Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Mõistete sõnaraamat
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge
Maantee - lühemad veod,kiire laadimin e,auto sõidukiirus suur,kallis vedu-rohkem kütust,ajaliselt paindlik,kk saastlik,tarbib 50%naftavar,teekate ku lub,probl.parkimisega(50000km,kõvakattega 10000km)Bussiliinid-maakonna- linnasiseseid.Liinibussid-ka välisriigid(Läti,Leedu,Skm)Mere-odav veoliik,teid pole vaja,kaupa t kaupa,vaja sadamaid,mereteede märg, süvendamine,aeglane,odav,kuid suurtes kogustes kaup.
Maanteeveod – Puudused: sõltuvus ilmastikuoludest, saastab tugevasti keskkonda, teedevõrgustiku haldamine on kulukas, marsruudi, kaalu, gabariidi ja sõiduaja piirangud, tehnilised piirangud – saadetise kaal ja mõõtmed, veokite ja haagiste suhteliselt väike kandevõime võrreldes vagunite ja laevade kandevõimega, suhteliselt kõrged veotariifid, ülemäära kulukas suurte veokauguste korral.
Maanteede kogupikkus on 479 688 km. Kõige tihedam teedevõrk on Põhja-Itaalias, sest suurem osa tööstusest asub seal, mida on tarvis laiali transportida.
Maantee teatejooks on maratoni pikkune (42 195 km). Teatejooksus osaleb kuus sportlast, kes kõik jooksevad ühe vahetuse (10+5+10+5+10+5+7,195 km) (2)
Maanteedel on eriti Ibedad need köhad, kus põllutöö kukkuda tuleb osata, aga ometi on see nii. Kukkumisel masinad või kõrvalteelt tulevad autod on kandnud sõidu koos mootorrattaga tekivad peaaegu alati kergemad või teele pori (eriti siis, kui see on savikas). , raskemad kehavigastused.
Maanteede tähtsus on riigi jaoks suur – 60% riigisisesest kaubaveost moodustab autotransport. Maanteetransport on väga oluline ka riigi majanduse jaoks, kuna Saksamaa on transiitmaa (kaupa veetakse nt Prantsusmaalt Ida-Euroopasse), läbiveo pealt kogunevad riigikassasse maksud.
Maantee klassid on : 1. Kiirtee 2. I KLASSI MAANTEE 3. II klassi maantee 4. III klassi maantee 5. IV klassi maantee 6. V klassi maantee 1.Kiirtee on sellel lubatud kiirusel vastava kattega maantee mootorsõidukite liiklemiseks, mis ei teeninda vahetult teega piirnevaid alasid.
Maantee - kui raudteetranspordil, igapäevases kasutuses kui ka ohtlikes ja suurõnnetuse ohuga ettevõtetes. Vahel käitume nii harjumuspäraselt põlevvedelikke kasutades, et unustame selle tegeliku ohu sootuks ja siis võib olla õnnetus kerge tulema.
Maanteekaamerad on arenenud Euroopa riikides laialt levinud.
Maanteed on jagatud kolme ossa: föderaalmaanteed riiklikud maanteed kohalikud teed maanteetunnelid leevendavad liiklusummikuid suurlinnade piirkondadesvõi ületavad märkimisväärselt vooluveekogusid.
Maanteetranspordi tariifid on Euroopa Liidus ca 1/3 võrra kallimad, võrreldes USA keskmiste hindadega. Sellise erinevuse vähendamine parandaks Euroopa konkurentsivõimet, kuid olukorra muutmine on tõeliselt raske.
Maanteetransport - EELISED : Suur paindlikkus ja manööverdamisvõime, uksest ukseni lahendus, vähene pakkimisvajadus, veovahendite suhteliselt väike kapitalikulu, veovahendite mitmekesisus.
Maanteetranspordis on veovahenditeks üldjuhul lastiruumi või veoplatvormi omavad veoautod, kaubikud ja lastiruumita veokid, mis veavad selle raamile kinnituvaid erinevat tüüpi poolhaagiseid.
Maantee on väljaspool linnu, aleveid ja alevikke paiknev tee sõidukite ja jalakäijate liiklemiseks. Põhimaantee -Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa; Pärnu-Rakvere-Sõmeru,
Maantee teatejooks - 1:57.06-Josephat Muchiri Ndambiri, Martin Irungu Mathathi, Daniel Muchunu Mwangi, Mekubo Mogusu, Onesmus Nyerre, John Kariuki (Kenya), 23. november 2005 Chiba
Maanteed mööda on õnnetuse toimumise tõenäosus on suurem, kuid raudteel liiguvad suuremad kogused ja õnnetuse korral võivad seal tagajärjed olla mitmeid kordi raskemad.
Maantee - ja raudteetranspordi taristu killustab ja vähendab looduslike ekupaikade pindaöa, tekitab barjääre ja müra ning saastab pinnast, õhku ja vett.
Maanteetransport - Rootsis oli 2002. aasta lõpu seisuga registreeritud üle 4 miljoni sõiduauto (0,45 autot ühe elaniku kohta), 395 tuhat veoautot ja 14 200 bussi.
Maantee – EHITUSE SEIRE .................................................................................. 12 6. LIIKLUSE NEGATIIVSE MÕJU VÄHENDAMINE.
Maantee - äärde hoonestus- kiirtee, I ja II klassi maantee kaitsevööndisse ei tohi kavandada maanteeliikluse korraldamisega mitte seotuid hooneid.
Maanteetranspordi kandevõime on piiratud ning peapuudus on vedude suhteliselt kõrge omahind ning seega on see suhteliselt palju keskkonda saastav veoviis.
Maanteetransport on siinkohal kasulik valik ka seepärast, et vahemaad ei ole väga pikad ning transpordikulud ei ole väga kõrged.
Maantee teatejooks - 2:11.41- Jiang Bo, Dong Yanmei, Zhao Fentgting, Ma Zaijie, Lan Lixin, Lin Na (Hiina), 28. veebruar 1998 Peking
Maanteeliiklus on tõeliselt hullumeelne – maanteed on ülimalt ülerahvastatud ning teede seisukord on väga halb.
Maanteetranspordi veotariifid on suhteliselt kõrged ja kallid, aga kui on vaja vedada ühe riigi sees, siis see on odav transport.
Maanteevedudel on CMR Konventsiooni järgselt vedaja vastustuse ülempiir 8,33 SDR ühe kilo kauba brutokaalu kohta.
Maantee on väljaspool linnu, aleveid ja alevikke paiknev tee sõidukite ja jalakäijate liiklemiseks.
Maanteetransport - Hispaania maanteedevõrgu kogupikkus on 665 000 kilomeetrit, sellest pea 11 000 km kiirteid.
Maanteesõiduk – nii maantee-mootorsõiduk kui ka sellega ühendatav mis tahes haagis või poolhaagis.
Maanteeratas - sobib sõimiseks linnatänavatel, asfaltteedel, vähem põlluvahe- ja metsateedel.
Maantee on asulatevaheline maismaatee mootorsõidukite (varem hobusõidukite) liiklemiseks.
Maanteede ehitus on kallis, heitgaasid ka kergetööstustooted jne. transport keskkonnakahjulikud.
Maanteest hauani on umb. 300 m. Mäge, kus asub Kalevipoja haud, kutsutakse Kalevipoja mõeks.
Maanteetranspordi tariifid on Euroopa Liidus ca 1/3 võrra kallimad, võrreldes USA keskmiste hindadega.
Maanteede kogupikkus on 17282 km ning teedel liigub ligikaudu pool miljonit mootorsõidukit.
Maanteede kogupikkus on 18 000 km, neist kõvakattega 39%.1000 elaniku kohta tuleb 44 autot.
Maanteetranspordi abil on võimalik toimetada koormaid “uksest ukseni” vajaliku kiirusega.
Maanteed on kitsad, halvasti hooldatud ning neil tekib tihti liiklusummikud.
Maanteeametis on mahakantud vara harvadel juhtudel jagatud ka töötajatele.
Maanteekõrts – riiklikult korraldatud postivedu, postijaama ülesanne.
Maanteetranspordile on iseloomulik suur paindlikkus ja manööverdamisvõime.
Maantee - ja õhutranspordi veoaegade olulisele lühenemisele.
Maantee - ja raudteevõrk Lõunasaare omast tunduvalt parem.
Maanteemustuse - tulemuseks kristallselged mittepeegelduvad pinnad.
Maanteed on kokku üle 120 000 km, sh 50 000 asfalteeritud.
Maanteed on ülerahvastatud ning mõneti ka halvas seisus.
Maanteetransport on reisijate või kauba transportimine teedel.
Maantee - , raudtee-, mere- ja õhuveokonteinerid.
Maanteetransport – Reisijate või kauba transport teedel.
Maantee - , mere-, jõe-, õhu- ja torutransport.
Maanteetransport on kiire, paindlik ja kõikjalepääsev.
Maantee - VEETRANSPORT TRANSPORT e. LAEVANDUS
Maanteesilda on üsna raske ja kulukas pikendada.
Maanteedevõrk on suhteliselt halvasti arenenud.
Maanteeveondus on Nigeeria peamine veondusharu.
Maantee - ,maastiku- või trekisõidus.
Maantee on purunenud. Okasmetsamullad
Maanteed on Prantsusmaal korralikud.
Maanteed – algas Berliini blokaad.
Maanteedevõrk on alles väljaehitamisel.



Tulemused kuvatakse siia. Otsimiseks kirjuta üles lahtrisse(vähemalt 3 tähte pikk).
Leksikon põhineb AnnaAbi õppematerjalidel(Beta).

Andmebaas (kokku 683 873 mõistet) põhineb annaabi õppematerjalidel, seetõttu võib esineda vigu!
Aita AnnaAbit ja teata vigastest terminitest - iga kord võid teenida kuni 10 punkti.

Suvaline mõiste



Kirjelduse muutmiseks pead sisse logima
või
Kasutajanimi/Email
Parool

Unustasid parooli?

või

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO AKTIVEERIMISEL +10 PUNKTI !


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun