Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"paradiisist" - 187 õppematerjali

thumbnail
14
ppt

Lühikokkuvõte kunstnikest

mõjub imposantselt, teos on ilmekas ja suurejooneline. MASACCIO (1401-1428) · Vararenessansi maalikunsti rajajaks tuleb pidada just Masacciot. Esimene uuendusliku, realistliku suuna meister. · Tema tähtsaimaks tööks on freskod karmeliitide kiriku juures olevas Barnacci kabelis Firenzes. Freskod jäid kunstniku surma tõttu pooleli, need lõpetas hiljem Filippino Lippi. Freskod kujutavad stseene Peetruse elust ning pattulangemisest ja paradiisist väljaajamisest. MASACCIO (1401-1428) · Iseloomulik tema loomingule on: · - ruumi ja figuuride loomutruu kujutamine · - valitseb täiuslikult joonperspektiivi · - valguse ja varju loogiline jaotus ja modelleerimine · - psühholoogilised aspektid ­ sügav seesmine tõde, ilmekad tüübid · - käsitluslaad on jõuline, rahulik, suurejooneline, meisterlik karakteriseerimisvõime. · Tähelepanuväärseimateks freskodeks on ,,Pearahastseen", ,,Paradiisist väljaajamine".

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Inkvisitsioon ja Inkvisitsiooniline protsess

inkvisitsiooni alguseks katoliku kiriku eritribunalide tegevust.5 Hispaanlane Luiz Paramo, Sitsiilia inkvisiitor, oli esimene, kes sõnastas inkvisitsiooni ajaloo ,,avara" tähenduse. Tema oli nimelt arvamusel, et kõige esimene inkvisiitor oli issand jumal ise, kes lõi Aadama ja Eeva ja tembeldas nad teisitimõtlejateks. Paramo sõnul käituvad inkvisiitorid täpselt samamoodi nagu jumal oli käitunud Aadama ja Eevaga, kui ta nad paradiisist välja heitis. Enne paradiisist välja heitmist oli jumal korraldanud neile salajase ülekuulamise ja kohtu ning rõivad, millega Aadam ja Eeva oma alastust varjasid, olid olnud esimesed ,,sambenitod", häbihõlstid, mida inkvisitsiooni ohvrid pidid kandma. Paradiisist väljakihutamisel toimus ka esimene konfiskeerimine, konfiskeeriti ,, igavene õndsus". See on järjekordne põhjendus hilisematele märksa materiaalsematele konfiskeerimistele.6

Õigus → Õigus
25 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Nimetu

teose ülesehitus, üksikosade paigutus · Valguse ja varju käsitlemine · Ruumi ja detailide käsitlemine · Koloriit e. värvide kooslus · On kasutatud kindlat ajaloolist stiili sarnaste tunnustega · Kunstnikul on oma isiklik vaatenurk, samale teemale on lõputult palju erinevaid lähenemisvõimalusi MASACCIO (1401-1428) · Brancacci kabeli freskod · "Kolmainsus" · Ruumilisuse rõhutamine tugeva valguse- varju abil · Dramaatilised tunded MASACCIO "Aadama ja Eeva paradiisist väljaajamine" õp.lk.48 PARADIISIST VÄLJAAJAMINE · Tehnika ­ fresko · Teema ­ Ingel ajab Adam ja Eva paradiisist välja · Sümbolid ­ värav ja ingel on taevavärav. Zestid näitavad piina, häbi, kannatamist. Inetud näod rõhutavad nende pahelisust.Näpuga näitav ingel on hukkamõistev. Arhitektuur antiikne. · Kunstiline lahendus ­ Kehad modelleeritud valguse-varjuga. Rakurss Eva näo juures. Perspektiivi kasutamine. Külm-soe koloriit. MASACCIO

Varia → Kategoriseerimata
15 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Referaat Alhambra loss

ALHAMBRA LOSS FAKTE AEG: 1333-1391 STIIL: mauri MATERJALID: marmor, keraamika, stukk, puit TELLIJA: Jussuf I Väljendab moslemite kujutlust maapealsest paradiisist Alhambra loss- üks Euroopa kaunimaid ehitisi ning paik, kus õitses mauri kunst ja arhitek- tuur. See asub Lõuna-Hispaanias Granada linnas, mis on samanimelise provintsi pealinn. Loss, mis seisab Darro jõe kaldal 783 meetri kõrgusel Sabica mäel Sierra Nevada mäestiku jalamil oli mauri valitsejate residents. Platoo, mille millel Alhambra asetseb, on 740 meetrit pikk ja 205 meetrit lai. Selle tellijaks oli Nasridi soost emiir Jussuf I (1333-1354), kuid ehitustööd jätkusid ka

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessansi maalikunst

1.massaccio 'püha kolmainsus' 2.'aadama ja eeva väljaajamine paradiisist' 3.Francesca 'urbino hertsogipaari portree' 4.'seeba kuninganna saalomoni ees' 5.Angelico 'maarja kuulutus' 6.filippo lippi 'madonna kristuslapsega ja kahe ingliga' 7.boticelli 'veenuse sõnd' 9.'kevad' 8.mantegna 'surnud kristus' 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Lauritsapäev

neil päevil veel üheksa kristlikku vaimulikku, teiste hulgas paavst Sixtus II. Laurentius piinati surnuks põletusrestil. Seetõttu kujuneski temast kõigi tulega seotud ametimeeste (pagarid, kokad, söepõletajad, klaasipuhujad) kaitsepühak, temalt loodeti abi tuleõnnetusete, põletushaavade ja palaviku korral. Laurentiuse kaitse all on ka kõik vaesed ja raamatukoguhoidjad. Laurentiuse nimega on seotud hulgaliselt legende. Väidetavalt tuleb ta igal reedel paradiisist, et päästa veel üks hing puhastustulest. Augustiöödel langevaid meteoriite on kutsutud Laurentiuse pisarateks. Eestis on Laurentiusele pühendatud Kuusalu, Kuressaare, Laatre ja nõo kirik. Nagu terves Euroopas, nii ka meil oli see pühak talurahva hulgas väga populaarne. Rahvajutt väidab isegi, otsekui olnuks Laurentius Kuusalu kiriku ehitaja, kes hiljem kiriku lähedal teeäärsel kivil põletatud. Kivil olla tänase päevani põletusresti ning tuletangide jäljed. Need märgid raiuti

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
11 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Saksa kunst 15.-16. saj

Maaling Isenheimi altari ühelt tiivalt. Mattias Grünewald ­ kristus ristil. Isenheimi altari keskosa välisvaade. Albrecht Altdorfer ­ püha Floriani lahkumine. Albrecht Altdorfer Albrecht Dürer ­ püha Hieronymus. Vasegravüüs. Albrech Dürer ­ rüütel, surm ja kurat. Vasegravüüs. Albrech Dürer ­ autoportree maastikuga. Albrech Dürer ­ pattulangemine. Puulõikesarjast "väike passioon" Albrech Dürer ­ paradiisist väljaajamine. "väike passioon" Albrech Dürer ­ ninasarvik. Puulõige. Albrech Dürer ­ Aadam ja Eeva. Albrech Dürer ­ melangholia Lucas Cranach ­ Venus ja Cupido Lucas Cranach ­ hirvejaht Lucas Cranach ­ parise kohus Hans Holbein ­ Edward VI lapsena (Henry VIII poeg) Hans Holbein ­ inglise kuninga Henry VIII portree Hans Holbein ­ Cleve Anna (Henry VIII kuues naine) Die grobe kanone- eisanradierung Berlin Türnberg

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Itaalia maalikunt 15.saj.

ITAALIA MAALIKUNST 15. SAJANDIL Kunstiajalugu Merilin Miggur 11K MASACCIO (1401-1428) Masaccio. Kolmainsus. Fresko Santa Maria Novella kirikus Firenzes. Masaccio. Paradiisist väljaajamine. Fresko Brancacci kabelis Firenze Santa Maria del Carmine kirikus. Masaccio. Pearaha. Fresko Brancacci kabelis Firenze Santa Maria del Carmine kirikus. FRA ANGELICO (u. 1388-1455) Fra Angelico. Noli me tangere (Ära puuduta mind). Fresko Firenze San Marco kloostris. PAOLO UCCELLO (1397-1475) Paolo Uccello. San Romano lahing. DOMENICO VENEZIANO (u. 1400-1461) Domenico Veneziano. Madonna lapse, Püha Franciscuse,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Dante Alighieri

Dante Alighieri (1265 ­ 1321) 1. Dante Alighieri loomingut raamistavad keskaegsed sümbolid ja maailmapilt. 2. Tema ,,Jumalik komöödia" on nii vormiuudsuselt kui ka filosoofiliselt isikupäralt kordumatu teos. Tänapäevases mõttes tuleks võtta seda kui filosoofilist poeemi, milles autor püüab näidata inimkonnale teed pimedusest ja pahedest vaimuvalguse ja moraalse terviku poole. 3. Dante varajast loomingut kroonis tema esikteos ,,Uus elu", mis valmis luuletaja armastatu Beatrice surma ajel. Teos oli kirjutatud ,,uues mahedas stiilis". See stiil rõhutas veel enam armastuse filosoofilist käsitlust. 4. ,,Jumalik komöödia" koosneb kolmest osast: ,,Põrgust", ,,Puhastustulest" ja ,,Paradiisist". Igas osas on 33 laulu. 5. Arv-sümbolid läbivad kogu teost: põhjapoolkera südamikuni küündival lehtrikujulisel põrgul on 9 ringi. Keset lõunapoolkera vetevälja kerk...

Kirjandus → Kirjandus
40 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Renessanssi pildid

Filippo Brunelleschi. Leidlaste kodu Firenzes. Lorenzo Ghiberti. Baptisteeriumi idapoolne uks nn. Paradiisi värav. Filippo Brunelleschi. Firenze Toomkiriku kuppel. Donatello. Taavet. Lorenzo Ghiberti. Joosepi elu. Reljeef idapoolselt ukselt. Leon Battista Alberti Sant Andrea kirik Mantuas. Andrea del Verrocchio. Taavet. Donatello. Georgios. Lorenzo Ghiberti. Firenze toomkiriku baptisteeriumi põhjapoolne Andrea del Verrocchio. uks. K...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kunsti ajaloo spikker

MADALMAADE KUNST Jan van Eyck Madonna kantsler Roliniga Arnolfini abielupaar Rogier van der Weyden Naise portree Kristuse ristilt võtmine Hieronymus Bosch Narrilaev Kadunud poeg Püha Antoniuse kiusamine Eedeni aed Hugo van der Goes Karjaste kummardamine Jan ja Hubert van Eyck Genti altar suletuna Genti altar avatuna SAKSA KUNST Matthias Grünewald Isenheimi altar Albrecht Dürer Püha Floriani lahkumine Neitsikarikas Püha Hieronymus Autoportree maastikuga Pattulangemine Paradiisist välja ajamine Ninasarvik Aadam ja Eeva Hans Holbein noorem Edvard VI lapsena Inglise kuninga henry VIII portree Cleve Anna MADALMAADE JA EESTI Lucas van Leyden Taavet mängib harfi kuningas Sauli ees Joachim Patinir Püha Hieronymus maastikus Quentin Massys Rahavahetaja ja ta naine Pieter Brueghel vanem Maastik Ikarose kukkumisega Jahimehed lumes Pimedad Talupoja Pulm Michel Sittow Taani kuninga Christian II portree Aragoni Katariina portree Arent Passer Tallinn...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
odt

James Chatauqua

Kuidas suhtub James Chatauqua koosolekukeskusesse? Ta pidas seda kohta saavutuste õhkkonnaks. Õhk on seal Jamesi arvates tulvil töökust, headust, korda, ideaalsust. Seal on olemas kõik vahendid rahuldamaks hädavajalikke ning enamikke ülearuseid inimvajadusi. . Ta oli lummatud kõigest lihtsast ning võrdles koosolekukeskust paradiisiga. “Paradiisist” ära tulles aga valdas endagi üllatuseks Jamesi kergendus. Ta vajas tasakaalu. Kõik oli “paradiisis” olnud liiga hästi: taltsas kord, väheinspireeriv headus. “Paradiisist” puudus äkilisus, oht: just need annavad meie maailmale väljendusrikkuse. Ajad muutusid näruseks, sest lihtne oli seal vilju nautida. Meie emotsioonid vajavad aga pidevat võitlust. Püüdlused saavutuste poole inspireerivad meid: “paradiisis” oli aga kõik juba olemas. Kuidas suhtub James „tavaliste inimeste tavalisse elusse“? James arvas, et otsis nii väga erilist kangelaslikkust, et ei märganud tõelist kangelaslikkust: tavalis...

Filosoofia → Filosoofia
2 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Neitsi Maarja -pühak ja legend

NEITSI MAARJA-PÜHAK JA LEGEND Tallinna Teeninduskool 011MT Laura Prosutinskaja Neitsi Maarja : Õnnistud Neitsi Maarja (kristluses kasutatakse tema kohta ka väljendeid Neitsi Maarja, ( Jumalaema,) Püha Maarja, Ikkaneitsi, Jumalasünnitaja)oli Jeesuse ema, Anna ja Joakimi tütar Uue Testamendi kohaselt viljastati Maarja Pühast Vaimust ning sünnitas neitsina. 1215. aastal, neljandal Lateraani kirikukogul pühitseti neitsi Maarjale Põhjala ristisõdade käigus vastristitud ja veel -ristimata Liivimaa alad, s.o praeguse Eesti ja Läti alad. Siinsete alade kaks tähtsamat kirikut - Riia ja Tallinna toomkirikud on pühitsetud neitsi Maarjale. Kaasajal nimetatakse ka Eestit tihti Maarjamaaks, samuti on Maarjamaa Rist Eesti kõrgeim riiklik autasu. Neitsi Maarja on andnud nime ka järgmistele Eesti paikadele: Märjamaa (algselt Maarjamaa), Väike-Maarja ka Ambla (Suur...

Ajalugu → Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Keskaeg

Varakeskaeg · Ristiusk sündis Rooma impeeriumis. Alguses kiusati kristlasi taga, sest juudid keeldusid allumast Rooma impeeriumiga. · Katoliku kirik tahtis ühendada kõiki ristiusulisi endise impeeriumi alal · kirikust sai antiikkultuurihoidja ning püüti seda sobitada ristiusu põhitõdedega Katoliku kiriku õpetus · 381 aastal kuulutati kristus Rooma riigi usuks · patt ­ jumalale meelevastane tegu · saatan ­ kurjuse kehastus, oli endine ingel. Oli sõnakuulmatu ja heideti paradiisist välja. · Paradiis ­ taevane jumalariik · Põrgu ­ Saatana elupaik · Nõid ­ Eri inimene, kes on astunud saatana kehastusse · Deemon ­ saatana käsilane · 7 surmapattu ­ 1. uhkus, 2. kadedus, 3. viha, 4. laiskus, 5. kitsidus, 6. liiderdamine, 7. eksimused katoliku kirik oli keskajal väga rikas 1. suured maatükid 2. annetused 3. kirikumaks 4. kiriklik ametlik müük Kirik keskajal Varakeskaeg kujunes kirikuorg

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Religioonipsühholoogia

Religioonipsühholoogia Pöördumine ja apostaasia Konversioon Pöördumise sisu on ühene-inimese pöördumine Jumala poole Transformatsioon,või teisenemine-mistahes,isiksusliku maailmapildi muutumine Coe käsitlus (1916)- pöördumine, see on muudatus inimese selfis ehk identiteedis Materjal netis Apostel Paulus!-tabelist eksimiks Richardson: Meetodiks oli meta-analüüs(selle põhjal, teiste töö põhjal) Pöördumise vana paradigma ja uus paradigma 8 erinevat tunnust Vana paradigma: 1.ootamatu 2.emotsionaalne 3.isik passiivne 4.usk-käitumine 5.selfi muutus 6.ühekorde 7.teismeliseeas 8.Pauluse tüüpi(tugev, müstiline) Uus paradigma: 1.järk-järguline 2.ratsionaalne 3.isik aktiivne 4.humaniseerumine 5.käitumine ->usk 6.korduv 7.täiskasvanueas 8.prototüüp puudub Apostaasia-äralangemine, religiooni võõraks saamine(dekorversiooni üks alaliike) Dekorversioon-(äralangemine)...

Teoloogia → Religiooniõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Itaalia maalikunst 15 sajandil

kehalisuse. Mille abil nad seda tegid? Rakendati järjekindlalt tsentraalperspektiivi. 5. Kes oli eelnimetatud ürituses esimene edukas, murrangulise tähendusega kunstnik? Nimeta ta teoseid. Kus need asuvad? MASACCIO. Teosed: ,,Püha Kolmainsus" - Fresko Santa Maria Novella kirikus Firenzes ; Freskod Brancacci kabelid ­ kasutas valguse suunamist varjude tekitamist ; Püha Peetrus ravib oma varjuga ­ Firenze Santa Maria del Carmine kirikus ; Aadama ja Eeva Paradiisist pagendamine 8. Kes oli madonna? Jumalaema 13. Keda näed Botticelli maalil ,,Kevad"? Kuidas on edasi antud kevadet? Tegelased: vanakreeka ja -rooma müütidest, keskel Venus (armastusjumal). Venuse pea kohal lendleb ta poeg Cupido (armastusjumal), kolm graatsiat, Mercurius, Chlorist rööviv Zephyros, Flora. 15. Tuleta meelde antiikjumalaid; kreeka jumalatele joon alla, aga mis jumalad on ülejäänud? Märgi iga jumala järele tema ,,haldusala"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
51 allalaadimist
thumbnail
23
odt

Pildileht

Pildileht Itaalia arhitektuur, skulptuur ja maalikunst 15-16.sajandil ning manerism Pildilehe koostas: Juhendaja: Tallinn 2009 1. Itaalia arhitektuur 15. sajandil Filippo Brunelleschi (1377-1446). Cupola of Florence Cathedral 1420-1434. Great Dome 1420-1461 Leon Battista Alberti (1404-1472). Santa Maria Novella, Florence 1456- 1470 Church of San Francesco, Rimini 1450 2. Itaalia skulptuur 15. sajandil Lorenzo Ghiberti (1378-1455) Madonna lapsega Saint Matthew 1419-1421 Donatello (1386-1466) Taavet, pronksist Mary Magdalene 1455 Andrea del Verrocchio (1435-1488) Taavet, pronksist Putto Poised on a Globe 1480 Luca della Robbia (u. 1400-1482) Madonna col Bambino Keraamiline lagi, Portugal...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Aadama mäng

· Näidend on teada koopiana ühes inglise-normanni käsikirjas. Ta arvatakse pärinevat 12. sajandi Inglismaalt. · Tekst on saadaval prantsuse, inglise, laadina ja eesti keeles. Eesti keeles on "Aadama mäng" ilmunud Kaia Sisaski tõlkes 2007. aastal välja antud kogumikus "Kirik ja teater: müsteeriumist farsini" · ,,Aadama mäng" on kolmeosaline müsteerium, mis põhineb järgnevatel legendidel: · Aadama ja Eeva pattulangemine ning nende paradiisist väljaajamine; · Kaini vennatapp; · Üheteistkümne prohveti ettekuulutus Kristuse sünnist. "Aadama mäng" (Le Jeu d'Adam) · Anonüümne müsteerium ,,Aadama mäng" sobib keskaegset liturgilist draamat esindama, kuna: · põhineb piiblil; · on müsteerium ehk keskaegne piibliaineline etendus; · näitab draamateksti hetkel, kui see eraldus missast; · käsitleb feodaalühiskonna suhteid. Tegelased Aadam Näidend Eeva jutustab Aadama ja

Teatrikunst → Teatriajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

MASACCIO

MASACCIO  (Sünninimi Tommaso di Ser Giovanni di Simone Cassai) 1401-1428 BIOGRAAFIA • Peetakse vararenessansi maalikunsti rajajaks • Säilinud on väga vähe teoseid • 1422. aastal ühines maalikunstnike gildiga Firenzes, mis oli tol ajal üks jõukamaid linnu maailmas • Seal omandas ta hüüdnime Moso, mis tähendab „määrdunud“, „kohmakas“ või „laisk“ • Vaatamata oma lühikesele elueale on ta mõju avaldanud teistele kunstnikele • Puuduvad andmed koolide ning sõprade kohta • Töötas koos kunstnik Masolinoga (Madonna ja Jeesuslaps püha Annaga) MADONNA JA JEESUSLAPS PÜHA ANNAGA Eeldatavalt on Masolino maalinud püha Anna ja inglid ja Masaccio maalinud Madonna ja Jeesuslaps troonil. PÜHA KOLMAINSUS malik ühendatud maisega. mal hoiab oma poja, Kristuse risti. mber on reaalselt tajutav  ruum,  mitte kuldne taust.  Selline ujutamine aitab Jumalal paista maisena. ahel pool seis...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Madalmaade kunst 15.saj

Third level Fourth level Fifth level Hieronymus bosch (u. 1450-1516) Kõige kaugem itaallialikust humanismist on pessimistliku fantaasia Hieronymus Boschi looming Inimene on tema tõlgenduses armetu, loomalik ja irratsionaalne olend, kes on määratud hukkamisele Tavaliselt on kujutatud pattulugemine ja Paradiisist pagendamine Uusaegne jäljenduslik maalimisviis muutis ka kõik koletised üllatavalt reaalseteks Boschi piltide unenäolik põnevus koos peenete värvimängudega on inspireerinud 20. saj sürrealiste Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tänan kuulamast

Kultuur-Kunst → Kunst
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Karoling, meroving, romaani

KU-2 -tsentraalehitis -kuppe 1. Merovingid, karolingid Keskaja kunsti 4 suurt ajastut: PlaanP Plaan-joonised- Saint Riquiere-pole säilinud, kloostriaed 1) Merovingid kloostriaed, Põhja-Hispaanias Astuurias 2) Karolingid Oviedo kuningaloss- pisi kuningriik, 9.saj kesk, enda ja 3) Romaani pere ja pere jaoks, mägedes 4) Gooti Ümarskulptuur oli keelatud- siiski erandid : Karl Suure Frangi riik (gallide hõim) kuninga dünastiate järgi- ümarsk skulptuur, matkib Rooma ratsanikke, 9 saj II pool. 1-Merovingid, Merovech, 5.saj lõpp-8.saj keskpaik. 2- Ka...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Referaat Michelangelo

Lahke estiga kutsub Jahve Eevat Aadama küljeluust üles tõusma. Jumala keha pole staatilises poosis, vaid pulbitseb energiast, loomisvõimust. Üksikutel väsimushetkedel toetavad teda inglid, et suur loometöö jätkuks. Michelangelo Jumala kuju on isalikult karm - Jahve noomiv võim peegeldub eelkõige tema pilgus. Sixtuse kabeli laemaali üheksa peastseeni hulka tuleb lugeda veel neli stseeni Vanast testamendist: pattulangemine ja paradiisist väljaajamine, purjus Noa, veeuputus, Noa ohver. Miks võib neid Michelangelo töid nimetada võimu peegelpiltideks? Sest Aadama ja Eeva paradiisist väljaajamine 4 ning keerubi ähvardav mõõk Aadama kaela kohal tõestavad ilmekalt jumala otsusekindlust ja halastamatut võimu. Noa haub oma pojale kättemaksu solvangu eest. Vee hävitustöö on hirmuäratav. Tänuks veeuputusest pääsemise eest ohverdab Noa Jahvele loomi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Madalmaade kunst

"KRISTUSE RISTILT VÕTMINE" ­ dünaamiline ja emotsionaalne Kolgata grupp, jalge ees ema Maarja, Punases rüüs toetab Maarjat Johannes, Kristus on surnud. · HUGO VAN DER GOES ­ "PORTINANI ALTAR" ­ peenmaalitehnikas ja väga detailitäpne. Tekitas Firenzes sensatsiooni. Keskmine tahvel kujutab karjaste kummardamist. · H. BOSCH ­ kõige populaarsem Madalmaades. Fantastilised ja olustikulised maalid. 3-osalised altarimaalid, vasakul pattu langemine ja Paradiisist väljaheitmine, keskel maine elu pattudega, paremal põrgupiinades vaevlemine. "PÜHA ANTONIUSE KIUSAMINE", "LÕBUDE AED", "NARRILAEV", "KADUNUD POEG" · BRÜGGE ­ Madalmaade maalikunsti keskus ­ saatuslikuks sai, et sadam jäi kuivale ­ nüüd väike koht. o seal elas/töötas H. MEMLING - oma aja kuulsaimaid portretiste o altarimaalid ­ Poolas Gdanski toomkirikus ,,VIIMNE KOHTUPÄEV" ­ gootilik pikaksvenitatud figuur

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renesanssi

RENESANSS:*15.saj. saavutasid paljud linnad autonoomia*tekkisid linnriigid mille kultuur hakkar erinema euroopast.*vastandus keskajale*gootika ja renessanssi piir hägune*hakati hindama kreeka ja rooma kultuuri*õpiti tundma antiikaega(kunst kirjandus..jne) *humanism *renessanslikmoraal-saavutati eesmark vahendeid valimata*hakati ka tegelema ilmalikusega*platon *tunnustati ehitusmeistreid,teadureid ja maalijaid kes tundsid matemaatilisi reegleid antiikkunsti,kirjandust,filosoofiat ja mütoloogiat.ARHIDEKTUUR:*15.saj-profaanarhidektuur-palazzo (medice- 4kandiline,3korrust,sisehooviga,1korrus rustikaalne)*brunellezchi-1.suurmeister ,tsentraalperspektiivi õpetus.*16.saj-michelangelo-peetri kiriku kupli kavand*palladio-villa rotonda .*eluasemed tähtsad * viimne kohtupäev-baroki algus MAALIKUNST: *vararenesans-*õlimaal*mosaccio-,,paradiisist väljaajamine" *andrea montegna-,,surnud kristus"*sandro botticelli-kõrg eliidi maitse-tegi töid medicite...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Renessanssi mõisted ja tegelased

kappaltareid; kasutati õlivärve; kujutleti elu inetut poolt Tempera on maalitehnika, mille puhul temperavärv kantakse (libe)krohvile, paberile, lõuendile või puidule. Vararenes - (tellisid Medicid) Donatello ­ skulptor(Taavat jaGattemelata ratsamonument) ja maalikunstnik; Verrochio- skulptor(Taavet ja Colleoni ratsamonument) ja maalikunstik (frescomaal, tempera, õlimaal) Masaccio- freskomeister, kes lähtub V-Rooma seinamaalist( Paradiisist väljaajamine) Botticelli ­ maalikunstnik, maalis antiikmütoloogia teemadel ( Kevad, Veenuse sünd Kõrgrenes - (tellisid paavstid hertsogid) Leonardo da Vinci ­ mehaanik, luuletaja, filosoof, anatoomik, skulptor, arhitekt, kes kasutas sfumatot(õrn heletumedus) Madonna kaljukoopas( kolmnurkne paigutus) Püha õhtusöömaaeg ja Mona Lisa Michelangelo ­ arhitekt, skulptor, maalija jne Pieta, Taavet, Sixtuse kabeli laemaal,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saksa kunst 15. - 16. sajandil

ja kaheosaline tahvelmaal nelja apostli elusuuruste figuuridega. · Tööd: o Dürer on esimene kunstnik, kelle loomingus on oluline koht autoportreedel. o Vasegravüüridel ,,Rüütel, surm ja kurat" ja ,,Menanhoolia" võib paljude detailide hulgast leida Dürerit ennast. o ,,Püha Hieronymus". Vasegravüür. o ,,Neitsi Maarja sündimine" o ,,Autoportree maastikuga" o Pattulangemine, Paradiisist väljaajamine. Puulõikesarjast ,,Väike passioon". o ,,Ninasarvik". Puulõige. o ,,Aadam ja Eeva" o ,,Kolmainsuse kummardamine". o ,,Neli apostlit" Lucas Cranch vanem [Kraanah] o Töötas maalija ja graafikuna Saksi kuurvürsti õukonnas. o Ta maalis usulisi pilte ja portreid, aga ka antiikmütoloogia teemadel. o Paljud Cranachi tööd on väikeseformaadilised ja maneristlikud.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ristiusk ja kirik

ümbritsetuna taevasel aujärjel. Üks inglitest ­ Lucifer ­ oli oma ülbuses koos mõne kaaslasega Jumala vastu mässu tõstnud ja seetõttu taevast alla heidetud. Temast sai allilma, s.o põrgu peremees saatan ja tema kaaslastest deemonid. Kõigele vaatamata on saatan siiski Jumala looming ja seetõttu pole Jumalaga võrdväärne. · Saatan kiusas juba esimesi inimesi, Adamat ja Eevat. Ta keelas õunte noppimise ära. Karistuseks aeti nad paradiisist välja. Siit sai alguse inimkonnal lausuv pärispatt- kurjus, mille saatan oli inimestesse sisendanud. · Jumal kui Isa, Kristus kui tema Poeg ja neid ühendav Püha Vaim moodustavad kokku Püha Kolmainsuse. · Sakramendid on kiriku õnnistavad toimingud. Ristimine, usukinnitus, armulaud, pihtimine, kiriklik laulatus, vaimulike ametisse pühitsemine. · Surmajärgses ilmas ootavad õigeid taevane paradiis, mille väravad valvab püha

Ajalugu → Ajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

PAN KLEKSI AKADEEMIA

.....khaani vôlumüts 15. Mis saab lôpuks pan Kleksi akadeemiast? .................... kahaneb raamatutega toaks 16. Kes tungib pan Kleksi saladustesse? .................................................elav nukk Aloisi 17. Kes on need tegelased? pan Kleks - professor / akadeemia direktor Aloisi - elav nukk insener Bogumil - aukude ja augukeste vabriku direktor Filip - juuksur / habemeahaja Matteus - kuldnokk / pan Kleksi loo autor Anatol Kikerik- habemeajaja Filipi poeg Glu-Glu - puudel koerte paradiisist 18. Kelleks muutub Matteus pärast nôidusest vabanemist?......... pan Kleksi loo autoriks 19. Mis saab pan Kleksist? ................................................khaani vôlumütsi roosa nööp 20. Kirjelda koolipäeva pan Kleksi akadeemias. Esimene tund on kleksograafia ehk tindiplekkide tegemine. Plekkidest moodus-tatakse kujutisi, juurde kirjutatakse luuletusi vôi jutukesi. Sellele järgneb tähtede kudumise tund, haigete asjade ravimine ja geograafia tund - gloobusega jalgpallimäng

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maarja kuulutus arutlus

sünnitab poja Püha Vaimu väel ja et lapsele tuleb panna nimeks Jeesus .Peale Gaabrieli ennustust oli Maarja mures kuidas see võimalik on ja kuidas ta seda oma mehele räägib ,et jäi pühast vaimust rasedaks ja kuidas teised sellest arvavad kuna nad polnud veel abielus ja on juba rase ja oli mures ka väga palju oma sündimata lapse pärast ja tema saatuse üle kuna ta ei olnud tavaline laps. Mõnikord on Maarja kuulutuse teema puhul kujutatud tagaplaanil Aadama ja Eva väljaajamist paradiisist. Kahe teema ühendamine sümboliseerib inimeste pattulangemist ja inimkonna pattude lunastamist Jeesus lapse sünniga. Tuntuks on saanud apokalüptilise Madonna motiiv: Neitsi Maarja seisab kuusirbil, tema jalgade juures väänleb madu, õun hammaste vahel. Kuusirbil seismine tähendab maailma lunastamist, madu õunaga Eeva patu sümbolit. Apokalüptiline madonna märgib patulunastust - Neitsi Maarja lunastab Eeva patu. Moosese raamatus on kirjas, et naise seeme (s

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Saksa Renessanss

KUNSTIAJALUGU 17.Saksa renessanss. Saksa kunst 15.-16. Sajandil · 15. Saj. Valitses Saksa kunstis veel hilisgootika. · Kõige olulisem uuendus ­ trükigraafika levimine · Saksamaa on raamatutrükkimise sünnimaa, peale tekstide trükiti ka pilte. Mõnikord trükiti pilte ja tekste koos(plokkraamatud), kuid tihti ka eraldi. · Vanim trükitehnika oli puulõige. Vanematel puulõigetel on kujutised loodud lihtsate, tugevate, nurgeliste joontega. Nad mõjuvad tasapinnalisena ja meenutavad vitraazi ehisraamistikku või ornamenti. · 15. Saj algul leiutati Saksamaal sügavtrükitehnika vasegravüür , mis võimaldab peenemate joonte ja varjundirikkamate pindade trükkimist. · 15. Saj graafika oli usuline, õpetliku sisuga · Madalmaade realistlik kunst hakkas saksa kunsti mõjutama alles 15 saj II poolel · MARTIN SCHONGAUER ­ arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks, oli tu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Neitsi Maarja kujutamine kunstis

Neitsi Maarja tavapärane riietus on punane kleit ja sinine ürp (punane sümboliseerib armastust ja sinine taevast). Üheks tähtsamaks teemaks on olnud Maarja kuulutus (ettekuulutus neitsist sündimise kohta). Peaingel Gaabriel, kes hoiab käes valget liiliat, viib Maarjale sõna, et ta sünnitab poja Püha Vaimu väel ja et lapsele tuleb panna nimeks Jeesus. Mõnikord on Maarja kuulutuse teema puhul kujutatud tagaplaanil Aadama ja Eeva väljaajamist paradiisist. Kahe teema ühendamine sümboliseerib inimeste pattulangemist ja inimkonna pattude lunastamist Jeesuslapse sünniga. Immaculata (lad ,,puhas, puutumatu") - Neitsi Maarja austav nimetus roomaktoliiklastel MRA - Maarja abreviatuur ehk monogramm, mis kujunes välja Bütsantsis. Moodustatud kreekakeelsest sõnapaarist Meter Theos (kr ,,Jumalaema") laps ­ Jeesuslaps Maarja süles näitab Maarja emadust, pikad juuksed ­ märgivad

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunst - Renessans

Benedetto da Maiano. Palazzo Michelozzo. Palazzo Medici Veneetsia linnulennult Strozzi Maalikunst: Masaccio. Paradiisist Fra Angelico. Maarja kuulutus Fra Filippo Lippi. Maarja väljaajamine lapsega Uccello

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Madalmaade kunst 15.sajandil

Hugo van der Goes- tegutses Gentis. Isoluumustab suurejoonelisus, rangus, võimas realism, sulav maalitehnika. Portinari altar- Uffizi muuseumis Firenzes. Itaalia kaupmehe Portinari tellimus. Sensatsioon, kõrgetasemeline peenmaal, õlivärvid olid teistele itaallastele eeskujuks. Hieronymus Bosch- pessimistlik fantast. Uskus, et inimene on armetu, määratud hukule. Tegi kolmeosalisi altarimaale: vasakpoolsel pildil pattulangemine, Paradiisist väljaajamine, keskel maine elu pattudega, paremas servas karistus põrgupiinade näol. „Naarilaev“ „Püha Antoniuse kiusamine“ „Kadunud poeg“ Kasutatud allikad: Jaak Kangilaski, (2004), „Kunstikultuuri ajalugu 11. Klassile“, Tallinn: Printon.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
odt

KUNSTIAJALUGU - Renesanss kustis

KUNSTIAJALUGU 1. Mis tähendab mõiste ,,renessanss"? Miks see kasutusele võeti? Renessanss tähenab taasündi ja see võeti kasutusele, et eristada kaasaega keskajast 2. Milline linn oli renessanssiajalstul Euroopa tähtsaim kunstikeskus? Firenze 3. Nim Filippo Brunelleschi projekteeritud ehitisi. Leidlaste kodu, Firenze toomkirik, Pazzi kabel 4. Milles seisneb tsentraalperspektiivi õpetus? Seisneb pildi ruumilise sügavuse illusiooni loomises. Asjad, mis lähemal olid suuremad, kui need mis asusid tagaplaanil. 5. Kellele püstitati palazzosid? Kuidas need välja nägid? Jõukate linnade elanikele. 3-korruseline ,neljast tiivast koosnev ehitis nelinurkse siseõuega. Madala katusega ja üldiselt üsna massiivse väljanägemisega 6. Millised muudatused tõid plazzode ehitusse L. B. Alberti? Hakkas hoonetel kasutama pilastreid 7. Milliseid teemasid käsitles Alberti kunstiteoreetikuna? Ar...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Romaani kunst

pääses teinekord nende tööde hulka ka päris elulisi stseene, vahel isegi natukene naljakaid. Kohati mõjuvad need tööd kohmakalt ja abitult, ent ega romaani kujurid püüdnudki loodust täpselt matkida. Nende eesmärgiks oli usuliste elamuste väljendamine ning nii mõnegi töö mõjukust näib ebatäiuslikkus just suurendavat. Kristus ristil - krutsifiks Aadama ja Eeva paradiisist Kain tapab Aabeli. Reljeef väljakihutamine Reljeef piiskop Bernwardi ustel piiskop Bernwardi ustel Väga elavad on reljeefid ühel varasemal romaani kunsti teosel - nn. piiskop Bernwardi väravatel St. Michaeli kirikus Hildesheimis Saksamaal. Hoolimata sellest, et inimese kehaehitusest ja proportsioonidest pole meistril

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
69 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Saksa kunst 15.-16. sajandil

Saksa kunst 15.-16. sajandil · kõige olulisem uuendus oli trükigraafika levimine raamatutesse pildid · vanim tehnika puulõige meenutavad tasapinnalist vitraazi lihtsad, tugevad, nurgelised jooned · leiutati sügavtrükitehnika vasegravüür peenemad jooned ja varjundirikkam MARTIN SCHONGAUER · arendas vasegravüüri iseseisvaks kunstiliigiks · trükkinud rahulikke madonnasid, fantastilisi pühakuid ja ka olustikupilte MATTHIAS GRÜNEWALD · peateos on maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril · sünge tühi maastik · tumeda taeva foonil kujutatud Ristilöödu käed on kui liigesest väljas kannatus rõvedalt edasi antud · sümboolne pilt inimkonna kannatustest, mille toob kaasa katk · meeleolu, kompositsioon on ühendatud kehade ruumilisuse ja naturalismiga · selgusega esitatud inimlik ja jumalik loomus leinavad kui inimest ja viidatakse kui lunastajale · altari välimise tiibadepaaril on pidul...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
90 allalaadimist
thumbnail
42
ppt

Esitlus "Vararenessanss"

Esitlus kunstiajaloost Koostaja: Juhendaja: haarab peamiselt 15.-16. saj. loodustunde tugevnemine realistlik looduslähedane käsitlusviis rakendatakse perspektiivi ja anatoomia seadusi portree ja skulptuur on eraldi kunstiharu ilmneb antiikkunsti mõju siit ka kunstiajastu nimi renaissance (taassünd) MIS TOIMUS? lagunes naturaalmajandus kaubandus arenes kiiresti avastati Ameerika (1492) linnakodanikel poliitiline võim kujunesid linnriigid kaasaeg on uue ajastu algus ja täiesti erinev äsjamöödunust ei tahetud antiikaega korrata, vaid luua midagi veelgi paremat inimesi hinnati tarkuse, ilu ja julguse järgi humanistid harmoonilise inimene idaaliks mitmekülgselt arenenud võimetega inimene Leonardo da Vinci trükipress väärtustati erootikat ja meelelist armastust riietus tõstis esile kehavorme ja jäsemeid Itaalia üks juhtivamaid mai...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
68 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

Itaalia vararenessansi tutvustus

Itaalia vararenessanss Grete Murr Skulptuurikunst Renessansiajastul vabanes skulptuur ehituskunsti teenistusest; kujusid paigutati ruumide keskele, õuedesse ja väljakutele, kus neid sai igast küljest vaadata Eelistati kujutada tublisid ja julgeid inimesi, ka piiblist valiti selliseid tegelasi, kes oleksid meenutanud enesekindlaid, hakkajaid renessansiinimesi Kõik kuulsamad skulptorid kujutasid Taavetit noort karjust, kes sai jagu hiiglasest Koljatist Palju võib leida ühisjooni renessansiaegse ja antiikskulptuuri vahel: kujud on edasi antud tõetruult, samuti hakati siis jälle kujutama rõivastamata keha Itaalia vararenessansi kuulsaimad skulptorid on Lorenzo Ghiberti, Donatello ja Andrea della Verocchio Lorenzo Ghiberti (~1378 ­1455) Oli kuulus skulptor, maalikunstnik ja kullassepp vararenessanssi ajastul Tegeles vaid pronksikunsti alal Oma skulptuurides näitas ta lüürilist elegantsi ja detailset täiuslikkust oli üks ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Renessanss

RENESSANSS 15.saj Itaaliast said alguse suured muudatused kunstialal. Muudatuste eeldused olid majanduslikku ja ühiskondlikku laadi. Sai alguse usk inimese mõistusesse ja võimetesse , usk jumalasse nõrgenes. Eeskujuks võeti antiikkunst. Antiikkunsti jäljendamise pärast hakati 15.- 16.saj. kunsti nim . renessansiks. Itaalia renessanss Vararenessanss XV saj. : kultuuri ­kunstielu keskuseks oli Firenze. Kõrgrenessanss 1500-1530 Arhitektuur Muutus hoone ülesehitus ja kaunistus. Ehitati palju ilmalikke hooneid, suuremad saavutused siiski kirikutega. Eeskujuks Rooma ajast säilinud hooned. Taaskasutusel ehitusliku elemendina ümarkaar ja silindernõlv. Arhitektuuris oluline tasakaal horisontaalse ja vertikaalse liigenduse vahel. Vararenessansi rikaste elamuid nim PALAZZODEKS: esimene korrus pidi kandma ülemisi , see oli massilisem ja raskepärasem, kivid suured ja rasked. Järgmised korrused kergema ilmega. FILIPPO BRUNELLESCHI ­ arhitekt ja skulp...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss

Luule-sonetid armastatud Laurale ja eepiline poeem "Africa" muistsetest Puunia sõdadest, kui ka proosas kirjutatud vana-rooma riigimeeste elulood Giovanni Boccaccio ­ kuulsaim teos "Decameron", kirjutatud katkujärgsetel aastatel Dante Alighieri ­ esitas keskajale iseloomulikke ideid renessansile omase inimlikkusega. Suurteos "Jumalik komöödia" ­ andis ülevaate keskaegsest kristlikust maailmapildist: põrgust, puhastustulest ja paradiisist. Niccoli Machiavelli ­ on uusaegsele poliitfilosoofiale alusepanija. Teos "Valitseja" . markjavellism Erasmus Rotterdamist ­ oma ajastu silmapaistvaim mõtleja, "Narruse kiitus", Thomas More ­ inglise humanist, "Utoopia" William Shakespeare ­ "Suveöö unenägu" , "Romeo ja Julia" , "Hamlet" Mikolaj Kopernik ­ jõudis järeldusele, et taevakehad tiirlevad ümber Päikese, pööreldes samal ajal ümber oma telje. Pani alue heliotsentrilisele (päikesekesksele) maailmapildile.

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiaja Renesanss kontrolltöö küsimused, kordamine

1 variant 1. Renesanss tähendab taassündi, antiikkunsti taassündi 2. Renessanssi inimene saavutas eesmärgi vahendeid valimata 3. Itaalia Renesanss a. 14. sajand – trecento e. eelrenessanss b. 15. sajand – quattrocento e. vararenessanss c. 16. sajand – cinquecento e. kõrgrenessanss 4. Vararenesanssi euroopa kult. keskus FIRENZE 5. Brunelleschi ehitas Firenze toomkiriku kupli ja Santo Spirito kiriku, Ponte a Mare Pisas 2 variant 6. Lorenzo Ghiberti Paradiisi väravad, Firenze toomkiriku idapoolne kahe poolega uks – 10 suuremat reljeefi, lõi 1. Gootika ja renessansi vaheline piir on hägune, paljud seal veenva sügavusillusiooni renessanslikud nähtused said tegelikult alguse juba 7. Esimese vabalt seisva alasti figuur pärast keskajal (looduse teaduslik uurimine, meelelist antiikaega(Taaveti k...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Budismi õpetus ja sisu

Ka nirvaa n a mõiste osut u s üs n a arus a a m t u k s , seega asend a ti see kõigile arus a a d av a mõistega paradiis. Kui nirvaa n a tähe n d a s rah u, siis paradiis tähe nd a s õnds u s t neile, kes õigesti elavad maa peal. Kui on paradiis, siis peab olema ka põrgu, et inimesi paha des t tegudes t eemale hoida. Mis sellest, et Budd h a õpetus es ei ole juttu paradiisist ega põrgus t. Sellisel moel oli budis m vastuvõetav ka kõige mah aj ä ä n u m a t ele rahvas tele Aasias. Tantris m e. vadzrajaa n a tekkis teadlas te arvates alles 5. 6. sajandil AD. Tantris mi olemu se kohta on vaid mitmes ug u s eid oletusi, sest tantristlik kirjand u s on tabu ja ritua alidele ei ole õnnes t u n u d kellelgi kõrvalisel pääsed a. Minu arus t on Budis m väga huvitav religioon

Teoloogia → Religioon
70 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renessanss ja barokk

Renessanss · Sündis Itaalias 15.sajandil(-16.) · Tuleneb itaaliakeelsest sõnast, mis tähendab taassündi · Itaalia oli tol ajal väga arenenud paik, kaubanduse sõlmpunkt. Samuti suurenes inimeste uskmatus, tõusis huvi maiste asjade vastu, humanism · Antiigi taasavastamine ja uuenduste loomine · Vara- ja kõrgrenessanss · Katoliku kiriku tähtsuse vähenemine, ususõjad, reformatsioon, pildirüüste · Teaduse arenemine ja maadeavastused · Arhitektuuri kõrvale tõusevad skulptuur ja maalikunst · Kunstnikuid hakatakse tundma nimepidi · Tekib 2 kunstikeskust:Itaalia(Firenze, Rooma ja Veneetsia) ja Madalmaad · Iseloomustab:realistliku ja looduslähedase käsitusviisi kasutuselevõtt, tunti anatoomia ja perspektiivi reegleid, skulptuur muutub iseseisvaks · Seinamaali kõrval hakkab arenema tahvelmaal · Endiselt domineerib religioosne ainestik, luuakse antiigist elurõõmsamaid teoseid Reness...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
2
doc

M.Shelley "Frankenstein"

Frankenstein ei mõistnud oma loomingu kohutavust enne, kui monstrum talle vastu jõllitas. Teadlase uhkus ja auahnus maksis talle karmilt kätte, sest ta polnud nõus oma teo tagajärgede eest vastutust kandma. 6. Raamatu tugevus seisneb paralleelides, mida saab teose ja piiblilugude vahele tõmmata. Frankenstein hülgas oma kätetöö põgenedes ta juurest, mis paneb mõtlema ristiusu põhimõtete peale, mil Jumal heitis Aadama ja Eeva paradiisist välja peale seadusest üle astumise. ,,Deemonit" nagu Victor oma loomingut kutsub, on sarnane Aadamaga Eedeni aiast, kuid erinevusega: Jumal lõi Aadamale Eeva, kui Frankenstein oma koletisele kaaslast ei loonud, kartes veel kohutavamaid tagajärgi. Aadam nagu koletiski on oma liigist esimene, kuid tal on oma looja suhtes austus (kuna looja teda ei hüljanud). Veel üks erinevus koletise ja Aadama vahel oli, et Aadama looja andis oma

Kirjandus → Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Renessanssi maalikunst

Renessanssi maalikunst Vararenessanssi maalikunst Kui varem andis meister oma õpipoisile edasi maalikunsti saladusi, siis nüüd arutleti nende üle avalikult ja anti välja õpikuid. Üks murrangulisemaid uuendusi oli lineaarperspektiivi avastamine ja selle kasutuselevõttmine maalikunstis. Firenze toomkiriku kupli arhitekt Brunellechi oli märganud, et kõik paralleelsed jooned looduses paistavad meie pilgule ühte punkti koonduvatena. Ta selgitas, et pildipind on justkui aken kunstniku ja kujutatava vahel. See pildipind püüab loodusest kinni kõik maalikunstniku pilku suunduvad kiired ja nii koonub kõik kujutatav pildipinnal ühte punkti , nn. pagupunkti. Selle teooria järgi arvutas Brunellechi välja horisontaalsete joonte omavahelised kaugused ja sai võrgustiku, mis muutub kaugenedes väiksemaks. Selline kujutamisviis maalikustis koondab vaataja pilgu ühte punkti pildipinnal. Kõik kaugemal asuv on kujutatu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Varauusaeg, konspekt

Renessanss ja humanism · Leonardo da Vinci (1452-1519) ­ oli Itaalia teadlane ja renessansiajastu maalikunstnik. Kuna ta oli edukas kunstnik, onti talle luba lahata laipu, et keha täiuslikult kujutada. · Dante Alighieri (1265-1321) ­ oli Itaalia kirjanik ja poliitikategelane. Üks kuulsamaid renessansi poeete. Tema suurteos on ,,Jumalik komöödia". See andis ülevaate kristlikust maailmapildist: põrgust, puhastustulest ja paradiisist. · Francesco Petrarca (1304-1374) ­ Oli Itaalia humanismi suurkuju, silmapaistev poeet ja teadlane. Ta oli esimene poeet, peale antiikaega, keda loomingu eest avalikult pärjati. Tuntuks sai ta tänu luule ­ sonetid ja eepiline poeem. · Goovanni Boccaccio (1313-1375) ­ oli Itaalia kirjanik. Teda peetakse novelli kui kirjanduszanri rajajaks. Tema kuulsaimaks teoseks on ,,Decameron". See mõjub inimliku elurõõmu avaldusena ränga masenduse ajal.

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Prantsuse Lütseumi maalid 09

ANTOINE GROS ­ ,,Bonaparte Arcole sillas" ; oli Davidi lemmikõpilane ANTON STARBOPF ­ ,,Istuv akt" ANTONIO CANOVA ­ ,,Pauline Borghese Venusega" ; itaalia skulptor, ampiir, näitab pere halvast küljest. ARCIMBOLDO ­ ,,Aastaajad" AUGUSTE RENOIR ­ ,,Tantsupidu linnas" ; ,,Tantsupidu maal" ; ,,Pannkoogijahuveski" BERNINI ­ ,,Apollon ja Daphne" ; arhitekt ja skulptor C.D.FRIEDRICH ­ ,,Rändaja udumere kohal" ; maastiku- ja merevaated, romantsimi eelkäija CLAUDE MONET ­ ,,Mulje. Tõusev päike" (impression. Soleil levant) ; ,,Daam aias" ; ,,Moonid" ; ,,Londoni parlamendihoone" ; ,,Sirelid" ; ,,Roueni katedraal" ; ,,Argenteuil" ; ,,Vesiroosid" EDGAR DEGAS ­ ,,Tantsijanna sinises" ; ,,Täht ehk tantsijatar laval" ; ,,Ooperihoone tantsufuajees" ÉDOURD MANET ­ ,,Nana" (Zola romaani prostituut), ,,Olympia" (Urbino Venuse paroodia) ; ,,Eine roheluses" parodeerib Tiziani ,,Kontsert vabas õhus" EDVARD MUNCH ­ ,,Karje" ; ,,Madonna" EUGÈNE DELACROIX ­ ,,Va...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mis oli alguses?

piiblist on vast kõige levinum. Selle loo alusel lõi jumal kõige esimesena põrmust Aadama ning seejärel ta küljeluust naise nimega Eeva. Nad elasid Eedeni aias, kus oli tohutu hulk viljapuid ning kõige keskel hea ja kurja puu, mille vilju Jumal keelas söömast. Kõikidest loomadest kavalaim madu ütles Eevale, et kui hea ja kurja puu vilju süüa saate te jumala sarnaseks. Ja see tegi Eeva silmadele himu. Loomulikult Eeva ja Aadam maitsesid neid ning seetõttu aeti nad paradiisist maale, kus nad iseseisvalt hakkama pidid saama. See aga kirjeldab meie elu algust sel planeedil, mida ei tohiks pidada universumi tekkeks ega ka kõige alguseks, aga samas on piibel siiski inimeste poolt kirjutatud ning tol ajal ei olnud maailmatunnetus niivõrd arenenud kui see on praegu. Niisiis oleme me kristlastena osa inimkonnast, kelle kohta Piibel ütleb, et Jumal on selle loonud. Jumal suhtub kõigisse võrdselt, ent patustajaga käitub ta olukorrale vastavalt. Kaugemale meie

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
16
odp

Renessanss

RENESSANSS Koostaja: SIIA PANE OMA NIMI Renessanss Renessanss (prantsuse sõnast renaissance 'taassünd') oli Itaaliast alguse saanud ning 14.-17. sajandil väldanud periood Euroopa kultuuriloos. Ajastut iseloomustas eemaldumine religioonikesksetelt väärtustelt inimesekeskse maailmapildi suunas. Renessanss järgnes keskajale. Renessansi sünnikohaks peetakse valdavalt Itaaliat, kuigi seda on ka vaidlustatud. Perioodi kultuuri iseloomustanud ideed on pärit 13. sajandi lõpu Firenzest, eelkõige Dante Alighieri ja Francesco Petrarca tekstidest. Ehituskunst Itaalia vararenessansi arhitektuur Murrangulised muutused toimusid arhitektuuris. Kuigi arhitektid said nüüd üha enam tellimusi ka ilmalike hoonete loomiseks, jäid siiski selle ala kõige suuremad saavutused endiselt seotuks ristiusu kirikuga. Nii hoonete ülesehituses kui ka kaunistamisel ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Paradiis Tõnu Õnnepalu

Elumuutev Paradiis Tõnu Õnnepalu ,,Paradiis" Varrak, 2009 Lugesin Tõnu Õnnepalu teost ,,Paradiis". Paradiisi näol on tegemist ühe koha ja ajaga. Raamat koosneb kirjadest Paradiisist, mis on kirjutatud seitsme päevaga ­ niisamuti nagu Jumal lõi selle maailma. Tegu ongi looga ­ looga sellest kohast ja nendest inimestest. Neil lugudel on palju jutustada. Paradiis räägib, kuidas tõeline inimeselikkus, mida me otsime ka armastuses, kohutab meid hoopis eemale. Inimene ei talu selle tõelist palet ning iga kord, kui me sellele peeglile liiga lähedale kummardame, kohkume eemale ja põgeneme. Inimesena ajame taga täiuslikkust

Kirjandus → Kirjandus
66 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun