Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud (0)

1 Hindamata
Punktid
Vasakule Paremale
Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #1 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #2 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #3 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #4 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #5 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #6 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #7 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #8 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #9 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #10 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #11 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #12 Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud #13
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-05-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kukynr13 Õppematerjali autor
Eesti taasiseseisvus 20. augustil 1991. aastal. Ees ootas demokraatliku riigikorra ülesehitamine, kõike tuli teha kiiresti ning paljud olulised valdkonnad ei saanud vajalikku hulka tähelepanu, keskenduti esmastele ning kiiremini tähelepanu vajavatele valdkondadele.

Kõiki neid muudatusi pidid ellu viima ametnikud, avalik teenistus, kes 1991. aastal koosnes sotsialistliku režiimi ajal ametisse nimetatud isikutest. Ees seisis muu hulgas ka otsus, mida teha ametnikkonnaga? Võimalusi oli laias laastus kaks, kas jätkata olemasolevate ametnikega või nimetada ametisse uued isikud. On ilmne, et äsja taasiseseisvunud riigis ei olnud kuskilt võtta uut valmis ametnikearmeed, kes omaksid asjakohast väljaõpet ning töökogemust. Olukorrale tuli leida toonastes oludes parim lahendus.

Hilisemal on loomulikult kritiseeritud langetatud otsuste puudusi, kuid meeles tuleb siiski pidada, et kõike tehti esmakordselt ning välisriikide praktikatega põhjalik tutvumise välistas ajanappus. Käesolev referaat keskendubki alates taasiseseisvumisest aset leidnud muutustele ning arengutele Eesti avalikus teenistuses.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
doc

Eesti Avalik Haldus konspekt

ülesanded; mängureeglid on kõik paigas; hierarhiline juhtimine; individuaalne vastutus. Arendusorganisatsioon: arenev, muutuv, pidevalt õppiv organisatsioon; osa reegleid kujuneb töö käigus; projektiorganisatsioon; meeskonnatöö ­ meeskonnavastutus; protsessipõhine juhtimine; pakub lisarahuldust ametnikele, kellel tavaline süsteem jääks kitsaks ­ Eelarvemudel: 1) avaliku sektori eelarve on suunatud liiga suures ulatuses tarbimisele; 2) arengule suunatud eelarve edendaks investeerimist (innovatsiooni) ja teadlikku arendustegevust. ­ Eelarve seisukohalt sobiks arendusorganisatsioonile sihtasutuse või äriühingu vorm. ­ SMIT on Siseministeeriumi hallatav asutus, mille... Visioon on: sisejulgeolek läbi avatuse, koostöö ja innovatsiooni.

thumbnail
8
docx

Sissejuh. AH tekstide lühikokkuvõtted

1. Loeng: riik, avalik haldus, halduspoliitika, haldusjuhtimine Wolfgang Drechsler, 1997, 'Avalik haldus kui riigiteadus', raamatus Wolfgang Drechsler, toim., Avaliku halduse alused: valimik Euroopa esseid, Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 1997, 11-2 - mida tähendab Drechsleri (1997) tekstis (lugeda esimeseks loenguks) `avalik haldus kui riigiteadus'? - kas Drechsleri (1997) tekstis (lugeda esimeseks loenguks) väljatoodud Eesti avaliku halduse väljakutsed on endiselt väljakutseteks ka aastal 2013 või on need tänaseks lahendatud/lahendunud? Pärast Nõukogude Liidu lagunemist on Eesti tähtsaimaks ülesandeks taastada riigikonteptsioon, sest Eesti suurimad probleemid on seotud riigi olemusega. Halvim lahendus oleks mõne Lääne riigi avaliku halduse korralduse üks-ühele kopeerimine. Selle asemel

Sissejuhatus erialaõppesse
thumbnail
32
pdf

Avaliku halduse eksamiks kordamine

LEA KÜSIMUSED: 1.Iseloomusta tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud halduskorraldust! Milline on haldusorganisatsioonide jaotus Eestis? Tsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus otsustav võ im paikneb organisatsiooni tasandite ü laosas ehk võ im suureneb alt ü lesse (alluvussuhted). Otsustamine on kiire, kontroll juhtimise ü le on keskpunktis, vä listab ebaü htlase arengu allorganisatsioonis. (võim ühes kohas, keskel) Detsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus võ im on hajutatud iseseisvate ü ksuste vahel, kes on ü ksteisega koostö ö suhtes. Mida rohkem on halduskandjaid, seda detsentraliseeritum avaliku halduse organisatsioon on. (võim laiali) Eesti-? Eestis on nii tsentraliseeritud kui detsentraliseeritud halduskorraldust. Eesti kasutab mõlemat, nii traditsioonilist kui ka hierarhilist süsteemi. 2.Milline staatus on riigikantseleil valitsusasutuste seas? Mis on riigisekretäri pädevused

Haldusjuhtimine
thumbnail
10
doc

Avalikuteabe seadus

5) valitsusasutused Vabariigi Valitsuse seaduse § 39 mõttes; 6) Kaitseliit 7) Riigikontroll 8) Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku kantselei. 3. Kohaliku omavalitsuse ametiasutused on: 1) valla- ja linnavolikogu kantselei; 2) valla- ja linnavalitsused (asutustena) koos struktuuriüksusteg ; 3) osavalla ja linnaosavalitsused (asutustena); 4) linnavalitsuse ametid; 5) kohalike omavalitsuste liitude bürood. 4. Teenistuse liigid on riigiteenistus ja kohaliku omavalitsuse teenistus. 5. Avalik teenistuja on isik, kes teeb palgalist tööd riigi v6i kohaliku omavaIitsuse ametiasutuses. 6. Avalike teenistujate liigid : 1) ametnikud; 2) abiteenistujad; 3) koosseisuvälised teenistujad. 7. Ametnik on ametiasutuse koosseisus ettenähtud ametikohale nimetatud või valitud isik. Ametnikud jagunevad riigiametnikeks ja kohaliku omavalitsuse ametnikeks. 8

Asjaajamine
thumbnail
8
doc

Valitsemine

· Tasakaalustav lüli. · Ametnikkonna arendamine ja Näiteid korruptsioonilaadsetest reguleerimine. juhtumitest koolis Avalike teenistujate värbamine ja karjäär · Juhtkonna poolne surve lõpuhinnete panemisel · Avaliku teenistuse seadus. 1. jagu. Teenistusse võtmise tingimused (kuld- ja hõbemedalistid). § 14. Riigi- või kohaliku omavalitsuse ametnikule esitatavad nõuded (1) 18-aastaseks saanud vähemalt keskharidusega teovõimelise Eesti kodaniku, kes valdab · Õpetajale kingituste tegemine. eesti keelt

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
19
doc

Kordamisküsmised - Eesti valitsemissüsteem

tunnistada seadus PS-ga vastuolus olevaks. Kui ei ole PS-ga vastuolus, siis peab President selle välja kuulutama. Rahvahääletusel vastu võetud seaduse peab President viivitamatult välja kuulutama, siin ei ole tal kontrolliõigust. 30. Milline on presidendi roll diplomaatias: välissaadikute vastuvõtmine ja Eesti saadikute lähetamine? President annab diplomaatilised ausastmed Vabariigi Valitsuse ettepanekul (suursaadik, saadik) 31. Seadluse olemus, vajalikkus ja kehtivuse nõuded. 32. Iseloomustage presidendi valimise süsteemi. President valitakse ametisse 5 aastaks Kedagi ei tohi valida Presidendiks rohkem kui kaheks ametiajaks järjestikku Presidendi valib Riigikogu (või valimiskogu) Presidendi kandidaadi ülesseadmine on võimalik viiendikul RK koosseisust Presidendikandidaadiks võib seada sünnilt EESTI KODANIKU, kes on vähemalt 40 aastat vana PR valimised RK-s

Eesti valitsemissüsteem
thumbnail
12
docx

Sissejuhatus avalikku haldusesse

territoorium, inimesed ja riigivõim. · Mis on need riigi asjad, mille eest tuleb hoolt kanda? o Jellinek: avalik haldus on `kõik see, mida riik teeb, va seadusandlus ja kohtumõistmine.' ->seega jääb järele riigi täidesaatev haru ehk valitsus; viimane hõlmab ent ka halduspoliitika, riigi täidesaatev haru jagataksegi enamasti kaheks: halduspoliitikaks ja avalikuks halduseks · piir halduspoliitika ja avaliku halduse vahel on aga äärmiselt ähmane: o - AH tähendab küll seaduste elluviimist, ometi on ta suures osas ka seaduste ettevalmistamine => avaliku halduse ja halduspoliitika lahutamine on tegelikkuses raske, lisaks, seadused pole mehhaanilised, neid saab täita üksnes neid tõlgendades:=> 'ellu-viimine' on pidev seadustele sisu andmine. · Avalik haldus on riigiteenistujate poolt teostatav riigi asjade eest hoolitsemine

Arhiivindus ja inveteerimine
thumbnail
24
doc

Eksami vastused - Eesti avalik haldus

 väliskaubandus- ja ettevõtlusminister - Anne Sulling  tervise- ja tööminister - Urmas Kruuse Haldusreformid ja plaanid Avaliku halduse reform on protsess, mis on suunatud haldussüsteemi struktuuri ja toimimise parandamisele. Reform tähendab muutmist paremuse poole. Eesti majandus ei ole veel nii tugev, ühiskond teeb surve (erinevad ühiskondlikud grupid eeldavad õigustatult, et nende vajadused saaksid suuremal määral täidetud, see aga tähendab pideva tasakaalu otsimist avaliku sektori võimaluste ja ühiskonna ootuste vahel), infotehnoloogia areneb (uued andmebaasid, tehnoloogiad, tarkvara jne). Kõik see põhjendab reforme. Reform peab vastama kaasaja nõudmistele. Reformi eesmärgid: Optimaalsete kulutuste juures saavutada kodanike huve ja õigusi arvestav, uuenduslik, paindlik, kvaliteetne ja mõjus avalike funktsioonide täitmine, kus toimingud on avatud ja läbipaistvad ning vastutavus -

Avalik haldus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun