Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess (2)

1 Hindamata
Punktid
Kristlus - 2000 a. tagasi alguse saanud massliikumine, mis väidab et Jeesus on meie pääsetee

Lõik failist

TARTU ÜLIKOOL
ÕIGUSTEADUSKOND TALLINNAS

INKVISITSIOON JA INKVISITSIOONILINE PROTSESS
Referaat

Juhendaja :
Tallinn 2011
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
INKVISITSIOONI ALGUS 4
1.1Hereesia ja selle tähendus 4
1.2 Inkvisitsiooni teooriad 5
1.2.1 Aadama ja Eeva teooria 5
1.2.2 Erinevaid seisukohti inkvisitsiooni alguse kohta 6
INKVISITSIOONILINE PROTSESS 7
2.1 Kohtunikud 7
2.2 Süüdistus 8
2.2.1 Juurdlus 9
2.2.2 Ülekuulamine ja piinamine 9
2.2.3 Kohtuotsus 10
KOKKUVÕTE 11
KASUTATUD MATERJALID 12

SISSE JUHATUS


Valisin teema „ Inkvisitsioon ja inkvisitsiooniline protsess”, et täpsemalt mõista ja aru saada inkvisitsioonist kui sellisest ja selle tagamõtetest. Mõista kiriku põhjuseid sellise kohtuvormi loomisel ja samuti jõuda lähemale ketserite mõttemaailmale. Antud referaat keskendub inkvisitsiooni ja inkvistsioonilse protsessi kirjeldamisele. Uurin lähemalt erinevaid seisukohti inkvisitsiooni alguse ja tekkimise
Vasakule Paremale
Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #1 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #2 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #3 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #4 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #5 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #6 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #7 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #8 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #9 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #10 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #11 Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 25 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Liisal123 Õppematerjali autor
Katkend referaadist:1.2 Inkvisitsiooni teooriad1.2.1 Aadama ja Eeva teooriaVäga raske on täpselt määratleda inkvistsiooni algust. Seda sellel põhjusel, et on mitmeid erinevaid allikaid, mis kirjeldavad sündmusi ja tegusid, mida võiks lugeda inkvisitsiooni alguseks. Kui mõista inkvisitsiooni all teisitimõtlejate süüdimõistmist ja hukkamõistu kiriku poolt, siis tuleks lugeda inkvisitsiooni alguseks ristiusu kiriku tekkimist, kuna juba varakristluse aegadust on piiskopid mõistnud hukka teisitimõtlejaid ja lahutanud neid kirikust. Samas kui käsitleda inkvisitsiooni märksa „kitsamas“ tähenduses, tuleks lugeda inkvisitsiooni alguseks katoliku kiriku eritribunalide tegevust. Hispaanlane Luiz Paramo, Sitsiilia inkvisiitor, oli esimene, kes sõnastas inkvisitsiooni ajaloo „avara“ tähenduse. Tema oli nimelt arvamusel, et kõige esimene inkvisiitor oli issand jumal ise, kes lõi Aadama ja Eeva ja tembeldas nad teisitimõtlejateks. Paramo sõnul käituvad inkvisiitorid täpselt samamoodi nagu jumal oli käitunud Aadama ja Eevaga, kui ta nad paradiisist välja heitis. Enne paradiisist välja heitmist oli jumal korraldanud neile salajase ülekuulamise ja kohtu ning rõivad, millega Aadam ja Eeva oma alastust varjasid, olid olnud esimesed „sambenitod“, häbihõlstid, mida inkvisitsiooni ohvrid pidid kandma. Paradiisist väljakihutamisel toimus ka esimene konfiskeerimine, konfiskeeriti „ igavene õndsus“. See on järjekordne põhjendus hilisematele märksa materiaalsematele konfiskeerimistele. Kindlasti õigustavad inkvisiitorid oma tegusid ja karistusi ka sellega, et ka jumal oli julm ja halastamatu nende vastu, kes olid eksinud tema käskude vastu. Seda iseloomustab eelkõige see,et ta uputas terve inimsoo, päästes ainult Noa ja tema laeva; hävitas 14 700 inimest,kes tõstsid käe Moosese vastu, kui Iisraeli lapsed olid rännanud läbi kõrbe; kas ei saatnud tema mitte mürgiseid madusid nende kallale, kes teekonnal näitasid üles kindla meele puudumist. Need olid vaid väga väike osa jumala karistustest, mis annab näitab inkvisiitoritele, et ka nemad peavad olema julmad ja halastamatud, et eksiusulistest vabaneda.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
doc

Inkvisitsioon

Inkvisitsioon Inkvisitsioon oli kohtuvorm keskaegses Euroopas. Inkvisitsioon tekkis 1232.aastal ning see kestis umbes 4 sajandit, mille jooksul hukati umbes 150 000 inimest ( neist Hispaanias 5 000). Täielikult kaotati inkvisitsioon 19 sajandil. Inkvisitsiooni on erinevate autorite poolt nii kaitstud, kui ka laidetud. Inkvisitsioon loodi ketserluse ( ketseriks loeti usklikku, kes tundis küll katoliiklikku õpetust, ent sellegipoolest seda eitas) jälitamiseks ja väljajuurimiseks vägivalla, mitte veenmisega. Tuhanded mitte milleski süüdi olevad inimesed langesid inkvisiatsiooni ohvriks tänu pealekaebamisele või siis inkvisiitorite himust saada enesele nende varandus. Inkvisitsiooni kõrgeim juht oli Rooma paavst

Ajalugu
thumbnail
11
doc

Referaat teemal "Marginalid" - Katarid, abilased

maailma on loonud Jumal ja Saatan koos, kusjuures head asjad lõi Jumal. Hiliskatarlust enam aadel ei toetanud, sest ka hiliskatarluses oli tähtsal kohal kasina elu nõue, ent sel ajal võisid aadlikud endale hakata lubama luksuslikumat elu kui talupojad. Katarlastest talupoegade hävitamiseks korraldati veel ristisõdu. 7 Katarluse likvideerimiseks asutati 1229 inkvisitsioon. Aastal 1244 hukati hulk katarite olulisi juhte ning põletati tuleriidal. Nende toetajaid ähvardati karmide karistustega, nad pidid põgenema ja laialipillutatutena end varjama. Pärast 1330. aastat katarite tegevuse kohta teateid praktiliselt pole, kuid on võimalik, et üksikud rühmad püsisid kuni 15. sajandini. Siiski on katarlus mõjutanud tugevalt Lõuna-Prantsusmaa rahvapärimust. Oletused katarite kohta

Ajalugu
thumbnail
13
doc

Blaise Pascal

Teaduse ja poliitika filosoofia kodutöö Sisukord. Elulugu............................................................................................... 3 Teosed. .............................................................................................. 5 ,,Kaks tõepiitsa- inkvisitsioon ja jesuiitide selts".............................. 6 Reformatsioon, katoliku reaktsioon ja janseism. ............................. 6 ,,Eriline ketserlus", õnnistus ja tahtevabadus. .................................. 8 Kasuistika, probabilism ja kõlblus. .................................................. 10 Kokkuvõte ........................................................................................

Filosoofia
thumbnail
49
pdf

Keskaeg - kirik

Paavstide püüe jõuda universaalse monarhiani oli kaugele jõudnud, aga selleks puudus mehhanism. Suurte 13. saj paavstide seas oli esimene Innocentius III (1198-1216), kelle ajal said paavstidest ka juristid. Paavsti võim nii ilmalikes kui vaimulikes asjades oli kindlustatud. Saksamaal oli Suure Interregnumi ajal paavstidel roll olla vahekohtunik. Inglismaal analoogselt konfliktis John Maata ja tema aadlikkonna vahel.13. saj muutus nt kanoniseerimine paavsti asjaks ­ sellest sai formaalne protsess kuuria juures. 1294. a sai paavstiks Celestines V, kes astus aga kohe tagasi, sest mõistis, et paavstlus talle ei sobi. Tema asemel sai paavstiks Bonifacius VIII. Tema vastaseks oli Prantsusmaa kuningas Philippe IV Ilus, kes oli võimuahne mees, kes oli rahahädas. Rahamurede lahendamiseks maksustas ta ka vaimulikud, paavst aga keelas selle. Philippe seevastu keelas ära kõikide väärismetallide väljaveo ­ paavsti varandust piirati suureti. Prantsuse juristid tõstatasid ka küsimuse,

Keskaeg
thumbnail
14
docx

AJALUGU - KESKAEG , PÕHJALIK KOKKUVÕTE

tugevdamine. Oli ka neid inimesi, kes polnud paavstivõimuga rahul. Neid hakati nimetama ketseriteks ja nende arvates polnud kirik oma rikkusega Jumalale meelepärane. Tõeline, jumalale meelepärane inimene pidi olema vaene, nagu olid Jeesuse jüngrid. Sellise suhtumisega ei saanud rahul olla katoliku kirik ja ta püüdis ketsereid ümber veenda. Moodustati isegi ketserite vastu võitlemiseks eriline kohus ­ inkvisitsioon. See pidi välja selgitama ketserid ja veenma neid oma vaadetest lahti ütlema, või kui see ei õnnestunud pidi määrama kohese karistuse. Tavaliseks karistuseks sai ketserite põletamine tuleriidal. Paavstivõimu nõrgenemine Kuni Euroopa oli feodaalselt killustatud ja kuningavõim paljudes maades nõrk, vajasid valitsejad kiriku toetust ja olid nõus paavsti sekkumisega omaa maa kirikuasjadesse. Liit paavstiga lisas kuningatele mainet ja võimaldas neil

Ajalugu
thumbnail
18
doc

Õigusteaduskonna aine

Kordamisküsimused 1. Mis on õigusajalugu, tema koht õigusteaduse süsteemis Õigusajalugu on teadus, mis uurib, kuidas õigus on kujunenud ja miks see muutub (möödanik õigus, erinevate õiguskordade kujunemise protsess, minevikus kehtinud normid, arusaamad väärtustest, õigustegelikkus). See on tihedalt seotud tsivilisatsiooni arenguga ja asetub laiemasse sotsiaalajaloo konteksti. Erinevate õiguslike kontseptsioonide ja protseduuride areng (miks ja kuidas). Õigussotsioloogia, -dogmaatika ja -filosoofia ühisosa. Õiguslikke institutsioone vaadeldakse kui reeglite, osalejate ja sümbolite kompleksi, vastasikuses suhtes ühiskonnaga, et seda muuta,

Võrdlev õigussüsteemide ajalugu
thumbnail
22
doc

11 klassi konspekt

vaimulikele nende vaimuliku võimu ametitunnuste jagamise õigusest. 1076ndal aastal kutsus keiser Heinrich IV kokku Saksa piiskopid, kes teatasid, et nad loobuvad paavstile kuuletumast. Paavst Gregorius VII kuulutas keisri tagandatuks ja heitis ta kirikust välja.Tülid lõpetas järgmise keisri ja paavsti 1122aastal sõlmitud Wormsi kokkulepe. Piiskopid said vaimuliku võimu ametitunnused paavstilt ja ilmaliku võimu tunnused keisrilt. Ketserid ja inkvisitsioon Ketseriteks nimetati inimesi, kelle usulised tõekspidamised ei ühtinud katoliku kiriku õpetusega. Lõuna-Prantsusmaal tekkis katarite liikumine. Nad eitasid katoliku kiriku hierarhia ja kritiseerisid vaimulike elukombeid. Katoliku vaimulike kohtupidamine ketserite üle eesmärgiga neid ümber veenda ja vajadusel karistada oli inkvisitsioon. Inkvisitsiooni kohus kujunes 13ndal sajandil ja selle tegevust kontrollis paavst. Endale kindlaks jäänud ketserid anti surmanuhtluse täideviimiseks

Ajalugu
thumbnail
21
doc

Uusaeg

Uusaja algus 1. Uusaja mõiste ja piirid a) Uusaja mõiste andsid humanistid, et eristada keskaega kaasajast: · Keskaega nähti negatiivsetes toonides. · Väärtustati antiikaega. · Uusaeg pidi tähendama uut maailmapilti ja ideoloogiat (Jumal polnud enam nii tähtis). b) Uusaja alguseks on peetud erinevaid sündmusi: · Konstantinoopoli vallutamine türklaste poolt (1453). · Ameerika avastamine (1492). · Reformatsiooni algust Saksamaal (1517). · Inglaste kodanlik reolutsioon (1640-69). · Suur Prantsuse Revolutsioon (1789-99). Ühte sündmust teisele eelistada on raske. Arvestama peab piirkondlikke iseärasusi. c) Uusaja alguseks võib pidada 17. sajandi algust ja lõpuks 20. sajandi algust. · Uusajale järgneb uusimaeg ehk lähiajalugu ehk 20. sajandi ajalugu. 2. Uusajale omased tunnused a) Majanduses: · Kapitalistlike suhete võit feodaalsuhete ül

Ajalugu




Kommentaarid (2)

201636 profiilipilt
201636: töö lähtub emotsioonidest, on laimav ja vaenu õhutav, materjali kogumisel ja esitamisel paistab läbi autori eelhoiakug, kasutab usuvastaseid ja ideoloogiliselt kallutatud allikaid, autor ei oska hinnata ajaloolist ja ühiskondlikku situatsiooni hiliskeskajal ja uusaja algul
17:32 02-02-2014
201636 profiilipilt
201636: töö lähtub emotsioonidest, on laimav ja vaenu õhutav, materjali kogumisel ja esitamisel paistab läbi autori eelhoiak, kasutab usuvastaseid ja ideoloogiliselt kallutatud allikaid, autor ei oska hinnata ajaloolist ja ühiskondlikku situatsiooni hiliskeskajal ja uusaja algul
17:34 02-02-2014



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun