Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Turundussõnaraamat (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu
turundus ( marketing )
on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu- uuringuid , toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast.
turustamine
tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „turustuskanal“).
vajadus
on inimese tarve , soov selle tarbe teadvustus mingi toote suhtes. Turunduskontseptsioon väidab, et turundaja ülim eesmärk on teenida kasumit tarbija vajaduste rahuldamise (kliendi rahulolu) läbi
toote
on kõik see, millel on võime rahuldada kellegi soove ja vajadusi. Need võivad olla füüsilised objektid, teenused, protsessid, seisundid, situatsioonid kui ka intellektuaalsed ja emotsionaalsed väärtused.
vahetussuhted
on kõik viis eeltingimust on absoluutselt vajalikud ... kui üks puudub (on ebaküllaldane), siis vahetust ei toimu. Turundus on terviklik mõtlemisviis (kõik viis omavahel seotud), mitte üksikotsustuste rida.
turg
on mõtteline koht, kus toimuvad vahetussuhted. Ja kuna vahetussuhted toimuvad inimeste vahel, siis võib ka öelda, et turg on mingi hulk inimesi (ja nende kogumeid – organisatsioone), kellel on mingeid vajadusi ja soove.
väärtus ja rahuldus
Tooted/teenustooted peavad omama tarbijate silmis väärtust ja nad peavad rahuldama tarbija vajadusi ja soove. Kui seda ei toimu, siis ka äri ei toimi!
turunduse juhtimine (marketing management )
sisaldab nende programmide analüüsi, planeerimist, rakendamist ja kontrolli, mis on suunatud sihttarbijatega kasulike vahetussuhete loomisele ning säilitamisele organisatsiooni eesmärkide saavutamise nimel.
kontseptsioon (ld conceptio)
tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldist ettekujutust.
tootmiskontseptsioon ( production concept )
lähtub sellest, et tarbija eelistab odavamat toodet
tootekontseptsioon (product concept)
eeldab, et tarbija eelistab kvaliteetsemat toodet.
müügikontseptsioon ( selling concept)
eeldab, et tarbijad ostavad ettevõtte toodangut vaid siis, kui neid müüki toetavate meetmetega ergutatakse.
turunduskontseptsioon (marketing concept)
on seisukohal, et ettevõte peab uurima konkreetselt määratletud sihtturu vajadusi ja soove ning pakkuma välja nende vajaduste paremaid rahuldamisvõimalusi kui tema konkurendid.
sotsiaalse turunduse kontseptsioon (societal marketing concept)
peegeldab ühiskonnakeskset lähenemist - kontseptsiooni aluseks on taotlus ühitada ühiskonna huvid tarbija huvidega .
suhtlusturunduse kontseptsioon
tarbija on asendunud kliendiga, st rõhutatakse individuaalset lähenemist, mille abilisteks on kliendiandmebaasid, elektrooniline meedia jne.
väärtuspõhise turunduse kontseptsioon
efektiivne positsioneerimis- ja diferentseerimisstrateegia annab võimaluse edastada väärtusi kasumlikule tarbijale ja välistab olukorra, kus tarbija on rahul, kuid firma jaoks on turundus raiskav, st turunduskulud kasvavad, kuid tulud kahanevad.
turg
tähendab teatud hulka inimesi või organisatsioone, kel on potentsiaalne huvi, ostuvõime ja soov kulutada raha mingit vajadust rahuldava kauba või teenuse ostmiseks .
turunduskeskkond
hõlmab isikuid, organisatsioone ja jõude, mis mõjutavad ettevõtte tegevust.
ttevõttesisese turunduskeskkonna moodustavad
ettevõtte allüksused ning nende võimujaotus ja töötajad.
demograafiline
tegeleb inimpopulatsiooni uurimisega suuruse, rahavastiku tiheduse, asukoha, vanuse, soo, rassi, töökohtade jms seisukohalt
poliitiline
sisaldab seadusandlust, valitsusasutusi ning huvigruppe, kes mõjutavad ja piiravad seeläbi nii organisatsioonide kui üksikisikute käitumist
looduslik
loodusressursid, mida turundajad kasutavad sisendina või mis mõjutavad turundustegevust ning kliima, mis mõjutab väga oluliselt tarbijate vajadusi ning ostukäitumist (nt jäätisekohvikute läbimüük on erinev Lõuna-Euroopa ja Põhja-Euroopa riikides
tehnoloogiline
hõlmab tehnoloogiat ja tehnikat (sh toote säilitamine, elektrienergia , tööolud, keskkonnanõuded);
majanduslik
tegurid, mis mõjutavad tarbijate ostujõudu ja kulutamismustreid
kultuuriline
hõlmab sotsiaalset struktuuri, haridust, religiooni, väärtushinnanguid , ärikultuuri jne
vaatlusuuring
uuringu praktiline vorm, mille puhul uuritakse erinevate tarbijate ostukäitumist supermarketites ja kaubamajades
eksperiment uuring
Näiteks, muutes kaupade väljapanekut või hinnataset mõnes kaupluses ja teistes jätta samaks, võib mingi aja pärast hinnata selle mõju käibele
küsitlusuuring
püütakse koguda informatsiooni süstemaatiliselt, küsitledes inimesi või ettevõtteid.
toode
kõik see, mida saab osta ja müüa: tarbijavajadust rahuldav ese, teenus, info või muu
tarbekaubad
on mõeldud üksikisikutele ja majapidamistele lõpptarbimiseks
tootmisvahendid
on mõeldud edasistes tootmisprotsessides kasutamiseks
esmatarbekaubad
on need, mida ostetakse sageli ja mille ostmiseks tehakse minimaalseid jõupingutusi ( otsustusprotsess lihtne, toode peab olema kergelt kättesaadav, st esindatud võimalikult paljudes kauplustes).
valikkaubad
ostuotsustuse protsess on keerukam , st ostmise eel valib tarbija põhjalikult mitmeid ärisid külastades ning hindab sobivuse, kvaliteedi, hinna ning moe seisukohalt
erikaubad
on eriliste bränditunnuste ja omadustega toode, mille soetamiseks on lojaalne ostja valmis kandma täiendavaid tarbimiskulusid (nt Hugo Bossi ülikond , Rolexi kell jne)
võõrkaupu
tarbija ei tunne ega kavatse osta (nt mittesuitsetajale on sigaretid võõrtooteks).
regulaarkaubad
mida ostetakse korrapäraselt (piim, hambapasta , sigaretid);
impulsskaubad
mida ostetakse planeerimatult. Tarbija neid spetsiaalselt ei otsi, ost toimub impulsi ajel , seetõttu paigutatakse nad nähtavale kohale ( küpsised , kommid)
hädaabikaubad
mida ostetakse äkilise vajaduse korral ( ravimid , kilekotid, plaastrid )
abimaterjalid
milleks on tavaliselt tootmisprotsessis kasutatavad suhteliselt vähekulukad lisandid, mis mõnel juhul (nt niit ) lähevad valmistoote koosseisu ja mõnel juhul (nt määrdeained ) ei lähe
kapitalikaubad
mis kannavad oma väärtuse valmistoodangule üle järk-järgult (hooned, seadmed , tõstukid, kontorimööbel, arvutustehnika jne)
tooteseeria
toodete grupp, mis on oma funktsioonide, ostjate vajaduste ja kasutatavate turustuskanalite seisukohalt omavahel seotud
tootekompleks
on toodete ja nende seeriate kogum, mida tootja tarbijatele pakub
teenus
tegevus või tegevuste sari, mis on rohkem või vähem kombatamatu, ja mis võib, kuid ei pruugi aset leida kliendi ja teenindaja vahelises suhtluses ning mida pakutakse kui lahendust kliendi probleemile
toote elutsükkel
aeg toote kavandamisest kuni tootmise lõpetamiseni
arendusfaas
ettevalmistusfaasis töötab firma uue toote ideega
juurutusfaas
elutsükli lõik, kus uus toode ilmub müügile ja hakkab vallutama turgu
kasvufaas
alguseks loetakse tihti punkti, kui toode hakkab andma kasumit
küpsusfaas
algul müügimahu kasv aeglustub, hiljem antud toodete läbimüük stabiliseerub, kuna turg on küllastatud
langusfaas
toote müügimaht langeb ja paljud tootjad lahkuvad turult . Vastavalt langevad ka kasumid
kaubamärk
nimi, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon ja selle põhifunktsiooniks on eristada ühe firma tooteid teistest samaliigilistest
kollektiivkaubamärk
kaubamärgi eriliik, mida rakendatakse päritolumärgina (nt Champagne vahuveinidel), kvaliteedimärgina, ökomärgina (der Grünepunkt) ning kaubanduskettide kaubamärgina (Interflora)
tootemark
kaubamärk, millele (nt reklaami abil) on tekitatud lisaväärtusi (nt maine) ning seega on välja kujundatud tarbija teadvuses eksisteeriv margitootega seotud hoiakute kompleks
margitruudus
eksisteerib, kui tarbijad on absoluutselt lojaalsed antud margile ja ei aktsepteeri mingeid asenduskaupu
margieelistus
tähendab, et sihttarbijad valivad tavaliselt teiste seast ühe konkreetse margi
margi tundmine
tähendab, et tarbijad mäletavad antud marginime
margi mittetundmisega
tegemist siis, kui tarbijad ei mäleta antud marginime
margi tagasilükkamise
korral tarbijad tunnevad konkreetset margitoodet, kuid keelduvad seda ostmast
turu segmentimine
tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele, tunnustele, ostukäitumisele jm
turu segment
sarnaste vajadustega tarbijarühm, kes reageerib sarnaselt teatud turundusmeetmetele
hind
rahasumma, mida tarbija peab maksma toote omandamiseks
müügitoetus
tegevus, millega antakse teada toote positiivsetest omadustest ja veendakse tarbijat ostma
turustus ehk müügikoht
tegevuskoht, kus tarbijale tehakse toode kättesaadavaks
lahendus tarbijale
turundaja müüb tooteid, klient ostab väärtust või lahendust mingile probleemile
puudulik positsioneerimine
tarbija ei taju erilisust, kuna brändi sõnum pole arusaadav
ülepakutud positsioneerimine
tarbija ei tunneta, miks ta peaks brändi eest rohkem maksma
kahtlustäratav positsioneerimine
tarbija suhtub umbusuga pakkujasse, brändi omadustesse ja hinda
eksitav positsioneerimine
brändi positsiooni muudetakse pidevalt
ebaoluline positsioneerimine
mida nõrgem on side brändi ja tarbija vahel, seda tõenäolisem, et brändil ei ole kohta tarbija elus
primaarsed andmed
need, mis kogutakse spetsiaalselt antud uurimuse jaoks
sekundaarsed andmed
need, mida on kogutud muudel põhjustel, mitte konkreetse uuringu jaoks
hinnakokkulepe
kõigi müüjate lepe kasutada ühesugust hinda välistamaks hinnakonkurentsi; seadusevastane on horisontaalne hinnakokkulepe otseste konkurentide vahel
hinnadiktaat
tootja sekkumine toote edasimüügi tingimustesse
dumping
toote eksport omahinnast või koduhinnast madalama hinnaga vabanemaks konkurentidest ja laiendamaks turgu
hinnadiferents
analoogtoodete pakkumine eri ostjatele erineva hinnaga ( ehkki müügikulud on samad) ilma objektiivse põhjuseta
hinnaregulatsiooni eiramine
riigi poolt kehtestatud hindade ignoreerimine
kulukeskne hinnakujundus
hinna määramisel lähtutakse kuludest (tootmis- või ostukulud)
tarbijakeskne hinnakujundus
( demand -based pricing) orienteerub toote tarbijate tajutud väärtusele
konkurentsikeskne hinnakujundus
( competition based pricing) lähtub konkurentide hindadest
turu ammutamise strateegia
( price skimming ) korral kasutatakse kõrget alghinda ning ostjateks on vaid teatud turusegmendid
turu hõlvamise strateegia
(penetration pricing) korral kasutatakse madalat alghinda
hinnapoliitika
ettevõtte hinnastrateegia ja –taktika kavandamine ning teostamine
hinnaliider
turul domineeriv pakkuja , kelle hinnamuutusi konkurendid järgivad
E-turundus
turunduse üks olulisemaid uuemaid trende ning antud töö keskendubki e-turundusele
tarbijale info jagamine
tõsta tarbija teadlikkust, teda teavitada ning harida, mõjutada tarbijat ostma
tarbija motiveerimine
hoida tarbijat rahuloleva/õnnelikuna, tarbijat premeerida, ergutada, saada tarbijat vastama
tarbija kuvand ettevõttest
tarbija taju muutmine, tarbija lojaalsuse parandamine, lubaduse andmine, lubaduse täitmine, konkurentsis püsimine, konkurentidest ette jõudmine
kodulehekülg
ehk veebileht on organisatsiooni kodu internetis – umbes nagu kontor või esinduspood reaalses maailmas
bänner
ehk reklaamiriba ehk ribareklaam on reklaampind internetiportaalis või mõnel muul internetilehel – virtuaalmaailma kõige lähedasem vaste traditsioonilisele reklaamile ajalehes või ajakirjas või tänavanurgal
widgetid
ehk vidinad on bännerite sarnased ilusasti kujundatud kodulehe disainielemendid, mis levivad viirusturunduse põhimõttel – igaüks võib neid võtta ja oma kodulehele lisada

Vasakule Paremale
Turundussõnaraamat #1 Turundussõnaraamat #2 Turundussõnaraamat #3 Turundussõnaraamat #4 Turundussõnaraamat #5
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-03-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mairo3 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Turunduse alused I INNOVE õpiku konspekt 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1. Turundusega seotud põhimõisted Turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil

Turundus
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse li

Turundus
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.

Turundus
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

ostuharjumus ne, ümber- segmentimin s ed, proovi- ja positsioonimi e, ümber- korduvostud, ne, positsioonimi turundusmiks turustruktuur ne, tarbijate , suhtumine , eluviis, reklaami, turundusmik turundusmik ettepanekud s s toote täiustamisek s Turundus kokkuvõte 1. Turunduse alusmudelid 4P mudel (enne seda oli Bordeni mudel) - keskendub tootele:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus 6P mudel:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus  People/personnel - töötajad  Process - protsess 7P mudel:  Price - Hind  Product - Toode  Place - Turustus  Promotion - Toetus

Turundus
thumbnail
29
doc

Turunduse alused

) on maailmas väga laialt levinud termin. Selle sõna eestikeelseks vasteks pakutakse mõnikord turustamist, mis aga ei hõlma kogu turunduse olemust. Kaasajal vaadeldakse turundust põhiliselt kahest aspektist: 1) filosoofiana, kontseptsioonina 2) juhtimise funktsioonina Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke. Turundus on tegevuste kompleks, mis hõlmab keskkonna analüüsi, turundus uuringuid, toote arendamist, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut, müügitoetustegevust ja müüki ennast. Turundusteoorial ei ole keskset üldtunnustatud teoreetilist tuuma nagu enamikel teistel distsipliinidel. Paljud turundusspetsialistid on seisukohal, et praegusel arenguetapil koosneb turundus mitmetest eraldiseisvatest teooriatest. Peamised ,,doonorid" on majandusteadused, käitumisteadused ja juhtimisteadused.

Turunduse alused
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. Turunduse olemus ja mõiste, turunduse objekt Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil ehk turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse olemus jaguneb kaheks: strateegiline ja taktikaline. Strateegiline – tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turuvõimaluste hindamine (turu potentsiaal ja toote eluiga), konkurentide analüüs (konkurentsieelise leidmine) ning turundusstrateegia kujundamine. Taktikaline – keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide

Turundus
thumbnail
5
docx

Turunduse alused, eksamiküsimused

1. Turunduse mõiste ja olemus Turundus e-. marketing on laialt levinud kogu maailmas. Kaasajal vaadatakse turundust kui: filosoofiana, kontseptsioonina, juhtimise funktsioonina. Turundus ­ on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovise rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke. Turundus - on tegevuste kogum, mis hõlmab keskkonna analüüsi. Turundus uuringuid, toote arendusi, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut, müügitoetustegevust ja müüki ennast. Soovid on muutuvad, vajadused püsivad, seepärast tegeleb turundus rohkem soovide kui vajaduste rahuldamisega. Soovid sõltuvad keskkonnast, kultuurilisest taustast, harjumustest, elueast, kasvatusest. Turunduses tegeletakse ka nõudluse kujundamise ja rahuldamisega. 2. Turunduse üldised funktsioonid ja probleemid

Ärijuhtimine
thumbnail
20
docx

TURUNDUS

OSTUJÕUD (buying power). KLIENT (customer) - organisatsiooni või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient (alaline) ostja, tellija või teenuseid kasutav inimene. TARBIJA (user) - füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust ees-märgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega TURUSTAMINE (selling) tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet ,,turustuskanal"). Turundus on seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa. TURG (market) on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid. TOODE (product) on midagi, mida saab pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. Toode võib olla materiaalne, kuid tähtis pole mitte füüsilise toote omamine, vaid sellega kaasnevad HÜVED (benefits).

Turundus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun