Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Hinnasoodustuse probleemid (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Margit Keldo
HINNASOODUSTUSE PROBLEEM
MS III kaugõpe


Oletagem, et meil on tegemist ettevõttega, mis toodab igapäevast toidukaupa ja mille
ühe kuu tegevuse kohta on teada järgmist:

Püsivkulud on 15,000.00 krooni
Muutuvkulud on 5.50 krooni
Toote väljamüügi hind ettevõttest 10.00 krooni
Müügikäive 1 kuus 4,000.00 tk
Müügilaekumine 40,000.00 krooni


1 Arvutage kasum ja kasumilävi praeguste andmete juures (Milliste valemite teadmine
tuleb kasuks)


Kasumiläve punkt (ühikutes) = püsikulud/(hind- ühiku muutuvkulud)




15000/(10-5,5)= 3333.33 tk


Kasum =(Käive* jääktulumäär)- püsikulud

Jääktulumäär= (ühiku hind - üh muutuvkulud)/ühiku hind = 0.45


40 000* 0, 45 – 15000 = 3000.00 kr on kasum

2 Arvutage, kui palju (mitu%) peaks müügikäive ja müük ühikutes kasvama, et 5%-sest

hinnaalandusest ettevõte vähemalt endise suurusega kasumi saaks






uus hind 10kr - 5%= 9.50 kr


Uus kasumilävepunkt= 15000 / ( 9.5 – 5.5)= 3750.00 tk



Uus jääktulumäär= (9,50-5,50)/9,50= 0.42
uus käive peaks olema kasum+püsikulud/jääktulumäär= 42750.00 kr
uus käive ühikutes=42750/9,50= 4500 tk
käive peaks kasvama 4500-4000= 500.00 tk võrra
4500*100/4000= 113% 13% peaks käive kasvama

3 Missugune minimaalne müügimahu kasv (%) korvaks 5%-st hinnaalandust, kui sellega käiks


kaasas ka püsivkulude suurenemine (nt lisakulu müügi stimuleerimisele)


1000 krooni võrra








Kasumilävepunkt= (15000+1000)/(9,5-5,5)= 4000 tk




Käive=kasum+püsikulud/jääktulumäär= 45125 kr




uus käive ühikutes=45125/9,50= 4750 tk





4 Hinnake tulemust, kui tegelikult saavutati 5%-sele hinnaalandusele (lisakulutusi ei tehtud)

müügikäibe kasv 5%



Hinnalangusest tingituna langes ka ühiku jääktulu
Jääktulu= ühiku hind - ühiku muutuvkulud = 10,00-5,50 = 4,50kr algse hinna puhul
uue hinna puhul on see 9,50 - 5,50 = 4,00 kr.
Müügikäive kasvas200 tk võrra
4200 tootele kuus
Rahaliselt tähendab see 4200 * 9,50=
39900 kr laekumist, mis on väiksem toote alghinnaga
müügi laekumisest
kasumilävepunkt ühikutes on
3750 tk
rahas
35625 kr
jääktulumäär
0.42
kasum = (0,42*4200)/15000 =
0.12 kr, see tähendab, et toode müüdi omahinnaga
kui eesmärk oli suurendada turuosa või likvideerida laojäägid, siis hinnalangus õigustas ennast
kulutused tootele teeniti müügiga tagasi. Kindlasti ei tasu toodet sellise hinnaga müüa pikaajaliselt,
kui see on ainuke müügiartikkel, mis peab tagama ettevõtte püsimajäämise.




5 Kuidas hindate 5%-se hinnaalanduse stimuleerivat mõju tarbimisele (rakendage oma

teadmisi taju iseärasustest ja hinnatundlikkusest erinevate toodete puhul)? Kuidas tuleks

hinnasoodustusest teada anda ja milliste müügi stimuleerimise võtetega oleks seda hea
kombineerida?




Tarbija tajub hinna langetamisel pigem oma rahalist võitu, kui hinna protsendilist langust, kui
leiva, mida ostetakse 1 päts nädalas, hind on 10,00 kr ja see langeb 0,50kr võrra, siis ilmselt
on hinnalangus vähemolulisem, kui näiteks selle konkreetse leiva maitseomadused või kaal.
Kui langeb aga 10,00 kroonise bussipileti hind, mida tuleb osta kaks korda päevas umbes 20
päeval kuus, siis ilmselt valiku võimalusel langeb otsus soodsama bussifirma kasuks, kuna säästetud
summa võimaldab osta lisaks bussipiletile ka pool leiba nädalas.
Selliste ostude puhul, mille alghind on aga tunduvalt suurem ja mida ostetakse pikaks ajaks
näiteks 200 000,00kr maksev auto, on 5 protsendiline hinnasoodustus ostja jaoks juba oluline kokku-
hoid . Kui automarkide vaheline eelistus on paigas ja otsusta tuleb veel vaid hinna alusel, siis
ilmselt ostetakse see auto, mille saab kätte umbes 10 000 krooni soodsamalt.


Lõpptarbijale suunatud soodustused on seotud tõmbestrateegia rakendamisega. Konkreetsete
vahendite valik sõltub püstitatud eesmärkidest.
Stimuleerimise võtteid on erinevaid:
Hinna pakkumine e. ergutushind (alandatud hinnad, soodus­kupongid) - reklaam ajalehes .
Pakkumise aktiviseerimine (konkursid, mängud, loteriid) - näiteks tellides ajalehe aastaks, võid
võita suusareisi kaugele maale.
Esitlus müügikohal, müügi kohtreklaam (riiulisildid, reklaamikirjed pakkimisvahenditel,
väljapanekud vahekäikude otstes ja eraldi püst­vitriinides, kuvarid, siseraadio, näitused jne.).
Viimast varianti saab kasutada pigem leiva kui auto hinnale tähelepanu juhtides, kuna autosalongid
on enamasti eraldiseisvad hooned ning neid külastavad konkreetsest tootest huvitatud inimesed.
Suurtes ostukeskustes aga on alati võimalus kallutada inimesi emotsiooni ajel ostule.


Suhteliselt lühiajaline kampaania kindla lõppkuupäeva ja kaasnevate soodustuste loeteluga ,
mis on kas teles, raadios või ajakirjanduses tarbijani toodud ning mida toetavad poodides
lisaviidad on osutunud kõige efektiivsemateks.
Stimuleerimise võtted ja kaup peavad olema omavahel seotud. Näiteks on mõttekas alustada
aastalõpu sooduskampaaniaid enne, mitte pärast jõule; hooaja lõpumüük suuskadele annab parema
tulemuse, kui ilmad lubavad samal hooajal veel kasvõi ühe sõidu teha. Jaanipäeval suuski müües
ületaksid kulud kampaaniale ilmselt tulud mitmekordselt.
Hinnasoodustuse probleemid #1 Hinnasoodustuse probleemid #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-01-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 53 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Margen Jürgens Õppematerjali autor
Excelis tabelid ning küsimused ja vastused.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
171
xls

Finantsnäitajate arvutamine

Kontrolling ja juhtimisarvestus Kulude liigitamine Harjutused Teema 1.Kulude liigitamine Ülesanne 1.1 Iga järgmise kuu kohta märkida, kas tegemist tootekuluga (t) või perioodikuluga(p): a) veinitehase poolt ostetud viinamarjade maksumus; b) pizzaahjude soetamismaksumuse mahaarvestus (kulum) pizzarestoranis; c) lennukompaniis töötavate lennukimehaanikute palgad; d) turvameeste palgad linna kaubamajas; e) kulud kommunaalteenustele tootmistsehhis; f) tootmisseadmete kulum; g) müügijuhi ametiauto kulum; h) tootmishoone kindlustus; i) tootmisjuhi palk; j) turustusjuhi põhipalk; Ülesanne 1.2 Viguri valmistamise kulu tooteühikule on järgmine: 1 Põhimaterjal 6.0 2 Põhitöötasu 1.2 3 TÜK muutuv osa 0.6 4 TÜK püsiv osa

Majandus
thumbnail
85
pdf

Konspekt

Mainori Kõrgkool Matemaatika ja statistika Loengukonspekt Silver Toompalu, MSc 2008/2009 1 Matemaatika ja statistika 2008/2009 Sisukord 1 Mudelid majanduses ............................................................................................................. 4 1.1 Mudeli mõiste ......................................................................................................................... 4 1.2 Matemaatilise mudeli struktuur ja sisu ................................................................................... 4 2 Funktsioonid ja nende algebra............................................................................................... 5 2.1 Funktsionaalne sõltuvus ....................................

Matemaatika ja statistika
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

Piirangud Bostoni maatriksi kasutamiseks. Põhiidee: Oma toodete positsiooni turul kaalutakse lähimate konkurentide toodete suhtes. Tulemusena saadakse ülevaade oma pakkumise portfelli jaotuse kohta selle perspektiivsusest tulevikus. Eriti hästi on Bostoni maatriksi analüüs ühendatav rahavoo planeerimisega. 24. Kaubamärk: definitsioon, kaubamärgistrateegiad (tootjamargid- individuaal- ja perekonna-, müügimargid ja kombineeritud strateegia, üldmarke ehk margitu kaup). Juriidilised probleemid. Uued suunad.: kollektiivmargid, korparatiivsed margid kaubamärgi filosoofia laienemine (riik kui kaubamärk). Kaubamärk, s.o .nimi, termin ,märk või kujundus või kombinatsioon neist, mis on kavandatud eristama ühe tootja kaupu või teenuseid teise tootja (konkurendi) omadest. Kaubamärk on tootja lubadus tarnida oma ostjatele püsivalt teatud omaduste kogumit, hüvet või teenust. Hea kaubamärk on nagu kvaliteedigarantii. Margistrateegia. Kui firma

Turundus
thumbnail
40
doc

Majanduse alused

1.Mikroökonoomika . Sissejuhatus. Majandusteadus on majandussubjektide käitumise seletamise viis, mis lähtub eeldustest, et inimestel on eesmärgid ning nad otsivad õigeid teid nende eesmärkide saavutamiseks. Majandusteadus jaguneb kolmeks majandusharuks. 1)Majandusprotsesside ja neid protsesse mõjutavate seaduste tundmaõppimisega tegeleb majandusteooria. 2) Rakenduslik majandusteadus tegeleb sellega, kuidas õpitud seadusi üksikute majandussubjektide huvides kasutada. 3)Majandusseaduste kogu ühiskonna huvides rakendamisega ja ühiskonna muutmisega tegeleb majanduspoliitika. Majandusteooria omakorda jagatakse rahvamajandusõpetuseks ( mikro- ja makroökonoomikaks) ja ettevõttemajandusõpetuseks. Rahvamajandusõpetus käsitleb rahvamajandust tervikuna ja ettevõttemajandusõpetus käsitleb ühte konkreetset majandussubjekti. Mikroökonoomika on teadus , mis käsitleb majanduse üksikelemente. NT. Üheainsa toote hinda või üksikisiku, äriettevõtte, majapidamiste o

Majandus
thumbnail
78
pdf

Majandusmatemaatika

MAJANDUSMATEMAATIKA I Ako Sauga Tallinn 2003 SISUKORD 1. MUDELID MAJANDUSES . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Mudeli mõiste. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Matemaatiliste mudelite liigitus ja elemendid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Matemaatilise mudeli struktuur ja sisu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 2. FUNKTSIOONID JA NENDE ALGEBRA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Arvud ja nende hulgad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Funktsionaalne sõltuvus . . . . . . . . . .

Raamatupidamise alused
thumbnail
126
doc

Lõpueksami küsimused ja vastused(2008)

1 MIKRO-MAKRO 1.1 Mikroökonoomika uurimissuund ja tähtsus. Mikroökonoomika uurib, kuidas kodumajapidamised ja ettevõtted teevad majanduslikke valikuid nappivate ressursside tingimustes, maksimeerimaks rahulolu või kasumit. 1.2 Majanduse põhiküsimused Iga ühiskonna ressursid on piiratud ja see ei sõltu ei ühiskonna arengutasemest ega ka valitsevast ühiskonna korraldusest. Iga majandussüsteem peab enda jaoks lahendama kolm põhiküsimust: mida toota, missuguseid tootmistegureid kasutada ja kuidas toodetuid hüviseid jaotada. Peaaegu igat hüvist saab toota erinevatel viisidel, milline neist valida sõltub taotletavast efektiivsusest. Harilikult mõeldakse efektiivsuse all tootmise efektiivsust. Majandusteadlased kasutavad sageli aga mõistet majanduslik efektiivsus. Majanduslikust efektiivsusest saame rääkida siis, kui ei ole võimalik suurendada ühegi inimese heaolu, vähendamata samal ajal mõne teise inimese heaolu. Selline efektiivsuse määratlemine on

Finantsjuhtimine ja finantsanalüüs
thumbnail
74
doc

Ainekonspekt FINANTSJUHTIMINE

Tehnikagümnaasium 1.4. FINANTSANALÜÜS 1.4.1. Finantsanalüüsi korraldamine ja informatsiooni allikad Finantsanalüüsi eesmärgiks on ettevõtte finantsseisukorrale hinnangu andmine. Üldises tähenduses finantsanalüüs on ettevõtte rahandusliku olukorra hindamine möödunud, käesoleva ja tulevikus toimuva kohta, teha kindlaks probleemid ja suunata edasi nende lahendamisele ettevõtte toimimise, maksevõime, rentaabluse ja mitmetes muudes küsimustes. Finantsanalüüsi läbiviimine võib jagada kolme põhi etappi: 1 ettevalmistav etapp, kus töödeldakse välja analüüsi eesmärgid, millistele tahetakse vastust saada; 2 näitajate arvutamine ja interpreteerimine; 3 analüüsi tulemuste üldistamine ja ettepanekute väljatöötamine firma edasiseks tegevuseks

Majandus
thumbnail
74
doc

FINANTSJUHTIMINE

Tehnikagümnaasium 1.4. FINANTSANALÜÜS 1.4.1. Finantsanalüüsi korraldamine ja informatsiooni allikad Finantsanalüüsi eesmärgiks on ettevõtte finantsseisukorrale hinnangu andmine. Üldises tähenduses finantsanalüüs on ettevõtte rahandusliku olukorra hindamine möödunud, käesoleva ja tulevikus toimuva kohta, teha kindlaks probleemid ja suunata edasi nende lahendamisele ettevõtte toimimise, maksevõime, rentaabluse ja mitmetes muudes küsimustes. Finantsanalüüsi läbiviimine võib jagada kolme põhi etappi: 1 ettevalmistav etapp, kus töödeldakse välja analüüsi eesmärgid, millistele tahetakse vastust saada; 2 näitajate arvutamine ja interpreteerimine; 3 analüüsi tulemuste üldistamine ja ettepanekute väljatöötamine firma edasiseks tegevuseks

Finantsjuhtimine




Kommentaarid (2)

Ulle4 profiilipilt
Anu Samberg: Jah kasulik materjal
08:59 14-03-2011
Marra profiilipilt
Marra Kratt: Oli abiks
12:49 06-01-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun