Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tqm" - 56 õppematerjali

tqm TÄHENDAB SÜSTEEMSET TEGUTSEMIST ÜLDISTES VALDKONDADES NAGU:  JUHTIMINE  POLIITIKA JA STRATEEGIA  PERSONALI JUHTIMINE  RESSURSSID  PROTSESSID  KLIENTIDE RAHULOLU  TÖÖTAJATE RAHULOLU  MÕJU ÜHISKONNALE  ÄRITEGEVUSE TULEMUSED TQM ja ISO 9000 ERINEVALT ISO (9000) JUHTIMISKVALITEEDI STANDARDIST KESKENDUB TERVIKLIK KVALITEEDIJUHTIMINE KVALITEEDILE SUUNATUD LÄHENEMISELE JA KVALITEEDIMÕTLEMISELE.
thumbnail
4
odt

Tootmine ja tootlikkus

10. Mis on tootlikkus ? Töömaht mida tööjõud on suuteline teatud aja jooksul tegema. 11. Mis mõjutab tootlikkuse suurenemist? 1)tööjõu kvaliteet- haritud ja heade tööoskustega töölised suudavad tootlikumalt töötada. 2)põhivarade hulk ja klvaliteet- uute seadmete, riistade, trantspordivahenditega saavad töölised tootlikumalt töötada. 3)tootmistehnoloogia- võetakse kasutusele uued tootmismeetotid, uued sidepidamismeetodid. 12. Mis on TQM? Terviklik kavliteedijuhtimine 13. Mis on püsivkulud? Kulud, mis jäävad muutumatuks, vaatamata tootmismahu muutumisele. 14. Mis on muutuvkulud ? Kulud, mis muutuvad koos tootmismahu suurenemisega. 15. Mida ütleb kahaneva tootlikkuse seadus? Kui püsivatele tootmisressursidele lisada pidevalt juurde muutuvaid tootmisressursse siis hakkab oma hind suurenema. 16. Miks hakkab see toimima ? Muutuvate tootmisressursidele lisandudes tekib teatud momendil olukord, kus need hakkavad

Majandus → Tootmine
15 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Juhtimine.

1. ( ) ­ ( TQM): , , 2. ­ ( ): , . . , . . · () · · () · · «-» · · · · «-» · · · · · · . «-», . / · : , , ( ) · ( ) · ( ) : 1. (.: , , , , .) 2. «» ( , , , , ) (TQM ) . TQM : 1. 2. 3. (benchmarking) 4. TQM : 1. 2. 3. 4. 5. TQM : 1. 2. 3. ( , , .) / TQM : 1. () TQM 2. TQM 3. () 4. TQM : · (-) · · , . TQM TQM 1., 1. 2. 2. 3. « « » » 4. 3. « » «

Majandus → Juhtimine
30 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Juhtimise kordamisküsimused ( vene keel )

( ): , . : . , . . : 1. () : ( ), ( ), 2. 3. ( ). , . . 31. : () () «-» : «-» : . «-», . /: : , , ( ) ( ) ( ) : 1. (.: , , , , .) 2. «» ( , , , , ) 32. (TQM) . TQM: 1. 2. 3. (benchmarking) 4. TQM : 1. 2. 3. 4. 5. TQM : 1. 2. 3. ( , , .) / TQM : 1. () TQM 2. TQM 3. () 4. TQM : (-) , . 33. · ( , , ) · · · : : · · · · ( ) : · · · () (Total Quality Management-TQM)

Majandus → Juhtimine
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kvaliteedi juhtimine - Spikker

13. Sertifitseerimise definitsioon ­ Selle all mõistetakse protseduuri, millega kolmas missugune on toote kogumõju ühiskonnale ja loodusele. osapool annab tõenduse, et toode või protsess vastab esitatud nõuetele. Konkurentsikeskne kvaliteet ­ kliendi arvamus toote väärtusest kujuneb võrreldes Sertifitseerimise protseduuri kõige tähtsamaks osaks on audit. ettevõtte tooteid konkurentide omadega. 14. Kliendi rahulolu printsiip ­ TQM nii avalikku kui erasektorisse kuuluva 42. Tasakaalustatud Tulemuskaart elik Balanced Scorecard ­ TTK. Selle juhtmõte: organisatsiooni puhul peab konkurentsivõime tugevdamiseks keskenduma klientide mida ei saa mõõta, seda ei saa ka juhtida. nõudmistele ja ootustele. TQM algab klientide ootustest täielikust arusaamisest. TTK on juhtimismudel, mis annab üheaegselt mitmed majandusnäidikud, mille alusel 15

Varia → Kategoriseerimata
71 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Teenuste kvaliteet ja hindamine

kvaliteet väärtusneutraalsena või siis kvaliteettootest, andes mõistele positiivse tähenduse. Kvaliteet on toote või teenuse omaduste ja karakteristikute kogum, mis võimaldab rahuldada kindlaksmääratud või eeldatavaid vajadusi. Kvaliteet tähendab niisiis teatud nõudmiste täitmist. Võtmeküsimuseks on kelle või mille nõudmisi tuleks täita. Traditsiooniliselt mõistetakse kvaliteeti kui vastavust tehnilistele standarditele, TQM (Total Quality Management) käsitluses lähtub kvaliteedi mõiste aga kliendist ja tema nõudmistest. Kvaliteeti, mille saavutamine on kogu TQM süsteemi eesmärgiks, võib siinkohal defineerida järgmiselt: "Kvaliteet on vastavus kliendi nõudmistele". (www.e-ope.ee) Kvaliteedijuhtimine on suhteliselt uus juhtimisvaldkond. Tema tekkeajaks loetakse eelmise sajandi neljakümnendaid aastaid, kui pandi alus masstootmisele. Suurbritannias hakkasid tooteid kontrollima kvaliteediinspektorid

Majandus → Teenindus
16 allalaadimist
thumbnail
102
pptx

Kvaliteedijuhtimise olemus

4. KVALITEEDIJUHTIMI SE OLEMUS KVALITEEDIJUHTIMINE Kvaliteedijuhtimine on ettevõtte eesmärkide saavutamine läbi protsessikeskse juhtimise, mille tulemusena kindlustatakse toodete ja teenuste pidev kvaliteeditaseme paranemine. Kvaliteedijuhtimine sisaldab kõiki juhtimisalaseid tegevusi, mis määravad kvaliteedipoliitika, eesmärgid ja kohustused ning teostavad need kvaliteedisüsteemi raames kvaliteediplaneerimise, kvaliteediohje, kvaliteeditagamise ja kvaliteediparenduse abil. Kvaliteedijuhtimine on kõigi juhtimistasandite kohustus ja selle teostamine hõlmab organisatsiooni kõiki töötajaid. Kvaliteedi juhtimine Kvaliteedijuhtimine on seotud sellega, kuidas juhtida sisendit nii, et saada soovitud väljund/tulemus planeerimine sisend protsess väljund ootus tagasiside/õppimine Kvaliteedisilmus KVALITEEDIPROBLEEMIDEGA TULEB TEGELEDA JUBA KLIENTIDE NÕ...

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
67
pdf

Kvaliteedijuhtimise konspekt

...........................................................23 4.3.Erinevad kvaliteedikontseptsioonid ja nende omavahelised seosed................27 4.3.1. Kvaliteedikontseptsioonide areng..........................................................27 4.4.TQM kui ettevõtte strateegiline juhtimiskontseptsioon..................................29 4.4.1. Total Quality Management mõiste.........................................................29 4.4.2. TQM printsiibid......................................................................................30 5. Kvaliteedijuhtimissüsteem ja selle loomine.....................................................34 5.1.Kvaliteedijuhtimissüsteemi olemus................................................................34 5.1.1. Kvaliteedijuhtimissüsteemi loomise eeldused........................................34 5.1.2. Kvaliteedijuhtimissüsteemi vajalikkus................

Haldus → Inimeste juhtimine...
399 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Juhtimise alused

Juhtimise alused I osa Kurmet Kivipõld Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. R. Üksvärav Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitavaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. R. Üksvärav Erinevad juhtimise definitsioonid ja nende erinev sisu Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitavaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. R. Üksvärav Juhtimisteaduse areng 1. Klassikaline käsitlus ­ praktiline lähenemine 2. Uusklassikaline käsitlus ­ käitum...

Majandus → Juhtimine
134 allalaadimist
thumbnail
40
pptx

Kvaliteediedendamine

Innovatsioon ja õppimine Juhtimiskvaliteedi auhinnamudelid (2) Auhinna taotlemine ettevõttel eeldab kvaliteedifilosoofia mõistmist inimeste poolt, pidevat täiustamistööd ja kõrgel tasemel toimivat kvaliteedisüsteemi. Auhinna saamine on aga mõjusaks reklaamivahendiks, mis tõstab oluliselt taotleja üldist mainet. Auhinna kriteeriumite kasutamine enesehindamisel aitab ettevõttel omaks võtta TQM ja kvaliteedisüsteemide põhimõtteid. Samuti tulevad enesehindamise käigus esile ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed. Eesti Juhtimiskvaliteedi auhind Eesti Juhtimiskvaliteedi auhind – aastast 2001  (pilootprojekt) Baseerub Euroopa Juhtimiskvaliteedi auhinna mudelil ning hindamise metoodikaks on EFQM (European Foundation for Quality Mangement) 2005+ metoodika. EFQM 2005+metoodika põhineb RADAR-i loogikal R-results (tulemused, mida ettevõte soovib saavutada)

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Klient

2. KLIENT KLIENT JA KLIENDIKESKSUS ISO KVALITEEDIJUHTIMISSÜSTEEMI TERMINITE STANDARDI 9000:2000 DEFINEERITAKSE KLIENTI KUI ORGANISATSIOONI VÕI ISIKUT, KES VÕTAB TOOTE VASTU KLIENTE LIIGITATAKSE:  SISEKLIENT – TEINE TÖÖTAJA ORGANISATSIOONIS  VÄLISKLIENT – KLIENDID, KES KASUTAVAD ORGANISATSIOONI TOODET ! SELLEKS, ET VÄLISKLIENT ETTEVÕTTE TOOTE/TEENUSEGA RAHULE JÄÄKS TULEB ESMALT TAGADA ETTEVÕTTE SISEKLIENTIDE RAHULOLU TOOTE/TEENUSEGA ISO 9001:2001 STANDARDI PUNKTI 5.2 JÄRGI PEAB TIPPJUHTKOND TAGAMA, ET KLIENDI NÕUDED ON KINDLAKS MÄÄRATUD NING ET NEID KLIENDI RAHULOLU EESMÄRGIL TÄIDETAKSE. KLIENDIGA SEOTUD PROTSESSID ON VÄLJA KIRJUTADUD STANDARDI PUNKTI 7.2. ALL, MILLE JÄRGI ON ETTEVÕTE KOHUSTATUD KINDLAKS MÄÄRAMA TOOTEGA SEOTUD NÕUDED, TOOTEGA SEOTUD NÕUETE ÜLEVAATUSE JA INFOVAHETUSE KLIENDIGA. STANDARDI PUNKT 8.2.1 NÕUAB, ET ORGANISATSIOON PEAB KONTROLLIMA KLIENDI RAHULOLU Kliendikesksuse juurutamine I.  Kõigi võimalike praegust...

Majandus → Majandus
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tootmine

Tootmine ja tootlikkus IX peatükk Sisemajanduse Sisemajanduse kogutoodang (SKT ehk GDP) on teatud kogutoodang (SKT ehk perioodi jooksul riigis toodetud kaupade ja teenuste GDP) turuväärtus. SKT puudused - ei kajasta kõiki kaupu ja teenuseid, mida toodetakse elatustaseme arvutamisel - hõlmab ainult lõpptarbimise kaupu - hõlmab vaid puhas eksporti (impordi ja ekspordi vahe) - inflatsioon võib moonutada SKP kasvu tähtsust - ei kajastu kvaliteedi muutused - rahvastiku muutused - kahjulikud kaubad ja teenused - turuvälised tooted - mõõtmisvead Elatustase Reaalne SKT jagatud riigi r...

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhtimise eksam 2011

3. Kriteeriumite hindamine. 4. Alternatiivide väljaselgitamine. 5. Alternatiivide analüüs. Iga alternatiivi võrreldakse kriteeriumiga. Kui hinded on erinevad, tuleb arvutada kaalutud hinne = kriteeriumi osatähtsus x vastava kriteeriumi hinne. 8. Koosolekute läbiviimise viisid. Rühmaotsustamine (eelised, puudused). 9. Plaanide liigid. 10. Planeerimist mõjutavad tegurid.(Juhtimistase, org. elutsükkel, keskkond, tulevikku panustamine). 11. Kvaliteedijuhtimine. TQM. 12. Võrdle traditsioonilist eesmärgi püstitamist juhtimisega eesmärkide kaudu (MBO- ga). 13. Strateegiline juhtimine. Korporatsioonitasandi strateegiad. 14. Strateegiline juhtimine. Äritasandi strateegiad. (M.Porter) 15. Iseloomustage organisatsiooni struktuuri kujundamise klassikalisi seiskohti. 16. Mis on efektiivsem, kas lai või kitsas kontrolliulatus? Miks? 17. Struktuuri liigendamise erinevad võimalused, nende eelised ja puudused. 18. Mehhanistlik organisatsiooni mudel

Sotsioloogia → Avalik esinemine
40 allalaadimist
thumbnail
2
doc

9.peatükk. tootmine ja tootlikkus

9. PEATÜKK. Tootmine ja tootlikkus Sobiv vaste: Leia igale A-veeru mõistele B-veerus sobiv vaste. A B __f_ 1. Elatustase A. Teatud ajaperioodil riigi piires toodetud ja turule jõudnud toodete ning teenuste turuväärtus. __e_ 2. Mastaabisääst B. Teadussaavutuste kasutamine kaubanduses ja tootmises. _j__ 3. Tööjaotus C. Kapitali mahutamine ettevõtetesse ja seadmetesse. __a_ 4. Sisemajanduse D. Kaupade ja teenuste loomine. kogutoodang __c_ 5. Investeering E. Suurtes tehastes saavutatud vähenenud tootmiskulu. __i_ 6. Kahanev tootlikkus F. Kasutamiseks kättesaadavate kaupade ja teenuste hulk. __g_ 7. T...

Majandus → Majandus
67 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Logistika lühendid ja tähendused

LÜHENDITE LOETELU 3PL​ - kolmanda poole logistika (​third party logistics​) või kolmanda poole logistikateenuste osutaja, kasutatakse ka lühendit TPL 4PL​ - neljanda poole logistika (​fourth party logistics​) või neljanda poole logistikateenuste osutaja, kasutatakse ka lühendit FPL Auto-ID​ - automaatne andmetuvastus (​auto identification)​ BPR​ - äriprotsesside ümberkujundamine (​business process reengeneering)​ CAD​ - raalprojekteerimine (​computer aided design​) CAM​ - raalijuhtimisega tootmine (​computer aided manufacturing​) CIM​ - raalintegreeritud projekteerimine ja tootmine (​computer integrated manufacturing​) CL​ - täiskonteinerisaadetis (​container load​). Kasutatakse ka lühendit FCL. COFC​ - konteiner raudtee platvormivagunil - kombineeritud transpordi meetod (​container on flatcar​) CPC​ - koostöös tooteandmete haldamine (​collaborative product commerce​) CPFR​ - koostöös plaanimine, prognoosimine ja varude täi...

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tootmine ja tootlikkus

9. PEATÜKK. Tootmine ja tootlikkus Sobiv vaste: Leia igale A-veeru mõistele B-veerus sobiv vaste. A B _F__ 1. Elatustase A. Teatud ajaperioodil riigi piires toodetud ja turule jõudnud toodete ning teenuste turuväärtus. _E__ 2. Mastaabisääst B. Teadussaavutuste kasutamine kaubanduses ja tootmises. _J__ 3. Tööjaotus C. Kapitali mahutamine ettevõtetesse ja seadmetesse. _A__ 4. Sisemajanduse D. Kaupade ja teenuste loomine. kogutoodang __C_ 5. Investeering E. Suurtes tehastes saavutatud vähenenud tootmiskulu. __I_ 6. Kahanev tootlikkus F. Kasutamiseks kättesaadavate kaupade ja teenuste hulk. __G_ 7. ...

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused esimene osa

Anne Aidla Hoiakud mõjutavad: tööl pingutamist, tööl valitsevat õhkkonda, grupitöö edukust ja organisatsiooni tulemuslikust. Samuti ka organisatsioonile pühendumist, soovi töölt lahkuda, tööga rahulolu, tööle pühendumist ja motivatsiooni. Hoiakud koosnevad kolmest komponendist: Emotsionaalne, käitumuslik ja kognitiivne. Kognitiivne dissonants ­ on juhul kui hoiaku komponendid on omavahel vastuolus. Hoiakud Väärtused Hoiak on suhteliselt püsiv hinnanguline suhtumine Väärtused on abstraktsed ideaalid, kuidas peab/ei pea mingisse nähtusse, inimesesse, objekti käituma Suunatud kindlale objektile või situatsioonile Seotud paljude objektide või situatsioonidega üheaegselt Hulk on mõõdetav sadades Hulk on mõõdetav kümnetes Hinnanguline, peegeldab meeldib/ei meeldi sisu O...

Majandus → Juhtimine
89 allalaadimist
thumbnail
224
ppt

Kvaliteedijuhtimise aluste konspekt

kohta) · Arvestuse kujunemine: Arvestustöö, vabavastustega testi vormis · Võlgnevuste likvideerimise võimalus: Järelarvestus · Hindamisviis: Arvestus, õiged vastused vähemalt pooltele küsimustele Teemad · Sissejuhatus ainesse. Kvaliteedi ajalugu. · Tervikliku kvaliteedijuhtimise põhialused - mõisted, põhiprintsiibid, põhifunktsioonid. · Kvaliteedijuhtimise mudelid ja standardid ­ EFQM, ISO 9000, TQM, PDCA, Kano rahulolu mudel. · Kvaliteedijuhtimise vahendid ja tehnikad. · Organisatsiooni kultuur ja meeskonnatöö. · Tagasiside. Auditeerimine. · Enesehindamise meetodid. · Protsessijuhtimine. · Kvaliteedijuhtimissüsteemile esitatavad nõuded lennunduses ­ JAA, EASA määrus. Kvaliteedialast informatsiooni · Eesti Kvaliteediühing ­ www.eaq.ee · Eesti Vabariigi Standardikeskus ­ www.evs.ee · Euroopa Kvaliteediorganisatsioon ­ www.eoq.org · EFQM ­ www.efqm.org

Haldus → Kvaliteedijuhtimise alused
209 allalaadimist
thumbnail
48
docx

Arengu uuringud, käsitlused, mõõdikud

Organisatsiooni kontekstis kvaliteet tõsise tähelepanu alla viimased 20-30 aastat Kaks aspekti: produkti/ toodangu kvaliteet, organisatsiooni juhtimise, töökorralduse kvaliteet Kvaliteet – väärtustatud dimensioon. Liikumine kvaliteedi suunas – positiivne! Kvaliteet see, mida kvaliteedi puhul mõõdetakse! Järgnev: kvaliteediteema (äri)organisatsioonis ja kvaliteet elus (elukvaliteet) • Kvaliteet ärimaailmas - TQM Palju kvaliteediliikumisi, lähenemisi ja mõõtmisviise! TQM – kvaliteedi teadvustamine Total Quality Management (TQM) is a business management strategy aimed at embedding awareness of quality in all organizational processes. Kõik toimingud nähtavaks, korratavaks, mõõdetavaks, igaüks teeb oma asja parimal viisil, toimingud peavad olema ilusad! Vigadeta töö! Võtmeelemendid: eetika; ausus; usaldus; treening, tiimitöö; juhtimine; tunnustis; kommunikatsioon.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
9 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Operatsioonijuhtimine. Konkurentsivõime

,.,.,.,.,., " " " Kvaliteet I Paindlikkus , I ...

Informaatika → Operatsioonisüsteemid
35 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Klassikalised, neoklassikalised ja kaasaegsed juhtimisteooria

järjekorras . P. Drucker tõdeb, et juhtimise kaks põhilist tegevust on innovatsioon ja turundus. Ta pöörab suhteliselt vähe tähelepanu turundusele, aga vajadus mõista ja juhtida innovatsiooni on üheks läbivaks teemaks tema hilisemates raamatutes. Ta rõhutab, et innovatsioon on peamiselt juhtimise ülesanne, tehnoloogiat (näiteks arvutit) tuleb kasutada innovatsiooni tööriistana, mitte selle asemikuna. 2.2.Terviklik kvaliteedijuhtimine (Total Quality Management - TQM) TQM sai alguse Jaapanist 1950.-ndate alguses ning meetodi rajajaks loetakse W. Edwards Demingut. Deming andis 1950. ja 1960. aastatel olulise panuse Jaapani majandusliku edu ülesehitamisele. Tihe rahvusvaheline konkurents, kasvav tarbija mõjuvõim, teatud firmade ja toodete diskrimineerimine ja teiste eelistamine tarbija poolt, jaapanlaste vallutused turul ­ see kõik tõi kaasa nn. kvaliteedi juhtimise ,,revolutsiooni"

Majandus → Juhtimise alused
155 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Six sigma

,,Tase 6 sigmat" tähendab seda, et miljoni soorituse kohta tuleb maksimaalselt 3 - 4 viga. Selle saavutamiseks uuritakse probleemide põhjuseid, optimeeritakse protsesse ja juurutatakse parendused. Kuus Sigmat pakub sealjuures: struktureeritud ja metoodilist lähenemist protsesside parendamiseks; läbipaistvaid juhtimisprotsesse, mis ulatuvad üle ühe struktuuriüksuse piiride ning mõjuvad kuni varustajate ja klientideni; analüütilisi võtteid, mis on osaliselt samad, mida kasutavad TQM ja kaizen, kuid nende kõrval ka komplekseid statistilisi võtteid ning raamprogrammi töötajate väljaõppeks. Kuue Sigma meetodit kasutatakse nii teenindus- kui tootmisettevõtetes, kes soovivad vähendada tegevuskulusi, tõstes samal ajal tarbijale suunatud toodete ja teenuste kvaliteeti ning suurendades seeläbi oma ettevõtte tulu. Investeerides Kuue Sigma meetodi kasutamisse palju aega ja raha on ettvõttel võimalik

Majandus → Arendustegevus
43 allalaadimist
thumbnail
40
pptx

Kvaliteedi olemus

1. KVALITEEDI OLEMUS Kvaliteedi olemus Kvaliteet on määr, milleni olemuslike karakteristikute kogum täidab nõudeid (ISO 9000). Kvaliteet tähendab seega teatud nõudmiste täitmist. Võtmeküsimuseks on kelle või mille nõudmisi tuleks täita? Kvaliteeti, mille saavutamine on kogu TQM (Tervikliku kvaliteedijuhtimise) süsteemi eesmärgiks, võib defineerida järgmiselt: "Kvaliteet on vastavus kliendi nõudmistele". Kvaliteedi mõiste piiritlemine:  Eriline kvaliteet  Tootel põhinev  Kasutajal põhinev  Tootmisel põhinev kvaliteet  Väärtusel põhinev kvaliteet  Keskkonnakeskne kvaliteet Kvaliteet ja väärtused Allikas: Euroopa kvaliteedivisioon (www.eoq.org) väärtused vajadused soovid mida Mida

Majandus → Majandus
10 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Seminaritöö: Kutseõppeasutuste kvaliteediauhind

TARTU​ ​ÜLIKOOL Pärnu​ ​kolledž Turismiosakond KVALITEEDIJUHTIMINE:​ ​EESTI​ ​KUTSEÕPPEASUTUSTE KVALITEEDIAUHIND Seminaritöö 2015 SISUKORD SISUKORD 2 SISSEJUHATUS 3 1.​ ​ EESTI​ ​KUTSEÕPPEASUTUSTE​ ​KVALITEEDIAUHIND 4 1.1​ ​Konkursi​ ​ajalugu 4 1.2​ ​Kvaliteediauhinna​ ​konkursi​ ​üldpõhimõtted 4 2.​ ​KVALITEEDIAUHINNA​ ​MUDEL 6 3.​ ​ ​KONKURSI​ ​HINDAMISPROTSESS 8 3.1​ ​Sisehindamine 8 3.2​ ​Välishindamine 8 KOKKUVÕTE 9 KASUTATUD​ ​ALLIKAD 10 ...

Majandus → Juhtimine
7 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Kaasaegsedjuhtimisteooriad: Juhtimine Jaapani moodi, Z teooria

organisatsiooni kui terviku juhtimisest. Levinumate süsteemiteooriatena väärivad äramärki- mist terviklik kvaliteedijuhtimine, eesmärgiline juhtimine ja tasakaalustatud juhtimismudel. (Siimon, Türk, 2003: 48-49) 2.1.1.1. Terviklik kvaliteedijuhtimine Terviklik kvaliteedijuhtimine (Total Quality Management, so TQM) on kõigi töötajate koostööl põhinev organisatsiooni juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote/teenuse kvaliteet ja klientide rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja organisatsiooni nägemist tervikuna, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad. Kvaliteediorientatsiooniga juhtimise oskuslik rakendamine tagab organisatsioonile pikaajalise äriedu ning töötajaskonna ja ühiskonna rahulolu. Edukuse mõõdupuuks on töötulemused, mille kindlaksmääramisel tuginetakse protsessidele, toodetele/teenustele või mingile konkreetsele teenusele. TQM-i juured pärinevad Jaapanist 1950

Majandus → Juhtimise alused
221 allalaadimist
thumbnail
13
doc

JUHTIMISE ALUSTE EKSAMIKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA

plaanid olla väga täpsed ebakindluse ajal tuleb spetsiifilised plaanid muuta keskkonnayundlikuks, mis võib olla kulukas ja vähendada efektiivsust, mida suurem on muutus, seda ebatäpsemad on plaanid, tulevikku panustamise kestus: mida enam mõjutavad jooksvad plaanid tulevikku, seda pikemaajalisemalt tuleb plaanida, plaan peab olema parajalt pikk, juhtide poolt vastuvõetavad plaanimisotsused mõjutavad tulevikku. 11. Kvaliteedijuhtimine. TQM. Lähiminevikus tähendas kvaliteet toote või teenuse vastavust spetsifikatsioonile, standardile ISO 9000 kehtestatud nõuetele. Kuid standardile vastav toode ei pruugi rahuldada klienti ega olla seetõttu müüdav. Kaasajal on kvaliteet toote või teenuse vastavus kliendi hetke ning tuleviku tegelikele vajadustele. Teenindamise puhul oleneb oodatud kvaliteet reklaamist, firma mainest, kliendi varasamatest kogemustest ja vajadustest. Kogetud kvaliteet

Majandus → Juhtimine
473 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Organisatsiooni ja juhtimise teooriad ja meetodid

Süsteemid koosnevad allsüsteemidest ja neid iseloomustavad entroopia ja sünergia. Entroopia on süsteemi määramatuse ja korrapäratuse määr ehk info määramatu hulk. Juhtimisega püütakse süsteemi entroopiat vähendada. Sünergia ­ st tervik on suurem kui tema koostisosade summa, näit. inimesed suudavad koostöös rohkem saavutada kui igaüks eraldi. 4.2 Olukorrateooriad 4.2.1Terviklik kvaliteedijuhtimine ( E.Deming) ­ TQM (Total Quality Management) ­ on kõigi töötajate koostööl põhinev juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote/teenuse kvaliteet ja klientide rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja org.-ni kui terviku nägemist, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad. TQM on kvaliteediorientatsiooniga juhtimine. Ta on kogu org.-ni hõlmav juhtimiskontseptsioon, mis seisneb töötajate poolt konkreetsete väärtuste omaksvõtmises. 4

Ühiskond → Ühiskond
181 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Managment of IT

­ Quality Assurance............................................................................................................8 A.2.6.1 Kirjeldada kvaliteedijuhtimise vajadus infosüsteemides. ­ Describe the need for quality assurance in Information Systems...................................................................................................................................................8 A.2.6.2 Kvaliteedijuhtimise põhimeetodite kirjeldus (nt TQM, Total Quality Management, terviklik kvaliteedijuhtimine). ­ Describe the concept of Total Quality Management (TQM)................................................ 8 A.2.6.3 Põhiriskide määratlus seoses ebapiisava kvaliteediga infosüsteemides ning infotehnoloogia vallas. ­ Define the risks associated with lack of quality in IS/IT ............................................................................................8 A.2.6

Informaatika → Arvutiõpetus
61 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Organisatsiooniteooria konspekt

Mis on organisatsioon? • Organisatsioonid on keerukad sotsiaalsed süsteemid (Ott). • Organisatsioonid on instrumendid, mida inimesed kasutavad ühiskondlike, poliitiliste, majanduslike ja ka isiklike eesmärkide saavutamiseks (Heffron). • Ühe grupi inimeste koordineeritud tegevuste süsteem, mis töötab mingi ühise eesmärgi nimel alluvussuhete võrgustikus (Scott ja Mitchell). • Organisatsioonid on indiviidide poolt loodud sotsiaalsed struktuurid, mille abil taotletakse mingeid kindlaksmääratud eesmärke (Scott). • Organisatsioon on mehhanism, mille abil on võimalik „asju ära teha” (get things done), saavutada eesmärke, mida indiviid üksi ei suudaks eales saavutada (Parson). Organisatsiooni tunnused: • Liikmed (vähemalt kaks inimest) • Ühine eesmärk • Teadlik tegevus ja koordineerimine • Eristavad tunnused • Pidev toimimine Tüpoloogia: • Sektor – a...

Ühiskond → Ühiskond
105 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Juhtimine

oma konkreetsed ja olulised ülesanded. Süsteemid koosnevad allsüsteemidest ja neid iseloomustavad entroopia ja sünergia. Entroopia on süsteemi määramatuse ja korrapäratuse määr ehk info määramatu hulk. Juhtimisega püütakse süsteemi entroopiat vähendada. Sünergia ­ st tervik on suurem kui tema koostisosade summa, näit. inimesed suudavad koostöös rohkem saavutada kui igaüks eraldi. 2 Olukorrateooriad 2.1 Terviklik kvaliteedijuhtimine (E.Deming) TQM (Total Quality Management) ­ on kõigi töötajate koostööl põhinev juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote/teenuse kvaliteet ja klientide rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja org.-ni kui terviku nägemist, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad. TQM on kvaliteediorientatsiooniga juhtimine. Ta on kogu org.-ni hõlmav juhtimiskontseptsioon, mis seisneb töötajate poolt konkreetsete väärtuste omaksvõtmises. 2

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Organisatsiooni juhtimise kordamisküsimused

olulised ülesanded. Süsteemid koosnevad allsüsteemidest ja neid iseloomustavad entroopia ja sünergia. Entroopia on süsteemi määramatuse ja korrapäratuse määr ehk info määramatu hulk. Juhtimisega püütakse süsteemi entroopiat vähendada. Sünergia ­ st tervik on suurem kui tema koostisosade summa, näit. inimesed suudavad koostöös rohkem saavutada kui igaüks eraldi 2 Olukorrateooriad 2.1Terviklik kvaliteedijuhtimine ( E.Deming) ­ TQM (Total Quality Management) ­ on kõigi töötajate koostööl põhinev juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote /teenuse kvaliteet ja klientide rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja organisatsiooni kui terviku nägemist, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad. TQM on kvaliteediorientatsiooniga juhtimine. Ta on kogu organisatsiooni hõlmav juhtimiskontseptsioon, mis seisneb töötajate poolt konkreetsete väärtuste omaksvõtmises. 2

Majandus → Juhtimis alused ja...
255 allalaadimist
thumbnail
98
pdf

Sissejuhatus kontrollingusse

• Toorme ja materjalikulud ↑, personalikulu ↓, seadmekulu ↑, logistikakulu ↑, väljaspoolt teenused (service) ↑ • Püsikulude kasvule pidev vasturohu otsimine. • Püsikulude absoluutne ja suhteline kasv Т.KARM 26 JA KOHANDUMINE KAASAEGSETE STRUKTUURI-DEGA JA ETTEVÕTLUSE SUUNDUMUSEGA 4. OUT SOURCING 5. MÜÜGIKULUDE TUGEV DIFFERENTSEERUMINE 6. ARENDUS – JA INGENEERINGU KULUDE SIDUMINE TOOT ELUTSÜKLIGA 7. TQM KULUDE KASV JA LÄBIPÕIMUMINE 8. LOGISTIKAKULUDE PROTSESSIJÄRGNE ARVESTAMINE Laokulud ↓, logistikakulud ↑ 9. RESSURSI – JA POTENTSIAALI FAKTORITE KONTROLLING • Kuluarvestuselt → tulemusarvestusele • Kuludejärgselt kontrollingult tõelisele, mis hõlmab kõiki tootmisfaktoreid: materiaalseid ja mittemat. • Püsikulude kontrollingu sidumine investeeringute kontrollinguga Т.KARM 27 USA 1931 a. - Controller’s Institute of Amerika

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Protsessijuhtimise KT

Struktuuri- ja (vs) protsessiorganisatsioon ­ vertikaalse ja horisontaalse ristumised (ehk konflikt) struktuuriorganisatsioon ­ ülesehituse ehk struktuuri (nt töökohad, osakonnad jne) ning nendevaheliste seoste kujundamine protsessiorganisatsioon ­ tegevuste (ehk protsesside) ja sündmuste organiseerimine organisatoorse struktuuri raames Reaalsuses on tihedalt vastastikku seotud ja mõjutavad. Protsessijuhtimine ja protsesside juhtimine on täiesti erinevad mõisted! Üldised mõisted Protsess ­ vastastikku seotud või vastastikust mõju avaldavate tegevuste kogum, mis muundab sisendid väljunditeks (ISO 9000). Äriprotsess ­ vastastikku seotud mõjurite ja tegevuste kogum, mis lähtub kliendi vajadustest ja lõpeb kliendi vajaduste rahuldamisega. Põhiprotsessid loovad väärtust kliendile ja lisavad väärtust sisendile, tavaliselt lähtuvad organisatsiooni tuum- ehk põhikompetentsist kulgevad organisatsioonis horisontaalselt. (milles organisatsioon on ...

Muu → Kvaliteedi ja...
87 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Strateegia - referaat

arendus- ja uurimistöö. Nende osakondade juhid peavad kohandama oma strateegia äritasandi strateegiale et saavutada organisatsiooni strateegilisi eesmärke. Funktsionaalse tasandi strateegia peab aitama ettevõtel saavutada konkurentsieelist, selleks võib olla kõrgem kvaliteet, suurem säästlikkus, toodete ja protsesside uuendamine või kiire reageerimine kliendi vajadustele ja ootustele. Levinumad strateegiad: TQM e Total Quality Management - on kõigi töötajate koostööl põhinev organisatsiooni juhtimise meetod, mille aluseks on kvaliteet ja mille eesmärgiks on läbi klientide soovide rahuldamise saavutada pikaajalist äriedu ning kasu organisatsiooni töötajatele ja ühiskonnale. Teiseks on täpse ajastamise strateegia. Globaaltasand ­ peavad tagama ettevõttele turupositsiooni globaalses konkurentsis. Strateegiad: Internatsionaalne e välis-, eristav e mitmetegevuspiirkonna, globaalne ja

Majandus → Juhtimise alused
311 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ettevõtluse KORDAMISKÜSIMUSED

1. Organisatsiooni mõiste, organisatsioonide jaotus ja eesmärgid - organisatsioon on kindla inimrühma terviklikult korraldatud ühendus, mis võimu ja eestvedamise mõjutusel, tegevusi kooskõlastades püüab saavutada ühist eesmärki (R.Üksvärav); - organisatsioon on inimgrupp, kes töötab ühiste eesmärkide saavutamiseks (R. Alas). Organisatsioonid jagunevad: - formaalne organisatsioon - kindel struktuur ja eesmärgid - mitteformaalne organisatsioon - struktuur puudub - primaarne organisatsioon - inimestele meeldib koos teatud tööd teha -sekundaarne organisatsioon - tähtis on tulemus Organisatsiooni eesmärgid: Vahetud eesmärgid - planeeritud teatud ajaks Saavutatavad eesmärgid - kindlat aega pole määratud Ettekujutuslikud eesmärgid - kõige olulisemad. Meie nägemus sellest, kuhu tahame jõuda 2. Organisatsiooni keskkond (sisekeskkond, mikrokeskkond, makrokeskkond) Eesmärgid: iseloomustavad org. peamist taotlust, hõlmavad kogu org. ...

Majandus → Ettevõtlus
31 allalaadimist
thumbnail
74
docx

Ärilogistika konspekt

JIT puudused :  Neid ei saa hästi kasutada liiga suure nõudluse kõikumisega ja liiga suurte laodefitsiidikulude korral  JIT on hea kontrolliks kui kehv plaanimiseks.  Tarnijate kulude kasv  Sõltuvus tarnijate geograafilisest asukohast JIT – süsteemide juurutamine Lääneriikides pani kõrvalnähuna aluse eraldi distsipliini - tervikliku kvaliteedijuhtimise (TQM) arengule, mis kasvas laiemaks valdkonnaks kui JIT ise. TQM on teooria mis õhutab pidevat täiustamist organisatsioonis. TQM keskendub esmajoones nii organistatsioonisiseste kui – väliste klientide rahulolu saavutamisele juhtimiskeskkonnas mis otsib võimalusi kõikide süsteemide ja protsesside pidevaks täiustamiseks. Põhiaspektid on defektide vältimine ja rõhk kavandamise kvaliteedile. Säästlik tootmine (lean) - nimetus tuleneb põhimõttest kasutada palju vähem ressursse

Logistika → Ärilogistika
90 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Juhtimine Kordamiseks kevad 2014

Juhtimisega püütakse süsteemi entroopiat vähendada. Sünergia – st tervik on suurem kui tema koostisosade summa, näit. inimesed suudavad koostöös rohkem saavutada kui igaüks eraldi. 4.2 Olukorrateooriad 4.2.1Terviklik kvaliteedijuhtimine (E.Deming) TQM (Total Quality Management) – on kõigi töötajate koostööl põhinev juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote/teenuse kvaliteet ja klientide rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja org.-ni kui terviku nägemist, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad. TQM on kvaliteediorientatsiooniga juhtimine. Ta on kogu org.-ni hõlmav juhtimiskontseptsioon, mis seisneb töötajate poolt konkreetsete väärtuste omaksvõtmises. 4.2.2 Eesmärgiline juhtimine (D. McCregor, P. Drucker) (Management by Objectives) – tegutsemisviis org-nis, mille käigus üksteisega seotud org

Majandus → Juhtimine
118 allalaadimist
thumbnail
17
doc

JALGRATASTE TARNEAHELA ANALÜÜS VELOPLUS OÜ ETTEVÕTTE NÄITEL

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Logistika ja kinnisvara õppetool JALGRATASTE TARNEAHELA ANALÜÜS VELOPLUS OÜ ETTEVÕTTE NÄITEL Globaalse tarneahela juhtimine, kodutöö I Juhendaja: Tarvo Niine Tallinn 2010 SISSEJUHATUS Käesolev globaalse tarneahela juhtimise kodutöö on kirjutatud teemal jalgrataste tarneahela analüüs Veloplus OÜ näitel. Jalgrataste tarneahela kirjeldamiseks on valitud jalgratta MATTS TFS XC 300-V tootmine ja tarnimine, mille valmistamist ja tarneahelat töös kirjeldatakse. Tarneahel (Supply Chain) näitab millistest tarne etappidest koosneb lõpptoote kujunemine. Tarneahelat kujutatakse üldjuhul sirgjoonelise kanalina, mida mööda kulgevad toorained, mis muudetakse läbi ...

Majandus → Globaalse tarneahela juhtimine
133 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Starteegiline juhtimine

Starteegiline juhtimine, eksamiks valmistumine Strateegilise üldjuhtimise tsükkel: kavandamine, korraldamine, kontroll Strateegiline plaanimine - on organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna analüüsiprotsess, määramaks põhilised eesmärgid, mis aitavad äriühingul täita oma missiooni ja liikuda oma visiooni suunas. Starteegilise juhtimise tsükkel: visioon/mission, väärtused; teadmised, oskused; tegevused, tulemused-tagasiside. Strateegia on eesmärgistatud kavand, mis sobitab omavahel organisatsiooni ressursid, struktuuri ja kultuuri (tugevused, nõrkused) väliskeskkonna muutustega (võimalused, ohud). Strateegiline juhtimine on otsuste ja tegevuste kogum, mis kindlustab pikas perspektiivis äriühingu jätkusuutliku tulemuslikkuse. • Organisatsiooni seire, formuleerimise, elluviimise, hindamise ja kontrolli protsess. Strateegilist juhtimist iseloomustab: • Interdistsiplinaarsus  Organisatsioon kui tervik • Fookus väliskeskkonnale  Majan...

Majandus → Juhtimine
21 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Ettevõtja õiguslikud vormid

Äriühingute vormide võrdlus Ettevõtja õiguslikud vormid Õigusvormid Täisühing Usaldusühing Osaühing Aktsiaselts Kirjanduses eristatakse tavaliselt kolme tüüpi ettevõtjaid: Tunnused · füüsilised isikud ­ ka soolo- ehk üksikettevõtjad (ainuomandused), Vastutus täielik täielik piiratud piiratud piiratud · partnerlused (partnerships) ­ täis- ja usaldusühingud, Juriidiline isik võib olla võib olla peab olema peab olema · korporatsioonid ­ osaühingud...

Majandus → Ettevõtlus
54 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Juhtimine - eksamiks kordamisküsimused

Süsteemid koosnevad allsüsteemidest ja neid iseloomustavad entroopia ja sünergia. Olukorrateooriad (püsivaks suuruseks juhi tegelik tööolukord, muutuvateks kõik teiste käsitluste põhitõed) - Terviklik kvaliteedijuhtimine (E.Deming) ­ kõigi töötajate koostööl põhinev juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote/teenuse kvaliteet ja klientide rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja org.-ni kui terviku nägemist, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad. TQM on kvaliteediorientatsiooniga juhtimine. Seisneb töötajate poolt konkreetsete väärtuste omaksvõtmises. - Eesmärgiline juhtimine (D. McCregor, P. Drucker) ­ tegutsemisviis org-nis, mille käigus üksteisega seotud org

Majandus → Juhtimine
64 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Juhtimise kontrolltöö kokkuvõte

Toetub varasematele kogemustele. Tegevus jaguneb osategevusteks. Arvutuslik juhtimisteooria ­ probleemi lahendus lähtub matemaatilistest ja statistilistest andmetest, otstarbekusest ja terviklikkusest. Olukorraline juhtimine ­ probleemi lahendus lähtub konkreetsest olukorrast. Kaasaegsed juhtimisteooriad ­ rakenduslikud lahendused · X , y ja z teooria ­ rõhutab koostööd otsustamisel, tegutsemisel, ülemuse- alluva suhetes jne. · TQM ( Total Quality Management) ­ igakülgne kvaliteedijuhtimine, rõhutab igas asjas, eelkõige aga klientide vajaduste rahuldamisel pidevat täiustumist ja tõhustamist. · Õppiv organisatsioon ­ valmistumine muutusteks sel teel, et teavitatakse töötajaid toimuvast, pannakse nad loominguliselt mõtlema ning otsima võimalusi uue õppimiseks. · Täielik ümberkorraldus ­ alustatakse algusest peale, see tähendab, et kujundatakse ümber kogu

Majandus → Juhtimine
54 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Juhtimise kordamisküsimused 2010

Leiab, et personali koolitused on võti firma kitsaskohtade kõrvaldamiseks. Eesmärgiks on rahuldada klientide soove maksimaalselt ning võimalikult väikeste kuludega. 12. Kuidas iseloomustaksid radikaalset ümberkorraldust? On organisatsiooni kõikide aspektide põhjalik ümberkorraldamine. Hõlmab uute strateegiate väljatöötamist. Tähtis on ka ümberkorralduste vajalikkust töötajatele selgitada. 13. Milline juhtimissüsteem on TQM ja mis on selle eesmärgiks? Täieliku kvaliteedijuhtimiseks on kliendi rahulolu suurendamine väikeste kuludega. See paneb sõltuvusse kliendi rahulolu ja ettevõtte toimeprotsessi kvaliteedi alalise katkematu parendamise, eestvedamisega tegeleb tippjuhtkond, oluline on organisatsiooni kõikide juhtimistasandite toetus, lõppeesmärgiks on ettevõttes toimivate protsesside optimeerimine ja efektiivsuse suurendamine. 14

Majandus → Juhtimine
319 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Juhtimise eksam vastustega

Juhtimise eksam 1.Mis on organisatsioon? Miks on juhi osa oluline organisatsiooni edukaks tegevuses? Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke. Org. on : kindel eesmärk, liikmed ja kord. Org. edu tagab õige juhtimine. Juht koordineerib teiste tööd ja muudab selle tervikuks Planeerib, motiveerib, organiseerib, kontrollib -> terviklik juhtimine 2. Kuidas on juhi töö (oskused) seotud tema juhtimistasemega organisatsioonis? Tippjuhtimine- üldised strateegilised eesmärgid ja üldine suunamine Täideviiv juhtimine- korraldav, juhendav, kontrolliv tegevus alumistel juhtimistasanditel, et tippjuhtimise poolt kavandatutu ellu viia. Ka spetsialistid ja tehnilised näitajad. On strateegilised juhid- tippjuhid- äriideed, eesmärgid, sihid, võistlusstrateegiad Operatiivne juhtimine- kõik tasemed- tulemuste saavutamine...

Majandus → Juhtimine
353 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Kvaliteedijuhtimine teadmiste hindamise test

TARTU​ ​ÜLIKOOLI​ ​PÄRNU​ ​KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste​ ​disain​ ​ja​ ​juhtimine Magistriõppekava Kursusel​ ​omandatud​ ​teadmiste​ ​hindamise​ ​test ● Testi​ ​leiate​ ​ÕIS-ist​ ​ning​ ​selle​ ​eesmärgiks​ ​on​ ​kvaliteedijuhtimise​ ​alaste​ ​teadmiste kinnistamine. ● Saatke​ ​vastustega​ ​test​ ​hiljemalt​ ​01.12.2015​.​ ​a.​ ​aadressil:​ ​[email protected] ● Testi​ ​hindamisel​ ​kasutatakse​ ​põhimõtteliselt​ ​samu​ ​põhimõtteid,​ ​mis​ ​on​ ​esitatud​ ​ ​Töö (nelja​ ​eksamhinde​ ​saamiseks​ ​vajaliku​ ​töö)​ ​hindamiseks​ ​iseseisvate​ ​tööde​ ​juhendi lõpul.​ ​Testi​ ​sooritamise​ ​eest​ ​on​ ​võimalik​ ​saada​ ​kuni​ ​30​ ​punkti. Nimi: Esitamise​ ​kuupäev: Test​ ​koosneb​ ​kahest​ ​osast: I​ ​osa​ ​–​ ​Kvaliteedi​ ​teoreetilised​ ​käsitlused II​ ​osa​ ​–​ ​Kvaliteedi​ ​mõõtmise​ ​ja​...

Majandus → Juhtimine
211 allalaadimist
thumbnail
194
pdf

KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING

kuuluksid ka stimuleerimis- ja kompensatsioonielemendid), teiselt poolt. Järelikult tuleks vaadelda controllingusüsteemi ettevõtte väärtusjuhtimise protsessi suunava ja koordineeriva katussüsteemina. KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING T. Haldma 95 Kasutatud kirjandus Bititci, U., Carrie, A., McDevitt, L. (1997) „Integrated performance measurement systems: an audit and development guide“, The TQM Magazine, Vol. 9, No. 1. Bouckaert G., Van Dooren W. , 2009. Performance measurement and management in public sector organizations, Public Management and Governance, 2nd ed. Edited by Bovaird, T and Löffler, E., London: Routledge Brudan, A. (2010) “Rediscovering performance management: systems, learning and integration”, Measuring Business Excellence, Vol. 14, No. 1, pp. 109-123. Chen, S., Yang, C., Shiau, J., (2006). The application of balanced scorecard in the

Majandus → Finantsjuhtimine
195 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

Organisatsiooni kõigi aspektide põhjalik ümberkorraldamine. Ümberkorraldusprotsessi etapid: · Eesmärkide ja strateegia väljatöötamine · Juhtkond juhib ümberkorraldusprotsessi · Ümberkorralduste hädavajalikkuse selgitamine töötajatele · Ümberkorraldusprotsessi käivitamine ­ vahetu juhtimine · Vahetu juhtimise ja altpoolt tuleva initsiatiivi hoidmine optimaalses tasakaalus 13. Milline juhtimissüsteem on TQM ja mis on selle eesmärgiks? Täielik kvaliteedijuhtimine ­ inimkeskne juhtimissüsteem, mille eesmärgiks on pidev kliendi rahulolu suurendamine järjest väiksemate kuludega. Kogu organisatsiooni hõlmav juhtimisfilosoofia: · paneb sõltuvusse kliendi rahulolu ja ettevõtte toimeprotsessi kvaliteedi alalise katkematu parendamise, · eestvedamisega tegeleb tippjuhtkond, oluline on organisatsiooni kõikide juhtimistasandite toetus,

Majandus → Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
15
docx

The Rise and Demise of the New Public Management, 28 10

reform mysteriously stops short at the door of their own organizations), by meetings of public administrators, academics, and the so-called policy entrepreneurs. (Wright 1997: 8) Indeed, the international vocabulary of management reforms carries a definite normative `charge'. Within the relevant community of discourse ... the assumption has grown that particular things ­ performance management, TQM ... and so on ­ are progress. To be progressive one has to be seen to be doing things to which these particular labels can be stuck. ... Suggesting, for example, that an existing or new activity would be better placed within an enlarged central ministry or as a direct, state-provided service, becomes an uphill struggle ­ it is `beyond the pale', not the done thing. (Pollitt and Bouckaert 2004: 201)

Ühiskond → Avalik haldus
16 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Majandus õpetuse aasta konspekt.

Mis on majandusteadus? I peatükk · Mis on majandusteadus? · Kuidas aitavad turud ja vabatahtliku vahetuse põhimõte organiseerida tootmist ning toodete ja teenuste jaotamist? · Miks nappuse ja loobumiskulu mõisted majanduses ja meie elus on olulised? · Millised on tootmisressursside neli liiki? · Kuidas kompromissid, piirkulud ja piirtulud mõjutavad meie igapäevaseid otsuseid? · Millised põhilised majandusotsused seisavad kõikide ühiskondade ees? · Kuidas erinevad majandussüsteemid organiseerivad ja koordineerivad inimesi toime tulema nappuseprobleemiga? Turg Turuga on tegemist igal pool ja alati, kui vaid inimesed teevad üksteisega vabatahtlikke vahetustehinguid. Turumajandus Turumajandus kasutab turge (vabatahtlik vahetus) kui peamist tootmise organiseerimise ja ...

Majandus → Majandus
204 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks

Näide: vahetus kestab 8h miinus 30min lõuna, 2x15min paus, 20 min tehnoloogia hooldamiseks ja kontrolliks, seega netoaeg on vahetuse peale 400 minutit. Kui nõudlus on 200 ühikut päevas ja töö on kahes vahetuses, siis on sinu takt toodetud ühik 4 minuti kohta. Alati peab taktis olema ka varuaega, kuna inimesed pole pikka aega võimelised töötama 100% efektiivsusega. pidev voog kaizen ­ pidev areng, pidev täiustamine TQM aluseks, rõhu asetamine pidevalt kasvavale kvaliteedile. just-in-time tootmise mõju tarnijale tarnijate kulude kasv argumendid just-in-time tarneahela vastu ei saa kasutada suure nõudluse kõikumise puhul sõltuvus geograafilisest kaugusest ­ kui suured vahemaad, võib tekkida tarnetäpsuse probleeme, väikeste tarnete puhul suuremad transpordikulud. Paradoksaalne olukord kui JIT ei vähenda ladusid vaid sunnib neid juurde rajama. MRP ­material requirements planning

Logistika → Ärilogistika
58 allalaadimist
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

theories) on oma olemuselt lähedased süsteemiteooriatele. Situatsiooniteooriaid on lähemalt vaadeldud eestvedamise teooriate raames. 2.4.4.1.1. Terviklik kvaliteedijuhtimine Terviklik kvaliteedijuhtimine (edaspidi kasutatud ka lühendit TQM) on kõigi töötajate (juhtide ja täitjate) koostööl põhinev organisatsiooni juhtimise teooria ja meetod, mille aluseks on toote/teenuse kvaliteet ja kliendi rahulolu. TQM eeldab süsteemset mõtlemist ja organisatsiooni nägemist tervikuna, ühendades omavahel kõik juhtimisfunktsioonid ning teeninduse valdkonnad.77 TQM on kvaliteediorientatsiooniga juhtimine, mille oskuslik rakendamine tagab organisatsioonile pikaajalise äriedu ning töötajaskonna ja ühiskonna rahulolu. See süsteem pole mitte ainult toote/teenuse kvaliteedi tagamise meetod, vaid organisatsiooni üldjuhtimise meetod. Kahjuks on seda aegade jooksul rakendatud ühekülgselt,

Majandus → Juhtimine
299 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun