Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuulamise liigid (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Sisukord


1 SISSEJUHATUS 3
1.1 Aktiivne kuulamine 4
1.1.1 Vaikne kuulamine 4
1.1.2 Peegeldav kuulamine 5
1.1.3 Empaatiline kuulamine 5
2 KUULAMISTÕKKED 6
3 KUULAMISTEHNIKAD 8
KASUTATUD KIRJANDUS 11




  • SISSEJUHATUS


    Kuulamisoskus on vajalik inimsuhete loomisel, informatsiooni saamiseks ja vahetamiseks ning teiste inimeste paremaks mõistmiseks, et vältida või lahendada erinevaid probleeme. Hea kuulamine tähendab tähelepanelikku kuulamist, kus ei üritata lihtsalt muljet jätta, et kuulatakse, vaid pühendutakse teemasse, nauditakse teineteise seltskonda ja huvitutakse probleemist, mis muudab kuulamise loomulikuks. Hea kuulamine ei tähenda seda, et tuleb oma nõuga peale minna, vaid kuulata teine enne ära, et ta lihtsalt saaks kellegagi oma probleemi, mõtet või muret jagada ning alles siis, kui ta küsib nõu, tuleks avaldada oma arvamus või lahendus.
    1 HEA KUULAMINE
    Kuulamine pole oma kõnejärjekorra ootamine, lihtsalt vaikimine või
  • Vasakule Paremale
    Kuulamise liigid #1 Kuulamise liigid #2 Kuulamise liigid #3 Kuulamise liigid #4 Kuulamise liigid #5 Kuulamise liigid #6 Kuulamise liigid #7 Kuulamise liigid #8 Kuulamise liigid #9 Kuulamise liigid #10 Kuulamise liigid #11
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-02-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 96 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Hey Õppematerjali autor
    referaat

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    10
    docx

    Kuulamine

    hädavajalik kommunikatsioonioskus. Aktiivne kuulamine hõlmab sideme loomist. Aktiivne kuulamine on üks edu võtmeküsimus, kuna õpetab arvestama igas olukorras selle inimesega, kellega tegemised kokku viivad. Kuulamisoskusega seoses on suhtlemispsühholoogia vallas välja toodud kolm partnerisse suhtumise aspekti, mis aitavad selle oskuse arengule kaasa. Esimene on tingimusteta aktsepteerimine, teine on empaatia ning kolmas on sotsiaalne soojus. (Antsov, 2005) Aktiivse kuulamise eeldused: sobiv aeg ja koht ­ mitte iga aeg ja koht ei sobi kuulamiseks avatud hoiak ­ ole valmis kuulama ka seda, mis sulle ei meeldi (nt kriitika) partnerisse eelarvamustevaba suhtumine ­ püüa võtta vestluspartnerit ,,puhta lehena" tähelepanu ja keskendumine huvi ­ mõnikord on endas vaja tekitada huvi teiste inimeste vastu tehnikate tundmine ja kohane kasutamine kontakt usaldus võrdne tasand, soovitavalt täiskasvanu tasand (Kuulamine, 2013) 1

    Suhtlemine
    thumbnail
    9
    doc

    Referaat - "Kuulamine ja suhtlemine"

    vastamine. Kuulamine on segu kuulmisest ja keskendusmisest ­ püüd mõista ja teisest aru saada. Kuulamise võib jagada kaheks. Aktiivseks ja passiivseks kuulamiseks. Aktiivne kuulamine jaguneb omakorda kolmeks osaks: Vaikne kuulamine - oskus tähelepanelikult vaikida kaasvestlejat katkestamata. Selline käitumine eeldab vaimset ja füüsilist keskendumist ning aitab väljendada arusaamist, toetust ja huvi. Vaikse kuulamise alla kuuluvad noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Seejuures on oluline kuulaja tähelepanelikkust väljendav sõnatu käitumine. Peegeldav kuulamine - kuulaja käitumisviis, mis annab rääkijale teada, kuidas temast aru saadi, aidates tal end paremini väljendada. Peegeldav kuulamine on seotud ka täpsustamisega - juhul kui kuulaja täpselt aru ei saanud või kui on vaja täiendavat infot

    Psühholoogia
    thumbnail
    13
    doc

    Kuulamine referaat

    HUVIGA KUULAMINE JA PSEUDOKUULAMINE Huviga kuulamine ei tähenda vaid vaikimist, kui teine räägib. Ärakuulamine põhineb kavatsustel teha üht alljärgnevast: · Mõista kedagi ­ eeldab tähelepanelikku kuulamist · Nautida kellegi seltskonda ­ kuulamine tuleb loomulikult · Saada midagi teada ­ kuulamine tuleb loomulikult · Pakkuda abi või lohutust ­ väljendab probleemile pühendumist Ka pseudokuulamine jätab sageli huvitatud kuulamise mulje. Pseudokuulamise puhul pole eesmärgiks kuulamine, vaid eesmärk on rahuldada mingit teist vajadust. Tüüpilisemad vajadused, mida pseudokuulamine rahuldab on: · Jättes inimesele mulje, et te teda kuulate, hakkate inimesele meeldima · Olete valvel, märkamaks ohtu saada tõrjutud · Püüate jutust ühte teatud infokildu ning jätate kõik muu tähelepanemata · Võidate aega järgmise märkuse ettevalmistamiseks

    Pedagoogika
    thumbnail
    12
    doc

    Kuulmine

    See hõlmab nii rääkimist, teise poole ärakuulamist, ühesõnaga sideme loomist iseenda ja oma kaastöötaja või kliendi vahel. a. Aktiivne kuulamine See on tööalase edu üks võtmeküsimus, kuna see õpetab arvestama igas olukorras selle inimesega, kellega isegi töised tegemised kokku viivad. Selle oskust väljendab kõige paremini mõistmist ja empaatiat ning aitab teisel oma probleemidega toime tulla ja neid iseseisvalt lahendada. Aktiivse kuulamise oskust liigitatakse kolmeks: vaikne kuulamine, peegeldav kuulamine ja empaatiline kuulamine.  Vaikseks kuulamiseks on oskus tähelepanelikult kuulata kaaslast, ilma et kaasvestlejat katkestaks. Selline käitumine eeldab füüsilist ja vaimset keskendumist ja aitab väljendada huvi, arusaamist ja toetust. Selle alla kuulub ka noogutamine ja mitmed lühirepliigid, mis soodustavad edasirääkimist. Selle pärast on kuulaja

    Meeskonnatöö
    thumbnail
    22
    pdf

    Suhtlemine ja kuulamistõkked

    lähtutakse jäigast ootusmudelist psühholoogiline barjäär, eelarvamused teate edastaja, teema suhtes keevaline reaktsioon mingile võtmeärritajale omaenda esinemise ettevalmistamine Akommunikatiivsuse probleem kaasaegses ühiskonnas- suutmatus saavutada emotsionaalset või intellektuaalset kontakti teistega, avada oma sisemaailma; seotud üksindus ja võõrandumistundega, sotsiaalsete sidemete vähesusega ja haprusega. Kommunikatsiooni liigid: vahetu/ vahendatud suhtlus monoloogiline/ dialoogiline diaadiline/ mitmeastmeline interpersonaalne/ intrakommunikatsioon SUHTLEMISVAHENDID Info edastamisel ja vastuvõtmisel on väga oluline suhtlemisvahendite valik. Siin on olulised kultuurilised, keelelised, sotsiaalsed ja individuaalsed iseärasused. Käesolevas osas keskendume mittesõnalistele suhtlemisvahenditele. Mittesõnaliste suhtlemisvahendite funktsioonid:

    Suhtlemine
    thumbnail
    17
    doc

    Suhtlemispsühholoogia

    · lähtutakse jäigast ootusmudelist · psühholoogiline barjäär, eelarvamused teate edastaja, teema suhtes · keevaline reaktsioon mingile võtmeärritajale · omaenda esinemise ettevalmistamine Akommunikatiivsuse probleem kaasaegses ühiskonnas- suutmatus saavutada emotsionaalset või intellektuaalset kontakti teistega, avada oma sisemaailma; seotud üksindus ja võõrandumistundega, sotsiaalsete sidemete vähesusega ja haprusega. Kommunikatsiooni liigid: · vahetu/ vahendatud suhtlus · monoloogiline/ dialoogiline · diaadiline/ mitmeastmeline · interpersonaalne/ intrakommunikatsioon SUHTLEMISVAHENDID Info edastamisel ja vastuvõtmisel on väga oluline suhtlemisvahendite valik. Siin on olulised kultuurilised, keelelised, sotsiaalsed ja individuaalsed iseärasused. Käesolevas osas keskendume mittesõnalistele suhtlemisvahenditele. Mittesõnaliste suhtlemisvahendite funktsioonid:

    Suhtlemispsühholoogia
    thumbnail
    10
    docx

    Aktiivne kuulamisoskus

    (Postimes 2010) See tähendab, et seda osa kas siis ei mõisteta või siis lihtsalt unustatakse kiiresti. Kuna inimesed sageli kustutavad, moonutavad ja üldistavad infot, võib öelda, et ühe kuulujutu tekkeks on vaja kahte inimest ja ühte juttu. Enamik arusaamatusi tuleneb inimeste suhtlemise iseärasustest. Esitatud probleem ei pruugi olla peamine, sest soov peita midagi iseendas, hirm kontrolli kaotamise või haiget saamise ees võib pimestada ka kõneleja enda. 1 AKTIIVSE KUULAMISE TEHNIKAD Selleks, et mitte ainult kuulda vaid ka kuulata, mida teine inimene ütleb või räägib, on hea kasutada aktiivse kuulamise tehnikaid. (Postimees 2010) 1.1 Aktiivse kuulamise tähendus Aktiivne kuulamine tähendab kontakti loomise ja hoidmise oskust (sobilik kehakeel, distants ja silmsideme loomine segajatsest vabas keskkonnas). Samuti oskust jälgida ja ümber sõnastada vestluspartneri poolt öeldut. (Postimees 2010) 1.2 Kuulamistehnikad 1.2.1 Ümbersõnastamine

    Kaubandus ökonoomika
    thumbnail
    6
    doc

    KUULAMISOSKUS

    Oma peamiste probleemidega sidumine. · Kriitiline kuulamine ­ eesmärk on kuuldu hindamine (loogilisus, faktide usaldusväärsus, järelduste usutavus, kuuldu olulisus, rääkija huvid ja motiivid).Järeldused tehakse alles lõpus. · Empaatiline kuulamine ­ eesmärgiks on mõista rääkija tundeid, vajadusi, arusaamu, et aidata tal lahendada probleeme ning selles puudub kuulajapoolne hinnangulisus. Kasutatakse psühholoogilise pinge leevendamiseks. Empaatilise kuulamise eelduseks on positiivne hoiak, tunnete ja teate tähtsuse mõistmine. Esmane pole mitte kuuldu sisu, vaid "jäämäe veealune osa", mille võtmeks on mitteverbaalsed signaalid. Kõige raskem empaatilises kuulamises on selge piiri tõmbamine omaenda ja teise inimese emotsioonide vahele, et mitte liiga vähe ega liiga palju teise tundemaailmaga samastuda. Empaatia ei tähenda nõustumist vaid mõistmist. AKTIIVNE KUULAMINE

    Enesejuhtimine




    Kommentaarid (2)

    Suggis profiilipilt
    Suggis: Mulle oli sellest materjalist abi;)
    21:01 20-03-2013
    kristake12 profiilipilt
    kristake12: Väga hea materjal.
    17:38 15-02-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun