Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"tulevases" - 143 õppematerjali

thumbnail
2
docx

Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus?

Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus? Iga päevaga räägitakse aina rohkem kuidas inimesi koondatakse ja et meie majanduskriis on tingitud suurettevõtete puudusest ning pankadest kes pole suutnud laenu andmisele järele anda. Tegelikkuses on majanduslanguse põhjustanud veel väga paljud muud tegurid, mida me niivõrd kohe tähele ei panegi. Niisiis, kas me oleme võimelised majanduskasvu jaoks midagi tegema ja millisena näen oma osa selles? Jälgides eri majandussektorites tööjõu vajadust ning võrreldes seda pakutava tööjõu kvalifikatsiooniga selgub, et tööliste oskused ja sellega seotud lõpptoodangu kvaliteet ei vasta enam tänapäeva konkurentsitingimustele. Tulemuseks ongi tarbija heaolu vähenemine, teenuse kättesaadavuse ja kvaliteedi langus, teenuse osutamise tähtaegade pikenemine jne. Näiteks ehitusbuumi tõttu oli järsult kasvanud vajadus ehitajate järele ning oli kujunenud olukord, kus tahest tahtmata ehitas see,...

Majandus → Majanduse alused
132 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus.

Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus. Essee Vikipeedia defineerib majanduskasvu kui riigi hüviste tootmise suurenemist mingil kindlal perioodil. Majanduskasvu allikateks võivad olla mitmed tegurid: kapital ehk investeeringud, uurimis- ja arendustegevus, loodusressursside kasutamine ja areng ning rahvastik ja tööjõu kvaliteet ehk inimkapital (Stiglitz). Majanduskasvu otsesteks põhjusteks võib olla tehnika areng, tootlikkuse kasv või elanikkonna kasv. Kaudseteks põhjusteks peetakse üldist haridusetaset, sidemeid välisriikidega, poliitilist stabiilsust, hästi toimivat riigiaparaati (Vikipeedia). Majanduskasvu oodatakse ilmselt juba igas maailmaotsas. Paraku tundub, et majanduslangus pole veel peatunud. Töötukassa statistikast võib välja lugeda, et töötute arv ainult kasvab (Töötukassa). Eesti panga statistika näitab, et majanduslangus ei ole veel peatunud, aga on...

Majandus → Majanduse alused
120 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Millisena näen mina oma osa tulevases Eesti majanduskasvus?

ESSEE Millisena näen oma osa tulevases Eesti majanduskasvus? Majanduskasv on tootmismahu pikaajaline suurenemine. Majanduskasvu otseseks põhjuseks võib olla tehnoloogia areng, tööviljakuse kasv või elanikkonna kasv. Kaudsemateks põhjusteks peetakse üldist haridustaset, sidemeid välismaailmaga, poliitilist stabiilsust, selgeid omandisuhteid, hästi toimivat riigiaparaati jpm. (tarkinvestor.ee) Minu osa Eesti tulevases majanduskasvus on väike, kuid ka väike asi teeb head. Kaudselt saan kaasa aidata majanduskasvule õppides. Ka teised peaksid samamoodi mõtlema. Haridustase suurendab ka tööviljakust, mis mõjutab majandusarengut. Kahjuks aga ei arva kõik nii nagu mina. Leidub palju inimesi, kellel pole võimalik ülikoolis õppida ning nad asuvad peale keskkooli kohe tööle. Need inimesed ei pruugi osata seda ala päris hästi, mis kahjustab töökvaliteeti

Majandus → Majanduse alused
41 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Erikool kui arenduskeskus kodune töö, koos õpilase ja õppejõu vigadeparandusega

kooli, nende seas Keila-Joa Sanatoorne Internaatkool, Kose-Lükati Sanatoorne Metsakool, Helmme Sanatoorne Internatkool, Haapsalu Sanatoorne Internaatkool, Vastselinna Eri- Internaatkool, Piusa Eri-Internaatkool. [2] Koolides oli rõhk teadmistel, mis pidid aitama hilisemas elus paremini toime tulla. (Nii võiks kõlada sisult TÕENE väide) Parem sõnastus: Koolides oli rõhke teadmiste edastamisel, mis peaksid aitama tulevases elus õpilasel paremini hakkama saada ja pöörati tähelepanu ettevalmistuseks tulevaseks iseseisvaks eluks. mitte integreerimisel ühiskonda. Väljendit ,,integreerimine ühiskonda" tõesti siis ei kasutatud. Siis räägiti ,,ettevalmistusest iseseisvaks eluks" Seega : taotlused siis ja nüüd on sisult samad! Eripedagoogika uurimine ja õpe toimus Tartu Ülikoolis ning hiljem ka Tallinna Ülikoolis. Ning seadusandluses oli suur rõhk invaliidide kaasamisel tootmisse.

Kategooriata → Vaatluspraktika
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Iseseisev töö EV III aasta füüsikas on lõimitud lõpueksamiga

Üldand sünnipä sünniku sünniaasta med ev u Nimi 0 5 0 2 1 9 9 5 Õppegrupp A B C D E F G H 1. Pane kirja erinevaid (vähemalt 5) erialas kasutatavad parameetrid, mida saad mõõta (suurus, tähis, ühikud) - kuni 5 punkti Parameeter Mõõtmis- Tähis Ühik Kuidas saad seda tulevases töös vahend kasutada? Temperatuur Termomeeter T C Ruumi temperatuur Pikkus Mõõdulint l M Seina pikkus Laius Mõõdulint b M Lae laius Kõrgus Mõõdulint h M Ukse pikkus Pinge voltmeeter U V Mõõdan elektri pinget 2

Füüsika → Füüsika
5 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ENESEANALÜÜS KURSUSES „KÄITUMINE a ETIKETT“

loeng/esitlus, mille pidasin möödunud reedel, on mulle meelde jäänud kui minu edukaim ja meeldivaim esitlus, mida olen oma Tartu Ülikoolis oldud kahe aasta jooksul teinud. Kui mõelda põhjusele, miks mainitud ja mainimata asjad läksid hästi, oletan, et suurt rolli mängib õppeaine olemus ja sisu, mis mind köitsid, mõjusid sümpaatselt. ,,Hästi minemises" on kindlasti süüdi ka õppejõud ning see kuidas ja mida ta on oma sõnade, suhtumise ja tegudega kursusele edasi andnud. Tulevases töös õpetajana saaksin ilmselgelt kasutada erinevaid loengus nähtud tundide läbiviimise vorme, teadmisi, kuidas köita paremini õpilaste tähelepanu või lihtsalt anda omandatud teadmisi edasi. Tõenäoliselt on loengus omandatut võimalik kasutada tunduvalt laialdasemalt tulevases töös teistel erialadel. Õpitu muutis minu suhtumist etiketti ja käitumisnormidesse. Olen tegelikult alati viisakust ja

Psühholoogia → Käitumine ja etikett
39 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Haridus on valgus

HARIDUS ON VALGUS Haridusest sõltub kõik Kasvatus ja haridus on lahutamatud. Pole võimalik kasvatada, edasi andmata teadmisi, kuid iga teadmine mõjub kasvatuslikult. (L.Tolstoi) Kool ja haridus on aluseks kõigele - see aitab tulevases elus edasi areneda ja pürgida kõgemale, tähtede poole. Ma ei mõita neid kes rikuvad oma elu sellega et koolis ei õpi. Kuna neil on juba koolis raske ja keeruline hakkama saada, mis siis nad hkkavad tulevases elus tegema? Arvatavasti hakkavad läbi põruma. Sel hetkel ja ajajärgul ei mõista hariduse tähtsust, aga kui iseseisev elu on käes ja kõik uksed nina alt kinni lüüakse siis tõuseb nutt kurku ja kahetsetakse nooruse lollust. Enam pole midagi teha

Eesti keel → Eesti keel
29 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Konspekt ''Venemaa 18. sajandi algul''

Venemaa 18. sajandil Peeter 1. (1682 ­ 1725) ­ Kuna lapsepõlv ei möödunud mitte Kremlis, vaid Moskva lähedal külas. Seega tekitas tulevases tsaaris soovi teha riigis peale Põhjasõda ulatuslikke ümberkorraldusi. Ta nõudis: 1. Uut korraliku väljaõppe ja relvastusega sõjaväge 2. 2. Korraldada ümber maksusüsteemi 3. Parandada valitsemiskorda Peeter 1. tegi: 1. Sõjavägi moodustati eluaegsesse sõjaväeteenistusse võetud nekrutitest. 2. rajati sõjakoore 3. suurendas makse 4. muudeti Venemaa valitsemiskorda Peeter 1. teostatud reformid võimaldasid Venemaal Põhjasõda võita.

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Tagasiside ankeet rahulolu uuring - organisatsiooni juhtimise alused

Palun hinnake kooli esimesel aastal õpitut ja teisel aastal õpitut 5-palli skaalal (1=väga halb, 2=halb, 3=rahuldav, 4=hea, 5=väga hea) Sisukus Vajalikkus Kommentaar 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 I aasta II aasta Kuivõrd saate omandatud teadmisi oma tulevases töös kohe kasutada? .............................................................................................................................................................................. .............................................................................................................................................................................. Kuidas plaanite saadud teadmisi rakendada? .....................................................................................

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
17 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Miks tuleb auto kere värvi- ja lakikihi seisukorda kontrollida?

Miks tuleb auto kere värvi- ja lakikihi seisukorda kontrollida? Too välja kõik võimalikud meetodid ja selleks vajalikud seadmed. Kõige peamisem põhimõte võib olla see, et sa võid osutuda pettuse ohvriks, kui sa ei kontrolli nende seisukorda. Veebist võib leida väga ilusate, läikivate piltidega müügikuulutusi. Isegi pilte, mida on arvutis hilisemalt järeltöödeldud. Miks nii tehakse? Seda selleks, et tekitada tulevases potentsiaalses ostjas positiivne emotsioon, kindel omandiplaan ning ostusoov, ning just sellepärast tuleks värvi ja lakikihi seisukorda kontrollida. Tihtilugu kui sõiduk on saanud kahjustada (mõlgid jms) siis lihtne lahendus on tasapind katta pahtliga. Seda omakorda katab juba värvi ning lakikiht. Kehvasti ja valede töövõtetega teostatud tööd annavad endast märku aja möödudes. Meie kliimas võib kuluda paar aastat või vähemgi, kus ebaprofessionaalsed lahendused rooste

Auto → Auto õpetus
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kriisipsühholoogiaalase artikli refereering

Samuti leidus ka vastaspool, kelle meelest pole CISM tegelikult sellele sihtrühmale suunatud ning pakub vaid raamistikku, ei muud. (Morrisson: 771-772) 3 Kokkuvõte Vastakate ning üsna väheste uurimistulemuste tõttu vajab CISM mudel kindlasti veel katsetamist ning vaatlust. (Morrisson: 773) Ma ei oska otseselt tuua välja punkte, kuidas saaksin CISM mudelit oma tulevases töös ära kasutada, kuid ühe näitena, sõtumata minu tulevasest töökohast ­ kriisi küüsis olevale tuleb anda võimalus rääkida, kui ta seda vajab. 4

Psühholoogia → Psühholoogia
24 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Sügis teeb toredaid asju

Sügis teeb toredaid asju täites koolimaja taas mõnusa suminaga. Paljude jaoks esimene ning tähtis päev, teiste jaoks viimase pingutusena näiv kooliaasta leiab alguse just sügisel. Loodrid, kes veel suvemõnusid naudivad saavad nüüd taas tunda rutiinset argipäeva, mil päikese käes lesimine ja poole päevani magamine ei tule kõne allagi. Hoolimata asjaolust, et sooviksime sügisel veel ilusate ilmade ajal pisut rohkem puhata kui õppida oleme siiski avatud uutele teadmistele, millest tulevases elus kindlasti kasu on. Sügis teeb toredaid asju tuues taevast alla krabiseva vihma, mida kodus tassitäie kakao, villase teki ja hea raamatuga kirjeldamatult mõnus nautida on. Samuti on lausa lust kummikute ja vihmakeebiga mõõda lompe ringi solberdada. Värviline, vihm, kool ja õunad on vaid mõned märksõnad, mis käivad käsikäes selle imelise aastaajaga. Aeg, mil kampsunid ja kummikud on hädavajalikud suudame igast päevast leida tükikese maagiat

Eesti keel → Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Inimene ja religioon

Valikkursuse „Inimene ja religioon” aasta kokkuvõte 10. klassi alguses valisin ma üheks valikkursuseks inimese ja religiooni.. Selles kursuses õppisin ma olema sallivam religioonide suhtes. Ma sain teada, miks on nii palju erinevaid uske, kust need tulnud on ja kuidas on need püsinud ning arenenud. Näiteks budismi kohta ma ei teadnud enne seda kursust mitte midagi. Kuid nüüdseks on mul üpriski korralik ülevaade budismist ning ka teistest religioonidest. Inimese ja religiooni kursus andis mulle teadmised asjade ja inimeste kohta, mida ma ise poleks märganud otsida või uuridagi. Inimese ja religiooni kursus suurendas ka rohkesti kohusetunnet. Seda seetõttu, et tund toimus neljapäeviti kella kolmest kolmveerand neljani ja see ei olnud just kõige meeldivam. Kõik läksid koju ja väljas olid ilusad ilmad, kuid mina istusin teisel korrusel soojas ja vahel ka umbses klassiruumis. Siiski ma läksin igakord kohale ja istusin seal ning kuulasin õp...

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Praktiline eesti keel: sügise mitu nägu

Sügis teeb toredaid asju täites koolimaja taas mõnusa suminaga. Paljude jaoks esimene ning tähtis päev, teiste jaoks viimase pingutusena näiv kooliaasta leiab alguse just sügisel. Loodrid, kes veel suvemõnusid naudivad saavad nüüd taas tunda rutiinset argipäeva, mil päikese käes lesimine ja poole päevani magamine ei tule kõne allagi. Hoolimata asjaolust, et sooviksime sügisel veel ilusate ilmade ajal pisut rohkem puhata kui õppida oleme siiski avatud uutele teadmistele, millest tulevases elus kindlasti kasu on. Sügis teeb toredaid asju tuues taevast alla krabiseva vihma, mida kodus tassitäie kakao, villase teki ja hea raamatuga kirjeldamatult mõnus nautida on. Samuti on lausa lust kummikute ja vihmakeebiga mõõda lompe ringi solberdada. Värviline, vihm, kool ja õunad on vaid mõned märksõnad, mis käivad käsikäes selle imelise aastaajaga. Aeg, mil kampsunid ja kummikud on hädavajalikud suudame igast päevast leida tükikese maagiat

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sissejuhatus “Aeg ”

allikaid. Samuti leian materjali raamatutest millest esimesena olen käsitlenud Stephen Hawkingu " A Brief History of Time" mis ilmus 1988. aastal. Sellise teema olen valinud, sest aja olemus on pakkunud huvi mulle juba pikemat aega ning leidsin, et seda on põnev pikemalt uurida. Samuti soovin mõista aja mõistet paremini ning sellega kaasnevat filosoofiat, mida on uuritud juba sajandeid kuid ühtsele kompromissile jõutud ei ole. Samuti usun, et puutun enda tulevases elus palju kokku aja mõiste ning selle üle filosofeerides enda nägemuse järgi. Soovin tänada enda juhendajat Harry Potterit, uurimustöö aluste õpetajat Liisi Rannast, enda sõpru ning kõiki kes on abiks selle uurimustöö koostamisel. Samuti soovin tänada tartu ülikooli filosoofiaproffessorit Winnie Poohi ja Eesti füüsikaseltsi liiget Käsnakallet, kellega viisin läbi intervjuud.

Filosoofia → Filosoofia
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kõne, eestikeele kadumine

hakkavad sõpradega näiteks msn suhtlusportaalis suhtlema sõpradega. See toimub enne juba kui nad korraliku kirjatehnika või mingisugused reeglid omandavad. See aga põhjustab juba lohakuse kirjamärkide juures või erinevate lühendite kasutamise, milliseid pole tegelikult Eesti keeles olemaski. Peale selle olen kuulnud ka, et on tekkinud vastuolud vanematega. Leitakse et lastel pole enam vaja õppida kirjatehnikat nii hoolikalt, kuna mõeldakse et niikuinii pole seda tulevases elus väga vaja. Kuigi enamus tööd ja koolitööd käib tõesti arvuti teel, leian et siiski on vajadus õpetada lastele korralikku kirjatehnikat, et arendada käekirja ja käte osavust. Väga oluliseks Eesti keele moonutajaks on veel ajakirjandus, mis on samuti internetti kolinud. Enam ei tellita koju palju lehti koju ja Interneti artiklid pole alati koostatud kõige parema õigekirja reeglite põhjal. Kuna niipalju inimesi loeb seda, ja loeb seda

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Õpetajatepäeva kõne

Direktori kõne Õpetajate päeva on peetud Eestis juba 1960.-ndate algusest, ning selle päeva vorm on jäänud põhimõtteliselt muutumatuks õpilased asendavad õpetajaid nende igapäeva töös. Ärge võtke seda päeva kui lõbusat vaheldust rutiinsest koolielust. See päev on nagu iga teinegi koolipäev, ainult, et õpilased on õpetajad. See päev on pühendatud kõige tähtsamatele inimestele ühiskonnas , õpetajatele. Kas te olete kunagi väljunud klassiruumist ja öelnud õpetajale: aitäh uute teadmiste eest? Ega vist. Aga äkki peaks? Teie, õpilased, tahate ju olla tulevikus haritud ja edukad inimesed, kes saavad elus suurepäraselt hakkama, ja seda tahab ka meie riik. Miks vedada iseennast ja oma lähedasi alt? Õpetajad on need inimesed, kes suunavad meid varajasest noorukieast täiskasvanuks saamiseni. Just see , nende suunamine, aitab meil tulevases elus hõlpsamalt hakkama saada. Enamik õpilastest ei tea, mida nad pärast koolilõp...

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Orgaanilised ühendid

Keemia iseseisev töö 10 Orgaanilist ainet millega puutun kokku tulevases töös Anne Krull Koostaja: Jürgen Sisask Õppegrupp: EV208 Sisukord 1.atsetoon 2.propaan 3.bensiin 4.toluool 5.benseen 6.nitrolahusti 7.ksüleen 8.kofeiin Atsetoon Atsetooni saadakse peamiselt sünteesi teel kuna seda ainet looduses ei esine. Atsetooni kasutatakse nii plastikute tootmisel kui ka lahustina, näiteks küünelakieemaldajana.

Keemia → Keemia
56 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Inimõigused ja nende rikkumine

kriminaali, pekstes neid käte, jalgade ja nuiadega, siis kui kriminaal vastuapanu ei osuta. Julma ja väärikust alandava kohtlemist võib seostada eelmise lõiguga, kus politsei piinab kinnipüütavat piinatakse puhtalt nahavärvi tõttu. Selle teemaga on ka seotud rängad koolikiusamised. Eestis ei saa seda siiski väga suureks probleemiks lugeda, kuid on kindlalt neid, keda siiski kiusatakse. Koolikiusamine võib põhjustada raskeid tagajärgi tulevases elus. Kõige hullem tagajärg võib olla enesetapp ja kõike seda sellepärast, et inimesed ei pööra inimõiguste rikkumisele tähelepanu. Välismaades on see osutunud väga suureks probleemiks. Noored käituvad tihti julmalt ja väärikust alandavalt teiste noorukite nõrkuste või puuduste suhtes. Ma arvan, et kiusajaid tuleks karistada rangemalt. Usuvabadus on ka probleemiks. Probleemiks on just tugeva usuga usulised, kes ei tunnista teiste usku arvates, et see tuleb hävitada

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Elu on lõpetamata jääv kool

teha ja mida mittemis on ilus ja mis inetu. Lapse suuremaks saades läheb ta kooli. Koolis saavad nad teadmisi paljudest erinevatest õppeainetest. Õpetajad annavad edasi enda teadmisi ja kogemusi, et arendada oma õpilasi võimalikult palju. Koolis saadakse teadmisi, millest lähtuvalt valibka eriala edasi õppimiseks. Haridusel on väga suur tähtsus. Mida kõrge, see on, seda parema kvaliteediga elu on võimalik elada. Tänu tugevale haridusele ja headele oskustele on tulevases elus valikuõimalusi palju rohkem. Kooli lõpetamise järel on võimalus täiskasvanud inimestel oma teadmisi veelgi täiendadakursustel. Meie maailm on pidevas arengus ja sama peavad tegema ka inimesed. Arvutid on oluliselt muutnud inimeste elulaadi ja praegu inimesed õpivad kõige rohkem arvutit kasutama. Arvuti abil saab teha palju erinevaid toiminguid kiiremini kui vanasti: kirjade saatmine, maksetehingud, info saamine, suhtlemine, koostöö tegemine pikkade vahemaade taga jne.

Eesti keel → Eesti keel
103 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Inimese maailmavaadet mõjutavad tegurid

Veendumuste ning tõekspidamiste subjektiivsus võib olla põhjus, miks „maailmavaadet“ kui sõna on võimatu üheseltmõistetavalt määratleda. Inimese esmasele arusaamale maailmast paneb aluse kodune kasvatus. Juba oma esimesi samme tehes märkame ümbritseva keskkonna iseärasusi ning ka seda, kuidas teised inimesed neile reageerivad. Kui meile on lapsest saati räägitud, et perekond on üks suuremaid väärtusi, siis alateadlikult püüdleme ka oma tulevases elus selle eesmärgi poole. Noorukieas välja kujunenud kogemused ning hinnangud, püsivad sageli elu lõpuni. A.H. Tammsaare romaanis „Tõde ja õigus“ ei mõistnud saunamees Madis oma isa ja tema käitumismaneere, kuid hiljem vanemaks saades suutis ta neid arusaamu tõlgendada. Kasvatus annabki meile individuaalse maailmavaate tarvis materjali, mille me hiljem ise lahti mõtestame. Pidevalt muutuvad ühiskonna normid on tähtsad osad maailmapildi mõistmisel

Kirjandus → Kirjandus
63 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas sooline võrdõiguslikkus on Eestis probleem?

sobi lapsi kasvatama. Inimesed on kinni tavades ja ei suuda neist loobuda. Kuigi peab tõdema, et 21. sajandil on Eestis juba küllaltki palju meesjuuksureid ja kokki, seetõttu võime loota, et ükskord lõppeb meeste- ja naistetöödel vahe tegemine. Kui me tahame saavutada võrdõiguslikku ühiskonda, on vaja, et kohalikud omavalitsused võtaksid oma poliitikates täiel määral arvesse sugupoolte aspekti. Nii tänases kui ka tulevases maailmas on naiste ja meeste tegelik võrdõiguslikkus majandusliku ja sotsiaalse edu võti, sest praegusel ajal ei väärtustata meeste ja naiste tööd samaväärselt. Kohe kindlasti ei nõustu ma arvamusega, et mehed teevad rohkem tööd kui naised ning seetõttu saavad ka suuremat palka, kuna pluss- ja miinuspooli on mõlema sugupoole töös. Kahjuks on tänapäeva Eestis naistel tööturul teisejärguline, teenindav roll. Võrreldes meestega on naisi oluliselt vähem tipp-

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
71 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Seksuaalsus inimese elus

Mõtle (lk 59 väited)- Kui vabameelsed on eestlased? Kirjalikult- Vihikusse kirjuta sinu enda armastuse definitsioon Kui vabameesed on eestlased Suhtumine prostitutsiooni Suhtumine juhuslikesse vahekordadesse Abielueelsetesse seks. suhetesse Armastuseta seksuaalvahekorda Homoseksuaalsusesse RVV kasutamine JAH / EI Põhjenda Seksuaalsuse areng ja eneseleidmine Bioloogiline sugu M/N hermafrodiit Ema ja lapse vaheline suhe on aluseks tulevases elus suhete loomisel Sooidentiteedi kujunemine Suguküpsuse saavutamine (8-16 elu. a.), igaühel oma tempo ja see on normaalne Kehataju- arvamus oma kehast (meedia kujundab tihti arvamust, mis väär) Igatsus kaaslase järele (hetero-, bi-, homoseksuaalsus) Armastus on tõmme, mis on alati sinu sees. Ta avaldub igal eluetapil erinevalt. Armastus teeb sind õnnelikuks, vahel õnnetuks. Sellel ei olegi õiget definitsiooni, kõik arvavad seda teadvat, aga kes seda tunneb

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Meeste ja naiste võrdõiguslikkus Eestis

meeste võrdõiguslikkust igapäevaelus veel saavutatud. Naistel ja meestel pole tegelikkuses samu õigusi. Püsib sotsiaalne, poliitiline, majanduslik ja kultuuriline ebavõrdsus, nt palgavahed ja naiste vähene esindatus poliitikas. Kui me tahame saavutada võrdõiguslikku ühiskonda, on vaja, et kohalikud ja regionaalsed omavalitsused võtaksid oma poliitikates täiel määral arvesse sugupoolte aspekti. Nii tänases kui ka tulevases maailmas on naiste ja meeste tegelik võrdõiguslikkus majandusliku ja sotsiaalse edu võti . Euroopa Kohalike ja Regionaalsete Omavalitsuste Nõukogu on mitmete aastate vältel aktiivselt tegelnud naiste ja meeste võrdõiguslikkuse edendamisega kohalikul ja regionaalsel tasandil. Mõned faktid Eesti võrdõiguslikuse saavutamisest: Esimest korda sai sooline võrdõiguslikkus laiema diskussiooni osaliseks Eesti naiste konverentsil 1989. aastal. 26

Sotsioloogia → Kõneõpetus
144 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Hariduse vajalikkus

Noored peavad otsustama kuhu õppima jääda, et saada parem haridus ja kindlustada sellega oma tulevikku. See valik määrab suuresti nende edasise elu käigu. Kokkuvõtteks võib öelda, et need valikud, mida teevad noored gümnaasiumi valikul, mõjutavad suuresti kogu nende tulevast elu, eelkõige nende edukust ja saavutusi, sest kahtlemata on see nii, et saades korraliku hariduse gümnaasiumist, on sul suuremad võimalused saavutada edu ülikoolis ja sealt edasilähtuvalt ka tulevases elus. Leian, et tuleks haarata igast võimalusest ja püüelda paremuse poole ja paremate koolide poole, et tagada endale tulevikus muretum elu.

Kirjandus → Kirjandus
98 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Õpetajate päeva õpilasdirektori kõne.

Kas te olete kunagi väljunud klassiruumist ja öelnud õpetajale: aitäh uute teadmiste eest? Ega vist. Aga äkki peaks? Teie, õpilased, tahate ju olla tulevikus haritud ja edukad inimesed, kes saavad elus suurepäraselt hakkama, ja seda tahab ka meie riik. Miks vedada iseennast ja oma lähedasi alt. Õpetajad on need inimesed, kes suunavad meid varajasest noorukieast täiskasvanuks saamiseni. Just see ­ nende suunamine, aitab meil tulevases elus hõlpsamalt hakkama saada. Enamik õpilastest ei tea, mida nad pärast koolilõpetamist tegema hakkavad. Mõned arvavad end teadvat, ja mõnel üksikul muutuvad tema soovid ka reaalsuseks. Seetõttu ei tohiks ühtegi tarkusetera alahinnata. Kunagi ei tea, millal neid teadmisi vaja võib minna - tulevik on ettearvamatu. Õpetajaamet on elukutse, mis õpetab kõiki teisi elukutseid. Tehes koostööd endast targemate inimestega, peaks millalgi kätte jõudma see hetk, mil ollakse enda

Sotsioloogia → Kõneõpetus
49 allalaadimist
thumbnail
2
doc

SPIKKER, KUI HÄDAVAJALIK VÄLJAPÄÄS

SPIKKER, KUI HÄDAVAJALIK VÄLJAPÄÄS Kas spikker on hädavajalik väljapääs. Alati oleks ju võimalik kõik ära õppida. Inimesed on erinevad ja spikerdamise põhjused erinevad. Kas need põhjused vabandavad spikerdamise? Spikker on keelatud abivahend, mida kasutatakse koolis kontrolltöödel ja eksamitel. Tavaliselt on spikker väike ja sisaldab ainult kõige vajalikumat infot. Spikker peab olema hästi peidetud, sest vahele jäädes õpetajad reageerivad sellele negatiivselt. Spikerdamise põhjuseid on palju. Suurim põhjus on kindlasti ajapuudus. Õpilased lihtsalt ei jõua ära õppida, kuna tegelevad spordiga, huvitegevustega või veedavad sõpradega aega. Tihti on ka nii, et õpilasel oleks aega, kuid ta ei viitsi omandada teatud aineid, sest need ei huvita teda. Vahest teavad õpilased, et selles tunnis spikerdamine on lihtne ja nad ei taha võimalust kasutamata jätta, eriti siis, kui kõik teised õpilased spikerdavad. Spikri koostami...

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Milline isa tahaksin olla oma lastele?

arusaamatused ja tülid. Ja et seda vältida, tuleb kas oma lapsepõlve meelde tuletada või siis lihtsalt last natuke vähem vabaduses või siis vabakasvatuses hoida. Mina kui tulevane isa pean kindlasti oma kohustuseks seismist oma laste eest ning kaitsmist oma kohustuseks, kui tarvis. Teen juba nooremas eas selgeks, et kui on jamad, üks kõik mis jamad, siis abi vajamiseks pöördugu koheselt minu poole. Ma ei oskagi nimetada ühtegi kasvatusstiili, mida enda tulevases perekonnas eelistada. Usun, et kui kasvatuseks läheb, siis ei pühenduks ma ainult ühele kindlale kasvatusmeetoodile, vaid prooviks anda endast kõik kõige parem ja olla parim isa. Kindlasti ei pooldaks ma kasvatust, kus jätaks lapse oma vanemate hoolde ning ise lapsega absoluutselt ei tegeleks. See oleks minu arvates kõige halvem variant. Siis ei saa ma öelda, et laps on minu kasvatatud. Usun, et kui olen valmis last tegema, siis pean

Ühiskond → Perekonnaõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Eesti pulmakombed

Kui viin oli vastu võetud ja äragi proovitud, siis kutsuti kosilased neiu perekonna juurde õhtust sööma ja juttu puhuma. Kui kosjad võeti vastu, siis sai koduteele asuv peigmees tagasi tühja vöötatud pudeli. Mõne päeva pärast tulid pruudi poole kokku mõlema perekonna liikmed, tähistasid kihlust ja leppisid kokku abiellumises ning selle tingimustes. Tavaliselt järgnesid pulmad paari nädala pärast. Kosjade ja pulmade vahel pidi aga tütarlaps mõned päevad oma tulevases kodus töötama, et peigmees ja tema perekond ikka veenduks tema virkuses, töökuses ja osavuses. Pulmapidu Pulmad algasid pulmaliste kogunemisega pulmapäeva hommikul või eelmise päeva õhtul: peiu sugulased kogunesid peiu koju, mõrsja sugulased mõrsja koju. Iga kutsutu tõi kaasa leiva ja lihaga pulmakoti ning õlleankru. 1. päeval: Pidulised ratsutasid müra ning kära ja kellade helide saatel peokohale. Kui

Ühiskond → Perekonnaõpetus
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Haridus - kas kohustus või võimalus?

Kuigi võib tunduda, et lõputunnistuse kättesaamisega on õppimine läbi ja haridus omandatud, see tegelikult nii ei ole. Hille Tänavsuu on öelnud, et haridus on võime end elukestvalt täiendada ning toime tulla kõigi elus ees ootavate raskustega. Paljud inimesed peavadki hariduse lõppu koolis vaid alguseks kogu ülejäänud elu jätkuval õppimisel. Sellised õpilased on kooli õppima asunud soovist ja tahtest end pidevalt täiendada ning kasutavad haridust kui võimalust tulevases elus paremini hakkama saada. Haridus aitab elus seatud eesmärke saavutada. Kui inimene soovib tulevikus saada tööle heale kohale, mille eest makstakse kõrget tasu, teab ta, et selle saavutamiseks peab ta omandama hea hariduse. Vastavalt siis akadeemilise või rakendusliku kõrghariduse või hoopis kutsehariduse, lähtudes oma soovidest. Haridustee jätkamise valikul tuleks arvestada ka riigi tegelikke vajadusi.

Eesti keel → Eesti keel
276 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sparta laste elu

Sparta laste elu Sparta oli Vana- Kreeka polis, mis asus Lakoonika maakonnas, Peloponnesose poolsaarel. Sparta oli sõjaliselt väga võimas linnriik. Sealsed lastekasvatuskombed erinesid teiste maakondade tavadest Vana- Kreekas. IMIKUD Kui peres sündis laps, pesi ema ta veiniga, sest usuti, et nii on laps tugevam. Seejärel pidi isa ta vanematenõukogu ette viima. Nemad otsustasid lapse tuleviku üle ehk selle üle kas laps jääb ellu. Ellu jäid vaid tugevamad ja tervemad. Vigased või haiged lapsed visati kaljult alla või hukati muul moel. POISID Kuni 7- aastani kasvasid poisid pere juures. 7- aastaselt võeti pojad ema juurest ära ja viidi sõjakooli. Sõjakoolis pidid poisid olema kuni 20- eluaastani. Siis olid poisid täisväärtuslikud sõjamehed. 30- aastaselt võisid mehed luua pere ja osaleda rahvakoosolekul. Pere juures ei viibinud mehed kunagi kaua, sest nad käisid õppustel ja lahingutel. Nad jätkasid oma sõjaväelist elustiili. Poisid ...

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kirjand - mina ja puberteet

sellele ning võtavad tähtsaid otsuseid lihtsalt vastu. Enamus selliseid noori on pärit perekonnast, kus kõik polnud päris korras, kuid see ei pruugi alati nii olla. Halba eeskuju saadakse vanematelt ja ka sõpradelt. Murdeealine, kes käitub hästi, koolis on kõik korras, on vanemate jaoks kindlasti suurepärane laps, sest alati seostatakse murdeiga halva käitumise ja õppeedukusega. See noor ei pea oluliseks kampadesse sulandumist, vaid hoopis seda, et koolis hästi läheks ning tulevases elus palju saavutada. Need kes pidutsevad ohtralt ja õpivad ka koolis hästi, on püüdlikud ja tublid, kuid neid huvitab ka see, et neil oleks sõpru ja elu võiks olla ka ''huvitav'' õppimise kõrvalt. Mina arvan, et murdeiga on väga raske aeg, mil tuleb kõik otsused väga selgelt läbi mõelda, sest muidu võib oma elu igaveseks rikkuda.

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Mats ja vurle tänases eestis

Vanasti võisid need erinevused olla suured aga tänapäeval on need miinimumid. Anton Hansen Tammsaare ,,Tõde ja Õigus" iseloomustab kõige paremini maaelu. Vargamäe elanikel tuli väga palju füüsilist tööd teha. Väga vähe jäi aega meelelahutuseks ja perega lõbutsemiseks. Tänapäeval on küll leiutatud asju, mis teevad selle lihtsamaks, kuid elu on ikka koormav. Linnas ei tule nende asjade pärast muretseda ja elu on palju lihtsam. Igaüks tahaks meist omandada head haridust, et tulevases elus oleks lihtsam. Väga palju mõjutab õpinguid elukoht. Kui elatakse koolile lähedal, siis ei teki probleeme transpordiga, mis võib pikkadel maadel osutada väsitavaks. Kui iga päev peaks sõitma bussiga kooli ja tagasi paarkümmend kilomeetrib, võib see koormata meid ja õppimisele jääb vähem aega. Kuna tänapäeval on transport ka halvenenud, siis tuleb mõnikord oodata üpris kaua, kuniks saab koju sõitma hakata

Eesti keel → Eesti keel
105 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Virtuaalmaailma võlu ja viletsus

Igasugused sõjamängud, kus saad tappa kõiki ja kõike, rallimängud, kus teiste autode kraavi lükkamine annab boonuspunkte ja sellise temaatikaga mängud on minu jaoks arusaamatud. Tekib küsimus selliste mängude loojatele, et mis te arvate, kus tulevad kõik need koolivägivallatsejad ja hullemaks minnes, igasugused mõrtsukad, kihutajad ja kõiksugu vägivaldsed indiviidid? Ma usun, et vastust ei pea kaugelt otsima, sest lapsepõlves elatu ja tehtu on ka üks suurimaid suunajaid meie tulevases elus. Virtuaalmaailma suurimaks õnnestumiseks võib kõige selle halva kõrvalt välja sorteerida mõningad foorumid ning jututoad. Viimased on suurimaks rõõmuks arvatavasti üksildastele inimestele, kelle ainuke suhtlus toimubki läbi virtuaalse jututoa. Sealsed inimesed tunduvad avatud ning sugugi mitte häbelikud. Tänasel päeval on ainuüksi Eesti internetisüsteemis 188 aktiivset jututuba, mis on suhteliselt suur number arvestades, mitu inimest seal päeva jooksul läbi põikab

Eesti keel → Eesti keel
321 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kordamisküsimused ajaloos (AT7) Eesti Vabariik 1920-40

Kaitseliit taasloodi, rahuaegse vabatahtliku maakaitse väena. 4. Mis olid Suure Majanduskriisi tagajärjed Eestile? Eesti krooni devalveerimine, Eesti majandus orienteerub Lääne Euroopast Saksamaale ( peamine sihtturg kaupadele). Demokraatia lõpp Eestis ( K. Pätsi autoritaarne võim). Riigi sekkumine majandusse. Tööstuse eelisarendamine põllumajanduse asemel Eestis. 5. Miks sai Eestile 1930ndatel aastatel saatuslikuks, et demokraatlik kord kadus Vaikival ajastul? Kuna tulevases II MS säilitasid vabaduse just demokraatiale truuks jäänud riigid. (Soome) 6. Miks oli Eesti maareform oluline ja selle vastuvõtmine keeruline? Kuna umbes 1000 Baltisaksa mõisa jagati 56000 asundustalu vahel ära. Keeruliseks tegigi asja see, et nõnda vähe maad tuli jagada ära nõnda paljude talude vahel. 7. Kuidas mõjutas Suur majanduskriis Eestit? Eestis mõjutas kriis eeskätt põllumehi. Kriisi tagajärjel langesid

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
6
docx

LAPS JA TEMA KASVUKESKKOND TEHNOLOOGILISES TSIVILISATSIOONIS

LAPS JA TEMA KASVUKESKKOND TEHNOLOOGILISES TSIVILISATSIOONIS. Võiksin öelda, et mul on vedanud, olin see põlvkond kes veel vaevu pääses hüppelisest tehnoloogilisest arengust lapsepõlveeas. Enda lapsepõlve mäletan kuidagi helgeliselt kraavides kolades ja puuotsas turnides. Leian, et praegustel lastel on täiesti teistsugune elu. Aeg on edasi läinud ja ühiskond on muutunud ning samuti ka laste elu. Pean oluliseks ühiskonnal ajaga kaasas käia ja muutuste suhtes olla positiivselt meelestatud. Praeguseks hetkeks on juba igal lapsel kes käib lasteaia viimases rühmas telefon, kas just nutitelefon aga ikkagi telefon. Kohati mulle tundub, et mõni vähe jõukam lapsevanem püüab lapsele võimalikut uue ja võimsa nutitelefoniga oma üleolekut ja positsiooni näidata. Telefon on kindlasti väga praktiline asi turvalisuse aspektis ja lapsevanem saab telefoni soetades lapsele kindlasti rohkem kindlustunnet. Kui ma praegu iseennast või oma kursusek...

Pedagoogika → Kasvatusteadus
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mina kui erivajadusega õpilase õpetaja

arendamiseks on näiteks anda talle ülesandeid edasijõudnutele. Keegi on veidi andekam ning vajab oma arenguks rohkemat ning sellega tuleb arvestada. Mingis mõttes kuuluvad kõik lapsed hariduslike erivajadustega õpilaste hulka. Mõni laps on tugevam matemaatikas ning teisel seevastu õnnestuvad paremini lugemine ja kirjutamine. On lapsi, kes oskavad ennast väljendada pigem läbi joonistuste või käelise tegevuse. Arvestada tuleks iga lapse eripära. Kindlasti üritan oma tulevases õpetajatöös olla lapsele igas olukorras toeks, nõustada ja aidata teda probleemides ja tunnustada õpilast, kui ta on saanud hakkama millegi positiivsega. Üritan hoida oma silmad lahti, märgata last ja tema probleeme ja teha kõik, mis minu võimuses, et laps saaks võimalikult hea hariduse hoolimata oma hariduslikest erivajadustest.

Pedagoogika → Pedagoogika
23 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Huviharidus vr kultuuripoliitika

Iren Hansen 09.01.2021 Noortekultuur Maailm on kiires muutumises. Keegi ei saa täie kindlusega öelda, milliseid teadmisi ja oskusi vajab tänane noor oma tulevases elus. Küll saab öelda, et tänased noored loovad homse maailma. Nagu ütleb ka Noorte valdkonna arengukava „ Noored on meie riigi püsimajäämise võti, nende loovus ja kodanikupanus viib ühiskonda edasi ning neile on vaja pöörata tähelepanu nüüd ja praegu“ (Noorte valdkonna… 2020: 4). Antud essee teemaks on Noortekultuur. Noortekultuur on „noorte poolt igapäevases elus kasutatavad põhitegevused, mis lähtuvad noorte põhieeldustest, väärtustest, normidest ja arusaamadest

Muu → Kultuuripoliitika
1 allalaadimist
thumbnail
19
pptx

Hinduism

tähtkujusse. Palvetatakse kodus, templites ja gurude-usuliste õpetajate juures. eetika Hindu eetika kohaselt on teel päästmisele kolm põhimõtet: 1. Õiglus 2. Ausalt saavutatud õitseng 3. Nauding Igapäevaelu karmi reaalsuse keskmes on kaks mõistet: DHARMA ja KARMA, mis on õige käitumine ja põhimõte, et inimese tegude kogusumma eelmises elus määrab tema koha käesolevas ja tulevastes eludes. Neile, kelle teod on head, lubatakse tulevases elus paremat taassündi. Lõppeesmärgiks on vaimne vabanemine ehk moksha ­ uuestisünni tsüklist pääsemine. Suhe jumalusega Jumalateenistus väga individuaalne ­ kodus, looduses või templites. Erinevused tulenevad sellest, millisesse kasti inimene kuulub või kus ta elab. Templiteenistust viivad läbi brahmaanid. Ohverdamine, protsessioonid, palverännakud Gangese äärde Varanasi, Ahmisa ehk vägivallatuse idee ja selle rakendamine. kalender

Teoloogia → Religioon
20 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Õnn - elu eesmärk?

kartulikoori sööma. Täna on Eesti Euroopa Liidu üks kiiremini arenevama majandusega riik. Selle aluseks on traditsiooniliselt hea haridus, mis ei lasknud eestlasel ka okupatsiooniajal muutuda homo sovjeticuseks. Kuidas mina, täna 18-aastane abiturient ­ elluastuja, kujutan ette oma õnneotsinguid? Usun, et tänases varakapitalistlikus ühiskonnas on edu ja õnnelikkuse aluseks haridus. Hea haridus tagab ka hea töökoha ja rahuldava sissetuleku. Õpingutes ning tulevases erialavalikus tuleb aga lähtuda eelkõige südamesoovist, mitte loodetavast palganumbrist. Kas massiliselt ülikoolides tudeerivad juristid ning majandusteadlased on tõesti hingelt advokaadid ning majandusmehed? Kavatsen oma õnneotsingutel kuulata südame häält ning soovitan seda kindlasti ka teistele omavanustele. Kuid on veel midagi, ilma milleta pole võimalik õnnelik olla ­ see on iga inimese igiomane soov armastada ning olla armastatud. H

Eesti keel → Eesti keel
54 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kui mina oleksin isa

Kui väiksest peale otsustada ja kaitsta neid kõige eest vanemana ei oska nad ise otsustada ning enda eest seista . Samas ei tahaks ma nende elu kontrollida , aga tahaks sellest võimalikult palju osa saada . Ma tahaksin püüda neid mõista , alati pole see küll võimalik , sest maailmavaated on erinevad mille tõttu tekivad ka konfliktid . Vahepeal tuleks lihtsalt neid ära kuulata ning neile toeks olla . Kui olla lapsele halvaks eeskujuks , siis võib laps järgida sind oma tulevases elus , samas aga võib ta käituda täpselt vastupidi . Muidugi on võimalik , et saadakse isa käitumisest aru alles kui ollakse ise isa . Siiski tahaksin ma olla isa , kellest jääks mu lastele mälestus kui heast isast , kes neist hoolis ja kindlustas neile meeldejääva lapsepõlve ning aitas neid sammuda edasi oma eduredelil , samas ka sellena , kes rasketel hetkedel ei lasknud alla anda ja andis lootus . Kui mõelda sellele , et mida teeksin mina teisiti kui minu isa , siis ma ei oska

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Felipe II referaat

mitmete pidude ja turniiridega. Esimest korda tõid Felipe rahva ette vürst Nasseau, krahv Bejar ja tema tädi kuninganna Éléonore. Noore printsi tegelikuks eestkostjaks sai isa Juan de Zúñiga ning tema intellektuaalne ja moraalne kasvatus oli usaldatud mitmete tuntud õpetlaste hooleks nagu näiteks matemaatik Ciruelo, humanist Sepúlveda, Salamanque'i ülikooli rektor Fernán Pérez de Olivia. Prints õppis kastiilia, ladina, itaalia ja prantsuse keelt, et oma tulevases impeeriumis hästi toime tulla, kuid tugeva aksendi tõttu eelistas ta hiljem siiski hispaania keelt. Guvernant õpetas Felipe II ka teisi tolleaegsele printsile vajalike kunste, eriti armastas ta jahti ja turniire, kuid silmapaistvaid tulemusi ta nendel aladel siiski ei saavutanud. Felipe II õpetati juba varakult avalikusega suhtlemist ja esimest korda esines ta valitsuse ees juba 16-aastaselt, aastal 1543. Järgnevatel aastatel hakkas Felipe II

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Adolf Hitleri elu ja saavutused

tõttu. Ühendriikide Kongress ei ratifitseerinud lepingut, mis oleks taganud riigi osalemise Rahvasteliidus. Rahvasteliidu nõrkus ilmnes juba Etioopia ja Mandzuuria kriiside ajal. 1933. aastal astusid sealt desarmeerimisalaste läbirääkimiste nurjumise ettekäändel välja Saksamaa ning samuti Jaapan. NSV Liit heideti välja sõja alustamise pärast Soome vastu 30. novembril, 1939, vastavalt Molotov-Ribbentropi paktile. Vastavalt leninlikule kontseptsioonile pidid kapitalistid tulevases sõjas iseennast hävitama. Teise maailmasõja eelprooviks peetakse mõnikord Hispaania kodusõda 1936­1939, mille võitis kindral Franco juhtimisel konservatiivne-natsionalistlik leer. Briti ajaloolane Liddel Hart kirjutas 3. septembril 1949 ajalehes "Picture Post": Hitler tahtis kõike muud, kuid mitte ainult maailmasõda... Pärast sõja lõppu langesid tähtsamad Saksa arhiivid meie kätte ja meil on võimalik saada selget ettekujutust sellest, kui erakordselt suurt

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kainikuiga

Ebber 1982 a. lk. 51) Koolimineku tõttu on kainikuea tähtsamaid erinevusi, võrreldes koolieelse aega, mängu tähtsuse oluline vähenemine. Selle asemel tuleb õppimine. Mängimine on aga pikka aega kainikule suurt rahuldust pakkuv tegevus. Algklassides viiakse kainikut pikkamööda üle mängumaailmast teadliku õppimise juurde. See toimub õpetamisega mängu kaudu. Kainiku õppimine ei ole veel sihiteadlik. Ta ei tunneta teadmiste vajalikkust tulevases kutsetöös. Õppima tõukavad kainikut huvi õpitava aine vastu, soov saada head hinnet, tahtmine teenida õpetaja ja vanemate kiitust. Kainikueas on ka positsioon kaaslaste hulgas seoses õpiedukusega, eriti tütarlastel. ( ,,Õpilase psüühika ja kodune kasvatus" I. Ebber 1982 a. lk. 52) Kainikueas on mõtlemise areng eriti kiire. Juba varem on kõrgele tasemele arenenud aistingud, taju, fantaasia ja mälu. Kainik saavutab arenguperioodi lõpuks mõtlemisvõime

Ühiskond → Perekonnaõpetus
85 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Kool – ühiskonna alustala.

leitakse mitmed oma parimatest sõpradest, kellega suheldakse kogu elu. Koolil on ka väga oluline roll inimestele koostöö õpetamisel. Õpilased õpivad nii üksteiselt kui ka õpetajatelt abi otsima, et oma töödega hakkama saada. Koolis tehakse ka palju rühmatöid, mis on väga head inimeste vahelise koostöö arendamiseks. Rühmatööde käigus õpitakse ülesandeid üksteise vahel jagama, ning üksteise arvamusi arvestama. See kõik on inimestele tulevases elus väga kasulik, kui juba koolis on õpitud ühiselt probleemidele lahendusi otsima. Ühiskonna või riigi seisukohalt on väga oluline, et inimesed õpiksid inimressursse maksimaalselt kasutama. On väga oluline, et osataks jagada ülesandeid inimeste vahel vastavalt nende tugevaimatele külgedele. Samuti hakkavad rühmatööde käigus välja kujunema isikud, kes on võimelised teiste inimeste tööd väga edukalt kordineerima, ning on seega head juhid.

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

James Cooki elulugu

Lapsepõlves vahetas tema perekond tihti elukohta ja Cook pidi õppima erinevates koolides. 18 aastaselt osales ta oma esimesel merereisil, olles õpipoiss laeval Freelove, mis tegeles söe vedamisega, juba seal näitas ta erilist andekust laevadega navigeerimisel. 1755. aastal astus ta andeka meremehena Kuninglikku Mereväkke. Ta saadeti 60-kahurilise laevaga Eagle Ameerika rannikule. Sõites piki Newfoundlandi rannikut omandas ta navigeerimis oskused, mis talle tulevases elus kuulsust tõid. 1767. aastal valis Inglismaa valitsus James Cooki kapteniks ekspeditsioonile, mis sõidaks Tahitile, et jälgida ja üles märkida Veenuse liikumist Maa ja Päikese vahel. Need vaatlused aitaksid teadlastel välja arvutada Maa ja Päikese vahelise kauguse. Ta sai laeva nimega Endeavour ja asus 25. augustil 1768 Plymouthi sadamast teele, pardal oli 94 meeskonnaliiget ja teadlast. Nii algas tema esimene merereis. Cook oli oma meeskonna suhtes väga nõudlik

Geograafia → Geograafia
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Moliere konspekt

MOLIERE (Jaen - Baptiste Poquelin) 1622-1673 1. Moliere pidas oma loomingu põhieesmärgiks ajastu pahede väljanaermine ja ta arvas, et selleks on kõige sobilikum komöödia koos köitvate õpetustega. Ta ütles, et komöödia ilma õpetusteta oleks lihtsalt irvitamine. Veel mainis ta RAVIDA neid lõbustades. Ainult seda kaudu on võimalik paljastada ajastu pahesid. Esitades neid naeruväärsetena, natuurilt just sellistena, nagu nad elus eksisteerivad. Tänu sellel on võimalik esitada koomilist ja tõsist läbisegi. ÜKS JA SAMA ISIK EI VÕI OLLA NAERUVÄÄRNE ÜHTEDEL NING ÜLLAS TEISTEL JUHTUMITEL. Seega tõdes Moliere, et karakter polnud tähtis, sest vaataja ei tohtinud näitlejas ära tunda oma teisikut. Karakter pidid olema koondkuju sadadest inimloomustest kokku. Ning seetõttu olid nad ühekülgsed ja mitte arenevad. Molierele oli tähtis IDEE. Mida ta karakterid kehastasid. 2. ...

Kirjandus → Kirjandus
79 allalaadimist
thumbnail
6
doc

KOPENHAAGENI KLIIMAKONVERENTS

KOPENHAAGENI KLIIMAKONVERENTS referaat Pärnu 2010 7.-18 detsembrini leiab aset palju kõneainet pakkuv Kopenhaageni kliimakonverents. Sinna on kogunenud peaaegu kõigi maailma riikide esindajad, leppimaks kokku selles, kuidas peaks toimuma võitlus kliimamuutusega pärast aastat 2012. Siinses pressis on ehk vähe kajastust leidnud see, mis tüüpi kokkulepet praegu sõlmima hakatakse, samuti see, milliseid konkreetseid kohustusi EL, sealhulgas ju Eesti, tahaks tulevases leppes kindlasti näha. Et tulevikuperspektiive paremini mõista, kirjeldame ka veidi senist kliimaseadusandlust koos selle rakendamisega praktikas, milles kohati on edusammud veel väikesed (või toimub lausa paigalseis, nagu Eesti puhul võime näha hiljutisest Riigikontrolli auditiaruandest ,,Riigi tegevus kasvuhoonegaaside koguste vähendamisel"). Kopenhaageni kliimakonverents ­ võimalused erinevateks tulemusteks Kopenhaageni kliimakonverentsil kavandatava kliimakokkuleppe sõlmimisel on

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tööseadusandluse arvestuse küsimused ja vastused.

Tööandja peab tagama töötajale tööks vajaliku materjali/tööriistad, mis oleks töökorras ja ohutud. Tööandja on kohustatud tööõnnetus registreerima. Tööandja võib nõuda töötajate tööohutuse kohta koolituse käimist või saadab töötajad ise tööohutuskoolitusele. Tööandja on kohustatud kandma ettenähtud tööriideid ja jälgima tööohutusnõudeid! 2. Nimetada töökeskkonna ohutegurid ja milliste ohutegurite mõju peate kõige olulisemaks oma tulevases kutsetöös. Ohutegurid: Kõrgus, materjali vale käsitlemine, tundmatute tööriistade käsitlemine, tööriistade valesti käsitlemine, tule oht, tähelepanelikkus, kuuldavus. Enda kutsetöös pean oluliseks ohuteguriks kõrgust ja tähelepanelikkust( et kõik ikka kuuleks ja näeks kõike!) 3. Mida nimetatakse tööõnnetuseks ja milliseid seadustes sätestatud töötaja õigusi ja kohustusi seoses tööõnnetusega peaks töötaja teadma?

Õigus → Tööseadusandlus
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tähtede põhikarakteristikud ja evolutsioon

võrdeline temperatuuri neljanda astmega (StefaniBoltzmanni seadus) ja tähe pinnakihi temperatuur on suhteliselt madal, samal ajal kui tema heledus on peaaegu samasugune nagu võrdmassilise tavalise tähe heledus. Hiljem jätkub prototähe kokkutõmbumine: tmea mõõtmed vähenevad ja pinnatemperatuur tõuseb. Sel perioodil on tema sisemuse temperatuur piisva termotuumareaktsioonide algamiseks. Gaasi rõhk tulevases tähes tasakaalustab gravitatsioonijõu ja tähe kokkutõmbumine lakkab. Prototaähest saab täht. Kui prototähe mass on Päikese massist suurem kulub selle kõige varajasema evolutsioonistaafiumi läbimiseks ainutl mõni miljon aastat, kui väiksem siis mõnisada miljonit aastat. Sellepärast ongi seda tähtede arenemise faasi raske vaadelda. Normaalsed tähed, mis on sarnased meie Päikesega, saavad oma energia vesiniku tuumapõlemisest heeliumiks

Füüsika → Füüsika
83 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun