Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Spordi- ja korvpallipsühholoogia (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON KORVPALLI PSÜHHOLOOGIA?
  • Mis on vaimsete oskuste treenimine?
  • Kes kasutab vaimsete oskuste treenerite abi korvpallis?
  • Kuidas vaimsete oskuste treenimine töötab?
  • Mis on korvpalli psühholoogia?
  • Mis on vaimsete oskuste treenimine?
  • Kes kasutab vaimsete oskuste treenerite abi korvpallis?
  • Kuidas vaimsete oskuste treenimine töötab?

Lõik failist


Tallinna Nõmme Gümnaasium


Randel Kool
Spordi- ja
korvpallipsühholoogia

Uurimustöö
Juhendaja : õpetaja Evelin
Vanaselja
Tallinn 2012
ANNOTATSIOON
Tallinna Nõmme Gümnaasium
Töö pealkiri: Spordi- ja korvpallipsühholoogia
Kuu ja aasta: Mai 2012
Lehekülgede arv: 20
Referaat
Uurimustöö eesmärgiks oli teada saada, kuidas ja miks mõjutab vaimne valmisolek sportlaste saavutusi. Kuidas saab oma vaimset tugevust treenida ja kes aitab sind sellega. Tahtsin teada saada, miks atleetidel on üks päev väga tugev, samas teisel päeval nad kukuvad läbi.
Vastuste teada saamiseks kasutasin erinevaid inglisekeelseid interneti lehekülgi ja ka raamatut. Kõik andmed on võetud usaldusväärsetest ja teada tuntud allikatest, mille autorid on kas ise psühholoogid või selle valdkonna teadlased.
Sain kinnituse oma väitele, et igaüks mõjutab ise oma tulemusi spordis . Kui üldse tahta selles valdkonnas läbi lüüa, siis peab kindlasti olema vaimselt tugev. Kui sportlased on mentaalselt alla andmas , siis neile tuleb appi treener või spordipsühholoog. Spordis on väga palju häirivaid tegureid ja nendest jagusaamiseks peab arendama just nimelt oma vaimset tugevust. Sellega aitab sind spordipsühholoog. Enamus, kui mitte kõik atleedid ja meeskonnad kasutavad psühholoogi abi, et mitte murduda kõige tähtsamatel hetkedel ja jõuda oma karjääri tippu ning teha tipptulemus.
Võtmesõnad: Sport , korvpall, psühholoogia, treenimine , vaimne tugevus, vaimne valmisolek.
Töö autor: Randel Kool Allkiri:
Kaitsmisele lubatud:
Juhendaja: Evelin Vanaselja Allkiri:
ANNOTATION
Tallinna Nõmme Gümnaasium
Title: Sports - and basketballpsychology
Month and year . May 2012
Number of pages: 20
Summary
Aim of the research was to find out how and why mental preparedness affects athlete’s achievements. How can you train your mental toughness and who can help you with that. I wanted to know why does athletes have one day a good strong day but the other day they fail.
To get the answers, i used different english web pages and also books. All data are taken from reliable and well known sources , whose authors are psychologists themselves or that field ’s scientists.
I got confirmation of my submission that everyone can affect their performances by themselves. If u really do want to succeed in this area, you must be mentally tough . When athletes are about to give up mentally then a coach or sport psychologist comes to help. There are many disturbing things in sport and to overcome these you have to specifically develop your mental strenght. Sportpsychologist can help you with that. Most, if not all athletes and teams use the psychologist’s help in order not to break down in your important moments and to reach to the top of your career and make the peak performance.
Keywords: Sport, basketball, psychology, training, mental toughness, mental preparedness.
Author: Randel Kool Signature:
Accepted:
Mentor : Evelin Vanaselja Signature:
Sisukord
SISSEJUHATUS…………………………………………………………………………………..5
1. SPORDI- JA KORVPALLIPSÜHHOLOOGIA…….………………...………………………..6
2.
4C-D…………………………………………………………….................................................7
2.1 4C-d…………………………………………………………………………………………7
2.2 Keskendumine ………………………………………………………………………….....7-8
2.3 Enesekindlus ……………………………………………………………………………...…8
2.3.1. Kõrge enesekindlus……………………………………………………………………….9
2.3.2. Madal enesekindlus…………………………………………………………………........9
2.4. Kontroll………………………………………………………………………………..........9
2.5. Pühendumus…………………………………………………………………………….....10
3. PSÜHHOLOOGILISTE OSKUSTE TREENIMINE…………………………………….…...11
4. MIS ON KORVPALLI PSÜHHOLOOGIA?……………………………………………..…...12
5. VAIMSED OSKUSED………………………………………………………………………...13
5.1. Mis on vaimsete oskuste
treenimine?..................................................................................13
5.2. Kes kasutab vaimsete oskuste treenerite abi korvpallis ?.....................................................13
5.3. Kuidas vaimsete oskuste treenimine
töötab?…………………...........................................13
5.4. Vaimsete oskuste treeneri alade
arendamine……………………………………………...14
5.5. Vaimne valmisolek korvpallis………………………………………………………….....14
6. SPORDIPSÜHHOLOOG…………………………………………………………………...…15
6.1. Spordipsühholoogi valdkonnad…………………………………………………………...15
6.2. Atleetide tüübid, kes saavad abi spordipsühholoogist
on………………………………....15
6.3. Tulemuste tagajärjed, mis on tulnud tänu
spordipsühholoogile…………………...…..15-16
7. FRUSTRATSIOON ……………………………………………………………………………17
8. PETTUMUS…………………………………………………………………………….......…18
KOKKUVÕTE…………………………………………………………………………………...19
Kasutatud kirjandus………………………………………………………………………………20
Sissejuhatus

Käesoleva teema valisin seetõttu, et soovin
aru saada ning uurida, miks ühel päeval jooksja jookseb kiiremini
kui teisel päeval, miks korvpallurid viskavad ühel päeval 80%-lise
täpsusega, samas järgneval päeval 25%-lise visketabavusega.
Tahaksin teada saada, kuidas mõjutab vaimne valmisolek
sporditulemusi, kuidas mõjutab treener sportlaste sooritusvõimet,
kuidas õppida olla vaimselt tugev, kuidas seda treenida. Kuna tegelen ise ka spordiga, siis tean, et kõik tulemused, mida võivad
inimesed spordis saavutada on nende endi peas kinni. Sportlasi saavad
aidata spordipsühholoogid ja kindlasti ka motivatsioon enda
eesmärkide saavutamisel. Uurin erinevatelt interneti lehekülgedelt
ja raamatutest, kuidas on seotud meie vaimne tugevus sportlikke
tulemustega. Kas tippsportlased saavad ilma spordipsühholoogita
hakkama, kuidas nad saaksid treenida oma vaimset tugevust?
1. Spordipsühholoogia
Spordi psühholoogia on interdistsiplinaarne teadus, mis toetub teadmistele psühholoogia ja kinesioloogia valdkondades. See
hõlmab õpetusi sellest, kuidas psühholoogilised faktorid mõjutavad
tulemusi ja kuidas osavõtt spordialadel ja harjutuste tegemine
Vasakule Paremale
Spordi- ja korvpallipsühholoogia #1 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #2 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #3 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #4 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #5 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #6 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #7 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #8 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #9 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #10 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #11 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #12 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #13 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #14 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #15 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #16 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #17 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #18 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #19 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #20 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #21 Spordi- ja korvpallipsühholoogia #22
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-10-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor eek05 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
pdf

II tase psy MA002242

NB! NOORTE SPORDIPSÜHHOLOOGIA KAIVO THOMSON, AAVE HANNUS Nii spordijuhtide kui ka treenerite hulgas kohtab sageli seisukohta, mille järgi on lastele spordi juures justkui kõige tähtsam võistlustel võitmine. Treeninguid alustanud noortega läbiviidud uuringutes on aga täheldatud, et laste eelistused on teised. Nii poeglaste kui ka tütarlaste arvates on kõige tähtsamaks motiiviks sportimise juures see, et treeningutes oleks lõbus/huvitav – “fun”. Loomulikult ei tuleks laste eelistustest lähtuvalt hakata võistlemist taunima, kuid seoses võistlemisega tuleks rangelt järgida spordipsühholoogias levinud vastavat käsitlust (vt Treenerite tasemekoolitus, I osa, Vajaduste saavutusteooria). Käesoleva teema raames tutvustatakse laste sportimishuvi peamisi motiive, aga Noorsport

Kategoriseerimata
thumbnail
14
docx

Spordipsühholoogia eksami kordamisküsimused ja vastused

muutumine. Positiivsete emotsioonide uurimine võib meil aidata paremini mõista sportlikku sooritust ja spordist saadavat kogemust. 8. Mida uurisid Lam jt. (2009) õppimise ja ärevuse seostest ning millised olid nende põhilised järeldused? Uurisid kas õppimine näitliku analoogia kui implitsiitsema õpiviisi najal toob stressirohkes, ärevust tekitavas situatsioonis kaasa sooritusvõime parema säilimise kui klassikaline õppimne detailse tehnilise arusaamise kaudu. Katseülesandeks oli korvpalli vabaviske modifitseeritud ülesanne. Õppimises kasutatud kujundlik analoogia oli teha viske lõpus liigutus „justkui sirutaks käe küpsisepurki küpsise järele“. Arvatakse et see analoogia rõhutab liigutust, mis paneb pallile käe sisse hea tagurpidi vindi, suurendades seeläbi edu tõenäosust. Järeldused: Õppimise faasis, eriti selle hilisemas järgus, paranes statistiliselt oluliselt mõlema grupi sooritus, rühmadevahelist erinevust ei täheldatud

Spordipsühholoogia
thumbnail
26
docx

Spordiüldainete küsimused ja vastused kokku pandud

TREENING JA SOOLISED ISEÄRASUSED 1. Kirjeldage lühidalt soolisi erinevusi maksimaalses hapnikutarbimise võimes ning selgitage nende füsioloogilisi põhjusi. Seega on terve, kuid treenimata naise VO2max väiksem kui mehel. See tõsiasi on vaid osaliselt seletatav sugudevaheliste erinevustega kehakaalus ja keha koostises. Naise maksimaalset hapnikutarbimise võimet piiravad veel südame ja vereringening hingamissüsteemi tagasihoidlikumad funktsionaalsed näitajad, vere väiksem hemoglobiinisisaldus ning väiksem hapniku arteriovenoosne diferents. 2. Milline hormoon mõjutab kõige enam lihaskoe arengut ja põhjustab soolisi erinevusi lihasmassi osakaalus keha koostises? Lihaste hüpertrofeerumine jõutreeningu mõjul tuleb meestel selgemini esile kui naistel seoses meesuguhormooni testosterooni kümneid kordi kõrgema tasemega meestel. 3. Selgitage lühidalt, miks peaksid naissportlased vältima rasvkoe osakaalu langust keha koostises alla 17–12% piiri. Suur risk am

Toit, toitumine ja sportlik saavutusvõime
thumbnail
7
docx

Aus mäng spordis

mis avab inimese parimaid külgi ning aitab jõuda eneseteostuseni. Samuti arendades oskust mõelda, võidelda ja järgida reegleid. See tähendab, et tegemist on keha ja vaimu vahelise harmoonia kehastusega. (http://noorteajakiri.com/2012/04/23/aus-mang-ja-vaartused-spordi/) 1. Aus mäng (fair play) Mis on aus mäng? Kas sõbrakäsi suusarajal kukkunule, kohtunikule märkamatuks jäänud vea tunnistamine palliplatsil või lihtsalt konkurentide austamine? Rahvusvahelise Spordi- ja Kehakultuuri Nõukogu (ICSPI) Ausa Mängu Deklaratsiooni kohaselt on aus mäng käitumisviis, mis põhineb endast lugupidamisel ja hõlmab ausust ning lugupidamist nii meeskonnakaaslaste kui ka vastaste suhtes. Peale selle ka kohtuniku otsuste vaieldamatut aktsepteerimist. Aus mäng ei ole ainult võistleja õigus ja kohustus, vaid ka treenerite, ametnike ja teiste spordiga seotud isikute panus sporti.

Sport/kehaline kasvatus
thumbnail
22
docx

Andekus

TALLINNA ÜLIKOOL Terviseteaduste ja Spordi Instituut Kehakultuuri osakond Pelle Pohlak ANDEKUS Referaat Juhendaja: Kristjan Port Tallinn 2015 Sisukord Sissejuhatus.......................................................................................................... 3 1.Sihipärane treening............................................................................................. 5 1.2 Matthew effect............................................................................................. 6 ............................................................................................................................ 6 1.3 Toetav keskkond........................................................................................... 6 1.4 Mentaalne ja füüsiline harjutamine..............................................................7 1.5 Tegevuse õppimin

Treeningu analüüs
thumbnail
16
docx

Treeneri tasemekoolitus 3. tase. Spordi üldained

Lühiülevaade inimese organismi ehitusest ja talitlusest. 1) Kirjelda lühidalt raku peamisi organelle ja nende põhilisi funktsioone. (Organell ehk raku väikeorgan) Endoplasmaatiline retiikulum on raku organell, mis kujutab endast membraansete seintega torukeste ja põiekeste süsteemi, mille ülesanne on erinevate ainete rakusisene transport ning hõlmab rakus võrdlemisi suure ruumi. Mitokondrid on kahekihilise membraaniga ümbritsetud piklikud organellid, mis mõnedes rakkudes puuduvad sootuks, teistes aga leidub neid tuhandeid. Mitokondrid varustavad rakku eluks vajaliku energiaga, neid on palju sellistes rakkudes, mille energiavajadus on suur. Müofibrillid on üksnes lihasrakus esinevad organellid. Müofibrillid annavad lihasele kokkutõmbevõime, inimesele tervikuna aga liikumisvõime. 2) Kirjelda lühidalt rasvkudet ja tema peamisi funktsioone inimese organismis. Rasvkude on sidekoe vorm, milles erinevalt teistest sidekoe liikidest paiknevad rakud tihedasti üksteise k

Sport
thumbnail
10
docx

Spordiliikumise alused eksamiks

„Spordiliikumise alused“ SPORDI ÕIGUSKESKKOND JA SPORDIPOLIITIKA 1. Nimeta seadusi, mis reguleerivad Eestis sporti. (7)  Eesti Spordiseadus  Mittetulundusühingute seadus  Kutseseadus  Hasartmängumaksu seadus  Eesti Kultuurkapitali seadus  Riigieelarve seadus  Tulumaksuseadus 2. Mis on Eesti Spordi Kongress? (millistele dokumentidele tugineb oma tegevuses? Kui sageli toimub?) Suurkoosolek, millel ei ole oma kindlat statuuti ega põhikirja ja millel on olnud oluline roll Eesti spordiliikumise arengus. Kongress on kutsutud kokku siis, kui tõesti on vaja midagi tähtsat ühiselt otsustada, võtta koos vastu edasise arengu põhisuunad või hinnata kriitiliselt saavutatut. 3. Mis on ja mida määratleb Eesti spordis Eesti Spordi Harta?  ESH on spordiliikumise kui terviksüsteemi struktuuri, funktsioneerimise ja arenemise põhimõtete kogum, mis on Eesti spordipoliitika alus, järgimiseks kõigile sp

Spordijuhtimise alused
thumbnail
20
doc

Spordipedagoogika eksami kordamisküsimuste vastused

eesmärkidest. Uuemad ideed keskenduvad õpetamise fenomenoloogistele aspektidele ja õpetaja õpetamisele, sest õpetaja mõtlemine ja tunnetuslik protsess avaldab toimet tema otsuste tegemisele. Tunnetuse teaduslikud uuringud käsitlevad teadmisi ja teadmiste struktuuri rolli kogemustes. Walter Doyle esitas 1977 a. paradigma, mille järgi kognitiivsed ehk tunnetuslikud protsessid on õpetamise vahendajaks õpetaja ja õpilase vahel. Seega kasutatakse spordipedagoogikas nii psühholoogia teoreetilisi kui praktilisi seisukohti. Viimastel aastatel on hakatud uurima kuidas õpilased tajuvad õpikeskkonda ja õpetaja tegevust, sest viimane mõjutab suuresti õpitulemust. 2. Spordipedagoogikas kasutatavad uurimismeetodid ja kasutatavad paradigmad Kvalitatiivne uurimismeetod hakkas levima 1980. a alguses. Tunnused: 1. loomulik olukord ­ otsene andmete kogumise allikas ja uurija on võtmeisik. Nt. uurija läheb kooli, võimlasse, mänguväljakule..

Spordipedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun