Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes (0)

1 Hindamata
Punktid
Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes #1 Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes #2 Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor milfred Õppematerjali autor

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

töötluse sügavus info seostamisega, materjali organiseerimine. o Säilitamine ­ info muutumine ja selle unustamine, kuna peale tuleb uut infot. Erivajadustega laste psühholoogia alused, TÜ, kevad 2018, lector Kaili Palts. . Konspekt :Anne-Ly Gross-Mitt 4 o Taastamine ­ info kättesaamine: äratundmine, meenumine, meenutamine. Meenutusajendid ­ infotükid keskkonnast, mis aktiveerivad mälu. Meenutamine sõltub sellest, kuidas meelde jäeti, õppimine on kontekstispetsiifiline. Meenutusajendeid muutes saab laste puhul muuta meelde tuletamist (nt pilte näidata, helisid tekitada jms, mis aktiveerib mälupilte). Mõtlemine o Kogemuse organiseerimine ­ on objektiivse reaalsuse vahendatud tunnetamine; võimaldab mõista varjatud seoseid, sõltuvusi, põhjusi ja tagajärgi, üldisi printsiipe; võimaldab korrastada ja organiseerida psüühikas kajastatud infot maailma kohta;

Eripedagoogika
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

Ped.psühh. olemus ja seos teiste ped.distsipliinidega Pedagoogilise psühholoogia eesmärk on pedagoogiliste situatsioonide analüüsivahendite omandamine ja kasutamine, et langetada põhjendatud otsuseid. Peale kiire otsustamise ja valmis lahenduste rakendamise nõuab õpetajatöö ka tegevuse tulemuste ettenägemist. Õppe-kasvatustöö mõistmisele aitavad kaasa teadmised inimkäitumise seaduspärasustest. Pedagoogilise psühholoogia uurimisobjektideks on õpilane, õppimine ja õppimise tingimused. Pedagoogika ehk üldine kasvatusteooria koosneb tavaliselt üldpedagoogikast, kasvatusteooriast ja didaktikast. Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest. Didaktika ehk õpetamisteadus vastab küsimusele mida ja kuidas õpetada, käsitleb õppesisu ja –meetodite küsimusi. Kasvatusteooria käsitleb üldjuhul kasvatuse põhimõtteid,

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
36
docx

Vasakukäelise õpilase toimetulek koolis

ja soodsas keskkonnas võib vasakukäeline leida sobiva kirjutamise asendi. See aitab tal vältida kramplikkust ja ebaõnnestumist. (Meyer, 1998, lk 40) Iga algkooli ja keskkooli õpetaja peaks endale selgeks tegema paremakäelisusele ümberõpetamisega kaasnevaid tagajärgi ja vasaku käega kirjutamisega seotud metoodikat. (Meyer, 1998, lk lk 47) 1.5 Tegevused, mis nõuavad vasakukäelistelt rohkem aega Üldiselt vasakukäeliste puhul valmistab kõige enam raskusi algklassides kirjutama õppimine ning erinevad käsitööga seotud ülesanded. Kirjutamisraskused tulenevad vasakukäeliste laste füsioloogilisest eripärast, sest traditsiooniline kirjutamine ei arvesta vasakukäeliste laste liigutuste sooritamise loomupärasust ja kirjutamise suunda. Vasakukäelised on motoorselt kohmakad ning käelistes tegevustes vajavad individuaalset juhendamist. (Kula, Õpetajateleht, 2007) Üks põhjus, miks kirjatehnika valmistab raskusi on just nimelt see, et kirjutama õpetamisel

Pedagoogika
thumbnail
32
doc

Pedagoogilise psühholoogia olemus

Tegeleb spetsiaalselt õpilaste arengu ja kasvatamise probleemidega. Seos teiste distsipliinidega : Pedagoogika üldised alused – üldpedagoogika, kasvatusteooria ja didaktika. Didaktika – õpetamisõpetus (kuidas ja mida õpetada), käsitleb õppesisu. Kasvatusteooria – käsitleb kasvatuse põhimõtteid, meetodeid ja vorme. 2) Psühholoogia põhilised uurimisobjektid ja neist tulenevate teadmiste roll õpetajatöös. Põhilised uurimisobjektid jaotuvad 3 valdkonda: õpilane, õppimine ja õppimiseks vajalikud tingimused. Neist valdkondadest saadavad teadmised annavad meile üldise raamistuse või ka mõttemudelid, mõistmaks õpilase arengut ja arengupotensiaali, õppimise seaduspärasusi ning õppimiseks vajalike väliste timiguste kujundamise võimalusi (õppetööks soodne õhkkond, distsipliin). 3) Õppe- ja kasvatustöö käsitlemine õpetajatöö kolme järjestikuse otsustamisetapina.

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

Tekstülesanded aitavad üle kanda oma teadmiseid reaalsesse ellu. Õpilane omandab kujutluse geomeetrilistest kujunditest ja kehadest. Ta peaks suutma neid ka joonestada, aga reaalne elu näitab seda, et nad jäävad sellega hätta. Kleepida neid kokku ei suuda nad peaaegu üldse. Nad ei suuda kasutada sirklit. Mall on ka õppekavast välja võetud (nad saavad aru, mis on terav- ja nürinurk, aga joonistada neid nad malliga ei oska) Väga oluline on, et õppimine ei tohi nende laste puhul kujuneda tuupimiseks. Midagi ei pea pähe tuupima. Asju tuleb niikaua läbi tegevuste õpetada, kuni see lastele selgeks saab. Kõik mida lapsele õpetad, tuleb ka teadvustada. Peab olema lapsekeskne õpetus ja väga palju näitlikustamist! Õpetamine toimub läbi praktiliste tegevuste. Praktika on teooria aluseks! Õpetamise edukus sõltub ka sellest, kuivõrd mõtestatud on valitud õpetamise meetod. Erivajadusega lapse puhul tuleb

Eripedagoogika
thumbnail
16
docx

Pedagoogiline psühholoogia põhimõisted I

Pedagoogilise psühholoogia kursuse HTPK.02.112I osa põhimõisted Õpilane Sissejuhatus/eesmärgistamine 1. Nimetage pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid. Pedagoogilise psühholoogia põhilised uurimisobjektid jaotuvad kolme valdkonda: 1) õpilane, 2) õppimine ja 3) õppimiseks vajalikud tingimused. 2. Õpetamisele reageerib õpilane õppimisega, millega reageerib õpilane kasvatamisele/õpetaja kasvatustööle? Õpetamisele reageerib õpilane õppimisega ehk siis kasvatamisele reageerib kasvamisega. SAMAS, võiks ka siin öelda, et õpilane reageerib õppimisega, kuna kasvamine ainult vaimses mõttes ongi õppimine. Kasvamine eraldi terminina on ju tähenduslik ainult füüsilise kasvuna. 3

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

Vaimse võimekuse languse seos uute oskuste/teadmiste omandamisega. Laps, kelle IQ on 73 punkti võrrelda lapsega, kelle IQ on 67 punkti, mis nende õpetamises nii oluliselt erinevat on. Väga palju erinevat ei olegi. Need probleemid, mida lapsed kogevad, kellel on pisut üle 70 see IQ ja need, kellel on vähe, suurt vahet seal õppimisega seoses ei ole. Mida madalamaks IQ läheb, seda probleemsem lapse jaoks õppimine on. Alates 70st allapoole võime rääkida vaimupuudest. Inglismaal vaimupuudest kui sellisest ei räägita, räägitakse kõigi intellektiprobleemidega seoses ÕR-test. Lastel igasuguse uue info omandamisega on probleeme. Mida madalamaks IQ läheb, seda konkreetsemate oskuste omandamisega probleemid ilmnevad. IQ 70, alla selle, nendel lastel on keeruline õppida lugema ja arvutama, aga kui me läheme IQ veel allapoole, IQ 50 on raske lastel juba eneseteenindusoskusi omandada

Eripedagoogika



Lisainfo

Õppimine ja õpetamine esimeses ja teises kooliastmes.
Õpiedukust ja käitumist mõjutavad tegurid.


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun