Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ametnikkonna" - 148 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Stabiilse ja kompetentse tippteenistuse võimalikkusest Eestis

Meil kui avatud süsteemiga riigis on tähtis, et tippjuht mõistaks on asutuse rolli ning oskaks seda juhtida ka nii, et ta võtab arvesse riigi kui terviku huve. See tagab muidugi selle, et ametnikkond ei moodusta ühtset tervikut. Kuid tippjuhid peavad nägema oma rolli ühtemoodi ja nad peavad olema suutelised siduma killustunud ametnikkonda ja suunata neid koostööle. Sellises keskkonnas on väga raske kujundada ametnikkonna oma korporatiivset kultuuri ja identiteeti. Juht on organisatsioonis kõige olulisem isik. Seega peab juht tagama enda alluvatele meeldiva töö keskkonna ja head töötingimused. Üleeuroopalises uuringus on selgunud, et avalike teenistujate peamine põhjus ametist lahkumiseks on vastuolud ülemustega. Järelikult peaks riik värbama neid juhte, kes suudavad organisatsiooni koos hoida ning ametnikkonda ühes suunas liikuma panna. Seetõttu ongi oluline, et

Ühiskond → Avalik haldus
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsemina ja avalik haldus

ametihierarhia, tööjaotus ja standartsed tegevusjuhised. 3) Iseenda (st ametnikkonna) taastootmine, arendamine ja inimressursi juhtimine. · Demokraatlik riik on ikka rõhutanud vajadust kontrollida ametnike võimu, põhjendades seda järgmiselt: 1)Rahvas edastab oma nõudmised saadikute vahendusel poliitikasse, kuid nende lõplik elluviimine sõltub ametnikest. On vaja jälgida, et see, mis teostub, on avalikkuse, mitte ametnikkonna erahuvi. 2)Vajadus tõsta valitsemise tõhusust, et olulised küsimused saaksid kiiresti hallatud. Tuleb arvestada võimaliku korruptsiooniohuga. · Ombudsman ­ õiguskantsler: on riigiamet, mis vaatab läbi kodanike kaebusi bürokraatliku omavoli üle. 10. Eesti kohtuvõim on kolmeastmeline: I aste ­ maakohus(15)+halduskohus(riik+kodanik) ­ inimestega. II aste ­ ringkonnakohus ­ apellatsioon(Tartus, Tallinnas, Jõhvis).

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
134 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Prantsuse absolutism

Prantsuse absolutism Absolutismiajastu Absolutism ­ riigivorm, milles kõrgeim võim kuulub piiramatult ühele isikule. Absolutismi tunnused: Kogu võim kuulub ühele isikule. Ametnikkonna ja sõjaväe suur tähtsus. Reguleeritud majanduse areng ehk merkantilism. P h ilip V ­ Hispaania kuningas, kelle nimetas ametisse Prantsusmaa troonipärija Louis XIV- Päikesekuningas Prantsusmaa kuningas 1643 ­ 1715. Oli veendunud absolutismi pooldaja, kes uskus end olevat jumalikku päritolu. Louis XV ­ "Peale meid tulgu või veeuputus" Saab Prantsusmaa kuningaks 1715. aastal. Prantsusmaa

Ajalugu → Ajalugu
98 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Nimetu

bürokraatia Mis on bürokraatia? Bürokraatia ehk ametnikkond Bürokraatia tegeleb avaliku haldusega Avalik haldus on riigivõimu täideviimine Mis on bürokraatiale iseloomulik? Professionaalsus Reeglid Patoloogia ehk bürokraatia ebaefektiivus Ametnikkond on püsiv Arvukus ­ bürokraate on palju Bürokraatia funktsioonid Poliitika elluviimine Süsteemi stabiliseerija Vahekohtunikuks olemine (rahva ja riigivõimu vahel) Ametnikkonna taastootmine ja arendamine (koolitused) Ametnike värbamine Avalik konkurss Nõuded: kodakondsus, kõrgharidus vastaval erialal Eestis on ametnikke umbes 20 000 Bürokraadi nimetab ametisse valitsus ja tippametnike puhul võib ka sekkuda riigikogu või riigipea Järelvalve ametnike üle Sisekontroll Poliitiline kontroll Õiguslik kontroll Milleks on vaja järelvalvet? On vaja kontrollida, et ametnik töötaks

Varia → Kategoriseerimata
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Nimisõnatuletus

-i, -e, -r maailmavaade luterlus, boheemlus -lus Tegijanime moodustamine i-minevik + -ja oli +ja tuli + ja suri +ja tüvi + -ja käi +ja vii +ja jooks +ja · Laevastikku juhatas nokja ninaga jõhkard. · Ühikakohti ei jätku kõigile õppureile, eraka üürimine on aga liigne luksus. · Kenake kaunitar astus sõidukisse kentsaka kaaslasega. · Valitseja ei ilmutanud kannatlikkust ametnikkonna suhtes. · Reedeti unistasid väikesed põrgulikud kutsikad oma vildakas kuudis uutest isalikest peremeestest. · Müüjanna sisistas vihaselt munaja pea ja lotaka kaabuga ostlejale, et kassa on suletud. · Kohvikusse sisenesid väsitavalt jutukas kalur ja mõtliku moega eputis.

Eesti keel → Eesti keel
61 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Valitsemine ja avalik haldus

See muudab ametniku koha näiliselt kõigi jaoks vabaks. Ametniku koha täitmine toimub peamiselt avaliku konkursi korras, kus kandidaate hinnatakse. Riigiteenistujate ametikohad: · Kõrgemad ametnikud - 14%. Nõunikud. Valitsusametnikud. · Vanemametnikud ­ 57%. Juhid. · Nooremametnikud ­ 29%. Järelvalve ametnike üle: · Vajadus jälgida, et see, mis teostub, on avalikkuse, aga mitte ametnikkonna erahuvi. · Vajadus tõsta valitsemise tõhusust, et olulised küsimused saaksid kiiresti hallatud. · Vajadus hoida kontrolli all võimalikku korruptsiooniohtu. Kontrolli vormid: · Sisemine ehk ametkondlik ­ juriidiline (seadused), psühholoogiline (eetika). · Poliitiline ­ seda teostavad vastavad järelvalveinstitutsioonid. · Õiguslik ­ peab tagama haldussuutlikus ning vältima korruptsiooni. Toimub kasutades kas kohtusüsteemi või spetsiaalset ombudsmani institutsiooni.

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
72 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

RIIGIVÕIMUTASANDID. INIMÕIGUSED. KODAKONDSUS.

See muudab ametniku koha näiliselt kõigi jaoks vabaks. Ametniku koha täitmine toimub peamiselt avaliku konkursi korras, kus kandidaate hinnatakse. Riigiteenistujate ametikohad:  Kõrgemad ametnikud - 14%.  Valitsusametnikud.  Juhid.  Nõunikud.  Vanemametnikud – 57%.  Nooremametnikud – 29%. Järelvalve ametnike üle:  Vajadus jälgida, et see, mis teostub, on avalikkuse, aga mitte ametnikkonna erahuvi.  Vajadus tõsta valitsemise tõhusust, et olulised küsimused saaksid kiiresti hallatud.  Vajadus hoida kontrolli all võimalikku korruptsiooniohtu. Kontrolli vormid:  Sisemine ehk ametkondlik – juriidiline (seadused), psühholoogiline (eetika).  Poliitiline – seda teostavad vastavad järelvalveinstitutsioonid.  Õiguslik – peab tagama haldussuutlikus ning vältima korruptsiooni. Toimub kasutades kas kohtusüsteemi või spetsiaalset ombudsmani institutsiooni.

Ühiskond → Ühiskond
6 allalaadimist
thumbnail
48
ppt

Valitsemine ja avalik haldus

kindlustada teatud ideoloogilise suuna Valitsuse seos ametnikkonnaga 5. Seotud ametnikkonnaga (ministril on õigus määrata ametisse juhtivaid tippametnikke oma erakonna kaaslaste hulgast) 6. Ametnikkond ei vahetu iga valitsusevahetusega. Ametnike hierarhia kõrgemal astmel on kantsler, kes peab tagama ministeeriumi igapäevatöö ning kindlustama järjepidevuse ministrite vahetumisel 7. Nii on esindatud täidesaatvas võimus erakonnahuvid kui ka ametnikkonna huvid Valitsuse moodustamine sõltub 1. Kas parlament on kaheparteiline või mitmeparteiline 2. Riigipea peab arvestama peaministrikandidaadi nimetamisel ka riigi põhiseadusega, poliitiliste jõudude vahekordadega ja traditsioonidega 3. Ministrite nimetamine kujutab poliitilisi läbirääkimisi (saadikumandaadist loobuda) VALITSUSE MOODUSTAMINE 1. Peaministrikandidaadi ettekanne parlamendis tulevase valitsuse tegevusprogrammist 2

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
62 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ühiskonna õpetus: Eesti ja valitsus

parlamendis enamuse toetus. 12. Bürokraatia - ametnike võim, rangete reeglite ja hierarhia alusel toimiv juhtimiskorraldus. Bürokraatia tunnused: Bürokraatia ehk ametnikkond on kujunenud koos tööstusühiskonna ja heaoluriigiga. Ametnikkond tegelebki riigivõimu otsuste igapäevase täideviimise ehk avaliku haldusega. Bürokraatia võimu tugevdab ka selle arvukus. Bürokraatia peamine ülesanne- poliitika elluviimine. Veel on oluline ametnikkonna taastoomine, arendamine ja inimressursi juhtimine. Avalik haldus- poliitiliste otsuste igapäevane ja plaanipärane täideviimine riigi- ning omavalitsusinstitutsioonide poolt. Avalik teenus- on avalike ülesannete täitmisel üldistes huvides osutatav teenus, mis on suunatud avalike hüvede pakkumisele, avaliku ülesandega kaasneva kohustuse täitmisele või põhiõiguste, vabaduste ja huvide kaitsele. 13

Ühiskond → Ühiskond
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Seadusandliku võimu ülesehitus; Avalik haldus ja bürokraatia

3) Iseenda (st ametnikkonna) taastootmine, arendamine ja inimressursi juhtimine. Avalike teenistujate värbamine ja karjäär Ametniku koha täimine toimub peamiselt avaliku konkursi korras. Demokraatlik riik on ikka rõhutanud vajadust kontrollida ametnike võimu, põhjendades seda järgmiselt: 1) Rahvas edastab oma nõudmised saadikute vahendusel poliitikasse, kuid nende lõplik elluviimine sõltub ametnikest. On vaja jälgida, et see, mis teostub, on avalikkuse, mitte ametnikkonna erahuvi. 2) Vajadus tõsta valitsemise tõhusust , et olulised küsimused saaksid kiiresti hallatud. 3) Tuleb arvestada võimaliku korruptsiooniohuga. Kontrolli võib teostada kolmes vormis: SISEKONTROLLis põimuvad kaks aspekti: juriidiline (kas ametnik on käitunud nii, nagu seadused ette näevad) ja psühholoogiline (järelvalve ametnikukultuuri üle ­ eetikanormid ja käitumismallid).

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
265 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsemine

4. Vähemusel on õigus oma seisukohtadele jääda. 5. Huvide seisukohtade ja vaadtet paljusus ehk ühiskond peab olema pluralistlik. 6. Kõigil on võimalus oma seisukohti avaldada. 7. Sõltumatu kohtuvõim, mis ei sõltu ka avalikkuse tahtest. (nt. Pronksiöö korraldajad mõisteti õigeks.) · Demokraatia eeltingimused: 1. Üldine kirjaoskus ja arvestatav haridustase 2. Kodaniku ühiskond 3. Ametnikkonna sõltumatus ja asjatundlikkus · Demokraatia püsimise tingimused: 1. Poliitilised jõud ei tohi olla lepitamatus vastuolus. 2. Demokraatia enesekaitsevõime. 3. Riigi üldise välispoliitilise suuna suhtes peab olema konsensus. · Põhilised Demokraatia Vormid: 1. Otsene demokraatia (Antiikaja demokraatia, tänapäeval referendum) 2. Esindusdemokraatia (Rahvas annab mandaadi saadikule. Kes kord

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
52 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Eesti seadusandlik võim

Regionaalvalitsus on vahendajaks ning koordinaatoriks keskvõimu ja kohalike võimude vahel.Bürokraatia - ametnike võim, rangete reeglite ja hierarhia alusel toimiv juhtimiskorraldus. Bürokraatia ehk ametnikkond on kujunenud koos tööstusühiskonna ja heaoluriigiga. Ametnikkond tegelebki riigivõimu otsuste igapäevase täideviimise ehk avaliku haldusega. Bürokraatia võimu tugevdab ka selle arvukus. Bürokraatia peamiseks ülesandeks on poliitika elluviimine. Veel on oluline ametnikkonna taastoomine, arendamine ja inimressursi juhtimine. Avalik haldus- poliitiliste otsuste igapäevane ja plaanipärane täideviimine riigi- ning omavalitsusinstitutsiooni de poolt. Avalik teenus- on avalike ülesannete täitmisel üldistes huvides osutatav teenus, mis on suunatud avalike hüvede pakkumisele, avaliku ülesandega kaasneva kohustuse täitmisele või põhiõiguste, vabaduste ja huvide kaitsele.

Ühiskond → Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Ühiskond: kohtusüsteemid

alalhoidlikud c)poliitiline neutraalsus- ametnike positsioon ei tohiks sõltuda poliitilistest vaadetest( eesti kohtunik et tohi kuuluda erakonda) d)arvukus Ülesanded: a)poliitika elluviimine b)süteemi stabiliseerja ning vahekohtunik c)ametnikkonna ehk iseenda taastootmine, arendamine ja inimressursi juhtimine Järelvalve: A)kuna rahvas edastab oma nõudmisi poliitikasse, kuid nende lõplik elluviimine sõltub ametnikest, seega on vaja jälgida, et see, mis teostub on avalikkuse huvi, mitte ametnikkonna erahuvi B)Kuna on vajadus tõsya valitsemise tõhusust, et olulised küsimused saaksid kiiresti hallatud C)kuna ametnike kätte koondunud võimu ulatus on suur, siis tuleb arvestada korrputsiooniga a)Sisekontroll: juriidiline ja psühholoogiline b)Poliitiline kontroll: varaline järelevalve ja kontroll kõrgete ametikohtade täitmise protseduuri üle c)Õiguslik kontroll:kohtusüsteem või ombudsmani institutsioon

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Venemaa 19. sajandi esimesel poolel

1825. Aasta detsembrimäss Läänlased ja slavofiilid Talurahvaküsimus Impeeriumi äärealad: vallutused, autonoomia ja venestamine Küsimused Aleksander I reformid Aleksander I reformid 1801. aastal sai Venemaa uueks valitsejaks Aleksander, kes lubas Venemaad valitseda oma vanaema Katariina II seaduste ja soovide järgi. Aleksander I reformid Aastatel 18021811 korraldati ümber Venemaa riigivalitsemise süsteem. Kahjuks tõi see kaasa ametnikkonna kasvu, bürokraatliku asjaajamise vohamise ning võimu kuritarvitamise. Aleksander I reformid Aleksander I olulisemate reformide hulka kuulusid haridusreformid. Mindi üle ühtsele koolisüsteemile. Tagurluse pealetung Tagurluse pealetung Pärast Napoleoni sõjakäiku hakati Venemaa läänealadel rajama sõjaväeasundusi. Tagurluse pealetung Aleksander I viimastel valitsusaastatel valitses riiki tegelikult keisri lähim sugulane Aleksei Araktsejev

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Absolutismiajastu kokkuvõte/konspekt

Samuti eksisteeris valiaskond kes valis ametnikke parlamendi alamkotta. 3)prantsusmaal algas absolutism louis XIII ajal. ta võis üksi otsustada kõikide riigiasjade üle, ainult uusi makse ei tohtind kehtestada ilma generalstaatide nõusolekuta. seisuste esinduskogu saatis ta aga laiali. kunigas ise polnud huvitatud valitsemisest, seega tema asemel valitses riiki esimene kardinal richelieu, kes oli väga arukas valitseja. ta vahetas välja ametnikkonna. pärast teda sai võimule louis XIV kes valitses absolutismi kõrgajal.ta oli väga pillav valitseja. tema ajal arenes kunst ja kirjandus ning prantsuse keel asendas diplomaatilise ladina keele. riigile tuli kasuks merkanitlism,toodeti ja ehitati. rahvale kehtestati kõrge maksukoorem. kuningas tühistas usuvabaduse, hugenotid pidid põgenema või usku muutma. pärast absolutismiajastut oli prantsusmaa jõudnud revolutsiooni äärele.

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rooma impeeriumi lagunemine

Vallutatud alad muutsid kogu impeeriumi ebastabiilseks. Vallutatud aladest loobudes oleks Rooma riik võinud püsima jääda, kuid sellist otsust ei julgeks küll ükski valitseja langetada. Tundub, et Rooma riigi langus oli paratamatu, seda poleks olnud võimalik ära hoida. Varem või hiljem oleks see ikka juhtunud. Riigi-ja ühiskonnakorraldus hilises Rooma keisririigis oli hoopis teistsugune ku varem. Keisrivõimust oil saanud absoluutne monarhai, mis teostas end ametnikkonna abil. Senine kodanike küllaltki suur sõltumatus oma tegevuses ja võrdsus seaduse ees asendus jäigalt seisusliku ühiskonnakorraga. Kõik see viiski Rooma lagunemiseni.

Ajalugu → Ajalugu
157 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Belgia Kuningriigi majanduse analüüs

karjamaadel. Tähtsaim maavara on kivisüsi. Belgia on jagatud kolmeks regiooniks (Flandria, Brüssel-pealinn ja Valloonia) ja kolmeks keelekogukonnaks (prantsuse, hollandi ja saksa). Kokku elab Belgias 10,750 miljonit elanikku. Elanikond kasvab pidevalt. Ta on Euroopa tihedamini asustatud riike. Kuna linnades elab 97% elanikest, võib järeldada, et põhiline osa elanikkonnast on hõivatud tööstuses. Väga palju tööd annab belglastele ka EL-i juhtorganite paiknemine Belgias. EL-i ametnikkonna teenindamiseks vajatakse paljude kohalike teeneid. Valloonia ehk prantsuse piirkond on majanduslikult vähemarenenud. See võib põhjustada mõningaid sotsiaalseid probleeme prantsuskeelse elanikkonna hulgas. Majanduslikult edukam on flaami piirkond. Kuigi pealinn on Brüssel, peetakse oluliseks majanduskeskkuseks sadamalinna Antwerpenit. Antwerpen on säilitanud Flandrias majanduskeskuse rolli peamiselt tänu sadamale.

Geograafia → Geograafia
28 allalaadimist
thumbnail
1
doc

POLIITILISED IDEOLOOGIAD

Inimese vabaduse rakendamise üks tingimusi on võimalikult ,,vähe" riiki. Samas ei tähenda see riigi täielikku puudumist. Riik peab olema tagamaks korda ja kontrollimaks kokkulepete -- seaduste - täitmist. Kaasaegne liberalism rõhutab riigikorralduse küsimustes: ­ Riigi keskvõimu detsentraliseerimist ja kohaliku omavalitsuse tugevdamist ­ Religiooni ja riigi lahutamist (sest religioon on iga inimese eraasi) ­ Riigi ja ametnikkonna volituste piiramine ja kontrollimine ­ Tugev kodanikuühiskond, kes seisab oma õiguste ja vabaduste kaitsmise eest ­ Vabaturumajanduslike põhimõtete rakendamine ­ majandussüsteem peab olema maksimaalselt vaba riigi piiravatest tingimustest ­ Sotsiaalhoolekanne peaks olema piiratud, sest olulisem on tagada riigis inimestele õiguslikult võrdsed võimalused KONSERVATISM

Politoloogia → Riik ja valitsemine
38 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Venemaa ja Eesti alad 18. ja 19. sajandil

a ­ Liivimaa kubermangus Valgustatud keisrinna, soovis ellu viia talurahva reform: vallasvara, esinduskogu idee, muuta talupoegade koormistele piirid, õigus mõisnik elu. kohtusse kaevata. Suutis laiendada Venemaa piire: Türgilt vallutas Musta mere põhjaranniku, sai suure osa Poolast. Venemaa 19.sajandil Eesti alad 19.sajandil Aleksander I (valitses 1801-1825): Valdav osa elanikkonnast elas maal, Valitsemisreform: ametnikkonna kasv, linnades enamuses saksakeelne bürokraatlik asjaajamine, võimu elanikkond. kuritarvitamine. Kindralkuberner , Talurahvareform: piirata seadustega kubermanguvalitsused talup. ja mõisnike suhteid. Haridusreform: ühtne koolisüsteem, viis 1802-taasavati Tartu Ülikool. õpperingkonda- eesotsas ülikool, neli Kasvab kohalik haritlaskond.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Ühiskonnaõpetus

4) · Valitsusele kuulub täidesaatev riigivõim · Peaminister ­ kõige tähtsam valitsuse liige. Esindab valitsust ja juhib selle tegevust · Minister juhib ministeeriumi sisulist tööd ja esindab Eestit oma valdkonnas Euroopa Liidu Nõukogus o Portfellita ministrid on ilma ministeeriumita, näiteks rahvastikuminister, regionaalminister · Kantsler ­ ministeeriumi tegevjuht o Kindlustab järjepidevuse ministrite vahetumise puhul, esindab ametnikkonna huvi o Teoreetiliselt peaks ministri vahetudes ametisse jääma Valitsuse moodustamine: · Vabariigi President määrab peaministrikandidaadi, kellele teeb ülesandeks uue valitsuse moodustamise. o Kaheparteilises riigis (nt SB) nimetab riigipea kandidaadiks valimised võitnud erakonna liidri, kelle kandidatuur pannakse parlamendis hääletusele. Tulemuse kinnitab riigipea. o Mitmeparteilises riigis peab riigipea erakondadega läbirääkimisi, arvestab avalikkuse seisukohaga,

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
79 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Venemaa 19. sajandil

Venemaa 19. saj Valitseja Aleksander I (keiser 1801-1825) noor, suhtlemisaldis, vabameelne, hea hariduse ja kasvatusega. Korraldas põhjalikult ümber impeeriumi senise riigivalitsemise süsteemi. Ametnikkonna kasv, bürokraatliku asjaajamise vohamine ning võimu kuritarvitamine. Olulised olid haridusreformid. Venemaa oli valdavalt kirjaoskamatu. Haritud inimesi vajati aga üha rohkem. Mindi üle ühtsele koolisüsteemile. Venemaa jagati viieks õpperingkonnaks, igaühe eesotsas ülikool. Kehtestati neli koolitüüpi: ülikool, gümnaasium, kreiskool, kihelkonnakool. Aadlike jaoks asutati lütseume. 1820. aastatel pääses aga võimule tagurlus. Venemaa läänealadel Ukrainas ja Novgorodimaal hakati ulatuslikult rajama sõjaväeasundusi, kus väeteenistus ühendati põlluharimisega. Riigitalupoegade külasi muudeti sõjaväeasundusteks, nii lootis tsaarivalitsus kergendada finantsolukorda ja leevendada rahva vihatud nekrutivärbamist. Kuid igapäevaelu rangus, ränk tö...

Ajalugu → Ajalugu
90 allalaadimist
thumbnail
2
txt

NSVLiit oli parteiline diktaktuur - tõestus

hiskonnas: lubatud oli ainult ks partei - K(b)P (levenemaaline Kommunistlik (bolevike) Partei) / hiljem NLKP. Ebasoovitava elemendi (Stalini vimalike rivaalide) vljaheitmine parteist; endised revolutsionrid ja parteiveteranid misteti rahvavaenlastena sdi ja hukati. Stalini isikukultuse kujunemine seoses Stalini 50-nda snnipevaga (1929). Admisnistratiiv-brokraatliku ssteemi kujunemine, mida iseloomustasid: riigi krgemas juhtkonnas langes intellektuaalne tase ja poliitiline kultuur. vhikliku ametnikkonna kasv, kellelt nuti pimesi ustavust Stalinile ja parteile. Terrori rakendamine teatud elanikkonna gruppide suhtes: partei- ja riigitegelased krgemad sjavelased. talupojad vhemusrahvused (kditamised, eliidi hvitamine) rahvavaenlaste perekonnad repressiivaparaadi ttajad (3 puhastust) Terrori eesmrgiks oli saavutada totaalne hirmuseisund hiskonnas ning seelbi allumine parteile ja Stalinile. Vhemthtis ei olnud ka vangistatud elanikkonna kasutamine koonduslaagrites tasuta tjuna.

Ajalugu → Ajalugu
59 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Absolutistlikud riigid

(näited) a) Austria a) vastuseis individualismile b) Prantsusmaa b) jagamatu, piiramatu riigivõim c) Saksa-Rooma keisririik c) merkantilistlik majandus (lk d) Venemaa 180) e) Hispaania d) ametnikkonna kujunemine e) alaline armee, üleminek ABSOLUTISM e sõjaväelisele kohustusele absoluutne monarhia f) ainuvõim Valgustatud monarhid (näited) a) Katariina II (Venemaa) b) Friedrich II (Saksa-

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Nüüdisühiskond

1)¤Teine sektor ehk erasektor: -eraettevõtted -peamisteks tunnusteks kasumi taotlemine ja eraomandus -suhted riigiga - riigipoolsed ettekirjutused, majanduse arengu reguleerimine -ettevõtluse vormid: üksikettevõtjad(FIE), suurfirmad(AS,OÜ) ¤Avalik sektor ehk esimene sektor: -riigiasutused -seotud valitsuse rahaliste ülekannetega -avalik-õiguslikud asutused ¤Kodanikuühiskond ehk kolmas sektor: -kodanikualgatuslikud organisatsioonid(MTÜ, SA, seltsid ja asutused) -edendab valitsemist 2)Nüüdisühiskond: -3 sektorit -sektorite eristatatvus -tööstuslik kaubatootmine -rahva osalus ühiskonnaelus -vabameelsus inimsuhetes ja vaimuelus -inimõigused 3)Tööstusühiskond -tööstuslik tootmine -ratsionaalsus -ametnikkonna tugevnemine -tööaja tähtsustamine -meelelahutuse levik -muutused rahvastikus -muutused rahvastikus Postindustriaalne: -kõrgtehnoloogia kasutamine -mitmekesised väärtushinnangud -teenindussektori kasv -teadu...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
58 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Loomade käitumine

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium -Juhan Parts Põllumajandusministeerium- Helir-Valdor Seeder Rahandusministeerium - Ivari Padar Siseministeerium-Jüri Pihl Sotsiaalministeerium -Maret Maripuu Välisministeerium -Urmas Paet Minister-poliitiline figuur ,kes peab valitsuses kaitsma oma erakonna seisukohta . Kantsler-ametnike hierarhia kõrgeimal astmel , kes peab tagama ministeeriumi igapäevatöö ning kindlustama järjepidavust ministite vahetumise puhul . Peaminster - määratud ametnikkonna tööd korraldama ja presidendi otsuseid ellu viima Kaheparteiline parlamentaarne riik-riigipeale jääb vaid formaalne ülesanne kinnitada kahekordse valiku tulemusi . Mitmeparteilne parlamentaarn riik-ühelgi parlamentis esindatud erakonnal pole ülekaalukat enamust ,jääb riigipeale suurem mänguruum peaministrikandidaadi leidmisel Ministrite nimetamine-pliitiline läbirääkimine , mida juhib värske peaminister.

Bioloogia → Bioloogia
32 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Demokraatlik valitsemine

Avalik haldus - riigivõimu otsuste igapäevane täideviimine Bürokraatia ­ ametnikkond; tegeleb avaliku haldusega; kujunenud koos tööstusühiskonna ja heaoluriigiga Tõhusa bürokraatia tunnused: - ametlik asjaajamine on seotud kindlate reeglitega - igal ametikohal kehtivad ametinõuded - kogu tegevus dokumenteeritakse - ametnik on vastavalt koolitatud Bürokraatia funktsioonid: - poliitika elluviimine - süsteemi stabiliseerija - vahekohtunikuks olemine - ametnikkonna arendamine Probleemid: - korruptsioon (ametiseisundi kuritarvitamine) - altkäemaks (mittelubatud tegu raha/teene eest ametiisiku poolt) - pistis (ebaseaduslik tasu ametiisikule seadusliku teo toimepanemise eest) Eesti kohtusüsteem: Maakohtud ­ arutavad nii tsiviil kui ka kriminaalasju (Harju, Viru, Tartu, Pärnu) Halduskohtud ­ arutatakse asju, kus ühel pool on riik ja teisel pool inimene. Arutavad kaebusi ametiasutuste ja isikute vastu, haldusõigusrikkumisi (Tallinn, Tartu)

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Valitsemine ja avalik haldus

ideloogilist suunda. Enamikus Euroopa riikides määrab suuna parlamendi koosseis. Minister on seega poliitiline figuur, kes peab valitsuses kaitsma oma erakonna seisukohti. Minister võib nimetada ametisse tippametnikke ning nõunikke. Poliitika ülemäärast heitlikkust peaks vältima ametnikkond, kõrgeimal astmel on kantsler, kes peab tagama ministeeriumi igapäevatöö. Täidesaatva võimu tipptasandil on seega esindatud nii erakondade huvid kui ka ametnikkonna huvid. Selline süsteem kehtib ka Eestis. Kuidas valitsus moodustatakse? Peaminister valib riigipea, arvestades põhiseadust, poliitilisi traditsioone ja poliitiliste jõudude vahekorda Kaheparteilises parlamentaarses riigis: Suurbritannia Riigipeal vaid formaalne ülesanne kinnitada kahekordse valiku tulemus. Riigipea nimetab peaministrikandidaadiks valimised võitnud erakonna liidri. Seejärel pannakse valitsusjuhi kandidatuur hääletusele parlamendis.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
343 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Uusaeg

rahva ees · Kogu võim koondus ühe isiku kätte; ühtne riigikirik, ühest keskusest juhitud valitsus, armee, majandus · Majanduselu võeti riigi hoole alla ­ merkantilism ­ riik saab rikkaks, kui võimalikult vähe importida ja palju eksportida · Sõjaline võimsus seadis valitseja suguvõsa teistes kõrgemale. Kuj.välja alaline sõjavägi, kaasneb sõjaväekohustus · Ametnikkonna kujunemine ­ riigid tõhustasid süsteeme ; ametnikud olid pärit väikeaadlike või linnakodanike hulgast · Püüti maksma panna ühtsed ja üldised riigi huvidele vastavad põhimõtted Absolutistliku valitsemiskorraga riigid : · Prantsusmaa, Venemaa, Hispaania, Portugal, Taani, Saksa-Rooma keisririik, Rootsi, Itaalia väikelinnad Inglismaa ja Holland polnud absolutistlikud riigid kuid arenesid majanduslikult kõige kiiremini. 18.saj varises absolutism kokku.

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee Muistse Egiptuse panus maailma ajalukku

Muistse Egiptuse panus maailma ajalukku Egiptus asub Niiluse kesk - ja alamjooksul ning jaguneb Alam - ja Ülem - Egiptuseks. Muistne Egiptus jaguneb kolmeks suureks periodiks: Vana riik (u. 2650 - 2130 a. eKr), Keskmine riik (u. 1950 - 1650 a. eKr) ja Uus riik (u. 1550 - 1075 a. eKr). Vaarao - piiramatu võimuga valitseja. Tema isik ja võim olid jumalikud. Niilus - peamine ühendustee Egiptuses. Seda mööda peeti sidet ka Nuubiaga. Milline siis on muistse Egiptuse panus maailma ajalukku? Talupoegadel oli raske elu. Nad elasid tagasihoidlikes palmilehtedest katusega savionnides ning nende päevi täitis töö. Minu arvates oli neil raske elu võrreldes ülikutega, kes elasid luksuslikes kahe- või koguni kolmekorruselistes rõdude ja veerandadega maamajades ja veetsid aega külluslikel pidusöökidel. Nende ajaviidete hulka kuulus ka jahipidamine. Huvitav oli see, et talupoegadele pakkusid vaheldust iga - aastased usup...

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kas tuleviku ja hea kooselu nimel võib mineviku unustada

kannatanud sajanditepikkust inglise feodaalide rõhumist. Walter Scott on peegeldanud oma romaanides sügavuti soti rahva vabadusvõitlust, kujutades realistlikult rahva otsustavat osa selles. Ka Eesti rahvas on tundnud võõrvõimu rõhumise maitset. Vene okupatsiooni ajal kehtestati Eesti relvajõu najal püsiv totalitaarne diktatuur, mis tõi endaga kaasa natsionaliseerumise, repressioonid, üheparteisüsteemi, Eesti ametnikkonna asendamise Vene rahvusest kodanikega. Asjaajamiskeeleks sai vene keel.Okupatsiooniaastate vältel küüditati massiliselt eestlasi Siberisse, hukati ilma kohtuta, viidi läbi rahvusvaheliste konvektsioonide rikkumisi. Teise maailmasõja ajal taheti palju noori Eesti mehi Vene sõjaväkke, tihti põgenesid nad sõjaväekohustuse eest metsa varjule, kuid kui nad kätte saadi, sai tulemus olla vaid üks- hukkamine. Nii jäi Eestimaa ilma paljudest oma noortest meestest. Eesti suursaadik

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valitsemine ja avalik haldus

Nüüdisaegne poilitilise otsiustamise protsess nõuab kiiret ja asjatundlikku tegutsemist. Parlamendi protseduuri reeglid on kohmakad ja aeglased. Seepärast eelmistab nüüdisaja valitsus väikseid töörühmi ja eksperte ... 7. Bürokraatia funktsioonid Peamiseks ülesandeks on poliitika elluviimine. Ametnikus suhtlevad peamiselt kodanikega, kõrgemad ametnikud aga kujundajatega. Bürokraatial on stabiliseeija ja vahekohtuniku funktsioon. Kolmas funktsioon on iseenda ehk ametnikkonna taastootmine, arendamine ja inimressursi juhtimine. Järelvalve võimalused: On vaja jälgida et see mis teostub on tõepoolest avalikkuse mitte aga ametnikkkonna erahuvi. Teiseks järelvalge põhjuseks on vajadus tõta valitsemise tõhusust et olulised küsimused saaksid kiirest allatus. Kolmandaks tuleb arvestada võimaliku korruptsiooniõhuga. 8. Administratiivne ülesehitus Kakas riigi administratiivstruktuuri mudelit :

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Püssirohu vandenõu

2 Vahemikus 1533 ja 1540, Tudorite suguvõsast kuningas Henry VIII hõivas kontrolli Rooma Inglise kiriku üle, mis sai alguseks mitmete aastakümnete pikkuseks religioosseks pingeks. Inglise katolikud võitlesid oma koha eest ühiskonnas, mis oli domineeritud uue eraldiseisva ja kasvava Inglise protestantliku kirikuga. Henry tütar, Elizabeth I,tegi vastulöögi kasvavale usulõhele kehtestades Elizabethi religioosse kokkuleppe, mis kujutas endast iga kiriku ametnikkonna eest vastutavate ja juhtivate tunnistamist monarhi kui 1 Gunpowder Plot 2011: WWW 2 Fraser 1996:233 4 kiriku ja riigi valitsejana. Karistused keeldumise eest olid karmid; määrati trahve ja järjepidevalt seadust eiravad inimesed riskisid vangistamise ning hukkamisega. Katoliiklus muutus äärmuslikuks, kuid hoolimata ähvardustest saada hukatud jätkasid preestrid usu praktiseerimist salajamisi. 3

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

FRANGI RIIK ajalugu kontrolltöö

Absolutism- piiramatu ainuvalitsus 17-18saj. Absolutistlik monarhia- piiramatu kuningavõimuga riik.// EU riigid-Absolutistlikud (Prantsusmaa 1614 a. generaalstaadid laiali) ja Parlamentaarsed (võim kuninga käis, kuid jagas parlamendiga,inglismaa). Põhjused: keskaegne kristlik maailmapilt oli lõhenenud, hakati eitavalt suhtuma teistesse rahvustesse. Riigi tunnused: piiramatu ainuvalitsus, eesmärk saavutada riigis ühtsus, sõjaväe kohustus, tugeva ametnikkonna olemasolu// 1614-saadeti laiali Prantsusmaa generaalstaadid; kardinal Rochellei - Prantsusmaa peaminister; Louis 13- Prm kuningas,hävitas suurfeodaali võimu riigis, surus maha hugenottide võimu; Louis 14- päikesekuningas; Louis15- Pärast mind tulgu vee uputus; Louis16-ta raha riigile sisse ei toonud kui laristad. Ususõjad Prantsusmaal: 1562-1593; Põhjused:usulised erimeelsused, hugenottide ja katoliiklaste vahelised erimeelsused, hugenottide tegevus riigis oli piiratud. Olulisemad

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vana-Egiptus

ikkagi ajalooline isik. 2. Hüksoslased on sissetungijad Aasiast, kes tungisid Niiluse deltasse umbes 1650 aastal eKr. Nende osa Egiptuse ajaloos on suur, kuna nende sissetung Egiptusesse tähistab Keskmise riigi lõppu ning pärast hüksoslaste väljatõrjumist algas Uue riigi periood, millest sai Egiptuse välise võimsuse hiilgeaeg. 3. Vaarao oli kogu Egiptuse vaidlustamatu isand ning kõik toimus tema määramisel. Oma võimu teostas ta ametnikkonna abil, mille mõjukam osa ­ kõrgem ametnikkond ­ koosnes suursugustest aukandjatest. Nende seast määras vaarao maakondade asevalitsejad nomarhid, kelle ülesanneteks oli viia ellu vaarao korraldusi, koguda makse, korraldada ehitustöid ja vajadusel koguda sõjaväge. 4. Usk oli egiptlaste elus väga suurel kohal. Vaaraod peeti päikesejumala Ra ­ kõige tähtsama jumala - pojaks, kokku oli jumalaid egiptlastel lausa 740 (ja rohkem)

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Arvestus 1 kursus 1

keisri kukutamisega 476.a. 3. JUMALAD*-VAARAO-AMETNIKKOND-PREESTRID-KIRJUTAJAD-KÄSITÖÖLISED-TALUPOJAD-SÕJAVÄGI--ORJAD a) Egiptuse valitseja oli piiramatu võimuga vaarao. Teda ennast peeti jumalaks ja ta võimu jumalatest määratuks. Vaarao võimu materjaalseks kehastuseks olid püramiidid, millest suurimad rajati Vana riigi ajal. b) Selleks, et kogu elukorraldus Egiptuses toimuks vaarao tahtmist mööda, vajas vaarao ametnikkonda. Kõrgema ametnikkonna moodustasid vaarao sugulased. Nende seast mööras vaarao maakondade ehk noomide asevalitsejad ehk nomarhid, kelle ülesandeks oli viia kohapeal ellu vaarao korraldusi, koguda makse, korraldada ehitustöid ja vajadusel koguda sõjaväge. c) Preestrid. Vaarao oli riigi kõrgeim preester. Tema määras ametisse preestreid. Preesterkonnal lasus vahetu korraldav võim võim templites. d) Kõrgemad väepealikud kuulusid ka kõrgema ametnikkonna hulka

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Egiptuse usundid ja kultuur

Karol Kogger 6.A kl Egiptlaste usund ja kultuur Egiptuse riiki valitses vaarao, kes valitses arvuka ametnikkonna abil. Sundkorras aeti templeid, püramiide ja kanaleid ehitama ka talupoegi, kuid orjatööd kasutati vähe. Vana riigi pealinnaks oli Memphis, uue riigi pealinnaks sai Teeba. Vana riigi vaaraod olid Hufu (kreekapärane nimetus Cheops) ja Hafra (Chephren), kelle hauamonumentideks ehitati hiiglaslikke püramiide. Hufu valitses aastatel 2551-2528eKr ning ta jälgis isiklikult oma hauakambriks kerkiva püramiidi ehitust. Hufu poeg Hafre lasi oma püramiidi ehitada umbes 2520.aasta paiku eKr.

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajalugu KT 19. saj I pool

Inimesed: Victoria -(1837- 1901) Ta oli tasakaalukas ja arukas valitseja. Ta ei sekkunud sisepoliitilistesse pisitülidesse ega sidunud end kummagi parteiga, tõstes sel viisil monarhia autoriteeti rahva hulgas. Nikolai I - Ei kavandanud ulatuslikke reforme ega ümberkorraldusi. Oma peamise eesmärgina nägi ta kehtiva poliitilise korra säilitamist ja kindlustamist pinnapealsete ümberkorraldustega. Aleksander I - Värskelt troonile saanud valitseja oli noor, suhtlemisaldis, vabameelne, hea hariduse ja kasvatusega. Troonile asudes lubas Aleksander I valitseda riiki oma vanaema Katariina II seaduste ja südamesoovide järgi. David - Kõige järjekindlamalt klassitsistliku maalikunsti pähimõtteid järgiv prantslane. Ta osales agaralt oma aja poliitilistes sündmustes. Ta oli ka Napoleoni õuekunstnik. David oli ka osav portreemaalis. Delacroix - Üks nimekamaid romantismiaja maalikunikke . Prantslane, kelle tööd paistavad silma erksate, kontrastsete vär...

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

17. ja 18. sajand

17.-18. sajand Absolutism Prantsusmaal. Kristlus oli lõhenenud, seda asendas rahvusriigi idee; riikide vahel selgemad piirid; keelte tähtsuse tõus; valitseja ja rahva huvide rõhutamine. Tunnused: riigivõim jagamatu ja kogu võim on valitseja käes, pürgimine ühtsuse poole, üleminek linnamajanduselt juhitud rahvamajandusele, alaliste armeede loomine, ametnikkonna kujunemine (armee kasv, kindlustööd, maksud); merkantilism - püüti võimalikult palju kaupa välja vedada ja vähe sisse tuua (suured sisseveotollid, manufaktuurid, kolooniate loomine) Louis XIV - tsentraliseeritud haldusaparaadi rajamine, vaimne ühtlustamine, merkantilistlik majanduspoliitika, hugenottide õiguste kaotamine, Versailles´i lossi rajamine Suurbritannia 17. sajandil.

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Vaarao

subjektiivsel teel (riigivalitseja isiku keskselt) objektiivseid ohutegureid ära kasutades; suhteliselt lühiajaline kestvus; süsteemi hävimine kas seesmise kriisiolukorra tõttu või välisjõu survel. Amenhotep III pärandas pojale õitsva riigi. Ometi pole võimatu, et Ehnaton tunnetas erinevaid surveid, mida pidas kuningavõimule ohtlikeks: poliitilist survestatust preesterkonna poolt ja majanduslikku survestatust (ilmselt) kor- rumpeerunud ametnikkonna poolt. Reformide algataja ja läbiviija oli vaarao Ehnaton ise, asudes kahandama preestrite ja vana õukonna mõjuvõimu. Re- Mäetagused 42 117 Tarmo Kulmar formid kestsid vaid kümmekond aastat. Süsteem hävis, kuna tekkis ulatuslik vastuseis ja revolutsioon "ülalt" kukkus läbi. Kokkuvõttes vastab Ehnatoni kaasus kõigiti selle faktori tunnusjoontele. 2. Administratsioon ja haldus

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kordamine tööks

eraomandusse, töölised on küll vaba õiguslikud, kuid mitte majanduslikult. Töölisklass on väljas kogu ühiskonna eest. Vältimatu vajadus toota kasumit ja püsida konkurentsis. Max Weberi teooria- Toetas kapitalistlikku tootmisviisi. Põhimõteteks olid tööarmastus, kokkuhoidlikkus, ausus ning arvepidamise täpsus. Juhtmõtted: rikkuse kogumine, enesedistsipliin, ratsionaalsus. JÕUKUS. Valitsmea peaks üks kindel liider ja ametnikkonna mõjuvõimu tuleb piirata(plebistsitaarne demokraatia).Rahvas on aktiivne kodanikkond. 4. Heaoluühiskond- riigikorraldus, mis tungib majandusliku taastootmise ning jaotamise protsessidesse, parandamaks inimeste toimetulekuvõimalusi, kaitstes neid tururiskide eest ja leevendades elu bioloogilistest tsüklitest tingitud riske. Heaoluriik kannab ka sotsiaalseid ja majandust reguleerivaid ülesandeid. Riik sekkub aktiivselt majandusse. Tõuseb esile sotsiaalne õiglus

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Eestimaa ja Venemaa 19.saj algul

Venemaa 19. saj esimesel poolel. Aleksander I ­ Sai valitsejaks 1801. aastal. Uus keiser oli noor, haritud, kasvatatud. Aleksander mõistis hukka pärisorjuse ning püüdis seda kaotada. Kahjuks tal see ei õnnestunud, sest aadlid olid vastu. Aleksandri reformid- Korraldati põhjalikult ümber riigivalitsemisesüsteem. See tõi kaasa ametnikkonna kasvu ja võimu kuritarvitamise. Olulised olid haridusreformid. Venemaa oli kirjaoskamatu . Haritud inimesi vajati üha rohkem riigiasutustes, kaubanduses, sõjaväes. Venemaa jagati viieks õpperingkonnaks, igaühe eesotsas ülikool. 1802. a taasavati Tartu ülikool. Kehtestati neli koolitüüpi: ülikool, gümnaasium, kreiskool ja kihelkonnakool. Tagurluse pealetung- Pärast Napoleoni sõjakäiku venemaale hakkas Aleksander I liberaalne poliitika taanduma. Ukrainas ja Novgorodis hakati rajama sõjaväegesi, kus väeteenistus ühendati põlluharimisega. Sõjaväeasukate elu muutus keerulisem...

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
10
doc

"Muistne egiptus" referaat

reaalse võimu erakordsest ulatusest. Vaaraod samastati mitme jumalaga. Valitsejana oli ta eelkõige taevajumal Horos. Seetõttu kuulus pistrik Egiptuse kuningavõimu sümbolite hulka. Pärast surma sai vaaraost surnute riigi valitseja ja kohtumõistja Osiris. Riigi- ja ühiskonnakorraldus Vaarao vajas võimu teostamiseks ametnikkonda. Vaarao oli ise kõige kõrgem ametnik, kes vastutas maksude tõstmise ja kohtumõistmise eest. Kõrgema ametnikkonna seast määras ta maakondade e. noomide asevalitsejad e. nomarhid, kelle ülesandeks oli viia kohapeal ellu vaarao korraldusi, koguda makse, korraldada ehitustöid. Preesterkonnal lasus vahetu korraldav võim templites. Kõrgema ametnikkonna hulka kuulusid kõrgemad väepealikud. Kirjutajad olid keskmise ja alama astme ametnikud, kes kontrollisid töötajate tegevust ning märkisid üksikasjalikult ülesse kohustused ja fikseerisid ülesannete täitmist

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Referaat žirodiinidest

teovõimetuks. Oli vaja tugevamat võimu, Konvent otsustas luua erakorralise võimuorganina Rahvapäästekomitee. 1793 aasta kevadel zirodiinide ja jakobiinide vaheline võitlus teravnes. 15.aprillil ilmus Konventi järgmine Pariisi kommuuni delegatsioon, milles nõuti 22 zirodiini saadiku konvendist kõrvaldamist. Mis ei läinud läbi. Võitlus zirodiinide ja jakobiinide vahel oli kandunud Pariisist provintsidesse. Osutus, et Lõuna-Prantsusmaal olid zirodiinid kohaliku kodanluse ja ametnikkonna seas kindlas ülekaalus, aprilli lõpus võtsid zirodiinid koos föjaanidega võimu üle Marsailles's [mahr-sei]. Konvendi komisjon kihutati minema ining hakat jälitama jakobiine, Toulonis [tuu-loh] liitusid zirodiinid rojalistidega ja panid toime kontrrevolutsioonilise pöörde. Jakobiinlik munitsipaliteet aeti minema ja jakobiinide juhid vangistati. Zirodiinid olid ammu märganud, et nende kukutamiseks valmistatakse ette ülestõusu ning nende seas ei leidunud kedagi, kes

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eesti erakonnda

2. Riigivõimu teostamine peab lähtuma eelkõige riigi ja rahva huvidest. Rahva juhid peavad olema rahvale eeskujuks nii rahva teenimisel kui ka seaduskuulekusel. 3. Rahval peab olema võimalus valida presidenti ning algatada seaduseelnõusid. 2 4. Meie eesmärgiks on optimaalse suurusega, hästimotiveeritud ning hästitasustatud ametnikkonna kujundamine. 5. Näeme vajadust riigi osaluseks nendes valdkondades, mida turg ei suuda reguleerida. 6. Eesti majanduse võimalikult kiire areng nii kvalitatiivses kui ka kvantitatiivses suunas ning toetama kodumaist tootmist. Taotleme eetiliste piirangutega avatud turumajandust. Näeme ette majandus- ja sotsiaalpoliitika koosarendamist. 7

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
103 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ajaloo mõisted, isikud. Teadus.

Mõisted: Diplomaatia-riigi välispoliitiline tegevus oma huvide kaitsel Tsartism-Liikumine, kus erinevaid tööliste ühinguid pöördusid parlamendi poole oma nõudmistega. Venestamine-venepäraseks tegema;tsaarivalitsuse poliitika riigi äärealade poliitilise autonoomia ja rahvuslike eripärade kaotamiseks eesmärgiga muuta kogu impeerium ühetaoliseks Klassitsism-antiikaja eeskujudele toetuv stiil kunstis,kirjanduses ja muusikas;rõhutab selgust,lihtsust ja reeglipärasust Romantism-kunstisuund,mida iseloomustab vaba ja julge tunnete väljendamine,loobumine klassitsismile omastest vormipiirangutest ning ainese valimine ajaloost,legendidest,saagadest ja kirjandusteostest Historitsism-peamiselt ehituskunsti suund,mis matkib ajaloolisi stiile,tekkis varauusaegsel Prantsusmaal Dekabristid-Venemaa aadlikud,kes tegid 1825.a. detsembris riigipöördekatse. Monroe doktriin-põhimõte,et Euroopa riigid ei tohi sekkuda USA siseasjadesse Missouri kompromiss-üheko...

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Ühiskonnaõpetus I

3) pidada registreid ning koostada selle baasil ette otsustamiseks vajalikku onformatsiooni.  Avalik haldus - poliitiliste otsuste igapäevane ja plaanipärane täideviimine riigi- ning omavalitsusinstitutsioonide poolt.  Avalikud teenused on kõigile kättesaadavad ja tagatud riigi poolt või avaliku halduse asutuse poolt (riigiasutused, omavalitsused). 4. Miks on vaja teostada kontrolli ametnikkonna üle, mis on korruptsioon?  Kontrolli on vaja teostada, et kontrollide, ega ükski ametnik ei kuritarvita mingil moel oma positsiooni.  Korruptsioon on ametiseisundi kuritarvitamine omakasu eesmärgil. 5. Parkinsoni seadus ja Peteri printsiip?  Parkinsoni seadus ütleb, et kui ei teostata kontrolli tehtava töö üle, siis looderdatakse ja viivitatakse töö valmis saamisega kuni antud tähtajani.

Ühiskond → Ühiskond
15 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Vana-Egiptuse ajalugu

· Uus riik (1550­1069 eKr) · Kolmas vaheperiood (1069­664 eKr) · Hilis periood (664­332 eKr) · Ptolemaiosed (332­30 eKr) · Rooma periood (30 eKr­395 pKr) Vanad egiptlased (nagu kõik vanad idamaa ühiskonnad) arvestasid aega kuningate valitsemise aja järgi. 4 tähtsamat vana-Egiptuse perioodi: 1. Vana riigi periood. Vana riiki valitsesid 3.-8. dünastia valitsejad. Riigi eesotsas oli vaarao, kes valitse arvuka ametnikkonna sabil. Ametnikkonnas olevad inimesed tegelesid vaarao korralduste elluviimisega, samuti juhtisid ehitustöid, kogusid makse ja vajadusel kutsusid kokku ka sõjaväe. Sellest perioodist pärinevad kuningate võimu ja jumalikkust kehastavad suured püramiidid, templid ja kanalid. Kujunesid välja ka tsivilisatsiooni olulisemad tunnused: rangelt hierarhiliselt korraldatud riik ja ühiskond, mis allus jumalikustatud kuninga piiramatule võimule, ning Egiptuse

Ajalugu → Ajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
30
ppt

Slide show Hiina kohta

Hiina. 1839-1842 avati Hiina eurooplastele,Hong Kong loovutati Suurbritanniale. 1912 sai Hiina vabariigiks. 1949 kuulutati Mao Zedongi juhtimisel välja Hiina Rahvavabariik. 1989 purustati Pekingis dem. liikumine Taevase Rahu väljakul relva jõul. 1997 tagastati Hiinale Hong Kong. Hiina lipp Hiina vapp Valitsemine Hiina keiser oli piiramatu võimuga valitseja, kogu riigi ülempreester ja kõrgeim seadusandja. Valitsemine jäi rohkearvulise õpetatud ametnikkonna hooleks. Ametnikelt nõuti põhjalikku haridust. Ainult need, kes olid eksamid edukalt sooritanud, pääsesid kõrgetele ametikohtadele riigiaparaadis. Keskvalitsuse tuumiku moodustas ametnikest koosnev seadsuandliku kogu. Eri piirkondi valitsesid pealinnast määratud piirkonnakohtunikud. Elanikkond jagunes varanduse ning tegevuse järgi paljudeks ühiskondlikeks gruppideks: kaupmehed, käsitöölised, talupojad jne. Igal külal oli kohalikest meestest koosnev

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
3
docx

India ja Hiina arutlus

Selleks saatis ta pealinnast riigi eri piirkondadesse keiserlikud asevalitsejad. Lisaks käskis ta kogu maal ühtlustada nii kaalu- kui ka mõõdusüsteeme ja kirjaviisi. Tema valitsusaastatel kujunes ka Hiina müür. Lisaks suurele ja kuulekale ametnikkonnale tugines keisri võim ka hiiglaslikule armeele, mida kasutati ka Hiina müüri ehitamiseks. 3. Valitsemine oli rohkearvuliste õpetatud ametnikkonna hoole all. Ametnikelt nõuti põhjalikku haridust. Keiserliku keskvalitsuse tuumiku moodustas kõige ülemistest ja usaldusväärsematest ametnikest koosnev seadusandlik kogu. Eri piirkondi valitsesid pealinnast määratud piirkonnakohtunikud, kes resideerisid müüridega kindlustatud maakonnalinnades. 4. Siiditee oli Ida-Läänesuunaline ajalooline paljude tuhandete kilomeetrite pikkune kaubateede võrk Hiinast Euroopasse

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Rooma

..Tema ümberkorraldusi jätkas keiser Constantinus Suur -kuulutas välja üldise usuvabaduse ja lasi rajada riigi idaossa uue pealinna Konstantinoopoli. ...Impeerium jagunes kaheks sisuliselt teineteisest sõltumatuks osaks-Lääne-Rooma ja Ida-Rooma riigiks. Suur rahvasteränne, keisrid kaotasid oma võimu, See sündmus märgib Lääne-Rooma ja vanaaja lõppu Kokkuvõte:Seega enne senati aktiivsel osalusel toiminud keisrivõimust oli saanud absoluutne monarhia, mis teostas end ametnikkonna abil. Linnaelu ja majandus käisid alla.Orjandus kaotas tähtsuse..kogu vanaaja vältel domineerinud polüteistlik religioon vahetus välja monoteistliku kristlusega.

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun