Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"üldeesmärk" - 100 õppematerjali

üldeesmärk on seotud metoodilise materjaliga otseselt seotud – tumedas kirjas: §3 (2) Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt, ümbritseva keskkonna mõistmine, eetiline käitumine ning algatusvõime, esmased tööharjumused, kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest ning arenevad
thumbnail
13
ppt

Majandusalused

Anti Saluste Magnus Künnapas Kaspar Raudla Hannes Vahemäe Majanduspoliitika Majanduspoliitika on majanduse mõjutamine poliitiliste abinõudega, seega lõppkokkuvõttes riigi poolt. Majanduspoliitika on üks osa ühiskonnapoliitikast ja hõlmab kahesuguseid abinõusid: 1)võib olla tegemist abinõudega välis-, sise-, kaitse-, tervishoiu-, kultuuri-, õiguspoliitikas jne, millel otsest majanduslikku mõju alati ei olegi; 2) majanduslik mõju võib-olla otsene. Makromajanduspoliitilised eesmärgid 1) elustandardi kasv; 2) täistööhõive tööealise elanikkonna hulgas; 3) stabiilsed hinnad; 4) madal inflatsioon. Eesti majanduspoliitika üldeesmärk on saavutada jätkusuutlik, sotsiaalselt ja regionaalselt tasakaalustatud majanduskasv. peetakse üldjoontes ettevõtlusele soodsaks ja positiivseks. Majanduspoliitika alustalad krooni kursi fikseerimine valuutakomitee süsteemi raames; valitsussektori tasakaalustatud eelarvepõhimõt...

Majandus → Majandus
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Konstruktivistlik õpikäsitlus

Ka alushariduses on õpetaja eelkõige toetaja, kelle eesmärgiks on luua lastele soosiv keskkond teadmiste hankimiseks. Õpetaja roll on, mis konstruktivistlikus õpikäsitluseski, olla toetaja, juhendaja, mentor. Õpetaja peab olema avatud mitmetele lahendustele, kuna lapsed juurdlevad teemade üle teisiti, mis aga ei tähenda, et laste vastused seepärast kohe valed oleksid ­ on samuti mitmeid ,,õigeid vastuseid". Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on toetada laste kehalist, vaimset ja sotsiaalset, sealhulgas kõlbelist ja esteetilist arengut, et kujuneksid eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja koolis õppimiseks, mis omakorda haakub vägagi sellega, millel põhineb konstruktivistlik õpikäsitlus - õppija enda aktiivsusel eluliste probleemide lahendamisel ehk sotsiaalsel toimetulekul. Ave Hüüs

Pedagoogika → Pedagoogika alused
74 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Retsensiooni kirjutamise abi

kasutamine. Huvitavalt ka põnevalt kirjutatud arvustus loob emotsionaalse pildi ka neile, kes kontserdil ei käinud. Järgnevad küsimused aitavad kaasa muusika kuulamisoskuse arendamisele, hinnangu andmisele ning selle põhjendamisele. Lähtu konkreetsest kontserdist. Suhtu juhendisse loovalt, arvestades kontserdi iseärasusi. Üldine informatsioon: · Mis oli kontserdi pealkiri? · Kus ja millal sa kontserti külastasid? · Mis oli kontserdi teema/ üldeesmärk? Seo oma seletus kontserdi pealkirjaga. · Millist muusikat esitati (vokaal-, instrumentaal-, koori-, orkestri-, kammermuusikat vms.) · Kelle muusikat esitati (helilooja nimi, rahvus, ajastu)? · Kes esinesid (nimed, kas solist, ansambel, koor, sümfooniaorkester, dirigent vm.)? · Mis tegi kontserdi eriliseks? Lugu, mis sulle meeldis kõige rohkem: · Mis oli loo pealkiri? · Mida said teada loo heliloojast? · Mis stiilis oli lugu esitatud (klassikaline, folk, rock, pop, jazz vm.)?

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
1
odt

üüüüüüüüüüüxxxxccxxcbvcxbvcxbvcxbvcxbvcbvccxxcv

Kontserdiarvustus ,,Michale Jackson Thriller live" Kaspar Sepp 6.a 8.märstil 2016.aastal reisisin perega Inglismaa pealinna Londonisse. Seal käisime vaatamas etendust Lyric'i nimelises teatris, mis jutustas Michael Jacksoni eluloost. Kontserdi üldeesmärk oli kindlasti pakkuda meelelahutust aga ka mälestada Michael Jacksonit. Nagu mainitud, jutustas etendus Michael Jacksoni eluloost. Lauldi tema tuntumaid laule ja räägiti lauljast lähedamalt. Lauljaid oli etenduses viis, kellel kõigil oli väga sarnane hääl Jacksoniga, mida oli eriti huvitav kuulata, sest tihti jäi mulje nagu laulaks popstaar ise. Peale lauljate täitsid lava ka tantsijad ning kasutati palju rekvisiite, et teha etendust põnevamaks.

Varia → Kategoriseerimata
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Muusika retsensiooni kirjutamise juhend

kasutamine. Huvitavalt ja põnevalt kirjutatud arvustus loob emotsionaalse pildi ka neile, kes kontserdil ei käinud. Järgnevad küsimused aitavad kaasa muusika kuulamisoskuse arendamisele, hinnangu andmisele ning selle põhjendamisele. Lähtu konkreetsest kontserdist. Suhtu juhendisse loovalt, arvestades kontserdi iseärasusi. Üldine informatsioon · Mis oli kontserdi pealkiri? · Kus ja millal sa kontserti külastasid? · Mis oli kontserdi teema/ üldeesmärk? Seo oma seletus kontserdi pealkirjaga. · Millist muusikat esitati (vokaal-, instrumentaal- koori-, orkestri-, kammer-, vm)? · Kelle muusikat esitati (helilooja nimi, rahvus, ajastu)? · Kes esines(id) (nimed, kas solist, ansambel, lastekoor, sümfooniaorkester, dirigent vm)? · Mis tegi kontserdi eriliseks? Teos või teosed, mis sulle kõige enam meeldis/meeldisid · Mis oli(d) teose/ teoste pealkiri/ pealkirjad? · Mida said teada helilooja/ -te kohta?

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Maailma Looduse Fond

2. Mis organisatsiooniga on tegemist? (tegevusvaldkond) Tegemist on rahvusvahelise riikidest sõltumatu suurim looduskaitseorganisatsioon. 3. Kas organisatsioon on riikidevaheline või riikideväline? Riikideväline 4. Millal organisatsioon loodi? Organisatsioon loodi aastal 1961, eesmärgiga kaitsta vabas looduses elavaid taimi ja loomi. 5. Asukoht ja juht. Carter Roberts, peakorterid USAs ja Sveitsis. 6. Mis on organisatsiooni eesmärgid? Organisatsiooni peamine üldeesmärk on Maa bioloogiline mitmekesisuse säilitamine. 7. Kes on liikmed (üldiselt)? Kui palju on liikmeid? Mis tingimustel liikmeks võetakse? Organisatsioonil on üle 5 miljoni toetaja üle maailma. Liikmeks saab astuda igaüks, kellel on huvi looduse vastu või selle kaitseks. 8. Eesti/eestlaste osalus selles organisatsioonis? Eestis otseselt Maailma Looduse Fondi haru pole, kuid paljud Eesti keskkonnakaitsjad ja rohelise liikumise aktivistid teevad

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mozarti looming

Retsensioon Mozarti looming Kontsert mida mina käisin kuulamas oli Wolfgang Amadeus Mozarti loomingust. Ma käisin seda kuulamas 21. oktoobril 2010, Tallinna Arte gümnaasiumis. Kontserti üldeesmärk oli harida inimesi muusikalises mõttes, räägiti Wolfgang Amadeus Mozarti elust ja tema loomingust. Kontserdil esitati kammermuusikat. Helilooja, kelle muusikat esitati oli Wolfgang Amadeus Mozart ,kes oli Austria helilooja 18-ndal sajandil. Esinejad olid Siim Selis ja Maano Männi. Mehed tegid esinemise huvitavaks olles ise 18-nda sajandi stiilis riietuses ja nad tegid seda kõike muheda olekuga ja natukene isegi komöödia vormis. Minu lemmik lugu kontserdil

Muusika → Muusika
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Loogiline raammaatriks

Loogiline raammaatriks Kirjeldus Indikaator Kontollimeetodid Üldeesmärk Stabiliseerida Mikrolandia seni 5 järgneva aasta lõikes on Antud perioodi SKP, hüppelise kiirusega tõusnud Mikrolandia majanduskasv omavalitsuste eelarvete ja teiste majanduskasv vähenenud 5%, ent püsinud finantsaruannete jälgimine ja Vältida samasugust kindla ja stabiilselt tõusvana analüüs majandustõusule järgnevat Maksu ning laenuvõlglaste Pankade ning maksu ja tolliameti krahhi, mis saabus Eestis arv on aastaks 2014 aruannete analüüs ...

Haldus → Projektijutimine
85 allalaadimist
thumbnail
2
docx

RaudSaller

Mina käisin kontserdil ,,RaudSaller". See kontsert toimus 9. märtsil kell 19.00, Tartu Vanemuise teatri suures majas. Saal oli rahvast täiesti täis ning sellest järeldasin kohe, et tuleb üks mõnus õhtu mõnusa muusika saatel.Pilet eelmüügist maksis 150 krooni, mis ei ole ühe korraliku kontserdi eest palju makstud. Kontserdil oli selline nimi ,,RaudSaller", kuna koos esinesid vanad sõbrad ning ammused bändikaaslased Mihkel Raud ja Hendrik Sal-Saller. Kogu kontserdi üldeesmärk oli Mihkel ja Hendrik panna koos laulma laule, mida kuulates mehed üles kasvasid. Repertuaaris olid aegumatud lood, mis on mõlemale mehele väga tähtsad. Mõned palad olid neil koos kirjutatud ja üheskoos nooruses esitatud, samuti sooviti lihtsalt meenutada natuke vanu aegu. Mõlemad mehed tõdesid ka, et see kontsert on neile tõesti väga tähtis. Esitati põhiliselt rockmuusikat. Kontserdi tegi väga eriliseks just

Muusika → Muusika
24 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Rahvastikupoliitika Eestis

Rahvastikupoliitika Eesti rahvastikupoliitika üldeesmärk on kindlustada Eesti rahvastiku jätkusuutlikareng. Pikka aega oli maailma rahvaarv muutumatu, suremus oli umbes sama suur kui sündimus. Rahvaarv hakkas kasvama, kui inimeste eluviis muutus paikseks ning on 20. sajandil kolmekordistunud. 1900. aastal elas maailmas 1,6 miljardit inimest, aastal 1992 aga juba 5,5 miljardit. 2010 aasta seisuga on rahvaarv maailmas jõudnud 6.797miljardini, ning see kasvab jätkuvalt.

Geograafia → Geograafia
36 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Logistika spiker

1)Hanullogistika-eesmärk on õige koguse ja sortimendiga,parima hinna ja kvaliteedi suhtega vajalike materjalide toimetamine tarnijalt tootjani mõistliku tarneala ja väiksemate kogukuludega.Hanullogistika=logistikasisend Logistikasisend:Loodusressursid-maa,seadmes,varustus Inimressursid-tööjõud Finantsressursid Inforessursid 2)Tootmislogistika-üldeesmärk on tootlikkuse suurenamine,tehnoloogia,arendamine,ressurside ja tootmisprotsesside optimeerimine. Ressursid:tööjõud,kapital,aeg,organisatsioon(tehas,ettevõte) 3)Jaotuslogistika(logistikaväljund)-eesmärk on juhtida logistilisi osategevusi,mis toimuvad peale toote valmimist,kuni selle toote jõudmiseni tarneahela järgmisse etappi või lõpptarbijani. Põhilised osategevused jaotuslogistikas:materjalide käsitlemine,ladustamine,pakkumine,vedu,sihtturule ettevalmistamine,nõudluse prognoos,info töötlemine. Integreeritud logistika-logistikaahelas t...

Logistika → Logistika
103 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Kasvuhooneefekt ja kliimamuutused

muutuvates keskkonnatingimustes; enim saavad kannatada arengumaad, sest need ei suuda toime tulla ka mõõdukalt saabuvate muutustega. Rahvusvaheline koostöö Valdav osa riikidest kirjutas 1992. aasta kevadel Rio keskkonna ja arengukonverentsil alla nn. kliimalepingule; lepingusse on kirja pandud kliimamuutuste tõrjumise üldpõhimõtted ja kaugemad eesmärgid ning lepingu täitmisega seotud rahastamise ja kontrollsüsteemid; lepingu üldeesmärk on saavutada kasvuhoonegaaside sisalduse stabiliseerumine atmosfääris sellisesl tasemel, et inimtegevus ei põhjustaks kliimahäireid. KÜSIMUSED 1. Mis on kliimamuutuste olulisemad tagajärjed? 2. Kas jääliustike sulamine mõjutab PõhjaAtlandi ehk Golfi hoovust? Kuidas? täname kuulamast!

Geograafia → Keskkonnageograafia
11 allalaadimist
thumbnail
3
doc

TEISELPOOL VETT - Retsensioon

,,TEISELPOOL VETT" Retsensioon Kontsert mida käisin vaatamas, toimus Tallinna Jaani kirikus, 10.Novembril. See kestis üks tund ja kakskümend minutit. Kontserdi pealkiri oli ,,Teiselpool vett". Selle kontserdi üldeesmärk oli tutvustada Urmas Alenderi loomingut. Urmas Alender (22. november 1953 ­ 28. september 1994) oli eesti laulja ja helilooja. Ta sai tuntuks rokkansambli Ruja omapärase solistina. On avaldanud rohkesti heliplaate ja kassette, sealhulgas "Ruja", "Üle müüri", "Kivi veereb", "Pop Ruja", "pust budet vsjo", "Must lind", "Hingelind". Alender on peamiselt laulnud Rein Rannapi, Ott Arderi, Juhan Viidingu ja omaenda laule

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Keskkonnajuhtimissüsteemi arvestus

Keskkond on asjade, tingimuste ja suhete süsteem. 5. Mis on keskkonnamõju? Keskkonnamõju on tegevusega eeldatavalt kaasnev vahetu või kaudne mõju inimese tervisele ja heaolule, keskkonnale, kultuuripärandile või varale. 6. Mis on keskkonnaaspekt? Keskkonnaaspekt on organisatsiooni tegevuste, toodete või teenuste element, mis võib keskkonnaga koosmõjus olla. 7. Mis on keskkonnaeesmärk? Keskkonnaeesmärk on keskkonnapoliitikast tulenev keskkonnaalane üldeesmärk, mille saavutamist organisatsioon taotleb, ja mis esitatakse võimaluse korral kvantitatiivsel kujul. Viimane on oluline, sest arengut saab hinnata ainult seda mõõtes. 8. Mis on keskkonnaülesanne? Keskkonnaülesanne on detailsel ja võimaluse korral kvantitatiivsel kujul organisatsiooni enese püstitatud tegevusnõue, mis puudutab kas kogu organisatsiooni või tema osi. Ülesanne tuleneb keskkonnaeesmärkidest ning seda vajatakse nende eesmärkide saavutamiseks. 9

Loodus → Keskkonnakorraldus
6 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Õenduslugu

Patsient on rahulolev. 27.05 Patsient on valmis koju minemiseks. Vererühk 136/80, temp. 36,5 kraadi, vererõhk 6,7. Patsient on harjunud sellega, et säärest jalg on amputeeritud, saab iseseisvalt väga hästi hakkama ratastooli abiga. Meeleolu hea. 5. PATSIENDI ÕPETUS (ühe konreetse õpetuse läbiviimine) Õendusdiagnoos Kukkumise risk, mida tõendavad ratastooli kasutamine, Õpivajadused: Õppida iseseivalt kasutama ratastooli ja harjuda ühe jalaga, Õpetamise üldeesmärk Patsint peab ilma ühe jalata edukalt hakkama saama jätkamaks täisväärtuslikku elu Õpetamise otsesed Teemad, mida Juhendamise/ Aeg Vajalikud Hindamise viisid eesmärgid õpetatakse õpetamise ressursid viisid/meetodid Kognitiivsed: Ergonoomika Ette näitamine, 25 Ratastool ja Patsient teab, vestlemine min aeg

Meditsiin → Meditsiin
357 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kontserdi retsensioon „Neljal käel ja sajal keelel"

Kontserdi retsensioon „Neljal käel ja sajal keelel" Neljapäeval, 2. oktoobril, kell 10.00 käisin vaatamas koolikontserti „Neljal käel ja sajal keelel“. Esitati ainult instrumentaal muusikat. Kaks tuntud eesti kitarristi Ain Agan ja Andre Maaker esitlesid kaheksat erinevat kitarri ja kitarri sugulaspilli ning mängisid lugusid läbi kitarrimuusika ajaloo. Muusikaetenduse üldeesmärk oli see, et õpilased saaksid kuulata erinevate pillide kõla ja neid pille seostada oma nimetustega. Samuti oli see ka lihtsalt meelelahutuseks mõeldud. Minu jaoks eriliseks tegi selle kontserdi see, et mulle endale väga meeldib kitarride kõla. Pool aega kontsertist seletati ja tutvustati pille. Ülejäänud aeg esitati mitmeid, erinevaid lugusid ning kõikidel pillidel, lugude esitamisel oli erinev kõla. Esimesena tutvustasid

Muusika → Muusika ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Juhtimise (TMO0010) kordamisküsimuste vastused (kevad 2011)

5. Kes oli Abraham Maslow? 6. Joonistage Maslow püramiid ja kirjeldage seda (pikk küsimus) 7. Kirjeldage Herzbergi teooriat lühidalt XII loeng: inimressursi juhtimine 1. Millised on inimeste kui resurssi eripärad? 2. Mis on inimressursi juhtimine? 3. Mis on personalijuhtimine? 4. Millised on personalijuhi rollid organisatsioonis? 5. Millised on personalijuhtimise osategevused? 6. Mis on strateegilise inimressursi juhtimise üldeesmärk? XIII loeng: enesejuhtimine 1. Millised on efektiivse inimese 7 harjumust Covey järgi? 2. Mis on mõju-ulatusring ja mis on huvidering 3. Joonistage Covey-Eisenhoweri ajamaatriks ja kirjeldage seda (pikk küsimus) XIV loeng: organisatsioonikäitumine: kultuur ja grupid 1. Millised on organisatsioonikultuuri avadumisvormid? 2. Millised on organisatsioonikultuuri tasandid? 3. Millised on organisatsioonikultuuri funktsioonid? 4. Milline on tugev organisatsioonikultuur? 5

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Õpetamise põhimõtted

kursustega kokku oleks igal õppeaastal 32 kursust. Kogu kursuse vältel püüan ma lähtudagi põhimõttest, et see esialgu huviavana tunduv aine, ei muutuks pelgalt kohustuseks see valikaine läbi teha, vaid oleks siiski ka huvitav ja paneks kaasa mõtlema. Oma tunnid püüan üles ehitada nö arutlevas stiilis, et pakun teema välja ja proovin õpilasi selle teemaga nö isiklikult suhestada. Orissaare Gümnaasiumi õppekava järgselt on õppe ja kasvatuse üldeesmärk isiksuse kujunemine, kes: 1) suhtub heasoovlikult kaasinimestesse, austab nende vabadust ja väärikust; 2) soovib ja oskab teha konstruktiivset koostööd; 3) toetab aktiivselt ühiskonna demokraatlikku arengut; 4) austab ja järgib seadusi, on teadlik oma kodanikukohustustest ja -vastutusest; 5) tunneb end oma rahva liikmena, kodanikuna, tunneb end seotuna Euroopa ja kogu inimkonnaga; 6) tunneb ja austab oma rahva kultuuri, omab ettekujutust ja teadmisi maailma eri

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õppekavade võrdlus

Alustades kavade lugemist ja võrdlemist oli esimene koheselt märgatav erinevus see et, Põhikooli riiklik õppekava kehtestab riigi põhiharidusstandardi. Põhikooli lõpetamisel saavutatavad õpitulemused on kooskõlas Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 2. tasemel kirjeldatud üldnõuetega. Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava aga määrab kindlaks koolieelse lasteasutuse (edaspidi lasteasutus) õppe- ja kasvatustegevuse alused ja üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Ehk Põhikooli lõpetaja, kes saavutab vajalikud tulemused, saab haridustaseme kätte, lasteasutuse lõpetaja saab ainult koolivalmisuse alused kätte, et alustada harisusteed. Põhikooli kooliastmed on jaotatud kolmeks etapideks ja taotlevad pädevused on kirjeldatud iga etapi jaoks, koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas on ainult 6-7aastaste laste eeldatavad

Pedagoogika → Lapse areng, jälgimine ja...
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Logistika 2 kontrolltöö

2)kaubandus ? on organisatsioonid tootmise ja lõpptarbija vahel, 3)tarnijad Kuidas jaguneb logistika Hankelogistika(logistikasisend)-eesmärk on õige koguse ja sortimendiga, parima hinna ja kvaliteedi vahel. Vajalike materjalide toimetamine tarnijalt tootjani, mõistliku tarneaja ja väiksemate kogukuludega. Ressursid:1)loodusresursid(maa, seadmed, varustus),2)inimresursid(tööjõud),3)finantsresursid,4)inforesursid. Tootmis logistika- üldeesmärk on tootlikuse suurendamine,tehnoloogia arendamine, ressursite ja tootmisprotsesside optimeerimine. Ressursid: 1)tööjõud, 2)kapital, 3)aeg, 4)organisatsioon Ostjaturul on jätkusuutlikud, paidlikud ja nõudluse muutustele kohanduvad ettevõtted. Jaotuslogistika (logistikaväljend) ? eesmärk on juhtida logistilisi osategevusi, mis toimuvad peale toote valmimist, kuni selle toote jõudmiseni tarneahela järgmisse etappi või lõpp tarbijani. Põhilised osategevused jaotuslogistikas

Logistika → Logistika
195 allalaadimist
thumbnail
5
doc

CÉLESTIN FREINET

andvat koolitust (Tuulik 2001). Freinet' määratleb oma pedagoogika üldeesmärgi järgmiselt: ,,Lapse isiksus areneb kõige paremini mõistlikus ühiskonnas, mida ta teenib ja mis aitab tal saavutada eneseväärikustunnet ja jõudu, et ta täiskasvanuna suudaks tegutseda eesmärgistatult, egoistlike valedeta ning ehitada harmoonilist ja võrdõiguslikku ühiskonda (Freinet 1987: 29-30). Freinet tõdeb, et eesmärkides väljendatakse ideaali, kuid peab siiski vajalikuks määratleda üldeesmärk. Õpetajal tuleb nimelt tihti üksi oma tegevust põhjendada ja seepärast peab tal olema selge nägeus sellest, mille poole ta oma pedagoogikas püüdleb (Hytönen 1999). Freinet' vaatenurk lapsekesksele pedagoogikale on üpris lai. Ühelt poolt käsitleb ta maailmavaatelisi ja ühiskonna struktuuri puudutavaid küsimusi, teisalt on tema kirjutistes tegevpedagoogildele suunatud konkreetseid, päris üksikasjalikkegi juhiseid ja soovitusi.

Pedagoogika → Sissejuhatus...
46 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Muusikaelamus kirjutamiseks

Minu muusikaelamus kirjutamiseks (Koostajad Karolina Sepp, Aive Skuin) Kuulamis-, arutlemis- ja reflekteerimisoskus on vajalik igale inimesele. Muusika puhul on üheks selliseks võimaluseks kontserdil kuuldu üle mõtiskleda ja püüda arvamust avaldada ning seda põhjendada. Et ennast arusaadavalt väljendada, tuleb kasuks teadlik muusikaliste oskussõnade kasutamine. Huvitav ja põnev kirjeldus loob emotsionaalse pildi ka neile, kes kontserdil ei käinud. Järgnevad soovitused aitavad kaasa muusika kuulamisoskuse arendamisele, hinnangu andmisele ning selle põhjendamisele. Suhtu nõuannetesse loovalt, arvestades kuulatud muusika iseärasusi. Üldine informatsioon · Mis oli kontserdi (kuulatud muusika) pealkiri? · Kus ja millal sa kontserti külastasid? · Mis oli kontserdi teema (üldeesmärk)? Seo oma seletus pealkirjaga. · Millist muusikat esitati (vokaal-, instrumentaal-, koori-, orkestri-, kammer-, vm)? ...

Muusika → Muusika
7 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Rahvusvaheline koostöö tsiviil- ja kriminaalasjades

Teise protokolli põhieesmärk on arvata ka finantskuriteod nende kuritegude hulka, mille eest võib inimese käesoleva konventsiooni alusel välja anda. Koostöö tsiviil- ja kaubandusasjades Rahvusvahelist suhtlemist tsiviil-asjades reguleerivad Euroopa Liidu õigusaktid, konventsioonid ja õigusabilepingud. Õiguskoostöö tsiviilasjades hõlmab kolme prioriteetset valdkonda: kohtuotsuste vastastikune tunnustamine, protsessiõiguse ühtlustamine, õigusabi Koostöö üldeesmärk on luua toimiv õiguskoostöö võrk, kus on tagatud tõhus juurdepääs õigusemõistmisele ja õigusabile. Koostöö tsiviil- ja kaubandusasjades võimaldab järgmisi toiminguid teise riigi territooriumil: dokumentide kätteandmine, tõendite kogumine, kohtuotsuste tunnustamine, rahvusvaheliste lapseröövide menetlemine, muud tsiviilõiguse küsimused Kokkuvõtteks võib öelda , et Euroopa Liidus ja uldiselt maailmas läbi aegade on tekkinud korralik ja

Õigus → Euroopa liidu õigus
12 allalaadimist
thumbnail
42
rtf

Narko

NARKOMAANIA ENNETAMISE RIIKLIK STRATEEGIA AASTANI 2012 SISSEJUHATUS Eestis on narkootikumide kuritarvitamisega seonduv problemaatika suhteliselt uus nähtus, kasvades 20 sajandi lõpuaastail Eesti ühiskonnas kiiret lahendust vajavaks probleemiks. 1990-ndate aastate jooksul, eriti antud kümnendi teisel poolel, hakkas laialdaselt levima soosiv suhtumine nii narkootiliste ja psühhotroopsete ainete tarbimisse kui ka nende ainete käitlemisse, seades ohtu nii inimeste tervise kui turvalise elukeskkonna. Meditsiini- ning politseistatistika andmetest selgub, et viimastel aastatel on Eestis narkootikumide tarvitamine järsult kasvanud ennekõike laste ja noorte seas. Heroiini, amfetamiini ning teiste uimastite tarvitamise tagajärjeks pole ainult nende ainete tarbimise käigus isikule tekitatud tervislikud ja sotsiaalsed kahjud, vaid ka kasvav kriminaalsuse tase ning B-, C-hepatiidi ja HI-viiruse levik...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
56
docx

Lõputöö "Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse"

kõne jne. Ja liikumisõpetusele seatud eesmärke ei tagata pelgalt liikumistundide kaudu liikumisõpetuses, vaid ka liikumisõpetuse eri vormide kaudu. 2 Liikumisvaldkonna õppe- ja kasvatustegevuse esimese eesmärgina on toodud välja, et laps: tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu (Oja 2009), ning Alavere lasteaed „Mõmmila“ õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on: lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Seoses sellega otsustasin teha lõputöö teemal: „Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse“, ajastades selle ka isadepäevale. Kuigi elamusi ei saa garanteerida, püüdsin visualiseerida edu! Peamine on, et kõik lapsed, olenemata vanusest, oskustest,võimetest saaksid osaleda ja rõõmu tunda liikumisest. LIIKUMINE JA LAPSE ARENG 3

Pedagoogika → Pedagoogika
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Riiklike õppekavade võrdlus

Olulise muutusena tuligi see, et arenguvestlused tehti kohustuslikeks. Lugedes kõigi kolme õppekava nõudmisi, siis 2008.a õppekavas on nõudmised madalamad ning õpetaja saab kasutada oma loovust kõige rohkem. Tegemist ongi õppekavaga, mis annab rohkem otsustamisvõimalust nii lasteaiale, lapsevanematele ja lapsele, mis tagab seda, et lapse arengu eest ei vastuta ainult õpetaja. See ongi pigem meeskonnatöö ning sellele aitavad kaasa kõik pooled. 2008.a õppekava üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Ka 1999.a õppekava toetab lapsevanemaid kodusel kasvatamisel ja arendamisel. 2008.a õppekavas tundub, et väärtustatakse rohkem lapse individuaalset arengut ning ka seda, et peamiseks vastutajaks on vanem, mitte õpetaja. Sellest lähtuvalt tundub, et õpetajal on rohkem võimalusi toetada iga lapse arengut. Kõigis kolmes õppekavas peetakse oluliseks

Pedagoogika → Eripedagoogika
89 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vaatluspraktika viies kodutöö

kirjutiste materjalianalüüsi. Esitan lühidalt ,,lisa 2" punkte, mille lõppu panin kokkuvõtte ja tutvustuse Mihkli koolist. Vabariigi Valitsuse 16. detsembri 2010. a määruse nr 182 ,,Põhikooli lihtsustatud riiklik õppekava" lisa 2 [RT I, 20.09.2011, 1 ­ jõust. 23.09.2011] TOIMETULEKUÕPE 1. ÕPPE- JA KASVATUSEESMÄRGID 1.1. Toimetulekuõppe põhiülesanne on toetada mõõduka intellektipuudega õpilase arengut 1.2. Toimetulekuõppe üldeesmärk on aidata kujuneda isiksusel, kes vastavalt oma võimetele: 2. ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE PÕHIMÕTTED 2.1. Toimetulekuõppes lähtutakse põhimõtetest, mille kohaselt igaühel peab olema võimalus saada haridust vastavalt oma võimetele. 2.2. Toimetulekuõppes ja igapäevastes koolisuhetes peetakse oluliseks samu humanistlikke seisukohti, mida püstitab põhikooli riiklik õppekava. 2.3. Õppekava taotleb iga õpilase arengu toetamist 2.4

Kategooriata → Vaatluspraktika
30 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Integreeritud liikumisõpetuse kirjaliku eksami materjal

Liikumisõpetuse eesmärgid Rahvusvaheline kehalise kasvatuse standard (NASPE)- 5-19a Eesmärk: kehaliselt haritud inimene, kes *on õppinud oskusi, mis on vajalikud kehaliseks aktiivsuseks *teab keh akt saaavavat tulu *on regulaarselt akt kehaliselt *on vormis kehaliselt *väärtustab keh akt ja selle osa tervislikust eluviisist. Nägemus kehaliselt haritud in: *uskumused-lapsel peab olema võimalik osaleda keh tegevuses *võimalus õppida *tähendusrikas sisu *sobilukud juhised. Liikumisõpetus on osa õppe. Ja kas.tegevusest, mille eesmärgiks on tõsta: *kehalist kompetentsust ja vormisolekut *vastutustunnet *naudingut keh akt. See saavutatakse kui liikuisõp on hästi plaan. Ja täidetud nii et see sisaldab järgmist: oskust areng, regulaarne keh akt, kehalise vomri paranemine, teiste ainetega seotus, distsiplineeritus, paranenud otsustusvõime, vähenenud pinge, paranenud ja tugevnend sots oskused ja enesekindlus, kogemus eesmärkie seadmisest. Rahvusv...

Sport → Integreeritud liikumisõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
14
odt

Projekt : köögi-puhkenurk

EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Ärijuhtimise õppekava Esimene kursus Smart EEK MAINORI ÜLIÕPILASTE KÖÖGI- JA PUHKENURK Projekt Juhendaja: Meelis Zimmermann Tallinn 2015 1. Üldandmed: Projekti nimi: EEK Mainori üliõpilaste puhke- ja kööginurk Projekti teostamise aeg: Projektiga alustamine 1.veebruar 2016 ning puhke- ja kööginurga ametlik avamine 1.september 2016 Projekti teostamise koht: Puhke- ja kööginurk hakkab tegutsema Tallinnas EEK Mainori õppekeskuses, Suur-Sõjamäe 10a Projekti teostajad: 1. Meeskonnaliige: Rain Kaaret, Suhtekorraldaja, Kohustused: EEK Mainori juhtkonnaga, IT- osakonnaga suhete loomine ja hoidmine. Reklaami eest vastutamine. 2. Meeskonnaliige: Ilona Šmunk, Projektijuht, Kohustused: projekti kokkupanemine ja selle ellu viimine. 3. Meeskonnaliige: Evon...

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Keskkonnajuhtimissüsteemid

Keskkonnakaitse üldkursus Keskkonnajuhtimissüsteemid. Keskkonnamõju hindamine. Keskkonnaaudit. Keskkonnarisk. Keskkonnajuhtimine Aitab organisatsioonidel käsitleda keskkonnaprobleeme süsteemselt ja integreerida keskkonnahoiu tegevuse loomuliku osana äristrateegiasse, teeb pidevalt tööd Kktingimuste parandamiseks. Näeb ette keskkonnateadlikku tootmist või teenindamist vastavalt ettevõtte tegevusalale. Samal ajal ei esitata mingeid nõudmisi ettevõtte keskkonnasäästmise tasemele, kuid ettevõte peab järgima kehtivaid õigusakte. ISO 14001 arendusega paralleelselt sündis EL-s keskkonnajuhtimise ja auditeerimise skeem (EMAS), mis on vabatahtlik juhend ehk standard. Eestis kehtib alates 2015. aasta detsembrist standard EVS-EN ISO 14001:2015 Keskkonnajuhtimissüsteemid ja nõuded koos kasutusjuhistega. Üldeesmärk: organisatsiooni keskkonnaküsimuste plaanipärane lahendamine, mis on vabatahtlik protsess. Miks? ...

Loodus → Keskkonnakaitse
7 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Erivajadustega laste arengu toetamine enne kooliiga konspekt

lasteasutuse õiguslikust seisundist. Riiklik õppekava määrab kindlaks: 1) lasteasutuse õppekava koostamise põhimõtted; 2) õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid ja põhimõtted; 3) õppe- ja kasvatustegevuse korralduse; 4) 6–7aastase lapse eeldatavad üldoskused; 5) valdkondade õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid ja sisu ning 6–7aastase lapse arengu eeldatavad tulemused; 6) lapse arengu hindamise põhimõtted. Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt, ümbritseva keskkonna mõistmine, eetiline käitumine ning algatusvõime, esmased tööharjumused, kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest ning arenevad mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused.

Pedagoogika → Eripedagoogika
93 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Noored kui ressurss või probleem noortepoliitikas essee

mida seada. Kontseptsioon “noor kui ressurss noortepoliitikas” võib lugeda õnnestunuks siis, kui noorest saab inimene, kes osaleb aktiivselt kogukonna elus ning panustab sellesse, kui ta tuleb toime oma pereeluga, käib tööl, maksab makse, areneb ise ning toetab teisi nende arengu teel. Siinkohal on eelduseks, et iga noor inimene omab potentsiaali positiivseks ja edukaks arenguks. Eesti Noortevaldkonna arengukava (2014 - 2020) üldeesmärk on noore avarad võimalused arenguks ja eneseteostuseks, mis toetab sidusa ja loova ühiskonna kujunemist. Arengukava alaeesmärkideks on rohkemate valikute loomine noore loome- ja arengupotentsiaali avamiseks; noore väiksem risk olla tõrjutud; noore suurem toetus otsustes osalemisel; mõjusam noortevaldkonna toimimine. (Noortevaldkonna Arengukava 2014-2020) Antud arengukavast lähtudes jääb kõlama justkui kinnitus, et tänapäeval on noortepoliitika seisukohalt noored kui ressurss

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Projekt

PROJEKT Üldandmed: Projekti nimi: Vähese sissetulekuga perede lastele abikeskuse ,,PESA" loomine Pärnus. Projekti teostamise aeg: Hoone renoveerimine 1.märts 2011- 30.aprill 2011. Abikeskus avab oma uksed lastele 30. juuli 2011 Projekti teostamise koht: Abikeskus hakkab tegutsema Pärnu kesklinnas, Hospidali tn 4. Üüritakse 1.korruse pinda ja tehakse ennem vastavad renoveerimistööd. Projekti teostajate nimed: Meeskonnaliige: Triin Filippov Roll: huvialajuht Vastutusvaldkond: vabaaja veetmise harrastused Kohustused: mänguliste tegevuste organiseerimine Meeskonnaliige: Airi Metsasalu Roll: Toitustusjuht Vastutusvaldkond: Söök ja jook Kohustused: koostööpartneri leidmine, kes tooks noortele sooja süüa ja juua abikeskusesse; sellega seonduvate probleemide lahendamine ning uute lahenduste leidmine Meeskonnaliige: Liis Poom Roll: Suhtekorraldaja Vastutusvaldkond: personal ja noore...

Haldus → Projektijuhtimine
674 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Valdkonna institutsioonid ja rahastamine

statsionaari. TEATER NOORELE VAATAJALE: “Teater lastele” – hüvitab lastele ja noortele suunatud etenduste korraldamisega seotud kulud väljaspool lavastuse statsionaari ja teatrilinnu. “Lapsed teatrisse” – laste- ja noortegruppide lavastuste statsionaaris külastamisega seotud transpordikulud. 8. Tutvustage Kultuuriministeeriumi muusika valdkonna 2019. a toetusprogramme. “Heliloomingi tellimine ja muusikaalased väljaanded” – üldeesmärk on luau soodsad tingimused uue heliloomingu tellimiseks ja muusikaalase kirjanduse välja andmiseks. “Muusikakonkursid ja noor muusik” – eesmärk on loovuse ja loovisikute arendamine, noorte muusikute erialast taste tüstvate ürituste toimumise ja elanike juurdepääsu tagamine neile üritustele. “Muusikavaldkonna toetusprogrammi “ eesmärk on toetada professionaalseid kollektiive, festivalide järjepidevust ja arengut. Eesti interpreetide ja heliloojate võimaluste

Kultuur-Kunst → Kultuur
10 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Referaat Säästev Areng

1. Eesti kultuuriruumi elujõulisus 1.1.Heaolu kasv 2. Sidus ühiskond 3. Ökoloogiline tasakaal x Tallinna Ülikool 4. Unece säästvat arengut toetava hariduse riiklik strateegia Ühinenud Rahvaste Euroopa Majanduskomisjon otsustas oma kümnendal istungjärgul (20.-22. oktoober 2003) kokku kutsuda säästvat arengut toetava haridusstrateegia väljatöötamise töörühma, mille ülesandeks sai 2004. aasta jooksul vastava haridusstrateegia väljatöötamine. Strateegia üldeesmärk on julgustada UNECE2 liikmesriike arendama ja kaasama säästvat arengut toetavat haridust haridussüsteemidesse, kõikidesse ainetesse ja vabahariduslikku õppesse. Säästvat arengut toetav haridus kujundab inimeste teadmisi ja oskusi, muutes neid pädevamaks ning enesekindlamaks ja võimaldades neil kooskõlas loodusega tegutseda edukama ja tulemuslikuma tuleviku nimel. Säästvat arengut toetav haridus kannab samu põhimõtteid ja eesmärke nagu meie riiklik õppekavagi

Informaatika → Arvuti töövahendina
49 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Projekt Abikeskus

PROJEKT Üldandmed: Projekti nimi: Vähese sissetulekuga perede lastele abikeskuse ,,NOORED" loomine Pärnus. Projekti teostamise aeg: Hoone renoveerimine 1.märts 2012- 30.aprill 2012. Abikeskus avab oma uksed lastele 30. juuli 2012 Projekti teostamise koht: Abikeskus hakkab tegutsema Pärnu kesklinnas, Hospidali tn 4. Üüritakse 1.korruse pinda ja tehakse ennem vastavad renoveerimistööd. Projekti meeskond: Meeskonnaliige: 1 Roll: huvialajuht Vastutusvaldkond: vabaaja veetmise harrastused Õigused: muuta ja korraldada mängulisi tegevusi Kohustused: mänguliste tegevuste organiseerimine Meeskonnaliige: 2 Roll: Toitustusjuht Vastutusvaldkond: Söök ja jook Õigused: Valida koostööpartnereid, muuta menüüd ja korraldada toitlustusega seonduvaid ülesandeid. Kohustused: koostööpartneri leidmine, kes tooks noortele sooja süüa ja juua abikeskusesse; sellega seonduvate probleemide lahendamine ning uute lahe...

Majandus → Ettevõtluskeskkond
111 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kinesioloogia konspekt

- Kindlustada jõudude ülekanded ühelt kehaosalt teisele - Kindlustada lihaste töö ja lõdvestuse optimaalne vahekord - Saavutada hingamistegevuse ja liigutustegevuse kooskõlastus Loogiline mudel: Liigutuste sõnaline ja visuaalne kirjeldus, mis avab liigutustegevuse sihipärase mõtestatud külje ning annab nõu tehnika õpetamiseks ja täiustamiseks, sisaldab: -Osade, perioodide ja faaside nimetused ja nende eesmärkide kirjeldus -Liigutustegevuse nõuete kirjeldus, üldeesmärk -Detailne liigutustegevuse kirjeldus osade, perioodide ja faaside kaupa -Illustratsioonid, pildid, videoklipid Liigutustehnika jaotamine detailideks: Osad – peamised liigutuskombinatsioonid ja võtted, millest koosneb antud terviklik tegevus. Tsükkel – Liigutustegevuse süstemaatiliselt korduv terviklik osa Periood – korduva faasilise koosseisuga osa liigutustsüklist Faasid –liigutustehnika väikseim funktsionaalne osa, millel on konkreetne eesmärk. Kindlad alg- ja lõppmomendid

Bioloogia → Bioloogia
23 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

· Õppe- ja kasvatustegevus viiakse läbi esteetilises ja turvalises ning üksi ja ühistegevusi võimaldavas keskkonnas · Õppe- ja kasvatustegevus seotakse kodukoha inimeste, looduse ja asutusega, õpitavaga tutvutakse loomulikus keskkonnas · Tegevuskoha valikul arvestatakse nii üldisi kui ka valdkondade õppe- ja kasvatustegevuse eesmärke, eri valdkondade sisude ja tegevuste lõimimist Eesmärk: · Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös · Lapse arengu toetamisel kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt; ümbritseva keskkonna mõistmine; eetiline käitumine ja algatusvõime; esmased tööharjumused; kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest ja areneva mänguoskused, õpioskused, sotsiaalsed oskused ja enesekohased oskused. Põhimõtted:

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
239 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Argumentatsioon ja loogika

sõnastada uurimishüpoteesi on aru saanud teadusliku käsitluse mõistest ja selle olulisusest uurimuslikkusele pretendeerivates töödes suudab eristada asjakohaseid ja mitteasjakohaseid argumente, mõistab erinevusi kogemuslike ja põhjuslike seoste vahel tunneb loogika põhimõisteid on valmis järgneva õppe ja kirjalike tööde käigus kasutama ja edasi arendama arutlemis- ja järeldamisoskust Õppe üldeesmärk Argumenteerimise ja kriitilise mõtlemise oskuste arendamine, arusaama tekkimine teadusliku käsitluse olemusest. Teaduslik käsitlus kõrgharidus on keskhariduse baasil omandatav teaduslikule käsitlusele rajanev haridus, mida tõendab vastav lõpudokument (Ülikooliseadus) Mis on teaduslik käsitlus? Mis on teadus ja kas see on üldse oluline teema rakenduskõrgkoolis õppides?

Filosoofia → Loogika
54 allalaadimist
thumbnail
6
doc

5 pr töö - Toimetulekuõpe

htm Raske vaimse alaareng on RHK-10 järgi "üldjoontes sarnane mõõduka vaimse alaarenguga", kuid tihti "on olulisi motoorikahäireid või muid kaasnevaid puudeid, mis viitavad kesknärvisüsteemi kliiniliselt olulisele kahjustusele või arengu häirele." http://www.kliinikum.ee/psyhhiaatriakliinik/lisad/ravi/ph/70vaimne_alaareng.htm ,,Põhikooli lihtsustatud riiklik õppekava" lisa 2 TOIMETULEKUÕPE on kirjas, et "1.2. Toimetulekuõppe üldeesmärk on aidata kujuneda isiksusel, kes vastavalt oma võimetele: 1) teadvustab ennast (MINA) ja kaasinimesi (MINA­MEIE­TEISED), on teadlik nende erisuste ja eri kultuuride võimalikkusest, eristab kuuluvust OMA­VÕÕRAS­ÜHINE; 2) suhtub positiivselt iseendasse, oma perekonda, kaaslastesse ja kodumaasse, järgib võimetekohaselt õigusnorme, hoidub vägivallast; 3) järgib võimetekohaselt oma tervise ja looduse hoidmise põhimõtteid;

Pedagoogika → Eripedagoogika -...
44 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Põhjavee kaitse Eestis

Põhjavee kaitse Referaat Koostas: Klass: Sissejuhatus Põhjavee all mõistetakse maakoores sisalduvat vaba vett, mis võib koguneda kaevudesse ja imbuda pinnaveekogudesse. Põhjavesi on olnud senini meie majanduse peamine joogi- ja olmeveeallikas. Niipalju kui tehnika ja majanduse praegune tase ennustusi teha lubab, jääb ta selleks ka edaspidi. Eestis saadakse suurem osa põhjaveest settekivimite ülemistest kihtidest, sealt, kus on soodsad tingimused sademe- ja pinnavee maasse imbumiseks, s.t. kus toimub intensiivne veevahetus. Intensiivse ehk vaba veevahetuse vöö, eriti aga selle ülemine veerikkaim osa (paksus ca 50-100m), on ühtlasi ka kõige rohkem mõjutatav inimtegevusest. Põhjaveevaru all mõistetakse seda põhjavee hulka, mida on rajatavas veehaardes võimalik toota ratsionaalsel viisil etteantud tarbimisreziimil nii, et see ei mõjutaks negatiivselt öko...

Loodus → Loodusõpetus
11 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eelkoolipedagoogika. Eksamiks kordamine

Kollomi loengust: Oluline koht on mäng! Mäng on kõikide oskuste ja üldoskuste arengu alus! 6-7 a tunneb rõõmu,juhendab teisi, lahendab probleeme, on loov,algatab mänge, mängib rollimänge, järgib reegleid, kasutab loovalt erinevaid vahendeid Eesmärgid: protsessieesmärgid ja tulemuseesmärgid Õppe- ja kasvatustegevuse alused lasteaias (eesmärk, põhimõtted, õpikäsitlus, valdkonnad, lõimimine, kavandamise alused ­ riiklikule õppekavale tuginedes) Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Põhimõtted on esitatud lapsest lähtuvatena: individuaalsuse arvestamine, tervise hoidmine, loovuse toetamine, mängu kaudu õppimine, demokraatlike suhete väärtustamine. Õpikäsitlus: laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise kaudu *pedagoogid on laste arengut toetava keskkonna loojad * last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema

Pedagoogika → Pedagoogika
102 allalaadimist
thumbnail
7
docx

JUHTIMINE

4. Millised on personalijuhi rollid organisatsioonis? · Töötajate advokaat · Funktsiooniekspert · Inimkapitali arendaaj · Strateegiline partner · Valdkonnajuht 5. Millised on personalijuhtimise osategevused? · Efektiivselt töötava personali ligimeelitamine · Personali efektiivsuse suurendamine · Efektiivse tööjõu säilitamine 6. Mis on strateegilise inimressursi juhtimise üldeesmärk? Kasvatada strateegilist võimekust, tagades organisatsioonile elujõulisuse kindlustamiseks vajaliku kvalifitseeritud ja hästi motiveeritud tööjõu. 13. loeng 1. Millised on efektiivse inimese 7 harjumust Covey järgi? 1. Ole proaktiivne ­ haara võimalusest 2. Alusta lõppeesmärki silmas pidades 3. Sea esmatähtis esikohale 4. Mõtle võidan-võidad 5. Püüa esmalt mõista ja alles siis olla mõistetud 6. Loo sünergiat 7

Majandus → Juhtimine
157 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Trükitehnoloogia areng - referaat

a. on kasutatud silindervorme kujutiste pressimiseks. Kuid tõsisema trükitehnoloogia algeteks peetakse 200 aastat e.m.a Hiinast leitud puuplaate, mille abil kanti värvaineid riidele, paberile kui ka savile. Sisu on läbi aegade andnud trükistele paljud inimesed. Mida kaugemasse aega vaatame, seda vähem on teadaolevaid autoreid. Näiteks Sokrates, Platon, Alcibiades on ühed vähestest teadaolevatest tekstisisu andjatest trükitud paberitele ja plaatidele. Läbi aegade on siiski sisu andmise üldeesmärk jäänud samaks: õppida ja õpetada. Puuplaatide abil türkkimine tuli indas 6. sajadist laialdaselt 3 kasutusele spirituaalsete tekstide paljudamiseks. Ühe puuplaadiga oli võimalik trükkida 300 pilti enne kui plaat kuluma hakkas. Eroopasse jõudis see tehnoloogia rohkem kui 2 korda hiljem, 14. aajandil, ning seda hakati kutsuma puulõikeks. Sel ajal muutus kättesaadavamaks ka paber.

Tehnoloogia → Trükitehnoloogia
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Sissejuhatus sotsiaalpoliitikasse

 Tervishoiusüsteem peab olema patsiendikeskne, et tagada ravi järjepidevus. Selle oluliseks eelduseks on esmatasandi, eriarstiabi ja hooldusravi/hoolekande vaheline koostöö ning koordineeritus.  Oluline aspekt on ka patsiendi informeeritus, mis ühelt poolt tähendab oskust orienteeruda tervishoiusüsteemis ning teisalt teadlikkust oma terviseprobleemidest ning ravivõimalustest. Tervishoiupoliitika üldeesmärk  Tervisepoliitika eesmärk on luua eeldused rahva säilimiseks ja rahvaarvu kasvuks inimeste füüsilise ja vaimse tervise hoidmise ja parendamise kaudu.  Õigus tervise kaitsele kuulub inimese põhiõiguste hulka  Kõikidele inimestele peavad olema tagatud vajalikud eeldused parima võimaliku terviseseisundi saavutamiseks – igal Eesti inimesel peab olema võimalus elada tervist toetavas keskkonnas ja võimalus teha tervislikke valikuid.

Sotsioloogia → Sissejuhatus sotsiaaltöösse
22 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Ujumissport

Tallinna Ülikool Tervisteaduste ja Spordi instituut Ujumissport Vabaujumine ’ Tallinn 2011 1 Sisukord 1. Ujumisest üldiselt.........................................................................................................2 2. Vabaujumine ehk rinnulikrool...................................................................................4 3. Rinnulikrooli tehnika mudel.......................................................................................5 4. Rinnulikrooli starditehnika mudel.............................................................................7 5. Rinnulikrooli pöördetehnika mudel..........................................................................11 6. Kokkuvõte....................................................................................................................17 7. Kasutatud ...

Sport → Sport
8 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Erivajadusega laps

iseseisvalt toimima, orienteeruma ja suhtlema. Eesti haridusseadustiku kohaselt on kõigile lastele tagatud võimetekohane haridus, õpetust varieeritakse õpilaste erinevatest võimetest ja haridusvajadustest lähtuvalt. On loodud erinevaid õpikeskkondi, mis võimaldavad omandada ka mittestandardset haridust. Erivajadustega laste kaasamine tavaõppesse oleks justkui prioriteediks paljudele haridusasutustele. Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on toetada laste kehalist, vaimset ja sotsiaalset, sealhulgas kõlbelist ja esteetilist arengut, et kujuneksid eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja koolis õppimiseks. Koolivalmidus on lapse arengu seisukohalt esiteks, valmisolek minna põhiliselt mänguliselt tegevuselt üle õppimisele ning teiseks, valmisolek õppida kooli ja klassitingimustes. Koolieelsed lasteasutused tegutsevad selles suunas, et igal lapsel oleks juba enne kooliiga võimetele vastavat arendavat tegevust

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
182 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Juhtimine 2011 kordamisküsimused/vastused

vastavate spetsialistide vastutusala. Sarnaneb inimressursi juhtimisega. 4. Millised on personalijuhi rollid organisatsioonis? Ta on töötajate advokaat, funktsiooniekspert, inimkapitali arendaja ning valdkonna juht. 5. Milised on personalijuhtimise osategevused? 1) Efektiivselt töötava personali ligimeelitamine 2) Personali efektiivsuse suurendamine 3) efektiivse tööjõu säilitamine. 6. Mis on strateegilise inimressursi juhtimise üldeesmärk? 1. Millised on efektiivse inimese 7 harjumust COVEY arvates. · Ole proaktiivne · Alusta lõppeesmärki silmas pidades · Sea esmatähtis esikohale · Mõtle ,,võidan- võidad" · Püüa esmalt mõista ja alles seejärel olla mõistetud · Loo sünergiat · Terita saagi 2. Mis on mõju-ulatusring ja mis on huvidering 3. Joonistage Covey-Eisenhoweri ajamaatriks ja kirjeldage seda. 1. Millised on organisatsiooni kultuuri avaldusvormid?

Ajalugu → 20. sajandi euroopa ajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
13
doc

SWEDBANK

krediidiriskidest on seotud küpsete turgudega (näiteks Rootsi). Riskide hajutamine saavutatakse ka laia kliendibaasi ja eri sektorites tegutsevate ettevõtete kaudu. Mõistliku laenamise nurgakivideks jäävad alati klientide rahavoog, maksevõime ja tagatis. Swedbanki eesmärk on aidata kaasa sellele, et inimeste ja ettevõtete rahaasjad oleksid pikaajaliselt korras. Swedbank teeb seda proaktiivselt, nõustades kliente ning toetates inimeste, ettevõtete ja ühiskonna arengut. Üksuse üldeesmärk on koondada turu parimat oskusteavet kliendipakkumiste, jaotuskanalite ja äri-protsesside valdkonnas, et rakendada seda kõigi Swedbanki Balti riikides tegutsevate üksuste jaoks. 8 Swedbank Swedbank AS üldeesmärgid 5-eks aastaks: 1

Majandus → Arendustegevus
153 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Laste ja perepoliitika

lähtutakse riigi laste- ja perepoliitika teostamisel ning milles määratletakse laste- ja perepoliitika põhimõtted ja eesmärgid, pere ja riigi jagatud vastutuse, reguleerimise mehhanismid ning rakendustasandid, tuues eelkõige välja riigi võimalused ja kohustused. Kontseptsioon on vajalik stabiilsete ja pikaajaliste poliitiliste, majanduslike, seadusandlike, korralduslike ja eelarveliste otsuste tegemiseks ning kindlate prioriteetide järgimiseks. Kontseptsiooni üldeesmärk on väljendada laste- ja perepoliitika kujundamise ühiseid arusaamu, et luua Eestis laste arenguks vajalik stabiilne ja turvaline keskkond kõikide lastega perede vähemalt keskmise heaolu tagamise kaudu. Nende eesmärkide saavutamiseks kujundab käesolev kontseptsioon raamistiku põhimõtetest, eesmärkidest ja ülesannetest, mis määravad kindlaks Eesti laste- ja perepoliitika tahteruumi. Olles saanud erinevate poliitiliste jõudude ja vastava ala ekspertide heakskiidu ning kogu

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö korraldus
141 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun