Mainori Kõrgkool Kvaliteedijuhtimine Quality Management (õppematerjal) Koostanud: dotsent Katrin Kreegimäe Tartu 2009 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................4 1. Kvaliteedi olemus............ ....................................................................................5 1.1.Toote kvaliteet..................................................................................................6 1.2.Teenuse kvaliteet..............................................................................................7 1.3.Protsessi kvaliteet.............................................................................................7 1.4.Erinevad vaated kvaliteedile..............................................................................8 1.5
Kvaliteediohje definitsioon Selle moodustavad meetodid ja tegevused, mida mingi valdkond töötab. Nt. juhtimisparadigmad. kasutatakse kvaliteedinõuete täitmiseks. Kvaliteediohje sisaldab toimimismenetlusi ja 2. Kvaliteedi olemus Kvaliteedi mõiste on ära toodud rahvusvahelises tegevusi majandsuliku efektiivsuse saavutamiseks. terministandardis (EVS-EN ISO 8402:1996). Kvaliteet on toote või teenuse omaduste 32. TQMi definitsioon Kui ettevõtte strateegiline juhtimiskonseptsioon. Tegemist on ja karakteristikute kogum, mis võimaldab rahuldada kindlaksmääratud või eeldatavaid Ameerika päritolu konseptsiooniga, mis Jaapanis praktiliselt välja arendati. vajadusi. 33. Protsessi parendamise tööriistad Ajurünnak, maatriksdiagramm, kalaluu, 3. W. E
4. KVALITEEDIJUHTIMI SE OLEMUS KVALITEEDIJUHTIMINE Kvaliteedijuhtimine on ettevõtte eesmärkide saavutamine läbi protsessikeskse juhtimise, mille tulemusena kindlustatakse toodete ja teenuste pidev kvaliteeditaseme paranemine. Kvaliteedijuhtimine sisaldab kõiki juhtimisalaseid tegevusi, mis määravad kvaliteedipoliitika, eesmärgid ja kohustused ning teostavad need kvaliteedisüsteemi raames kvaliteediplaneerimise, kvaliteediohje, kvaliteeditagamise ja kvaliteediparenduse abil. Kvaliteedijuhtimine on kõigi juhtimistasandite kohustus ja selle teostamine hõlmab organisatsiooni kõiki töötajaid. Kvaliteedi juhtimine Kvaliteedijuhtimine on seotud sellega, kuidas
TARTU ÜLIKOOLI PÄRNU KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste disain ja juhtimine Magistriõppekava Kursusel omandatud teadmiste hindamise test ● Testi leiate ÕIS-ist ning selle eesmärgiks on kvaliteedijuhtimise alaste teadmiste kinnistamine. ● Saatke vastustega test hiljemalt 01.12.2015. a. aadressil: [email protected] ● Testi hindamisel kasutatakse põhimõtteliselt samu põhimõtteid, mis on esitatud Töö (nelja eksamhinde saamiseks vajaliku töö) hindamiseks iseseisvate tööde juhendi lõpul. Testi sooritamise eest on võimalik saada kuni 30 punkti. Nimi:
Esimest korda julgustati töölisi küsima küsimusi, kui nad oma tööst aru ei saa ning isegi tegema ettepanekuid töö paremaks korraldamiseks. · rõhutas ka korraliku töötasu tähtsust. Sel ajal oli tööstuses töötajate palgad kõige madalamad. Gantt uskus, et kui juhtkond maksab töölistele kõrgemat palka, siis töötajad panustavad ettevõttesse rohkem ja kokkuvõttes saab ettevõte rohkem tagasi kui palgatõusu kulutused ning tõuseb töö kvaliteet. Gantt arvas, et paljud töötajad ühinesid ametiühingutega, sest neile maksti äärmiselt madalat palka ning leidlikkus ja efektiivsus ei leidnud tunnustamist juhtide poolt. Ad m i n i s t r a t i i v n e ko o l ko n d Administratiivne koolkond keskendus organisatsioonide juhtimisele ja juhtimise efektiivsetele praktikatele. HENRI FAYOL (18411925) Fayoli juhtimise viis elementi planeerimine, organiseerimine, käsutamine, koordineerimine ja kontroll on
· Lennujuhtimise treeningseade (ATCSim) sertifikaat Väljastaja: UFA Väljastatud: 13. aprill 2007 · Lennunduse inglise keele eksamikeskuse (TEA) sertifikaat Väljastaja: Mayflower College Kehtib kuni: 25. jaanuar 2012 · Lennunduse erialakeele testija sertifikaat Väljastaja: Lennuamet Kehtib kuni: 31. detsember 2012 · Lennujuhtide koolitamise vastavuse Eurocontrol´i ja ICAO standarditele hindamise raport Rootsi Lennuliiklusteeninduse Akadeemia (SATSA) ekspertide poolt Hindamine toimus: 1.-2. aprill 2003 Aruanne esitati: 29. aprill 2003 · Pilootide koolitustegevuse vastavuse ühtsetele lennundusnõuetele hindamise raport (JAR) Rootsi audiitorfirma AviaQ poolt Hindamine toimus: 20.-21. mai 2003 Aruanne väljastati: 24. juuni 2003 Mis on üldse kvaliteet ? · Olemi karakteristikute kogum, mis rahuldab kliendi vajadusi Kvaliteedimääratlusi on palju: Kvaliteet on spetsifikaatidele vastavus Kvaliteet on nõuetele vastavus
eesmärkide saavutamine. Huvigrupid aitavad kirjeldada organisatsiooni (organisatsioonikäitumise loengukonspekt 2011). Antud organisatsiooni huvigruppid on: töötajad, kliendid, investorid, ühiskond, valitsus, partnerid, konkurendid. 1.1 Töötajad Töötajad mõjutavad oma teadmiste ja oskustega, panusega ja pühendumisega organisatsiooni eesmärkide saavutamist. Tänapäeval surub tihenev konkurents peale vajaduse parandada teenuste kvaliteeti ning suurendada efektiivsust. Ka odavate teenuste tarbijad eeldavad, et teenus väärib usaldusväärse partneri tiitlit. Kuidas on võimalik seda saavutada tagasihoidliku tahte ja oskustega tööjõudu kasutades? Pikaajalises perspektiivis ei olegi. Kuna konkurentidel on lihtne kiiresti järgi teha investeeringuid füüsilistesse vahenditesse, annab 21. sajandil konkurentsieelise hoopis pühendanud, entusiastlik, maailmatasemel oskustega töötajaskond.
Aine "Turunduse juhtimine" (MJJV.02.083) kordamisküsimused 1. Turunduse olemus ja areng. Tänapäevase turunduse eesmärk. Turunduse definitsioone on palju: · on juhtimisfilosoofia, kus ettevõte saavutab oma eesmärgid tarbijate vajaduste rahuldamisega. · on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi, sh klientide vajaduste kindlakstegemine, kasulike klientide hoidmine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. · kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. (M.Porter) Turunduse üldmõisteteks on vajadused, soovid, nõudlus, toode, vahetus, tehingud ja turud. Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele. Nt söök, jook (A
Kõik kommentaarid