ÄRIPLAANI KOOSTAMINE
KODUKANDI KOOLITUSKESKUS
LEKTOR : MARGIT KOOL
2009 ÄRIPLAANI KOOSTAMINE
Mis on äriplaan?
Äriplaan on äritegevuse planeerimise ja analüüsimise tulemusel tekkiv kirjalik dokument, mille järgi mõeldud
äriideed ellu viiakse. Äriplaani kohendatakse vastavalt muutuvatele tingimustele majanduses.
Miks on äriplaan vajalik? äriplaan on äritegevuse alusdokument, mis näitab kuidas ja mil viisil te majandustegevust kavandate ja annab suunised igapäevasteks majandusotsusteks; äriplaan on oluline finantseerijate jaoks; äriplaan on oluline finantseerimise saamiseks; äriplaani ettevalmistamine sunnib uurima äritegevuse erinevaid aspekte ja mõtlema põhjalikult äriidee peale; võimaldab läbi mängida erinevad stsenaariumid ja avastada varakult võimalikud ohud.
Äriplaani koostamiseks on olemas erinevaid skeeme, kuid hoolimata sellest, millise skeemi valite, on oluline
selle koostamise juures, et kõik vajalik oleks analüüsitud ja kirjeldatud. Ei ole ka oluline millises järjekorras
teemasid äriplaanis kirjeldate. Samuti ei ole piiranguid äriplaani mahukusele see võib olla näit. 10 lk. aga
ka näit. 100 lk. pikk. Tähtis on, et kõik olulised teemad oleksid n.ö. lahti kirjutatud.
NB! Suhtuge äriplaani koostamisse põhjalikkusega. Nõrgast äriplaanist ei ole kuigi suurt abi
majandustegevuse juhtimisel!
Äriplaani kirjutamise printsiibid :
1. ei ole olemas üht õiget viisi äriplaani koostamiseks ja kirjutamiseks äriplaanid erinevad üksteisest ülesehituse kui ka sisu poolest, sõltudes plaanitud majandustegevuse eripäradest. 2. Kirjutage plaan asjalikus sõnastuses! 3. Peatükid kirjutage lühidalt ja eraldage üksteisest! 4. Kasutage alapealkirju ja muid vahendeid olulise esiletõstmiseks tekstist! 5. Toetage võimalusel kõiki väiteid numbritega, %-dega! 6. Kasutage kindlat kõneviisi (Uuringud näitavad, et..., meie usume et jne.), mitte tingivat (tulu oleks..., klientideks võiks olla.... jne.) 7. Äriplaan tuleb korralikult köita ja vormistada juba selle kätte võtmine peab jätma usaldusväärse mulje! 8. Äriplaan peab osutama nii positiivsetele kui negatiivsetele külgedele, usutavuse huvides peaks plaan tunnistama ja selgitama ka plaanitud majandustegevuse puudusi, probleeme ja kitsaskohti ning ka võimalikke lahendusi neile. 9. Äriplaan peab rõhutama teie ideede eripära !
Veel mõned täiendavad nõuanded äriidee analüüsiks ja äriplaani kirjutamiseks...
Hoiduge liigsetest üldsõnalistest makromajandulikest analüüsidest -
oluline on kirjeldada mõjusid, mis teie MTÜ majandustegevust just otseselt puudutavad (näit.: erinevad
üldisest majandusarengust tingitud mõjud, planeeritud valdkonna eripärad, kohalikest oludest / eripäradest
tingitud mõjutajad jne.) Tooge väja konkreetsed faktid ja trendid lähitulevikus teie plaanitud idee valdkonnas.
See annab võimaluse oma tegevust tulevikus täpsemalt planeerida . Pange kirja minevik ja kompetentsid kirjeldage, mida olete seni saavutanud see näitab
MTÜ aktiivsust ja majandamisoskust. Kas ideede käivitamiseks on olemas vajalike oskustega ja
kogemustega inimesed? Jälgige seoseid jälgige, et äriplaani tekstiosas toodud faktiline informatsioon kattuks infoga finantsosas (näit. kui plaanite teha täiendavaid investeeringuid 2. tegevusaastal , siis kindlasti peab
plaanitu kajastuma ka finanstprognoosides) Pessimistlik printsiip! vahel on raske hinnata reaalselt oma turgu, müügiprognoose
ja kulusid . Vaatamata sellele proovige hoiduda suuremate tulude ja väiksemate kulude planeerimisest. See
võib olla tingitud tahtlikust andmete ilustamisest, juhuslikust tulemusest või juhul, kui ei ole tehtud piisavalt
eeltööd projektiga seonduvate teemade välja selgitamiseks. Oluline on, et finantsprognoosid oleksid pigem
pessimistlikud / realistlikud kui optimistlikud.
________________________________________________________________________________________________________ 2
Äriplaani koostamine. Kodukandi Koolituskeskus
2009. AASTA RIIGIEELARVE SEADUS Sealhulgas muudest või majandustegevusest mitteresidentidelt teistelt riigiasutustelt muudelt residentidelt Konsolideerimata määramata allikatest Konsolideeritud laekumistega seotud laekumistega seotud lae
...........................................................................................17 .........................................................................................................................................17 .....................................................................................................................................22 2 KOKKUVÕTE Käesoleva töö eesmärgiks on koostada äriplaan oletuslikule ettevõttele- eralasteaia Karikakar rajamiseks ........linna. Selline mõte on tulnud seoses ...... lasteaia kohtade vähesusega. Plaanis oleks rajada eralasteaed ………. isiklikku eramajja, mis asub ........linnas, ..linnaosas. Maja asukohta arvestades on asukoht sobiv nii ..linnaosas teenust vajavatele lastele kui ka kesklinnast pärit lastele. Ahvatlevaks on selline eralasteaed oma asukoha pärast sest kuigi asub linnas on see siiski looduses ja eemal linnakärast
litsentsid ja patendid, rakendusuuringute tulemused; ärikontaktid kodu- ja välismaal; olemasolevate toodetega rahulolematud tarbijad; pärand, kinnisvara. Äriidee leiab väljenduse äriplaanis. Et tulevane ettevõte suudaks selgelt määratleda oma nõrgad ja tugevad küljed, tooted ja teenused, tarbijad, turustuskanalid ja teised edukaks konkureerimiseks vajalikud komponendid, siis tuleb koostada üksikasjalik ja põhjendatud äriplaan. Äriplaan on ettevõtte äriidee edasiarendus, ta kajastab sõnades ja numbrites seda, milliseid võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärgi saavutamiseks ja milliseid ressursse ta selleks vajab. Ettevõte ei saavuta kiiret arengut, kui tal puudub eesmärk ja teadmine, kuidas seda saavutada. 5.2. Ettevõtte missioon, visioon tema tulevikust ning tegevuse eesmärgid Enne täpsemate eesmärkide püstitamist ja konkreetsete tegevuskavade väljatöötamist tuleks endale
Enne müügieelarve koostamist tuleb kindlaks määrata turundus- ja müügieesmärgid ning nagu juba öeldud, teha müügiprognoosid. Müügiprognoosi peab juhtkond kinnitama, alles peale seda saab müügiprognoosist müügieelarve. Arutelu käigus viib juhtkond tavaliselt sisse mõned muudatused ja seega müügieelarve ei pruugi olla müügiprognoosi täpne koopia. Müügiprognoosi koostamine on keeruline ja raske ülesanne, hõlmates palju kaalumist vajavaid tegureid : · viimane müügimudel, kaasa arvatud trendid; · keskmised majandusnäitajad; · turu-uuringute ja katsete tulemused; · omaks võetud hinna-ja arvestuspoliitika; · konkurents; · tarbija eelistused ja seadusandlus jne.(viide 2). Samuti tuleks müügieelarve teha nende klientide baasil, kellega on plaaniaastaks lepingud juba sõlmitud
I aasta II aasta Kas ettevõte hakkab/on registreeritud käibemaksukohustuslaseks (jah/ei) jah jah Krediiti müügi osakaal käibest (kui suur osa müügiarvetest laekub järgmisel kuul) % 3 3 Hoonete amortisatsiooninorm % 2 2 Seadmete amortisatsiooninorm % 15 15 Immateriaalse põhivara amortisatsiooninorm % Finantsprognooside täitmise juhend 1. Täita ära "Algandmed" lehel kõik rohelise taustaga lahtrid! 2. Täita ära "Tooted" lehel kõik andmed! NB! Sinisega täidetud lahtrid on näitlikud ja neid saab muuta! 3. Täita ära "Bilanss" lehel eelmise tegevusperioodi veerg (B) kui majandustegevust on varem toimunud 4. Täita ära "Kassavood" lehel tühjad lahtrid! Siin esitada andmed projekti esimese 12 kuu kohta.
51- Omanik/FI 10- E või ev Pm.maa, 12-Pm.maa, juht 1 - omandis, 11-Pm.maa, ühiskasutuse Maakasutus v_toojou_a jrk Aasta 5_Maakond ha renditud, ha s, ha kokku astauhik X1 X3 X4 X5 X6 X7 X8 1 2000 Jõgeva 0,00 2 177,00 0,00 2 177,00 0,00 2 2000 Jõgeva 0,00 872,00 0,00 872,00 0,00 3 2000 Jõgeva 46,70 38,00 0,00 84,70
analüüsimine Turundus- ja finantstöötaja -Ettevõtte finantsasjadega töötamine -Ettevõtte turundusasjadega töötamine -Eelarve haldamine -Reklaami planeering -Lepingute koostamine IT-tehnik -Infobaasi arendamisele kaasaaitamine -Ettevõttesiseste infotehnoloogiliste küsimuste lahendamine 6. Turg 6.1. Turuülevaade Toote klientideks on põhiliselt maavarade kaevandamisega seotud ettevõtted. Klientideks on nii maavara kaevandajad kui kaevandamistehnoloogia väljatöötamisega tegelevad ettevõtted.
Kool HIINA KIIRTOITLUSTUS SÖÖGIKOHT Äriplaan Juhendaja: Linn SISUKORD 1. ETTEVÕTTE LÜHIÜLEVAADE ........................................................................3 2. ETTEVÕTJA ÜLEVAADE...................................................................................3 3. JUHTKOND JA PERSONAL............................................................................... 4 4.VÄLISKESKKOND...............................................................................................6 4.1. Väliskeskkonna mõjud ärile............................................................................6 4.2.Eesti majanduse hetkeseisund.......................................................................... 6 5.TEGEVUSE EESMÄRGID JA POLIITIKA..........................................................7 5.1.Tegevuse eesmärk ja ülesanded..................................................................
Kõik kommentaarid