.............................................34 5.1.1. Kvaliteedijuhtimissüsteemi loomise eeldused........................................34 5.1.2. Kvaliteedijuhtimissüsteemi vajalikkus...................................................35 5.2.Kvaliteedijuhtimissüsteemi juurutamine ettevõtte kultuuri.............................36 5.2.1. Organisatsiooni kultuur ja väärtused......................................................36 5.2.2. Kvaliteedijuhtimise organisatsioonikultuuriline aspekt.........................37 5.2.3. Kvaliteedijuhtimine kui juhtimistegevuse osa.......................................38 5.2.4. Juhtkonna roll kvaliteedijuhtimises........................................................39 5.2.5. Kvaliteedialane koolitus.........................................................................41 6. Standardid ja standardiseerimine............................................................
JUHTIMISSÜSTEEMI STANDARDID ISO 9000 ja ISO 14000 JUHTIMISSÜSTEEMISTANDARDID: ISO 9000 SEERIA STANDARDID ISO 9000 standardite ’perekonna’ peaeesmärk on tarbija rahuldamine läbi toote/teenuse kvaliteedi tagamise organisatsioonis ning selleks organisatsiooni töötaja motiveerituse ja pühendumuse saavutamine ISO 9000 standardid on loodud, et abistada mistahes tüüpi ja suurusega organisatsioone, et juurutada ja kasutada efektiivselt kvaliteedijuhtimise süsteeme Olulisemad ISO 9000 seeria standardid ISO 9000 - kirjeldab kvaliteedijuhtimise süsteemi aluseid ja kvaliteedijuhtimise süsteemi terminoloogiat ISO 9001 - kirjeldab kvaliteedijuhtimise süsteemidele esitatavaid nõudeid, kus organisatsioon peab demonstreerima oma võimet pakkuda toodet, mis täidab tarbija poolt esitatud ja seadusandluses ettenähtud nõudeid ning taotleb tarbija rahuldamist ISO 9004 - pakub juhendid kvaliteedijuhtimise süsteemi
TQMi tähtsamad tehnikad Kvaliteediringid, jõustumine, mõõduvõtmine, 4. J. M. Juran Juhtimiskonsultant. Tema peamine idee seisneb selles, et kvaliteedi välistele allikatele toetumine, tootmistsükli lühendamine, pidev täiustamine. lõplik mõõt on kliendirahulolu. 35. Kvaliteedijuhtimissüsteemi olemus Tavaliselt mõistetakse kvaliteedijuhtimise all 5. K. Ishikawa Tõi välja Jaapanis kvaliteedijuhtimissüsteemi rakendamisel esinenud ainult toodete lõppkontrolli e. kvaliteedisõnavara kasutades, korrigeerivat tegevust. põhiprobleemi ,, lugematu hulga mitterealiseeritavate abstraktsete juhtimisteooriate Sellisel teel suudetakse küll tagada, et ebakvaliteetne toode avastatakse enne kliendile olemasolu, milledel puudub teaduslik metodoloogia"
*org. struktuur hierarhiline integreeritud *probleemide tippjuhtkond kõik asjaosalised lahendaja *kv. teadmised juhtkonnal töö tegijal *vigade töötaja süsteem ja juhtimine päritolu *kv. eest kvaliteedikontroll kõik töötajad vastutaja *org. kultuur karistamine pidev parendamine Kvaliteedijuhtimise gurud (1) Philip B. Crosby On sõnastanud kolm populaarset teesi, mida tuntakse ka nulldefektsuse nime all: • Tee kohe õigesti (do it right first time) • Ei ühtegi vigast toodet (zero defects) • Kvaliteet on tasuta (quality is free) Kvaliteedijuhtimise gurud (2) Crosby kvaliteedijuhtimise koostisosad. 1. Juhtkonna toetus. 2. Kvaliteedirühm. 3. Kvaliteedi mõõtmine. 4. Kvaliteedi maksumuse hinnang. 5. Töötajate kvaliteediteadlikkus, selle õpetamine. 6. Nulldefekti komitee. 7
5. KVALITEEDIJUHTIMIS- SÜSTEEMID KVALITEEDIJUHTIMISSÜSTEEM Kvaliteedisüsteem on vahend kvaliteedijuhtimise teostamiseks, mis hõlmab organisatsiooni struktuuri, protseduure, protsesse ja ressursse. Kvaliteedijuhtimine seisneb tervet ettevõtet hõlmava kvaliteedisüsteemi loomises. Kvaliteedisüsteemi rakendamine kui investeering peab kasu tooma paranenud konkurentsivõime ja sisemise efektiivsuse arvel. Kvaliteedisüsteemiga fikseeritakse: organisatsiooni struktuur, eesmärgid, kvaliteedijuhtimise vastutuskompleksid, protsessid, menetlused ja vahendid kvaliteedi realiseerimiseks.
Complete Mark 1 out of 1 Select one: a. Organisatsiooni kasumlikkus b. Keskendumine kliendi rahulolule c. Keskendumine meeskonnatööle Question 7 Kvaliteedijuhtimissüsteem on Complete Mark 1 out of 1 Select one: a. Vahend kvaliteedijuhtimise teostamiseks b. Vahend sisendite kvaliteedikontrolliks c. Vahend toote kvaliteedi parendamiseks Question 8 Kvaliteedisüsteemi loomine ettevõttes algab Complete Mark 1 out of 1 Select one: a. Kvaliteedisüsteemi rakendamisest, kaasates sellesse kõik ettevõtte töötajad
TARTU ÜLIKOOLI PÄRNU KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste disain ja juhtimine Magistriõppekava Kursusel omandatud teadmiste hindamise test ● Testi leiate ÕIS-ist ning selle eesmärgiks on kvaliteedijuhtimise alaste teadmiste kinnistamine. ● Saatke vastustega test hiljemalt 01.12.2015. a. aadressil: [email protected] ● Testi hindamisel kasutatakse põhimõtteliselt samu põhimõtteid, mis on esitatud Töö (nelja eksamhinde saamiseks vajaliku töö) hindamiseks iseseisvate tööde juhendi lõpul. Testi sooritamise eest on võimalik saada kuni 30 punkti. Nimi:
Kvaliteediplaan on dokument, mis spetsifitseerib, kelle poolt ja milla mis protseduure ning seonduvaid protsesse tuleb rakendada eri projekti, toote või lepingu puhul. Kvaliteediplaanis on kirjas valitud paendusvaldkond, kuidas parendusvaldkond leiti, miks antud valdkond oluline on ning miks sellega tegeleda tuleb. Kvaliteediplaanis peab ettevõte koostama ähemalt ühe valdkonna parenduste juurutamiseks ning parenused teatud perioodi jooksul ellu viima. Kvaliteediplaanimine on kvaliteedijuhtimise osa, mis keskendub 6 Ettevõtluse arendamise sihtasutus http://www.eaq.ee/files/c603/c652/KLIENDITEEKOND,%20Heli %20Tooman%20konspekt%202009.doc( 13.11.20109 kvaliteedieesmärkide püstitamisele ning nende täitmiseks vajalike toimimis protsesside ja nende seotud ressuside määratlemisele. 7 Parendutegevused peavad olema vastavalt kvaliteediprogrammi hindamise põhimõtetele · Planeeritud · Ellu viidud · Üle vaadatud ja sellest tuginevalt korrigeeritud
Kõik kommentaarid