Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"märkamine" - 238 õppematerjali

märkamine - mudelkäitumise jäljendamiseks peavad õpilased seda märkama ja olema huvitatud selle jäljendamisest. Meelde jätmine- on vaja kujundada seos situatsiooni märginade ja käitumisviisi vahel.
thumbnail
8
pptx

Suhtlemisraskustega laps

· Kiuslik laps · Taktitundetu laps · Ülitundlik laps · Kiusatav laps · Äkiline laps · Väike täiskasvanu · Sündinud juht · Pessimistlik laps Õppimine · Iseloomulik on oluline erinevus intellektuaalsete võimete ja potentsiaali ning tegelike saavutuste vahel. · Õpiraskused erinevates õppeainetes · Ebapiisavad põhioskused Segavad õppimist: hajutatud tähelepanu, püsimatus, ei suuda keskenduda, ärevus. Kuidas aidata last? Tugiteenused Eestis · Märkamine · ,,Kiusamisest vabaks" · ,,Imelised aastad" · Juhendmaterjalid · Õppenõustamiskeskused · Logopeed, eripedagoog · Psühholoog · Sotsiaalpedagoog Ennetuse kolmetasandiline käsitlus Välismaal · Eripedagoog, audioloog · Organisatsioonid, mis pakkuvad teraapiat kõne- ja suhtlemisprobleemidega lastele. KIRJANDUS · Integreeritud teenused laste vaimse tervise toetamiseks: ennetus, varajane märkamine ja õigeaegne abi. Kotseptsioon. Sotsiaalministeerium. 2015 https://

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
3
odp

Nõrkade õpilaste järeleaitamine

Abiõpetaja kannatlikkus Logopeed karistamise vältimine Sotsiaalpedagoog innustamine Psühholoog Abinõud: Kodu roll lahenduste leidmisel Tähelepanu suunamine lapse õpiraskustele Hingeline lähedus lapsega(eriti arenguhäirega lapse puhul) Soodsa kasvukeskkonna loomine Koostöö kooliga(osalemine koosolekutel jms) Abi koduste tööde tegemisel Psüühiliste/arenguhäirete märkamine Rahulik keskkond kodus(eriti käitumishäiretega lapse puhul)

Pedagoogika → Pedagoogika alused
28 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Botox turundus esitlus

BOTOX 10.10.2015 KAS SINA HINDAD ILU? SINU VALIK VALIK ON SINU Botox Kõik  Üks tõhus ja kiire  Kortsukreemid  Täna teed, kohe saad- kohene  Jumestuskreemid tulemus  Kreemid  Püsiv  öökreemid  Ühekordne  Päevakreemid  100% püsiv  Seerumid  Parem kui fitness  KALLIS  Odav SIHTRÜHM  Naised/mehed, kes hindavad ilu  Naised/mehed 40+  Keskmiselt jõukamad MIKS BOTIKS  Hea välimus  Enesehinnangu tõus  Kadedus (sinul on, temal pole)  Uhkus  Kiidusõnad/märkamine  Silmapaistev  Musihuuled  Pole määratud piirkonda (nägu, keha jne) REKLAAMALLIKAD  Ilumess  Ilusalongid  Arstid  Haiglad*  Kosmeetikud  Sanatooriumid  Jõusaalid  Suust-suhu reklaam  Visiitkaardid TEGEVUSKAVA  Idee  Sihtrühma valik  Omatoodangu hindamine  Reklaamneidude (ilueedi...

Majandus → Turundus
2 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Spetsiifiline arenguhäire

Spetsiifilise arenguhäire korral võivad lisaks kõnele olla kahjustunud ka teised arenguvaldkonnad (n. motoorika, kognitiivsed funktsioonid), kusjuures ükski neist ei domineeri. Nimetatud häireid põhjustavad aju erinevate osade kahjustused looteeas või sünnijärgsel perioodil. Suure allrühma moodustavad lapsed, kes on olnud pedagoogiliselt hooldamata (õpetamata) või kasvanud arengut pärssivates sotsiaalsetes oludes. Spetsiifiliste arenguhäiretega lapsi on AEV laste hulgas kõige enam. Puue avaldub psüühiliste protsesside madalamas arengutempos, mis kajastub nooremale vanusele iseloomulikus (infantiilses) käitumises. Lisaks võib neil olla madalam töövõime, raskused tegevuste planeerimisel ja läbiviimisel ning nõrgenenud tahte- ja tundeelu. Psüühilise ja füüsilise tegevuse komponendid võivad lastel olla kahjustunud ning kombineerunud väga erinevalt. Sagedamini võivad olla arengus mahajäänud:  teabe vastuvõtmine, selle ümbertöötamine ja...

Bioloogia → Bioloogia
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õpetajate päev

Õpetajate päev Nagu me kõik teame saavad suured asjad alguse väikestest. Selleks, et videos nähtud ootused muutuksid reaalsuseks on oluline vastastikune märkamine. Kaasõpilased, kas olete kunagi väljunud klassiruumist ja öelnud õpetajal: „aitäh, uute teadmiste eest?“ Ega vist! Kallis õpetajad ärgem unustage, et vahemaa Teie ja õpilaste vahel on kordi väiksem kui vahemaa Tartust Tallinna. Seega, proovigem märgata väikseid asju enda ümber. Õpetajad, kas olete teadlikud, mida drastilist tõi endaga kaasa 1960ndate esimene pool? Ei, see ei olnud Tallinna uue laululava valmimine, Tallinna

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuus suhtlemise iseärasust

tõekspidamiste, huvide ja võimete koostoimes. Iga suhtlemisstiili kasutamine on tagajärjekas erinevates situatsioonides. Suhtlemisstiilide erinevuste tunnetamine ja nende rakendamine käitumises on aluseks paindlikule suhtlemisele. Tuntud on H. W. Polsky poolt esitatud inimestevahelise suhtlemise stiili eristaminekahe tunnuse abil. Nendeks on avatus, mida hinnatakse kõrgeks või madalaks. Avatuse määrab, kuivõrd teised inimesed tunnetavad teda avatuna või suletuna. Tagasiside märkamine näitab, kuivõrd inimene võtab arvesse partnerilt saadud teavet või mõjutusi. Tagasiside võib olla kõrgeks (tugevaks) või madalaks (nõrgaks) käitumise mõjutajaks. Nende omaduste kombineerimisel saab 5 suhtlemisstiili: 1. Ennast eitav, salgav suhtlemisstiil- seda kasutavad kinnised, sissepoole suunatud inimesed. 2. Ennast kaitsev suhtlemisstiil- need inimesed püüavad rohkesti teisi hinnata, sageli kriitiliselt. Suheldes ollakse vähe avatud ja sageli egoistlik. 3

Filosoofia → Kombed
40 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Erivajadusega laps

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Erivajadustega laps Referaat Juhendaja: Tallinn 2011 Sisukord Kes on erivajadustega laps? 2 Varajane sekkumine 3 Laste arengu hindamine ja eripärade märkamine 4 Erivajadustega laste arendamise põhimõtted 5 Erivajadustega laste arengu toetamine 6 Erivajadustega laste õpetamise võimalused 7 Kasutatud kirjandus 8 Kes on erivajadustega laps? Erivajadustega lapsed on need, kes erinevad teistest eakaaslastest vaimsete, neuromuskulaarsete või kehaliste omaduste, sensoorsete või kommunikatsioonivõimete, sotsiaalse või emotsionaalse käitumise või liitpuuete poolest sedavõrd, et vajavad eripedagoogilist abi, millega luuakse

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
183 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Tähelepanu

edukamaks. · Efektiseadus:ütleb, et kui käitumisele järgneb soovitud tulemus, siis on niisuguse käitumise tõenäosus edaspidi suurem. Soovimatu tulemuse korral on muidugi vastupidi. Ene Alunurm Sotsiaalne õppimine · Sotsiaalne õppimine e. mudelõppimine tähendab õppimist eeskujude järele jäljendamise e imiteerimise kaudu. Ene Alunurm Kanada psühholoog Albert Bandura eristas nelja etappi: · Märkamine ­ käitumismudeli omandamine eeldab antud mudeli ja selle oluliste külgede tähelepanemist · Meeldejätmine ­ luuakse algul üldine ettekujutus, jälgitakse, millistest osadest see koosneb ja seejärel üritatakse need üksikud osad meelde jätta. · Taastamine e. reprodutseerimine · Motivatsioon ­ mudelit jäljendatakse tavaliselt siis kui võib eeldada, et sellega kaasneb mingisugune tasu ­ kas teiste või enesepoolne kinnitus.

Psühholoogia → Psühholoogia
49 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sotsiaaltöö, sotsiaalhoolekanne

Sotsiaalhoolekande ülesanded: -abi osutamine isikule või perekonnale toimetuleku raskuste ennetamiseks, kõrvaldamiseks ja kergendamiseks; -sotsiaalsete erivajadustega isiku turvalisusele, arengule ja ühiskonnas kohanemisele kaasaaitamine. Sotsiaaltöö (hoolekande) põhimõtted: -inimõiguste järgimine; -isiku vastutus enda ja oma perekonnaliikmete toimetuleku eest; -abi andmise kohustus, kui isiku ja perekonna võimalused toimetulekuks ei ole piisavad; -isiku ja perekonna toimetuleku soodustamine. Sotsiaaltöö eetika: on kõlblaste normide kogum, mis korraldab, sätestab, reguleerib hoolekandealast tegevust. Sotsiaaltöö meetodid: -klienditöö(hätta sattunud inimesed); -kogukonnatöö(elukeskkonnale, kus elab ka teisi); -grupitöö(nt AA); -maailmaparandamine Sotsiaaltöötaja rollid&tegevused/sotsiaalteenused: -ärakuulaja/informeerija/konsulteerija; -nõustaja; -vahendaja/suhtekorraldaja; -juhtumikorraldaja(kriminaalhooldaja); -käsutäitja; -advokaat/kl...

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö korraldus
101 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mõtlemine

otsustus - millegi jaatamine või eitamine järeldus - olemasolevatest teadmistest saadud uus teadmine MÕTLEMISE LIIGID Arutlev mõtlemine - tugineb loogilisele arutelule ja järeldamisele Intuitiivne mõtlemine - tugineb sisetundele (pigem alateadvusega seotud) Kujundlik mõtlemine - tugineb kujunditel ja skeemidel Koondmõtlemine - ühele kindlale lahendusele suunatud (paindumatu isiksus) Hargmõtlemine - mitme erineva lahenduse märkamine (paindlik isiksus) Loovmõtlemine - uue loomine, uute lähenemisnurkade leidmine

Psühholoogia → Psühholoogia
25 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Erivajadustega lapsed - probleemi olulisus tänapäeva Eestis

kehaliste omaduste, sensoorsete või kommunikatsioonivõimete, sotsiaalse või emotsionaalse käitumise või liitpuuete poolest sedavõrd, et vajavad eripedagoogilist abi, millega luuakse tingimused nende maksimaalseks arenguks (Lindgren, Suter 1994). Eesti lastest esineb kuni 20%-l arenguhäireid. Mõned neist on väikesed ja lühiajalise tähelepaneliku suunamise abil ületatavad, kui neid õigel ajal märgatakse. Varajane märkamine on aga tõsine probleem. Uuringute tulemusel on selgunud, et lapse arenguliste erivajaduste esmase märkajana on esikohal lapsevanem, seejärel lasteaia õpetaja, tunduvalt harvem perearst. Siit tulenebki esimene probleem ­ kes kannab vastutust lapse arengu eripära märkamises? Lapse arenguprobleemide märkamine ja hindamine eeldavad eakohase arengu põhjalikku tundmist. Esimest arenguetappi (0-1a.) suunab valdavalt pere,

Pedagoogika → Pedagoogika alused
278 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Inimene elu vangistuses metamorfoosi alusel

Paljud meist võivad kannatada depressiooni, sotsiaalse rahulolematuse või ängistuse käes, kuid siiski loodetakse elu paremaks muutumist ja rahulolu saavutamist. Põhilisel kohal on raha mõju inimsuhetele ning inimesed ohverdavad ennast teiste heaolu nimel. Selle tulemusena orjastatakse ennast perekonnale või töökohale ja ei märgata olulist enda ümber. Enese orjastamine võib lõppeda sellega, et sind hakatakse kohtlema, kui sissetuleku allikat. Kuid teiste märkamine enda ümber ning neile pühendamine toob ka tulevikus kasu. See, mis sa teed teistele tuleb endale tagasi. Teineteise mõistmine on oluline ning ei tasu teha kõike, mida vaid kohustusena võtad ja seda ei naudi. Vahel on jällegi kohustused ja tegemised, milleks me ennast sunnime meile tulevikus kasulikud. Suhetes üldjuhul hoolitsetakse ja tuntakse huvi teineteise vastu ainult senikaua, kuni see on hädavajalik ja kasulik iseendale.

Kirjandus → Kirjandus
23 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED

ÕPIVILUMUSTE JAGUNEVAD 6 ALARÜHMA ARVUTAMISVILUMUSTE HÄIRE SPETSIIFILISED HÄIRED LUGEMISHÄIRE Puue hõlmab põhiliste arvutamisvilumuste valdamist Lugemisvilumuse arengu häirumine Algebra, trigonomeetria, geomeetria ja Mis see on ? Nõrk õpiedukus arvutusmeetoditega seotud abstraktsete Õpivilumuste häired (ÕVH) on krooniliste Ebaregulaarne osavõtt õppetööst matemaatiliste oskuste häired ei kuulu siia. häirete heterogeenne grupp, mis avaldub Individuaalselt ...

Sotsioloogia → Sotsioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kiusamine ja tõrjutus

kokkuleppelises ignoreerimises, mille tulemusena jäetakse ta seltskonnast või teatud tegevustest meelega välja. Tõrjutus ei ole alati otseselt käitumisprobleem, kuid sellega võivad kaasneda käitumisprobleemid. Näiteks võib tõrjutu hakata tähelepanu võitmiseks ise kiusama või muutuda õpetajate ning klassikaaslaste jaoks „käitumisprobleemidega lapseks”. Lapse käitumisprobleemid aga on juba ka ümbritsejate mure. Koolis sõltub tõrjutuse märkamine ning sellega tegelemine suuresti sellest, milline on õppeasutuse õhkkond ja õpetajad. Seoses tehnika arengu ja selle kättesaadavusega on osa kiusamisest internetti kolinud. Kuna küberkiusamine ei pruugi olla nähtav kõigile, on õpetajatel keeruline küberkiusamisse otseselt sekkuda, ent teemana on võimalik nii kiusamist kui ka küberkiusamist käsitleda tundide raames nagu klassijuhatamine, arvutiõpetus, inimeseõpetus, kus tutvustataks, kuidas internetiavarustes ennast

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Pisut head leidub igas inimeses

Pisut head leidub igas inimeses Headust defineeritakse kui midagi, mis on kõlbeliselt heakskiidetav. Headus on väga suhteline mõiste, kuna seda võib iga inimene erinevalt tõlgendada. Headus on miski, mis esineb igal inimesel, kuid headuse märkamine teise inimese poolt on palju keerulisem. Ükski inimene pole sündinud siia ilma, et olla halb, kuid sellegi poolest ei pruugi headus inimeses püsida. Headus võib kaduda aastate jooksul, mil võib olla kokkupuudet mõne halvema isiksusega. Suurimaks mõjuallikaks inimesele on keskkond, kus ta on üles kasvanud. Tahes- tahtmata hakkab inimesele miski külge, muidugi võib külge hakata ka hea omadus, kuid üldjuhul nii siiski ei juhtu. Noorele avaldavad kõige suuremat mõju sõbrad

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Poliitilised ideoloogiad

skeptilism progressi suhtes ,,Kosmoselaev Maa" edasikestmine ökonatsid Rahvuslus: · rahvused inimkonna loomulik jaotus · iga rahvus unikaalne · rahvus on poliitilise legitimeerimise ja inimese vabaduse allikas · rahvused vajavad oma riiki, selle olemasolu muudab maailma harmooniliseks ja vabaks · hinnatav on lojaalsus riigi suhtes Rahvusluse ajalugu: · hõimuidentiteet ja kultuuriliste erinevuste märkamine alates vanaajast · rahvusriikide teke ja asumaade vabadusvõitlus: poliitiline rahvuslus · Fichte, Herder: kultuurirahvuslus (Eesti 20. saj. algus) Rahvus kui väärtus ja loomulik elukeskkond, maailma mitmekesisuse tagaja, väike on ilus · Mussolini, Hitler: vererahvuslus Rahvusluse mudelid: · riigirahvuslus Lääne-Euroopas uusajal (poliitiline) · keelepõhine rahvuslus Ida-Euroopas 19.-20. sajandil · asumaade poliitiline vabadusvõitlus 20

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
287 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Planeet Uraan

URAAN Uraan on seitsmes planeet Päikesest ja suuruselt kolmas (diameetri järgi). Uraan on diameetrilt suurem, kuid massilt väiksem kui Neptuun. Uraan avastati juhuse tõttu William Herschel poolt, kui ta uuris taevast teleskoobiga 13. märtsil, 1781. aastal. Algul ta arvas, et see oli komeet. Teda on tegelikult nähtud palju kordi varem, kuid ignoreeritud kui lihtsalt üht tähte (varaseim ülestähendatud märkamine oli 1690. aastal). Uraani on külastanud ainult üks kosmoselaev, Voyager 2 24. jaanuaril 1986. aastal. Suurem osa planeetidest pöörlevad telgedel, mis on peaaegu risti ekliptika tasapinnaga, aga Uraan telg on peaaegu paralleelne ekliptikaga. Voyager 2 möödumise ajal näitas Uraani lõunapoolus peaaegu täpselt vastu Päikest. Sellest tuleneb veider fakt, et Uraani polaaralad võtavad vastu rohkem energiat Päikeselt kui tema ekvatorjaalsed regioonid

Loodus → Loodusõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas mina saan olla hea kodanik?

Tänapäeva maailmas on populaarne asjade kultus. Me ei mõtle eriti tihti sellest, kuid enamus asjad, mida ostame on meile ebavajalikud ehk me ostame palju rohkem, kui suudame tarbida. Tihti võime kõigi nende asjade sees ära unustada teised inimesed enda ümber. Inimesi ei saa osta kokku poelettidelt ega pidada neid asjadeks. Hea kodanikuna peaksime märkama ning esikohale seadma inimesed ja teised elusolendid mitte asjad, mida saame poest osta, sest just inimeste nägemine ja märkamine on olulised siis, kui on vaja aidata lähedasi, võõraid või endast nõrgemaid inimesi. Samuti peaksime astuma välja ka ebaõigluse ja vägivalla eest, sest kodanik aitab hädasolijaid. Miks me viskame prügi maha? Süütu kommipaber või plastpudel laguneb seal maas tegelikult veel aastaid. Selle asemel, et jõuda järgmise prügikastini viskame me prügi aga maha. Miks me reostame vett? Miks me langetame nii palju metsa? Miks? Hea kodanikuna

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
30 allalaadimist
thumbnail
13
docx

JUHTIMISE KONTROLLTÖÖ nr 1

Kui tahta, et firmast hästi räägitakse ning sellest hea mulje teistele jääks, peaks firma olema sotsiaalselt vastutustundlik. Niimoodi saab anda edasi midagi ka ühiskonnale ning selline tegutsemine on jätkusuutlik. Sotsiaalselt vastutustundlik firma juht jääb silma kui hea tööandja. Juht peab olema avatud ja ausameelne, võtma vastutust, paindlikkus ja inimlikkus on töökeskkonna loomisel juhi puhul tähtis. Teiste inimeste märkamine peale iseenda ja ka mitte ainult töötajate märkamine, vaid ka väljaspool firmat olevate inimeste märkamine. Sotsiaalne vastutus ­ palutud sponsorluse jagamine, osalemine heategevusüritustel ja erinevates sotsiaalsetes programmides; Sotsiaalse lähenemisega juhtimine ­ organisatsiooni sotsiaalne vastutus kajastub tema missioonis, heategevusürituste korraldamises, erinevate sotsiaalsete gruppide toetamises, keskkonna parandamises. 21. Mida nimetatakse organisatsioonikultuuriks? Väärtuste, normide, hoiakute ja põhimõtete kogum, millest org

Majandus → Juhtimine
23 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õppimine ja mälu

· uue käitumisviisi rakendamine sõltub oodatavatest tagajärgedest (karistust kaasatoovaid käitumisviise püütakse pigem vältida). Seejuures piisab tagajärgede ettenägemiseks ka n-ö kaasaelavast kogemusest: nt seades end mudelisiku (eeskujuks oleva isiku) asemele, saadakse aru, mis võib sellise käitumisega kaasneda. Kanada psühholoog A. Bandura eristab sotsiaalses õppimises 4 etappi: · Märkamine ­ käitumismudeli omandamine eeldab antud mudeli ja selle oluliste külgede tähelepanemist, kusjuures kergemini märgatakse niisuguseid käitumisviise, millest ollakse huvitatud. · Meeldejätmine ­ Märkamine on kergem siis, kui see inimest köidab. Mõnda käitumisviisi tuleb teadlikult õppida. Raskemini ülevõetava käitumismudeli korral luuakse sellest algul üldine ettekujutus,

Psühholoogia → Psühholoogia
114 allalaadimist
thumbnail
4
docx

VI moodul

Tartu Ülikoool/Filsosoofia teaduskond/Kunstide osakond Pedagoogika alused, VI moodul, õppejõud Jaan Mikk Põhikooli (IX kl.) õpilase ühe tunni õppematerjal: Valguse ja varju märkamine Johannes Vermeer´i kahte maali jälgides Õppevara koostamine Monika Sepp 2011 Madalmaade maalikunstnik Johannes Vermeer on meister valguse-varju kujutamises. Tema teos ,,naine kaaluga" on üheks suurepäraseks näiteks efektsetest

Pedagoogika → Pedagoogika alused
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

\"MIS ON FILOSOOFIA?\"

jooksevad piirid, mis eraldavad nad üksteisest. Seejärel mõistab, et tema ise on see, kes registreerib objektide toimet ta märkab iseennast, subjekti. Seejärel märkab, et tema ja maailma vahelt jookseb samuti läbi piir ja see oli üldse esimene eraldusjoon ning tõmmati sündides. Alles pärast psüühika emantsipeerumist reaalsusest, pärast subjekti ja objekti lahknemist sai võimalikuks reaalsuse märkamine mitmekesisena. Seejärel mõistab, et algupäraselt on vastamisi vaid tema psüühika ja reaalsus, tema kui subjekt, reaalsus kui objekt, ei muud. Selles tõdemuses avaldub mõtte kujul eksistentsiaalne moment. Seejärel mõistab ta, et psüühika ja reaalsuse koosolu ja vastasseis on funktsionaalne, ning märkab, et leidub ka vahendav seos: taju. Kõik kokku moodustab tajukujundi, mis on rohkem või

Filosoofia → Filosoofia
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Probleemilahendus lühike kokkuvõte raamatust

Kokkuvõte peatükist Allik, J., Luuk, A., Harro, J., Häidikind, jt. raamatust 1 Psühholoogia gümnaasiumile PROBLEEMILAHENDUS (Allik lk 136141). Probleem tekib siis, kui inimesel on vastuse leidmisel või eesmärgi saavutamisel tekkinud takistused. Probleemi lahedamine on suunatud mõtlemine, kusjuures suuna annab probleem. Probleemi pole vaja hakata lahendama, kui inimene leiab vastuse mälust kiiresti. Kui ta seda ei suuda, siis tuleb probleem määratleda ja asuda lahendama. .Probleemi lahendamise etapid. 1. PROBLEEMI MÄRKAMINE: ei saa enne lahendada, kui pole märganud. Probleemi võib olla raske ära tunda! 2. PROBLEEMI MÄÄRAMINE JA ESITAMINE: probleemi täpsem määratlemine ja enda jaoks lahti mõtestamine. Mida täpsemalt määratletud, seda lihtsam on lahendada. Mida tahetakse saavutada? Mis on olemas? Mida oleks vaja ära teha, et lahendus...

Psühholoogia → Sissejuhatus psühholoogiasse...
127 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

13. Georg Wilhelm Friedrich Hegel

Vabadus ongi mõistusest tulenevate normide ja piirangute järgi toimimine. 20 13.4. Teadvuse areng Teadvuse arengu all peab Hegel silmas tegelikkuse tunnetuse arengut, mille eesmärgiks on absoluutne teadmine. Teadvuse arengule on iseloomulikud järgmised etapid: 1. Meeleline taju, mille puhul on olulisel kohal iseenda aistingud. 21 2. Enda kõrval teise teadvuse märkamine, st arusaamine sellest, et teine on ka subjekt, mitte objekt, ta on eesmärk, mitte vahend, ka tema areneb. 3. Absoluutne teadmine ­ see on hetk, mil teadvus tunneb end ära teises teadvuses ja näeb oma olemise universaalsust ning märkab, et kõik on üks tervik. 22 Absoluutne teadmine on ühtesulandumine kõiksusega ehk Absoluudiga. 23

Filosoofia → Filosoofia
75 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Psühholoogia 10. klass - Õppimine

MILLINE ON KÕIGE LIHTSAM JA LEVINUM ÕPPIMISMEHHANISM? ­ HARJUMINE (KUI TUGEV JA OOTAMATU STIIMUL KUTSUB ESILE HULGA FÜSIOLOOGILISI REAKTSIOONE E. ORIENTEERUMISREAKTSIOONI; KAOB, KUI STIIMULIL POLE INIMESE SEISUKOHAST TÄHTSUST). KUIDAS TOIMUB ÕPPIMINE KLASSIKALISE JA OPERANTSE TINGIMISE TEEL? MILLE POOLEST NEED SARNANEVAD JA MILLE POOLEST ERINEVAD? ­ KLASSIKALINE ­ ÕPITAKSE TINGIMATUTE JA TINGITUD STIIUMULITE VAHELISI SEOSEID: TINGIMATU STIIMULI KORDUVAL KOOSESINEMISEL ALGSELT NEUTRAALSE STIIMULIGA TEKIB NENDE VAHEL SEOS JA TINGITUD STIIMUL HAKKAB ESILE KUTSUMA TINGITUD REFLEKSI; OPERANTNE ­ KÄITUMINE TULENEB VAJADUSEST REAGEERIDA TEATUD KINDLAL VIISIL. OLULINE ON SAAVUTADA POSITIIVSET JA VÄLTIDA NEGATIIVSET NING SEE ON VÕIMALIK TÄNU SUUTLIKKUSELE ÕPPIDA OMA KÄITUMISE TAGAJÄRGEDEST. MILLISED ON SOTSIAALSE ÕPPIMISE ETAPID (A.BANDURA LIIGITUSE JÄRGI)? ­ MÄRKAMINE: MUDELI JA SELLE OLULISTE KÜLGEDE TÄHELEPANEMINE; KERGEMINI MÄRGATAKSE KÄIT...

Psühholoogia → Psühholoogia
27 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Infoteeninduse erinevad vormid - Näitus

Asukoht, kasutuses olevate hoonete- paikade atraktiivsus, tegevuskeskkonna vastavus tänastele nõuetele, muuseumi tegevusvaldkonna atraktiivsus jmt. Iga muuseum peab määrama konkreetsetest võimalustest ja eeldustest lähtuvalt oma tegevuseesmärgid ja sihtgrupi(d), kellele nende tegevused on suunatud. Oluline koht on heal teeninduskeelel ka näitustel: Hea teeninduskeele sõnalise suhtlemine võib väljenduda erinevalt. Kõige parem on aga kliendi kohene märkamine, tema teretamine, viisakate väljendite kasutmine, optimism, kliendiga arvestamine, soovitamised, tagasiside küsimine, lahkumisel viisakalt head päeva soovimine. Määrav on reklaam ja teavitus. Hea näide on KUMU, kes alustas turundusega enne avamist, edastades raadiouudiseid ja reklaami. KUMU`l ilmub oma ajaleht ja tekitatakse pidevalt väikseid uudiseid, mis kutsub inimesi külastama KUMU`T. Ekspositsioon (näitus), millega puutub kokku iga muuseumikülastaja, mis on sündinud hea

Informaatika → Infoteenindus
37 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Uraan

Uraani rõngad ja kuud tiirlevad ümber tema keskpaiga. Uraan on seitsmes planeet Päikesest ja suuruselt kolmas (diameetri järgi). Uraan on diameetrilt suurem, kuid massilt väiksem kui Neptuun Uraan, esimene moodsal ajal avastatud planeet, avastati juhuse tõttu William Herschel poolt, kui ta uuris taevast teleskoobiga 13. Märtsil, 1781; algul ta arvas, et see oli komeet. Teda on tegelikult nähtud palju kordi varem, kuid ignoreeritud kui lihtsalt üht tähte (varaseim ülestähendatud märkamine oli 1690 aastal, kui John Flamsteed katalogiseeris teda kui 34 Tauri). Herschel nimetas ta "Georgium Sidus" (Georgia Planeediks) oma patrooni auks, mittetuntud (Ameeriklastele) Inglise kuninga George III auks; teised kutsusid seda "Herschel". Nimi "Uraan" esitas esimesena Bode vastavalt (kooskõlas) teistele planeetide nimedele klassikalisest mütoloogiast, aga see ei tulnud tavakasutusse kuni 1850 aastani. Uraani on külastanud ainult üks kosmoselaev, Voyager 2, 24. jaanuaril 1986. aastal.

Füüsika → Füüsika
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tähelepanu, mälu, mõtlemine

iseseisvalt kasutama. *üldistamine ­ ühendatakse mõtteliselt esemed ja nähtused nende üldiste ja oluliste tunnuste alusel, nt kõik metallid juhivad elektrit. Mõtlemisvormid: 1)Mõiste: *sisu (olulised/mitteolulised tunnused), *maht (kõik esemed, mida antud mõiste sisaldab). 2)Otsustus ­ mõtlemisvorm, kus midagi jaotatakse või eitatakse, võib olla kas tõene või väär. 3)Järeldus ­ olemasolevatest teadmistest saadakse uusi teadmisi. Probleemi lahendamise etapid: *prob. märkamine ja sõnastamine. *teadaolevate mudelite otsimine. *haudumiseperiood. *probleemi läbi uurimine, võib tulla nn ,,ahhaa"-periood. *viimistlemise ja kontrollimise periood. Ajurünnak: kollektiivse mõtlemise vorm, 7-12 in, 2-3 h, piisavalt uudne prob, kõik ideed kirja, kritiseerida ei tohi. Loovisik: *hea kujutlusvõimega *leidlik *nutikas*ettevõtlik *originaalne *keskendumisvõimega *loovalt uudishimulik *avatud uuele *fantaasiarikas *mõtteseoste loomise võimega *kõrgema sisepingega Loovuse

Psühholoogia → Psühholoogia
45 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

ANDEKUS KUI ERIVAJADUS

v Koolitused-koolitusi andekatest lastest võik rohkem olla. Kui õpetajad ei ole saanud andeka lapse kohta koolitusi, siis tal pole selle kohta ka vastavaid teadmisi ning siis on väga raske ka andekate laste jaoks midagi ära teha v Testimine ja abimaterjalid koolipsühholoogidele. Koolipsühholoogidel puuduvad ametlikud ja kaasaegsete normidega psühholoogilised testid. Kuna andeka lapse identifitseerimine ei ole ka mitte mingil moel reguleeritud, siis andeka märkamine ja esile toomine on üsna keeruline. Puuduvad ka muud abimaterjalid ­ lihtsamad hindamisvahendid laste õpi- ja emotsionaalsete vajaduste hindamiseks. Kui koolipsühholoog kohtab andekat last, siis tunneb ta puudust reaalsest infost, mida selline laps vajab ning kuidas on kõige õigem teda aidata. ANDEKATE LASTE ARENDAMINE v Keskkond peab pakkuma valikuid, iseseisvust ning ClickClick icon to

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes

EKH lastele on vajalik õpetada sotsiaalseid oskusi. Peatükis on praktilised nõuanded õpetajale, kuidas tunda ära probleem ja kuidas abistada. Millist abi konkreetne EKH laps vajab, seda saab õpetaja otsustada siis, kui on lapse muret märganud, hoolikalt uurinud ning vajadusel lapsevanemate, kolleegidega või spetsialistidega nõu pidanud. Üks on kindel- suur osa abist seisneb õpetajapoolses hoolimises. Andekad. Andekate märkamine ja nende arengu toetamine on üks olulisemaid õpetaja professionaalsuse mõõdupuid. Howard Gardneri multiintelligentsuse teooria- inimese intelligentsus koosneb ühest või mitmest võimest (matemaatilis-loogiline, keeleline, ruumiline, muusikaline, kehalis-kineetiline, naturalistlik, interpersonaalne, intrapersonaalne, eksistentsialistlik). Peatükis on praktilised nõuanded õpetajale, kuidas arendada andekat tunnis.

Pedagoogika → Pedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Klientide ootused ja vajadused, Esmamulje teeninduses, Klienditeenindaja suhtlusvahendid.

*Teenuse pakkujast tulenevad mõjud: - ettevõtte imago ­ reklaam ­ avalikud suhted. Esmamulje teeninduses. *Esmamulje tekib 10-15 sek jooksul. *Esmamulje kujunemisel: - missugune on uks, sildid, koridor, tuletid. Millist lõhna on tunda? Helid kuulda? Missugused teenindajad? Teenindajate suhtlemistoskus. - missugune on hoone välisilme, välistrepp,välisuks,aknad, tööruumide sisustus, ruumi ja töölaudade korrasoleks, puhtus. - töötajate väljanägemine, kliendi kohene märkamine, tervitamine, tema poole pöördumine, näoilme, sõbralikus. SILMAD - looge silmside, naeratage, olge enesekindel, liikuge energiliselt, olge hoolitsetud välimusega, tervitus olgu siiras ja positiivne, hoia oma töökoht korras! KÕRVAD - valige väga hoolega 10 esimest sõna, kasutage laitmatut keelt, vältige parasiitsõnu, kasutage inimese nime. NINA -kasutage tagasihoidlikku parfüümi, hästi mõjub puhtuse ja värskuse lõhn, hoiduge higi ravimite alkoholi ja tubaka lõhnadest. KÄED

Majandus → Klienditeenindus
83 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Õppimine ja mälu

· uue käitumisviisi rakendamine sõltub oodatavatest tagajärgedest (karistust kaasatoovaid käitumisviise püütakse pigem vältida). Seejuures piisab tagajärgede ettenägemiseks ka n-ö kaasaelavast kogemusest: nt seades end mudelisiku (eeskujuks oleva isiku) asemele, saadakse aru, mis võib sellise käitumisega kaasneda. Kanada psühholoog A. Bandura eristab sotsiaalses õppimises 4 etappi: · Märkamine ­ käitumismudeli omandamine eeldab antud mudeli ja selle oluliste külgede tähelepanemist, kusjuures kergemini märgatakse niisuguseid käitumisviise, millest ollakse huvitatud. · Meeldejätmine ­ Märkamine on kergem siis, kui see inimest köidab. Mõnda käitumisviisi tuleb teadlikult õppida. Raskemini ülevõetava käitumismudeli korral luuakse

Psühholoogia → Psühholoogia
52 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Teeninduskeel kui teeninduskultuuri edasikandja

Nende vahel toimub suhtlemine, kas siis suuline, kirjalik või zestikuleeriv. Seda suhtlemist saab nimetada kui teeninduskeeleks. Teeninduskeel toimub iga kliendiga. Ka interneti teel saadetud e-mail, või telefoni kõne küsimaks midagi väga väikest, või lihtsalt ettevõttesse sisse astumine on juba suhtlemine klientidega.. 2. Olulisemad hea teeninduskeele tunnused. Hea teeninduskeele sõnalise suhtlemine võib väljenduda erinevalt. Kõige parem on aga kliendi kohene märkamine, tema teretamine, viisakate väljendite kasutmine, optimism, kliendiga arvestamine, soovitamised, tagasiside küsimine, lahkumisel viisakalt head päeva soovimine. Kuid ka pisikesed asjad, mida sõbrannaga rääkides tähtsaks ei pea, on kliendiga suheldes oluslised, näiteks see, kuidas oma keha hoiad, kus asuvad sul käed, milline on sinu tööriietus või kui palju ehteid, parfüümi või meiki sul teenindades tel on. Muidugi see ei ole

Turism → Turismi -ja hotelli...
420 allalaadimist
thumbnail
4
docx

TEENINDUSKEEL KUI ORGANISATSIOONI TEENINDUSKULTUURI KANDJA

peegeldub nii näos kui ka hääletoonis, mis on kliendi jaoks kutsuv. Kuna suhtlemine ei toimu alati näost-näkku, siis just hääletoon ning korrektne keelekasutus on tähtsateks omadusteks. Samuti kirjaliku teeninduskeele headeks tunnusteks on õige keeleoskus ning viisakusmaneeride kasutamine nii kirja algul, lõpus kui ka keskel. Tüüpilisemad vead Suurim kliendikeele kasutamise veaks on ükskõiksus kliendi suhtes, tema mitte märkamine või hoopis üldse mitte välja tegemine. Kui klient siseneb asutusse, siis ta ootab kohest tähelepanu, kuid olen isegi sageli kogenud, et teenindaja lihtsalt tegeleb enda asjadega ega lase end minust, kui kliendist end häirida. Teiseks suureks veaks on küsimuste esitamise ning küsimustele vastamise etiketi mitte tundmine. Teenindajad peaksid kasutama avatud küsimusi, mitte suletuid, millele saab ainult eitavalt või jaatavalt vastata

Filosoofia → Teenindusfilosoofia
178 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Ettevõtluse ja turunduse alused

17.09.2015 Aine ülesehitus 1. Sissejuhatus, mina ettevõtjana, võimaluse märkamine ja äratundmine, ettevõtlikkus Ettevõtluse ja turunduse alused I 2. Innovatsioon, ideede genereerimine, loovuse tehnikad, meeskondade moodustamine 3. Äriidee vormistamine, Osterwalderi Ott Alemaa ärimudel, turundus [email protected] 4. Äriidee rahastamine, start-upid, mentorid,

Majandus → Ettevõtluse alused
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psühholoogia: aisting, taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine

KONTROLLTÖÖ psühholoogias 25.11.2014 Teemad: aisting, taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine 1. Väliskeskkonna aistingud, liigid, kus tekkivad­ 19 punkti Väliskeskkonna aistingud tekivad väliskeskkonnast pärinevate ärritajate mõjul.   * Nägemisaisting tekib silmades. See jaguneb omakord akromaatiliseks ehk mittevärvilised värvused ja          kromaatiliseks ehk värvilisteks värvusteks.   * Kuulmisaisting tekib kõrvas. Kõrv koosneb kolmest osast: väliskõrv, sisekõrv ja keskkõrv. Sisekõrvas       asub teo kujuline osa kus paikneb Corti elund, mis on kuulmisretseptor.   * Nahaaisting tekib naha pinnal epiteelkoes, kui seda mehaaniliselt, keemiliselt, elektriliselt või termiliselt ärritada      ­ Temperatuuriaisting sõltub naha enda temperatuurist (ntks. Jahedad objektid tunduvad külmana)      ­ Puuteaisting tekib enamasti näpuotstes ja huultel   * Maitsm...

Psühholoogia → Psühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Õppimine - Referaat

Tihti õpitakse kõike oma nahal kogemata, teisi järgides. Mudeliks ei seata grupis kunagi kõige paremat ega halvemat. Mudel peaks olema lihtsalt atraktiivne. See peaks ka olema järk-järgult täiustuv, et oleks tunne, et seda on võimalik omandada. Mõjuvad ka kaudsed kinnitajad (mudelit nähtakse käitumas, mille eest too saab hüvitist ­ tahaks ka saada seda või selliseks). Kanada psühholoog A. Bandura eristab sotsiaalses õppimises 4 etappi: Märkamine ­ käitumismudeli omandamine eeldab antud mudeli ja selle oluliste külgede tähelepanemist, kusjuures kergemini märgatakse niisuguseid käitumisviise, millest ollakse huvitatud. Meeldejätmine ­ Märkamine on kergem siis, kui see inimest köidab. Mõnda käitumisviisi tuleb teadlikult õppida. Raskemini ülevõetava käitumismudeli korral luuakse sellest algul üldine ettekujutus, jälgitakse, 5

Psühholoogia → Psühholoogia
119 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Suhtlemine ja suhtlusstiilid

Suhtlemisstiil on üks inimest iseloomustavaid komplekse, mis kujuneb tema tõekspidamiste, huvide ja võimete koostoimes. Suhtlemisstiilide erinevuste tunnetamine ja nende rakendamine käitumises on aluseks paindlikule suhtlemisele. Tuntud on H. W. Polsky poolt esitatud inimestevahelise suhtlemise stiili eristamine kahe tunnuse abil. Nendeks on avatus, mida hinnatakse kõrgeks või madalaks. Avatuse määrab, kuivõrd teised inimesed tunnetavad teda avatuna või suletuna. Tagasiside märkamine näitab, kuivõrd inimene võtab arvesse partnerilt saadud teavet või mõjutusi. Tagasiside võib olla kõrgeks (tugevaks) või madalaks (nõrgaks) käitumise mõjutajaks. Haapsalu Kutsehariduskeskus Pille Soonmann rp09 Nende omaduste kombineerimisel saab 5 suhtlemisstiili: 1. Ennast eitav, salgav suhtlemisstiil - seda kasutavad kinnised, sissepoole

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
195 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Essee kommunikatsioon organistatsioonis

Tallinna Ülikool Psühholoogia Instituut KUIDAS MA RAKENDAKSIN LOETUT PRAKTILISES JUHTIMISTEGEVUSES? Essee Tallinn 2014 On iseenesest mõistetav, et iga organisatsiooni juht soovib, et organisastioon oleks edukas. Organisastiooni edukuse tingivad väga mitmed faktorid, kuid antud essees keskendun ühele faktorile – kommunikatsioonile organisatsioonis. Teadmine sellest, millist verbaalse kommunikatsiooni käitumist kasutatakse pidevalt tööl, annab meile võimaluse suunata fokusseeritumalt koolitamist ja töö tulemuslikkuse hindamist ning kommunikatsiooni planeerimise kaudu parandada organistatsiooni efektiivsust. (Keyton, J., et al. 2013) Kommunikatsioon organisatsioonis on äärmiselt oluline tagamaks töötajate rahulolu, mis omakorda parandab töötajate pühendumist ja motivatsiooni ning seega tagab ka paremad töötulemused. Kuidas saaksin mina juh...

Psühholoogia → Organisatsiooni psühholoogia
49 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Laulmine eelkoolis

Selleks jälgib õpetaja pidevalt laste muusikalist arengut individuaalselt või muusikatunnis kajamängude ja erinevate laululiste ülesannete põhjal. ( K.Kiilu Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad) Tänapäeval on hakatud mõistma, et inimese tegevust ja käitumist ei juhi niivõrd mõistus, kui pigem tunded. Aina rohkem on hakatud tähelepanu pöörama väärtuskasvatusele. Emotsionaalne andekus- teiste ja enda emotsioonide märkamine, tunnete teadvustamine ning nende juhtimine. Lapse emotsionaalses arengus on väga tähtsal kohal eneseteadvus ja enesehinnang. Kindlasti üks viise, kuidas arendada emotsionaalset intelligentsust, on teha seda muusika kaudu – õppida tundma oma emotsioone ning neile keskendumise oskust. (õpetajateleht 2013.dets) Laululine tegevus avaldab soodsat mõju lapse verbalsele arengule, rikastab sõnavara, kujundab elukogemustest lähtuvaid pädevusi ja arendab kõneoskust

Pedagoogika → Pedagoogika
3 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õpetaja õpilase mina-pildi kujundajana

Oskan äelda endal eisiksuseomadusi. Miks on enesehinnang tähtis? Pos üldist enesehinnangut seostatakse nt in pos tunnetega ,suurema rahuloluga, madalama ärevustasemega ja vähem esineva lootusetusega. Harvem esinevate depressionni sümptomitega. Üldist neg eneseh seostatakse kiusamine, kuritegevuse, neurooside ja teiste antisots käit liikudega. Eneseh tõstmise võimalused: 1. eneseparandamine oskuste läbi võimete, oskuste, eneseregulatiooni 2. eneseväärtustamine – pos seose märkamine oma mina ja pos emo vahel 3 kompenseerimine – tähelepanu teistele valdk või oskustele, kus tegevus on olnud edukas ja seotud pos emoga. Enesehinnang võimaldab in kohaneda kk varieerides oma läitumist Motiveerib väärtustatud valdkondadega rtegelemist Eneseh muutumine kaitseb nn psüühilise valu eest ja jagab motivatsiooni konlreetses olukorras. Spetsiifiline eneseh seostub in käitumise ja selle tulemusega Üld, spetsiif ja käitumine eneseväärt tagasiside

Pedagoogika → Pedagoogiline suhtlemine
33 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Stress

Kui probleem hinnatakse lahendatavaks ja vastus teisele küsimusele on negatiivne, tuleks keskenduda kolmandale küsimusele ja luua konkreetne plaan probleemi lahendamiseks (mis on need konkreetsed sammud, mida peaksin tegema eesmärgile jõudmiseks?).4) Lahenduse täideviimine ja hindamine Väljavalitud lahendusvariandi rakendamine tegelikus elus koostatud tegevusplaani alusel. Enesejälgimine ­ lahendusvariandi rakendamise tulemusena toimunud käitumise ja emotsioonide märkamine enese juures. Mis muutus minu enesetundes ja käitumises pärast lahendusvariandi rakendamist Hindamine ­ kas see, mis lahendusvariandi rakendamise tagajärjel toimus on kooskõlas algselt püstitatud eesmärgiga? Kas probleem lahenes? Kas emotsionaalne enesetunne paranes? Kas kulutatud aeg ja pingutused on tulemust väärt? Enese tunnustamine ­ kui tulemus on kooskõlas püstitatud eesmärgiga ja vastab ootustele, siis tuleks ennast tunnustada nähtud vaeva ja tehtud pingutuste eest

Inimeseõpetus → Inimese füsioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Referaat teemal ''Kuidas hoida suhet värskena''

Hoia eemale ,,samast vanast asjast" ja otsi uut ja erilist, et oma suhtesse värskust tuua. Aju kohaneb rutiiniga. Kui sa kordad ühte ja sama liigutust palju kordi, kulutab aju ka vähem energiat, muutub uimaseks ja hakkab otsima huvitavamaid harrastusi. Suhte hoidmiseks noore ja tervena mõtle välja uusi ja erinevaid võimalusi lähedastega aja sisustamiseks. Märka head. Väga lihtne on märgata suhtes seda mida sa teed ja mitte seda mida tunned. See on meil veres. Meeldiva märkamine nõuab päris tugevat jõupingutust. Suhte positiivsete aspektide märkamine suurendab tõenäosust, et märkad ka positiivset käitumist partneri poolt. Anna selgeid sõnumeid. Enamus tülisid inimeste vahel tulenevad teatud kommunikatsioonivigadest. Võta endale aega, et päriselt kuulata ja mõista, mida teised inimesed sulle räägivad. Ära reageeri sellele, mida sa arvad, et teine mõtleb ­ enne küsi, mida ta mõtleb ja seejärel reageeri vastavalt. Hoia ja kaitse usaldust

Ühiskond → Perekonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Siseklient ja teeninduskeel

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz SEMINARIDE 1 JA 2 KIRJATÖÖD Seminaritöö Juhendaja: dotsent Heli Tooman Pärnu 2011 2 SISUKORD Sissejuhatus....................................................................................................................... 4 1. Esimene seminaritöö......................................................................................................5 2. Teine seminaritöö.......................................................................................................... 7 Kokkuvõte......................................................................................................................... 9 Viidatud allikad............................................................................................................... 10 3 SISSEJUHATUS Seminaritöö eesmärk on ...

Turism → Turismi -ja hotelli...
291 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TEENINDUSTÖÖ VAATLUS, TEENINDAJATE KÄITUMISMALLI HINDAMINE JA ANALÜÜS

Lugesin sealt kliendinumbri ning ta siestas selle. Maksin kaardiga ära ning teenindaja soovis mulle ilusat päeva jätku. Hiljem mobiilset rakendus uurides, selgus, et minu kliendistaatus siiski ei olnud registreeritud ning minu ost ei läinud arvesse. Teenindaja nime kahjuks ma ei näinud nimesildil ning ostutsekki mulle ei antud. 3 TEENINDUS SITUATSIOONIDE VÕRDLUS Hemtex AB Eesti Coffee In OÜ filiaal Kliendi märkamine Teenindaja märkas mind Teenindaja ei märganud esimesena või kliendi koheselt mind koheselt, kuid kui oli nõudmisel suhtlemine minu teeninduskord oli ta viisakas ja sõbralik Tolerantsus/ ebavõrdne Teenindaja oli tolerantne Teeninaja oli tolerantne kohtlemine

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
24 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Õnneliku lapse kasvatamine 3.-6.eluaastal

TALLINNA ÜLIKOOL Haridusteaduste Instituut ÕNNELIKU LAPSE KASVATAMINE 3.-6.ELUAASTAL Essee Tallinn 2015 Sissejuhatus Tänapäeval on meie inimkonna üheks suureks mureks teadmatus, mis saab planeedist Maa ja selle elanikest edasi. Seetõttu pööratakse tähelepanu lastele, kellest peaksid saama edukad ja töökad inimesed, kes garanteeriksid elu jätkusuutliku arengu. Need lapsed peavad saama hea hariduse, omama praktilisi kogemusi igapäeva tegevustes, oskama kuulata, infot koguda, analüüsida ning lahendusi välja pakkuda, olema hingeliselt tasakaalus ning õnnelikud. Kasvamine on olemuselt intentsionaalne ehk eesmärgipärane protsess (Wilenius, 1992) ning hetkel on eesmärgiks saavutada lastel eelpool nimetatud omadused. Kõiki neid punkte on lihtsam saavutada, kui kasvatatav laps on õnnelik. Õnnelik- või õnnetuolek ei ole lapsele sündides sisse kodeeritud, vaid selle kujundab üm...

Pedagoogika → Kasvatusteadus
4 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Teeninduskeel kui organisatsiooni teeninduskultuuri kandja.

kasutatavale teeninduskeelele. 1. Olulisemad hea teeninduskeele tunnused Absoluutselt igas ettevõttes on teenindajad ja on ka kliendid. Klientide ja klienditeenindajate vahel toimub suhtlus. Olgu see siis kas suuline, kirjalik vms. Sellist suhtlemist saabki nimetada teeninduskeeleks. Samuti loetakse teeninduskeeleks ka lihtsalt telefoni teel esitatavatele küsimustele vastamine organisatsioonis ning ka e- mailidele vastamist. Üks kõige olulisem hea teeninduskeele tunnus on kohene inimeste märkamine. Kas siis kliendi sisenedes ettevõttesse või ka võimalikult kiirelt kliendi e-mailile vastamine. Teiseks oluliseks punktiks hea teeninduskeele leidmisel on tähtsalt kohal teretamine. Teretamine, sellele lisada siirus ja silmside võrdub suurepärase tervitusega. Teretus on klientidele alati sõnum: Me tunnustame ja väärtustame teid; meil on hea meel, et te tulite; me oleme valmis teid teenindama; me soovime teid aidata; me lahendame teie probleemi

Turism → Turismi -ja hotelli...
308 allalaadimist
thumbnail
12
docx

"Psühholoogia gümnaasiumile" õpiku küsimused

teemal; 2)konflikti sõbraga. Kuidas need probleemid erinevad/sarnanevad? Kuidas erineb/sarnaneb nende probleemide lahendamine? 1) Matemaatika ülesanne: a. Ülesande läbilugemine b. Andmete välja kirjutamine c. Küsitava leidmine d. Erinevate lahenduskäikude kaalumine e. Lahendamine f. Tulemuse analüüsimine 2) Konflikt sõbraga a. Probleemi märkamine b. Konflikti määratlemine, sõbra seisukoha analüüsimine c. Erinevate võimaluste kaalumine d. Arutlus e. Jälgimine f. Lahenduseni jõudmine Sarnanevad selle pooles et mõlemad on probleemid. Erinevad selle poolest, et üks on mitteisiklik ja teine on isiklik probleem. Lahenduselt sarnanevad selle poolest, et mõlema puhul on vajalik probleemi märkamine ja lahenduse planeerimine. Erinevus seisneb sellest, et lahendus tuleb sõbraga leida koos.

Psühholoogia → Psüholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kliendi teekond

antakse info edasi või uuritakse järele ja helistatakse kliendile tagasi esimesel võimalusel. · Ettevõtte kättesaadavus 1. Transport ­ maja kõrval asub tasuline parkla; maja ees on bussipeatus. 2. Viidad - majal firma reklaamlogo; välisuksest sisenedes seinal nimekiri ettevõtetega ning viited; kontori uksel firma logo. 3. Juhised ­ kodulehel üleval teedekaart. · Teeninduskeskkonna loomine 1. Kohene märkamine ­ pööratakse kohe kliendile sisenedes tähelepanu; hoitakse silmsidet; naeratatakse lahkelt; minnakse kliendile vastu. 2. Tervitamine ­ tervitatakse viiskalt koos naeratusega. 3. Naeratamine ­ suheldakse terve teeninduse aja meeldivalt ja tagasihoidlikult naeratades. 4. Tee, kohvi, vee jne. pakkumine ­ kliendile pakutakse alati midagi juua, olenemata sellest, kas ta peab teenindajat natuke ootama või mitte; ootamise korral juhatatakse

Haldus → Teenindusjuhtimine
226 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Vaatluspraktika iseseisev töö nr 6

* Pervasiivne arenguhäire * Kasvatusraskus * Uusimmigrant * Terviseprobleemid * Viibimine välisriigis * Muu erivajadus * Eriandekus Eestis on seadusega tagatud tasuta kohustuslik põhiharidus ning võimalus õppida kodulähedases koolis. Koolil on omakorda ülesanne kaasata õpilased õppeprotsessi ja kohandada õpikeskkond selliseks, et iga õppija (sh erivajadusega) saab õppida ja oma võimeid maksimaalselt arendada. Tähtis on lapse haridusliku erivajaduse varajane märkamine ja sekkumisstrateegiate kavandamine. Nõustamiskomisjonide ülesanne on soovitada õpilasele, milline õppekava ja tugisüsteemide rakendamine aitaks tagada maksimaalse arengu, põhihariduse omandamise ja valmisoleku elukestvaks õppeks. Lapsevanemale jääb valikuvabadus otsustada, kas erivajadusega lapsele sobib paremini tavakool või erivajadusega laste kool. Viimane on eriti tähtis, sest ideaalis peaksid vanemad omama parimat

Kategooriata → Vaatluspraktika
51 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun