Valdkonna institutsioonid ja rahastamine
Pikemad teemad:
1. Tutvustage oma sõnadega Kultuurkapitali ülesandeid.
Kultuurkapitali ülesanded on toetada kunstide ja spordi edendamist, loomingulisi ühendusi,
kultuuri ja spordi teadusuuringuid. Soodustada kunstide, rahvakultuuri ning keahakultuuri ja
spordi arengut. Toetada silmapaistnud kunsti- ja sporditegelasi. Toetada andekate kunstnike
ja sportlaste arengut ja võimaldada nende enesetäiendust. Toetada kunsti- ja sporditegelaste
mälestuse jäädvustamist. Toetada tähtsate kultuuriehitiste rajamist ja renoveerimist.
2. Kirjeldage Kultuurkapitalilt toetuse taotlemise protsessi.
Tuleks välja mõelda MIKS, KELLELE ja MIDA teha. Lähtuvalt sellest oleneb, millisest
sihtkapitalist või ekspertgrupist toetust küsida. Tuleb vaadata, kas sündmus vastab nõutud
tingimustele ja kas kuupäevad klapivad. Oluline, et poleks aruandevõlgnevusi. Luua KULKA
e-konto avalduse esitamiseks . Vaadata, kas taotlus on abikõlblik ja vastab tingimustele. Peale
avalduse saatmist, saadetakse taotlejale kirjalik vastus taotluse rahuldamise või
mitterahuldamise kohta, seda hiljemalt taotluse tähtajale järgneva kvartali teasel nädalal.
3. Kirjeldage Kultuurkapitali aruandmise protsessi.
Olulised osad on VORM, SISU, FINANTSOSA ja LISAD. Vormis tuleb jälgida, taotleja ja
aruandja oleks sama isik. Et igasugused numbrid ja muudatused oleksid korrektsed. Summad
oleksid õiged. Sisuline osa ei tohiks olla lohisev ja igav. Oluline on MIS, KUS, KES ja
KELLAGA ning MIS MAHUS ? Kas on jätkutegevusi, mis muutus, kus kajastati , kas on jälg
järel (CD/DVD, raamat jt). Mis läks teisiti ja miks? LISAD nt kavad, brožüürid jmt. Finants
aruande osas on planeeritud tulud ja tegelikud tulud. Kõik projektiks saadud tulud, omatulud
ja omafinantseeringud. Kulud näidata gruppide kaupa. Vajadusel lisada lisad, samuti näidata
kasutamata jääk.
4. Tutvustage oma sõnadega Kultuurkapitali näitekunsti sihtkapitali prioriteete.
Toetab Eesti näite- ja teatrikunstiga seonduvaid tegevusi. Sihtkapitali eesmärk on Eesti
professionaalse teatrimaastiku arendamine, jäädvustamine ja säilitamine. Toetab Eesti
näitekirjanduse arendamist , näidendivõistluste finantseerimist, Eesti teatri tutvustamisega
seotud kirjastustegevust. Toetab Eesti teatrimaastikul ennast tõestanud loovisikuid,
välisõpinguid marimatele teatri- ja tantsuerialade tudengite magistriõpet, etenduskunsti
edendavaid projekte (eri kunstiliike põimivad lavastused , meistriklassid, konverentsid jms),
teatrikunsti jäädvustamist ja säilitamist.
5. Tutvustage oma sõnadega Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali prioriteete.
Toetab professionaalset muusikakultuuri, projektipõhiseid muusikaüritusi, noorte muusikute
koolitust, rahvusvahelisi muusika konkurse, loome - ja teadusalane tegevus, loovisikuid,
heliloojaid, arranžeerijaid, muusikateadlasi ja nende enedetäiendamist (stipendiumid,
auhinnad ). Eesti heliloomingi levitamist ja jäädvustamist. Toetab ühinguid ja institutsioone,
kes edendavad muusikakultuuri ja muusikaalast rahvusvahelist suhtlust. Muusikategelaste
mälestuse jäädvustamist.
6. Tutvustage oma sõnadega Kultuurkapitali rahvakultuuri sihtkapitali prioriteete.
Prioriteedid on avalikud kultuurisündmused, regionaalsed kultuurielu edendavad sündmused
ja projektid . Koolituste ja täiendõppe korraldamine, huviharidus , humanitaarteaduste ja
kultuuriloo publikatsioonide väljaandmine. Erialaliitude ja harrastusgruppide tegevus,
enesetäiendamine tippsündmustel ja õpingud välismaal. Loomeinimesed ja nende mälestuse
jäädvustamine.
7. Tutvustage Rahvakultuuri keskuse “Teater maale” toetusprogrammi .
Toetatakse professionaalsete etendusasutuste ja truppide tegevust. Vahendeid kasutatakse
väljasõiduetenduste finantsriskide maandamiseks, et hoida piletihind soodsana ja laste-,
noorte teatrikülastuste toetamiseks. Rakendusasutus on Rahvakultuuri Keskus. Toetused on
TEARER SUURELE VAATAJALE: “Teater tuleb külla ” – täiskasvanutele suunatud
etenduste korraldamisega seotud kulud väljaspool lavastuse statsionaari ja maakonnakeskust.
“Tants tuleb külla” - toetus hüvitab tantsuetendusega seotid kulud väljaspool lavastuse
statsionaari. TEATER NOORELE VAATAJALE: “Teater lastele” – hüvitab lastele ja
noortele suunatud etenduste korraldamisega seotud kulud väljaspool lavastuse statsionaari ja
teatrilinnu. “Lapsed teatrisse” – laste- ja noortegruppide lavastuste statsionaaris
külastamisega seotud transpordikulud .
1. SISSEJUHATUS EV Põhiseadus Sissejuhatav loeng: Normikontrolli teostavad: 1) Riigikogu, 2) Vabariigi President, 3) Õiguskantlser, 4) Kohtud (põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium), 5) ametnik, 6) üksikisik. Põhiseaduslikud institutsioonid: 1) Riigikogu, 2) Vabariigi President, 3) Eesti Pank, 4) Riigikontroll, 5) Õiguskantlser, 6) KOV ja 7) Kohus Täidesaatva riigivõimu asutused: 1) valitsusasutused; 2) valitsusasutuste hallatavad riigiasutused (ministeeriumite valitsemisalas, Riigikantlselei või maavalitsuse haldamisel) Valitsusasutused: 1) ministeeriumid, 2) kaitsevägi, 3) Riigikantselei, 4) maavalitsused, 5) ametid ja
Vastavalt nimetatud sättele on lasterikkad pered ja puuetega inimesed riigi ja kohalike omavalitsuste erilise hoole all. Põhiseaduse § 37 sätestab - hariduse kättesaadavaks tegemiseks peavad riik ja kohalikud omavalitsused ülal vajalikul arvul õppeasutusi. Riigi ja kohalike omavalitsuste eelarvetest finantseeritakse lasteaedu, haiglaid, õppeasutusi, turva- ja hooldekodusid jne.; 3) kogu sotsiaalse-, majandusliku ning kultuurilise valdkonna arengu soodustamine ja juhtimine (suunav haldus). Selle ülesande sisuks on vastavate abinõude rakendamine 8 mahajäänud majandusharude toetamiseks, regionaalpoliitika väljatöötamine ning elluviimine, kultuuri edendamine. Näiteks teatrite, muuseumide finantseerimine jne.; Suunava ja soodustava halduse vahetegemine on mõnikord komplitseeritud. 4) riigile vajalike rahaliste vahendite kindlustamine (maksuhaldus). Seda tagatakse
Vastavalt nimetatud sättele on lasterikkad pered ja puuetega inimesed riigi ja kohalike omavalitsuste erilise hoole all. Põhiseaduse § 37 sätestab - hariduse kättesaadavaks tegemiseks peavad riik ja kohalikud omavalitsused ülal vajalikul arvul õppeasutusi. Riigi ja kohalike omavalitsuste eelarvetest finantseeritakse lasteaedu, haiglaid, õppeasutusi, turva- ja hooldekodusid jne.; 3) kogu sotsiaalse-, majandusliku ning kultuurilise valdkonna arengu soodustamine ja juhtimine (suunav haldus). Selle ülesande sisuks on vastavate abinõude rakendamine 8 mahajäänud majandusharude toetamiseks, regionaalpoliitika väljatöötamine ning elluviimine, kultuuri edendamine. Näiteks teatrite, muuseumide finantseerimine jne.; Suunava ja soodustava halduse vahetegemine on mõnikord komplitseeritud. 4) riigile vajalike rahaliste vahendite kindlustamine (maksuhaldus). Seda tagatakse
Vastavalt nimetatud sättele on lasterikkad pered ja puuetega inimesed riigi ja kohalike omavalitsuste erilise hoole all. Põhiseaduse § 37 sätestab - hariduse kättesaadavaks tegemiseks peavad riik ja kohalikud omavalitsused ülal vajalikul arvul õppeasutusi. Riigi ja kohalike omavalitsuste eelarvetest finantseeritakse lasteaedu, haiglaid, õppeasutusi, turva- ja hooldekodusid jne.; 3) kogu sotsiaalse-, majandusliku ning kultuurilise valdkonna arengu soodustamine ja juhtimine (suunav haldus). Selle ülesande sisuks on vastavate abinõude rakendamine 8 mahajäänud majandusharude toetamiseks, regionaalpoliitika väljatöötamine ning elluviimine, kultuuri edendamine. Näiteks teatrite, muuseumide finantseerimine jne.; Suunava ja soodustava halduse vahetegemine on mõnikord komplitseeritud. 4) riigile vajalike rahaliste vahendite kindlustamine (maksuhaldus). Seda tagatakse
ekspertide ringi, mis on oluline kvaliteetse lõpptulemuse saavutamiseks, andes olulistele siht- ja sidusrühmade esindajatele võimaluse oma arvamuse avaldamiseks. Samas on Delfi meetod arvamuse avaldamise aja ja koha osas paindlik. Arvestades, et eksperdid on enamasti hõivatud oma põhitööga, on see väga oluline. Kuna uuringu eesmärgiks oli saada erinevatelt osapooltelt sisukat tagasisidet lastekaitseseaduse eelnõule, siis moodustati uuringu alguses kooskõlastatult tellijaga nimekiri valdkonna asjatundjatest, keda kutsuti uuringusse ekspertideks. Enamik neist andis nõusoleku uuringus osalemiseks ning tagasisidet LKS eelnõule andsid Eesti linnade liidu, Eesti maaomavalitsuste liidu, siseministeeriumi ja selle haldusala, justiitsministeeriumi, sotsiaalministeeriumi erinevate osakondade, õiguskantsleri kantselei, tervise arengu instituudi, lastekaitse liidu, MTÜ Oma Pere, inimõiguste instituudi, Eesti õpilasesinduste liidu, Eesti
ning sellealane praktiline tegevus peavad arvestama nende mõju tulevastele põlvkondadele (peavad arvestama pikaajalisi ökoloogilisi efekte) · sotsiaalne õiglus: kõikidel inimestel on võrdne õigus puhtale keskkonnale · keskkonna kaistmine: looduse ressursside säilitamine ning keskkonna kaistmine · elukvaliteet: inimese elukvaliteet ei saa olla ära määratud kitsalt majanduslike näitajatega · osalemine: institutsioonid peavad olema restruktureeritud nii, et kõige erinevamad seisukohad oleksid kuuldavad poliitiliste ostuste tegemisel. Säästlikkuse ja jätkusuutlikkuse põhiidee on keskkonna, majanduse ja sotsiaalse elu ühildamises, nende vastastikuses läbipõimumises. Ühiskonna täisväärtuslik sotsiaalne elu on võimalik ainult teatava majandusliku heaolu ning ümbritseva elukeskkonna seisundi puhul. Seetõttu on õige käsitleda säästlikku arengut inimese ning kogu tema elu-
riigihaldusülesannete teostamise - omavalitsuslikud territoriaalsed kollektiivid on erilised õigussubjektid (juriidilised isikud), mis astuvad riigiga õigussuhetesse 1.4.Ülevaade kohaliku omavalitsuse teooriatest Suurbritannias 3 faasi:1) varased toetajad; 2) sõjajärgsete reformijate debatid; 3) 1980-ndate a-te lokalistid 1.4.1.Varased kaitsjad John Stuart Mill (1806-1873) Considerations on Representative Government" (1861) 1) kohalikud poliitilised institutsioonid on oluline element demokraatlikus valitsemissüsteemis, sest nad laiendavad osalemisvõimalust ja võimaldavad harida kodanikku praktilises poliitikas ja valitsemises; 1 2) kohalik haldus on praktiline, sest kohalik huvi, teadmised ja kontrollimisvõime muudavad tõhusa ja toimiva teenuste osutamise palju tõenäolisemaks.
Eksamiküsimused 1. Iseloomustage levinumaid õigussüsteeme? Õigussüsteem on õiguskordade kogum, millel on sarnane õigusfilosoofiline käsitlus riigist ja õigusest. Sealjuures on eriti olulised arusaamad õigusnormist, õiguse allikatest, õiguse loomisest ja kohaldamisest. Levinuimad õigussüsteemid-kontinentaalne ja üldine õigussüsteem. Eesti kuulub kontinentaalsesse õigussüsteemi. 2. Kuidas jaguneb õigus ja millised on õiguse allikad? Õiguse jagunemine-õigusinstitutsioonideks ja õigusharudeks, eristatakse kahte osa eraõigust-reguleerivad suhteid üksikisikute vahel ja avalikkuõigust-üheks pooleks riik ja meedod on autoriaataarne Õiguse allikad- Selleks, et õigusnorm oleks täidetav, peab ta olema väljendatud mingil kujul. Väljendusvorme on nimetatud ka õiguse allikaks. 1) tavaõigus (e. õiguseks muutunud tava) 2) kohtu- ja halduspretsedent 3) õigusteadus e. juristide arvamus 4) leping 5) õigusak
Kõik kommentaarid