Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Erinevad kliendirühmad. Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine. (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Erinevad kliendirühmad. 
Raskete ja erivajadustega 
klientide teenindamine.
MK13 -TE
Kes on erivajadusega inimene?
• Liikumispuue
• Nägemispuue
•  Kuulmispuue
• Vaimupuue 
Kuulmispuudega inimese 
teenindamine
• Pöördu kliendiga rääkides näoga tema poole.
• Küsi  kliendilt , kas ta vajab abistamist.
• Ära räägi kõva häälega.
• Vajadusel kirjuta oma teade paberile. 
Nägemispuudega  inimese 
teenindamine
• Märka valget keppi, pimedat ja juhtkoera.
• Kõnetamisel puuduta pimeda käsivart. Tutvusta ennast. 
• Küsi kliendilt, mitte tema saatjalt, kas ta soovib 
abistamist.
• Kliendiga suhtlemisel ära tõsta häält.
• Pimeda saatmisel siruta talle oma  küünarnukk ja liigu 
samm  eespool .
• Osutades millelegi, kasuta sõnu vasakul, paremal, all, 
üleval , kella kolme suunas.
Vaimupuudega  inimese ja   kroonilise  
haige teenindamine
• Erilist abistamist vaimupuudega inimene üldjuhul ei 
vaja. Reeglina liigub ta saatjaga.
• Võivad kaasneda korduvad liigutused, kohatud itsitused, 
häälitsused.
• Muutub harva agressiivseks.
• Kroonilise haigusega inimene kannab vajalikke ravimeid 
ise kaasas. 
Liikumispuudega  inimese 
abistamine
• Küsi, kas abistamist vajatakse. 
•  Ratastooli  lükkamisel jälgi takistusi.
• Aita abivahendeid kokku panna.
Vanemate inimeste teenindamine
• Teenindajapoolne  kannatlikkus  ja lugupidav suhtumine. 
• Tuleb kohe reageerida , kui nad vajavad spetsiaalset abi.
• Mõtte väljendamine kui ka liikumine võtab kauem aega.
• Tahavad lihtsalt lobiseda või  vestelda .
• Tujukamad, kapriissemad ja nõudlikumad. 
• Levitavad rohkem suulist informatsiooni oma saadud 
kogemuste kohta.
Rasked kliendid
• Norijad
• Kõigeteadjad
• Vigadele keskendujad
• Püsikurtjad
• Lobisejad
• Kiirustajad
• Maailma nabad
Raskete klientide teenindamine
• Kuula klienti!
• Ära  lasku  vaidlusesse!
• Ära süüdista klienti, vabanda korralikult!
• Ole  empaatiline !
• Tuvasta probleem!
• Leia lahendus!
• Suhtle oma kolleegidega!
Kasutatud materjal
• www. elil .ee Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit
•  http://www.lvrkk.ee/kristiina/Heli_Freienthal/Klient_3/e
akate_inimeste_teenindamine.html

Document Outline

  • Slide 1
  • Kes on erivajadusega inimene?
Vasakule Paremale
Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #1 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #2 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #3 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #4 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #5 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #6 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #7 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #8 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #9 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #10 Erinevad kliendirühmad-Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine #11
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-04-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 28 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Diana96 Õppematerjali autor
Erinevad kliendirühmad. Raskete ja erivajadustega klientide teenindamine. PP esitlus.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
pptx

Erivajadustega klientidega suhtlemine

Erivajadustega klientidega suhtlemine Marie Pärn LOK-12 Erivajadustega klient? Erivajadusega klient tavaks peetud normidest erinev klient, kellel on teenuse kasutamiseks spetsiaalsed , tavaliselt tervisest tingitud erivajadused ( puudega inimesed, ratastoolis kliendid, pimedad, kurdid jt.) Ratastoolis klient Ratastoolis klient on inimene, kes kasutab liikumise hõlbustamiseks ratastooli. Nõuded suhtlemiseks: Ø Ärge hoidke kinni kliendi ratastoolist. See on osa tema väga isiklikust ruumist ning ratastoolist kinnihoidmist või nõjatumist sellele võib võrrelda kellegi personaalsele toolile istumisega. Ø Pakkuge oma abi, kuid ärge käige peale. Kui klient vajab teie abi, siis võtab ta pakkumise heameelega vastu ja ütleb ka seda, milline abi oleks kõige vajalikum

Avalikud suhted
thumbnail
59
doc

Teenindussuhtlemine – kliendikesksus

kaasaegse teeninduse kui suhtlemise põhimõtted. Materjal on jagatud osadeks ja vormistatud nii, et sul oleks võimalikult mugav selles liikuda ­ edasi ja tagasi, järkjärgult ja hüpetega. Uuri hoolega, sest just sellele materjalile toetub selle kursuse edasine tegevus. Peale materjali selgeks saamist (otsi seoseid, siis jääb meelde) on sul võimalus oma teadmisi proovile panna kontrolltöö abil. Sisukord Põhimõisted Mida ootab klient teenindajalt? Suhtlemine Suhtlemine kui oskus Suhtlemine kui hoiak Suhtlemise etapid ja müügimudel Kontakt Kuidas me üksteist suhtlemisel tajume ehk esma(jne.)mulje tähtsusest Kliendi vajaduste välja selgitamine Aktiivne kuulamine Selge eneseväljendus 1

Teenindus
thumbnail
193
docx

Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

Järjest suurenev uute toodete ja teenuste hulk ­ programmererimine, meelelahutusteenused jne. Tekkinud on ulatuslik nn ,,peidetud teenindussektor". Teenindusettevõtlus ja tootev tööstus on järjest rohkem omavahel seotud. 2. Kliendikeskne teenindus Teeninduses lähtutakse kliendist, mitte oma tootest/teenusest. Uuritakse välja kliendi soovid ja arvestatakse nendega oma toote teenuse välja töötamisel ning müümisel. Klient osaleb tootmisprotessis juba arendusest alates. Kliendikeskne käitumine on oskus rahuldada kliendi vajadusi nii, et mõlemad pooled oleksid rahul 3. Arukas teenindusajastu inimene Arukas teenindusajastu inimene ootab rohkem, tahab kvaliteeti. Muutused töömaailmas on seadnud keskseks aruka inimese arendamise, kes suudaks uutes tingimustes, uut suhtumist ning uusi teadmisi ja oskusi vajava elu ning tööga toime tulla. 4

Turismiettevõtlus
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

pühendatud järgmised kaks peatükki. Edasi leiavad käsitlemist valdkonnad, millest algab logistika ja tarneahela juhtimine. Nendeks on varude haldamine ja ostutegevus. Klienditeeninduse kvaliteet logistikas on määrava tähtsusega ja see mõjutab konkurentsi pingestudes üha enam klientide arvu ning ettevõtte majandustegevuse tulemuslikkust – sellest on pikemalt juttu kuueteistkümnendas peatükis. Kuluarvestus on oluline kõikide logistikatoimingute puhul, kuna ilma logistikatoimingute ja kogu logistikaprotsessi kulude taset teadmata on ettevõttes võimatu mistahes parendustegevus logistika ja tarneahela juhtimise

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

pühendatud järgmised kaks peatükki. Edasi leiavad käsitlemist valdkonnad, millest algab logistika ja tarneahela juhtimine. Nendeks on varude haldamine ja ostutegevus. Klienditeeninduse kvaliteet logistikas on määrava tähtsusega ja see mõjutab konkurentsi pingestudes üha enam klientide arvu ning ettevõtte majandustegevuse tulemuslikkust – sellest on pikemalt juttu kuueteistkümnendas peatükis. Kuluarvestus on oluline kõikide logistikatoimingute puhul, kuna ilma logistikatoimingute ja kogu logistikaprotsessi kulude taset teadmata on ettevõttes võimatu mistahes parendustegevus logistika ja tarneahela juhtimise

Baas Logistika
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

Bill Rogers Käitumine klassiruumis Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat 1 Sisukord Arvustajad raamatust „Käitumine klassiruumis“ 4 Autorist 5 Teemad 6 Tänuavaldused 7

Psühholoogia
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

Iga elusorganism koosneb elu väikseimatest ehituskividest – rakkudest. On olemas ainuraksed elusolendid, kelle keha koosneb vaid ühest rakust, ning hulkraksed elusolendid, kelle keha koosneb paljudest erinevatest rakuliikidest, kus igal rakutüübil on oma ülesanded. Inimorganism koosneb u 10 000 miljardist rakust. Rakkude põhifunktsioonide järgi eristatakse nt närvi-, lihase-, sidekoe- ja vererakke. Kui hulk sama tüüpi rakke moodustavad rakuühenduse, nimetatakse seda ühendust koeks. Erinevad koeliigid moodustavad omakorda organeid (nt lihas-, närvi- ja sidekude). Rakud Rakud on organismi „ehituskivid“. Meie keha koosneb mitmesuguse kuju ja suurusega rakkudest. Erütrotsüüt (punane verelible) on nende hulgas üks väiksemaid (0,0075 mm), munarakk (0,15 mm) on aga inimese suurim rakk ja nähtav isegi ilma mikroskoobita. Samuti on erinev rakkude eluiga. Leukotsüüdid (valged verelibled) elavad vaid mõne päeva, närvirakud aga kestavad kogu inimese eluaja

Esmaabi
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

katsetamise või raviga. Inimese   arengu   õpinguil   on Kui haridussüsteemis toimivad inimesed  mõistavad, kuidas erinevas vanuses lapsed  siin   väga   praktiline paremini õpivad, võivad nad koostada  tähendus...   Need   kogemused paremaid õppeprogramme aitavad paremini mõista inimesi. Inimese   erinevad   arenguvaldkonnad   on   läbi   põimunud   nagu   ka psühholoogia   kui   teadus   on   seotud   mitmete   teiste   teadustega Sarnane lugu on täiskasvanutega, kellel on (sotsioloogia,   pedagoogika, võimalik hakata mõistma arengu  meditsiin jne.) üleminekuid: mis toimub kui ema pöördub 

Arengupsühholoogia




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun