Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"keeleoskus" - 200 õppematerjali

keeleoskus on suutlikkus suulisest ja kirjalikust kõnest aru saada.
thumbnail
1
doc

Keelteoskus on rikkus

Keelteoskus on rikkus Igal riigil on oma emakeel, ning lisaks emakeele oskusele õpetatakse koolides juurde veel vähemalt kahte uut keelt. Kuid kas me õpime neid ainult ajaviiteks? Õnneks on tänapäeval meie maailm nii Peale emakeele omandamise õpitakse veel palju arenenud ,et on palju võimalusi teisigi erinevaid keeli. Seda ei tehta lihtsalt erinevate keelte õppimiseks. Kõige ajaviiteks või teiste ees uhkustamiseks. tähtsamad inglise ,vene ja saksa keel Keelte oskus on meie elus väga tähtis, seda omandatakse meile juba koolis. mitmel otstarbel. On inimesi kes lähevad välismaale paremat tööd otsima. Kas parema palga nimel või on nad sunnitud minema , kuna oma kodumaal on tööpuuduse tõttu raske tööd leida. Kuid me ei saa ju lihtsalt minna välismaale tööle. Selleks peame oskama erinevad keeli, et seal hakkama saada. Üks põhilisemaid keeli on inglise keel. K...

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
1
odt

"Elavast ja surnud keelest" - Tammsaare essee

keeleosadest muumiaid loovad. Täiuslikkuseni jõudnud keel on surnud keel, nagu Cicero ladina keel. Meie emakeelega toimub korraga kaks protsessi ­ ühelt poolt mummifitseeritakse seda reeglite abil, teisest küljest luuakse uusi elutuid ja juriidilisi sõnu, mida üritatakse elavale keelele külge pookida. Kui neid sõnu hakataksegi kasutama näiteks kohtuasjades, peavad professorid varsti imestama, kui kehv on advokaatide keeleoskus. Tegelikult peaks keelt looma suured kirjanikud, kuid Eestis on neist puudust. Riigivanem võiks luua autasu, mille kirjanikule andmisel saaks ta nii suureks, et keskkooliõpilane võiks temalt keelt õppida. Reegliteloojatest teadlased peaks aga sokutama mõnda instituuti, kus nad elavat keelt ei tapaks ning sinna peaks saatma ka kõik kirjanikud, kes kirjutavad surnuile. Muidu peavad õpetajad õpilastelt reegliteta keelt õppima hakkama. Tammsaare tekst seondub tänapäevaga mitmeski mõttes

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Õppimisvõimalused välismaal.

õppima suundumise osas (mis on neid ajendanud sinna minema) ning kui keegi soovib minna, siis miks ei ole ta veel sinna läinud (mis võivad olla takistavad põhjused). Samuti, kui paljud sooviksid üldse minna välismaale õppima. Uurimustöö hüpoteesiks on seatud, et üle poolte küsitletud noortest sooviksid minna välismaale õppima, kuid peamiseks nende takistavaks põhjuseks on kas majanduslikud põhjused või vähene keeleoskus. Töö koosneb esimesena teooriaosast, kuhu on lisatud andmeid eelnevate uuringute kohta samal teemal. Uurimismeetodina on kasutatud küsitlust ning valimiks on valitud 25 Noarootsi Gümnaasiumi õpilast. Teiseks tuleb küsitluse analüüsiosa, kus on analüüsitud noorte arvamusi selle kohta, kust nad said infot välismaale õppima suundumise kohta, kas nad sooviksid minna välismaale õppima ning miks nad ei ole oma soovitud sihtpunktidesse saanud minna õppima minna.

Kategooriata → Uurimistöö
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Refleksioon - Inglise keele oskus teenindajate seas

Üldine hinnang jäi 3 punkti (rahuldava keeleoskuse) ja 2 punkti (kehva keeleoskuse) vahele. Võrreldes mees- ja naissoost teenindajate keele oskust selgus, et meessoost teenindajate inglise keele tase oli vastassoo inglise keele tasemest märgatavalt kõrgem. Noorte meesteenindajate inglise keele oskus oli peaaegu 4 punkti (hea). Noorte naisteenindajate keele oskus oli 3 punkti (rahuldav). Keskeas meessoost teenindajate sotsiaalne keeleoskus on veidi üle 3.5 punkti ja professionaalne keeleoskus veidi üle 3 punkti. Vanemate meessoost teenindajate sotsiaalne keeleoskus oli natuke üle 3 punkti ja profesionaalne keeleoskus 3 punkti. Keskealiste naisteenindajate sotsiaalne ja professionaalne keeleoskus oli 3 punkti ja vanemate teenindajate sotsiaalne keeleoskus oli veidi üle 2 punkti ning professionaalne keele oskus alla 2 punkti. Selle uurimistöö põhjal oli huvitav teada saada, missugune on Tallinna kesklinna

Kategooriata → Uurimistöö alused
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tutvumine „Sekretär I, II“ kutsestandardiga

süsteemsus, korrektsus dokumentide dokumendihaldus, dokumentide haldamise ja kohuse- ja haldamine dokumendihaldussüsteemid, arvutikiri, vormistamise oskus, arvuti vastutustundlikkus, arvuti kasutamine, kutsealaga seotud kasutamise oskus, keeleoskus süsteemsus, korrektsus, õigusaktid usaldusväärsus arhiivitöö arhiivihaldus oskus korraldada arhiivitööd süsteemsus, korrektsus, korraldamine usaldusväärsus

Ametid → Sekretäritöö
88 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Curriculum Vitae

CURRICULUM VITAE Nimi: Meris Sünniaeg: 05.19.2002 E-post: [email protected] Telefon: 5566 9897 Aadress: Tondi 84, Tallinn 11316, Eesti HARIDUSKÄIK Alates 2018 Audentese spordigümnaasium võrkpalli erialal 2013-2018 Tartu Raatuse kool TÖÖKOGEMUS TÄIENDKOOLITUS LISAINFO: Hobid Juhiload Keeleoskus Arvutikasutamise oskus Iseloomustus SOOVITAJAD Tony TaMM tel: 5656 5665, e-post: [email protected], Nightclub Prive

Informaatika → Arvutikasutus
2 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Milleks meile puhas emakeel?

Milleks meile puhas emakeel? Paljud küsivad ja arutlevad miks on vaja meile oma emakeelt? See on väga lihtne. Meil on vaja seda asjaajamisteks, et näida haritud inimesena, see hoiab meie kultuuri jne. Tekib selle kohta küsimused, millele vastan järgnevates lõikudes. Mida väljendab keeleoskus? Kui ma lähen kas direktori või õpetaja juurde, siis ma ei räägi: “Jou vana, mis teed?” Kui mul on natukenegi keeleoskust siis ma ikkagi lähen ja ütlen: “Tere, kuidas läheb?” Sama lugu on riigi ametnikega. Nad peavad oskama oma emakeelt ja olla haritud inimesed. Ajalehes Põhjarannik, 29. mai 2013 väljaandes, on artikkel, kus räägib neljast Narva koolijuhist. Kuna neil puudub keele oskus, kaotavad nad oma töö

Eesti keel → Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

CV Koostamise näide

Curriculum Vitae Nimi: Vanus: Sünniaeg Sugu: Perekonnaseis: Epost: Kontakt või mobiiltelefon: Emakeel: Haridustase: Töösuhe hetkel: CV uuendamise kuupäev: Lühitutvustus Keeleoskus Inglise Kõnes: hea Kirjas: hea Arusaamine: väga hea Vene Kõnes: vähene Kirjas: vähene Arusaamine: keskmine Saksa Kõnes: vähene Kirjas: napp Arusaamine: vähene Arvutioskus Nõudmised töökohale Esimene eelistus Soovitavad ametid (1): Sobiv tööaeg: Sobivate tööülesannete kirjeldus: Sobiva ettevõtte kirjeldus Asukoht: Tööle asumise lisainfo

Eesti keel → Eesti keel
61 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Korralik CV

Curriculum vitae Nimi: Mati Marumets Sünniaeg: 26.11.1990, Põlva Aadress: Jalaka 10, 72962, Põlva, Põlvamaa Telefon: mobiil: 2222222 E-post: [email protected] Töökäik: 06.2007 ­ 07.2007 Põlva Kutsekeskkooli koristaja 07.2008 ­ 08.2008 Põlva Linnavalitsuse koristaja Hariduskäik: 1998 ­ 2007 Põlva Ühisgümnaasium 2007 ­ 2008 Norra Riiklik põhikool, Oslo, Norra 2008 ­ 2010 Põlva Ühisgümnaasium Keeleoskus: emakeel ­ eesti, valdan inglise keelt kirjas ja kõnes Arvutioskus: Microsoft Word, Microsoft Excel, elektronpost, PowerPoint Autojuhiluba: B Huvialad: karate 09.02.2010 MMarumets.

Kirjandus → Kirjandus
46 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Curriculun Vitae

Curriculun Vitae Nimi : Kaia Mänd Sünniaeg : 08.08.1994 Aadress : Laulupeo 3-2, Abja-Paluoja, 15673 Viljandimaa Telefon : 56226375 E-post : [email protected] Perekonnaseis : vallaline Rahvus : eestlane Töökäik : 2012 suvi - maasikakorjamine, 2013 talv - hotellikoristamine, 2013 kevad - lapsehoidmine. Hariduskäik : 2001-2010 Tartu Raatuse Gümnaasium Keeleoskus : emakeel - eesti keel; valdan kõnes ja keeles inglise, vene ja saksa keelt Aruvtioskus : Word, Excel, Powerpoint, fototöötlus, Autojuhiluba : puudub Huvialad : Sport, tantsimine, lugemine, matkamine, maalimine, reisimine, laulmine. 08.05.2013 Allkiri

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

CV kirjutamise näidis

Curriculum vitae Nimi : Katrin Kirss Sünniaeg : 22.06.1991 Isikukood: (vajadusel) Aadress: Õuna 3 , 12345 , Pärnu Telefon: Kodus : 6543287 Mobiil: 372 567 823 45 E-post: [email protected] Töökogemus: 06.2009-08.2009 kartulimüüja Pärnu Turul 06.2007-08.2007 koristaja Haridustee: 2007-2010 Ploomi Keskkool 1998-2007 Ploomi Põhikool Täiendkoolitus: 2000-2007 Ploomi Muusikakool , klaveri eriala Keeleoskus: emakeel- eesti , suhtlustasand-inglisekeel Arvutioskus: Microsoft Office algtase , e-posti kasutamine Autojuhiluba: A, B-kategooria Huvialad: Muusika, fotograafia 2.veebruar 2011 (allkiri)

Keeled → Tekstiõpetus
97 allalaadimist
thumbnail
2
doc

CURRICULUM VITAE

CURRICULUM VITAE Nimi: Jaan Sepp Sünniaeg ja-koht: 3. mai 1990, Paide Aadress: Kesk 3, 35305 Paide Telefon: 55 123 456 E-post: [email protected] Kodakondsus: Eesti Hariduskäik: 2009-... Tallinna Ülikool, avalikud suhted 2006-2009 Paide Gümnaasiumi reaal- haru Täiendusõpe: 2006-2009 müügitöö koolitus Paide Koolituskeskuses Lisainformatsioon: Keeleoskus: eesti keel väga hea inglise keel rahuldav vene keel suhtlustasandil soome keel hea Arvutioskus: Ms Office`i programmid, kodulehe tegemine Autojuhiluba: A- ja B-kategooria Hobid: jalgrattasõit, poliitika, lugemine

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Curriculum vitae

Curriculum vitae Nimi Keegi Inimene Sünniaeg ja -koht 21.03.1982, Tallinn Aadress Võõras tee 1-41, 60987 Tallinn Telefon, e-post 56885821, Perekonnaseis abielus, üks laps Rahvus eestlane Hariduskäik 2000-2003 Tartu ülikool, pedagoogika osakond bakalauruseõpe, 1998-2000 Kreutzwaldi Gümnaasium Töökaik 2004- 2008 ­ Tallinna Realkool, klassiõpetaja Keeleoskus eesti keel ­ emakeel inglise keel ­ kõnes ja kirjas hea hispaania keel ­ kõnes hea, kirjas rahuldav vene keel ­ kõnes ja kirjas rahuldav Arvutioskus Word, Excel, Powerpoint, foto- ja videotöötlus Juhiluba B-kategooria Huvialad ratsutamine, tantsimine, laulmine 28.09.2014

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Nimetu

Curriculum Vitae ISIKLIK INFORMATSIOON Nimi Helerin Laaniste Sünniaeg 03.02.1994 Aadress Kose kose vald Harjumaa Eesti 75101 suvel Tallinn Telefon 55 600 347 E-mail [email protected] HARIDUSKÄIK 2001- 2007 Tallinna Järveotsa Gümnaasium 2007- Kose Gümnaasium TÄIENDKOOLITUS 2005-2006 Evita modellikool 2010-2011 Tartu Ülikooli internetipõhine keeleteaduse kursus TÖÖKOGEMUS 2007-2011 Trahter Hüüru Veski ettekandja KEELEOSKUS Eesti Emakeel Inglise Nii kõnes kui kirjas Vene Kõnes ARVUTIOSKUS Kasutan igapäevaselt OpenOffice Word, Powerpoint, Excel, TÄIENDAV INFO Tugevad küljed kohusetundlik, rahulik, aus, hea suhtleja, avatud uutele väljakutsetele Huv...

Varia → Kategoriseerimata
15 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

CV näidis

CV näidis Curriculum Vitae SOOVI KORRAL TEIE PILT Nimi: Annes Smirnov Sünniaeg: 26,01,1979 Aadress: Raplamaa,Märjamaa vald,Haimre küla,Pargi1 Telefon +3725228705 E-post: [email protected] Hariduskäik: 1986 ­ 1995 Haimre Põhikool 23,04 ­ 14,05,2008 Mainori kõrgkool Alustava ettevõtja baaskoolitus Täiendkoolitus: 18,09,2015 Turvatöötaja,tase3 Töökogemus: Sept.2015 Skarabeus julgestusteenistus OÜ turvatöötaja okt.2014- Skarabeus julgestusteenistus OÜ sept.2015 valvetöötaja ...

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Cv kirjeldus

Curriculum Vitae Isikuandmed Eesnimi / Perekonnanimi: Eneli Vanin Sünniaeg: 24/03/1995 Aadress: Aia 10 . 93810 . Kuressaare linn ,Saaremaa Telefon: +372 56 33 5269 E-post: [email protected] Sugu: Naine Haridustase: põhiharidus omandamisel Hariduskäik: 2002 - ... Kuressaare Vanalinna Kool. 2003-2009 aastatel tantsisin tantsurühmas Gymnastica. Töökogemus 06/2008- 08/2008 ­ Kesklinnas jäätisemüüja. 06/2009-08/2009 -Pargis jäätisemüüja. Suveti maasikaid korjamas . Keeleoskus: emakeel- eesti , inglisekeel- arusaamine hea ,suhtlemises keskmine. Arvutioskus: Microsoft Office algtase , e-posti kasutamine,saan hästi hakkama. Lisad : Huvialad: Muusika, fotograafia. Meeldib sporti teha : jooksmine, kaugushüpe, kuulitõuge. Tantsimine vabal ajal. Käin Kodutütardes. Saavutused : Koolis:Taimeseadekonkurss 1.koht .Maakondlikult taimeseade konkursil Grand Prix. 2.veebruar 2011 ...

Muu → Kutsevalik
23 allalaadimist
thumbnail
2
odt

CV näidis

Cv Curriculum Vitae Isikuandmed: Nimi Karel-Georg Nõmm Sünniaeg 20.04.1999 Aadress Torni tn. 13, Tallinn ja Carrer Sant Jaume, Calella Telefon 56654514 E-mail [email protected] Hariduskäik: 2020-2022 Tartu ülikool, Kehakultuuriteaduskond, bakalaureuseõppe eriala: füsioteraapia 2017-2019 Audentese Spordigümnaasium Töökogemus: 2038-2042 Eesti Jalgratturite Liidu president 2033-2037 Eesti Juunioride maanteekoondise peatreener 2030-2032 Pro Cycling Team Astana sõitja 2026-2029 Sky Procycling profitiimi sõitja 2024-2025 Pro-Continental Cycling Team Europcar sõitja 2023 Amatöörklubi Team Pro Immo sõitja Keeleoskus: Eesti Emakeel Inglise Kõnes väga hea, kirjas väga hea Vene Kõnes keskmine, kirjas hea Arvutioskus: OpenOffice.org 3.3, Internet, Fl Studio 10, Ms Word Harrastused: Rattasport, suusatamine, l...

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Hirm

.................................................................3 Ülevaade autorist.............................................................................................................................4 Haridus...................................................................................................................................4 Ühiskondlikud organisatsioonid............................................................................................4 Keeleoskus.............................................................................................................................4 Ülevaade raamatust.........................................................................................................................5 Tegelased................................................................................................................................5 Teose probleemistik............................................................

Psühholoogia → Psühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mida peaksin arvestama tulevase elukutse valikul?

vastust küsimusele KUHU MA TAHAN JÕUDA? Ei piisa sellest, kui on põhikool läbi ja on 9 klassi haridus käes, alati on vaja rohkemat . Nüüdisajal on väga raske saada tööd ainult põhikooli haridusega. Ma isegi arvan, et võib väita, et pea 99% tööandjatest peavad haridust tähtsaks.Nt kui Eestis ei ole võimalik töötada on seda ju võimalik teha välismaal, kuid ka seal on omad nõudmised ja neist kõige tähtsam on minuarvates keeleoskus, kuna tööd saab veel paari päevaga ära õpitud, kuid keelega on juba natuke raskem . Karjääriplaneerimine eeldab teadlikkust iseendast ja oma võimalustest. Oluline on analüüsida oma oskusi, võimeid ja huvisid, väärtuseid ja hoiakuid,vajadusi, soove, unistusi ning isiksuse omadusi.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Projektijuhi CV

eesmärgipärasus, paindlikkus, innovaatilisus, kiire reageerimisvõime ja üldoskused: Majandus III, Organisatsioonikäitumine III algtase, suhtlemine III, klienditeenindus III, asjaajamine III, Arvuti kasutamine AO1/AO2/AO3/AO4/AO5/AO6/AO7 7. Varasemad tööalased kogemused: Aeg (algus-lõpp) Ettevõte Amet Töökirjeldus, ülesanded 8. Olulisemad teostatud projektid: puuduvad 9. Keeleoskus: Hinnanguline skaala 5-2 (5 - väga hea; 4 - hea; 3 – rahuldav, 2 - vähene) Keel Lugemine Rääkimine Kirjutamine eesti keel (emakeel) 5 5 5 inglise keel 4 3 3 vene keel 2 2 2

Muu → Ainetöö
22 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Ränded tänapäeva maailmas, nende põhjused ja tagajärjed. Rännete liigitamine.

tagajärjed. Rännete liigitamine. Mõisted: Ränne e migratsioon on inimese alalise elukoha vahetus. Rändesaldo e rändeiive - sisserände ja väljarände vahe. Tõuketegurid - põhjused, miks inimesed oma kodukohtadest lahkuvad (alati negetiivne). Tõmbetegurid - põhjused, mis inimesed tulevad kuhugile elama (alati positiivne). Barjäärid - takistavad inimest, miks ta ei saa minna kuhugile elama. (nt: keeleoskus, raha) Rännete põhjused: Sihtpiirkonna TÕMBETEGURID Lähtepiirkonna TÕUKETEGURID Suur töökohtade või õppimisvõimaluste Väike töökohtade või õppimisvõimaluste valik valik Suur palk Väike palk Head elutingimused Halvad elutingimused

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
4
xls

Swot analüüs

S trenghts ­ tugevused w eaknesses ­ nõrkused 1. Kogenud ja kompetentne juhtkond 1. Suured üldkulud (suured laoruumid seisavad 2. kaasaegne tehnoloogia osaliselt tühjalt.) 3. kõrge kvalifikatsiooniga spetsialistid 2. Laotööliste keeleoskus on puudulik 4. koolitatud ning kogenud spetsialistid 3.Suur konkurents tollitmaakleri teenuste 5. Kliendisõbralikud teenuste hinnad pakkumisel. 6. Pikaajalised koostööpartnerid 4. Halvad töötingimused ( külmad tööruumid) 7. Geograaafiline asend ­ transiitkaubateed. 5.Reklaami puudumine 8. Eurostandartitele vastavad tollilaoruumid 6.Vananenud seadmed (tõstukid) 9

Majandus → Finantsjuhtimine ja...
379 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ametijuhendi vorm

Ametijuhend 1. ÜLDSÄTTED 1. ASUTUSE NIMI Bob King OÜ 1 1. AMETIKOHT 2 Klienditeenindaja 1. TÖÖKOHA ASUKOHT 3 Tallinn 1. AMETIKOHA TÄITJA ASENDAB 4 Asendab teist klienditeenindajat 1. AMETIKOHA TÄITJAT ASENDAB 5 Asendab teine klienditeenindaja Ametikoha põhieesmärk (Miks ametikoht on loodud?: Teenindada kliente PÕHILISED Nõutav põhioskus Tööülesande täitmise TÖÖÜLESANDED hindamise kriteerium Juhatab kliente lauda Oskus inimestega suhelda Klientide tagasiside Võtab tellimusi vastu Peab tundma menüüd Müügitulemused Peab teadma ...

Kategooriata → Ühiskonna õpetus
95 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õpetamine ja refleksioon

Õpetamine ja refleksioon Küsimused: 1. Kirjeldage mäluprotsesse ­ meeldejätmist, säilitamist ja reprodutseerimist lastel ( KELA ­ eelkooliealistel lastel, HUM + KÕM kooliealistel lastel). Millised sisemised ja välised tegurid võivad mälu häirida? 2. Mis on funktsionaalne keeleoskus? Kuidas saab õpetajalasteaias/koolis toetada laste funktsionaalse keeleoskuse arengut? 3. Millised tegurid mõjutavad lapse sotsiaalsete oskuste arengut (kodus, lasteaias/koolis jm). Nimetage vähemalt 5 tegurit. Millised negatiivsed tagajärjed võivad olla laste puudulikel või vähestel sotsiaalsetel oskustel? 4. Tooge vähemalt 5 näidet, kuidas füüsiline liikumine on seotud laste vaimse ja emotsionaalse tervisega? 5. Analüüsige väärtuskasvatuse olulisust kodus ja lasteaias/koolis

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Abitöölise ametijuhend

4.1. Teha haldusjuhile soovitusi ja ettepanekuid töö tulemuslikkuse tõstmiseks. 4.2. Keelduda tööst, milleks ta ei ole välja õpetatud. 4.3. Nõuda ohutu ja tervisele kahjutu töö korraldamiseks vajalikke tingimusi. 4.4. saada tööülesannete täitmiseks vajalikke töövahendeid. 5. Kvalifikatsiooninõuded 5.1. Haridus: Põhiharidus, soovitavalt keskharidus 5.2. Töökogemus: Eelnev töökogemus vähemalt ... aastat. 5.3. Keeleoskus: Riigikeeleoskus. 5.4. Arvutioskus: ei ole nõutud. 5.5. Isiksuse omadused: Kohusetundlik. Töökorralduse muutumisel vaadatakse ametijuhend üle ning tehakse vajalikud muudatused, kuid mitte tihedamini, kui üks kord aastas. Tööandja esindaja: Töötaja: (NB! otsene juht) Olen tutvunud tööülesannetega ja

Ühiskond → Ühiskond
86 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Koristamine

oskusnõuded Töökorralduse tehnilised oskused ­ Koristustööde valdamine ­ Klientide tundmine ­ Kvaliteetne töö ­ Tervikutunnetus Motivatsioon ­ Algatusvõime ­ Õppimisvõime ­ Soov teha tööd ­ Enesevalitsemine Kohanemisoskused ­Stressitaluvus ­Pingetaluvus ­Kriitikataluvus ­Üksinduse taluvus ­Valmidus paindlikuks töögraafikuks ­Meeskonnatöö oskus Sotsiaal-kultuurilised ­ Suhtlemisoskus ­ Kultuuride tundmine ­ Keeleoskus ­ Isiklikud hoiakud ­ Konkurentsivõimelisus Innovaatilised Innovaatilised ­ Positiivsus ­ Probleemide lahendamise oskus ­ Jõuvarude tunnetamine ­ Uuendusmeelsus ­ Avatud olek Kokkuvõtteks Õiged eesmärgid Tööde planeerimine Puhtad töövahendid Aseptiline koristamine Siseõhu puhtus Töö kvaliteet Koostöö klientidega

Muu → Amet
16 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

CV näidis

CV näidis Curriculum Vitae SOOVI KORRAL TEIE PILT Nimi: KATRIN KASK Sünniaeg: 17.02.1978 Aadress: Mesilase tee 52-11, 12345 Tallinn Telefon: +372 166 5467 (kodus), +372 51 15 570 (mobiil) E-post: [email protected] Hariduskäik: 1994 ­ 1996 Tartu Kutsehariduskeskus, müüja eriala 1985 ­ 1994 Tallinna 32. keskkool (omandatud põhiharidus) Täiendkoolitus: jaan. 2016 Teenindaja käitumine eriolukorras, G4S, maht 6 h sept. 2014 Raamatupidamise baaskoolitus, SA Bilanss, maht 120 tundi apr. 2013 Tulemusli...

Muu → Dokumendi- ja arhiivihaldus
355 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Sotsiaaltööks vajalikud oskused ja teadmised.

Samuti peab teadma tööohutust, tööhügieeni, jäätmekäitlust ja esmaabi. Kõrgemate tasemete töötajad peavad teadma ka majanduse aluseid. Peab omama head suhtlemisoskust, sealhulgas erinevate sotsiaalgruppidega, tundama klienditeeninduse põhitõdesid, pidama konfidentsiaalsuse nõuet, valmis meeskonnatööks ja tegutsemiseks kriisi-olukordades. Kõrgemate tasemete teenindajatel on ka asjaajamise ja dokumenditöö nõue ning arvuti kasutamise oskus. Väga oluline on ka keeleoskus. Põhioskused ja ­teadmised: inimõigused ja sotsiaalhoolekandesüsteem; inimese kasv ja areng, selle toetamine ja suunamine; inimene füüsilise, psüühilise ja sotsiaalse tervikuna; kutse- eetika; abivajaduse olemus jöbi eluetappide; hoolekande eesmärgid, põimõtted, mee-todid; sotsiaalhoolekandeteenuste mõisted, sisu, otsustamise tingimused. Sotsiaaltervishoiust peaks teadma terviseedenduse ja rahvatervise kohta, samuti tundma haigusi ja puudeid ning abivajadust nende korral

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
64 allalaadimist
thumbnail
2
odt

CV Koostamise juhend.

· passi number, isikukood, passi väljaandmisja kehtivusaeg; · perekonnaseis; · elukoht, telefon; · praegune töökoht, amet, aadress, telefon. Hariduskäik (kõrgemast haridusest alustades): · kõrgharidus (õppimise aeg, eriala, ülikool, teaduskond, asukoht); · üldharidus (õppimise aeg, kool, asukoht, kooli vahetamine); · kutseharidus (sama mis kõrgharidusel); · täiendusharidus (kursuse pikkus, eriala, õppeasutus või firma, selle asukoht); · keeleoskus (arusaamine, kõnekeel, kirjakeel); · arvutioskus (keskkond, programmid); Teenistuskäik (ajaliselt hilisemast alustades) · tööle asumine, lahkumine (kuu ja aasta), asutus, ametikoht; · tööülesanded, oskused, kogemused; · edutamine (kunas, millega, millisesse ametisse); · lahkumine (millal, põhjus); · seotus teiste firmadega. Lisateave: · sõjaväeteenistus; · juhiload; · tunnistused (litsentsid, sertifikaadid); · hobid;

Eesti keel → Praktiline eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Sekretari ametijuhend

4. ÕIGUSED 4.1 Saada ettevõtte juhtkonnalt informatsiooni, dokumente jms, mis on vajalikud tema tööülesannete täitmiseks; 4.2 Nõuda tema vastutusel olevate materiaalsete väärtuste hoidmiseks vajalikke tingimusi; 4.3 Saada ametialaselt vajalikku täiendkoolitust. 5. KVALIFIKATSIOONINÕUDED 5.1 Haridus: Keskharidus, täiendõpe 5.2 Töökogemus: Vähemalt 1-aastane töökogemus sekretärina 5.3 Keeleoskus: Riigikeeleoskus kõrgtasemel; vene keel nii kõnes kui kirjas. 5.4 Arvutioskus: Windows-keskkond, MS Office, trüki- ja kujundusoskus, oskus töötada internetis. 5.5 Isiksuse omadused: Algatusvõime, kohanemisvõime, kehtestavus, tasakaalukus, tolerantsus, kohuse- ja vastutustundlikkus,

Infoteadus → Dokumendihaldus
197 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ametijuhend: sekretär

4. Õigused Sekretäri õigused on: 4.1 saada ettevõtte juhtkonnalt informatsiooni,dokumente jms,mis on vajalikud tema tööülesannete täitmiseks; 4.2 nõuda tema vastutusel olevate materiaalsete väärtuste hoidmiseks vajalikke tingimusi; 4.3 saada ametialaselt vajalikku täiendkoolitust. 5. Kvalifikatsiooninõuded 5.1 Haridus: keskharidus,täiendõpe 5.2 Töökogemus: vähemalt 1-aastane töökogemus sekretärina 5.3 Keeleoskus: riigikeeleoskus kõrgtasemel; vene keel nii kõnes kui kirjas. 5.4 Arvutioskus: Windows-keskkond,MS Office,trüki-ja kujundusoskus, oskus töötada internetis. 5.5 Isiksuse omadused: algatusvõime,kohanemisvõime,kehtestavus,tasakaalukus, tolerantsus,kohuse-ja vastutustundlikkus,süsteemsus,

Muu → Amet
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

SEKRETÄRI AMETIJUHEND

4. Õigused Sekretäri õigused on: 4.1 saada ettevõtte juhtkonnalt informatsiooni,dokumente jms,mis on vajalikud tema tööülesannete täitmiseks; 4.2 nõuda tema vastutusel olevate materiaalsete väärtuste hoidmiseks vajalikke tingimusi; 4.3 saada ametialaselt vajalikku täiendkoolitust. 5. Kvalifikatsiooninõuded 5.1 Haridus: keskharidus,täiendõpe 5.2 Töökogemus: vähemalt 1-aastane töökogemus sekretärina 5.3 Keeleoskus: riigikeeleoskus kõrgtasemel; vene keel nii kõnes kui kirjas. 5.4 Arvutioskus: Windows-keskkond,MS Office,trüki-ja kujundusoskus, oskus töötada internetis. 5.5 Isiksuse omadused: algatusvõime,kohanemisvõime,kehtestavus,tasakaalukus, tolerantsus,kohuse-ja vastutustundlikkus,süsteemsus,

Muu → Amet
34 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kus ja kuidas õppida õeks

Kus ja kuidas õppida õeks? Eestis on võimalus õppida õeks Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis js Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. Ka Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli struktuuriüksus on Kohtla-Järvel. Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis õppeprotsess kestab 3,6-4 aastat,Kohtla-Järvel 4,6 aastat. 3,5 aastase kestva õppeaja võiksid valida õppijad, kes valdavad eesti keelt kõrg- või kesktasemel ja keeleoskus võimaldab vabalt suhelda ning selgelt väljenduda kirjakeeles. 4-aastase õppeaja võiksid valida õppijad, kelle emakeel ei ole eesti keel ja kellel on raskusi eestikeelse väljendusoskusega suuliselt ja kirjalikult. 4,6 aastase õppeaja võiksid valida õppijad, kellel elukoha tõttu on sobiv õppida Ida ­ Virumaal ja kelle emakeel ei ole eesti keel, mis ei võimalda selgelt väljenduda suuliselt ja kirjakeeles. Ka on võimalik kandideerida õe tsükliõpele,tasemeõpele ja erialakoolitusele

Eesti keel → Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kutsestandardi analüüs

KUTSESTANDARDI ANALÜÜS Kutseoskusnõuded 1.Keeleoskus Üks võõrkeel-hetkel on minu võõrkeele tase väga nõrk. Palju on võõrkeelset õppematerjali, mis on kasulik ja vajalik lugeda enda täiendamiseks. Järgmisest poolaastast hakkab meil koolis võõrkeel. 2.Oskab kasutada IKT riist- ja tarkvara, sh õpiprogramme ja veebipõhiseid õpikeskkondi. Arvutit ma tunnen aga mitte põhjalikult. Küsin alati töökaaslastelt aga soovin tulevikus seda kõike ise osata. Kui lasteaed korraldab arvuti alaseid koolitusi siis kindlasti osalen. PÕHITEADMISED- JA OSKUSED: Töötan õpetaja-abina alles 7 kuud. Minu teadmised ja oskused on väga nõrgad. Aga ma õpin ja arenen, selleks ma kooli tulingi. Seadusandlusega me koolis tutvusime ja arutasime. KUTSEOSKUSED JA TEGEVUSED: * Koostab ainekava või tegevuskava ja õpetaja töökava Iga kuu koostab õpetaja lasteaias koos paarilisega kuu tegevuskava. *Õpikeskkonna kujundamine Töötades õpetaja abina kujundan las...

Pedagoogika → Sissejuhatus...
76 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Klienditeeninduse alused

Klienditeeninduse alused Standardid lennunduse valdkonnas • Organisatsioon: The Port Authority of New York & New Jersey • Kellele: Töötajatele • Miks: Kvaliteetne klienditeenindus Käitumine/hoiak • Tervitus sõbralikult ja professionaalselt • Viisakas sõnavara ja rahulik suhtlusviis • Silmside ja naeratus • Sõbralik ja abivalmis • Selge suhtlus • Kliendi rahulolu kõige tähtsam Käitumine/hoiak • Keskendumine kliendile ja tööle • Keelatud söömine/joomine/suitsetamine/nätsu närimine töö ajal • Keelatud magamine töö ajal • Keelatud isiklikud nutiseadmeid Väljanägemine • Hoolitsetud, puhas, professionaalne väljanägemine • Sobivad ehted • Sobilikud jalanõud • Puhas ja korralik vormiriietus • Nähtaval kohal nimesilt ja/või ametlik identifikatsioon • Päikseprille võib kanda vaid väljas, päevasel ajal ning mitte klientidega suheldes Informeeritus • Võimelised juhiseid andma • Selged ja arusaa...

Muu → Klienditeenindus alused
11 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

"Kõiges on süüdi kool"

käituda, kuidas erinevates olukordades hakkama saada ning järk-järgult liigutakse aina iseseisvama eluviisi poole. Kodutööde tegemine ja tähelepanek vormivad meie hoolsust. Hajameelsetel on kindlasti raskem, kuid tänu koolile on võimalik ennast treenida ja halvad kombed unustada. Koolis kujunevad välja erinevad väärtushinnangud ja ka sõbrad ning tuttavad. Iga päev kohtudes koolikaaslastega arendab kindlasti ka iga inimese suhtlusvõimet. Keeletundides paraneb iga aastaga ka keeleoskus ning selle tasand, mis tulevad kasuks reisidel või ka tulevikus, kui käiakse tööl. Esitades endale küsimuse "Kas siis lõppude lõpuks kool on kõiges süüdi? ", usun mina, et kõik see hea ja vajalik, millele seab aluse kool, korvab kõik selle negatiivse, mis jääb tegemata. Koolitööde tegemised, treeningutel käimised ning sõpradega koos ajaveetmised - need saaks kõik tehtud, kui vaid oma aega õigesti planeerida.

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ametijuhend K-L Tamberg

Tööandja nimi: Tradehouse OÜ Lisa 1. Töölepingu nr. 12. Töölepingu sõlmimise kuupäev 14.05.2016 MÜÜGIJUHI AMETIJUHEND 1. ÜLDOSA 1.1 Ametikoha nimetus Müügijuht 1.2 Struktuuriüksus Müügiosakond 1.3 Alluvus Osakonna juhatajale 1.4 Alluvad Müügiassistendid, müügiesindajad 1.5 Asendaja Teise osakonna juhataja 1.6 Asendab Kaupluse/firma juhataja 2. TÖÖ EESMÄRK Müügiosakonna töö juhtimine, eesmärkide püstitamine ja kontrollimine, ülesannete täitmise tagamine, kollektiivi töö jälgimine. 3. AMETIKOHA TEENISTUSÜLESANDED 1. Müügiosakonna eelarve ning müügikampaaniate plaanide koostamine. Pika- ja lühiajaliste eesmärkide ja tegevuste planeerimine. Müügitulemuste ennustamine ja mõõtmine. 2. Regulaarne tagasiside juhtkonnale eesmärkide ...

Muu → Amet
16 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Allikaõpetus

Allikaõpetus 18.02.2012 Allikakriitikad: 1. Väline kriitika- tint, käekiri jne... 2. Sisemine kriitika- teksti süvenemine, autori eesmärgi välja selgitamine, otsida vigu võrdlemise teel Tekst-kodeeritud informatsioon Semiootika-Lotman Kontekst-keeleoskus, tekstist arusaamine Metroo anekdoot-metrovõi Filoloogiline kontekst Primaarne allikas õpilasele-raamat, õpik Sekundaarne allikas- õpetaja Leopold von Ranke- allikaõpetuse ISA- püüdis vanadest dokumentidest tõde välja tuua ,,Kuidas see tegelikult oli" Sulev Vahtre- Eesti ajaloolane Alltekst- teksti vahe Ülesanne 1 · Raamatu väline kriitika Raamat kuldsete tähtedega · Raamatu sisemine kriitika Eessõnast saime aru, et raamat on välja antud 1924 Kroonikad: Henriku Liivimaa kroonika 1227 Liivimaa vanem riimkroonika 1290 Balthasar Russowi Liivimaa kroonika 1578 Statistika 1200 ­ 100 ...

Muu → Ainetöö
11 allalaadimist
thumbnail
18
docx

EESTI KEELE VÕÕRKEELENA ÕPPIMINE

SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................3 1. Eesti keelest üldiselt.......................................................................................4 1.1. Eesti elanike keeleoskus..............................................................................4 2. Eesti keel välismaal........................................................................................5 2.1. Eesti keel Brasiilias.....................................................................................5 2.2. Eesti keel Saksamaal..................................................................................7 2.3. Eesti keel Venemaal.............................................................

Eesti keel → Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Ametijuhend

töötaja vajaliku teadmistega. 2.5. Aruandekohustus Omanik 3. NÕUDED AMETIKOHA TÄITJALE: 3.1. Haridus, Koolitus Omab keskharidust, on läbinud jumestaja/kosmeetiku koolitused. 3.2. Töökogemus Omab 3 aasta töökogemust jumestajana ilu valdkonnas. 3.3. Keeleoskus Valdab: inglise keel, suuliselt hea inglise keel, kirjalikult rahuldav vene keel, suuliselt väga hea vene keel, kirjalikult rahuldav 4.4. Arvuti kasutamise oskus Omab Word'i ja exeli kasutamise oskust hea 4.5

Majandus → Majandus
105 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti keel

muidugi tuleb osata ka korrektselt kirjutada. Eestlased on kohati väga napisõnalised ja tagasihoidlikud. Leian, et suhtlemine rikastab maailmapilti ja annab julgust. Gümnaasiumi õpilased, nii nagu minagi, on kindlasti mõelnud: Miks me küll seda kõike jälle ja jälle õpime? Vastus on lihtne. Õigekirja läheb elus vaja kogu aeg ja iga pool. Kuidas sa kirjutad ametliku pöördumise näiteks tööandjale, kui õigesti kirjutada ei oska. Keeleoskus näitab inimese väga olulist külge - intelligentsust. Ja kes siis veel peaks eesti keelt hästi oskama, kui mitte meie ­ eestlased. Nagu igas teises riigis elab ka meil palju võõrkeeli rääkivaid inimesi. Kas mitte ei peaks nemadki oskama eesti keelt? Tegelikult, kui oled tulnud elama võõrale maale, tuleks keel ära õppida, muidu ei mõista sina inimesi ja nemad omakorda sind. Sellest võivad tulla erinevad probleemid, et välismaalased ei oska riigikeelt

Eesti keel → Eesti keel
193 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Haridus-kohustus või võimalus?

Mari-Liis Tarto, 10a Haridus-kas kohustus või võimalus? Haridus on vajadus,milleta on elus raske hakkama saada,milleta ei saa inimene maailmast aru.Maailm areneb nii palju,pidevalt areneb tehnoloogia,teadus,seega tuleks omandada haridust.Kui tahad võimalusi edasiseks eluks ja heaks töökohaks,siis tuleks haridust võtta kui kohustust.Haridus nõuab keskendumist,palju aega ning ka tõsist tööd.Õppida tuleks endale,mitte oma vanematele,vaid noorel peaks olema motiiv,et tulevikus hea töökoht saada. Tänapäeval areneb maailm väga palju,et inimesel peaks olema baasteadmised, näiteks keeleoskus, üldine arusaamine,mis maailmas toimub.Ilma kirjutamis- ja lugemisoskuseta ei tule kuidagi toime.Kui tahad tööle asuda,siis üheks olulisemaks on erialaste teadmiste omandatus,kasumit toob ka enda elu jooksul olnud kogemused,mis aitavad paremini maailmast aru saada.Õppimine peaks olema sinu elus tähtsal kohal. Vaadates tulevikku,ootame millal me saame oma h...

Kirjandus → Kirjandus
55 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kirjand "Milles peitub Paulo Coelho teoste edu saladus?"

Coelho raamatute teemad on üsna tavalised, siis tema kirjutab nendest väga omanäolisel ja huvitaval moel ning lisab ka midagi hoopis uut, millest inimesed varem mõelnud või kuulnud pole. Öeldakse, et lihtuses peitub võlu. Ning lihtsus on ka üheks Coelho loomingu edu saladuseks. Kirjutades ei kasuta ta pikki ega keerulisi lauseid ja sõnade mõistmiseks ei pea võõrsõnade leksikon koguaeg käepärast olema, vaid need on väga lihtsad ja hästi mõistetavad. Leidub palju inimesi, kelle keeleoskus ja sõnavara pole eriti hea, kuid Coelho raamatud sobivad ka neile lugemiseks. Lihtne sõnastus ja hästi mõistetavad laused on head ka sellepräast, et raamatu lugemine kulgeb väga kiiresti. Lehekülg saab väga ruttu läbi ja lõpuks otsustad lugemisest pausi teha, siis tuleb endalegi üllatuseks, kui palju juba loetud on. Ning tänapäeva kiire elutempo ja inimeste püsimatuse juures on see suureks plussiks.

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Haridus annab valikuvõimalused

erinevates olukordades hakkama saada ning järk-järgult liigutakse aina iseseisvama eluviisi poole. Kodutööde tegemine ja tähelepanek vormivad meie hoolsust. Hajameelsetel on kindlasti raskem, kuid tänu koolile on võimalik ennast treenida ja halvad kombed unustada. Koolis kujunevad välja erinevad väärtushinnangud ja ka sõbrad ning tuttavad. Iga päev koolikaaslastega kohtumine arendab kindlasti ka iga inimese suhtlusvõimet. Keeletundides paraneb iga aastaga ka keeleoskus ning selle tasand, mis tulevad kasuks reisidel või ka tulevikus, kui käiakse tööl. Gümnaasiumis hakatakse juba sügavamalt mõtlema, mida edasi teha või kuhu õppima minna. Noored hakkavad haridust üha enam väärtustama. Gümnaasiumis mõtlesid haridusele ka Wikmani poisid. Enamus koolipoistest pidas haridust tähtsaks. Mitmed õpilased õppisid väga hästi ning neid võis nimetada klassi parimateks õpilasteks, kellel olid suured ambitsioonid

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Haridussüsteem eesti ja vene koolide erinevuse määrajana

kus kultuur ja traditsioonid olid au sees. Just sel põhjusel on loomulik, et vene koolides on pidevad ümberkorraldused õppesüsteemis ja õppekavas ­ et tagada ka vene noorukitele kõikide eakaaslastega võrdsed võimalused. Vene koolide üleminek eestikeelsele õppekavale on olnud keeruline, õpe peaks 60% vältel toimuma eesti keeles ning kuna paljud noored ei seosta oma tulevikku Eestiga, siis ei pingutata kohaliku keele õppimise nimel. Halb keeleoskus loob omakorda eelduse tulevikuks, kus mitte eesti keele oskajatel on raskem lõimuda keskkonda ning leida head tööd. Lisaks sellele, et õpilased pole motiveeritud, toimub vene koolides õppetöö liialt ainekeskselt, õpitavat ei tehta huvitavaks ning seletamisel kasutatakse liialt raskeid eestikeelseid termineid, mis pole õppijatele tähenduslikud. Haridusametil tuleks vene koolides rakendatav õppekava karmi pilguga üle vaadata ning ainekava rohkem paindlikumaks muuta, ühtlasi peaks

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Friedebert Tuglas

(1886-1971) Friedebert Tuglas Ilus ja hirmus on inime... Sõna on õhk, ning ometi võib ta õigel hetkel öelduna maailma pahupidi pöörata. ELUKÄIK Tallinn Ahja kirjandustegevus Treffneri gümn keeleoskus TUGLAS revolutsioon kirjandus vangistus pagulus Eesti kirjanduse suurimaid autodidakte! Gümnaasium jäi revolutsiooni tõttu lõpetamata. Puuduva ülikoolihariduse korvasid Suur lugemus Paguluses saadud kultuurikogemus Pidev enesetäiendamine Foto aastast 1904 ! Mees täis ideaale ja visioone ! Olgem eestlased, aga saagem ka eurooplasteks! Rohkem kultuuri, rohkem euroopalist

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Julien Sorel - kas häbitu karjerist või ühiskonna ohver?

tõusta liialt kõrgele. Eneseteostamiseks hakkas ta ära kasutama oma mehelikke võlusid, kuid selline tegutsemismall sai talle saatuslikuks ­ ta hukati giljotiini all. Julien Sorel oli samaaegselt häbitu karjerist ja ühiskonna ohver. Vaesest puusepa perest pärit Julieni karistati kodus oma teadmistehimu tõttu, kuid õppimishimu oli hirmust suurem. Tema teadmistepagasile panid aluse vana sõjaväearst ja küree. Eduka karjääri üheks eelduseks on teadmised ja keeleoskus. Julienil olid mõlemad olemas ­ ta kõneles vabalt ladina keelt ning oli palju lugenud. Esimeseks astmeks Julieni karjääriredelil sai koduõpetaja koht härra de Renal 'i juures. Esialgu ta sai end piisavalt tõestada, kuid soovis paremat teenistus. Selleks hakkas ta oma tööandja kaasat võrgutama. See sai talle suureks proovikiviks, kuid eesmärk pühitses abinõud. Ta ähvardas töölt lahkumisega kui ei saa soovitud palgatõusu. Soovitud palgatõusu ta ka saavutas, kuid

Eesti keel → Eesti keel
12 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Rahvusliku kirjanduse sünd

1819 astus Tartu ülikooli usuteaduskonda, läks hiljem üle filosoofiateaduskonda. Lahkus sealt ilma kursust lõpetamata majanduslikel ja tervislikel põhjustel (haigestus tuberkuloosi.) Viimased eluaastad oli Riias vanemate juures, kus andis eratunde, kirjutas saksakeelseid luuletusi ja tegeles keeleteadusega. Suri 4.augustil 1822 ja on maetud Riia Jakobi kalmistule. Luuletaja, säilinud umbes 25 luuletust. Kirjutas põhiliselt oode (9) ja karjaselaule , ehk pastoraale (6). Keeleoskus ei olnud väga hea, ta oli iseõppija, kuid ta oli uhke oma Eesti päritolu üle ja armastas oma isamaad, kutsudes ennast "maarahva lauljaks." Oodid räägivad inimesest, loodusest, jumalast, sõprusest, kodust. Karjaselaulud on kirjutatud lihtsamas keeles ja neis puudub kõrgelennuline ja ülev pildistik. Kasutatud on lihtsaid ja eestipäraseid motiive. Karjaste laul Ott Peedo kuu Päike

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

TÖÖ OSA INIMESE ELUST

Täiskasvanud inimese arengus tõusevad esile kaks läbivat joont - töö ja perekond. Sellest tulenevalt on töise eluteega seonduvad otsustused ühed olulisimad, mida meil elus teha tuleb. Oma töise elutee valimine pole tänapäeval nii lihtne ja ettemääratud kui see oli minevikus, ning arusaam töö mõistest on muutunud. Tänapäeva kiirelt arenevas maailmas on keeruline toime tulla ilma hariduseta. Et elus hakkama saada,peavad inimesel olema kindlad teadmised, näiteks keeleoskus, üldine arusaamine poliitikast, ühiskonnast ja majandusest. Kasuks tulevad ka need teadmised, mida tavaliselt elus vaja ei lähe,kuid mis samas aitavad maailma asjadest paremini aru saada.Ajaloo tundmine aitab paremini mõista tänapäeva riikide ja rahvuste omavahelisi suhteid. Seega peaks õppimine tänapäeva maailmas olema kõrgeimaks prioriteediks. Vanasti pöörati rohkem tähelepanu füüsilisele tööle kui haridusele. 30.aastat tagasi, mil isa oli 12-aastane,

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Näidis - Ametijuhend

küsimustes aruandekohustuslik] 3. NÕUDED AMETIKOHA TÄITJALE: 3.1. Haridus, Koolitus Töötaja omab [haridusaste]haridust, on läbinud [läbitud koolitused]. 3.2. Töökogemus Töötaja omab [kui pikaajalist] töökogemust [mis ametikohal, millises valdkonnas]. 3.3. Keeleoskus Töötaja valdab: [võõrkeel], suuliselt [nõutav tase]; [võõrkeel], kirjalikult [nõutav tase]; [võõrkeel], suuliselt [nõutav tase]; [võõrkeel], kirjalikult [nõutav tase]; 4.4. Arvuti kasutamise oskus Töötaja omab [programmide nimetus] kasutamise

Infoteadus → Asjaajamine
92 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun