Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"menetlemine" - 225 õppematerjali

menetlemine tähendab mingi küsimuse lahendamiseks tarvilikke ja kindlas järjestuses tehtavaid toiminguid. Menetlemine tähendab, et 1. Juhtkond vaatab läbi dokumendid ja annab korralduse ehk resolutsiooni asja lahendamise käigu
thumbnail
4
doc

Dokumentide menetlemine

Täitmise kontrollimine; Tagamaks lahendamise tähtaegadest kinnipidamist on vaja korraldada dokumentide täitmise kontrollimist. Asutuse asjaajamiskorras peab olema sätestatud, kes kontrollib (ametikoht, kellele on pandud vastutus) dokumentide tähtaegset lahendamist ja mil viisil ta seda teeb. Dokumendi menetlemise lõpetamine 3 Dokumendi menetlemine on lõppenud, kui dokumendist tulenevad toimingud on ettenähtud korras lahendatud, dokumendi saatjale on kirjalikult vastatud, asjaosalistele on tulemusest teatatud; dokument on asjast huvitatud isikule digitaalslet kättesaadavaks tehtud, dokumendiregistrisse on tehtud kanne lahendamise tulemuse kohta. Kui dokumendiga seotud küsimus lahendatakse operatiivselt tehakse tulemuse kohta märge dokregistrisse ja paberkandjal olevale algatusdokumendile. Näide:

Infoteadus → Dokumendihaldus
112 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

DOKUMENDI MENETLEMINE JA HOIDMINE

DOKUMENDI MENETLEMINE JA HOIDMINE. ASJAAJAMISE ÜLEANDMINE Karin Kõrts Triin Samra Lääne-Viru Rakenduskõrgkool JA12 DOKUMENDI LÄBIVAATAMINE § 34. Dokumendi läbivaataja määramine ja täitmiseks edastamine · Dokument saadedakse läbivaatamiseks selle asjaga tegelevale struktuuriüksuse juhile, kes määrab lahendaja ja tähtaja. · Andmed dokumendi liikumise kohta ühelt täitjalt teisele ja tähaeg märgitakse dokumendiregistrisse. § 35. Dokumendi täitmise tähtajad · Dokument vaadatakse läbi ning läbivaatamise ja lahendamise tulemustest teatatakse hiljemalt 30 päeva jooksul. · Kui asja lahendamine ei kuulu selle asutuse pädevusse, edastatakse see vastavalt kuuluvusele 5 tööpäeva jooksul. DOKUMENDI KOOSKÕLASTAMINE § 36. Dokumendi kooskõlastamise viisid § 37. Dokumendi kooskõlastamise tähtajad · Asutustevaheliseks kooskõlastamiseks esitatud dokumentide kooskõlastamise tähtaega hakata...

Muu → Ainetöö
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kas ja miks on dokumenditöö vajalik?

Eesnimi Perenimi - rühm KAS JA MIKS ON DOKUMENDITÖÖ VAJALIK? Elades tänapäeva infoühiskonnas, on raske ette kujutada maailma ilma dokumentideta. Eksisteerime ka lisaks füüsilisele keskkonnale juriidilises maailmas, mis kehtestab omad reeglid nii meile kui füüsilistele isikutele ning ka meie dokumentidele – kirjadele, avaldustele, lepingutele jne. Kas dokumenditöö on vajalik? Kui küsida see küsimus tavainimeselt, siis võib vastuseks saada, et eks ta ikka ole, kuid ei osata täpselt seletada miks see nii on. Vastus ei olegi tegelikult nii lihtne kui võiks arvata, sest antud küsimuses tulevad mängu asutused ja organisatsioonid - nende iseloomud, eripärad ning ka seadused, määrused jne. Miks on siis siiski dokumenditööd vaja ja kellele? Asutustes ja organisatsioonides mängivad juriidiselt suurt rolli lepingud, teatised jne. Kes meist kasvõ...

Muu → Dokumendi- ja arhiivihaldus
22 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Valitsemine ja avalik haldus

Võimude kolmikjaotus Vabariik: presidentaarne ja parlamentaarne. Võim: · Seadusandlik võim- parlament (1 või 2-kojaline), mis jaguneb komisjonideks ja fraktsiooniks. · Täidesaatev võim valitsus peaminister ministrid [ministeeriumid (kansler)] · Kohtuvõim- linnakogus, ringkonnakohus ja riigikohus. Parlamendi ülesanne on seaduste menetlemine. Valitsuse tööülesanne on seaduste elluviimine. Presidentism ja parlamentarism · Seadusandliku võimu institutsiooniks on USA-s kahekojaline parlament ehk Kongress. Presidentaalse riigikorralduse puhul on president tihedamalt seotud täidesaatva võimuga. Võimuharude autonoomia on teiste demokraatia vormidega võrreldes suurim.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
171 allalaadimist
thumbnail
1
docx

KÄSKKIRI

juhtkonna 23. septembri 2012. aasta nõupidamise otsusele: 1. Määran Keskkonnaameti komisjoni liikmeteks alljärgnevad isikud: Keskkonnaameti kaitsealuste liikide sektori peaspetsialistiks Marje Kallas Keskkonnaministeeriumi looduskaitse osakonna peaspetsialistiks Jaak Kuusk Tallinna Loomaaia direktoriks Mati Kaal 2. Komisjoni ülesandeks on haruldase liikide kaitse alla võtmise taotluste menetlemine. 3. Käesoleva käskkirjaga kinnitan kaitsealuste liikide väljaselgitamise juhendi. (allkiri) Mart Maantee Keskkonnaameti arendus-osakonna juhataja Koopiad:Tallinna Loomaaed,Keskkonnaministeerium

Infoteadus → Asjaajamine
10 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ühiskonnaõpetus - Valitsemine

pole õpikus otseselt) 2.Kuidas moodustatakse parlamendi komisjonid? Millega nad tegelevad? Lk 103 Iga parlamendisaadik kuulub ühte komisjoni. Igas komisjonis peab olema liikmeid mitmetest erakondadest. Alatised komisjonid keskenduvad ühele valimisalale. Näiteks väliskomisjon töötab välispoliitikat käistlevate seaduseelnõude kallal ning tegema koostööd välisministeeriumiga. 3..Kuidas toimub seaduseelnõu menetlemine? Lk 108-109 1)Seaduse algatamine (fraktsioon, komisjon, valitsus, üksiksaadik). 2)eelnõu antakse riigikogu juhatusele. 3)juhatus määrab juhtivkomisjoni (valdkonna järgi). 4)Esimesel lugemisel kuulatakse ettekanne ja otsustatakse jätkamine. 5)Teisel lugemisel peamised vaidlused, muudatusettepanekute hääletamine. 6)Kolmas lugemine, (üksiksaadikud sõna võtta ei saa) viimane läbivaatus. 7)President kuulutab välja seaduse. 4.Mis on valitsuse ülesanded? (4) Põhiseadus.

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Paarlamendi ehk seadusandliku võimu ülesanded ja töökorraldus

Parlament saab ainupäedevalt vastu võtta riigieelarve. 5.Õigus kutsuda ministreid esinema parlamendi täiskogu ette ja esitada küsimusi. Parlamendijärelevalve Kudsse kontrolli vormid: 1.Parlamenti kuuluvad valitsusparteide juhtpoliitikud nõuavad poliitilist distsipliini oma erakonna ministritelt. 2.Ministrid,kes varem olnud parlamendisaadikuks,toovad valitsusse kaasa parlamenditöö stiili. 3.Parlament on tähtis sotsiaalne kommunikatsiooni kanal. Seaduseeelnõu menetlemine Parlamendi tööd seaduse kallal nimetatakse menetlemiseks. Menetlemises tähtsaim on seaduseelnõu lugemised ja hääletamine Seaduseelnõu menetlemine Seaduse eelnõu võib algatada valitsus,Riigikogu fraktsioon,Riigikogu komisjon ja ka üksiksaadik. Eelnõu läheb edasi juhtivkomisjoni,kus antakse eelnõule esimene hinnang. Iga seaduseeelnõu arutab täiskogu vähemalt kahel lugemisel. Seaduseelnõu menetlemine

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ühiskonnaõpetus

o Kaudne kontroll: juhtpoliitikud nõuavad distsipliini, avalikkusega arvestamine 8 Nimetab ametisse mitmete institutsioonide juhid Parlamendi töökorraldus · Seaduse algatamise õigus on valitsusel, fraktsioonil, komisjonil ja üksiksaadikul o Menetlemiseks määratakse juhtivkomisjon ­ alatine komisjon, kelle töövaldkonda menetletav seadus kuulub Antakse esmane hinnang eelnõule ja viimistletakse muudatusettepanekud · Menetlemine ­ parlamendi töö seaduse kallal o Lugemine Esimesel kuulatakse ära eelnõu algataja ja juhtivkomisjoni esindaja, otsustatakse kas eelnõu menetlemist jätkata Teisel lugemisel toimuvad peamised vaidlused eelnõu üle, kõik muudatusettepankud hääletatakse täiskogul läbi. Otsustatakse, kas katkestatakse, lõpphääletusele või kolmandale lugemisele o Hääletamine Lõpphääletusel hääletatakse seaduse vastuvõtmise poolt või vastu

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
79 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Dokumendihalduse konspekt

Asjaajamiskord/asjaajamisjuhis  Asjaajamiskord reguleerib asutuse dokumendihaldsuse korralsemist st. kogu tööd dokumentatsiooniga ja dokumentide ringlust kõigil etappidel.  Hea asjaajamiskord määrab täpsed õigused ja kohustused igale töötajale, kes dokumendihaldusega kokku puutub. Asjaajamiskord sätestab:  Dokumentide loomine (vormistamise nõuded)  Dokumentide registreerimine (protseduurireeglid)  Dokumentide menetlemine ja hoidmine asutuses  Asjaajamise üleandmine Seadusega on sätestatud avalik-õiguslike organisatsioonide asjaajamiskord. Eesti Haridusinfosüsteemis säilitatakse andmeid 75. aastat. Asjaajamise õiguslik keskkond Dokumentide täthtsuse tõttu reguleeritakse ja juhendatakse nende haldamist:  Riiklike dokumendihalduse normdokumentidega  Seadustega  Vabariigi Valitsuse määrustega  Standarditega  Riigikantselei juhendmaterjalidega

Infoteadus → Dokumendihaldus
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kontrolltöö: valitsemine ja avalik haldus kordamistemaatika

Tähtsam! Ülemkoda-enamasti kaudselt valitud. Kinnitab/parandab alamkoja otsuseid ja piiratud otsustusõigusega. Põhiroll on kinnitada ja viia sisse parandusi alamkojas vastu võetud otsustele. Kaitseb vabariigi õigusi/vabadusi(USA) Ühekojaline parlament on vastand kahekojalisele parlamendile. Ühekojalises on otsustajaks ainult parlament. 4. Riigikogu struktuur: poliitiline ja formaalõiguslik, riigikogu ülesanded, seaduseelnõu menetlemine Formaalõiguslik struktuur- on fikseeritud seadusega. OSAD:parlamendi juhatus (esimees, aseesimees)ja komisjonid Politiiline struktuur- oleneb parlamendi erakondlikust koosseisust ja muutub seega alati pärast parlamendi uue koosseisu kokkutulekut. OSAD: fraktsioonid, koalitsioonid, opositsioonid RK ül- algatab, menetleb, võtab vastu seadusi; erinevate huvide esindamine Menetlemine- Seaduseelnõu jõudmisel RK'sse vaatab selle üle vastav komisjon

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti tolli-ja maksuamet

isikute teenindamisega maksukohustuse ja tolliformaalsuste täitmisel. Maksu ja Tolliamet ülesanded on : 1. riigieelarvesse laekunud ning tasumisele kuuluvate riiklike maksude ja muude rahaliste kohustuste täitmise üle arvestuse pidamine, aruannete koostamine, nende esitamine rahandusministrile ning maksukohustuslaste registri pidamine; 2. riiklike maksudega seotud maksuasjade menetlemine, riiklike maksude arvestamise ja tasumise õigsuse kontrollimine ning seadusega sätestatud suuruses ja korras maksude tasumise ning maksusoodustuste kohaldamise jälgimine, tasumisele kuuluva maksusumma ja intressi arvestamine ning määramine; 3. maksuvõlgade sissenõudmine, maksuvõla tasumise ajatamine, maksuvõla mahakandmine ja kustutamine; 4. enammakstud või hüvitatavate summade tagastamine ja tasaarvestamine; 5. kaupade ebaseadusliku käitlemise tõkestamine; 6

Majandus → Maksundus
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsemina ja avalik haldus

7. Mõisted: · Opositsioon ­ valitsuses mitte-esindatud erakond, vastandub valitsusele parlamendis või üldse riigis. · Koalitsioon ­ ehk valitsus on nii Riigikogus kui valitsuses esindatud erakond. · Umbusaldus hääletus ­ · Poolthäälte enamus ­ positiivse otsuse langetamiseks peab hääletama rohkem saadikuid poolt kui vastu. · Riigikogu kooseisu häälteenamus ­ sellel juhul peab seaduseelnõu saama vähemalt 51 poolthäält. 8. Seaduseelnõude menetlemine Eestis ­ menetlemine kätkeb endas mitmeid etappe ja tegevusi, mille hulgas tähtsamad on seaduseelnõu lugemised ja hääletamine. Riigikogu juhatus määrab eelnõu menetlemise juhtivkomisjoni. Seaduseelnõud arutab täiskogu vähemalt kahel lugemisel: I lugemisel otsustatakse kas saata eelnõud teisele lugemisele. II lugemise lõpus otsustatakse, kas eelnõu pannakse lõpphääletusele. Lõpphääletus ­ parlamendiliikmed hääletavad eelnõu vastu või poolt. 9

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
134 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Käskkirja näidis

KÄSKKIRI Tallinn 12 märts 2010 nr 231 Kooliteatrite tarifitseerimise komisjoni moodustamine Kultuuriministri 09. märtsi 2010. aasta määruse nr 36 ,,Teatrite Inspektsiooni põhimäärus" punktile nr 19 ja Teatrite Inspektsiooni juhtkonna 25. jaanuari 2009. aasta nõupidamise otsusele: 1. Moodustada kooliteatrite tarifitseerimise komisjoni, mille ülesandeks on kooliteatrite tarifitseerimistaotluste menetlemine. 2. Komisjoni esimees on Teatrite Inspektsiooni arendusosakonna juhataja Mart Maastik; komisjoni liikmed: Teatrite Inspektsiooni kooliteatrite peainstruktor Mari Mätas, Kultuuriministeeriumi teatriosakonna peaspetsialist Jüri Kask, Harrastusteatrite Ühenduse projektijuht Madis Lepp. . Lille Tamm Teatrite Inspektsiooni juhataja Koopia: Harrastusteatrite Ühendus; Kultuuriministeerium (koostaja visa) (spetsialistide viisad)

Infoteadus → Asjaajamine
64 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Käskkiri

36 ,,Teatrite Inspektsiooni põhimäärus" punktile nr 19 ja Teatrite Inspektsiooni juhtkonna 25. jaanuari 2009. aasta nõupidamise otsusele. 1. Komisjoni koosseis: Esimees - Mart Maastik Teatrite Inspektsiooni arendusosakonna juhataja; Mari Mätas Teatrite Inspektsiooni kooliteatrite peainstruktor; Jüri Kask Kultuuriministeeriumi teatriosakonna peaspetsialist; Madis Lepp Harrastusteatrite Ühenduse projektijuht 2. Komisjoni ülesandeks on kooliteatrite tarifitseerimistaotluste menetlemine. Kinnitan tarifitseerimise juhendi (lisatud). Juku Jänes Juhataja Koopiad: Harrastusteatrite Ühendus Kultuuriministeerium (koostaja viisa) (spetsialistide viisad)

Infoteadus → Asjaajamine
123 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Käskkiri

36 ,,Teatrite Inspektsiooni põhimäärus" punktile nr 19 ja Teatrite Inspektsiooni juhtkonna 25. jaanuari 2009. aasta nõupidamise otsusele. 1. Komisjoni koosseis: Esimees - Mart Maastik Teatrite Inspektsiooni arendusosakonna juhataja; Mari Mätas Teatrite Inspektsiooni kooliteatrite peainstruktor; Jüri Kask Kultuuriministeeriumi teatriosakonna peaspetsialist; Madis Lepp Harrastusteatrite Ühenduse projektijuht 2. Komisjoni ülesandeks on kooliteatrite tarifitseerimistaotluste menetlemine. Kinnitan tarifitseerimise juhendi (lisatud). Juku Jänes Juhataja Koopiad: Harrastusteatrite Ühendus Kultuuriministeerium (koostaja viisa) (spetsialistide viisad)

Filosoofia → Filosoofia põhiprobleemid
4 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Protsessid

väärtusloome keti kõik äriprotsessid, et ennetavalt vältida ettekavatsemata vigu. Protsessid Protsessi võib defineerida kui vastastikku seotud või vastastikust mõju avaldavate tegevuste kogumit, mis muundab sisendid väljunditeks ressursid sisend protsess väljund protseduurid Protsessid Põhiprotsessid klient Tellimuste menetlemine varustamine ladustamine sisendkontroll tootmine lõppkontroll ladustamine müük Põhiprotsess ja tugiprotsessid ‘ klient p Õ Tellimuste menetlemine H personal I varustamine seadmed

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Parlamendi ülesanded ja töökorraldus

parteide huve. Seadused on valitsusele kohustuslikud. 4.Parlament kontrollib valitsust läbi eelarve 5.Aruandmine parlamendi ees. 2.)kaudne kontroll. 1.Parlamenti kuuluvad saadikute juhtpoolikud nõuavad poliitilist distsipliini. 2.Varem parlamendis olnud ministrid toovad valitsusse parlamendi tööstiili. 3.parlament peab rohkem arvestama valijatega, kui valitsus, kuigi ka viimane ei saa seda eirata. *Seaduseelnõu menetlemine. Parlamendi tööseaduse kallal on seaduse menetlemine. Seadus eelnõu läbib mitu lugemist, kuni kolm lugemist ja hääletamise. Seaduseelnõu antakse üle RK juhatajale-spiikrile. RK juhatus määrab juhtivkomisjoni-> kelle valdkonda kuulub see seadus. Lihtsamad seadused läbivad 2 lugemist: 1.Lugemine- ettekande teeb eelnõu algataja. Juhtiv komisjon ütleb oma arvamuse ja otsustab, kas menetlust jätkata või mitte. 1 ja 2 lugemise vahel võib olla kuni 3 kuud. Sel perioodil töötavad eelnõuga komisjonid ja fraktsioonid

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
130 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kordamine Ãœhiskonna Eksamiks

* parlamendil on seadusandlik võim * raha jagab parlament Parlamentaalne ( UK, Saksamaa, Eesti) *parlament valib presidendi *valitsus moodustatakse peale parlamendi valimist *1 ja 2 kojalised (USA-s senat - 2 saadikut igast osariigist ja esinduskoda ­ rahvaarvu põhjal) Poolpresidentaalne *President pole valitsusjuht *Presidendil on suur võim ja veto õigus 2. Parlamendi ülesanded ja struktuur Parlamendi ülesanded - Seaduste algatamine, vastuvõtmine ja menetlemine - Valitsuse töö kontrollimine - Riigieelarve kinnitamine. - Läbirääkimiste läbiviimine (Huvide tasakaalustamine ja korruptsiooni vältimine läbirääkimiste ja eeltöö tulemusel) Parlamendi struktuur Poliitiline struktuur ­ opositsioon ja koalitsioon Formaalne struktuur ­ juhatus (Esimees/spiiker ja aseesimehed) ja komisjonid (alalised ja ajutised) 3. Seaduseelnõu menetlemine

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Dokumendihalduse eksam

korraldamise sätestamiseks. Asjaajamiskord ja dokumentide loetelu Asjaajamiskord: organisatsioonisisene dokument, mis reguleerib konkreetses organisatsioonis dokumenditöökorraldust. On dokument või dokumentide kogum, mis esitab nõuded dokumentide haldamisele organisatsioonis 1. lähtutakse riiklikest normdok. 2. arvestades konkreetse organ. vajadusi ja tingimusi Üldsätted, dokumentide vormistamine, dokumendiringluse korraldamine, dokumentide registreerimine, dokumentide menetlemine, dokumentide hoidmine asjaajamises, asjaajamise üleandmine Koostamise protseduur vt raamatust lk 61 Dokumendi loetelu koostamise protseduur vt lk 70-71 Dok loetelu vt vanast vihikust juurde!!! Vaata funktsioone.. Dok. loetelu kehtestab dokumentide liigitamise skeemi ja säilitamise tähtaja. Kõik dok. paigutatakse toimikusse vastavalt dokumentide loetelule. Dok. loetelust saab teada juurdepääsupiirangud, arhiviväärtuse, toimikute asukoha ja haldamise eest vastutaja

Infoteadus → Dokumendihaldus
82 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Euroopa Liidu Nõukogu ja Ülemkogu

Parlamendiga. Nõukogu on ühtne organ, kuid sõltuvalt arutusel olevast teemast koguneb nõukogu erinevates koosseisudes, millest võtavad osta valdkonna eest vastutavad liikmesriikide ministrid ja Euroopa Komisjoni volinikud. Euroopa Liidu Nõukogu on üks seitsmest Euroopa Liidu institutsioonist. Euroopa Liidu Nõukokku kogunevad kõigi Euroopa Liidu liikmesriikide ministrid, et vastuvõtta õigusakte ning kooskõlastada poliitikat. Nõukogu tegevus: 1. ELi õigusaktide menetlemine. 2. ELi liikmesriikide üldise majanduspoliitika koordineerimine. 3. Rahvusvaheliste lepingute allkirjastamine ELi ja kolmandate riikide vahel. 4. ELi aastaeelarve heakskiitmine. 5. ELi välis- ja julgeolekupoliitika kujundamine. 6. Liikmesriikide kohtute ja politseijõudude koostöö koordineerimine. Euroopa Ülemkogu on Euroopa Liidu institutsioon, mis koosneb Euroopa Liidu liikmesriikide riigipeadest või valitsusjuhtidest, ülemkogu

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Transport ja ekspedeerimine I KT

eriotstarbelised teed). Konkurentsiamet a. raudteeinfrastruktuuri läbilaskevõime jaotamise kohta esitatud kaebuste menetlemine; b. raudtee-ettevõtjatele tegevuslubade andmine või andmisest keeldumine, tegevuslubade kehtivuse peatamine või lõpetamine või tegevuslubade kehtetuks tunnistamine. c. seadustes sätestatud konkurentsialaste süütegude ennetamine, tõkestamine ja avastamine ning nende süütegude menetlemine (väärtegude kohtuväline menetlemine ja kuritegude kohtueelne menetlemine); d. konkurentsiolukorra analüüsimine, ettevõtjate nõustamine; e. ettevõtjate koondumiste kontrollimine kõikides majandusvaldkondades. Tehnilise järelevalve amet TJA teostab seadusega sätestatud ülesannete ulatuses juhtimisfunktsiooni ja riiklikku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi ning menetleb süütegusid:

Logistika → Transpordi infosüsteem
52 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valmissüsteem Eestis (2005)

sotsiaaldemo, isamaaliit, sotsiooaliberaalid)) RIIGIKOGU ÜLESANDED *võtab vasta seadusi *ja riigieelarve *kinnitab ja tühistab valitsuse välislepingud *kinnitab presidendi esitatud kandidatuurid (ntx peaminister, riigikohtu esimees) *võib avaldada umbusaldust(ntx ministritele) *otsustab rahvahääletuse korraldamise *kuulutab igasugust jama välja (ntx mobilisatsioon, sõjaseisukord) SEADUSEELNÕU MENETLEMINE Valitsus; Fraktsioon; Riigikogu komisjon;RK liikmed > riigikogu juhatus > Komisjon > 1.lugemine > fraktsioonid ja komisjonid(max 3 kuud) > 2.lugemine > 1)lõpphääletus(president kuulutab seaduse välja > Riigiteatajas) 2)arutelu katkestatakse 3)max 1 kuu järel 3.lugemine

Kategooriata →
80 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Dokumentide edastamine ja registreerimine.

Dokumentide liikumine ehk dokumendiringlus on dokumentide saamisest või loomisest kuni täitmise või väljasaatmiseni toimib tegevus. Ühele organisatsiooni jaoks on väljasaadetav dokument saadetud dokument, teise organisatsiooni jaoks aga saabuv dokument. Saabuva dokumendi võtab vastu ainult selleks määratud isik. Organisatsioonis tekib kaos, kui vale inimene, kellele ei ole kirja vastuvõtmiseks õigust, kirja ikkagi vastu võtab. Dokumentide vastuvõtmisel toimub esialgne tehniline menetlemine. Tehnilise menetlemise alla käib: õige adressaadi kontroll ja vormistuse jälgimine. Vormistuse jälgimine tähendab seda, et dokumendil on olemas kõik vajalikud elemendid, allkirjad ja lisad on kõik olemas. Asutuse pädevusse mittekuuluva dokumenti ei registreerita ja see edastatakse kuuluvuse järgi. Dokumentde korrektseks vormistamiseks kasutatakse standarti. Standardit on vaja selleks, et tagada ühtne kirja vormistamine. Saabuvate dokumentide ringluses

Infoteadus → Dokumendihaldus
6 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Klientide kaebuste menetlemise protsessi skeem

1. Kaebuse esitamine ning vastu võtmine  Kliendil on õigus esitada Kaebusi tema poolt valitud vormis (nt •suuline, kirjalik, sh elektrooniline, või taasesitamist võimaldav) ja suhtluskanali kaudu (nt klienditugi, e-kiri, telefon).  Kui Kliendi suuliselt esitatud kaebus vajab täiendavat kontrolli, on õigus paluda Kliendil esitada kaebus kirjalikus, sh elektroonilises või taasesitamist võimaldavas vormis 2. Kaebuste menetlemine  Kui Kaebus puudutab konkreetset tehingusuhet, on Kaebuse menetlemise eelduseks Kaebuse esitaja isiku tuvastamise võimalus.  Kaebuses toodud asjaolud selgitatakse välja põhjalikkusega, mis võimaldab jõuda tõstatatud probleemi olemuseni ja selle lahendamiseni. Ettevõte teeb vajadusel Kaebuse esitajale ettepaneku täiendavate, Kaebuse lahendamiseks vajalike andmete esitamiseks. 3. Kaebusele vastamine

Informaatika → Informaatika1
11 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Ettevõtluspraktika aruanne

KOKKU ………………………………………………………… Kinnitan andmete õigsust: Olen teadlik, et valeandmete esitamise korral lõpetatakse toetuste maksmine ja määratud summad tühistatakse ümberarvestusega või nõutakse antud toetus kohtu korras tagasi. 17 ……………………………………………. Allkiri kuupäev LISA 3 Toetuste menetlemine. Toimetulekutoetus Kodanik esitab avalduse toimetulekutoetuse saamise kohta. Avaldusele tuleb lisada kommunaalkulude tõendamiseks nende kohta esitatud arved. Arvetest tehakse koopiad ja need jäetakse toetuse menetlemiseks jooksva kuu kausta niikauaks kui kestab menetlemine ehk siis välja makse teostamiseni. Peale väljamakset liiguvad dokumendid isiku toimikusse, mida peetakse mahtuvuse määrani ja siis liigub arhiivi, kus säilitatakse 7 aastat. Menetlemise etapid .............

Majandus → Ettevõtte praktika aruanne
265 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Hagiavaldus saamata jäänud töötasu saamiseks

septembrist kuni 5. detsembrini. Kokku on see 3*642, ehk 1926 eurot. V TÕENDID Tõendite loetelu, mis kinnitavad hagi aluseks olevaid asjaolusid  Olemas on panga väljavõte alates 1.septembrist kuni 5nda detsembrini 2013. Lisaks on töölepingu seaduses § 28 öeldud, et tööandja on kohustatud maksma töö eest töötasu kokkulepitud tingimustel ja ajal. ALLKIRI VI MENETLEMINE Hageja arvamus kohtuistungi pidamise vajalikkusest  Kinnitan, et olen nõus asja kirjaliku menetlemisega Soovin asja läbivaatamist kohtuistungil * Tõlgi abi menetluses (NB! kohus kaasab tõlgi menetlusse võimaluse korral) Soovin kasutada menetluses tõlgi abi Tõlgi andmed

Õigus → Õigus
43 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ãœhiskonna valitsemine

arupärimisi. Kaudse valitsemise vormid : · Parlamendi kuuluvad valitsusparteide juhtpoliitikud nõuavad poliitilist distsipliini oma erakonna ministritelt. · Ministrid, kes varem olnud parlamendisaadikuks toovad valitsusse kaasa parlamenditöö stiili. · Valijaskonna hääl kõlab parlamendiseisukohavõttudes tugevamalt kui valitsuse tegevuses. Parlament on kõvem kui valitsus. Seaduseelnõu menetlemine: Menetlemine ­ parlamendi töö seaduse kallal. Seaduse algatamise õigus on valitsusel, Riigikogu fraktsioonil, Riigikogu komisjonil ja üksiksaadikul. Eelnõu algataja annab selle üle Riigikogu juhatusele, kes määrab eelnõu menetlemiseks juhtivkomisjoni. Selleks saab see alatine komisjon, kelle töövaldkonda menetletav seadus kuulub. Ta annab esimese hinnangu eelnõule ja viimistleb muudatusettepanekud.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
78 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ametijuhend

AS PUNANE BÜROO AMETIJUHEND 1. ÜLDANDMED 1.1 Ametikoha nimetus juhiabi 1.2 Alluvus juhataja 1.3 Alluvad assistent,sekretär 1.4 Asendajad assistent 1.5 Asendab assistent 2. TEGEVUSVALDKOND Asjaajamise töö korraldamine büroos. Juhataja tegevuse toetamine 3. PÕHIKOHUSTUSED 3.1. asjaajamise korraldamine vastavalt Büroo asjaajamiskorrale; 3.2 .dokumentide loetelu koostamine, muutmine ja täiendamine vastavalt ettepanekutele ja vajadusele; 3.3. nõustab ametnikke ja töötajaid dokumendihaldusalastes küsimustes; 3.4. töö dokumendihaldusprogrammis ,,Postipoiss" (registreerimine, täitmiseks suunamine, digidokumentide säilitamine); 3.5. jälgib ja annab teada vastavale ametnikule/töötajale lähenevast kirja/teabenõude/aruande jms vastamise tähtajast. Informeerib sekretäri vastamata kirjast/teabenõudest/aruandest jms. 3.6. koostab is...

Õigus → Asjaajamine ja dokumendihaldus
35 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Euroopa Liidu kesktaseme institutsioonid ja eelarve

kulutuste tegemist. II Euroopa Liidu Nõukogu olemus ja tegevus Euroopa Liidu Nõukogu ehk Ministrite Nõukogu. Nõukogu esindab liikmesriikide valitsusi. Koosneb liikmesriikide esindajatest ministrite tasemel. EL Nõukogu tasandid: töögrupid, COREPER, ministrite kohtumised Töögrupid (Council Work Groups) ­ liikmesriikide eksperdid (ametnikud) + Komisjoni ametnikud. Enamus nõukogu otsuseid valmib töögrupi tasandil, töögruppidel on väga oluline roll nõukogus. Eelnõude menetlemine toimub töögruppides ning tihti jõutaksegi töögrupis eelnõu sisu ja sõnastuse suhtes lõplikule otsusele. Eelnõu vastuvõtmine. Töögrupid on allutatud Coreperile. COREPER koosneb: Alaliste Esindajate Komiteest ehk liikmesriikide alalistest esindajatest. Ülesanded: nõukogu töö ettevalmistamine. Informatsiooni vahendamine nõukogu ja liikmesriikide vahel. Koordineerib nõukogu poliitikat ja liikmesriikide Euroopa-poliitikat. Ministrite kohtumised

Politoloogia → Euroopa liidu põhikursus
145 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Riigikaitse

Kaitseliit teeb koostööd omavalitsuse, piirivalve ja tuletõrjega. Näiteks on kaitseliitlased olnud abiks suurte metsatulekahjude kustutamisel, mitmes linnas töötavad nad abipolitseinikuna. Kaitseliidul on ka oma noorsooorganisatsioonid-Noored Kotkad ja Kodutütred. Üheks väga tavaliseks riigikorra hoidjaks on Eesti politsei. Nende põhiülesanded on kodakondsuse määratlemine, dokumentide väljastamine,turvalisus ja avalik kord riigi sees ning kuritegude menetlemine ja ennetamine. Politseis töötavad ka abipolitseinikud, kes on vabatahtlikud. Abipolitseinike tegevust reguleerib abipolitseiniku seadus. Abipolitseinikuks võib saada iga Eesti kodanik, kes on vähemalt 18aastane,valdab kehtestatud nõuetele vastaval määral eesti keelt, keda pole karistatud tahtliku kuriteo eest, kellel ei ole karistatust ning kes oma iseloomu ja kõlbeliste omaduste, haridustaseme, kehalise ettevalmistuse ja

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ãœhiskonna kt

1. Politsei ja piirivalve ülesanded - Euroopa välispiiri tagamine - Kodakondsuse määratlemine ja dokumentide väljastamine - Turvalisuse ja avaliku korra tagamine riigi sees - Kuritegude menetlemine ja ennetamine avaliku korra tagamine, kaitseb inimeste ja organisatsioonide seaduslikke huvisid, tõkestab kuritegevust, kohtueelne kuritegude uurimine, karistuste määramine/täide viimine oma pädevuse piires 2. Kes võib saada politseinikuks Politseiametnikuna võib teenistusse võtta 19-aastaseks saanud vähemalt keskharidusega Eesti kodaniku, kes valdab eesti keelt seadusega või seaduse alusel antud õigusaktiga kehtestatud

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
6
docx

DOKUMENTATSIOONI KORDAMISKÃœSIMUSED ARVESTUSEKS

Otsus- on tulemus, millele jõutakse pärast asjaolude, võimaluste läbimõtlemist, kaalumist, arutlemist. 11. Dokumendiringluse eesmärk: Piirata dokumentide põhjendamatuid ümberpaigutusi Dokumendisüsteemieesmärk on dokumentide teabe haldamiseks vajaliku reeglistiku määratlemine ja rakendamine 12. Dokumentide vastamise (menetlemise) tähtajad (millest tulenevad). a)dokumendist seest b)seadusest c)aktidest d)sisemisest korrast e)juhi resolutsioonist 13. Mida tähendab dokumentide menetlemine? Juhtkond vaatab dokumendid läbi ja märgib nendele korraldused asja lahendamise käigu kohta (resolutsioon); Menetlemine toimub nii nagu organisatsioonis kokkulepitud 14. Millal loetakse asi lahendatuks? (siis kui tähtajaliselt vastatud ja edastatud) Asi loetakse lahendatuks, kui dokumendist tulenevad toimingud on õigusaktidega ettenähtud korras sooritatud ja asjaosalistele on sellest teatatud või kui dokumendi saatjale on vastatud.

Haldus → Arhiivihaldus
11 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

IT Areng Eestis Euroopa Liidus

Programmi maht on 4,8 miljont eurot. http://www.ituudised.ee/article/2014/12/3/it-eelar ved-tuleval-aastal-pigem-suurenevad Infoühiskonna arengut rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu struktuuritoetuste kaudu. Perioodil 2007–2013 toetatakse infoühiskonna arengut 62,6 miljoni euroga. 2014–2020 panustatakse eelkõige infoühiskonna arengukava elluviimisse, milleks on kavandatud koos EL vahendite ja omafinantseeringuga üle 200 miljoni euro. 2015.a Kiiremaks muutub väärteo menetlemine. Siseministeeriumi ja Justiitsministeeriumi IT-arendused selle saavutamiseks maksavad kokku 930 000 eurot. Aastal 2020 töötab Eesti IKT sektoris 2013. aastaga võrreldes poole rohkem inimesi. Hiljutine statistika Tugev on IT kasutamine avalikus sektoris (6. koht) Suhteliselt nõrgad oleme infotehnoloogia kättesaadavuse osas. Võrreldes teiste riikidega on Eestis kõrge näiteks interneti lairibapüsiühenduse kuutasu (56. koht 143-st), samuti on nõrk ärikoolide tase (48

Informaatika → Informaatika
9 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Looja, kes hukkus loodu tõttu

Kindlasti ei uskunud Basil Dorianiga kohtudes, et see noor ja puhas hing tulevikus tema elutee lõpetab. Basil oli täiesti kahjutu ja tore inimene, tal ei olnud ühtegi halba kavatsust, ta tegi seda, mida pidas kõige tähtsamaks oma elus - maalis ja armastas. Minu arvates Basili hukkudes suri süütu ning puhas hing. Tegelaskuju, kes minu arvates oleks surma väärinud, oli Henry, sest tema manipuleeris Dorianiga, ahvatledes teda nautlema ja patustama. Henry jaoks oli tema uurimine ning menetlemine eksperiment, mida enda kasuks ära kasutada. Doriani paelub juba esmakohtumisel lord Wottoni hedonistlik eluviis ning tänu temale maailmavaatele soovib Dorian, et tema asemel vananeks hoopis portree. Henry peamiseks eesmärgiks oli uurida, mis juhtub Dorianiga, kui ta järgib sama eluviisi nagu temagi ning milliseks kujuneb Dorian. Henry lõi Dorianist inimese, kes ei suutnud enam oma nahas elada ning surmas selle tõttu oma sõbra ning minu meelest oleks tema pidanud hukkuma loodu tõttu.

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Erinevad seadusepunktid Eesti kohta

AVALIK TEENISTUS:  Avaliku võimu teostamine riigi või kohaliku omavalitsuse üksuses (avalik - õiguslik teenistussuhe - ametnik)  Avaliku võimu teostamist toetav töö riigi või kohaliku omavalitsuse üksuses (eraõiguslik töösuhe – töötaja) AMETNIK ON ISIK, KES TEOSTAB AVALIKKU VÕIMU:  Ametiasutuse juhtimine  Siseaudit  Riigi julgeoleku tagamine  Riigi sõjaline kaitsmine  Süütegude menetlemine  … TÖÖTAJA TEEB AVALIKU VÕIMU TEOSTAMISE TOETAVAT TÖÖD:  Raamatupidamine  Personalitöö  Asjaajamistöö  Hankespetsialisti tegevus  Haldustöötajate tegevus  Infotehnoloogide tegevus AMETNIKU TEENISTUSSE VÕTMINE  Vähemalt keskharidus  Teovõimeline  EV kodanik  Eesti keele oskus TEENISTUSSE EI LUBATA ISIKUT:  Karistatus kuriteo eest

Õigus → Õigusteadus
1 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Institutsioonid

INSTITUTSIOONIDE ÜLESANDED, KES KUULUB?, KELLE HUVE ESINDAB ? , KUS ASUB? Euroopa Liidu eesistuja riigiks on praegu Iirima(jan.-juuni) EUROOPA LIIDU NÕUKOGU ÜLESANDED: 1. ELi õigusaktide menetlemine. 2. ELi liikmesriikide üldise majanduspoliitika koordineerimine. 3. Rahvusvaheliste lepingute allkirjastamine ELi ja kolmandate riikide vahel. 4. ELi aastaeelarve heakskiitmine. 5. ELi välis ja julgeolekupoliitika kujundamine. 6. Liikmesriikide kohtute ja politseijõudude koostöö koordineerimine. KES KUULUB ? Kõigi Euroopa Liidu Liikmesriikide ministrid. Kinnitatud liikmeid nõukogul ei ole. Igaks nõukogu istungiks saadab

Ühiskond → Avalik haldus
9 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Sisu- ja Vorminõuded

Õigusakt peab olema selgesti mõistetav ja ühetähenduslik. Keel olgu lihtne, sisutihe ja lakooniline ning eelkõige ühetähenduslik. Seaduselooja mõte peaks olema üheselt arusaadav ka neile inimestele, kes igapäevaselt õigusloomega kokku ei puutu. Õigustloovate aktide vastuvõtmisel järgitakse kindlat stsenaariumi (õigusaktidega kehtestatud protseduurireegleid ehk menetlusnorme), muidu akt lihtsalt ei kehtiks. Protseduur algab õigustloova akti algatamisega, järgneb eelnõu menetlemine ja protseduur lõpeb eelnõu vastuvõtmisega. Väga oluline on õigustloova akti sobimine meie kehtivasse õigussüsteemi ning eriti sellesse õigusharu süsteemi, millesse ta kuulub. Selleks, et õigustloov akt tõesti toimiks, peavad selles sisalduvad õiguslikud ettekirjutused olema täidetavad ja ettekirjutusi peaks olema võimalik kontrollida. Samuti peaks sätestatavaid õigusi olema võimalik reaalselt kasutada.

Õigus → Õigus
36 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Iseloomusta presidentaalset valitsemiskorraldust

hilisema hääletuse tulemuse. 9. Kuidas saab parlament teostada otsest kontrolli täidesaatva võimu üle? Õigus määrata umbusaldus ministritele, parlamendi parteilise koosseisu arvestamine valitsuse kokkupanemisel, õigus võtta vastu seadusi, mis on valitsusele kohustuslikud isgi siis kui need lahknevad valitsuse arvamusest, rahakotivõim e parlament on ainupädev võtmaks vastu riigieelarvet. 10. Kuidas toimub seaduseelnõu menetlemine. Kellel on Eesti Vabariigis seaduse algatamise õigus? Lugemiste ja hääletamiste teel, õigus on valitsusel, fraktsioonil, komisjonil ja üksiksaadlikul. 11. Kes on kantsler? Ministeeriumi kõrgeim ametnik, kes vastutab ministeeriumi igapäevatöö tõhususe ja sujuvuse eest. 12. Kuidas toimub valitsuse moodustamine? 13. Millised on bürokraatia ülesanded? Bürokraatia ül on tagada rangete reeglite ja hierarhia alusel tugev juhtimiskorraldus. 14

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Korrakaitse; Riigikaitse; Rahandus ja pangad

põhiseadusliku korra ja riigisaladuste kaitse ning terrorismi- ja korruptsioonivastase võitlusega. Prefektuur ­ politsei territoriaalne üksus, mida juhib prefektuur. Konstaabel ­ võiksema piirkonna politseiametnik. Politsei ülesanded: · Avaliku korra tagamine · Süütegude ärahoidmine, tõkestamine ja avastamine. · Kuritegude kohtualune uurimine · Väärtegude kohtuväline menetlemine jne Riigikaitse · Riigikaitse kõrgeim juht on Vabariigi President. · Kaitseväe juhataja on kindral Ants Laaneots. · Kaitsevägi -riigikaitseks korraldatud relvastatud jõud,mis moodutatakse tegevteenistusse võetud kodanikest. o Maavägi, merevägi, õhuvägi, kaitseliit. Kaitseliit ­ kaitseministeeriumi valitsemisalas tegutsev vabatahtlik, sõjaväeliselt korraldatud, relvastatud riigikaitse organisatsioon. KAPO -

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ühiskonnaõpetus 9.kl Pt.14-15

1. 01.01.2010. Liideti Keskkriminaalpolitsei, Julgestuspolitsei, Piirivalveamet, Kodakondsusmigratsiooniamet, Politseiamet. 2. Raivo Küüt 3. prefektuur- politsei territoriaalne üksus, mida juhib prefekt 4. 1) Lääneprefektuur-Pärnumaa, Läänemaa, Saaremaa, Hiiumaa, Järvamaa, Raplamaa 2) Idaprefektuur- Ida-Virumaa, Lääne-Virumaa 3) Põhjaprefektuur- Harjumaa 4) Lõunaprefektuur- Tartumaa, Valgamaa, Võrumaa, Viljandimaa 5. *Kuritegude ennetamine ja menetlemine *Turvalisuse ja avaliku korra tagamine riigis *Euroopa Liidu välispiiri tagamine 6. Välismaalase pass, ID-kaart, Eesti Vabariigi kodaniku pass, ajutine reisi dokument 7. Paikusel ja Tallinna Sisekaitse Akadeemias. 8. 1)peab olema vähemalt 19.a. 2)Eesti kodanik 3)vähemalt keskharidus 9. Turvafirma, Naabrivalve, Kaitseliit, abipolitseinikud 10. abipolitseinikud-vabatahtlikud, kes osalevad politseiniku töös 11. 1)terve

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Pankroti olemus

millest ei võta osa kohus, toimub PankrS­i alusel. Kohtumenetlus, st. nende küsimuste lahendamine, mis toimub kohtus, viiakse peamiselt läbi tsiviilkohtumenetluse seadustiku (RT I 2005, 26, 197) alusel. Siiski on PankrS-s sätteid, mida tuleb pankrotiasjade puhul kohtus kohaldada, eelkõige puudutab see kohtu kompetentsi ja tähtaegasid. Kui PankrS­s on võrreldes TsMS-iga erinevad sätted, tuleb kohaldada PankrS­i. Pankrotiasja menetlemine kuulub maakohtu pädevusse, st pankrotiavaldus esitatakse kohtule võlgniku üldise kohtualluvuse järgi. PankrS kehtib võlgnike suhtes, kelle alaline elukoht või asukoht on Eestis. Elukohast räägitakse füüsiliste isikute, asukohast - juriidiliste isikute puhul. Füüsiliste isikute elukoha kindlaks määramise reeglid kehtestatakse tsiviilseadustiku üldosas. Pankrotimenetluse keskseteks mõisteteks on pankrotivõlgnik ja pankrotivõlausaldaja. Vastavalt

Õigus → Pankrotiõigus
11 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Avalik haldus ja valitsemine

· ,,rahakoti võim" ehk parlamendi ainupädevus võtta vastu riigieelarve · õigus kutsuda ministreid esinema täiskogu ette ja esitada arupärimisi Kaudne kontroll: · parlamenti kuuluvad valitsuspartei juhtpoliitikud nõuavad poliitilist distsipliini oma erakonna ministritelt · ministrid, kes varem on olnud parlamendisaadikuks, toovad valitsusse kaasa parlamenditöö stiili · tähtsus sotsiaalse kommunikatsiooni kanalina Seaduseelnõu menetlemine Parlamendi tööd seaduse kallal nimetatakse menetlemiseks. Menetlemisel mitmed etapid, millest tähtsaimad lugemised ja hääletamine. Seaduse algatamise õigus: - annab selle juhtivkomisjonile (alatise komisjoni töövaldkond) · valitsusel · Riigikogu fraktsioonil · Riigikogu komisjonil · üksiksaadikul Menetlemine: · esimene lugemine a) kuulatakse ära eelnõu algataja ja juhtivkomisjoni esindala ettekanded b) otsustatakse, kas menetlemist jätkata

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
143 allalaadimist
thumbnail
8
doc

ASJAAJAMISE KORRALDAMINE – KORDAMISKÜSIMUSED 2013

liikumisele 4. Dokumentide registreerimine · postiga, faksiga, e-postiga saabunud ja kohale toodud dokumentide registreerimine · registreeritavad dokumendiliigid · dokumendiregistrid (liigid, asukoht, vastutajad, registreerijad) · dokumendiregistrisse kantavate andmete loetelu · registreerimise kord · indeksite süsteem (soovitavalt juhtimisfunktsioonide kaupa) jne 5. Dokumentide menetlemine · dokumentide läbivaatamise kord · resolutsiooni vormistamine · dokumentide täitmiseks suunamise kord · vastust või lahendamist vajavate dokumentide täitmise kontrollimine · dokumendile juriidilise jõu andmise etapid · kasutatavad pitsatid, vastutajad, asukoht, mida pitsatiga tõestatakse · digitaalse kooskõlastamise võimalus või kohustus · dokumentide teatavaks tegemise kord jne 6. Dokumentide hoidmine asjaajamises

Ühiskond → Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Parlament, seadus, mõisted

poolt hääletama enam kui 50% kõigist esinduskogu liikmetest Poolthäälteenamus – poolt on rohkek kui vastu 3. Riigikogu struktuur. – Esimees, kaks abiesimeest, komsjonid ja fraktsioonid 4. Millised erakonna kuuluvad praegu koalitsiooni, millised opositsiooni? Koalitsiooni – erakonnad, kes kuuluvad valitsusse: RE, SDE Opositsiooni – erakonnad, kes ei kuulu valitsusse: Keskerakond, IRL 5. Kes võivad algatada seaduseelnõusid? - Parlament 6. Kuidas toimub seaduseelnõude menetlemine Riigikogus? Eelnõude esimene lugemine – seaduse tutvustamine Teine lugemine – sätete arutelu, muudatuste selgitamine, suunatakse kolmandale lugemisele Kolmas lugemine – esitatakse lõpptekst, läbirääkimised fraktsioonide esindajatega, seaduseelnõu pannakse lõpphääletusele 7. Millal seadus jõustub? – Kümnendal päeval pärast selle avaldamist Riigi Teatajas 8. Nimetage presidendi ülesanded parlamentaarses ja presidentaalses riigis.

Ühiskond → Ühiskond
7 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Rahandusministeeriumi kulude dünaamika 2000-2011

Rahandusministeeriumi põhiülesanne on valitsuse majandus- ja finantsalane nõustamine, ettepanekute esitamine ning poliitika elluviimine ministeeriumile antud pädevuse piires. Ministeeriumi haldusala tegevusvaldkondadeks on: avaliku teenistuse arendamine; finants- ja kindlustuspoliitika; majandusanalüüs ja -prognoos; riigi eelarvepoliitika kavandamise koordineerimine ja elluviimine; riigi maksu- ja tollipoliitika kavandamine ja elluviimine; riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja kasutamise üle järelevalve teostamine; riigihangetealane tegevus; riiklik statistika; riigi finantsvarade ja -kohustuste haldamine, riigile antav välisabi ja laenud riigiraamatupidamine; riigi kinnisvara- ja osaluspoliitika kavandamine ja koordineerimine; valitsuse sisekontrollisüsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise koordineerimine; välistoetuste koordineerimine. [4] Rahandusministeeriumi valitsemisala

Majandus → Rahanduse alused
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mida õppisin ettevõtja stardipäevikust

selleks on olemas tasuta konsultatsioon ärinõuandlas, kes arvatavasti teevad selgeks kõik riigilõivude, maksude, ehituslubade ja üldise paberimajanduse kohta. Spetsiifilist abi saab ka tegevusvaldkonna konsultantidelt. Ma lausa tundsin kuidas see säästaks 3 kuud minu ajast . Asjasse tuleb suhtuda veelsuurema ajalise kriitikaga, ehk duubeldada algne käikuminemiseks vajaminev aeg (paberimajanduse vomistamine ja menetlemine võtab nii mõnestki olenemata oma aja). Samas saab ka seda nö ootamise aega ehk ära kasutada, nii et tuleks kaaluda kõiki võimalusi. Arvatavasti tuleks end kursi viia igasuguste ..ametitega- päästeamet, tervisekaitseamet, töökaitseamet, tarbijakaitseamet ehk siis mida võib ja mida mitte. Nonii, idee olemas, paberimajandus olemas ja vormistatud siis oleks ,,hea" töötaja leidmine. Isiklikult arvan, et hea töötaja on see keda oled ise kasvatanud. Nii oli ka

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
128 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti ministrid ja ministeeriumite tegevus

õigusaktide eelnõude koostamine. Valitsemisalas on Põllumajandusamet, Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet, Veterinaar- ja Toiduamet Jürgen Ligi ­ rahandusminister Valitsemisalas on valitsuse finants- ja ressursihalduspoliitika ning riigi eelarvepoliitika kavandamise koordineerimine ja elluviimine, maksu- ja tollipoliitika kavandamine ja elluviimine, majandusanalüüs ja -prognoos, avaliku teenistuse arendamine, riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja kasutamise üle järelevalve teostamine, riigihangetega seotud tegevus, riiklik statistika, valitsuse sisekontrolli süsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise koordineerimine, riigiraamatupidamine, riigi finantsvarade ja -kohustuste haldamine, riigile antav välisabi ja laenud ning sellekohaste õigusaktide eelnõude koostamine. Valitsemisalas on Maksu- ja Tolliamet, Riigihangete amet, Statistikaamet.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
37 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Riigi valitsemisevormid

Ühiskonna tööks kordamine 1.)Parlamentaarne valitsemine Parlamentarismi põhitunnuseks on parlamendi ülimuslikkus ja esindusdemokraatia põhimõtete tähtsutamine. Parlamentarismi mudeliks on Suurbritannia, kus see ka kõige ehedamal kujul eksisteerib. Parlamentarismi puhul valib rahvas otse tavaliselt ainult parlamendi, presidendi valib aga juba parlament. Konstitutsioonilise monarhiaga parlamentaarsetes maades langeb riigipea valimine hoopiski ära.Riigipea kujutab endast erapooletut iseseisvat võimuinstitutsiooni, mis peab tasakaalustama valitsuse ja parlamendi suhteid. Nimetab ka ametisse kõrged ametnikud, kelle töö nõuab parteilist erapooletust ( diplomaadid, sõjaväe juhtkond, kohtunikud). Parlamendil on lisaks traditsioonilistele seadusandja ülesannetele oluline osa ka täidesaatva võimu kokkupanemisel. Valitsus moodustatakse parlamendivalimiste tulemuse põhjal. Valitsuse eluiga...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Valitsemine & avalik haldus

Parlamendi igapäevatööd juhib esimees ehk spiiker. Tema ülesandeks on tagada istungite korrakohane kulg ja päevakorra täitmine. Komisjonid/komiteed on parlamendi tööorganid. Alalised komisjonid keskenduvad ühele valitsemisalale. Iga parlamendisaadik kuulub ühte komisjoni. Parlamendi peamine funktsioon: algatada, menetleda ja vastu võtta seadusi. Samuti erinevate huvide esindamine ja nende tasakaalustatud viimine sedustesse. Kolmas funktsioon on järelvalve valitsuse üle. Seaduse menetlemine Seaduse algatamise õigus on valitsusel, Riigikogu fraktsioonil, Riigikogu komisjonil, üksiksaadikul. Eelnõu algataja annab selle üle Riigikogu juhatusele, kes määrab eelnõu menetlemiseks juhtivkomisjoni. Juhtivkomisjon annab eelnõule esimese hinnangu ja viimistleb muudatusettepanekud. Esimesel lugemisel kuulatakse ära eelnõu algataja ja juhtivkomisjoni eettekanded ja otsustatakse, kas jätkata menetlemist(saata 2le lugemisele).

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Ühiskonnaõpetus kontrolltöö 12.klass 3-4 peatükk

*RK ül: võtab vastu seadusi ja otsuseid, võtab vastu riigieelarve, valib presidendi, kontrollib valitsuse tegutsemist, kuulutab sõjaseisukorra *RK töö-iga saadik annab ametivande lubades tegutseda lähtudes E põhisds-st. *RK tegevus-täiskogu istungid, komisjonide istungid, töö valijatega (täiskogu võtab vastu sds-d, otsused) *RK juhatus: esimees E.Ergma, 1. aseesimees L.Randjärv, 2.aseesimees J.Ratas *sdseelnõu teke: 1) valitsusest eelnõu 2) juhtivkomisjon 3) RK *sdseelnõu menetlemine: I lugemine (eelnõu ettekanded) II lugemine (lõpphääletus, vaidlused) III lugemine (parandused) NB!olulised sds-d vajavad 3 lugemist! (riigi eelarve sds) TÄIDESAATEV VÕIM: (Stenbocki maja-valitsus) *Riigikantselei- asutus, kus meie valitsus käib ja mille eesmärk on toetada Vabariigi Valitsust ja peaministrit poliitika kujundamisel ja elluviimisel ning aidata tagada head riigivalitsemist

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
54 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun