Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida on vaja et edukalt õppida võõrkeelt?
  • Miks on vaja õppida võõrkeeli?
  • Mida on vaja et edukalt õppida võõrkeelt?
  • Miks on vaja õppida võõrkeeli?
  • Mida on vaja et võõrkeele õppimine õnnestuks?
  • Miks õppida võõrkeeli?
  • Kui vana te olete?
  • Mis võõrkeeli te räägite olete õppinud?
  • Kuidas hindate oma võõrkeelte taset?
  • Kui inglise keele?

Lõik failist


LähteÜhisgümnaasium
LÜGÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE
uurimistöö
Koostaja : Jaanus Vaht
Juhendaja :Mariann Aava
Lähte2015

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1. VÕÕRKEELE ÕPE 5
1.1 Lähte Ühisgümnaasiumis õpetatavad võõrkeeled 6
1.1.1 Inglise keel 7
1.1.2 Saksa keel 8
1.1.3 Vene keel 9
1.2 Mida on vaja, et edukalt õppida võõrkeelt? 10
1.2.1 Õpitulemuste saavutamine 11
1.2.2 Miks on vaja õppida võõrkeeli? 12
2. UURIMUS ÕPILASTE ARVAMUSE KOHTA 14
2.1 Vastajate jaotumine 14
2.1.1 Õpilaste olulisus võõrkeelte õppimisele 16
2.1.2 Õpilaste kartlikus rääkida võõrkeeltes 17
2.1.3 Vene/saksa keele õppimine on raskem kui inglise keele 19
2.1.4 Kasu võõrkeelte õppimisest tulevikus 20
2.1.5 Võõrkeelte õppimine tekitab tunde, et olete edukas 21
2.1.6 Võõrkeelte õppimise meeldivus 23
2.1.7 Võõrkeelte tase 24
KOKKUVÕTE 25
KASUTATUD KIRJANDUS 26
LISA 1 Ankeetküsitlus 27

SISSEJUHATUS


Erinevatekeelte oskamisel ei ole eriti negatiivseid külgi. Alati tulebkasuks, kui lähed välismaale ja oskad seal võõramaalastegasuhelda, olles eksinud või lihtsalt abi vajades. Tänapäevalõpetatakse koolides kindlalt kolme võõrkeelt: inglise-, vene- jasaksa keelt, osades koolides ka soome keelt. Gümnaasiumis onõpilasel kohustuslik õppida kahte võõrkeelt, mis valitaksejärgnevate keelte hulgast: inglise, prantsuse, saksa, vene või muudvõõrkeeled. Eesti keelest erineva õppekeelega koolis onkohustuslik õppida eesti keelt teise keelena ja veel üht võõrkeelt.Võõrkeeled ümbritsevad meid praeguses tehnika maailmas peaaeguigal pool, arvutid , erinevad mängud, filmid jne. Praegusel ajastulei saakski ilmselt ükski inimene ilma võõrkeele oskuseta hakkama.
Sellesuurimuse püstitas töö autor eesmärgiks välja uurida LÜGõpilaste vaateid võõrkeelte õppimise vajalikkusele. Samuti pakkustöö autorile huvi teada saada, mida arvavad ja tunnevad LähteÜhisgümnaasiumi õpilased osates erinevaid võõrkeeli.
Antudtemaatika valik on tingitud sellest, et autorile teadaolevalt ei olesarnast uurimust Eestis varem tehtud. See tähendab, et teadaolevaltei ole uuritud Eesti õpilaste vaateid võõrkeeleõppe vajalikkuselening nende hinnanguid oma võõrkeeleõppe kohta.
Antudtöös defineeritakse sõna „ motivatsioon “ kui innukus javalimisolek millegi tegemiseks ilma et keegi antud tegevust pealesunniks. Motivatsiooni mõistet on laiendatud ka sellele, mis on needpõhjused, mida õpilased üldse peavad tähtsaks võõrkeeleõppimise juures, ehk siis kui õpilased toovad välja mõne põhjuse keeleõppe motivaatorina, ei tähenda see kindlalt, et antud õpilastsee põhjus piisavalt motiveerib seda keelt vabatahtlikuna õppima.
Antudtöö teoreetiline osa põhineb suures osas erinevatel keeleõpetreguleerivatel dokumentidel, nagu näitekskeeleõpperaamdokument(2007), gümnaasiumi riiklik õppekava (2014) jagümnaasiumi võõrkeeleõppe valdkonnaraamat (2012), kui kauurimustel, näiteks Weger(2013), Afroza(2014) ja Lamb(2012) kes uurisid erinevaid keeleõppe motivaatoreid ja õpilaste suhtumistkeeleõppesse.
Töösuurib autor esmalt , kuidas käsitlevad erinevad võõrkeeleõpetreguleerivad dokumendid keeleõppe tähtsust ja mis soovitusi nadannavad. Sellele järgneb lühike ülevaade Lähte Ühisgümnaasiumisõpetatavatest võõrkeeltest. Seejärel arutletakse selle üle, midaon vaja, et võõrkeeleõppes tulemusi saavutada ja milleks üldse onvaja õppida võõrkeeli. Teoreetilisele osale järgneb autori pooltläbi viidud uurimuse tulemuste esitlus ja analüüs ning kokkuvõttestuuakse välja tähtsamad tulemused arutelust .

1.VÕÕRKEELE ÕPE


Gümnaasiumiriiklikus õppekavas (2014) on välja toodud, et võõrkeeledtekitavad inimeses tunnetusvõimalusi ning suutlikust mõista javäärtustada kultuurilist maailma, arendavad mõtlemist ning annavad
Vasakule Paremale
LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #1 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #2 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #3 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #4 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #5 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #6 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #7 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #8 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #9 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #10 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #11 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #12 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #13 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #14 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #15 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #16 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #17 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #18 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #19 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #20 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #21 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #22 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #23 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #24 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #25 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #26 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #27 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #28 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #29 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #30 LÜG ÕPILASTE VAATED VÕÕRKEELTE ÕPPIMISE VAJALIKKUSELE #31
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 31 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 11 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Jaanuseke Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
docx

Kõne: õpilaste vaated võõrkeelte õppimise vajalikkusele

---SLAID 1--- Tere lugupeetud auditoorium ja uurimistöökomisjon! Olen 11. klassi tehnoloogiaklassi õpilane Jaanus Vaht, kuid kirjutasin oma uurimistöö teemal ,,Lähte Ühisgümnaasiumi õpilaste vaated võõrkeelte õppimise vajalikkusele", mis tegelikult ei lange mu õppesuunaga sugugi kokku. Sellegipoolest sain uurimistööd kirjutades teada palju huvitavaid fakte keelte kohta, mida tõenäoliselt muidu poleks teada saanud. ---SLAID 2--- Ausalt öeldes valisin antud teema, sest sel hetkel ei leidnud endale sobivat teemat ning mind köitis ka mõte väljakutsest. Väljakutse see ka oli. Kui hakkasin uurimistööd üles ehitama, leidsin aga mitmeid põhjuseid, mis mind töötama innustasid. Esimeseks

Keeleteadus
thumbnail
24
odp

LÜG õpilaste vaated võõrkeelte vajalikkusele

LÜG õpilaste vaated võõrkeelte vajalikkusele Autor: Jaanus Vaht Juhendaja: Mariann Aava Teema valik  Huvi võõrkeelte olulisuse vastu  Keeltevajalikkus reisimisel  Õpin kahte erinevat võõrkeelt (inglise, vene) Uurimisülesanne  Anda ülevaade LÜG-i õpilaste vaadetest võõrkeelte vajalikkusele  Teada saada, mida arvavad ja tunnevad LÜG õpilased osates erinevaid võõrkeeli Uurimistöö teoreetiline osa Teoreetiline osa koosneb kahest peatükist: Lähte Ühisgümnaasiumis õpetatavad võõrkeeled Mida on vaja, et edukalt õppida võõrkeelt Küsitlus  Viidi läbi 10.-12. klassi vahel  Eesmärk: 1. Uurida LÜG õpilaste vaateid võõrkeelte vajalikkusele 2. Võõrkeelte tähtsust inimese elus Olulisemad joonised ja tabelid Joonis 3

Keeleteadus
thumbnail
2
odt

Lähte Ühisgümnaasiumi õpilaste vaateid võõrkeelte õppimise vajalikkusele

RESÜMEE Selles uurimuses püstitas töö autor eesmärgiks välja uurida Lähte Ühisgümnaasiumi õpilaste vaateid võõrkeelte õppimise vajalikkusele. Töö autorile pakkus ka huvi teada saada, mida arvavad ja tunnevad Lähte Ühisgümnaasiumi õpilased osates erinevaid võõrkeeli. Antud teema valik on tingitud sellest, et autorile teadaolevalt ei ole sarnast uurimust Eestis varem tehtud. See tähendab, et teadaolevalt ei ole uuritud Eesti õpilaste vaateid võõrkeeleõppe vajalikkusele ning nende hinnanguid oma võõrkeeleõppe kohta. Töös uurib autor esmalt, kuidas käsitlevad erinevad võõrkeeleõpet reguleerivad dokumendid keeleõppe tähtsust ja mis soovitusi nad annavad. Sellele järgneb lühike ülevaade Lähte Ühisgümnaasiumis õpetatavatest võõrkeeltest. Seejärel arutletakse selle üle, mida on vaja, et võõrkeeleõppes edukaid tulemusi saavutada ja milleks üldse on vaja õppida võõrkeeli.

Keeleteadus
thumbnail
18
docx

EESTI KEELE VÕÕRKEELENA ÕPPIMINE

2009.aasta alguses Müncheni Eesti Koolis oli 25 last ja 3 õpetajat. Eesti keele akadeemiline õpe on võimalik Hamburgi, Göttingeni, Müncheni ja Greifswaldi ülikoolis. Mõned vähesed keeltekoolid pakuvad ka eesti keele kursusi, kus algajate kursused piirduvad tavaliselt ühe semestriga. Hamburgi Eesti Kooli eesmärgiks on eestikeelse suhtlus-, õpi- ja mängukeskkonna kaudu eesti keele oskuse arendamine, aga ka eesti kultuuri-traditsioonide tutvustamine ja väärtustamine, õpilaste seotuse süvendamine Eestiga ning demokraatliku maailmavaate kujundamine. Hamburgi Eesti Kooli lapsed saavad eesti keelest aru ja on võimelised eesti keeles suhtlema, nende tugevamaks keeleks on aga saksa keel. Omavahelises vestluses kasutavad lapsed nii eesti kui ka saksa keelt, kui aga eesti keele sõnavarast jääb puudu või on midagi tarvis seletada kiiresti, minnakse üle saksa keelele.

Eesti keel
thumbnail
38
docx

Võõrkeeles õpetamise metoodika õpimapp

5. Mis klassist hakatakse õpetama võõrkeelt mitte-eesti õppekeelega koolis? Kas A- võõrkeelena, B-võõrkeelena või C-võõrkeelena? 1p A-võõrkeelena õpitakse inglise, prantsuse, saksa või vene keelt. B-võõrkeelena õpitakse inglise, prantsuse, saksa, vene või muud võõrkeelt. Eesti keelest erineva õppekeelega koolis ei ole kohustuslikku B-võõrkeelt. A- ja B-võõrkeele valib kool, arvestades kooli võimalusi ning õpilaste soove. Kui kooli õppekavas on põhikoolis C-keele õppimise võimalus, on soovitatav õpilaste soove ja kooli võimalusi arvestades õpetada prantsuse, saksa, vene või muud võõrkeelt. 6. Mis on riikliku õppekava tähenduses pädevus? 2p Riikliku õppekava tähenduses on pädevus asjakohaste teadmiste, oskuste ja hoiakute kogum, mis tagab suutlikkuse teatud tegevusalal või -valdkonnas tulemuslikult toimida. Pädevused jagunevad üld- ja valdkonnapädevusteks. 7. Mida tähendab väljundipõhine õppimine? 2p

Alushariduse pedagoog
thumbnail
2
doc

Keeled on tähtsad

Keeled on tähtsad Väga-väga ammustel aegadel kasutasid meie esivanemad üksteisega suhtlemiseks ning ennast teistele arusaadavaks tegemiseks viipeid ja häälitsusi. Vaikselt hakkasid sellisest suhtlemisest välja arenema sõnad ning lõpuks suudeti juba rääkida normaalsete lausetega. Erinevates maades kujunes välja isemoodi kõnepruuk ning väljendusviis. Kuid miks on oluline õppida teiste maade keeli? Miks nende omandamine nii tähtis on? Kõige suurem võõrkeelte tundjate eelis on see, et neil on vabadus, suuremad valikuvõimalused. Teades erinevate rahvaste suhtlusviise, saame maailmas sõita ükskõik kuhu, asuda oma lemmikpaigas õppima, tööle ning kas või lihtsalt pikemaks ajaks elama. Meil on võimalus ennast veel rohkem arendada, tutvuda selle maa kultuuri, traditsioonide ning inimestega. Kui on selgeks õpitud ka kõige raskemad keeled, saame suhelda isegi jaapanlase või eskimoga.

Kirjandus
thumbnail
8
doc

Eesti keele metoodika kordamiskusimused 2015

esitatud nõuetest ja ülesannetest. kõiki õppeaineid õpitakse kogu õppeaasta vältel või erinevate õppeainete õpetamine toimub teatud ajal õppeaastas; kasutatakse üldõpetuslikku õpet, mille puhul keskendutakse teatud teemadele, eristamata tavapäraseid ainetunde. 7. Mis on keeleõppe põhiülesanded? Olulisemaid ülesandeid äratada huvi eesti keele ja kultuuri vastu ning tekitada motivatsiooni järgnevate võõrkeelte õppeks. lõimitud aine- ja keeleõpe; lähtumine kommunikatiivse õpetuse põhimõtetest; interaktiivne õppimine; õpitava keele kasutamine. 8. Mitu eesti keele tundi on I ja II kooliastmes ette nähtud? Kuidas jaotatakse? Eesti keel teise keelena: 1. kooliaste - 6 2. kooliaste - 12 3. kooliaste - 12 nädalatundi Aine I kooliastmes II kooliastmes

Pedagoogika
thumbnail
13
pdf

Keeltekool

kvaliteeti. 7 Õppeprotsess toimub kella 18-st kella 21-ni, mis võimaldab õppijatel omandada keelt tööst vabal ajal. X. Majanduskeskkond Ettevõttel on olemas tegutsemiseks vajalik litsents ning maksab seadusandluse järgi sotsiaalmaksu, käibemaksu, töötuskindlustust ning tulumaksu. Meil on Tallinna ja Harjumaa keskmised hinnad, mis võimaldab meil võõrkeelte õpetamise turul edukalt konkureerida. Ainuke Kristiines asuv konkurent pakub ainult ühe keele (eesti) keele õpetamise teenust, mis jätab meile sellevõrra rohkem inimesi, kes oleks huvitatud ka teiste keelte õppest (inglise, soome keel). Õppejõudude palgad sõltuvad gruppide arvust. Juhul, kui tulevikus on piisavalt huvitatud kliente, on võimalik hakata pakkuma individuaaltundide teenuseid kõrgema hinnaga, samuti kursuste läbiviimist tööajal tellija

Ettevõtlus alused




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun