Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tootmiskorralduse eksam (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas leiame mingile probleemile kiire lahenduse?
  • Milliseid seadmeid turul pakutakse?
  • Palju personali on vaja?
  • Mis on antud töökoha kriitilised nõudmised?
  • Kuidas seda kasutatakse?
  • Milline on parim viis antud töö sooritamiseks?
  • Palju on siin inimesi vaja?
  • Kuidas me töötajaid motiveerime?
  • Kuidas me töötajaid motiveerime?
  • Miksi meetodit Miks need vead üldse tekkisid?
  • MIS SEE ON NING MILLEKS SEDA VAJA ON?

Lõik failist


1) OPERATSIOONI SÜSTEEMI  FUNKTSIONAALSED  SEOSED PÕHI- JA 
TUGISÜSTEEMIDE VAHEL. 
● On kolm  põhilist  süsteemi: 1) TTK funktsioon 2)Toote ja teeninduse arendus 
3) turundus  ja müük. 
● Iga ettevõtte käekäik sõltub sel est, kui hästi erinevad süsteemid ja tugisüsteemid 
teevad omavahel koostööd ja kuidas me üksteist tunneme. 
● Oluline on nt. see, et tootmis- ja teenindusprotsess annaks toote arendusele 
tagasisidet, mida saab teha ja mida ei saa jne. 
● TTK funktsiooni ja turunduse seosed: turundusse tuleb protsessi  nõudlus  ja 
tagasiside on operatsiooni võimalused ja pi rangud, et mida saab ja mida ei saa.  
 
● On veel 4 tugisüsteemi( infotehnoloogia , inimressurss,  raamatupidamine  ja  finants
mehaanika
● Infotehnoloogia-​ lahenduste ülesanne on see, et nad peavad tegema meie 
protsesse lihtsamini jälgitavateks, infotehnoloogilised lahendused peavad olema 
lihtsad. Infotehnoloogilised  rakendused  peavad olema sel ised, kus töökohtade arv ei 
tohiks kasvada, vaid läbi nende peaksime saama teha protsesse ki remini, paremini 
ja lihtamini jälgitavateks. Peame tundma kogu protsessi, sel e vajadusi, mida meil on 
vaja ja kuidas üles ehitada.  
● Inimresssursid- ​inimeste vajaduste  tundmine  ja nende värbamine. See tuleneb jäl e 
meie protsessidest, mis on protsessis erinevate inimeste ülesanded ja rol id. Peame 
teadma, mida teeme ja kuidas teeme. Tööjõu värbamine peab olema ettevõttes pidev 
protsess. Mida paremini meie protsessid on planeeritud ja korraldatud, seda vähem 
peame erinevat tööjõudu palkama. 
● Finants ja raamatupidamine-​ erinevad otsused mida vastu võtame, peavad 
tuginema finantsanalüüsile. Tasuvusanalüüsid, mil al mingi asi ära tasub, et oleks 
finantsiliselt ära analüüsitud, mis oleks ettevõtte jaoks kõige kasulikum. Kuida 
lahendame  probleeme?Kuidas leiame mingile probleemile ki re lahenduse?Mis on 
finantsiliselt ettevõtte jaoks kõige  soodsam
●  Mehaaniline  ja tehniline tugi- ​Mil  iseid  seadmeid on meil vaja? Mis toimub hetkel 
maailmas, mil iseid seadmeid turul pakutakse? Mis on kõige uuemad  seadmed , mil e 
abil saaks veelgi tõhusamaks protsesse muuta.  
 
 
 
 
2) KONKURENTSIVÕIME TEGURID JA NENDE VAHELISED SEOSED 
 

● Kvaliteet-​tuleb vaadata ni  protsessi kvaliteeti kui ka pakutavate toodete ja teenuste 
Vasakule Paremale
Tootmiskorralduse eksam #1 Tootmiskorralduse eksam #2 Tootmiskorralduse eksam #3 Tootmiskorralduse eksam #4 Tootmiskorralduse eksam #5 Tootmiskorralduse eksam #6 Tootmiskorralduse eksam #7 Tootmiskorralduse eksam #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-01-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 51 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnitaM Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
docx

Tootmis- ja teeninduskorralduse eksamiküsimused

Variant A: 1) Mis asi on projekteeritud toode/teenus ning mis on toote struktuur? Projekteeritud toode:  Kontseptsioon -> toote iseloomu ja väärtuse arusaamine/mõistmine  Pakett -> toote komponendid (funktsioonid) ja kaasnevad hüved  Protsess -> viis kuidas toodet valmistatakse ja tarnitakse Toote ja teenuse kontseptsiooni arendamine: Organisatsioon: kompetents ->toote/teenuse kontseptsioon <- tarbijad: tarbijate tüübid ja nende vajadused Materjalide struktuur/spetsifikatsioon tuleb kirjeldada ära absoluutselt kõik materjalid, millest toode koosneb. Kirjeldatakse ära selle tasandini, mis komponente ja materjale peame sisse ostma. Ka teenuse juures on olulised kõik materjalid, mida teenuse osutamiseks tarvis läheb. Ära ei tohi unustada ka firma logosid, pakkematerjale jne. Arvutihiire struktuur Toote/teenuse arendamise protsess: Tootearenduse etapid: 1. Kontseptsioonide arendamine 2. Kontseptsioonide analüüs 3. Eeldisa

Tootmine
thumbnail
18
docx

OPERATSIOONIJUHTIMISE EKSAM

1. Toodete karakteristikud vs. Teenuste karakteristikud Toodete karakteristikud: Käega katsutavad; Järjekindel toote määratlus; Tootmine tavaliselt eraldatud tarbimisest; Saab ladustada; Vähe kokkupuudet kliendiga Teenuste karakteristikud: Immateriaalne; Toodetud ja tarbitud samal ajal; Tihti unikaalne; Suur kokkupuude kliendiga; Vastuoluline toote määratlus; Tihti teadmistepõhine; Tihti hajutatud Tooted vs. Teenused: Täielikult materiaalse väljundiga tooted (näiteks nafta tootmine, alumiiniumi sulatamine), Täielikult immmateriaalse väljundiga teenused (näiteks juhtimise konsultatsioon, psühhologi teenused) Toote ja teenuse segu (näiteks restoran, IS tarnija) 2. Operatsiooni süsteemi funktsionaalsed seosed põhi- ja tugisüsteemide vahel. On kolm põhilist süsteemi: 1) TTK funktsioon; 2) toote ja teeninduse arendus; 3) Turundus ja müük. Iga ettevõtte käekäik sõltub sellest, kui hästi erinevad süsteemid ja t

Operatsioonijuhtimine
thumbnail
10
docx

Tootmis- ja teeninduskorraldus

Mis on tootmis- ja teeninduskorraldus (TTK)? • TTK on sellise protsessi juhtimine, mille käigus toodetakse või tarnitakse tooteid või teenuseid. • TTK funktsioon on omane kõikidele organisatsioonidele, kelle väljund on suunatud väliskeskkonda • TTK põhiliseks ülesandeks alati oli teha asju valmis – tooted ja teenused Tootmis- ja teeninduse protsessi (toote või teenuse) sisend on nõudlus ja väljund on kliendirahulolu. Selles protsessis tulemuse saavutamiseks on meil vaja kvaliteeti (me peame teadma kuidas me midagi teeme e tehnoloogia, teadmised, oskused) ning teisena on meil vaja ressursse ehk inimesi, materjale, seadmeid jne. Milline on toode - käega katsutavad, järjekindel toote määratlus, tootmine tavaliselt eraldatud tarbimisest, saab ladustada, vähe kokkupuudet kliendiga (nt. Nafta tootmine, allumiiniumi sulatamine, tööriistade tootmine) Milline on teenus – immateriaalne, toodetud ja tarbitud samal ajal, tihti unikaalne, suur kokkupuude kliendiga,

Strateegiline planeerimine
thumbnail
44
docx

Operatsioonijuhtimine eksami vastused

 Millised on operatsioonijuhtimise ülesanded ? 1. Organisatsiooni operatsioonisüsteemi üldise arengustrateegia kavandamine ja elluviimine – millised on eesmärgid, kes on kliendid (sellest peab ettevõte lähtuma) 2. Operatsioonistrateegia ja taktika – kuidas toodame, milliste ressurssidega 3. Operatsioonisüsteemi arendamine ja juurutamine (tootmisprotsess, tootmisvõimsus, asukoht, tootearendus, standardid, töökorraldus..) 4. Süsteemi talitluse planeerimine ja kontroll plaanide täitmise üle (varude juhtimine, tarneahela juhtimine, tootmisplaanid, kvaliteedikontroll..) 5. Kvaliteedi tõstmine (kvaliteedijuhtimine, protsesside parendamine, riskijuhtimine..)  Operatsioonisüsteemi sisendid ja väljundid. Muudetavad sisendid: •Materjal – kasutavad tootmisettevõtted; jaekaubandus; posti- ja transpordiettevõtted, laoteenuste pakkujad. •Info – raamatupidamisteenuse pakkujad; turu-uuringute ettevõtted; finantsanalüütikud; telek

Operatsioonijuhtimine
thumbnail
55
docx

ÕPIME LOGISTIKA EKSAMIKS

1.MIS ON LOGISTIKA?.......................................................................... 7 2.MIS ON HANKELOGISTIKA?................................................................ 7 3.MIS ON JAOTUSLOGISTIKA?............................................................... 7 4.MIS ON TARNELAHEL?....................................................................... 7 5.MIS ON LOGISTIKA MISSIOON?.......................................................... 7 6. KIRJELDA KOGUKULUDE KONTSEPTSIOONI LOGISTIKAS?.................... 8 7.KIRJELDA KULUDE KOMPROMISSI LOGISTIKAS?................................... 8 8.MIS ON SUBOPTIMEERIMISE EHK LOKAALSE OPTIMEERIMISE VÄLTIMINE?......................................................................................... 8 9.MIS ON FRAGMENTEERITUS?............................................................. 8 10.MIS ON INTERDISTSIPLINAARSUS?................................................... 8 11.KUI SUUR ON TARNEAHELA ULATUS?..............

Baaslogistika
thumbnail
8
docx

tootmise plaanimise eksamiküsimuste vastused

1. Tootmise planeerimise olemus (plaanimise mõiste, komponendid ja eesmärgid, plaan, kavandamine, plaanimise struktuur ja etapid) Planeerimine- e. plaanimine, kavandamine ­ kõige laiemas tähenduses mingi tulevikus saavutada kavatsetava majandusliku eesmärgi ja sellele viivate teede põhjalik läbimõtlemine (läbitöötamine), et valida kõige soodsamaid teid ja ökonoomsemaid talitusviise juba enne vastavate eesmärkide tegelikule taotlemisele asumist. Selles mõttes plaanimiseta pole kunagi saadud läbi ühegi keerukama majandusliku ülesande lahendamisel ega saada läbi ka tulevikus. Planeerimine -on ettevõtte tulevaste eesmärkide ja nende saavutamiseks vajalikke meetmete ja resursside määratlemine. Lähtuvalt aja horisondist eristatakse: 1)pikaajaline/strateegiline planeerimine 1- 5 a.; 2)keskmise ajalist/taktikaline planeerimine 1a; 3)lühiajaline/operatiivne planeerimine- nädala pikkune. Plaan- kava, programm; tulevikus ellu viia kavatsetavate ürituste üksikasjalik

Ainetöö
thumbnail
41
docx

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks Kõik alljärgnevalt toodud punktid on vähemal või rohkemal määral loengutest või seminaridest läbi käinud. Loendist leiad ka viited eksami jaoks kõige tähtsamale lugemismaterjalile: Ain Kiisleri ,,Logistika ja tarneahela juhtimine". Logistika olemus Logistika eesmärgiks on..... töötab kui sild..... Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil. Töötab kui sild nõudluse ja pakkumise vahel Kolm voogu ­ materjalivoog, infovoog ja ajaline mõõde Ärilogistika eesmärk on tagada katkematu, nõudluse ja pakkumisega sünkroniseeritud voog. Mida parem on voog, seda vähem on seisakuid ning seda vähem on varude kuhjumist. Materjalid ja valmistooted jõuavad kohale õigel ajal ja järjestuses just sinna kus neid vajatakse. Hea infovoo tagajärjeks on läbipaistvam tarneae

Ärilogistika
thumbnail
25
pdf

Operatsioonijuhtimine konspekt

1. Tootmis(teenindus)süsteem ja operatsioonijuhtimise meetodid 1.1. Tootmis(teenindus)süsteem, selle sisendid, väljundid ja mõjurid Operatsioonisüsteem ­ organisatsiooni kogu tootmis- või teenindustegevuse süsteem. Väljund ­ eesmärk, kuhu peame jõudma. Väljunditeks on tooted ja teenused. Sisend ­ ressurss. Näiteks: y kapital y materjal y tööjõud y energia y tooraine. Mõjuriteks on näiteks: y teave väliskeskkonnast ­ teave toote või teenuse kohta, ressursside maksumus, tehnoloogia arengusuunad, valitsuse normatiivaktid jne. y teave sisekeskkonnast ­ organisatsiooni eesmärgid, poliitika, arengusuunad jne. y teave süsteemi seisundi kohta. Erinevus tootmis- ja teenindussüsteemi vahel Ehe toode on käega katsutav, seda võib varuda, transportida, osta ja hiljem kasutada. Teenus seevastu ei ole käega katsetav nagu tarbekaup, teenuse too

Operatsioonijuhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun