Facebook Like
Küsitlus


Lõputöö "Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse" (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
TALLINNA ÜLIKOOL
AVATUD ÜLIKOOLI TÄIENDÕPPEKESKUS
Kaidi Randmaa
LIIKUMISTEGEVUSE RÕÕM LÄBI ÜHISÜRITUSE
Täiendkursuse lõputöö
Õppimine ja kasvamine mängu kaudu
(17.09.2014–17.12.2014)
Tallinn
2014
SISUKORD
SISSEJUHATUS……………………………………………………………….3
  • LIIKUMINE JA LAPSE ARENG……………………………………….....5
  • SPORDIÜRITUSE PLAAN……………………………………………….7
    KOKKUVÕTE………………………………………………………………..28
    KASUTATUD KIRJANDUS………………………………………………...29
    SISSEJUHATUS
    Liikumine on lapsele väga omane eneseväljendusviis ning füsioloogiliselt loomulik ja lõbus tegevus.
    Laps sünnib tema jaoks juba valmis maailma. Sünnimomendist saab alguse tema kui isiksuse areng nii füsioloogilisel, emotsionaalsel, sotsiaalsel kui ka intellektuaalsel tasandil. Last tema arengus mõjutavad koolieelsel perioodil paralleelselt kodu (perekond) ja lasteaed ( Reinap 1992 ).
    Missuguseid elamuslikke kogemusi kogeb laps liikumiskasvatuses kodus ja enda lähiümbruses ning kodu ja lasteaia vahel saavad suurel määral mõjutama lapse minapilti ja eneseväärikustunnet ka edaspidises elus. Lapse kehaline ja vaimne areng on omavahel tihedalt seotud.
    Teema valik sai määravaks minu jaoks eelkõige sellepärast, et olen ise muusika - ja liikumisõpetaja ning liikumistegevused pakuvad rohkesti integreerimisvõimalusi erinevate õppevaldkondadega nagu muusika, keel ja kõne jne.
    Ja liikumisõpetusele seatud eesmärke ei tagata pelgalt liikumistundide kaudu liikumisõpetuses, vaid ka liikumisõpetuse eri vormide kaudu. Liikumisvaldkonna õppe- ja kasvatustegevuse esimese eesmärgina on toodud välja, et laps:
    tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu (Oja 2009),
    ning Alavere lasteaed „Mõmmila“ õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on: lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös.
    Seoses sellega otsustasin teha lõputöö teemal: „Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse“, ajastades selle ka isadepäevale.
    Kuigi elamusi ei saa garanteerida, püüdsin visualiseerida edu! Peamine on, et kõik lapsed, olenemata vanusest , oskustest,võimetest saaksid osaleda ja rõõmu tunda liikumisest.
    LIIKUMINE JA LAPSE ARENG
    Igapäevased liigutus - ja liikumisoskused omandatakse juba varajases lapseeas. Koolieeliku liikumist käsitledes lähtume eelkõige laste suurest liikumistarbe vajadusest. Liikumisest kogetud rõõm ja eduelamused soodustavad positiivse suhtumise kujunemist igapäevasesse liikumistegevusse.
    Koolieelikute liikumisõpetuse keskseks ülesandeks isiksuse psühhomotoorse arengu seisukohalt on baasmotoorika liigutusoskuste väljakujundamine. 1-3 aasta vanuses toimub igapäevaste liikumisviiside ja liigutuste algoskuste omandamine; 3-7 aastastel lastel kujundatakse välja baasmotoorika liigutusoskused. Oskus ühendad erinevaid liikumisviise ning oskus kasutada seda erinevates tingimustes, luues soodne keskkond ja võimalus tegeleda erinevate kehaliste harjutustega, liikumismängudega, fantaasiavõimlemisega ja sportlike ühisüritustega, lõimides erinevaid õppevaldkondi- see on pidev õpiprotsess, milles osaleb iga lapsevanem ning täiskasvanu. Lapse liikumistegevuse planeerimisel ning aktiviseerimisel etendab suurt rolli iga õpetaja lasteaias, sest kõiki õpioskusi on võimalik õppida läbi mängu. See on, mille kaudu laps areneb, omandab teadmisi ja eluks vajalikke oskusi.
    Kui tahame, et lapsed areneksid loomulikult ja vastavalt oma võimetele, peavad nad saama veeta aega koos teiste lastega ja samuti peab neil olema võimalus mängida, liikuda nii vabalt kui ka planeeritult juhendaja õpetajaga. (Einon 2003)
    Hea koostöö kodu ja lastevanemate vahel on heaks hüppelauaks lapse arengus.
    Ema-isa saavad lapse kehalisele arengule kaasa aidata, ärgitades järeltulijat liikuma ning luues talle selleks tingimused. Mida rohkem rõõmu suudab pere ja teda toetav lasteasutus üheskoos liikumisest ja sportimisest tunda, seda aktiivsem, osavam, enesekindlam ja tervem kasvab ka laps. (Lusti 2006)
    Kui lapse liikumistarve on rahuldatud, siis on laps tavaliselt ikka rõõmus . Rõõmus liikumine aga arendab alati last. Seda on kõige lihtsam saavutada midagi üheskoos tehes. Laste jaoks ei ole sport kehaliste võimete võrdlemine, vaid pigem elav ühistegevus koos sõpradega, perega
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

    Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


    Konto olemas? Logi sisse

    Vasakule Paremale
    Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #1 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #2 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #3 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #4 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #5 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #6 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #7 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #8 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #9 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #10 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #11 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #12 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #13 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #14 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #15 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #16 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #17 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #18 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #19 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #20 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #21 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #22 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #23 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #24 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #25 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #26 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #27 Lõputöö-Liikumistegevuse rõõm läbi ühisürituse #28
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-09-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor kaidi.randmaa Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Töö on koostatud täiendõppe koolituse lõputööna.

    Märksõnad


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    168
    pdf
    KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6 -7 -AASTASTELE LASTELE
    0
    docx
    V-Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat
    56
    pdf
    NOORTE TERVISTAV PUHKUS 2005
    414
    pdf
    Tiit Lauk humanitaar
    937
    pdf
    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
    192
    pdf
    NOORTELAAGRI KORRALDAJA KÄSIRAAMAT
    152
    docx
    KASVATUSE KLASSIKA
    132
    pdf
    Sidusa kõne arendamine SKAP lapsel





    Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
    faili e-mailile TASUTA

    Konto olemas? Logi sisse

    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    või
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun