Loogiline raammaatriks
Kirjeldus
Indikaator
Kontollimeetodid
Üldeesmärk
- Stabiliseerida Mikrolandia seni hüppelise kiirusega tõusnud majanduskasv
- Vältida samasugust majandustõusule järgnevat krahhi, mis saabus Eestis
- 5 järgneva aasta lõikes on Mikrolandia majanduskasv vähenenud 5%, ent püsinud kindla ja stabiilselt tõusvana
- Maksu- ning laenuvõlglaste arv on aastaks 2014 vähenenud vähemalt 10%
- Mikrolandia riigil läheb edukalt ning eelarve on järjekindlalt positiivne
- Antud perioodi SKP, omavalitsuste eelarvete ja teiste finantsaruannete jälgimine ja analüüs
- Pankade ning maksu- ja tolliameti aruannete analüüs
Otsene eesmärk - Vähenenud on mõtlematu tarbimine ning laenamine
- Mikrolandia elanikud mõtlevad enne finantsotsuste tegemist järele nende otstarbekuse üle
- SMS ning muude analoogsete kiirlaenude osakaal on aastaks 2014 vähenenud vähemalt 25%
- Teisese tähtsusega kaupade (e. küsitava vajalikkusega luksuskaupade) tarbimine ning neid ostma õhutav reklaam on aastaks 2014 vähenenud 20%
- Visuaalne – nähtavate/kuuldavate reklaamide vähenemine/puudumine
- Väikelaene pakkuvate firmade aastaaruannete analüüs
- Äriregistris registreeritud laenufirmade nimistu
Tulemused - Mikrolandia kodanikud on informeeritud ületarbimise ja –laenamise negatiivsest mõjust riigile pikemas perspektiivis
- Kaubandus- ja pangandussektoris on lakanud inimeste õhutamise neile üle jõu käivatele tehingutele
- Aastaks 2014 tekib ühe Mikrolandia majapidamise kohta 30% vähem olmejäätmeid
- Vähenenud/lakanud on ülisuurte intressidega kiirlaenude reklaamid massimeedias
- Mõtlematust tarbimisest üle jäävad ressursid suunatakse kaubandussektorist kõrvale, eelkõige kultuuri-, meelelahutus- ning rekreatsiooniteenustele
- Jäätmekäitlusjaamade aruanded
- Visuaalne – nii olmejäätmete, tarbitavate kaupade „eksponeerimise“ kui ka reklaami osas
- Vaba aja veetmisele suunatud ettevõtete külastatavuse aruanded
- Küsitlused Mikrolandialaste teadlikkuse ning laenamis/tarbimisharjumustes toimunud muutuste väljaselgitamiseks
Tegevused Aktiivne avalik kampaania (infolehed ja –plakatid, klipid televisioonis, raadios, internetis; põnevad ja meeldejäävad workshopid ning seminarid)
Läbirääkimised survegruppidega (eesotsas roheliste ning noorteühendustega) võimaluste osas üheskoos valitsust mõjutada
Läbirääkimised valitsusega kiirlaenude piiramise/keelustamise ning muude meetmete, nt luksusmaksu kehtestamise osas
Trükitud on kampaaniamaterjale ning neid jagatakse ning eksponeeritakse organiseeritult avalikes kohtades.
Regulaarselt toimuvad huvitavad ettevõtmised, mille kaudu erinevas vanuses inimestele probleemi sisu ning lahendusi selgitatakse
Projektijuhtide ning survegruppide esindajate koostöös on valminud põhendatud avaldus riigipoolse abi saamiseks.
Sarnaselt mõtlevad noored on ühendanud jõud võitlemaks ühiste eesmärkide nimel
Valitsus on võtnud vastu otsuse piirata kiirlaenude kättesaadavust ning karmistada laenu taotlejale esitatavaid nõudeid.
Kehtestatud on luksusmaks
Trükikodade arved ning tehtud tööde nimekirjad.
Visuaalselt nähtavad infomaterjalid avalikes kohtades.
Renditud ruumides või avalikes kohtades peetud seminaride, workshopide ja performance ’te tegevusload ja aruanded
Koosolekute sisu kajastav dokumentatsioon.
Meediakajastuste ja ilmunud artiklite/ intervjuude arv
Vastavad seadusaktid
Kõik kommentaarid