Facebook Like
Küsitlus


Juhtimise alused esimene osa (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Anne Aidla
Hoiakud mõjutavad: tööl pingutamist, tööl valitsevat õhkkonda, grupitöö edukust ja organisatsiooni tulemuslikust. Samuti ka organisatsioonile pühendumist, soovi töölt lahkuda, tööga rahulolu, tööle pühendumist ja motivatsiooni.
Hoiakud koosnevad kolmest komponendist : Emotsionaalne, käitumuslik ja kognitiivne .
Kognitiivne dissonants – on juhul kui hoiaku komponendid on omavahel vastuolus .
Hoiakud
Väärtused
Hoiak on suhteliselt püsiv hinnanguline suhtumine mingisse nähtusse, inimesesse, objekti
Väärtused on abstraktsed ideaalid, kuidas peab/ei pea käituma
Suunatud kindlale objektile või situatsioonile
Seotud paljude objektide või situatsioonidega üheaegselt
Hulk on mõõdetav sadades
Hulk on mõõdetav kümnetes
Hinnanguline, peegeldab meeldib/ei meeldi sisu
On hindamisstandard, peegeldab hea/halb sisu
On võimalik muuta
Väga raske muuta
Väärtuste tüübid: ( Milton Rokeach)
1.)Lõppväärtused: eneseteostus , põnev elu, sisemine tasakaal, õnn, vabadus
2.)Tugiväärtused: aus, abivalmis, edasipüüdlik, korralik, viisakas
Uskumus on inimese arvamus objektide, ideede, sündmuste jms kohta( väga palju erinevaid) Hoiak koondab uskumused.
Taju liigid: Nägemistaju, haistmistaju, maitsmistaju, kuulmistaju, liigutustaju, värvustaju, keeletaju, inimesetaju, ajataju , tekstuuritaju
Taju vead tekivad:
  • Vähe infot
  • Vale info
  • Ebareaalsed ootused
  • Nähakse seda mida tahetakse, mitte reaalset
    Taju vead:
  • Taju valivus
  • Stereotüübid
  • Esmamulje
  • Halo efekt
  • Taju kaitse
    Taju valivust mõjutavad tegurid on sisemised faktorid (hoiak, motiivid, huvid, ootused) ja välised faktorid(objekt – uudsus , liikumine, hääled, suurus ja situatsioon – aeg, koht, kontekst)
    Teise inimese tajumine sõltub endast ja teisest inimesest
    Mulje jätmise taktikad: Käitumise kohandamine, enesereklaam, normidega kohandumine, teiste meelitamine , järjekindlus
    Stereotüüp on indiviidi uskumus teise inimese või inimeste karakteristikute kohta. Karakteristikuks võivad olla vanus, sugu, amet, haridus , rass jne. Stereotüübid ei ole alati negatiivsed, küll aga võivad viia valede otsusteni. Kujuneb välja teatud omadustest( nt vanainimesed...)
    Esmamulje luuakse teises väga varases suhtlemisvfaasis. Kui eelnev kogemus on hea, siis halvad omadused võivad jääda tähelepanuta. Tehtakse liiga kergesti järjeldusi.
    Halo efekt: hinnang inimesele tehakse ühe või väheste karakteristikute põhjal( nt täpsus). Sageli seotud sellega, mida me ise hindamine(sarnased omadused).
    Taju kaitse: seisneb selles, et inimene püüab kaitsta ennast ebameeldiva info eest. Inimensed valivad info, mis toetab nende seisukohti, jättes vastumeelse tahaplaanile( nt juht kes edutas alluva vastuväiteid ignodes)
    Motivatsiooni teooriad: Vajduste teooriad(Maslow hierarhia , Alderferi ERG, Herzbergi motivatsiooni- hügieeniteooria), McGregori X ja Y teooria, Võrdsusteooria ja Töö karakteristikute mudel
    Maslowi hierarhia:
    Füsioloogilised vajadused üldiselt(toit, vesi, uni) ja organisatsioonis(töötasu, toitlustamine , töötingimused)
    Nende vahel: turvavajadus, kuulumisvajadus, tunnustusvajadus
    Eneseteostusvajadus üldiselt(arenguvõimalused, edu, loomingulisus) ja organisatsioonis(väljakutsuv töö, edutamine, eneseteostus)
    Maslowi kriitika: rahuldamata vajadused ei motiveeri, kõik ei püüdle kõrgemate vajudusteni, puudub hierarhia ehk inimesed rahuldavad mitmeid vajadusi samal ajal
    Alderfer ERG teooria: Eksistentsivajadused -> Seotud vajadused -> Arenguvajadused
    Maslow
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

    Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


    Konto olemas? Logi sisse

    Juhtimise alused esimene osa #1 Juhtimise alused esimene osa #2 Juhtimise alused esimene osa #3 Juhtimise alused esimene osa #4 Juhtimise alused esimene osa #5
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-04-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 85 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor asdsad sadasd Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Juhtimise alused esimese osa kokkuvõte

    Märksõnad

    Mõisted


    Kommentaarid (1)

    scream profiilipilt
    scream: Kindlasti tore materjal, kuid kahjuks ei vastanud minu hetkevajadustele.
    14:32 03-01-2016


    Sarnased materjalid

    161
    pdf
    Juhtimise alused
    46
    docx
    Juhtimine vastused
    43
    docx
    Juhtimise aluste kordamine eksamiks
    13
    docx
    Juhtimise alused konspekt
    16
    docx
    Juhtimise alused
    40
    docx
    Juhtimise alused
    36
    pdf
    Juhtimise alused konspekt
    17
    pdf
    Juhtimise aluste kordamine eksamiks





    Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
    faili e-mailile TASUTA

    Konto olemas? Logi sisse

    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    või
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun