VALGAMAA KUTSEÕPPEKESKUS Müüja eriala Pilleriin Varik PRAKTIKAARUANNE Juhendaja: Ene Kiivit Valga 2013 SISUKORD SISUKORD ..............................................................................................2 SISSEJUHATUS ......................................................................................3 1. PRAKTIKA ETTEVÕTTE LÜHIISELOOMUSTUS..........................4 1.1. Rimi väärtused..................................................................................10 2. PRAKTIKA SISE JA PÕHIOSA..........................................................5 2.1. Praktika ülesanded .............................................................................5 2.2. Praktika põhiosa ................................................................................5 3. ENESEANALÜÜS...............................................................................7
Ettevõttest Rimi hüper- ja supermarketid kuuluvad Baltimaade juhtiva jaekaubandusettevõtte Rimi Baltic AB kaupluste hulka. Eestis on ettevõtte ärinimeks Rimi Eesti Food AS. Rimi Baltic ainuomanikuks on Rootsi ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 243 kauplust (Eestis 82, Lätis 104 ja Leedus 57), sealhulgas Eestis: - 10 hüpermarketit - 12 supermarketit - 60 odavmüügikauplust Eestis kannavad Rimi odavmüügikauplused nime Säästumarket, Lätis ja Leedus on nimeks Supernetto. . Rimi Baltic on tööandjaks rohkem kui 10 000 inimesele. Rimi Eesti Foodis töötab neist 2700. ICA AB ICA AB (Rootsi) on üks Skandinaaviamaade juhtivaid jaekaubandusettevõtteid, omades üle 2250 kaupluse Rootsis, Norras ja Baltimaades. Kontserni kuulub ICA Sverige, ICA Norge ja Rimi Baltic ning Rootsis pangandusteenuseid pakkuv ICA Banken. Ettevõtte
Reklaami analüüs Verbaalne süsteem: Lõpus öeldakse meeldiva ja kutsuva häälega RIMI hypermarket-i tunnis lause „Heade asjade algus,RIMI“. Ehk kõige odavamad ja kvaliteetsemad tooted asuvad RIMI-s. Poeg on rahuliku olemisega, see ei aja ka vaatajaid närvi. Visuaalne süsteem: Hiljem on hind punasel taustal valge värviga kirjutatud, mis vaatajatele hästi silma paistab. Liha pilt on sildist tagapool, järelikult on rõhutatud hinda. Auditoorne süsteem: Ema karjub pojale, et kas ta poes käis. Ta teeb seda kriiskaval ja nõudval hääletooni,
VALGAMAA KUTSEÕPPEKESKUS Müüja eriala Greta Eelsaar PRAKTIKAARUANNE Valga Rimi Juhendaja: Sirje Laanmäe Valga 2013 SISUKORD SISUKORD ..............................................................................................2 SISSEJUHATUS ......................................................................................3 MINU PRAKTIKA ÜLDINE ISELOOMUSTUS....................................4 OHUTUSTEHNIKA ETTEVÕTTES.......................................................5 KLIENDITEENINDUS ETTEVÕTTES..................
TALLINNA TEENINDUSKOOL Sören Sakkeus 011M Sõpruse Rimi Hüpermarket Praktikaaruanne Juhendaja:Külliki Türi TALLINN 2011 Sören Sakkeus Sõpruse Rimi Hüpermarket SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 3 1.MÜÜGITÖÖ ALUSED........................................................................................................... 4 1.1TUTVUMINE KAUPLUSEGA..........................................
Rimi liha juhtumi analüüs KONFLIKTI TUTVUSTUS · Rimi teatas, et hakkab müüma oma tootemargi alt vaid välismaist sea- ja veiseliha, tuues põhjuseks kvaliteedi ja suurema tootevaliku. · Rimi Eesti Food AS teatas, et ei ole loobunud kauplusekettides Rimi ja Säästumarket eestimaise sea- ja veiseliha müügist, vaid peab jätkuvalt läbirääkimisi Eesti lihatööstustega nende toodangu tsentraalseks sisseotsmiseks.(kõige enam loodetakse koostööle Atria ja Saaremaa lihatööstustega). · Östholm rõhutas, et Rimi lihasortimendi muudatus puudutab ainult sea- ja veiseliha toorliha, kõik muud toorlihad, st kana-, lamba- ja vasikaliha ja marinaadis sea-ja veiseliha ostetakse endiselt sisse Eesti tootjatelt.
RMK on Eesti riigimetsade majandaja Eesti on üks maailma metsarikkamaid riike metsaga on kaetud ligi pool meie maismaast ehk 2,2 miljonit hektarit. Omakorda umbes 40% Eesti metsadest kuulub riigile. Neid metsi hoiab, kasvatab ja majandab Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK). RMK tegevusvaldkonnad on: · metsahaldus · metsamajandus · puiduturustus · loodushoid ja puhkemajandus · taimla- ja seemnemajandus RMK metsanduslike ülesannete hulka kuulub riigimetsa kaitsmine ja valvamine, uue metsa istutamine ja kasvatamine, metsatööde korraldamine ning puidu müük. RMK hoiab korras metsateid ja kuivendussüsteeme ning jälgib tuleohtu riigimetsas. Loodushoiuga tegelevad inimesed RMKs teevad omalt poolt kõik, et riigimets ning RMK hoole all olevad rahvuspargid ning muud kaitsealad pakuks võimalikult mitmekesiseid puhkevõimalusi ning sealjuures ei saaks kahjustada sealne elustik. RMK rajab matkaradu, hooldab ööbimiskohti, tähistab...
Toiduaine 1kg hind kogus summa liha 84,00 110g 9,24 kala 54,50 119g 5,995 piim 12,90 0,5l 6,45 juust 105,00 30g 3,15 või 15,50 20g 0,31 õli 25,90 20g 0,518 kartulid 4,50 250g 1,125 sai 29,70 6g 0,178 leib 42,50 6g 0,225 suhkur 11,90 30g 0,357 juurviljad(porgand) 6,50 200g 1,3 puuviljad(banaan) 21,90 250g 5,475 Summa: 34,32
tootepiltide ja logode andmebaas. Kokkuvõttes on sel koduleheküljel olemas kõik info, mida peaks üks A. Le Coq i jookide tarbija teada tahtma ning kõik on kättesaadev. Lehekülje miinuseks leidsin ma, et leheküljel sai valida ainult kahte keelt inglise ja vene keelt. Kuigi nad müüvad oma toodangut ka Lätti ja Leetu. Rimi Eesti Food AS Ettevõttest Rimi hüper- ja supermarketid kuuluvad Baltimaade juhtiva jaekaubandusettevõtte Rimi Baltic AB kaupluste hulka. Eestis on ettevõtte ärinimeks Rimi Eesti Food AS. Rimi Baltic ainuomanikuks on Rootsi ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 238 kauplust (Eestis 82, Lätis 110 ja Leedus 46), sealhulgas Eestis: - 10 hüpermarketit - 13 supermarketit - 59 odavmüügikauplust Eestis kannavad Rimi odavmüügikauplused nime Säästumarket, Lätis ja Leedus on nimeks Supernetto. Rimi Baltic on tööandjaks rohkem kui 10 000 inimesele
Eetilise konflikti lahendamine Rimis käik lõppes mürgistusega http://tervis.postimees.ee/3071541/rimis-kaik-loppes-murgistusega Juhtumi kirjeldus Esmaspäeval 26.01.2015 lekkis Rocca al Mare Rimis külmainet, mille tõttu töötajad ja kliendid evakueeriti, üks naine pöördus mürgitusega haiglasse. Kaupluses käisid parajasti uuendustööd, mille käigus asendati vanad külmikud uutega. Rimi pressiesindaja K.Bats selgitas, et tööde käigus tekkis olukord kus sulgurkraan vedas alt ning õhku paiskus külmainet. K.Balts kinnitas, et tegemist on inimese tervisele ohutu ainega, ehkki see surub hingamiseks vajaliku õhu madalale ja võib tekitada ebamugavustunnet, ei ole see tema sõnul vastavalt tooteinfole ohtlik. Siiski pöördus üks klientidest hiljem Põhja-Eesti Regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonda. Bats ütles, et tal tekkisid hingamisraskused ja kõri läks paiste
Aruandlus, analüüs ja kontroll töötulemuste üle Personali töökorraldus Töötamine saalis ja vajadusel ka kassas Tööohutus ja hügieen Kaupluse hügieeninõuded olid täiesti tavapärased, igaüks, kes jättis endast prahti maha, võttis ka selle üles. Käsi pidi pesema peale tualetis käimist, enne söömist, peale nina nuuskamist. Rimis oli olemas kolm koristajat , kes koristasid saalis, laos ja töötajate puhketoas. Kõik Rimi töötajad, v.a kaupluse juhatajad, olid töö ajal kohustatud kandma töörõivaid vastavalt kehtivale korrale. Rimi poolt anti 2 logoga särki, fliisvest, fliisjakk, püksid, tööjalanõud tuli endal muretseda. Töötades pidi tingimata kindaid kandma, sest ilma kinnasteta muutusid käed kuivaks ja olid kriime täis. Kuna laos oli jahedam, siis pidi soe fliis seljas olema, sest kui kaupa tuli, olid uksed lahti ja tekkis tuuletõmbus.
TALLINNA TRANSPORDIKOOL VK1V_K ETTEVÕTTEPRAKTIKA ARUANNE Juhendaja: kutseõpetaja Tallinn 2014 Rimi 10.01.2014 10.04.2014, 8 . . , . , , . . - , , . . . , . , , . , , . - -- -- , - , . - , - . 2 ( ), . . , . (, ), , . , , , , . . . , , . . : () , .. , . . . .
ettepanekud uuesti tehastele ning alles seejärel toimub lõplik valik. Kuna toote kogused on suured ja reklaamikulud väikesed on Rainbow toodete hind siiski madalam kui teistel analoogse kvaliteediga toodetel. Ka pärast toote poodi jõudmist jätkub toote kvaliteedi kontroll ning klienditagasiside analüüs. Hetkel on Prismas müügil umbes 700 Rainbow sarja kuuluvat toodet nii toidu- kui ka tarbekauba tooterühmades. Näiteid toodetest Rimi Rimi omatoodete sarja nimeks on Rimi Food.Rimil on ligi kuussada omatoodet.Rimi Eesti Food sortimenti kuuluvad omatooted, mida turustatakse nii Rimi kaubamärgi all kui ka erinevate brändidena nagu Alpenrose, Old Farmer, Marine ja Northland. Hetkel on jaeketil ligi 205 Rimi brändi kandvat toodet ning 570 erinevate brändinimedega spetsiaalselt Rimi Baltic jaoks tellitud toodet. 2009. aasta lõpuks plaanib Rimi nende toodete koguarvu suurendada kuni 1000 tooteni.
Tartu Kutsehariduskeskus Ärindus- ja kaubandusosakond Sirli Lepik KLIENDITEENINDUSE ALUSED Uurimustöö Juhendaja Lisanna Tamm Tartu 2014 SISUKORD SISUKORD...................................................................................................... 2 1 RAKVERE GROSSITOIDUKAUBAD KAUPLUS RAJA JA RAKVERE PÕHJAKESKUSE RIMI....................................................................................... 3 1.1 Rakvere Grossitoidukaubad kauplus “Raja”...........................................3 1.2 Rakvere Põhjakeskuse Rimi...................................................................3 2 KPL. RAJA KÜLASTUS UURIMISTÖÖ AJAL......................................................5 3 PÕHJAKESKUSE RIMI KÜLASTUS UURIMISTÖÖ AJAL......................................6 4 KOKKUVÕTE....................
MAXIMA loosung -- ,,kõik on läbi mõeldud". Need sõnad on mõeldud mõtestamaks nende tegevussfääri ja kinnistama nende pidevat püüdlust muuta MAXIMA oma klientidele veelgi mugavamaks. 3.1. Maxima ajalugu Lätis ja Eestis avas Maxima oma esimesed kauplused T-Marketi kaubamärgi all 2001. aastal. Lõunanaabrite juures saavutati turuliidri positsioon juba paari aastaga. Hetkel on Maximal Lätis ligi 130 kauplust. Pärast jaekettide Kesko ja Rimi ühinemist ollakse turul 21-protsendilise turuosaga teisel kohal. 3.2. Juriidiline aadress Maxima Eesti OÜ Peterburi tee 47 11415 TALLINN E-posti aadressil [email protected] 4. AS COMARKET Comarket usub et nende äriks on klientidele parima hinna ja kvaliteedi suhtega värksete ning vajalike toidu- ja esmatarbekaupade pakkumine. Samu kaupu võivad kliendid osta ka
10. Suhkru sortiment 11. Kohvi sortiment 12. Tee sortiment 13.Pastatoodete sortiment ARVESTUS JA ARUANDLUS 14.Kliendile arve kirjutamine 15. Kliendile arve kirjutamine 16. Kauba saatedokumendid 17. Kokkuvõte 18. Kasutatud kirjandus 2 Sissejuhatus Olin praktikal Ülemiste Rimis ajavahemikul 05.01.2009- 09.03.2009. Praktikal käisin esmaspäevast reedeni kella 8.00- 13.30. Igal praktika päeval oli 5 tundi ette nähtud Rimi poolt antud ülesannete täitmiseks ja 1,5 tundi selleks, et saaksin täita kooli poolt antud praktika ülesandeid aruande koostamiseks ning 30 minutit oli einestamiseks. Seegaoli minu tööpäeva pikkuseks 8 tundi. Minu ülesandeks oli kaupade väljapanemine saalis. Töö eesmärgiks oli anda praktikandile võimalus näha ja proovida töötada oma valitud erialal. Praktika aruande koostamisel sain lisamaterjali internetist, kuid põhiliselt pidin materjali koguma Rimist.
Vala vesi ära ja kuivata kala paberrätikuga. Hoia kala marinaadis toatemp-l 30 – 40 min (või külmkapis 2 tundi). Kuivata kala, maitsesta vähese soolaga. Marinaad viska ära, see on edaspidiseks kasutu. Määri kala õliga ja grilli kas sütel või eelsoojendatud ahjus 200C juures ca 20 min mõlemalt poolt kuni kala küps. Serveeri rohelise salatiga. jäärelroog Kohupiima-küpsisekreem karamellikastmega 250 g Rimi Basicu 0,5% kohupiima 80 g Rimi Basicu suhkrut 100 ml Rimi 30% rõõska koort 50 g Rimi Basicu küpsiseid Kroket Karamell 100 g Rimi Basicu suhkrut 150 ml Rimi 30% rõõska koort Valmista karamell. Sulata pannil suhkur, kuni see muutub pruuniks ja vedelaks nagu karamell. Lisa aeglaselt rõõsk koor. Kui suhkur ei segune rõõsa koorega kohe, siis kuumuta seda segades edasi, kuni tekib ühtlane karamellimass. Jäta jahtuma. Valmista kreem. Purusta küpsised. Sega kannmikseris kohupiim rõõsa koore ja suhkruga
Konsum Veeriku Paide Konsum OG Elektra Viimsi Konsum Ülenurme Paide Maksimarket Prisma Kristine Maksimarket Tartu Paide OG Elektra Prisma Lasnamäe Lõunakeskus Peetri A ja O (Järvamaa) Prisma Mustamäe Meie pood Tartus Põltsamaa Konsum Prisma Rocca al Mare Rain Hulgi Sõbrakeskuses Põlva Konsum Prisma Sikupilli Rimi Tartu Pärnu Comarket Rimi Haabersti Selver Anne Pärnu Mai Selver Rimi Kaubahall Selver Jaamamõisa Pärnu Oja Comarket Rimi Lootsi Selver Ringtee Pärnu Port Arturi Toidukaubad Rimi Magistraali Selver Sõbra Pärnu Rimi Rimi Mustakivi Selver Veeriku Pärnu Suurejõe Selver Rimi Nurmenuku Semele ökopood Rapla Karmani Kaubamaja Rimi Põhja
.....................................................................10 2 1. Sissejuhatus Antud töö eesmärgiks oli uurida Fazeri saiaküpsetusleti hinnakujundust Tartu erinevates jaekauplustes. Kogusime andmeid 3 erinevast jaekaubandusettevõttest, kus see lett on olemas. Käesolevas uurimuses analüüsime Ringtee Selveri, Kaubamaja Toidumaailma ja Rimi Hypermarketi Fazeri saiatoodete sortimenti ning tarbijale kujundatud hindu. Töö käigus külastasime kõikide Tartus esindatavate jaekaubanduskettide poode, kuid selgus, et Fazer on esindatud neist vaid kolmes eelpool nimetatutest. 3 2. Fazer Eesti AS tutvustus Fazeri pagaritööstused (Fazer Leipomot OY) on Soome juhtiv pagaritööstusettevõte, mis kuulub 1891. aastal asutatud Fazeri kontserni.
Juhendaja: Aive Antson Tallinn 2014 Fariza Imanova Kalaletti väljapanek MK13-TE1 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1. POSTIMAJA RIMI.................................................................................................................4 3. MAKSIMARKET VAALA KESKUS....................................................................................5 2 Fariza Imanova Kalaletti väljapanek
............................................................................................................16 9. Ohtude maandamine...................................................................................................... 17 2 1. KOKKUVÕTE 1.1 Ettevõtte nimi OÜ KiirKuller 1.2 Tegevusala Tegevusalaks on pakkuda kullerteenust Rimi Eesti Food AS toodete valikust. Kullerteenuse all mõtleme kliendile kauba ostmist poest ja selle toimetamist talle kätte. Klient peab vaid internetis tegema oma soovide nimekirja ja kohale toimetamisel teenuse ja kauba eest tasuda. 1.3 Ettevõtlusvorm Osaühing 1.4 Asukoht Pärnumaa, Tammiste 41 1.5 Töötajad Personal koosneb administraatorist(dispetserist) ja kulleritest. Administraatori ülesannete
Ainuüksi Brasiilias tegeleb 3 miljardi kohvitaime harimise ja saagikoristamisega üle 5 miljoni inimese. Kõrgelthinnatavate erikohvide (specialty coffees ) müük on Ühendriikides jõudnud mitme miljardi dollari tasemele ja tõuseb märgatavalt iga aastaga. Ameerika ühendriikides tarbib 20% kohvijoojatest erikohvi. Neist 60% on naised. Eestis tarbib erikohvi 0,25% kohvijoojatest. 2. UURIMUSTÖÖKS KASUTATUD MEETODID 1. Külastasime Tartu suurimaid kauplustekette: Prisma Rimi hüpermarket Konsum Selver Maxima Säästumarket 2. Kohvi hindade uurimisel vaatlesime 400 500 grammiseid kohvipakke. 3. Koostasime tabeli (Tabel 1) kogutud info põhjal. Tabel 1 Kohvisortide hinnad Säästu- Nr. Sort Maxima Selver market Rimi Konsum Prisma 1. Jakobs Krönung 5,39 6,89 5,39 5,39 6,79 5,29 2
Nüüd, aastaid hiljem, 9. mai paiku, toimub see sama. Kahju küll, aga mitmed meediakanalid ja väljaanded muudavad integratsiooni edendajate töö üsna viljatuks. Seda on näha kasvõi sellest, kuidas 9. mail mälestavad kalmistule viidud pronkssõdurit mitte enam vanad sõjaveteranid, vaid just noored. Nii nagu eestlased hindavad rahu ja vaikust omal maal, hindavad nad ka eestimait kaupa. Seda kinnitavad kõik tarbijakäitumise uuringud ning ka sündmused, mis käivitusid sellega, kui Rimi kaupluste kett kuulutas, et nemad enam eestimaist liha oma lettidel ei paku. Väga paljude tarbijate jaoks oli see kui külm duss. Suur osa neist, kes varem oma ostud just Rimi kauplustes tegid, kinnitasid nüüd, et nemad oma jalga enam sinna ei tõsta. Rimist sai kui reetur. Tänaseks on aga selles kaupluste ketis eestimaine liha tagasi. Miks? Seda vaieldamatult tänu meediale. Meedia jaoks oli see magus teema, mis väga paljudele korda läks
üks suuremaid ehituskaupluste kette (K-Rauta). Rajatud on ka teisi nii välis- kui sisekapitalil põhinevaid kaubanduskeskusi. Tallinna Kaubamaja peakonkurendiks on Stockmanni Kaubamaja. 2004. aastal sisenes jõuliselt Eesti kaubandusturule leedulaste VP Marketi kauplusekett T-Market, millest on käesolevaks ajaks välja kasvanud aktiivselt laienev Maxima kaupluste kett. 2005. aasta alguses moodustasid Kesko Food ja Rootsi ICA kontsern ühisfirma Rimi Baltic Group, Eestis Rimi Eesti Food AS.Suurkaupluste ketid on osaliselt arenenud ka väikepoodide ning turgude koomaletõmbumise arvelt, seda eriti linnades, kus paljud väikepoed on uksed pidanud sulgema selle tõttu, et ei suutnud suurkaupluste hindade ja kaubasortimendiga konkureerida. Jõudsalt on arenenud välismaised kaupluseketid: Maxima, Prisma, Rimi Eesti Food AS koos Säästumarketi ketiga. Arenevad jätkuvalt ka kodumaisel kapitalil põhinevad kaupluseketid (ETK, Selver, Comarket, OG Elektra jt.)
Uurimisülesannete lahendamiseks külastatakse viis korda üht ettevõtet ning viis korda teist ettevõtet ning külastuste ajal jälgitakse ja analüüsitakse nende ettevõtete teenindust ning teeninduskultuuri olemasolu. Teoreetilist materjali otsitakse teenindusfilosoofia loengu konspektidest ja õppejõudude koostatud materjalidest. Töö koosneb kolmest osast. Esimeses osa jaguneb kolmeks alapeatükiks, kus tuuakse välja ettevõtete külastuste ajad tabeli kujul ning Rakvere Põhjakeskuse Rimi ja Rakvere Põhjakeskuse Hesburgeri külastuste kirjeldused. Töö teine osa keskendub analüüsile ning seal antakse ka autoripoolne hinnang. Töö kolmandas osas on äratoodud ettepanekud teeninduse parandamiseks. 3 1. KAHE ETTEVÕTTE KÜLASTUSED 1.1. Külastuste ajad Külastuse kuupäev Kirjeldus Organisatsioon Kellaaeg 29.september lk 4 Rakvere Rimi 19.50-20.10 29.september lk 6 Rakvere Hesburger 20.15-20.25 30
midagi uut, mida tarbijatele pakkuda. - Asendustoodete või teenuste olemasolu turul: Erinevad söögikohad - nälga saab rahuldada ka restorani minnes, selleks ei pea minema kauplusesse. Riideid saab ka ise õmmelda või rätsepatöökojast tellida. - Otsesed konkurendid: Selveri ja Rimi- ärimudel on ehitatud põhimõtteliselt sarnaselt, aga vahe seisneb selles, et Selver on eestimaine, aga Rimi mitte, ka nende kontseptsioon on mõnevõrra erinev. Rimi rõhub rohkem kvaliteedile ja küllusele, Selver eestimaisusele. Selveri köök on positiivsema imagoga ja tooted kvaliteetsemad. Konkurents nende vahel on väga tihe, aga mõlemad ettevõtted on suutnund turul edukalt tegutseda. 4. Ärimudeli analüüs Tuumoskused: - reklaamimine - toidu valmistamine ja retseptid - poe loogiline kujundus - kaupade tundmine
Iseseisev töö Turunduskampaania analüüs Töötan AS Prisma Peremarketis ning otsustasin analüüsida ettevõtte kõige edukamat turunduskampaaniat: Hinnagarantiid. Hinnagarantii kampaania sõnum pole mitte hinna alandamine, vaid lubadus, et tootel hinda ei muudeta. Kampaania sai alguse 2011 aastal, kui lubati külmutada 40 enimostetud toote hinnad kuni aasta lõpuni. Rimi Eesti Food, Selver ning Maxima olid kõik ühisel arvamusel, et antud kampaania on klientide lollitamine ning paarikümne toote külmutamine ei anna mingit tulemust pikemas perspektiivis hinnatõusu vastu võitlemisel. Hinnagarantiid nimetati avalikult populistlikuks. Hinnagarantii turunduskampaania eesmärgiks on pidurdada Eestis toiduainete hinnatõusu. Minu arvates on see väärt üritamist. Sellise kampaaniaga saab hinnatõuse
Rajatud on ka teisi nii välis- kui ka sisekapitalil põhinevaid kaubanduskeskusi, pealinnas on traditsiooniliselt prestiižse Tallinna Kaubamaja peakonkurendiks saanud Stockmanni kaubamaja. (Kaubandus tänapäeval, s.a.) 2004. aastal sisenes jõuliselt Eesti kaubandusturule leedulaste VP Marketi kauplusekett T-Market, millest on käesolevaks ajaks välja kasvanud aktiivselt laienev Maxima kaupluste kett.2005. aasta alguses moodustasid Kesko Food ja Rootsi ICA kontsern ühisfirma Rimi Baltic Group, Eestis Rimi Eesti Food AS. (Kaubandus tänapäeval, s.a.) Suurkaupluste ketid on osaliselt arenenud ka väikepoodide ning turgude koomaletõmbumise arvelt, seda eriti linnades, kus paljud väikepoed on uksed pidanud sulgema selle tõttu, et ei suutnud suurkaupluste hindade ja kaubasortimendiga konkureerida. (Kaubandus tänapäeval, s.a.) 7 Alates 2000
Siit aga tuleb see, et inimene, kellel on pingeline vaimne seisund, stress, ei tee oma tööd hästi ja tihti teeb vigu. Kui töötaja tunneb end komfortselt, siis on tema tööviljakus ka suurem. Räägin oma loengutes tööandjatele, et investeering töötaja komforti on investeering kasumisse. (Virve Siirak) Ma analüüsisin eesti ettevõtete näiteid, kus investeering heasse töökeskkonda on toonud ettevõttele majanduslikku kasu. Juhendamine on Rimi töötajate heaolu tagamise aluseks. See on väga hea, et töötajate ohutuse ja heaolu tagamiseks on Rimi Eesti Food AS asetanud rõhu põhjalikule juhendamisele ja koolitamisele. Nagu näha, mida rohkem inimene teab, seda rohkem ta tunneb ise töökeskonna vastu huvi. Suureks plussiks on see, et nüüd on ettevõttes inimesi, kellele on töökeskkonna- korraldus põhitööks. Kõik me ju teame, et kassapidajatel on väga raske töö, 12 tundi päevast,
99 1.05 Säästumark et Rimi 0.86 0.79 1.15 0.99 1.23 0.79 1.31 Kaubamaja 0.95 0.82 1.04 1.04 1.01 0.81 1.10 Toidumaailm Anne 1.04 0.91 1.47 1.49 0.76 1.46 0.97 1.05 Kauplus Keskmiselt TOP 10 ,,Soodsaim Ostukorv"(alates odavamast kuni kallimani) 1. Tartu Prisma 6. Lõunakeskuse Maksimarket 2. Tasku Rimi 7. Tartu Kaubamaja Toidumaailm Hüpermarket 8. Anne Kauplus 3. Annelinna Maxima 9. CoMarket 4. Eedeni Konsum 10. Annemõisa Säästumarket 5. Anne Selver sest neid tooteid ei ole müügil Rohkem ei kommentaari. Kuhu oli kaup paigutatud & Kuidas? Vol.1 · Kaubahalli CoMarket: · Tartu Prisma: Toote kategooria järgi paigutatud Alkohol on eraldi box
· Mahupõhist kampaania väljapanekut tehakse väga paljudele kaupadele, sealhulgas jookidele. Selle tarbeks on ehitatud alustele n.ö. saared, kuhu peale on paigutatud tooted suures mahus. · Rimis on märgitud kampaanikaubad ning allahinnatud kaubad tavaliste valgete siltide asemel kollastega, et äratada klientides huvi. · Riiulitel kasutatakse ka hulgaliselt riiulirääkijaid · Kampaaniakaup asub sageli keset vahekäiku KOODID · Lisaks EAN koodidele on Rimi kasutusele võtnud ka SAP koodid · SAP koodid on 6-kohalised · SAP koodi on võimalik ettevõtte siseselt muuta TÄNAME KUULAMAST!
RP-17 15. kartul lahtine 16. kartul pakentatud 17. kapsas 18. banaan 19. nisujahu Veski Mati 20. WC paber ( odavaim ) Üleskirjutatud hindadest koostasin Excelis alljärgneva tabeli. Toiduainete hinnad Haapsalu poodides 13.12.18 Konsu Selv Mini Kasta odavai keskmi Toiduaine Toode m er Rimi ni m ne kallim leib Rukkipala 0,75 0,79 0,71 0,79 0,71 0,76 0,79 Must leib vormileib 0,65 0,59 0,69 0,55 0,55 0,62 0,69 leib Rehe suur 1,25 1,29 1,24 0,99 1,24 1,19 1,29 sai Rukkisepik 0,65 0,49 0,45 0,69 0,45 0,57 0,69 sai Ruks 0,77 0,89 0,75 0,78 0,75 0,80 0,89
Minimarket - lähikauplus, kus toidu-ja esmatarbekaupade osatähtsus ei ületa 2/3. Asuvad väiksemates asulates. Kiirkauplus - mugavuskauplus, müügipinda kuni 200 m2, asuvad bensiinijaamades või rahvarohketes kohtades (ingl.k. "seven eleven") 16 Rimi ja Säästumarket Rimi hüper- ja supermarketid kuuluvad Baltimaade juhtiva jaekaubandusettevõtte Rimi Baltic AB kaupluste hulka. Eestis on ettevõtte ärinimeks Rimi Eesti Food AS. Rimi Baltic ainuomanikuks on Rootsi ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Rimi Eesti Food AS, mis on Rimi Balticu tütarettevõte Eestis, opereerib hüper-, supermarketite ja hard discounteri kontseptsioone. Rimi Baltic AB omanik on ICA Baltic AB, mis kuulub Rootsi ICA Gruppi. Ettevõttele kuulub Eestis 207 kauplust. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 228 kauplust (Eestis 73, Lätis 96 ja Leedus 59), sealhulgas Eestis: - 9 hüpermarketit - 7 supermarketit
kingapood 30% -9% lihapood 25% -15% -5% Ly pood -6% Gea pood -11% Pudupood -7%Krooni Selver -10% Rimi -2% Võsu pood -20% -10% 0% lihapood 25% -9% kingapood 30% Turutare 16% Konsum 20%
jõhvikaid Sega chia-seemned ja kookospiim ühtlaseks. Lisa 5–6 dl maisihelbeid 250 g Rimi Basicu 0,5% kohupiima vaarikad, maitsesta vanilliekstraktiga ja sega kergelt 100 g hakitud šokolaadi 80 g Rimi Basicu suhkrut läbi. Lase umbes tund aega paisuda.
E-kood Lisaaine täpne nimetus Lisaaine funktsioon E202 Kaaliumsorbaat Säilitusaine Säilitusaine. Sünteetiline. Kõige efektiivsem E211 Naatriumbensonaat pärmiseente, hallituste ja bakterite vastu happelises keskkonnas E300 Askorbiinhape Antioksüdant. Sünteetiliselt valmistatud sidrunhape 3. Rimi must jäätee virsikumaitsega E- Lisaaine täpne Lisaaine funktsioon kood nimetus E330 Sidrunhape Happesuse regulaator, sekvestrant, emulgaator E331 Naatriumtsitraad Happesuse regulaator, sekvestrant, emulgaator E300 Askorbiinhape Antioksüdant. Sünteetiliselt valmistatud sidrunhape 4. AS Maag lihatööstus Rannarootsi lastevorst Lisaaine täpne
umbes üks kolmandik kogu toidust ja see läheb Briti tarbijatele maksma enam kui 13 miljardit eurot aastas.Toidu raiskamise eest on vastutavad ka supermarketid, kus enamik toitu on pakitud neljaliikmeliste perekondade jaoks, kuigi ligikaudu üks kolmandik eurooplastest elab üheliikmelises leibkonnas, ning kehvad ladustamistingimused ja toidu säilivuskuupäevade ebaselge märkimine äravisatava toidu hiigelkoguseid. Alles hiljuti jõudis Eesti meediasse uudis, et Rimi kaubanduskett viskab ära ligi 7 tonni toitu päevas. Rimi ei ole erand Toidupuuduse tagajärjed: füüsilise ja vaimse potensiaali väljaarenemise pärssimine väheneb riigi inimkapital. Tekitab tahtmatuid tülisi ja kodusõdu. Suureneb vastuvõtlikus erinevatele haigustele. Eluiga lüheneb, väheneb töövõime. Ülekaaluliste inimeste osakaal on suurenenud viimastel aastakümnetel, põhjuseks liiga suur toiduhulk, vähene füüsiline tegevus või mõlemate põhjuste koosmõju
Mari Maasikas Künka tn 186-14 19712 Tallinn Tel. 58 576 424 e-post: [email protected] Tallinna Vanalinna Mini Rimi Personalispetsilist M.Meeksale 24.11.2008 AVALDUS Palun mind vastu võtta Vanalinna Mini Rimisse, Pagariks. Lugupidamisega (allkiri) Mari Maasikas Lisad: 1)elulugu 2)koopia lõputunnistusest
Juust muu 1kg 3,81 3,69 3,70 4,21 Kõige odavam: Keefir TERE 1L hind 0,39 pood Maxima Hinnad kroonides Maksimarket Maxima Prisma Rimi Säästumarket Selver 6,90 6,50 9,60 8,90 6,90 7,20 6,50 6,50 6,50 6,50 6,50 6,50 8,90 6,10 13,50 12,40 11,20 10,90 12,50 10,90 11,90 11,90 11,40 12,50
40000 . . , . . , . : . , , , . , , , . , , , . 4 2 . , Lurde OÜ . , . , . 2.1 Lurde OÜ -, -, , . 2.2 Lurde OÜ , , , , . 2.3 : MAXIMA EESTI OÜ RIMI EESTI FOOD AS SELVER AS STATOIL FUEL & RETAIL EESTI AS LUKOIL EESTI AS 5 3 : 3.1 Lurde OÜ , . , . , , . 6 4 . 8.00 20.00 , 10.00 18.00. . , . . . , . , , . : . .
Küsimustik kommide söömise kohta Küsimustik on korraldatud Lauri Visnapuu poolt,et uurida kas inimesed teavad et kommid teevad paksuks ja et on kahjulik palju kommi süüa. 1.Kui palju te päevas sööte komme? □ 200grammi □ 500 grammi □ 1-2kilo □ 2kilo ja rohkem 2.Milliseid komme eelistate? □ Klaaskomme □ Marmelaadi □ Sokolaadi □ Kummikomme 3.Kas teie arvates on kommid liiga kallid? □ Jah □ Ei 4.Millised kommid on teie arvates kõige kahjulikumad(kalorid jne) □ Klaaskommid □ Marmelaad □ Sokolaad □ Kummikommid 5.Kas kommipakkidel võiks olla sama asi nagu pudelitega ,et kommiautomaat võtab pakke vastu? □ Jah □ Ei 6.Millistel poodidel on kõige parem kommi valik? □Selver □Säästumarket □Maxima □A ja O(alati ja otsas) □Rimi
20kr 30g 2.79kr Õli Rapsiõli 18.90kr 20g 0.37kr Virtuosso Või Saaremaa või 96.57kr 20g 1.93kr Kartul Vanaema oma - 25g - Sai Kirde sai 17.58 6g 0.10kr Leib Tallinna 20.84 6g 0.12kr peenleib Suhkur Cukrus Rimi 9.80 30g 0.29kr eritellimus Juurvili Porgand 3.20 250g 0.8kr Puuvili Banaan 17.50 200g 3.5kr 20.66kr Isik Elukutse Kalorite vajadus Summa Mina Õpilane 11600 718,96kr
TULUVOOD. • Meil on olemas algkapital. • Edasine tulu tuleb igakuiselt ettevõttest teenuse osutamise eest. VÕTMETEGEVUSED. • Kliendisuhete loomine. • Enda tegevuse reklaamimine. • Enda pidev täiendamine. VÕTMERESSURSID. • Selleks, et oma teenust kõrgel hoida peame ennast pidevalt täiendama. • Enda tegevuse ja teenuste reklaamimine. • Kaasaegsed masööri tarvikud. VÕTMEPARTNERID. • Ettevõtted kellega seome lepingud ( Coop Eesti, Selver AS, Rimi AS Food, Maxima, Prisma ). • Püsikliendid. KULUDESTRUKTUUR. • Trantsport. • Massaažitarvikud. • Msööride palgad. • Massaaži laud + tool. • Koolitused. TÄNAN TÄHELEPANU EEST !
Yleistä Suomesta Suomen virallinen Suomen tasavalta nimitys Viralliset kielet suomi ja ruotsi Hallinto Eduskunta Presidentti Sauli Niinistö Pääministeri Juha Sipilä Suomen naapurimaat Idässä Venäjään, pohjoisessa Norjaan ja lännessä Ruotsiin, Etelässä lähin maa on Viro Pintaala 338 424 km² Asukasluku Minkämaalaisia suomi, ruotsi, venäjä, viro Suomessa asuua? Pääkaupunki ja sen ...
(Tarbijakaitseamet, 2012) Eestis läbiviidud uuring näitas, et igapäevaselt joob energiajooke 7% õpilastest. Uuringu viis läbi Tervise Arengu Instituut (uuringus osales ligikaudu 1300 3.-12. klassi noort). Saadi teada, et poisid joovad rohkem energiajooke kui tüdrukud, aga kõige rohkem tarbijaid on põhikooli lõpuklassides. (Kliinik.ee, 2012) 1.7 Müük ja kättesaadavus Tarbijakaitseamet on avalikustanud arvamuse, et on hea mõte, et kauplusekett Rimi püstitas piirangu, mis keelab alla 16 aastasele inimesele energiajoogi müügi. Seda lubab ka seadus, kuid kiri selle kohta peab olema nähtaval kohal ja loetav. (Kahu, 2012) 6 1.8 Lisaenergia kättesaadavus Et energiat jätkuks kogu päevaks tuleks alustada tasakaalustatud toitumisest: kindlasti hommikuti süüa ja tarbida päevas piisavalt puu- ja juurvilju, tarbida vähemsoolaseid ja
Piimatooted (Hinnad seisuga 23.05.2012-26.05.2012) Võrdlesime 5 erinevat piimatoodete kategooriat: 1. Piimad 2. Hapukoored 3. Võid 4. Kohukesed 5. Juustud Kohad , mida võrreldi 1. Selver 2. Säästumarket (RIMI Eesti Food AS) 3. Konsum (Põlva Tarbijate Ühistu) 4. Toiduait (Põlva Tarbijate Ühistu) Piimad Selver Säästumarket Konsum Toiduait Alma piim 0,51 - 0,49 0,49 2,5 %-line Tere piim 0,50 0,48 0,52 0,52 2,5 %-line Alma täispiim 0,86 - 0,85 0,84 3,5 %-line Meieri piim 0,51 0,50 0,49 0,50 2,5 %-line Hapukoored Selver Säästumarket Konsum Toiduait Alma hapukoor 500 1,10 - 1,09 1,09 g 20%-line Meieri hapukoor 0,58 0,54 0,57 0,54 330g 20%- line Ter...
Lisaks ka faktidega tõestatud reklaame. Vastanuid mõjutavad reklaamid vähe, aga siiski on nad ära proovinud tooteid, mida on reklaamitud. Kui reklaamitakse uut saadet, siis seda ka vaadatakse. Uurimuse tulemused Reklaam peab olema tõene, naljakas ning lühike ja konkreetne. Peaks tõmbama tähelepanu ning olema pilkupüüdev ja inimest meelitav. Kõige enam on meelde jäänud reklaamid mida lastakse palju nagu näiteks pesupulbrireklaamid ja top shopi reklaamid.Kuid ka lõbusad rimi reklaamid(tudis piip) ning Tele2 reklaamid. Kõige häirivamad/ebameeldivad reklaamid on hilisõhtused ning ka need reklaamid mis on väga pikad ja igavad. Uurimustulemuste rakendamine Uurimustulemusi saab rakendada uute reklaamide tegemiseks, et toodete müüdavust suurendada. Uurimuse eetika Uurimistöös osalemine ei kahjusta kedagi. Küsimustiku täitjad on anonüümsed ja vabatahtlikud. Kasutatud allikad http://setcom. ee/tanno/info/is/teave/ained/psu/psu_alu_bachmann_re
relvi (2). 1.4 Pakiautomaatide asukohad · Tallinn/Harjumaa-Keila Selver, Laagri Maksimarket, Maardu Centrum,Tallinna Lasnamäe Prisma, Tallinna Nõmme Keskus, Tallinna Pirita Selver, Tallinna Tondi Selver, Tallinna Mustika Keskus, Tallinna Rotermanni Kvartali AatriumTallinna Merimetsa Selver, Tallinna Järve Keskus, Tallinna Haabersti Rimi, Tallinna Torupilli Selver, Tallinna Lasnamäe Centrum (RIMI), Tallinna Kristiine Keskus, Tallinna Sikupilli OnOff, Tallinna Solaris Keskus, Tallinna Rocca Al Mare Keskus, Viimsi Keskus; · Tartumaa-Elva Säästumarket, Tartu Lõunakeskus, Tartu Tasku moe- ja vabaajakeskus, Tartu Eeden, Tartu Rebase Rimi, Tartu Anne Selver, Tartu Zeppelin;
Kagukeskus on kolme- korruseline hoone, mida plaanitakse veelgi arendada. Kagukeskuse omanik Meelis Munski ütles Võrumaa Teatajale5, et Võrus ei ole veel väga palju poode, mis teistes linnades on. Kuid hoone laiendamine on kinni rahas, mida on raske muretseda, kuna majanduses on olukord praegu keeruline ja segane. Peale Kagukeskust on veel ehitatud ka teisi suuremaid poode. Näiteks on eelmisel aastal valminud Võrus Maksimarketi kõrvale RIMI supermarket ja üle eelmine aasta, 2008, avati suur ehituspood K-Rauta. Võru linnapea Kersti Kõosaar 6 ütles RIMI vajalikkuse kohta järgmist: "Olgugi, et Võru linna on tituleeritud poodide pealinnaks on iga uus ettevõte, mis loob uusi töökohti, Võrru oodatud. Kahtlemata suureneb Rimi kaubanduskeskuse tulekuga kaupade ja teenuste valik linnas ning mis peamine - linnakodanik vaid võidab sellest."
Näitusel on väljas üleriikliku uudisfoto nominendid: Aripäevas 8. septembril 2008 ilmunud Andres Kralla foto, millel on kohtusaalis oma süüd eitanud endine keskkonnaminister Villu Reiljan, advokaat Tarmo Sild ja ärimees Aivo Pärn; aripäev.ee-s 13. augustil ja äripäevas 15. augustil 2008 ilmunud Erik Prozese foto Gori linnast Tbilsi poole suunduvatest sõjapõgenikest ning Postimehes 24. oktoobril 2008 ilmunud Liis Treimanni foto riigikogulasest Mailis Repsist parlamendi istungi ajal Rimi sooduskuponge kleepimas. Lisaks võidutöödele ja nominentidele on näitusel üleval teisigi põnevaid fotosid ja äratundmist 2008. aastale tagasi vaadates. Enim jäid silma fotod pealkirjadega: Lootus III, Lootus VI ja Lootus VII, millel oli kujutadud kodutut, kellel oli oma identiteedi varjamiseks käed näole asetatud lootuses kunagi normaalsesse ellu naasta. Need kolm pilti need meeldisid mulle oma siiruse ja foto puhtuse pärast. Fotod tekitasid