeid analüüsitakse ning tehakse hiljem nende põhjal järeldusi. 10 Dialoog ja vestlused Eelkõige mõeldakse dialoogi all dialoogilist kuulamist. Rajaleidja (2014) on toonud välja dialoogilise kuulamise olulised punktid: vahetu kohalolek, õpilasele kontsentreeritus, respekt ja kannatlikkus on harmoonilise suhtlemise ja probleemilahenduse alustaladeks. See jällegi näitab seda, et dialoogiline õppimine pole see, et õpetaja õpetab ja annab oma teadmisi otseselt õpilasele edasi, vaid dialoog sisaldab samuti õpetajapoolset suunamist, mitte etteütlemist õpilasele. Dialoogi pidamine peab õpilast motiveerima ja suunama õigete aspektide juurde, et õpilane oleks ise nö uurija rollis. Nii näiteks võib öelda, et konsultatsioonis ei ütle õpetaja õpilasele ette, vaid näiteks kasutab palju küsimusi selleks, et

Pedagoogika → Pedagoogika
32 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Kulusäästlik mõtlemine - Lean thinking – ja just-in-time tootmine

majandama ennast väga targalt. Sellega leitasid nad välja vaheladuteta süsteemi (inglise keeles just-in-time) põhimõtte. Selline põhimõte lubas vähendada töös olevaid laovarusid ja valmistada efektiivselt ainult sellise koguse, mis oli ettetellitud sealjuures viies kaod minimaalseks. Sellest sündiski Toyota tootmissüsteem (inglise keeles: Toyota Production System-TPS). Seda täiendati aastate jooksul veel teadusliku probleemilahenduse ja kvaliteedisüsteemi elementidega. (2) Toyota tootmissüsteem erines oluliselt tüüpilisest masstootmise lahendustest, mis põhinevad pakkumisel, olenemata tegelikust vajadusest. TPS-i idee oli risti- vastupidine ­ toota täpne arv seda, mida antud hetkel vajatakse. See võimaldab hoida laovarud minimaalsed, mis mõjus omakorda hästi ettevõtte jooksvale likviidsusele.(2) LEAN-iks nimetati TPS alles 1990. aastal, kui rida Massachusettsi Tehnoloogia Instituudi teadlasi (James P

Logistika → Ärilogistika
28 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Toimetulek depressiooniga

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST 3 KÕ 1 Marina Sepp TOIMETULEK DEPRESSIOONIGA Referaat Aineõpetaja: Mari Viik Mõdriku 2010 Sisukord Depressiooni mõistmine..................................................................................................4 Depressiooni põhjused.....................................................................................................8 Depressiooni ilmingud erinevalt east ja soost..................................................................9 Depressioonist vabanemise viisid..................................................................................13 Depressiooni kognitiiv-käitumusliku psühhoteraapia....................................................16 3 ...

Sotsioloogia → Sotsioloogia
101 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

õpetamisprotsessi. Õppimist suunavateks teguriteks on lapse enda aktiivsus, tegusus, elamuslikkus ja mäng. Õppimine põhineb lapse vahetutel kogemustel. Laste kasvamist, areneminst ja õppimist toetavad soodne kasvukeskkond ja lapse tasemele ja vajadustele vastavad võimalused. Lapsest lähtuvas tegevuses ei oodata lapselt mehaanilist uute teadmiste omaksvõttu, vaid oodatakse, et laps ise vastutaks oma tegevuse ja õppimise eest. Sel juhul otsustab laps ise oma tegevuse üle ja seab endale probleemilahenduse strateegiad. Vastutus õppimise eest on lapsel, kuna õpetaja ei saa mõelda, arutleda ja õppida lapse eest. Õpetaja aitab lapsel leida õpioskusi, mõista oma mõtteid ja kujundada oma õpistrateegiaid (Hujala, 2004). Seega sellise käsitluse puhul on õpitegevuse subjektiks, tegijaks, laps. Lapsekeskse lähenemise aluseks on lapse arengust lähtuv õpetamisviis (Hansen jt 1997). Selle käsitluse aluseks on arusaam, et lapsed on innukad õppijad, kes saavad uut teavet ja omandavad kogemusi

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
239 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Psühholoogia ja perekonnaõpetuse põhiteemade seletus

6.Seisundi muutmisele suunatud toimetuleku strateegiad. Selle meetodi puhul muudame oma suhtumist olukorda. On põhiline meetod kontrollimatute probleemide puhul. Me ei saa muuta oma minevikku, kuid saame muuta oma suhtumist sellesse ja seeläbi vähendada oma stressi, mis kaasneb negatiivsete mõtetega. Seda võime kasutada ka siis, kui oleme tugevate tunnete mõju all ja ei suuda probleemi lahendama hakata. Kõigepealt vähendame tunnete mõju ja siis on võimalik ratsionaalne probleemilahenduse viis. Kui meil on tunded üle pea, siis me ei kuule, ei näe, ei suuda mõelda. Tunnete maandamiseks sobivad veeprotseduurid, lemmiktegevused, füüsiline tugevus, muusika kuulamine, massaaz ja hingamisharjutused. Seisundi muutmisel on kõige püsivama mõjuga töö oma mõtetega- stressi tekitavate mõtete asendamine toetavate, positiivsete mõtetega. 7.Lähisuhete arenguetapid, mõju suhtele. Suhte edenedes käivituvad kaks protsessi: ühelt poolt areneb ja küpseb suhe, samal ajal aga

Psühholoogia → Psühholoogia
136 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Konflikt, probleem, läbirääkimine, lahend

sina-sõnumite abil. Selles astmes tuleb kuulata aktiivselt ja vältida kõikvõimalikke teesulgusid. Sageli sõnastatakse probleem arutelu käigus ringi, kui selgub, et esialgne probleemi määratlus oli pinnapealne. Lõpuks veendu, et kõik osapooled hakkavad otsima lahendust, mis arvestaks kõikide vajadustega ja oleks kõikidele osapooltele vastuvõetav. See etapp lahendusprotsessis võtab üsna palju aega. 2.Võimalike lahendusvariantide väljapakkumine See on probleemilahenduse loominguline osa. Head lahendused ei sünni otsekohe. Algsed lahendused on harva sobivad, ent nad ärgitavad paremate peale tulema. Selleks korraldage ajurünnak. Ajurünnak on struktureeritud protsess ideede genereerimiseks, mille mõtles välja Ameerika reklaamijuht Alex Osborn möödunud sajandi kolmekümnendate aastate lõpus. Ajurünnak on ühisleiutamine, mille käigus kõik osavõtjad pakuvad välja erinevaid lahendusvariante

Filosoofia → Kombed
185 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Perekonnaõpetus EKSAM

pakistani naine- mitteendkehtestav; selline käitumismudel kandub noorukitele ning mõjutab lähisuhteid peres, kui nooruk esitab nõude ja vanem tõmbub tagasi, siis nooruk on õnnetu peresuhetes ning see mõjutab nooruki suhteid peres destruktiivselt 4. Negatiivse ja positiivse interaktsiooni määr paarisuhetes- kui paar püsisuhtes ja rahulolevad siis 5:1 pos ja neg interaktsiooni vahekord, kui õnnetud siis 0,8:1 pos ja neg interaktsiooni vahekord probleemilahenduse diskussioonides. Tõrjutus romantilistes suhetes Tõrjutuse vormid paarisuhtes: 1. Vastamata armastus on emotsionaalselt raske mõlemale poolele- armastajale ja tõrjujale. Tavaline kogemus nii noorukieas kui ka täiskasvanuea algul. Armastaja kogeb küll posit emotsioone kuid neg emots on kui vastamata armastuse puhul kaalukamad. Tõrjuja peab armastajat tüütuks, ebameeldiv on positiivseid sõnumeid saada, tekivad negat emotsioonid ainult 1/3 emotsioonidest on postiivsed

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
52 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Eksamikonspekt II osa

inimestel kängis 3-6 teadmiste ühikut (nt teooriat, fakti), algajatel üksikud. Kõik see annab efektiivsema teadmistega manipuleerimise, otsustamise. Ekspertidel arenenum metateadmine- teadmine omaenda tunnetusvõimete ja teadmiste kohta Lugeda veel Psühholoogia gümnaasiumile, J.Allik jt. 18 Mõtlemise areng lapsel lk. 142-147 Probleemide lahendamine lk 136-141 - probleemilahenduse etapid ja ilmnevad takistused - eksperdid vs algajad Gleitmani raamat, peatükk 8 Millised on võimalused tulemaks toime mõtlemisel ilmnevate tõketega/probleemidega? Lk 299-300 (working backwards, finding appropriate analogy, changing representation) KOGNITIIVSED PROTSESSID: TÄHELEPANU .... teadvuse koondamine stiimulite või sündmuste kitsale ringile .... psüühilise tegevuse suunamine ja koondamine objektile, millel on isiksuse jaoks püsiv või situatiivne tähendus

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse...
334 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Nõustamise põhialused

Nõustamise põhialused 2013 Nõustamine on nõustaja ja kliendi vahel kooskõlastatud interaktiivne õppimis-protsess. Nõustamise peamine eesmärk on aidata leida võimalusi tegutsemiseks nende endi valitud viisidel, et elada enam rahulduspakkuval ja rikkamal viisil nii indiviidi kui ühiskonna liikmena. Nõustamine on ajas kindlalt piiritletud, selge struktuuri ja reeglitega protsess, mida viib läbi vastava ettevalmistusega spetsialist. Peamiseks eesmärgiks on kliendi heaolu, mis võib minna vastuolu nõustaja heaoluga. Klient peab teadma millal see lõppeb, et ei tekkiks ärevust (kas on mõttet? rahaline pool) . Nõustamine eeldab professionaalseid teadmisi, oskusi ja kogemusi, lisaks elukogemust ja nõustaja teadlikkust enesest, teostub osapoolte suulise suhtlemise kaudu, rajaneb kliendi- konsultandi usalduslikul koost...

Varia → Kategoriseerimata
86 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Psühholoogia

Hindamine Kursuse hinde saamiseks: • Käige tunnis kohal. Täiesti kindlasti on vaja kohal olla (ja kaasa töötada) kordadel, mille kohta on kavas on märgitud ’seminar’ või ’praktikum’. Neid ’järgi teha’ ei saa, välja arvatud juhul, kui te olete eelnevalt oma puudumisest teatanud. Vastasel korral saate mingi lisaülesande ja peate tegema ka suulise arvestuse (vt allpool) • Tuleb esitada üks kirjalik töö, essee (see tähendab arutluse, mitte referaadi) vormis, teemade loetelu saate kursuse käigus vastavalt läbitud materjalile. 2013 IV tsükli essee teemad:1) Kas (võimekuse) testimine inimese jaoks eluliste otsuste tegemiseks on õigustatud2) Kas inimese üle on võimalik kehtestada täielik käitumiskontroll? (Mõelge biheiviorismi ja Watsoni kuulsa 12 imiku väite peale)3) Päev skisofreenikuna (enesekohaselt, kasutades teadmisi selle häire olemusest)Essee tähtaeg on arvestuse päev • Vajalik on sooritada positiivselt (üle 45% õigeid vastuseid...

Psühholoogia → Psüholoogia
32 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Ülevaade psühholoogiast - kordamisküsimused

turvalisuse vajadustest, 50% oma kuuluvusvajadusest, 40% oma enesehinnanguvajadusest, 10% oma eneseaktualiseerimise vajadusest). Edu ja positiivsus. Puuduse ja arenguväärtused kui tegevuse motiivid. Kognitiivne ­ Arvuti tekitas kognitiivse revolutsiooni psühholoogias. Tunnetusest saab psüühiliste nähtuse seletaja ja põhjus. Asi on peas, mitte südames! Inimteadvus töötleb infot nagu arvuti. Herbert Simon, Nobeli preemia probleemilahenduse meetodite rakendamise eest majandusalal. Miller: maagiline arv, keeleprotsesside ja mälu uurimine. U. Neisser (1967) kognitiivse psühholoogia mõiste, esimese kognitiivpsühholoogia põhimõtted ja olemust üldistava raamatu autor .Keel (Noam Chomsky). Aaron Beck: irratsionaalsed mõtted kui depressiooni allikas. Ärevus tunnetusest. Kognitiivne neuroteadus (nt ajupotentside kuvamine kognitiivsete ülesannete lahendamisel). Evolutsioonipsühholoogia ­ 1980ndast alates

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse
360 allalaadimist
thumbnail
48
pdf

Robert Bolton "Igapäevase oskused"

4) Avalikustage oma tundeid. 19 Koostööl põhinev probleemilahendamine: elegantse lahenduse otsimine Kolme sotri konflikti: 1) Emotsioonide konfliktid. 2) Väärtuste konfliktid - harva leidub mingit lahendust, sest inimese jaoks, kes sellisel juhul endast välja läheb, ei ole mängus midagi konkreetset ega otseset. 3) Vajaduste konfliktid. 4) Kompromiss. Kõige sagedamini kasutatakse koostööl põhineva probleemilahenduse asemel alternatiivid: eitust, vältimist, allaandmist ja domineerimist. Enneaegne andestamine võib tuleneda headest kavatsustest, kuid on tegelikult destruktiivne viis konflikti vältida. - Kompromiss - üksmeelne, mis on saavutatud vastastikuste järeleandmise abil (ma tulen sulle osaliselt vastu). Robert Townsend «Up the organization». Koostööl põhineva probleemilahendamise prosessi sammud: 1) Defineerige probleem vajaduste, mitte lahenduste keeles.

Psühholoogia → Psühholoogia
43 allalaadimist
thumbnail
16
rtf

Nõustamise alused

Nõustamispsühholoogia kordamispunktid: 1. Mis on nõustamine? Nõustamine on nõustaja ja kliendi(ntide) vahel kooskõlastatud interaktiivne õppimis- protsess. Nõustamise peamine eesmärk on aidata klientidel leida võimalusi tegutsemiseks nende endi valitud viisidel, et elada enam rahulduspakkuval ja rikkamal viisil nii indiviidi kui ühiskonna liikmena. Nõustamine on ajas kindlalt piiritletud, selge struktuuri ja reeglitega protsess, mida viib läbi vastava ettevalmistusega spetsialist. põhineb sellekohasel kokkuleppel, eeldab professionaalseid teadmisi, oskusi ja kogemusi, lisaks elukogemust ja nõustaja teadlikkust enesest. põhineb kindlate meetodite kasutamisel, teostub osapoolte suulise suhtlemise kaudu, rajaneb kliendi-konsultandi usalduslikul koostööl ja jagatud vastutuse põhimõttel ning toimub suhteliselt piiratud aja jooksul (6,10,15) ...

Psühholoogia → Psühholoogia
436 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

Abielukriisid ja nende üleelamise võimalused

enne, nende suhe on veel parem ja tugevam. Tülitsemise järel ei tohi jääda okast hinge. Ja veel. Üks kriteerium on edukate paaride puhul see, et seksiga ei premeerita ega karistata teineteist. Tülisid ei võeta voodisse kaasa. Eesmärgiks pole tundeid KAOTADA, vaid neid KONTROLLIDA o Ärevus, viha ja armukadedus on loomulikud tunded. Pane neid tähele ja proovi mõista, mis sinuga toimub. Olukorda rahulikult analüüsides saad rakendada tõhusaid probleemilahenduse strateegiaid. o Ärevus, viha ja armukadedus tekitavad probleeme siis, kui need muutuvad liiga tugevaks. Sellisel juhul pärsivad need mõtlemist ja otsustusvõimet, inimene võib öelda kahetsusväärseid asju või käituda moel, mida ta pärast häbeneb. o Katsu mitte käituda hetketunde ajel. Kui satud paanikasse või kaotad kontrolli, püüa end 9

Psühholoogia → Psühholoogia
49 allalaadimist
thumbnail
21
doc

PERSONALI ARENAMINE JA KOOLITAMINE AS A-SELVERIS

perioodi jooksul on võimalik omandada rohkem kogemusi, kuna pole vajadust duplitseerida olukordi. Selle meetodi puuduseks on asjaolu, et simulatsiooni tingimuste loomine on väga kulukas ja nende tegelik kasutamine on mõttekas ainult väga spetsiifiliste ülesannete puhul. (Scarpello jt 1995, 459) Selveris vestibüüli treeningut ei kasutata. Komitee või töögrupi meetod on personali arendamine töötajaid reaalseteks toimivateks probleemilahenduse töögruppideks jaotades ja neile tõelisi organisatsiooni probleeme lahendamiseks andes. Töögruppide poolt väljatöötatud lahendusi kasutatakse reaalset organisatsiooni probleemide lahendamiseks. Seda meetodit kasutatakse enamasti juhtivatel ametikohtadel olevate töötajate treenimiseks. See meetod on laialt levinud, kuid võib mõjutada juhtkonna reaalse ettekujutuse saamist treenitava kompetentsusest ja oskustest. (Scarpello jt 1995, 459) Selveris juhtkonnas ja kestaseme juhtide seas on

Haldus → Inimressursi juhtimine
287 allalaadimist
thumbnail
50
docx

Konfliktid ja nende lahendamine

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA12KÕ Maarja Kiisk KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED Õpimapp Õppejõud: Anu Leuska, MA Mõdriku 2014 SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on n...

Psühholoogia → Sotsiaalpsühholoogia
53 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Nõustamispsühholoogia

· Psühholoogia ja füsioloogia seaduspärasused ­ kui seaduspärasusi tunda ja vajadusel rakendada siis see peaks soodustama nõustamistegevuse tõhusust. · Kommunikatsiooniteooria alused ­ suhtlemispsühholoogia (kuidas selgitad näiteks viga kliendile, mitte ei karju, aga suunad), kuulamispsühholoogia (meeldib rääkida rohkem kõigile, aga kuulamine eraldi oskus, palu täpsustada, kui ei kuulnud), mõjutamisetehnikaid. · Probleemilahenduse strateegiad ­ konfliktikäitumise viisid ja konstruktiivsed meetodid. · Kehtestamine - õpetada kehtestamist ja ka ennast kehtestada · Eetika jne. Psühholoogiline nõustamine on professionaalne sekkumine inimese mõtetesse, tunnetesse või käitumisse psühholoogiliste meetoditega kliendi parema toimetuleku eesmärgil (Mikkin, 2001). Nõustamisel tuleks aidata inimestel vabaneda irratsionaalsetest vaadetest, tõsta nende

Psühholoogia → Psüholoogia
224 allalaadimist
thumbnail
49
docx

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses

c) Positiivne sisekõne- on seotud vaimse enesehindamise ja enesekohaste hoiakute kujunemisega. Nt. inimene räägib pidevalt endaga, mitte ilmtingimata kõvasti, aga mõttes. Sageli on see......... Enesekontrolli treening: 1. Sisekõne 2. Kujutlustehnika 3. Eesmärkide püstitamine 4. Mõtete väljapraakimine (mõtete ,,kõrvale panemine") 5. Vigadele reageerimine 6. Simultasiooni treening/ rollimäng 7. Rutiinid 8. Probleemilahenduse tehnika Probleemi lahendamise sammud: 1. Sisekõne Väiteid või ühest sõnast koosnev ensejuhendamine, koondamaks tähelepanu kas käesolevale hetkele (,,nüüd", ,,siit" vms) või ülesande spetsiifilistele aspektidele (,,jälgi teksti"). Tähelepanu olulisele või suunatakse tähelepanu, kui see kipub oluliselt eemale libisema. Mis segab keskendumist? - Mõtted ,,Jälle hakkab peale!" ,,Kuidas ma sain nii lihtsa vea teha?"

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
83 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Psühholoogia

RAKVERE ÕHTUKESKKOOL Kaugõpe 10B klass Nelly Valdmets PSÜHHOLOOGIA poolaasta referaat Rakvere 2009 SISUKORD Sissejuhatus 1. Mõtlemine ja keel 1.1 Mõtlemine 1.2 Loovus 1.3 Keel 2. Intelligentsus ja selle mõõtmine 2.1 Intelligentsuse mõiste ja teooriad 2.2 Pärilikkus ja keskkond 2.3 Intelligentsustestid 3. Motivatsioon 3.1 Motivatsiooniteooriad 3.2 Seksuaalvajadus 3.3 Saavutusvajadus 4. Emotsioonid 4.1 Emotsiooni mõiste ja olemus 4.2 Emotsioonide käsitlus 4.3 Põhiemotsioonid 4.4 Emotsionaalsed seisundid 4.5 Emotsioonide väljendumine 5. Stress ja toimetulek 5.1 Stress 5.2 Stressi põhjused 5.3 Stressikogemuse koostisosad 5.4 Millest stressikogemus sõltub? 5.5 Isiksus ja stress 5.6 Stressi tagajärjed 5.7 Stressiga toimetulek 6. Isiksus ja testid 6.1 Isiksus 6.2 ...

Psühholoogia → Psühholoogia
116 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Nõustamispsühholoogia

Neil on ebamugav. Seda rohkem tuleb tööd teha, et sõnum jõuaks nendeni ja nad tahaksid teiega kauem vestelda. Kommunikatsiooniteooria alused ­ kuidas suhet ülesehitada, sõnumit edastada. Üldjuhul me arvame, et teine saab aru ja liigume edasi. Klient võib aga seista samas punktis. Väga tugev viide neuropsühholoogiale. Ärevuses inimese frontaalsagar töötab ellujäämisprintsiibil, kognitiivne võimekus on piiratud. Probleemilahenduse strateegiad ­ mehed on rohkem probleemilahendusele suunatud, naised emotsioonidele. Täiuslik oleks, et neid osatakse vahetada vastavalt olukorrale. Toetav stiil, vältiv stiil jne. Tänapäeval öeldakse, et mehed ja naised on siiski erinevad. On erinev sotsialiseerimine ja sotsialiseerumine. Mehi ja naisi tuleb erinevalt leinatöös käsitleda. Kõik ei käi ühe mustri järgi, ei indiviidide ega sugude kaudu

Psühholoogia → Nõustamine
41 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Nõustamispsühholoogia konspekt

Nõustamispsühholoogia 08.02 Eluga rahulolu määravad tunnused: 1. Lähisuhted ­ kõige olulisem 2. Rahulolu tööga 3. Isiklik toimetulek Nõustamine muutub üha enam õpetuseks, mis on integreeritud erinevatest psühholoogiaharudest, teraapiasuundadest, erinevatest maailma usunditest. Lisandub aastatuhandete jooksul kogunenud õpetused elamisest, otsitakse alternatiive. Vajadus on joonistada sotsioloogiline klientide sotsiaalsetest karakteristikutest ja arendada detailne teadmine klientide populatsioonist. Ühiskonda peegeldavad kõige paremini tervisenäitajad ja majanduslikud näitajad. Kuritegevus. Nõustaja võib tunnetuslikult siseneda kliendi maailma, säilitades sealjuures professionaalse ja teadusliku objektiivsuse. Kunst on subjektiivne mõõde, põhineb teadmiste baasil. Arendatakse oskuseid, mis sobituvad kliendi unikaalsete vajadustega ja multikultuurse ühiskonna mõjutustega. Ennekõike tegemist nõustaja isiksuse osalusega. Mitme...

Psühholoogia → Psüholoogia
130 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun