Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"hinnasoodustused" - 49 õppematerjali

hinnasoodustused – tehakse mahahindlusi, mille eesmärgiks on suurendada käivet või kasvatada kasumit.
thumbnail
2
xls

Hinnasoodustuse probleemid

Margit Keldo HINNASOODUSTUSE PROBLEEM MS III kaugõpe Oletagem, et meil on tegemist ettevõttega, mis toodab igapäevast toidukaupa ja mille ühe kuu tegevuse kohta on teada järgmist: Püsivkulud on 15 000,00 krooni Muutuvkulud on 5,50 krooni Toote väljamüügi hind ettevõttest 10,00 krooni Müügikäive 1 kuus 4 000,00 tk Müügilaekumine 40 000,00 krooni 1 Arvutage kasum ja kasumilävi praeguste andmete juures (Milliste valemite teadmine tuleb kasuks) Kasumiläve punkt (ühikutes) = püsikulud/(hind- ühiku muutuvkulud) 15000/(10-5,5)= 3333,33 tk Kasum =(Käive* jääktulumäär)- püsikulud Jääktulumäär= (ühiku hin...

Majandus → Majandus
53 allalaadimist
thumbnail
16
xlsx

Otsingufunktsioonid

0 - kindla väärtuse otsimine. Väärtused vektoris ei pea olema järjestatud. Kui vastavat väärtust ei le veateade #N/A - määramatus. 1 või puudub - vahemiku otsimine. Eeldatakse, et väärtused vektoris on järjestatud kasvavas järjeko väärtusega võrdne väärtus puudub, tagastatakse otsitavale lähima väiksema väärtuse järjenumber. -1 - vahemiku otsimine. Eeldatakse, et väärtused vektoris on järjestatud kahanevas järjekorras. NÄIDE Paigalduse hinnasoodustused alates näidatud pinnast Liigid/m2 0 100 150 200 Laminaat 0% 5% 7% 10% Meetrid jrk (abi) funktsioon Soodustus Meetrid MATCH funktsioon INDEX 110 2 5% vastavat väärtust ei leita, siis tagastatakse tatud kasvavas järjekorras

Informaatika → Informaatika ll
7 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Hinnapoliiika ja hinnastrateegia kordamisküsimused

Hindu saab kohandada: - hinnaparandusklauslitega (escalator clause) ­ tingimus hinnaindeksi kohandamise kohta e. indekseerimisklausel, - lisatasu abil (surcharge) ­ lisamaks, täiendav maksustamine, kõrgendatud hind, - lisajuurdehindluse näol (added markup), - hinnaalandina (mark-down), - rabatina (rebate) ­ mahahindlus, tagasimakse, enammakse tagastus. Majandustegevuses kasutatakse ka vahendajate suhtes püsivalt rakendatavaid hinnakirjahindade kohandamise võtteid. 26. Hinnasoodustused ja allahindlused. Hinnasoodustuste kasutamise strateegilised ja taktikalised probleemid. Hinnasoodustused (discount) - Koguserabatt (a) kumulatiivne ja (b) mittekumulatiivne) - (a) -hinnasoodustus kasvavas kokkuvõttes mingi perioodi algusest; (b) - hinnasoodustus ühekordsete suurte ostude eest. - Sesoonirabatt - hinnasoodustus kauba ostmise eest mitte-hooajal, näit. Talispordikaubad.

Majandus → Hinnapoliitika ja...
295 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Turundusmeetmestik

HIND Hind on ainuke element turunduses, mis toodab kasumit. Tänu sellele omab ta suurt tähtsust kogu turunduses ja konkurentsis. Hind on väärtuste summa, millele tarbija on valmis oma raha kulutama. Hinda kujundavad ettevõtte kulud, konkurents, erinevad poliitilised piirangud, tarbija väärtus toote kohta. Hinda saab tõsta vastavalt tarbija hinna tundlikkusele ja toote kvaliteedile. Ettevõtte eesmärgiks on alati kasum ja toote müük. Tihti ei ole kampaania eesmärgiks kasum vaid näiteks ladu tühjendada või turgu suurendada. Hinda kujundavad väärtuspõhine, kulupõhine ja konkurentsipõhine hinnakujundus. Kulupõhine on enimlevinum, millele pannakse oma kasumi protsent juurde. Väärtuspõhine on kliendi vajaduste ja väärtuste väljaselgitamine ja nende rahuldamine. Tihti on toote margil juba tuntus olemas, mis võimaldab ettevõttel selle toote hinda tõsta, ilma, et ta kaotaks tarbijaid. Konkurentsipõhilist hinnakujundust kasutavad enim ettevõtteid...

Majandus → Turundus
46 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Äriplaan

(100 kr tund, 300 kr päev) Ringreis Ida-Virumaal - 3 erinevat reisipaketti või reis klientide soovil, soovi korral giid( hind vastavalt kokkuleppele) 5 Äriplaan Õpilastele, üliõpilastele, püsiklientidele ja pikemaajalistele talus peatujatele kehtivad hinnasoodustused 10 ­ 50%. Keskkond ja tehnoloogia lühikirjeldus Foma talu majavaldus on kantud kinnisturegistrisse, lisaks majavaldusele kuulub talu juurde 26 hektarit maad. Majavaldus ise koosneb järgmistest objektidest: · elamu - netopind 37,6 m2, peale rekonstrueerimist 77 m2 looduslikust kivist, rõhtpalkidest ja rookatusega hoone; · aidad - rõhtpalkidest rookatustega hooned, puidust siseviimistlus; · saun - palkmaja;

Majandus → Majandus
493 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äriplaani analüüs

· Dekoratiivkivid ­ 0,64 /komplekt · Suled ­ 0,60 /tk · Karabiinid ­ 0,25 /tk · Alumiiniumketid ­ 1,00 /m ETTEVÕTTE RISKID Risk Võimalik lahendus Majandusliku olukorra muutus Võimalus korraldada erinevaid kampaaniaid Hinnasoodustused Soovijate puudus Reklaami tegemine Uued konkurendid Individuaalsuse ja isikupärasuse rõhutamine FIRMA ANALÜÜS SWOT analüüs Tugevad küljed: Nõrgad küljed: Kogenud ja kompetentsed töötajad Kogemuste vähesus Kvaliteetsed, kuid odavamad tooted Vähene tuntus Madalad püsikulud Võimalused: Ohud: Klientuuri suurenemine Kogenud konkurentide turuletulek

Majandus → Ettevõtlus
55 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Majandusarvestus KT 1

Ostjatelt laekumata arved, mille laekumine on ebatõenäoline, tuleb kanda kuludesse. Nõuete laekumise tõenäosust hinnatakse võimaluse korral iga ostja kohta eraldi. Bilansis kajastatakse nõudeid ostjate vastu korrigeeritud soetusmaksumuses. Tuleb arvestada, kas arve väljastamisega on kaasnenud ka kaup või teenus. Müügi puudumisel kajastatakse summa ettemaksuna. Hinnasoodustused Ostjatele rakendatavad hinnasoodustused tuleks kajastada koheselt müügimomendil. See on ettevõttele otseselt mittesaadav tulu. Juhul, kui müügitehing on toimunud, aga selgub vajadus hinnasoodustust rakendada, tuleb teha tulude vähendus, mitte näidata soodustust kuluna. Müük järelmaksuga · Järelmaksu intress peab vastama turuvääringule (seotud isikute korral) · Intressi ei maksustata käibemaksuga /KMS §12 lg1/ 5. Valuuta

Majandus → Majanduse alused
41 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Pangandus ja laenud töö

21. Selgita sündikaatlaenu olemust. Sündikaatlaen on mitme panga poolt ühise laenulepingu ühele kliendile antud hele kliendile antud laen. Välja töötatud USA-s. Siseriiklikud sündikaadid koosnevad kuni paarikümnest pangast. 22. Millised on laenuintressimäära põhiliigid? Reaalne ehk ilma inflatsioonilisata Nominaalne ehk inflatsioonilisa sisaldav Fikseeritud ehk krediidiperioodil jooksul muutumatu Ujuv ehk baasintressimääraga seotud ning sõltuvalt raha-ja kapitalituru tingimuste muutustest muutuv 23. Lihtintressimeetodi valem. Lihtintressimeetod – intressi arvutatakse ainult põhivõlgnevusest FV=PV(1+n*i) FV=krediidi tulevane väärtus (tagasimaksmisele kuuluv võlgnevus + intress) PV-krediidi nüüdisväärtus (võlgnevus) i- aastane nominaalne intressimäär 24. Liitintressimeetodi valem. Liitintressimeetod-intressi arvutatakse nii põhivõlgnevuselt kui ka eelmise krediidiprioodi eest arvestatud intressilt N*m FVn=PV (1+i/m) 25. K...

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
5
xlsx

4a Näide Otsingufunktsioonid

PVC_13 PVC 2,00 11,50 PVC_21 PVC 3,00 20,00 PVC_25 PVC 2,00 12,50 PVC_30 PVC 3,00 28,00 PVC_32 PVC 1,50 10,00 Ruutmeetri paigalduse Katteliik hind Kadu % Laminaat 12 8% Linoleum 10 6% Parkett 23 3% PVC 8 10% Paigalduse hinnasoodustused alates näidatud pinnast Liigid/m2 0 100 150 200 250 Laminaat 0% 5% 7% 10% 10% Linoleum 0% 0% 5% 7% 10% Parkett 0% 5% 5% 7% 7% PVC 0% 0% 5% 7% 10%

Informaatika → Informaatika ll
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Alternatiivsed Kütused - essee

Selle biokütuse edulooks on Brasiilia, kus parajasti käib üks maailma suurimaid alternatiivkütuse implementeerimise programme. Etanool rahuldab riigi autokütuse vajaduse 18 protsendi ulatuses ja on muutnud varem kütuseimpordist sõltunud Brasiilia koos oma naftatööstusega iseseisvaks. Seda on tehtud alkoholitööstustele madalaintressiliste laenude andmisega ja maksusoodustustega puhtal etanoolil töötavatelt autodelt. Praeguseks on juba lõpetatud veevabale alkoholile kehtinud hinnasoodustused ja selle tarbimine toimub loomulikult. Taimsel baasil toodetud etanooli tähtsus puhta ja taastuva kütusena võib lähiaastatel märgatavalt suureneda ­ eriti kui täiustub hiljuti väljatöötatud tehnoloogia alkoholi tööstuslikuks tootmiseks tselluloosist. Otsa on lahti teinud Euroopa Liit, kes nõuab 2010. aastaks üldtarbitavas kütuses biolisandite sisalduseks vähemalt 5,75%. See on kaheldav, et välja toodud variandid lähipäevil massiliselt kasutama hakatakse. Kõigepealt

Keemia → Keemia
83 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Majandusarvestuse KT

katteks ettemaksena. Kui töötajal jääb raha üle, kannab ta selle hiljem ettevõtte arvele tagasi. Kulutused võivad olla majanduskulud, lähetuskulud ja muud makstud summad. Raha kulutamise kohta esitab aruandekohustuslik isik (avansi)aruande. 4. Ostjate arvestus. Igapäevane arvestus (analüütiline või ainult sünteetiline), selle vajadus, ebatõenäolised arved (kuidas tekivad, mida peab tegema), hinnasoodustused, müük järelmaksuga (mida ja kuidas maksustatakse), inventuur (mida ostjate arvestuse juures inventeeritakse). Sünteetiline arvestus tähendab seda, et ettevõttes on kasutusel üks konto ,,ostjad" (On ebatäpne, ei saa aru, kes on ettevõttele võlgu ja kes maksnud on.) Analüütilises arvestuses tuuakse välja eraldi konto iga ostja jaoks. (On vaja endale parema ülevaate tagamiseks, kui on palju ostjaid ja tarnijaid. Samuti kui on pikad maksetähtajad või tasumised osamaksetena).

Majandus → Arendustegevus
39 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Äriplaan - MTÜ Loomapesa

Varstu Keskkool 12.klass Margareth Tenno MTÜ Loomapesa Äriplaan Varstu2012 Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................................. MTÜ Loomapesa andmed....................................................................................................... Teenuse kirjeldus..................................................................................................................... Visioon..................................................................................................................................... Missioon.................................................................................................................................. Turg...................................................................................................

Majandus → Majandus
53 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

1) turuammutusstrateegia (koorevõtmine) - uuele tootele kõrge alghind 2) turuhõlvamisstrateegia - uuele tootele madala ja atraktiivse alghinna kehtestamine Pärast esialgset hinnastruktuuri- ja strateegia väljatöötamist on tihtilugu vaja hindu alandada või tõsta. Hinnasoodustuste tegemise eesmärgiks on kiirendada käivet kauba müügihinna vähendamisega. Hinnasoodustused võivad olla: hooajaallahindlus (sesoonirabatt) kliendikaardiga seotud hinnasoodustused hinnasoodustus tutvumispäeval tagasiostutasu Hindu diferentseeritakse mitmeti. Enamlevinud on: 1) tarbijajärgne 2) tootejärgne 3) asukohajärgne 4) ajajärgne 9. Müügitoetus Müügitoetus tähendab tarbijatega turundusprotsessis suhtlemist. Toetus - ostja ja müüjav vaheline informatiivne suhtlemine, et mõjutada hoiakuid ja käitumist. Müügitoetuse eesmärgid: info levitamine nõudluse stimuleerimine

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Turunduse abimaterjal

McCarthy 4 p-d ­ ettevõttes kaardistatakse täpselt ära toode, see tagab üheseltmõistmise. PRODUCT ­ e. toode, näitab ära, milline on toode, tema kvaliteet, omadused ja iseärasused, pakkumine, sortiment, milliseid lisandeid koos tootega pakutakse, millist teenindust müügi eel ja ajal vajatakse, instruktsioonid ja garantiid. PRICE ­ e. hind on rahasumma, mille tarbija peab maksma toote omandamiseks, milline peab olema hinnaskaala, alghind, millised võivad olla hinnasoodustused, millist hinnakujundusmeetodit kasutatakse. PLACE ­ e. turg, on müügikoht, firma tegevus tarbijale toote kättesaadavaks tegemiseks, milliseid vahendeid kasutatakse selleks, milliste kanalite kaudu toode tarbijani jõuab, kus asuvad müügipunktid, millist transporti kastatakse, ladustamine, kaubavarude kontrollimine. PROMOTION ­ e. turunduskommunikatsion, vajalik müügi tõhustamiseks, antakse sihtturule teada toote positiivsetest omadustest ja veendakse tarbijat toodet ostma, selleks

Majandus → Turunduse alused
443 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Klienditeekond

kustuvad ja positiivsed jäävad meelde). Hiljem jääb mulje järele. · Kogemuse lahterdamine- mis mida tähendab, tekib kogemus, mis peaks saama selle hinna eest. Arusaam sellest süsteemist. Tekivad aastatega. · Tehakse uusipakkumisi (saadetakse mailitsi, saadab postiga uusi voldikuid, saadavad püsiklientidele õnnitlusi, tänukirju, uudiseid, teevad püsikliendi üritusi ( nt firma laienemine, hinnasoodustused, tasuta majutus, ütelge oma arvamus arendus küsimustes). Turismiteenus- kvaliteediks loetakse, mil määral tarbitud teenus rahuldab tarbija vajadusi antud aja hetkel. Kvaliteet on siis tajumäär ((tarbimise taju on erinev igal inimesel) Vajadus muuta oma meelt (ükskord nii, teinekord na) Vajadus on muutuv, ajas, ruumis, meeleolu. Ei ole mõõdetav, prognoositav, igast indiviidist lähtuv.

Turism → Hotellimajandus
80 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Turismitalu äriplaan

korral giid ( hind vastavalt kokkuleppele) 16 Õpilastele, üliõpilastele, püsiklientidele ja pikemaajalistele talus peatujatele kehtivad hinnasoodustused 10 ­ 50%. 6.2.2. Hinnakujundus Peale mainitud äriplaani realiseerumise on välja töötatud hinnasoodustuste strateegia ja seda asutakse ka aktiivselt reklaamima. Hinnasoodustused on alates kolmandast ööbimisest, nädalast langeb hind veelgi. Samuti on koostatud soodushinnakiri püsiklientidele, õpilastele, üliõpilastele, perekondadele, suurtele gruppidele. Tasuta teenuseid pakutakse alla 7-aastastele lastele. 6.2.3. Turustuskanalid Klientide hankimisel kasutab Vaariku turismitalu Pärnu Lahe Partnerluskogu ja maakonna Turismiinfo teenuseid. Lisaks on teave kogu pakutavate teenuste osas Vaariku turismitalu interneti koduleheküljel

Majandus → Majandus
1320 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Logistika eksam

2. Logistika struktuur logistilise keti järgi. Teha ka joonis. [10 p.] Logistikat käsitletakse logistilise kaubaketina (vt. joonis 2). Kõik logistilise keti funktsioneerimiseks vajalikud tegevusalad ning nende omavaheline ladus koostöö ning sünkroniseeritus optimaalsete kulude juures moodustavadki logistika objekti. Logistika struktuur selgub logistilisest ketist:  hankelogistika – hõlmab materjalide liikumist ettevõttesse,  materjalilogistika – hõlmab materjalide liikumist ettevõtte sees,  jaotuslogistika – hõlmab kaupade liikumist koosteliini lõpust tarbijani. Kuid logistika struktuur sisaldab ka teisi struktuurse liigendamise tunnuseid, mida võib väljendada järgmise skeemiga (joonis 3). 4. Logistika prioriteedid läbi aegade. [5 p.] Logistika prioriteedid läbi aegade:  kogukulude vähendamine;  klienditeeninduse taseme tõstmine;  rentaabluse ja likviidsuse tõstmine;  kompromisside väljumine firmast ja kompromisside ...

Logistika → Logistika
87 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Hankelogistika

teenused (lepingute sõlmimine, tellimuste juhtimine, tarnsport, materjalide käsitsemine, ladustamine, säilitamine)  Tarne kontroll (järjepidev juhtimistegevus – hõlmab kohaletoimetamise aega, materjalide kogust, kvaliteedi ja sortimendi kontrollimist)  Tootmiseks vajaliku tooraine, pooltoodete jm efektiivne teisaldamine lähtekohast tootmiskohta Hankelogistika prioriteedid arenenud riikides: - Tarnijate konkurentsivõime; - Nende poolt pakutavad hinnasoodustused (pikaajaliste lepingute puhul); - Tarnete vastavus firma logistika strateegiale; - Maksimaalne kulude vähendamine; - Pikaajalised koostöövõimalused tarnijatega. TARNIJA VALIMINE Tarnija valimine on tähtis: - Strateegiliste, rahulolematusest või ebaefektiivsusest tingitud muudatuste sisseviimisel - Projektide teostamisel - Uute toodete ja teenuste kasutuselevõtmisel Tarnija valiku analüüsitavad aspektid:

Logistika → Logistika alused
40 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Lääne-Viru majutusasutused

Telkimine 3 EUR inimeselt Karavani koht 10 EUR Dusi kasutamine 3 EUR Jalgratta rent 10 EUR päev või 2 EUR tund Sauna kasutamine1. tund 20 EUR järgmised tunnid 10 EUR Hommikusöök 5 EUR Lõunasöök 5 - 10 EUR Õhtusöök 10 - 20 EUR Laste toitlustamine poole hinnaga. Pikaajalistele puhkajatele, kogu talu üürijatele võimalikud hinnasoodustused. Lääne-Viru majutusettevõtted 2012 Kasutatud kirjandus ja allikmaterjalid 15 http://www.1182.ee/baas/otsing.cgi?msona=majutus+l%E4%E4ne- virumaa&x=0&y=0 http://www.1188.ee/valdkonnad/puhkus-ja-meelelahutus/reisimine-ja- matkamine/majutusteenused/M155A?keywords=®ion_id=6 http://www.booking.com http://www.ehrl.ee http://www.haaviku.edicypages.com http://www.landvald.ee www.maaturism.ee www.mtr.mkm.ee

Turism → Turismiettevõtlus
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduse aluste eksami küsimused vastusetega

1.Turunduse mõiste ja olemus. ­ turundus ehk. Marketing seisulohti kasutavad kõik kes soovivad midagi vahetuse teel saavutada . Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke. Turundus on tegevuste kompleks, mis hõlmab keskkonna analüüsi, turundus uuringuid, toote arendamist, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut, müügitoetustegevust ja müüki ennast. 2.Turunduse üldised funktsioonid ja probleemid 1. "Turundus" teavitab inimest nendest kaupadest ja teenustest ning nende kättesaamise võimalustest, mille järel inimesele on juba niikuinii vajadus ­ siin vahendab "turundus" vajadust ja selle rahuldamist; 2."Turundus" mõjutab inimest valima olemasolevate enam-vähem võrdsete omadustega toodete või teenuste vahel, millest inimesele tõepoolest kasu võiks olla ­ siin suunab "turundus" vajadust; 3."Turundus" kujundab inimeses varem temas mitte olnud hoiakuid ja...

Majandus → Turunduse alused
203 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani Koostamine

Reklaam Kulud Kui paljudeni reklaam jõuab? Näiteks: Turismikaart 5000 krooni 8000 kaarti Näiteks: Reklaamsilt tee 2000 krooni ca 10 000 turisti hooaja jooksul servas jne Müügiprotsessi elavdavad veel mitmed ajutised ja lühiajalised meetmed, näiteks messid, laadad, näitused, võistlused, mitmesugused loosimised, presentatsioonid, tasuta toodete jagamine, hinnasoodustused (tutvumis-, püsikliendi-, sünnipäevahind) jne. Hind Oma toote hinna kalkuleerimisel peate arvesse võtma kahte põhilist asjaolu: 1. millised on Teie kulutused tootele kuni selle jõudmisel kliendini (tootmis-, transpordi- ja müügikulud); 2. millist hinda on Teie toote eest nõus maksma kliendid. Kliendid teevad oma otsuseid, võrreldes Teie toodet konkurentide omaga ning lähtudes sellest, mida Teie toode nende arvates väärt on. Kallimatel toodetel on tihti imidz, et need

Majandus → Majandus
515 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani koostamine

Näiteks: Reklaamsilt tee 2000 krooni ca 10 000 turisti hooaja jooksul servas jne 15 Äriplaan Müügiprotsessi elavdavad veel mitmed ajutised ja lühiajalised meetmed, näiteks messid, laadad, näitused, võistlused, mitmesugused loosimised, presentatsioonid, tasuta toodete jagamine, hinnasoodustused (tutvumis-, püsikliendi-, sünnipäevahind) jne. Hind Oma toote hinna kalkuleerimisel peate arvesse võtma kahte põhilist asjaolu: 1. millised on Teie kulutused tootele kuni selle jõudmisel kliendini (tootmis-, transpordi-ja müügikulud); 2. millist hinda on Teie toote eest nõus maksma kliendid. Kliendid teevad oma otsuseid, võrreldes Teie toodet konkurentide omaga ning lähtudes sellest, mida Teie toode nende arvates väärt on. Kallimatel toodetel on

Majandus → Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Äriplaan

See tähendab seda, et kui ost ületab 800 krooni, siis kingituseks antakse kas helkur, pastakas või poekott firma logoga ja andmetega. Lähitulevikus on plaanis pakkuda tooteid nii Eesti teistes linnades, seni aga toimub see tegevus ainult e-poe vahendusel. Uurimistöö kohaselt on teada, et paljud Ida-Virumaa elanikud ostaksid kodutekstiili toodangut e-poe kaudu, see on nende arvates väga mugav. Projekti elluviimisel avatakse kauplusi ainult Ida-Virumaa piires. Plaanis on hinnasoodustused alates teist voodipesukomplekti korraga ostmist, ettetellimuse eest. Samuti koostatakse soodushinnakiri asutustele, üliõpilastele. Plaanis on läbi viia erinevaid kampaaniaid. Need on nädala soodustused, nädalavahetuse soodustused. Väikest suveniiri plaanitakse kinkida noortele emadale. 16 7. ETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONAL OÜ Kodutekstiili Maailm on ettevõte, mis nõuab pidevalt töötavat tööjõudu.

Majandus → Äritegevuse alused
499 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turunduse areng: Kaubanduslik ajastu Tootmis ajastuMüügiTurundus-osakonna ajastu ...

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

Konkurentsist lähtuvad meetodid.A)Hinna-liidrid ­ üks firma kuulutab hindade muutmist ja teised järgnevad talle. Hinnaliidrid on suure turuosaga, hästi välja-kujunenud positsiooniga turul, lugupeetavad. B)Pakkumishinnad 34. Hinnakirjahindade kohandamine. Hinna tõstmise vajadus ­ kui tekivad muutused töötasudes, tooraine hindades ja turusegmentides, või kui toode jõuab elutsükli uude faasi. Kasvanud turunõudluse korral võib olla otstarbekas kehtestada lisajuurdehindlusi. Erinevad hinnasoodustused. 1) koguserabatt ­ kumulatiivne ( hinnasoodustus kasvavas kokkuvõttes mingi perioodi algusest), mittekumulatiivne (hinnasoodustus ühekordsete suurte ostude eest) 2) sesoonirabatt ­ hinnasoodustus kauba ostmise eest mitte-hooajal (talispordikaubad) 3) skonto ­ hinnasoodustus arve ennetähtaegse tasumise eest 4) krediit ­ kliendikaardiga seotud hinnasoodustus 5) kaubanduse hinnasoodustus ­ hinnasoodustus kaubandusettevõtetele mingite

Majandus → Turundus
505 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

Ühe või teise strateegia kasutamine sõltub muuhulgas tootmise tehnoloogiast ja eelkõige püsikulude suurusest. Kui need on suured ja tootmine kapitalimahukas, tuleb eelistada turu vallutamist. Kui spikreid tehakse käsikirjas, võib katsetada turukoorimisega. Kui me oleme aga selleks ostnud paljundusmasina, peame üritama vallutada võimalikult suure turu. Tasupoliitika sisaldab alati ka erinevaid taktikalisi võtteid. Neist tuntuimad on mitmesugused hinnasoodustused. Osa neist rajaneb majanduslikel, osa aga psühholoogilistel alustel. Esimeste hulka võib arvata näiteks hinna alandamise suuremate koguste või kiire maksmise puhul. Mõlemal juhul hoiab müüja kokku oma kulusid ja võib osa säästust loovutada ostjale. Samal ajal loodetakse näiteks üheksaga lõppevate hindade kasutamisel luua tarbijale teda ostma julgustav odavuse tunne. Tarbija jaoks peavad ostmist kergendama ka muud lepingutingimused peale hinna, näiteks müük järelmaksuga. 23

Majandus → Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Turunduse alused eksam

- hinnakokkulepe – müüjad lepivad kokku ühesuguses hinnas vältimaks hinnakonkurentsi; - hinnadiktaat – tootja sekkub toote edasimüügi tingimustesse; - dumping – toote eksport omahinnast või koduhinnast madalama hinnaga vabanemaks konkurentidest; - hinnadiferents – analoogseid tooteid pakutakse eri ostjatele erineva hinnaga; - hinnaregulatsiooni eiramine – riigi poolt kehtestatud hindade ignoreerimine; - tarbijaid eksitav hinnainfo ja – reklaam. Kohandumisstrateegiad A. Hinnasoodustused – tehakse mahahindlusi, mille eesmärgiks on suurendada käivet või kasvatada kasumit. - hooajaallahindlus – soodustus väljaspool hooaega ostmise eest (nt rõivaste hooajalõpumüügid); - kogusehinnaalandus – tehakse soodustus alates teatud kogusest kas rahas või kaubas (nt suuremas kotis pesupulber soodsamalt); - skonto - soodustus arve kiire või teatava aja jooksul tasumise eest; - tagasiostutasu – soodustus vana toote tagastamise eest uue ostmisel; B

Majandus → Turundus
69 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused

- hinnakokkulepe ­ müüjad lepivad kokku ühesuguses hinnas vältimaks hinnakonkurentsi; - hinnadiktaat ­ tootja sekkub toote edasimüügi tingimustesse; - dumping ­ toote eksport omahinnast või koduhinnast madalama hinnaga vabanemaks konkurentidest; - hinnadiferents ­ analoogseid tooteid pakutakse eri ostjatele erineva hinnaga; - hinnaregulatsiooni eiramine ­ riigi poolt kehtestatud hindade ignoreerimine; - tarbijaid eksitav hinnainfo ja ­ reklaam. Kohandumisstrateegiad A. Hinnasoodustused ­ tehakse mahahindlusi, mille eesmärgiks on suurendada käivet või kasvatada kasumit. - hooajaallahindlus ­ soodustus väljaspool hooaega ostmise eest (nt rõivaste hooajalõpumüügid); - kogusehinnaalandus ­ tehakse soodustus alates teatud kogusest kas rahas või kaubas (nt suuremas kotis pesupulber soodsamalt); - skonto - soodustus arve kiire või teatava aja jooksul tasumise eest; - tagasiostutasu ­ soodustus vana toote tagastamise eest uue ostmisel; B

Majandus → Turunduse alused
11 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Turundusplaani koostamine

Mis tingimustel? Tavaliselt on võimalik valida mitmesuguste erinevate hinnasoodustus-strateegiate vahel. Turunduse seisukohalt on tavaliselt olulised koguse-, hooaja-, funktsionaalsed- ning rahalised soodustused. Kindlasti tuleb iga soodustuse puhul paika panna kindlad tingimused. Tähelepanu võiks pöörata alljärgnevatele punktidele: Kas kasutakse kumulatiivset või mittekumulatiivset hinnaalandust?Kellele neid pakutakse? Missugustele kogustele missugused hinnasoodustused kehtivad? Millal kasutatakse hooajalisi hinnasoodustusi? Kui suur on siis hinnasoodustus? Kellele pakutakse? Mille eest pakutakse? Mis ulatuses? Milliseid rahalisi hinnasoodustusi kasutatakse ­ skonto, tagasiostutasu, aktsioonipreemia? Mis tingimustel? Mis ulatuses? jms. Ka hinnasoodustuste andmine tuleb korralikult planeerida ja ette arvestada. Ei tohiks enda lasta mõjutada igast hetkeolukorrast. 4. 2. 3 Hinna diferentseerimine

Majandus → Majanduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
41
doc

Turundusplaani koostamise juhend

Turunduse seisukohalt on tavaliselt olulised koguse-, hooaja-, funktsionaalsed- ning rahalised soodustused. 30 Kindlasti tuleb iga soodustuse puhul paika panna kindlad tingimused. Tähelepanu võiks pöörata alljärgnevatele punktidele: Kas kasutakse kumulatiivset või mittekumulatiivset hinnaalandust?Kellele neid pakutakse? Missugustele kogustele missugused hinnasoodustused kehtivad? Millal kasutatakse hooajalisi hinnasoodustusi? Kui suur on siis hinnasoodustus? Kellele pakutakse? Mille eest pakutakse? Mis ulatuses? Milliseid rahalisi hinnasoodustusi kasutatakse ­ skonto, tagasiostutasu, aktsioonipreemia? Mis tingimustel? Mis ulatuses? jms. Ka hinnasoodustuste andmine tuleb korralikult planeerida ja ette arvestada. Ei tohiks enda lasta mõjutada igast hetkeolukorrast. 4. 2. 3 Hinna diferentseerimine

Majandus → Turundus
94 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

1. Turunduse olemus ja turundustegevuse eesmärk. Turundus on kavandatud tegevuste kompleks, mille eesmärgiks on turul olevate tarbijate vajaduste tuvastamise, ergutamise ja rahuldamise läbi vahetusprotsessi kaudu saavutada oma eesmärke (missioonilisi, majanduslikke). Turundus on vahetusprotsess, mille käigus kaupu ja teenuseid vahetades luuakse väärtusi. Turundustegevuse eesmärgiks on muuta vahetusprotsess kergeks ja sujuvaks. 2. Turunduse 7 põhimõistet. Vajadus on inimeste poolt tunnetatav puudusseisund, millest saab vabaneda tarbimise teel. Vajadused tulenevad inimese loomusest. Liigitatakse füsioloogilised, sotsiaalsed ja individuaalsed. Soov on vajaduse erivorm, mis seostub inimese kultuuritaseme ja isiksuse-omadustega. Soovid võtavad nende objektide kuju, mis on võimelised rahuldama vajadusi, soovid on muutlikumad kui vajadused. Nõudlus: soovid ja vajadused, mis on tagatud ostujõuga, muutuvad nõudluseks. Vahetus on akt, kus soov...

Majandus → Turundus
201 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Majandusteaduse alused

1. Sissejuhatus majandusteadusesse. Võimaliku tootmise piir. 1. Majandusteadus on sotsiaalteadus, mille eesmärk on majandusagentide käitumise ja üldisemas mõttes majandusnähtuste kirjeldamine, mõõtmine, ennustamine ja seletamine. Majandusteadus erineb teistest sotsiaalteadustest sellega, et suuremat rõhku pööratakse mõõdetavatele teguritele nagu raha ja matemaatilsed meetodid. 2. Mikroökonoomika on majandusteaduse osa, mis uurib ettevõtete ja tarbjate käitumist turgudel (nt. tööjõuturg ja kaubaturg). Mikroökonoomikas lähtutakse ühest majandussubjektist. Mikroökonoomika kirjeldab nii neid otsuseid kui ka nende tulemustena kujunenud sündumste ja protsesside kogumit. 3. Makroökonoomika uurib majandust kui tervikut. Tema uurimisojektideks on üldised rahvamajanduslikud nähtused (nt. töötus, tööhõive, üldine hinnatase). Makroökonoomika baseerub mikroökonoomika põhitõdedel ja niiviisi on nad omavahel ka otseselt seotud. 4. Pi...

Majandus → Majandusteaduse alused
26 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud:  Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse.  Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
25
odt

Logistika alused põhjalik konspekt

· Tootmisjäätmete vältimine · Pooltoodete parem kasutamine · Nõudluse planeerimise täiustamine · Vaheladudest loobumine ja varude vähendamine · Transpordivahendite maksimaalne lastitavus · Minimaalsete tariifidega vedamine(makstakse 2 otsa kinni nt) Hankelogistika eelistused · Tarnijate konkurentsivõime · Nende pakutavad hinnasoodustused pikaajalise lepingu puhul · Tarnete vastavus firma logistika strateegiale · Maksimaalne kulude vähendamine · Pikaajalised koostöövõimalused tarnijaga Hankelogistika strateegia väljatöötaja peab oskama majanduslikult põhjendada, miks, mida, kui palju, kellelt ja missugustel tingimustel osta. Hankelogistika algab organisatsiooni materjalivajaduste kindlakstegemisega(spetsifikatsioon, sortiment, kvaliteet, kogus)

Logistika → Logistika alused
324 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

Turundaja saab riski vähendada kasutades ekspertide ja asjatundjate kinnitusi, andes põhjalikke kasutusjuhiseid ja lisagarantiisid. 4. Ostmine ja ostujärgne käitumine Tarbija ostuotsust mõjutavateks teguriteks on:  vahendaja maine,  kaubavalik,  teenindustase, 18  isiklikud kontaktid,  hinnasoodustused,  maksetingimused (kaardiga, sularahaga, ülekandega) jm. Toote tarbimisväärtust hinnatakse peale ostmist. Peale ostu on tarbija kas rahul (kui ostetu vastab ootustele ja see salvestatakse mällu) või rahulolematu (ostetu ei vasta ootustele, ostja võib taotleda firmast hüvitust, kaebab tarbijakaitsele, boikoteerib müüjat ja levitab negatiivset infot toote kohta). 4.3 TARBIJAKÄITUMIST MÕJUTAVAD TEGURID 4.3.1 Sisemised tegurid 1. Isiksus

Majandus → Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
70
doc

Logistika ja transport ärilogistika konspekt

Finantsriskid Materjalide Logistiline juhtimine hankimise strateegia Minimaalsed kogukulud P Hankijate R konkurentsivõime Minimaalsed varud I Aja juhtimine: õigel ajal O Hinnasoodustused kaupade kohaletoimetamine R I Riskide ja vigade T Tarne- ja varudega vähendamine E seotud kulude Likviidsuse ja rentaabluse E vähendamine suurendamine D Väärtust lisavate alliansside

Logistika → Baaslogistika
121 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Toote elutsükli mudel lk 140 Tootel on oma elu, nagu kõigil elusorganismidel, mis algab sünniga, läbib teatud etappe ja lõpeb surmaga. Elutsükli kontseptsiooni saab kasutada turu, toote ning brändi arengu analüüsimiseks. Toote elutsükkel on aeg toote kavandamisest kuni toote lõppemiseni. Neli faasi. Osad autorid toovad välja enne juurutusfaasi veel arendusfaasi Tunnus Juurutus Kasv Küpsus Langus Turunduse- Turu loomine, Turu hõlvamine, eeliste Turuosa kaitsmine, Saagikoristus, rentaabluse eesmärk tarbija teavitamine, rõhutamine brändi lojaalsuse tõstmine, toote poolehoiu võitmine säilitamine kõrvaldamine Käive Väike, kasvav Kiiresti kasvav Stabiliseeruv, kahanev Kahanev Kasum...

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Äriplaani koostamine

o võimalused ­ kuhu võiks teenused / tooted tulevikus areneda SWOT analüüsi abil hinnatakse valitud strateegiat ja võimalikke riske. Strateegiliste võimaluste hindamiseks hinnatakse, kas ettevõte on pigem nõrk või tugev, kas rohkem on ohte või võimalusi. Oluline on hindamisel tegurite olulisus ja mõju suurus, mitte nende arv! 7. HINNAKUJUNDUS Hinnakujundusmeetodid? ­ millist meetodi kasutada teenuste / toodete hinna määramisel? Hinnasoodustused ­ kellele ja millises ulatuses? Maksetingimused, tähtajad? Tooge välja mõned toodete / teenuste hindade näited! 8. KONKURENTS Konkurentide kirjeldus, nende iseloomulikud jooned, eelised-puudused. Teie eelised konkurentide ees? Kui kerge on potentsiaalsetel konkurentidel tulla samasse valdkonda tegutsema? Konkurentsiuuringu kõige olulisemaks tulemuseks on oma ettevõtte konkurentsieeliste leidmine. NB! Konkrentsieelis ei pruugi olla igavene

Majandus → Majandus
185 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Äriplaan kohvikule

Sisukord Lühikokkuvõte........................................................................................................................4 Üldised andmed......................................................................................................................6 1.Äriidee.................................................................................................................................7 1.1Konkurentsieelis............................................................................................................8 1.2Visioon...........................................................................................................................8 1.3Missioon........................................................................................................................8 1.4Eesmärgid.................................................................................................................

Majandus → Äriplaan
784 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

Selle aluseks võib olla: · Tarbijate segmenteerimine ­ allahindlused õpilasele ja pensionärile · Toode - erisugused pakendid, disain · Bränd ­ samale tootele on kujundatud nii odav kui ka kallis bränd · Jaotuskanal ­ restoranides ja kiirtoidukohtades on karastusjoogid kallimad kui kauplustes. · Asukoht ­ erisugune hind erinevas kohas nt piletihind sõltub istekohast · Aeg ­ elektri öötariif, päevahind restoranis. · Hinnasoodustused · Soodustusi tehakse selleks, et tootjapoolne hinnaalandus kanduks lõpptarbijale, mitte ei lisanduks vahendaja kasumile. Samuti on eesmärk suunata esmatarbijaid prooviostude tegemisele. · Meetoditeks on: · Proovipakkumised · Talongid · Tasuta eksemplarid · · Hinnapsühholoogia · Tarbijad ei mõtle ratsionaalset. Nad tajuvad hindu erinevalt. · Mittestandardsed hinnad on kaubanduses väga levinud, sest inimesed tajuvad ümardamata hindu madalamatena kui realsed 10 senti

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
39
docx

Juhtimispraktika

nõus maksma seda hinda mida Aru Grupp pakub, siis peab Aru Grupi juht uuesti läbirääkima transpordifirmaga, et nende poolt hinda alla saada. Mintzbergi järgi on tegu suhtlemisega seotud rolliga. Ettevõtte juht üritab transpordi firmaga tega läbirääkimisi, et saada paremat hinda ja selle läbi võita endale uus klient. Fayoli järgi on tegu läbirääkijaga. Juht proovib saada uue hinnaga trandsporditeenust. 15.00 ­ Teha Iirimaa klientidele uus hinnapakkumine ja hinnasoodustused ning läbi rääkida see tootmisdirektoriga. Mintzbergi järgi on tegu otsustamisega seotud rolliga. Juht peab otsustama milline omapoolne pakkumine on kõige efektiivsem ja kasulikum ettevõttele. Fayoli järgi on tegu läbirääkijaga. Kuna juht püüab saada enda jaoks parimat hinnapakkumist ja seeläbi mitte klienti kaotada. 16.00 ­ juht vaatab üle erinevad projektid müügiosakonnas ja kui kaugele on need jõudnud ning kas on probleeme tekkinud klientidega ning üritab need lahendada

Majandus → Juhtimine
360 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

mitmeid brände. 30. Tooge välja ja iseloomustage tarbija ostuotsustusprotsessi astmeid ja kuidas mõjutab riski suurenemine ostuotsustusprotsessi. Ostuotsustusprotsess on ostuotsuse kujunemise viieastmeline jada. Vajaduse määratlemine Info kogumine Alternatiivid võrdlemine Ostmine Ostujärgne käitumine Tarbija ostuotsust mõjutavateks teguriteks on: · vahendaja maine, · kaubavalik, · teenindustase, · isiklikud kontaktid, · hinnasoodustused, · maksetingimused (kaardiga, sularahaga, ülekandega) jm Sõltuvalt tootest kulutab tarbija erinevalt jõudu info hankimisele, erinevate poodide külastamisele, toodete ja nende hindade võrdlemisele. Lõppotsus võib algsest kavatsusest erineda mitme asjaolu tõttu: · väljavalitu ei pruugi olla parajasti müügil; · kaubaväärtust alandava info saamine; · eeldatav risk ­ ostuotsuse edasilükkamisele avaldab olulist toimet eeldatav risk, mis

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Turunduse alused

Erinev tarbija omistab ühele kriteeriumile erineva kaalu. Paljude jaoks on hind olulisim, aga mõnele tarbijale on see täiesti tähtsusetu. 4. Otsustamine Tarbija võrdleb mitmesuguseid võimalusi ja seejärel paneb need kaubamargid järjekorda. Üldjuhul plaanib ta osta kõrgeima hinnangu saanud margi ja tavaliselt see ka ostetakse. Tarbija ostuotsust mõjutavateks teguriteks on vahendaja maine, kaubavalik, teenindustase, isiklikud kontaktid, hinnasoodustused, maksetingimused jm. 5. Ostujärgne käitumine Toote tarbimisväärtust hinnatakse peale ostmist. On kaks võimalust ­ kas tarbija on oma tehinguga rahul või mitte. Rahul ollakse, kui ost vastab ootustele. Konkreetne info salvestub mälus ootama järgmist korda, kui ostja on otsustusprotsessi esimeses etapis. Tarbimisel kogetud rahuldus soodustab inimese kinnistumist (lojaalsust) kaubamärgi püsiostjaks. Kui

Majandus → Turundus
526 allalaadimist
thumbnail
58
pdf

Turismitalu Äriplaan

vanusegrupi puhul just neile sobivat reklaamivormi. Noortele suunatud reklaampinnana kasutaksime sotsiaalvõrgustikku ning vanematele inimsestele näiteks Vikerraadios või raadios Elmar. Ettevõtte arenedes plaanime rakendada ja reklaamida erinevaid hinnasoodustusi. Peale mainitud äriplaani realiseerumise töötatakse välja hinnasoodustuste strateegia ja seda asutakse ka aktiivselt reklaamima. Plaanis on hinnasoodustused alates kolmandast ööbimisest, nädalast langeb hind veelgi ning seda koostöös teiste sarnaste turismitaludega ja kindlasti elamusretkede korraldajatega, olgu need veematkade või hobuseikluste korraldajad. 27 6 TURUNDUSPLAAN 2015. aastaks on Hanso turismitalu kasumlikult tegutsev turismiettevõte, mille pakutavate kvaliteetsete vabaajateenuste järele valitseb aastaringne nõudlus.

Majandus → Ettevõtlus alused
589 allalaadimist
thumbnail
108
pdf

RAAMATUPIDAMINE

I RAAMATUPIDAMISE ALUSED 1. RAAMATUPIDAMISE SEADUSES KASUTATAVAD MÕISTED Raamatupidamise seaduse eesmärk on õiguslike aluste loomine ning põhinõuete kehtestamine rahvusvaheliselt tunnustatud põhimõtetest lähtuva raamatupidamise ja finantsaruandluse korraldamiseks. Raamatupidamise seaduses defineeritud mõisteid ja alusprintsiipe kajastavad Raamatupidamise Toimkonna juhendid (RTJ). Nendes sätestatakse konkreetsed reeglid rakendatavate arvestuspõhimõtete ja informatsiooni avalikustamise osas. Raamatupidamise seaduses kajastatakse mõisteid järgmiselt: VARA – raamatupidamiskohustuslase valitseva mõju all olev ressurss, mis on tekkinud minevikusündmuste tagajärjel ning mis eeldatavalt toob tulevikus majanduslikku kasu. KOHUSTIS (RT juhendites kasutatakse ka samatähenduslikku mõistet kohustus) – raamatupidamiskohustuslase eksisteeriv kohustus, mis tuleneb mineviku sündmustest ja millest vabanemine eeldatavalt vähendab majandusl...

Majandus → Raamatupidamine
24 allalaadimist
thumbnail
89
docx

Mikro- ja makroökonoomika konspekt

erinevused pole seotud ei toote tootmis- ega transpordikulude erinevusega. o Esimese astme diskriminatsioon - müüja võtab igalt ostjalt kõrgeima hinna, mida too on nõus maksma ning nõuab iga ühiku eest erinevat hinda. o Teise astme diskriminatsioon - erineva ostukoguse eest küsitakse erinevat hinda (nt hulgihind ja jaehind). o Kolmanda astme diskriminatsioon - erinevatelt ostjatelt nõutakse erinevaid hindu (nt hinnasoodustused tudengitele). · Oligopol ­ väike arv firmasid, miks üksteisest vastastikku sõltuvad. Vastastikuse sõltuvuse tõttu sõltuvad iga firma otsused teistest otsustest. · Oligopoli tunnusjooned: o Info ei ole täielik. o Turul on väike arv firmasid, mis on üksteisest vastastikku sõltuvad. o Toodang on homogeenne või diferentseeritud. o Märkimisväärsed sisenemisbarjäärid on tingitud mastaabisäästust või

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
504 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

Erinev tarbija omistab ühele kriteeriumile erineva kaalu. Paljude jaoks on hind olulisim, aga mõnele tarbijale on see täiesti tähtsusetu. 4. Otsustamine Tarbija võrdleb mitmesuguseid võimalusi ja seejärel paneb need kaubamargid järjekorda. Üldjuhul plaanib ta osta kõrgeima hinnangu saanud margi ja tavaliselt see ka ostetakse. Tarbija ostuotsust mõjutavateks teguriteks on vahendaja maine, kaubavalik, teenindustase, isiklikud kontaktid, hinnasoodustused, maksetingimused jm. 5. Ostujärgne käitumine Toote tarbimisväärtust hinnatakse peale ostmist. On kaks võimalust ­ kas tarbija on oma tehinguga rahul või mitte. Rahul ollakse, kui ost vastab ootustele. Konkreetne info salvestub mälus ootama järgmist korda, kui ostja on otsustusprotsessi esimeses etapis. Tarbimisel kogetud rahuldus soodustab inimese kinnistumist (lojaalsust) kaubamärgi püsiostjaks. Kui

Majandus → Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
60
pdf

Juhtimisarvestus konspekt-ülesanded (TAK0010; 2019/2020)

* ​tavaliselt koostatakse koos müügiplaaniga ka raha eeldatava laekumise tabel, mida hiljem kasutatakse finantsplaneerimisel Müügi prognoosimisel tuleks arvesse võtta järgmised tegurid: eelnevate perioodide müügikäibe suurused ja trendid, üldmajanduslikud trendid ja peamised makromajanduslikud näitajad, majanduslikud (ja muud) trendid ettevõtte tegevusharus, poliitilised ja juriidilised aktid, ettevõtte hinnapoliitika ja hinnasoodustused, järelmaksupoliitika, toodete reklaamikavatsused, konkurentide eeldatav tegevus, kavandatavad uued tooted ning nende mõju, turu-uuringute ja turutestide tulemused. 2. Perioodi eelarvestatud lõppvarud Optimaalsete varude tagamine tähendab balansseerimist kahe vastandliku eesmärgi vahel. Ühest küljest ei soovi ettevõte müügitulu vähenemist ja klientide kaotamist mitteküllaldaste varude tõttu, teisest küljest aga on liigsed varud äärmiselt kulukad (“külmutatud raha”).

Majandus → Juhtimisarvestus
226 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

1. Turunduse olemus: Turundus ehk marketing sai oma nime turu järgi, kus vanasti toimusid kauba vahetused raha või teiste toodete vastu linna keskel oleval turuplatsil. Turundus tähendab firma juhtimist turust lähtuvalt. Hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turunduskanalite valikut, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast jpm. Ajalooliselt on levinumad kolm turundustõlgendust: · Turundus kui kaubandustegevuse organiseerimine · Turundus kui kaupade realiseerimise organisatsiooniliste, tehniliste ja kommertsfunktsioonide süsteem · Turundus kui tootmise juhtimise turukonseptsioon Turunduse 5 põhialust · Kõige tähtsam on tarbijakesksus; · Tarbijad ei osta toodet, vaid probleemilahendust; · Turundus on liialt oluline jätmaks see üksnes turundusosakonna mureks; · Turud on heterogeensed; · Turud ja tarbijad on pidevas muut...

Majandus → Turundus
430 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun