Tallinna 32. Keskkool
Siim Susi
11.a klass
Rahvusvaheline õpilasfirma Simple Bag
Praktilinetöö
Juhendaja : õpetaja Kati Karu
Tallinn 2011
Olen uurimistöö koostanud iseseisvalt. Kõik selle kirjutamisel kasutatud teiste
autorite tööd, põhimõttelised seisukohad, kirjanduslikest allikatest ja mujalt
pärinevad andmed on viidatud .
Taavi Tõnismäe
Töö vastab Tallinna 32. Keskkooli uurimistöödele esitatud nõuetele ja selle võib
esitada retsensendile.
Rain Arrro
3
Sisukord
SISSEJUHATUS..................................................................................................................................5
1.IDEE..................................................................................................................................................5
2.ÜLDANDMED.................................................................................................................................6
3. JUHTKOND JA PERSONAL..........................................................................................................6
4. PARTNERID .....................................................................................................................................6
5.KOOLITUSED..................................................................................................................................7
5.1.Kick- Off konverents .................................................................................................................7
5.2.Innovation camp ........................................................................................................................7
6.ÄRIPLAAN.......................................................................................................................................8
6.1.Toode.........................................................................................................................................9
6.2.Visioon.......................................................................................................................................9
6.3. Missioon .....................................................................................................................................9
6.4.Eesmärgid..................................................................................................................................9
6.5.Turundusplaan..........................................................................................................................11
6.5.1.Turu-uuring......................................................................................................................13
6.5.2. Sihtgrupp ..........................................................................................................................15
6.5.3.Konkurendid.....................................................................................................................15
6.6. SWOT -analüüs.........................................................................................................................16
6.7.Asutamisega seotud kulud.......................................................................................................17
6.8. Kasumiprognoos ......................................................................................................................18
6.9. Riskid .......................................................................................................................................18
6.10. Tegevusplaan .........................................................................................................................18
KOKKUVÕTE...................................................................................................................................19
KASUTATUD KIRJANDUS.............................................................................................................20
LISAD................................................................................................................................................21
Lisa 1..............................................................................................................................................21
Lisa 2..............................................................................................................................................22
Lisa 3..............................................................................................................................................23
4
SISSEJUHATUS
„ Kaasaegses maailmas valitseb majandus. Inflatsiooni piiramisest globaliseerumise mõistmiseni, ...
vaesuse mõõtmisest õnnelikuse mõõtmiseni, kaubanduse liberaliseerimisest saastamise piiramiseni,
sõdimisest rahu tegemiseni – majandusteadlastel ja majandusteadusel on alati koht debati keskmes
ja poliitika tegemise südamikus.“(Mathew Forstarter 2007) Tänapäeva ühiskonnas on antud teema
igati aktuaalne , sest seda esineb üle kogu maailma. Samuti on see tähtis, sest majandus on seatud
peagu igasse meie elu aspekti. Antud firma teeb eriliseks just selle äriidee unikaalsus . Teema
valimisel aitas kaasa ka muidugi isiklik huvi. Eesmärgiks on õppida planeerima ning käsitlema
firmat , mis tooks sisse kasumit. Lugejale tutvustab töö lühidalt ettevõtte planeerimist ja sellega
Nimi: PÄRLIPÜÜDJAD Kool: Kanepi Gümnaasium Aadress: Kooli 1, 63601 Kanepi Tegevusaeg: 16.11.2010 03.06.2011 Juhendaja: Õpetaja Taimi Plado 1.2. Õpilasfirma taust Õpilasfirma PÄRLIPÜÜDJAD alustas oma tegevust 2010. aasta sügisel Kanepi Gümnaasiumis, majandusõppe raames. Kanepis Gümnaasiumis on tavaks saanud, 4 et igal aastal loovad 11. klassi õpilased oma õpilasfirma. Sügis (2010) tuligi kokku nelja liikmeline õpilasfirma kooseisus Helika Aigro, Heret Adamson, Eveliina Urm ja Taavi Lukats. Firma nimeks panime Pärlipüüdjad. Nimi tuleneb meie tootest ehk siis meie valmistame pärlitest ehteid. Nime valikuga probleeme ei tekkinud, kuna kõik olid ühel meelel. Äriidee tulenes meie ühelt liikmelt, kes on pärlehete valmistamisega varemgi tegelenud. 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis
Protokollis: Ott Reppo Päevakord: 1)Õpilasfirma toote või teenuse valimine 2)Õpilasfirma tegevjuhi valimine 3)Õpilasfirma nime valimine 4)Õpilasfirma algkapitali suuruse määramine 5)Õpilasfirma põhikirja kinnitamine 1. Kuulati ära Anti Berteli ettepanek toote valimiseks. Otsustati: hakata pakkuma 3D origami tooteid 2. Õpilasfirma tegevjuhi kandidaatideks esitati Anti Bertel ja Merko Susik .Toimus salajane hääletamine. Otsustati: salajase hääletamise tulemusena sai õpilasfirma tegevjuhiks Anti Bertel. 3. Kuulati ära Merko Susiku ettepanek nime valimiseks. Merko Susik pakkus õpilasfirma nimeks ,,BRS". Otsustati: õpilasfirma nimeks sai ,,BRS". 4. Kuulati ära Anti Berteli arvestused õpilasfirma kapitali vajaliku suuruse kohta. Otsustati: õpilasfirma algkapitaliks määrata 60 eurot. 5. Loeti läbi õpilasfirma põhikiri. Otsustati: põhikiri kinnitada. Toote kirjeldus 3D origami tooted on mõeldud eelkõige dekoratiivseks kasutamiseks. Tootel on mitmeid
............................... 2 Tänapäeval üha rohkem inimesed soovivad ise luua oma ettevõtteid ning olla iseenda ülemus. Ka selle praktilise töö teostaja soovis järgi proovida olla iseenda boss, sest alati kõik räägivad, et nii on mugavam ja parem................3 Töö läbiviija valis selle teema, sest ta tahtis õppida midagi, mida varem polnud koolis käsitlenud ega uurinud ning tulevikus õpilane oli soovinud luua enda firma või minna edasi ülikooli majandust õppima seega õpilasfirma loomine oleks hea kogemus talle......................................................................3 Praktilise töö eesmärk oli saada teada, mis on õpilasfirma, kuidas seda teha ja luua üks selline ettevõte. Õpilasfirma tegemiseks moodustati neljast inimesest koosnev tiim – Elika Šaškina, Annabel Loorits, Imre Paat ja Rein Järvpõld. Lisaks firmal oli eraldi juhendaja – Urmas Persidski. Tema järelevalve all oli õpilasfirma loodud
ÄRIPLAANI STRUKTUUR 1. Kokkuvõte Kuigi kokkuvõte on äriplaani esimene osa, on soovitav selle kirjutada viimasena. Kokkuvõtte koostamisele tasub palju tähelepanu pöörata, sest see on äriplaani kõige rohkem loetud osa. Äriplaani kokkuvõttest peab saama kiire ülevaate, mida ja milliste vahenditega plaanitakse saavutada. Kokkuvõte ei tohiks olla pikem kui 1 lehekülg. Veelkord - kokkuvõttes tuleb esile tuua ainult olulisim! 2. Ettevõtte üldandmed · Ettevõtte nimi · Ettevõtte juriidiline vorm · Aadress · Telefonid · Faks · E-mail · Juhatuse liikmed · Põhikapital, st aktsiakapital/osakapital · Omanikud, nende osa kapitalist · Kontaktisik, tema telefon 3. Äriidee on mõte hakata tegelema mingi teenuse pakkumise või toote tootmisega ning teenida sellega kasumit. Äriidee võimalikud komponenendid mida antud äriplaani osas kirjeldada on: · ärivaldkond
EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND Tallinn 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS ............................................................................................................................ 3 1. KOKKUVÕTE ........................................................................................................................... 4 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED .................................................................................................. 4 3. ÄRIIDEE .................................................................................................................................... 4 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID ................................................................................. 4 4.1 Visioon ..................................................................................................................................... 4 4.2 Missioon ..................................................................
edukas see lõppkokkuvõttes on. See on ilmselge, et mängumaailm erineb reaalsusest. Kui seal on kõik nii kerge ja lihtne siis reaalsus on vastupidine. Õpilasfirma ,,SiiDii" tõi mu pilvedelt alla maa peale. Oma firmat luua on keerukas. Juba nime mõtlemine nõuab väga palju aega, rääkimata veel teistestki asjadest- tööjaotus, toote väljamõtlemine ning selle võimalikult soodne tootmine, nipid, millega kliente oma toodet ostma panna ning kõik muu veel. Olles õpilasfirma tegevdirektor ning juhtinud seda firmat juba rohkem kui pool aastat olen ma jõudnud arusaamiseni, et kõik inimesed ei sobi ettevõtjaks. Mõned õpilasfirmad on põrunud, võib-olla just selletõttu, et neil puudub ,,äriinimene". Teised firmad on osutunud veelge edukamaks, kui alguses arvata osati, võib-olla just selletõttu, et neil on olemas juht, kellel on eeldused ettevõtjaks olemisega. Meie firma tegevust ma hindan edukaks, rääkides juba rentaablusest, mis on hiiglaslik.
1.Äriplaan 1.1 ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED. Äriplaan on planeerimise protsessi tulemusel saadav kirjalik dokument. - Planeerimine on sisuliselt ettevõtte tuleviku kavandamine. Planeerides otsime vastust küsimustele: - milliseks teie firma kujuneb ja kui kiirest? - kuidas ta oma eesmärgid saavutab? - kuidas vähendada ebakindlust, juhtida riske ja kasutada ära võimalusi? Äriplaani koostamiseks on mitmeid võimalusi: 1. ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 1 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. e
1. Prognoosid äriplaanis: müügi, kasumi, rahakäibe, bilansi. 2. Äriplaani struktuur: Äriplaanil ei ole kindlalt etteantud struktuuri, kuid selle koostamisel tuleb jälgida, et äriplaan sisaldaks kõigile osapooltele (omanikud, juhtkond, projekti rahastajad) vajalikku infot. 1. Äriidee kokkuvõte - kirjeldatakse, missugust toodet või teenust on kavas hakata pakkuma ning antakse ülevaade oma senisest tegevusest; - tuuakse välja toote või teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - kirjeldatakse, mis eesmärgil ja mis vormis ettevõte on plaanis luua; - kui palju läheb vaja algkapitali ja kui suur osa sellest on ettevõtjal olemas. 3. Ettevõtte omanikud, juhtkond, personal - kirjeldatakse omanike seniseid kogemusi ja teadmisi kavandatava tegevuse valdkonnas; - antakse ülevaade juhtkonna pädevusest ja töökogemusest; - kirjeldatakse ettevõtte struktuuri; - kirjeldatakse et
Kõik kommentaarid