Ettevõtte eesmärk on kõrgema tarbija väärtuse loomine (kohaletoimetamine ja kommunikatsioon) ja ettevõtte kasum. Sotsiaalse turunduse kontseptsioon – seda iseloomustab tarbija ühiskonna kui terviku heaolu. Ettevõtte eesmärk on keskkonnasäästlik tootmine, rõhumine mõistlikele tarbimisharjumustele, mõtlemine pikemas perspektiivis ja ühiskonna heaolu parandamine. Ohud ja probleemid rakendamisel: ettevõtte kasum väheneb. 2. Turunduskeskkond Väliskeskkond (mikro- ja makrokeskkond) Mikrokeskkonna tegurid: Tarnijad- teevad ettevõttele kättesaadavaks ressursid tarbijatele vajalike toodete ning teenuste osutamiseks. Tarbijad Konkurendid Konkurentsisituatsioon Huvigrupid – aitavad kirjeldada organisatsiooni (sisesed ja välised huvigrupid) Makrokeskkond: Sotsiaal-kultuuriline, demograafiline keskkond - Rahvastiku areng ja vanuseline struktuur, rahvastiku paiknemine
TALLINNA MAJANDUSKOOL Ärijuhtimise osakond AXBO ÄRATUSKELL turundusplaan Koostajad: Sisukord Tallinn 2010 Kokkuvõte............................................................................................................ 3 Ettevõtte üldandmed........................................................................................... 4 Äriideestik............................................................................................................ 4 Turu analüüs........................................................................................................5 Turusituatsioon ja arengutendentsid..................................................................................... 5 Turunduskeskkonna analüüs.............................................................................5 Makrokesk...
korral ja laiendatakse selle tegevusvaldkonda. Turundusele omistatakse keskne roll, kõiki teisi tegevusi hakatakse käsitlema abistavates funktsioonides. Kõik struktuuriüksused, sh ka turundusosakond, paigutatakse tarbija suhtes võrdsesse seisundisse. Paratamatult jõutakse olukorrani, kus tarbijatel on keskne positsioon, turundusosakonnal aga ettevõttesiseseid tegevusi kooskõlastav funktisoon. 9. Ettevõttesisene turunduskeskkond. Koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. 10. Turunduse mikrokeskkond. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. 11. Turunduse makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 12. Turunduskeskkonna analüüs ja analüüsi meetodid. Makrokeskkonda
Alaliigid: 1. Kõmuturundus 2. Arvamusliidrite kasutamine 3. Toodete paigutamine 4. viirusturundus II osa Turukeskkonna analüüs 3. Turunduskeskkonna olemus ja liigitumine ¤ Süstemaatiline turunduskeskkonna jälgimine paljastab probleemid ja võimalused, mis mõjutavad turundusstrateegia kujundamist. Turunduskeskkond hõlmab isikuid, organisatsioone ja jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust. ¤ Turunduskeskkond jagatakse üldiselt kaheks ettevõttesiseseks ja ettevõtteväliseks. Ettevõttesisene turunduskeskkond Ettevõttesisene turunduskeskkonna moodustavad ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad. Finantsosakonna sooviks on eelarvete ning raha planeerimine võimalikult vara eelarveaasta alguses. Turundajad viljelevad sageli paindlikumat ning pikaajalisemat strateegilist perspektiivi silmas pidavat hinnakujundust. (Valmis kandma ka lühiajalist kahjumit)
Müügi aktiveerimine Tarbija mängud, kingitused kaasa sooduskoodid kaasnev toode on soodsam Püsikliendi programm Degusteerimine Müügitoetus tähendab tarbijatega turundusprotsessis erinevates vormides suhtlemist , eesmärgiga muuta taotletavad vahetused efektiivsemaks ja toimivamaks. Kogusevahemik , toodame massiivselt aga müüme kindlas pakkides Turunduskeskkond Turunduse planeerimine ,,Ülevalt all" planeerimine ( ehk kõrgemad ametnikud annavad madalamatele käske) Alt Üles planeerimine ( uuritakse nendelt kes seal töötavad ja hakatakse plaane alles ss kokku panema) Eesmärgid alla , plaanid üles planeerimine ( strateegilised eesmärgid pannakse paika ja ss hakatakse alt üles planeerima) Juriidilis-õiguslikud mõjurid
tegevusvaldkonnast ja määrab selle valdkonna pikaajalise kasulikkuse. 2. KÜSIMUSED - 1.Kuidas mõjutab turundustegevust mikro- ja makrokeskkond? 2 Turundustegevust ei saa edukalt läbi viia, kui pole uuritud ega analüüsitud turunduskeskkonda. Turunduskeskkond liigitatakse ettevõttesiseseks ja –väliseks keskkonnaks, väliskeskkonnas eristatakse turunduse mikro- ja makrokeskkonda. Mikrokeskkonna tegurid on: ● Tarnijad ● Kliendid ● Vahendajad ● Erinevad huvigrupid ● Konkurendid Nende teguritega puutub ettevõte kokku pidevalt ja need mõjutavad ettevõtte tegevust otsesemalt. Makrokeskkond jaguneb nii: ● Majanduslik keskkond - Majanduslik keskkond mõjutab nii tootjaid kui tarbijaid
tulusid ning suurendada firma väärtust. Sellisel juhul võib öelda, et iga investeering oma ettevõttesse on suur kulu kuid kokkuvõteks tulu katab kulud. Organisatsiooni areng toimub kolmes omavahel seotud osas. Nendeks osadeks on väljundid, enamasti toodete kujul, sisendid ehk pannakse paika ressursid ja tingimused ning organisatsiooni toimingud, hetkel domineerib tehnoloogia. Kui strateegia on paika pandud siis järgmine etapp on kindlasti keskkonna analüüsimine. Turunduskeskkond hõlmab nii isikuid, organisatsioone kui ka kõiki teisi jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust ja jaguneb kaheks- ettevõttesiseseks ja ettevõtteväliseks. Ettevõtteväline jaguneb omakorda kaheks, kuid kokkuvõtlikult öeldes ettevõte saab ise valida enda tarnijaid ja konkurente kuid ei saa valida keskkonna mõju ettevõttele. On selge, et turundaja ei ole suuteline muutma olulisemaid kultuuriväärtusi ühiskonnas või mõjutama demograafilisi trende. Ettevõtesiseseid valikuid
informeerida ja lojaalseks muuta, tahab ta seda ka oma töötajate puhul. Integreeritud turundus- kõik turundustegevused - toode, hinnakujundus, kommunikatsioon, jaotuskanalid. Sotsiaalset vastutustundliku turunduse põhimõtteks on tarbijate vajaduste kasumlik rahuldamine, samal ajal võimalikult minimeerides ümbritsevale keskkonnale tehtavat kahju. Suhteturunduse peamiseks märksõnaks on partnerlus kõigi ettevõtte osapooltega. 2. TURUNDUSKESKKOND Turunduskeskkond on tegurite kooslus, mis mõjutab turundustöötajaid kliendisuhete arendamisel ja säilitamisel. Iseloomulikud tunnused: · Muutub kiiresti. · Tuleb pidevalt jälgida ja muutusi ette näha. · Tuleb arvestada toimuvate muudatustega ettevõtte turundustöö planeerimisel ja teostamisel Turunduskeskkond jaguneb kaheks: ettevõttesiseseks ja -väliseks (mikro- ja makrokeskkond). · Mikrokeskkonna jõude saab ettevõte mõjutada.
Kuressaare Ametikool Turismi-, toitlustuse- ja majutusteeninduse õpesuund Kokk Marie Rander, Riivo Mõttus KÜPSETUSMEISTER OÜ Turundusplaan Õpetaja: Heli Kakko Kuressaare 2016 Sisukord 1Turundusplaani kokkuvõte.................................................................................... 3 2Situatsioonianalüüs.............................................................................................. 4 2.1Turuanalüüs.................................................................................................... 4 2.2Konkurents..................................................................................................... 4 3Turunduse eesmärgid ja strateegiad....................................................................5 3.1Eesmärgid..........................................
1.Mis on sotsiaalse turunduse eesmärgiks? (õpik lk 32) Pööratakse tähelepanu eetilistele, keskkonna-,juriidilistele ja sotsiaalsetele aspektidele. Keskkonnasäästlikkus, mõistlikud tarbimisharjumused, pikemale perspektiivile mõtlemine 2.Iseloomustage turuvahemikke ja nendega seonduvaid turundustegevusi. 3.Mille poolest sarnanevad ja erinevad turunduse mikro- ja makrokeskkond? Ettevõtteväline turunduskeskkond jaguneb mikro ja makrokeskkonnaks. Erinev: Ettevõte saab mikrokeskkonna jõude mõjutada ning valida näiteks tarnijaid, konkurente. Makrokeskkonna puhul saab aga rääkida ühesuunalisest mõjust keskkonna poolt ettevõttele, millega ettevõte peab arvestama. (õpik lk 63) 4.Mis on ettevõttesisese turunduskeskkonna probleemideks ja kuidas neid ületada? ????Ettevõtte allüksuste ja turundusosakonna vahel võivad tekkida lahkhelid. ( Nt
Tootekontseptsioon Tootekontseptsioon toimib sellises situatsioonis, kus tarbijat ei rahulda üheliigilised tooted ning ning tekib soov eristuda: suurema mugavuse, parema kvaliteedi, kõrgema töökindluse või ilusama kujundusega. Sellisel juhul on edukuse aluseks turule pakutavate tootevariantide mitmekesisus, kus antakse ostjale võimalus valida. Peatähelepanu on suunatud toodete sortimendi laiendamisele, mille üheks võimaluseks oli kvaliteedi mitmekesistamine. 3. Ettevõtte turunduskeskkond millest koosneb? Turunduskeskkond hõlmab isikuid, organisatsioone ja jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust. Turunduskeskkond jagatakse üldiselt kaheks ettevõttesiseks ja ettevõtteväliseks. Ettevõtteväline turunduskeskkond jaguneb omakorda mikro-ja makrokeskkonnaks. Nende eristumine on vajalik, sest mikrokeskkonna ja ettevõtte omavaheline mõjuväli on kahesuunaline. Ettevõtte saab mikrokeskkonna jõude mõjutada ning valida näiteks tarnijad, konkurente jne
Turunduse juhtimise protsess on esitatav järgmiste etappidena: 1. Turundusvõimaluste analüüs turundusuuringud ja turundusinfo Nõuab turu-uuringut. Turu-uuringust saadav info turundusplaani jaoks koosneb teabest turu kohta: turu mahust turu tunnustest turu staatusest turu edasise arengu võimalustest ja teabest toote kohta: seoses ettevõttega seoses konkurentidega seoses võimalike tarbijatega. turunduskeskkond Ettevõtteväline keskkond: a) makrokeskkond - tingimuste kompleks, kus ollakse ise, kus on konkurendid ning ka tarbija. Makrokeskkonna mõjureid (majanduslikke, poliitilisi) ei saa firma kontrollida ega muuta, kuid ta võib neid tunnetada ja oma huvides kasutada. b) mikrokeskkond - kõik, kes on meie kõrval: konkurendid, hankijad, vahendajad, huvigrupid. Kahepoolne mõju ning firma võib oma toetuspoliitika vahenditega mikrokeskkonda kujundada. 2. Sihtturgude valik
Kasum kliendi säilitamiselt Sotsiaalse turunduse kontseptsioon: 1. Ühiskond 2. Tarbija ja ühiskonna vajadused 3. 4P mudel, suhtekorraldus ja ühiskondlik vastutus 4. Kasum rahulolult ja eelistustelt Väärtuspõhise turunduse kontseptsioon: 1. Omanik, aktsionär 2. Väärtuse loomine 3. Turundus varade loomiseks ja juhtimiseks 4. Tulevaste rahavoogude genereerimine ja tagamine Terviklik turunduse kontseptsioon: 1. Turunduskeskkond 2. Turundustegevuste integreeritus 3. Turundusprogrammide efektiivsem kasutus 4. Kasum turundusprotsesside integreeritusest Rohelise turunduse kontseptsioon: 1. Keskkond 2. Keskkonna säästlikkus 3. Keskkonna sõbralikum tootmine ja tarbimine 4. Kasum keskkonna säilimiselt Internetiturunduse kontseptsioon: 1. Internet 2. Personaliseeritum ja efektiivsem teenindamine 3. Veebilehed, e-kaubamajad jne 4. Kasum personaliseerituselt
o Ühiskondlikud organisatsioonid o Kohalik võim o Avalikkus o Firmasisesed huvigrupid · Mikrokeskkond sisaldab äri toimimist (firma ise, hankijad, konkurendid, vahendajad, tarbijad, huvigrupid) · Makrokeskkond põhijõud, mis mõjutavad mikrokeskkonda (majanduslik, ökoloogiline, tehniline, poliitiline, kultuuriline, demograafiline) · Ettevõtte sisene turunduskeskkond sisendiks on inimene, oma väärtushinnangute, vajaduste, eesmärkidega, ka varutavad loodusressursid, tootmisprotsessid, tehnoloogiad on oluliseks komponendiks. Väljund on toode. · Tarbijad toote, teenuse kasutajad, ostjad. · Tarbija ostusoovide ja vajaduste konkurents konkureerivad tarbija soovid, kas olla ratsionaalne ja osta auto või emotsionaalne ja minna reisile? · Tarbijaturgude liigitus: o Tarbeturg o Tööstusturg
122. Hästi on võimalik tunda turunduskeskkonda aga ainult siis, kui on põhjalikult uuritud oma turgu, konkurente ning potentsiaalseid kliente. 123. Turundusotsused peavad põhinema informatsioonil. Mida täpsemad ja usaldusväärsemad on andmed, seda pädevamaid turundusotsuseid saab vastu võtta. Kui koostada turundusplaan, mis põhineb vaid oletustel ja arvamustel, siis võib see osutuda lihtsalt ajaraiskamiseks. 124. 125. 3. TURUNDUSKESKKOND 126. Turunduskeskkond hõlmab isikuid, organisatsioone ja jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust. 127. 128. Turunduskeskkond ja turundusvõimalused 129. Turundusvõimaluste määratlemine eeldab turunduskeskkonna analüüsi. Igasugune keskkonnaanalüüs algab situatsiooni üle-vaatest e. turunduskeskkonna auditi läbiviimisest. 130. SWOT analüüs 131. Kui keskkonna audit annab ülevaate olemasolevast situatsioonist, siis
Töötab efektiivselt, sest tarbijad usaldavad oma tuttavate, sõprade, kolleegide ja pereliikmete soovitusi rohkem kui näiteks massikommunikatsiooni-kanaleis edastatud järjekordset reklaami. Seega on turunduse ülesanne ärgitada oma lojaalseid kliente soovitama sõpradele konkreetseid tooteid. Suust- suhu turundusel eristatakse mitmeid alaliike: kõmuturundus, arvamusliidrite kasutamine, toodete paigutamine, viirusturundus. 7. Turunduskeskkond, selle erinevad tasandid Turunduskeskkond hõlmab isikuid, organisatsioone ja jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust. Turunduskeskkond jagatakse üldiselt kaheks – ettevõttesisene ja ettevõtteväliseks. Ettevõtteväline turunduskeskkond jaguneb omakorda mikro- ja makrokeskkonnaks. Ettevõte saab mikrokeskkonda mõjutada, kuid makrokeskkond mõjutab ettevõtet. 8. Ettevõttesisene turunduskeskkond Ettevõttesisese turunduskeskkonna moodustavad ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad
AS Loiri Pagarite missioon on pakkuda klientidele kvaliteetseid pagaritooteid, kliendikeskset lähenemist, läbi meie paindlikkuse leiame lahenduse iga kliendi soovile, nautides mõnusaid pagaritooteid. 1.2 Visioon Loiri Pagari tulevikuplaan on laiendada turgu, avada tulevikus veelgi oma kauplusi, soov pakkuda laiemat tootevalikut Loiri Pagari-ahjudest. 4 2. Väliskeskkonna analüüs Väline turunduskeskkond liigitatakse mikro- ja makrokeskkonnaks. Ettevõtte mikro- keskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, tarbijad ja konkurendid. Kui mikrokeskkonna puhul saab rääkida kahepoolsest mõjust ja võimalusest kujundada situatsiooni ettevõtte jaoks soodsas suunas, siis makrokeskkonna mõju on peamiselt ühesuunaline. Siin jääb ettevõtte osaks eelkõige kohandumine. 2.1 Põhitegurid Konkurendid · Otsesteks konkurentideks on kõik pagarifirmad
raske turundust teha, sest kampaaniate etteplaneerimise aeg on väga lühike. Iga hetk tuleb olla valmis soodsate lennuhindade kommunikeerimiseks. Teisalt on ka pikalt ette planeeritud kampaaniaid ja strateegilisi tegevusi, kuid kohene valmisolek peab olema pidevalt. Seetõttu on Estravelis vajadus suurte turunduskanalite järele nagu näiteks suur e-posti list ja aktiivne suhtlusportaali Facebooki turundus. 2. Ettevõtte turunduskeskkond: makrokeskkonna tegurid, mis avaldavad mõju ettevõtte äritegevusele Estravel AS äritegevusele avaldavad enim mõju majandus-ja keskkonnategurid, kuid ka kultuurilised ja poliitilised tegurid. Majanduslanguse ajal ei suuda ettevõte müüa piisavalt oma teenuseid ja tooteid, kuna tarbijate elukvaliteet langeb ja seetõttu on turismiturg sel perioodil madalseisus. Ettevõtet mõjutavad ka idas toimuvad muutused nagu viisavabade riikide lisandumine ja idaturu avanemine Eesti turistidele
TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „turustuskanal“). vajadus on inimese tarve, soov selle tarbe teadvustus mingi toote suhtes. Turunduskontseptsioon väidab, et turundaja ülim eesmärk on teenida kasumit tarbija vajaduste rahuldamise (kliendi rahulolu) läbi toote on kõik see, millel on võime rahuldada kellegi soove ja vajadusi Need võivad olla füüsilised objektid, teenused, protsessid, ...
Ettevõtte sihid ja eesmärgid-----pakkumine---- tarbija soovid ja vajadused. / Ühiskonna heaolu Sotsiaalse turunduse kontseptsioon Eetilised, keskkonnalased juriidilised, sotsiaalsed aspektid. Mõistlikutele tarbimiharjumustele mõjutamine. Roheline turundus. põhimõisted, vajadus, funktsioonid, turundus kui süsteem; turunduse areng ja kontseptsioonid. 2. Turunduskeskkond Väliskeskkond (mikro- ja makrokeskkond), Turunduse planeerimise aluseks on keskkonna analüüs. Turunduskeskkond hõlmab isikuid, organisatsioone, jõude mis mõjutavad ettevõtte tegevust. Mikrokeskkond: tarnijad, konkurendid. Makrokeskkond: ühesuunaline, mõju ettevõttele. Ettevõttesisese turunduskeskkonna moodustavad ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad. Finantsosakond: raha planeerimine võimalikult vara eelarveaasta alguses.
........................................14 6.6 Tarbija nõudlus ja tema ootuste rahuldamine ............................................................ 14 6.7 Kas planeeritakse uudistoodangu väljalaskmist? (arengukava).................................. 14 7. TURUSTAMINE ............................................................................................................ 14 7.1 Turunduse strateegia (turunduse juhtimine, turunduse eesmärgid)............................ 14 7.2 Turunduskeskkond...................................................................................................... 15 7.3 Sihtturgude valik......................................................................................................... 15 7.4 Teeninduse poliitika.................................................................................................... 15 7.5 Hinnakujundus...........................................................................................................
Turunduskeskkond on tegurite kooslus, mis mõjutab turundustöötajaid kliendisuhete arendamisel ja säilitamisel. Turunduskeskkonnas toimuv mõjutab ettevõtte tegevust nii negatiivses kui positiivses suunas, kuid samas avaldab iga ettevõtte oma mõju ka keskkonnale. Iseloomulikud tunnused: Muutub kiiresti. Tuleb pidevalt jälgida ja muutusi ette näha. Tuleb arvestada toimuvate muudatustega ettevõtte turundustöö planeerimisel ja teostamisel Joonis 3. Turunduskeskkond Turunduskeskkond jaguneb kaheks – ettevõttesiseseks ja –väliseks (mikro- ja makrokeskkond). Mikrokeskkonna jõude saab ettevõte mõjutada. Makrokeskkonna tundmine on vajalik, et tunda raame, milles ettevõte tegutseb. Sisemise turunduse tegevustena on olulised: ettevõtte töötajate hoiakute juhtimine – töötajate koolitus ja motiveerimine. On oluline, et kõik töötajad saaksid aru, kelle jaoks ettevõte töötab, miks midagi tehakse jne
Turundustegevust saab ka tarbijate vajadustelt suunata ka keskkonna vajadustele ning panna inimesi tarbima keskkonda vähem reostavaid tooteid ning pöörata tähelepanu jäätmekäitlusele ning taaskasutusele. 14. Kuidas Sa hindad väidet: "Hea kaup müüb ennast ise"? Ei nõustu. Kui vaid toode on väga hea kuid ei ole kedagi kes toodet müüb, arendab, õigele sihtturule pakub (ja teeb seda õiges kohas ja õigel ajal), siis toode ise ennast müüa ei suuda. 2. Turunduskeskkond 1. Kuidas saab ettevõte otsustada, mitmele turule tal on otstarbekas siseneda? Koostatakse turuanalüüs, turusegmentimine ning turu üldine määratlus – kellele ja miks toodetakse. Selgitatakse välja peamised kliendid ning nende vajadused ja millised tooted sobivad nende vajaduste rahuldamiseks. 2. Kui olemas on väga palju sekundaarse info allikaid, kas turundusjuhid peavad siis üldse muretsema primaarse info kogumise pärast?
Alje Nohrin “Ettevõtluse alused” 5. ÄRIIDEE JA ÄRIPLAAN 5.1. Äriidee Ettevõtluse võtmeküsimuseks on eduka strateegia kujundamine, mis saab alguse äriideest. Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasu. Äriidees antakse vastus küsimustele, kellele toodetakse, mida toodetakse, kuidas tegutsetakse ja milline kujutlus ostjaskonnas ettevõttest tekib. Mõnikord võib äriidee leidmine olla lausa juhuslik, kuid mõeldav on ka süstemaatiline tegevus perspektiivse idee leidmise nimel. Äriidee valikuprotsess: 1. äriidee otsingud ettevõtte eesmärkide saavutamiseks: 2. ideede väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegelda; 3. väljavalitud ideede põhjalik majandusanalüüs; 4. idee realiseerimine, materialiseerimine (võib järgneda testimine, kaubanduslike eksperimentide korraldamine enne tootmise...
keskustes autode teenindamiseks hästisisustatud hooldekeskused. Hooldekeskuste sisseseade on täiuslik müüdavate sõidukite teenindamiseks. Tallinna keskuses on eraldi ka kiirhoolduse tsoon, kus on koheselt võimalik teostada vähem aeganõudvaid töid. Samaaegselt on kliendil võimalik aega viita müügisalongis olevas kohvikus. Meie poolt on tehtud kõik võimalik, et kliendi jaoks oleks auto ostmisele ja hooldusele kuluv aeg kiire ja meeldiv. 2 1. TURUNDUSKESKKOND 1.1. Turundusorganisatsioon Lähtuvalt ettevõtte suurusest juhib ettevõttes turundust turundusjuht, kes kordineerib kõigi esinduste turundustegevusi (koostöö kohaliku keskuse juhiga). Turundusjuht allub juhatusel ja käesolevas ettevõttes puudub suurem turundusüksus, kuna selleks puudub otsene vajadus. Igapäevaselt toimub turundusjuhil tihe koostöö reklaamiagentuuriga, kelleks on Kontuur Leo Burnett OÜ ja kus valmivad turundusjuhi tellimusel kõik peamised kujundused,
14. Äri on majandustegevus, kus kaupade väärtus vahetatakse rahaks. 15. Äritegevus seisneb toodete ja teenuste suunamises tootjalt tarbijale, mille eesmärgiks on firma vajaduste rahuldamine. 16. Äritegevuse üheks eesmärgiks on erinevate meetodite abil (näiteks soodusmüük, allahindlus jne.) lahti saada ka seismajäänud kaubast. 17. Äritegevus see on kõik, mis puudutab kliendi ja firma heaolu. 10 2. TURUNDUSKESKKOND Turunduskeskkond hõlmab kõiki tegureid, mis avaldavad organisatsioonile otsest või kaudset mõju. Kõik organisatsioonid on seotud oma keskkonnaga ja mõjutatud viimase poolt. Seetõttu tuleb keskkonna kohta pidevalt andmeid koguda ja neid analüüsida. Eraldi käsitletakse sisese ja väliskeskkonna tegureid. Väline tegevuskeskkond jaguneb omakorda mikro- ja makrokeskkonnaks. VÄLINE MAKROKESKKOND
INTERAKTIIVNE TURUNDUS Põhimõisted: ● Vahetus, tehing (exchange, transaction) Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. Eristatakse nelja vahetuse vormi: Turu vahetus Suhte vahetus Ümber jagav vahetus Vastastikune vahetus ● Turu vahetus (market exchange) Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud. Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata. ● Suhte vahetus (relationship exchange) Pikaajaline orienteeritus. Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. ● Ümber jagav vahetus (redistribution) Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena. Üksuse liikmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada. Maks...
· Turundusele omistatakse keskne roll, kõiki teisi tegevusi hakatakse käsitlema abistavates funktsioonides. · Kõik struktuuriüksused, sh ka turundusosakond, paigutatakse tarbija suhtes võrdsesse seisundisse. · Paratamatult jõutakse olukorrani, kus tarbijatel on keskne positsioon, turundusosakonnal aga ettevõttesiseseid tegevusi kooskõlastav funktisoon. 9. Ettevõttesisene turunduskeskkond. Koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. 10. Turunduse mikrokeskkond. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. 11. Turunduse makrokeskkond. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 12
Positsioonimine - Positsioonimise all mõeldakse turundus-tegevusi, mille tulemusena kaup (toode/ teenus) paigutub tarbijate teadvuses kindlale kohale konkureerivate kaupade suhtes. Seega on kogu positsioonimistegevuses rõhk asetatud tarbija tootenägemuse kujundamisele. Sagedamini kasutatavateks positsioonimis-vahenditeks on toode, teenus, hind, aeg, müügikoht ja maine. 15. Selgitage, kes moodustavad ettevõtte sisese ja välise turunduskeskkonna? Sisene turunduskeskkond koosneb erinevate allüksuste ja osakondade võimustruktuuridest ning töötajatest. Väline turunduskeskkond liigitatakse harilikult mikro- ja makrokeskkonnaks. Mikrokeskkonna moodustavad lähimad äripartnerid, kelleks on tarnijad, vahendajad, tarbijad, konkurendid ja huvigrupid. Makrokeskkonna moodustavad kuus komponenti: majanduslik, juriidilis-õiguslik, demograafiline, kultuuriline, tehnoloogiline ja looduslik keskkond. 16
Turunduse alused Mainori Kõrgkool Priit Tannik SISUKORD 1. TURUNDUSE OLEMUS.......................................................................................... 2 1.1. Turunduse mõiste ja olemus................................................................................ 3 1.2. Turulõhed ja turunduse funktsioonid...................................................................4 2. TURUNDUSKESKKOND........................................................................................ 4 3. SIHTTURUNDUS..................................................................................................... 5 3.1. Turu määratlemine .............................................................................................6 3.2. Turu segmenteerimine ........................................................................................ 6 3.3. Sihtturgude valimine...................
Vaatlused osalusvaatlus ja kõrvaltvaatlus Eksperiment labori ja tavatingimustes Kes informatsiooni kogus? Spetsiaalse firma teenused? Millise? Organisatsiooni enda eriosakond? Organisatsiooni töötaja? Kes? Kes ja kuidas informatsiooni töötles? Kes andmeid analüüsis ja järeldusi tegi? Kõige olulisem on turundus-uuringute allosa juures siiski see, et kogu ülejäänud turundusplaani koostamise juures oleks tuginetud õigetele andmetele ja asjakohasele informatsioonile. 2.2 Turunduskeskkond Iga firma tegevust mõjutab teda ümbritsev keskkond. Turunduskeskkond hõlmab kõiki neid tegureid, mis avaldavad kas otsest või kaudset mõju organisatsiooni tegevusele. Ilma turunduskeskkonna analüüsita on võimatu püstitada turunduslikke eesmärke. Samuti ei saa vastu võtta muid turunduslikke otsuseid. Seetõttu tuleb igas turundusplaanis anda lühiülevaade konkreetsest turunduskeskkonnast, milles tegutsetakse. Turunduskeskkonda võib liigitada: mikrokeskkond makrokeskkond
.........................................................................................................6 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad......................................................................................7 1.5.1 Turunduskontseptsiooni komponendid.................................................................... 7 1.6 Turunduse tegevussfäärid................................................................................................8 2. TURUNDUSKESKKOND......................................................................... 11 3.TURUNDUSE PLANEERIMINE....................................................................................... 15 3.1 Turunduse planeerimisetapp..........................................................................................15 3.2 SWOT analüüs...............................................................................................................15 3.3 Bostoni maatriks.........................
1 MAINORI KÕRGKOOL Ärijuhtimise instituut Majandusarvestuse ja finantsjuhtimise eriala ÄRIPLAAN FAMILY PETS OÜ Koostaja: Ingrid Koitla Pärnu 2009 2 SISUKORD 1. ÜLDOSA.........................................................................................................................................3 2. TEENUSE PAKKUMNE JA TURUNDUS................................................................................... 7 3. FINANTS PLANEERIMINE........................................................................................................15 4. ÄRIPROJEKTI REALISEERIMISE AJAGRAAFIK..........................
Spetsiaalse firma teenused? Millise? 5 Organisatsiooni enda eriosakond? Organisatsiooni töötaja? Kes? Kes ja kuidas informatsiooni töötles? Kes andmeid analüüsis ja järeldusi tegi? Kõige olulisem on turundus-uuringute allosa juures siiski see, et kogu ülejäänud turundusplaani koostamise juures oleks tuginetud õigetele andmetele ja asjakohasele informatsioonile. 2.2 Turunduskeskkond Iga firma tegevust mõjutab teda ümbritsev keskkond. Turunduskeskkond hõlmab kõiki neid tegureid, mis avaldavad kas otsest või kaudset mõju organisatsiooni tegevusele. Ilma turunduskeskkonna analüüsita on võimatu püstitada turunduslikke eesmärke. Samuti ei saa vastu võtta muid turunduslikke otsuseid. Seetõttu tuleb igas turundusplaanis anda lühiülevaade konkreetsest turunduskeskkonnast, milles tegutsetakse. Turunduskeskkonda võib liigitada: mikrokeskkond makrokeskkond
Väärtuspõhise turunduse kontseptsioon - efektiivne positsioneerimis- ja diferentseerimisstrateegia annab võimaluse edastada väärtusi kasumlikule tarbijale ja välistab olukorra, kus tarbija on rahul, kuid firma jaoks on turundus raiskav, st turunduskulud kasvavad, kuid tulud kahanevad. Erinevate osapoolte huvid on seega järgmised: tarbija – vajaduste rahuldamine; ettevõte – kasum; ühiskond – üldisem heaolu. 2. TURUNDUSKESKKOND Turg tähendab teatud hulka inimesi või organisatsioone, kel on potentsiaalne huvi, ostuvõime ja soov kulutada raha mingit vajadust rahuldava kauba või teenuse ostmiseks. Tarbijateks võivad olla: üksikisikud, pered (kodumajapidamised); organisatsioonid (organisatsiooniturul on vähem ostjaid, kuid ostud on suuremad ja regulaarsemad): o organisatsiooniturg (tootmisvahendite ost ja müük); o kaubandusturg (ost edasimüügiks);
vahetusprotsessi kaudu. Rõhutatakse inimeste soovide ja vajaduste rahuldamist. Kõik tegevused on vajalikud selleks, et õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ning samaaegselt realiseerida organisatsiooni eesmärke. Turundus tähendab firma juhtimist turust lähtuvalt. Turundusklassik J.McCarthy neli P-d: 1) product toode; 2) price hind; 3) place müügikoht, tarbjaskond; 4) promotion toetus, sh kauba turule viimise teed ja vahendid. 5. Turunduskeskkond: ettevõttesisene ja ettevõtteväline (mikro ja makro) joonis Turunduskeskkond hõlmab kõiki tegureid, mis avaldavad organisatsioonile sisendite ning väljunditena otsest või kaudset mõju ja seda igal tajutaval moel. Keskkond kujundab firmat, kuid samuti avaldab iga ettevõte ja asutus mõju ka
loomaks soodsat imidžit. Hõlmab paljusid tegevusi alates pressiteadete koostamisest ja levitamisest kuni pikaajalise mainekampaania väljatöötamise ja läbiviimiseni. 9) Turundusmeetmestik - meetmete kombinatsioon, mida firma rakendab sihtturu mõjutamiseks; turundaja on koostisosade miksija, ta kombineerib erinevaid turundusvõtteid, jõudmaks firma jaoks optimaalse lahenduseni 10) Turunduskeskkond - hõlmab isikuid, organisatsioone ja jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust. Turunduskeskkond jagatakse üldiselt kaheks – ettevõttesiseseks ja ettevõtteväliseks. Ettevõtteväline turundukeskkond jaguneb omakorda mikro- ja makrokeskkonnaks. Nende eristamine on vajalik, sest mikrokeskkonna ja ettevõtte omavaheline mõjuväli on kahesuunaline. Ettevõte saab mikrokeskkonna jõude mõjutada ning valida näiteks tarnijaid, konkurente jne. Makrokeskkonna puhul saab
• Lähtealus: Klient • Fookus: Kliendivajaduste ja soovide tundmine • Vahendid: turndus vastavalt kliendile • Eesmärk: kasum kliendi säilitamiselt Väärtuspõhise turunduse kontseptsioon lk 17 • Lähtealus: Omanik, aktsionär • Fookus: Väärtuse loomine • Vahendid: turundus varade loomiseks ja juhtimiseks • Eesmärk: tulevaste rahavoogude genereerimine ja tagamine Terviklik turunduse kontseptsioon • Lähtealus: Turunduskeskkond • Fookus: Turundustegevuste integreeritus • Vahendid: Turundusprogrammide efektiivsem kasutus • Eesmärk: Kasum turundusprotsesside integreeritusest Rohelise turunduse kontseptsioon • Lähtealus: Keskkond • Fookus: Keskkonna säästlikkus • Vahendid: Keskkonna sõbralikum tootmine ja tarbimine • Eesmärk: Kasum keskkonna säilimiselt Internetiturunduse kontseptsioon • Lähtealus: Internet
7.3. Toodangu negatiivsed omadused (meetmed nende kõrvaldamiseks). 7.4. Mille poolest toodang erineb analoogidest? 7.5. Toote kvaliteet (kvaliteedikontroll, garantiiremont). 7.6. Pakend. 7.7. Tarbija nõudlus ja tema ootuste rahuldamine (võrdlev analüüs). 7.8. Kas planeeritakse uudistoodangu väljalaskmist? (arengukava). 8. Turustamine (vt. ka ptk. 7 "Turundus") 8.1. Turunduse strateegia (turunduse juhtimine, turunduse eesmärgid). 8.2. Turunduskeskkond. 8.3. Sihtturgude valik. 8.4. Toodangupoliitika. 8.5. Hinnakujundus. 8.6. Turustuspoliitika, turustuskanalite ülesehitus, kasutatavad vahendajad ja suhted nendega. 8.7. Müügitoetuspoliitika. 21 8.8. Konkurents (võib esitada võrdlustabeli konkurentidega). 9. Finantsarvestused (vt. ptk. 8 "Rajatava ettevõtte finantsplaanid") 1.1. Vajaliku stardiakapitali hinnang. 1.2
1.Turunduse definitsioon, selle olulisemad rõhud. Turunduse majandusteooriast eristavad momendid. Turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, müügitoetuste ja jaotuse planeerimise ning teos- tamise protsess loomaks soodsaid vahetusi individuaalsete ja organisatsiooniliste eesmärkide saavutamiseks.Turundus jaguneb: praktiliseks tegevuseks ja teoreetiliseks käsitluseks. 2.Turunduse tuummõisted (vajadus, soov, nõudlus, toode, vahetus, tehing, turg) Vajadused- tarbed, soovid- nõudlus- tooted- vahetus- tehingud- turg 3. Turunduse arenguprotsess: põhilised kontseptsioonid (tootmiskontseptsioon, tootmiskontseptsioon, müügi-kontseptsioon, turunduskontseptsioon, ühiskondliku turunduse kontseptsioon).Tootmiskontseptsioon: tarbijad on soodsalt meelestatud nende kaupade suhtes, mis on massiliselt levinud ja odavad. Fookusesse tõuseb kulude kontroll, mille poole püüeldakse läbi tootmi...
Tooteelutsükli mudel (faasid) Tunnus Juurutus Kasv Küpsus Langus Turundus- Turu Turu Turuosa Saagikoristus eesmärk loomine, hõivamine, kaitsmine, , rentaabluse tarbija eeliste brändilojaals tõstmine, teavitamine, rõhutamine use toote poolehoiu säilitamine kõrvaldamine võitmine Käive Väike, Kiiresti Stabiliseeruv, Kahanev kasvav kasvav kahanev Kasum Negatiivne,v Kasvav, Kahanev Kahanev, äike suurim väike, 0, negatiivne Konkurents Puudub Suureneb Suur Kahanev Tarbijad Liidertarbijad Esmastarbija Hilinenud Mahajäänu...
7.3. Toodangu negatiivsed omadused (meetmed nende kõrvaldamiseks). 7.4. Mille poolest toodang erineb analoogidest? 7.5. Toote kvaliteet (kvaliteedikontroll, garantiiremont). 7.6. Pakend. 7.7. Tarbija nõudlus ja tema ootuste rahuldamine (võrdlev analüüs). 7.8. Kas planeeritakse uudistoodangu väljalaskmist? (arengukava). 8. Turustamine (vt. ka ptk. 7 “Turundus”) 8.1. Turunduse strateegia (turunduse juhtimine, turunduse eesmärgid). 8.2. Turunduskeskkond. 8.3. Sihtturgude valik. 24 8.4. Toodangupoliitika. 8.5. Hinnakujundus. 8.6. Turustuspoliitika, turustuskanalite ülesehitus, kasutatavad vahendajad ja suhted nendega. 8.7. Müügitoetuspoliitika. 8.8. Konkurents (võib esitada võrdlustabeli konkurentidega). 9. Finantsarvestused (vt. ptk. 8 “Rajatava ettevõtte finantsplaanid”) 1.1. Vajaliku stardiakapitali hinnang. 1
7.3. Toodangu negatiivsed omadused (meetmed nende kõrvaldamiseks). 7.4. Mille poolest toodang erineb analoogidest? 7.5. Toote kvaliteet (kvaliteedikontroll, garantiiremont). 7.6. Pakend. 7.7. Tarbija nõudlus ja tema ootuste rahuldamine (võrdlev analüüs). 7.8. Kas planeeritakse uudistoodangu väljalaskmist? (arengukava). 8. Turustamine (vt. ka ptk. 7 "Turundus") 8.1. Turunduse strateegia (turunduse juhtimine, turunduse eesmärgid). 8.2. Turunduskeskkond. 8.3. Sihtturgude valik. 8.4. Toodangupoliitika. 8.5. Hinnakujundus. 8.6. Turustuspoliitika, turustuskanalite ülesehitus, kasutatavad vahendajad ja suhted nendega. 8.7. Müügitoetuspoliitika. 8.8. Konkurents (võib esitada võrdlustabeli konkurentidega). 9. Finantsarvestused (vt. ptk. 8 "Rajatava ettevõtte finantsplaanid") 1.1. Vajaliku stardiakapitali hinnang. 1.2. Investeeringute allikad. 1.3. Bilanss. 1.4. Tulude ja kulude aruanne. 1.5. Kassavoog. 1.6
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasuta...