Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"metoodikas" - 68 õppematerjali

thumbnail
10
docx

DEMENTSETE EAKATE JA NENDE OMASTEGA KAASNEVAD PROBLEEMID ÜLDHAIGLA ÕENDUSABI OSAKONNAS

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool TÕ11 Marika Rohilaid DEMENTSETE EAKATE JA NENDE OMASTEGA KAASNEVAD PROBLEEMID ÜLDHAIGLA ÕENDUSABI OSAKONNAS Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Juhendaja: I. Nool Tallinn 2015 SISUKORD 2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 1.PROBLEEMID DEMENTSETE EAKATEGA..................................................................4 1.1 Haigusest tulenevad käitumishäired.............................................................................4 1

Meditsiin → Õendus
26 allalaadimist
thumbnail
6
doc

VAESUSE TAJUMINE SÕLTUVALT SOOST JA MAJANDUSLIKUST PINGEST

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool optomeetria õppetool OP 11 Karolin Karbus VAESUSE TAJUMINE SÕLTUVALT SOOST JA MAJANDUSLIKUST PINGEST Artikli analüüs uurimistöö metoodikas Juhendaja: Alar Sepp Tallinn 2011 Artiklis tegeletakse üldiselt vaesuse probleemiga. Spetsiifilisemalt on tegu uurimusega, kuidas tajuvad erinevad sood vaesust ja majanduslikku pinget. Härrad Hammer ja Pedersen uurivad, kuidas individuaalsed ja kontekstilised faktorid mõjutavad abielus või kooselavate meeste ja naiste kogemust majanduslikust pingest. Nende

Muu → Uurimistöö metoodika
11 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Ettevõtte äriarhitektuuri TESTi vastused

? Milline on Strateegilise Analüüsi ainetöö/projekti üheks tulemuseks oleva Arhitektuurivaate vaate (IT arhitektuuri) koostamisele vastava distsipliini täpne inglisekeelne nimetus Enterprise Unified Process-i nime kandvas metoodikas. Valige üks järgnevast loetelust: Enterprise Architcture A1. Milline on Strateegilise Analüüsi ainetöö/projekti põhitulemuseks oleva Äri- ehk toimimise vaate (Äriarhitektuuri) koostamisele vastava distsipliini täpne inglisekeelne nimetus Enterprise Unified Process-i nime kandvas metoodikas. Valige üks järgnevast loetelust: Enterprise Business Modeling A2. Paigutage mõiste ’tarneahel’ strateegilise analüüsi sellesse vaatesse, milles ta otseselt ja tervikuna kirjeldatakse:

Informaatika → Ettevõtte äriarhitektuur
10 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Hoone kütteenergia kulu leidmine kraadpäevade järgi

Hoone kütteenergia kulu leidmine kraadpäevade järgi Kütteenergia staatiline arvutus toimub kraadpäevade alusel. Kraadpäevad kujutavad endast ööpäeva keskmise hoone siseõhu- ja välistemperatuuri vahet, mis on kuude ja aasta lõikes kokku liidetud. Kütteenergiakulu arvutamisel kasutatakse baasaasta ehk normaalaasta kraadpäevasid. Viimased on leitud antud metoodikas 1975 kuni 2004 aasta vastava piirkonna 30 aasta keskmiste väärtuste alusel. Eesti on jagatud tinglikult kuude eri piirkonda, kus vastavalt klimaatilistele erinevustele on ka erinevad välistemperatuuri kestvused. Arvutustes on soovitav kasutatud Tallinna, numbriliselt III, piirkonna kraadpäevasid. Välispiirete, külmasildade, ventilatsiooni ning infiltratsiooni soojuskadude leidmisel vajalike kraadpäevade kasutamiseks on vaja teada arvutuslikku tasakaalutemperatuuri.

Ehitus → Teoreetilise mehaanika...
28 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kiirusvõime ja nende arendamise metoodika

Sportlase reageerimist liigutusliku tegevuse alustamiseks võib skemaatiliselt ette kujutada kui liigutuslikku reaktsiooni, mis koosneb peiteperioodist ja motoorsest ehk liigutuslikust komponendist. Reageerimise peiteperiood koosneb ajju tuleva informatsiooni (näiteks stardipauk) aktiivsest vastuvõtmisest, tema eesmärgipärasest ümbertöötamisest ja vastavate vastusliigutuste ülesehitusest (näiteks kiire lähtumine stardipakkudelt). Reaktsioonikiiruse täiustamise metoodikas lähtutakse analüütilisest lähenemisest: algul täiustatakse eraldi motoorset komponenti (liigutuste tehnikat) ja peiteperioodi aega, edasiselt parandatakse koordinatsioonilist koostööd peiteperioodi ja reaktsiooni motoorse komponendi vahel. Võistlustegevuse käigus reageerib sportlane liikuvatele objektidele (pall, partner, vastane jt), aimates ette nende ruumilisi ja ajalisi ümberpaiknemisi, mis asuvad tema

Bioloogia → Füsioloogia
2 allalaadimist
thumbnail
docx

TEADUSARTIKLI ANALÜÜS case study on promoting neuroplasticity in a patient with schizophrenia.

Artikli analüüs uurimistöö metoodikas. Antud uurimistöö probleemiks oli kognitiivsete defitsiitide esinemine skisofreenia haigetel, näiteks halvenenud verbaalse mälu ja pideva tähelepanu võime. Eesmärgiks oli tutvustada neuroplastika konsepti; uurida strateegiaid, mida psühhiaatriaõed saaksid kasutada, et parandada skisofreenia haigete kognitiivseid funktsioone, ning neid strateegiaid ka eluliselt kasutada. Uurimuse ülesandeks oli töös osalenud katseisiku nimega “H” viimine nii kaugele, et ta suudaks rakendada toimetulekustrateegiaid, et ta saaks hakkama positiivsete sümptomitega ja parandaks oma kognitiivset funktsioneerimist iseseisvalt.

Meditsiin → Õendus
0 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kõrgtäpne nivelleerimine

Kõrgtäpne nivelleerimine Lugege läbi "Kõrgusvõrgu rekonstrueerimise ja nivelleerimise juhendi" 8. ptk. "Nivelleerimise metoodika". Vastake alltoodud küsimustele ja postitage vastused foorumisse "Kõrgtäpse nivelleerimise metoodika". 1. Millised on Teie arvates peamised erinevused kõrgtäpse nivelleerimise metoodikas võrreldes 3. klassi (või tehnilise) nivelleerimise metoodikaga? Üheks erinevuseks on see, et nivelleerimiskäik algab ja lõpeb fundamentaalreeperil. Samuti kulgevad kõrgtäpse nivelleerimise puhul käigud mööda maanteid, erandina ka mööda raudteid. III klassi nivelleerimise puhul võib kasutada ka kohalikke teid. Sidepunktides kasutatakse kõrgtäpse nivelleerimise puhul lati alustena metallvaiu ( 16­20 mm, L = 400 mm). III klassi puhul kasutatakse ka ,,konni". Lisaks ei tohi I klassi puhul viseerimiskiire kõrgus maapinnast olla alla 0,7 m. III klassi puhul on lubatavaks viseerimiskiire min...

Geograafia → Geodeesia
4 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Kehalised võimed ja nende arendamine

KEHALISED VÕIMED JA NENDE ARENDAMINE 12. Klass Kehalised võimed • Seoses sporditreeningu vahendite klassifitseerimise ja nende sisu määramise vajadusega võeti juba 1930.aastatel kasutusele mõiste kehalised võimed. • Kehalisteks võimeteks peeti kiirust, jõudu, vastupidavust, osavust ja painduvust. Nende kirjeldamisel ja arendamise metoodikas käsitleti peamiselt väliseid tunnuseid, süvenemata füsioloogilistesse mehhanismidesse, mille olemus oli vähetuntud. • Arvati, et igale spordialale on iseloomulik mitte üks võime, vaid antud tegevusele spetsiifiline jõu, kiiruse, vastupidavuse, painduvuse ja osavuse seos. Kehaliste võimete arendamine • Kehaliste võimete arendamise ühtsust nähti selles, et iga võime oma arengus, tuginedes teistele, lülitab neid ühel või teisel määral endasse

Sport → Sport
3 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

India

HARIDUS · Brahanismi tõekspidamiste järgi oli hariduse andmise ainuõigus braahmanitel. · I aastatuhandel eKr tekkisid ning 12.-13. sajandini pKr tegutsesid nn braahmani koolid. · Õppemaksu ei olnud, kuid pärast kooli lõpetamist tuli teha õpetajale kingitus. · Õppetöö oli suuline, peamiseks aineks veedad. · Õpilane pidi rangelt jälgima distsipliini ning talitsema enda ihasid ja soove. · Budistid ja dzainistid lõid kloostrikoole. · Metoodikas kuulus oluline koht diskussioonidele. · Koolil oli suur raamatukogu. HARIDUS · Kogu keskaja piirdus India rahva valdava osa haridustee suuliste teadmiste ja käsitööoskuste omandamisega. · Kirjaoskus oli minimaalne. · India keelte vanima ajajärgu kirjakeelt sanskritti, aga ka 9.-10. sajandil arenema hakanud uusindia kirjakeeli oskasid lugeda- kirjutada vaid vähesed. ISLAMI SISSETUNG JA MÕJUTUSED · Muslimite vallutuslik huvi India vastu tärkas 8

Geograafia → Geograafia
6 allalaadimist
thumbnail
7
docx

TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMING TÄISKASVANUTEL

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ 16 Maria Sarafannikova TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMING TÄISKASVANUTEL Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Tallinn 2016 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................2 1. TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMING TÄISKASVANUTEL......4 1.1. Töötamise elamistoiming täiskasvanutel....................................4 2.2. Mängimise elamistoiming täiskasvanutel...................................4 3. SÕLTUVUS/SÕLTUMATUS TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMINGUS TÄISKASVANUTEL...................................

Muu → Uurimismeetodid
28 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Eelkoolipedagoogika ajalugu vastused küsimustele

keeltes siiani. F. Fröbel pani aluse laste mängupedagoogikale, tähtsustas laste õpetamisel muusikat, loodusõpetust, liikumismänge ning koostas metoodilise süsteemi geomeetriliste kujunditega tegutsemiseks Töötas välja oma vahendite süsteemi (nim annid): kolmemõõtmelised materjalid (pall, kuup, silinder, kera, risttahukad, prismad), tasapinnalised materjalid (puit, paber, meisterdamine, mustrid, joonistamine, joonestamine). Tema metoodikas oli oluline koht loodusel. Igal lapsel oli lasteaias oma peenar, kuna taime kasvatamine peegeldas lapse enda arengut ja aitas lapsel saavutada tasakaalu loodusega. Koolitas lasteaednikke (Lasteaednike Seminar), koolitati kutselisi kasvatajaid ja korraldati kursusi lapsevanematele. - Millised sarnasused ja erinevused on Eesti esimese lastehoiu ja kaasaja lasteaia tegevuses? Lastehoiu ja kaasaja lasteaia saransused:

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
53 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Johannes Käis - VÕS

Kuid 1923. kehtestati seadus, mille kohaselt võis iga seminar endale ise õppekava koostada. Kavva kohandati ka keskkooli programm, sest seminaridesse võeti algkooli põhjal ning tulevastele õpetajatele anti ka keskharidus. Võru seminari õppekavad paistsid silma uudse lähenemise poolest." Nende ainete kasvatuslikuks eesmärgiks on arendada pedagoogilist mõtlemist, äratada armastust lapse vastu, kasvatada lugupidamist ja huvi õpetajatöö vastu, süvendada kohuse- ning vastutustunnet. Metoodikas seati õpetuse ülesandeks moodsate õppeviiside tegelik tundmine, algkooli õppekavades näidatud õppeainete metoodiline läbitöötamine; oskus korraldada ainet aasta-, kuu- ja tunnitöökavadeks, ka töötamisel liitklassiga; oskus käsitella ainet isetegevuse-põhimõttel, eluligidaselt, ainepäraselt; eestikeelse metoodilise kirjanduse ja arenemiskohase lugemis- või saateaine tundmine." (Võru Õpetajate Seminar lk, 25) Käisi idee oli vaba töö kogu õppeprotsessi vältel

Pedagoogika → Sissejuhatus...
70 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ISIKLIK PUHTUS ÕE IGAPÄEVATÖÖS

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ16 Ilja Škatov ISIKLIK PUHTUS ÕE IGAPÄEVATÖÖS Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Tallinn 2014 SISUKORD ISIKLIK PUHTUS ÕE IGAPÄEVATÖÖS........................................................................1 SISUKORD............................................................................................................................2 SISSEJUHATUS................................................................................................................3 1.KÄTEHÜGIEEN..................................................................

Meditsiin → Meditsiin
21 allalaadimist
thumbnail
5
doc

TEE-EHITUSTÖÖDE KORRALDUS

kavandatud tegevuste kaudu. 24. Nimeta 5 põhilist nõuet projekti eesmärgistamisel. Ei ole võimalik tulemuseni jõuda ainult ühe organisatsiooni või allüksuse töötajaid kaasates. Ei ole võimalik kasutada tavapäraseid monotoonseid/rutiinseid protsesse. Klientide/sihtrühmade nõuded tulemusele on väga eripärased. Soovitakse väiksema hulga inimestega jõuda tulemuseni. Soovitakse saada ainulaadseid, unikaalseid lahendusi. 25. Mida nimetatakse projektijuhtimise metoodikas kriitiliseks teeks? Kõige pikemat teed nim. kriitiliseks teeks. Kriitiline tee määrab ära kogu tööde kompleksi kestvuse. 26. Mis on arendus- ja teostusprojekti põhiline erinevus? 27. Selgita konsortsiumi alluvusskeemi maantee ehituse projektijuhtimisel. 28. Selgita ehitusorganisatsiooni maatriksskeemi (vastutusala ja käsuliin). 29. Mis on riskianalüüsi ülesanne ja mis on selle protsessi 3 põhisammu? Riskide analüüsi ülesandeks on nende faktorite määratlemine,

Ehitus → Tee-ehitustööd
13 allalaadimist
thumbnail
9
docx

KÄTEHÜGIEEN

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ26-1 Inna Netsai KÄTEHÜGIEEN Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Tallinn 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Paljude patsientide surma ja kannatusi, mis on tingitud haiglainfektsioonidest, saab ennetada. 20-30% haiglainfektsioonidest peetakse ennetatavateks efektiivse kätehügieeni abil. Haiglainfektsioonid mõjutavad igal aastal sadu miljoneid patsiente üle maailma. Need infektsioonid toovad endaga kaasa mitmeid probleeme. Seetõttu pikeneb patsientide hospitaliseerimise aeg ja

Meditsiin → Hügieen
93 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Empaatia õe töös - referaat

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ12 Stella Selberg EMPAATIA ÕE TÖÖS Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Juhendajad: R.Orumaa S. Piirsalu E. Kotkas Tallinn 2012 SISUKORD 1. ÕE TÖÖ Õendus on elukutse, millel on loomupäraselt kõrged moraalsed eesmärgid. Selles ametis on eelkõige tähtsad patsiendi kaitse, haiguse komplikatsioonide ennetamine ning tervist tagava keskkonna loomine. (Valler 2011: 15).

Kategooriata → Uurimistöö metoodika
62 allalaadimist
thumbnail
docx

KEHATEMPERATUURI KONTROLL TÄISKASVANUTEL

Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas. Erinevalt teistest loomariigis eksisteerivatest loomadest, kelle kehatemperatuuri mõjutab neid ümbritseva keskkonna temperatuur, suudab inimene ise oma kehatemperatuuri hoida, sõltumata temperatuurist, mis valitseb teda ümbritsevas keskkonnas. (Roper jt 1999:253). Naistel, kes on viljastumiseas, võib pärast ovulatsiooni ja kuni 2 päeve enne menstruatsiooni kehatemperatuur vähesel määral tõusta, kuigi tihti pole naised sellest ise teadlikud. Ka raseduse alguses tõuseb kehatemperatuur ning jääb kõrgemale tasemele kuni sünnituseni. Osa naisi tunneb hilisemas elus klimakteeriumi ajal kuumahoogusid, mida põhjustab hormonaalne tasakaalutus antud eluperioodil. (Roper jt 1999:256). Haiguste profülaktika teostamiseks ning patsiendile õige diagnoosi panemiseks on vaja teada, mis on termomeetria ning millistest põhimõtetest see koosneb. Antud referaadi eesmärgiks on selgitada termomeetria mõistet ning ...

Meditsiin → Õendus
1 allalaadimist
thumbnail
3
txt

Uurimustöö ülesehitus

Uurimist lesehitus Pealkiri ja tiitelleht T pealkiri olgu vga hoolikalt lbi meldud, pigem lhike ja konkreetne, kuid samas informatiivne ja ammendav. Pealkiri snastab t phitulemuse(d) ja/vi osundab antud uurimist phieesmrgile ja/vi phiksimus(t)ele. Tihti kasutatakse kahelauselist kooloniga eraldatud pealkirja: esimene osutab laiemale probleemile, teine pstitab konkreetse kitsama ksimuse vi tulemuse. Sisukord Jlgige, et toodud pealkirjad vastaksid tpselt ts esitatud pealkirjadele. Sissejuhatus Sissejuhatus on soovitavalt lhike (1-3 lk). Jaguneb kolmeks alaosaks, mis suunavad lugeja ldiselt konkreetsele: (a) Alustatakse probleemi laiema tausta kirjeldusega. (b) Seejrel tutvustatakse konkreetset kitsamat seni lahendamata vi vaieldavat probleemi/probleeme antud vallas, mis kesoleva uurimustga on otseselt seotud. (c) Lpuks eldakse lhidalt ja vimalikult konkreetselt, mida kavatseti antud uurimist kigus nende probleemide selgitamiseks ra teha:...

Informaatika → Informaatika
56 allalaadimist
thumbnail
18
docx

KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ16 Daniil Morozov KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................2 1.NOORMALNE KEHATEMPERATUUR JA SOOJUSVAHETUS....................................3 2.KEHATEMPERATUURI MÕÕTMINE.............................................................................4 3.TEMPERATUURI MÕÕTMINE KAENLA ALT..............................................................5 4.TEMPERATUURI MÕÕTMINE SUUST..

Meditsiin → Tervishoid
43 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ravimtaimedest valmistatavad preparaadid ja nende kasutamine

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ16 Anastassia Bolsakova RAVIMTAIMEDEST VALMISTATAVAD PREPARAADID JA NENDE KASUTAMINE Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................... 3 1. RAVIMTAIMEDEST VALMISTATAVAD PREPARAADID..........................................4 2. RAVIMTAIMED KLASSIFIKATSIOONI JÄRGI........................................................6 3. RAVIMTAIMEDEST VALMISTATAVATE PREPARAATIDE KASUTAMINE..................7 ARUTELU.....................................................................

Meditsiin → Meditsiiniteadus
5 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Põletused

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ16 Ksenia Võhma PÕLETUSED Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS................................................................................................................. 3 ....................................................................................................................................... 4 1.PÕLETUSTE ASTMED.................................................................................................... 5 1.1.I astme põletus..............................................

Meditsiin → Meditsiin
5 allalaadimist
thumbnail
10
docx

FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ15 Ksenia Tammist FÜÜSILISE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL Referaat uurimistöö-ja arendustöö metoodikas Tallinn 2017 SISUKORD SISUKORD............................................................................................................................2 1.FÜÜSILISE AKTIIVSUSE ELAMISTOIMING...............................................................4 1.1.Väikelapse-ja lapseiga..................................................................................................4 1.2.Motoorne areng....

Meditsiin → Õendus
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Lastekirjanduse eksami materjal

Trükiti üsna rohkelt raamatuid võrreldes sajandi alguse ja keskpaigaga. Palju vaimulikku kirjandust. J. Pärn 19.sajandi lõpu viljakaim jutukirjanik, kunstiline tase polnud väga kõrge. Kasvatuse vahend. Esmakordselt otseselt ja kaudselt väljenduvad konkreetsed, ajajärgule ja eesti elule iseloomulikud nähtused ja ideed.,,Sina ei pea mitte varastama" J.Kunder ­ koolikirjanik ja eesti lastekirjanduse teooria rajaja, teerajaja loodusõpetuse metoodikas, loodusõpetuse terminoloogia väljatöötaja, Esitab lastekrjanduse funktsioonid ­ õpetuslik, kasvatuslik, esteetiline; ja printsiibid ­ eakohalisus ja temaatilisus1884 ,,Eesti muinasjutud" Lastejuttudes inimlik soojus ja heatahtlikkus.Teadmiste pakkumisega ei tohi liialdada. Friedrich Kuhlbars ­ ilmaliku laulurepertuaari viimine koolidesse, lastelaulud + noodid. Tuntumad salmid: ,, Teele, teele kurekesed..."; ,,Elagu eestlaste maa";

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Õpetaja tema arengus

See näitab võibolla seda kuidas tegelikult haridusse ja selle andmisesse üldisemalt suhtuti. Koolid olid olemas ja neis õpetavad õpetajad olid üsna karmiloomulised ja mitte üldse nii loomingulised ja filosoofilised nagu kreekas seda ette kujutati, et milline õpetaja võiks olla. Hariduse andmine oli ikkagi veel kaunikesti seisusepõhine kuid siiski peab ütlema ka vanas roomas tegeldi mõttetõõga just selle kallal, milline õpetaja peaks olema oma metoodikas, kuidas käituma distsiplineerivana ja kuidas leida ülesse õpilase individuaalsed omadused, et tagada tema saamine normaalseks kodanikuks. Kokkuvõtvalt võib õelda seda, et praeguse lääneliku haridusmudeli päritolu tuleb otsida vanast kreekast ja roomast. Tahaksin lõpetuseks õelda, et - 2000 aastat tagasi sünteesis inimene omale teoreetilise baasi, et mida ja kuidas õpetada. Idealiseeriti õpetuse tähtsust ja idealiseeriti õpetajaid

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
48 allalaadimist
thumbnail
11
docx

KEHATEMPERATUURI KONTROLL IMIKUTEL

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ13 Ly Madal KEHATEMPERATUURI KONTROLL IMIKUTEL Referaat uurimis- ja arendustöö metoodikas Juhendaja: Irma Nool Tallinn 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................... 3 1.KEHATEMPERATUURIST ÜLDISELT....................................................................4 1.1 Inimese kehatemperatuuri tajumine ja termoregulatsioon........................4 1

Meditsiin → Meditsiin
9 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ökosüsteemi teenused

Ökosüsteemi teenused ­ inim- keskkonnasüsteemide jätkusuutliku arengu vahend. Lapimaa metsa juhtumiuuring Soomes Sissejuhatus Ökosüsteemi teenuste(ecosystem services)(ÖT) kontseptsioon on teaduslikus metoodikas suhteliselt uus, pakkudes võimalikku lähenemist inimtegevuse tagajärjel toimunud ökoloogilistele probleemidele ning lahenduseks maakasutusega seotud probleemidele. Kuigi ÖT vastu on huvi nii teaduslikul, majanduslikul kui poliitilisel tasandil, on siiani avaldatud vaid mõned juhtumiuuringud. Antud töös uuritakse Lapimaa metsa häireid ÖTde ning maastikuplaneerimise vahel. Inimese ning keskkonna vahelised süsteemid on alati keerukad. ÜRO poolt toetatud

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid

otsustamine, planeerimine, organiseerimine ja kontrollimine 2.4. Otsustamine Otsustamine on juhtimistegevuse olulisem osa ning kõiki juhtimisfunktsioone läbiv tegevus. Otsustamine (decision) on kahe või enama võimaluse või tegevuse hulgast sobivama valimine. Otsustamise juures peab juht kaaluma väga erinevaid ettevõtluskeskkonna (välis- ja sisekeskkond) aspekt ning ette nägema otsuse tagajärgesid. Otsustamise metoodikas tulenevalt võib otsuseid jagada: intuitiivne otsus ­ valik, mis on tehtud võime alusel empiirilise informatsiooni seostamine mingi konkreetse nähtuse, arengu või muu sellisega (tugineb üldreeglina kogemustele, otsused korduvates olukordades); ratsionaalne otsus ­ valik, mis põhjendatakse objektiivse analüüsi tulemustega; eeskujule tuginev otsus. Ratsionaalse otsustamisprotsessi etapid on järgmised: 1. probleemi tunnetamine ja analüüs; 2. eesmärkide määratlemine; 3

Majandus → Majandus
250 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Keskaegne õigusteadus ja ülikoolid

Tartu Ülikooli Õigusteaduskond Keskaegne õigusteadus ja ülikoolid Referaat Tartu 2017 Sisukord Sissejuhatus...........................................................................................................................3 Keskaegne haridus ...............................................................................................................4 Keskaegsete ülikoolide tekkimine........................................................................................4 Esimesed keskaegsed ülikoolid.............................................................................................6 Üliõpilased keskaegsetes ülikoolides....................................................................................7 Õpetajad keskaegses ülikoolis..............................................................................................8 ...

Õigus → Võrdlev õigussüsteemide...
111 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Infoühiskond: tööstusühiskond

nõudlust reaalteaduste lõpetanute (bioteadused ja füüsika, matemaatika ja arvutiteadused, tehnika ja toomine) ja sotsiaalteaduste lõpetanute järele. Kui vaadata nüüd mõlema metoodika suunas, siis mäletades infoühiskonnas kirjeldatud, tekib konflikt kahe ühiskonna vahel. Samas on ühel pool miinused ja plussid nagu ka teisel pool. Kõik need eelnevalt mainitud tegevusalad on võetud OECD tegevusalade klassifikatsioonist teadmistemahukuse järgi. Teadmistepõhine Eesti metoodikas kasutatakse innovatsiooni strateegiat ­ arendada teadust, uuendada maailma tasemel ettevõtlust ja üldse erinevad arengud innovatsioonisõbralikule ühiskonnale. Kogu selle analüüsi eesmärgiks on asendusnõudluse leidmine. Eeldatakse, et mingisuguse koolitusvaldkonna lõpetajad on üle tegevusalade täielikult asendatavad. Arvuteid ja sellega seotud tegevuses on Eestis ligi 7000 töötajat, mis moodustab kogu

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
204
docx

Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1

aspekte ning katavad täielikult 2. punktis loetletud huvirühmade huve. A Vaated A.1 Eesmärgivaade Kuna laboratoorium on haigla struktuurüksus, siis peab labori üldeesmärk toetama haigla üldeesmärki. Visioon on väljendatud järgmise lausega: Teha professionaalseid laboratoorseid uuringuid, mis aitavad labori klientidele tagada kõrgekvaliteetset ravi. Visiooni lause tükeldati alameesmärkideks (joonis E-1) [paneme tähele, et käesolevas näites kasutatud Eriksson-Penkeri metoodikas puudub funktsionaalse eesmärgi mõiste (samuti puudub seal kasutusjuhu mõiste), mistõttu eesmärkidena käsitletakse üksnes mittefunktsionaalseid ehk kvaliteedi eesmärke; funktsionaalsed eesmärgid on väljendatud Protsessivaates äriprotsessidena]: M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 «goal»

Informaatika → Modulatsioon
72 allalaadimist
thumbnail
67
ppt

Kognitiivsed protsessid. Areng ja roll õppimisel

Uue info eitamine · Sarnaselt info ignoreerimisega ei vii info eitamine muutustele mõistetes. · Kui ignoreerimine on pigem alateadlik protsess (infot ei panna tähele), siis eitamine on teadlik tegevus. · Eitamise korral suudab indiviid seletada, miks võib infot mitte arvestada. · Eitamine on levinud teadlaste hulgas. Kui esitatakse katsetulemusi, mis peaksid lükkama ümber olemasoleva teooria, otsitakse põhjendust katses kasutatavas metoodikas või juhuslikes vigades - ebatäpsustes. See võimaldabki saadud andmeid mitte arvestada. Uue info välistamine · Infot välistatakse teadlikult, väites, et see on väljaspool antud teooria kehtivuspiirkoda, mistõttu teooria ei peagi vastuolulist infot seletama. · Ka see viis ei vii teooria muutmisele. · Koolivälise ja koolisõpitava info eraldamine Uue info ümberseletamine, teooria perifeerne muutmine

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
118 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

liikumismängud 3) aiahooldus. Laps peab saama rahulikult mänguasjadega tegeleda, mida toetab väline reeglistik. Käsitles mängu ka teraapiana, mis aitab lapsel lahendada sisemisi vastuolusi ja konflikte. Laps tutvub maailmaga läbi mängu. Töötas välja oma vahendite süsteemi (nim annid): kolmemõõtmelised materjalid (pall, kuup, silinder, kera, risttahukad, prismad), tasapinnalised materjalid (puit, paber, meisterdamine, mustrid, joonistamine, joonestamine). Tema metoodikas oli oluline koht loodusel. Igal lapsel oli lasteaias oma peenar, kuna taime kasvatamine peegeldas lapse enda arengut ja aitas lapsel saavutada tasakaalu loodusega. Koolitas lasteaednikke (Lasteaednike Seminar), koolitati kutselisi kasvatajaid ja korraldati kursusi lapsevanematele. M. Montessori ­ õpinud inseneriks ja arstiks (esimene naissoost arst). Algselt tegeles puuetega lastega. Koostas oma teooria lapse arengust, filosoofiline alus lapse ja õppimise olemuse kohta. Juhtlause:

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
239 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Lastekirjanduse eksamiküsimuste vastused

P. Undritz 1877 ,, Looduse lood lastele" J.M. Sommer 1889 ,,Kuldsed jõulu pähklid" J. Pärn 19.sajandi lõpu viljakaim jutukirjanik, kunstiline tase polnud väga kõrge. Kasvatuse vahend. Esmakordselt otseselt ja kaudselt väljenduvad konkreetsed, ajajärgule ja eesti elule iseloomulikud nähtused ja ideed. ,,Sina ei pea mitte varastama" ,,Virk Mart" ,, Kuri Samuel" J.Kunder ­ koolikirjanik ja eesti lastekirjanduse teooria rajaja, teerajaja loodusõpetuse metoodikas, loodusõpetuse terminoloogia väljatöötaja, Esitab lastekrjanduse funktsioonid ­ õpetuslik, kasvatuslik, esteetiline; ja printsiibid ­ eakohalisus ja temaatilisus 1885 ,, Kalevipoeg" proosajutustus 1884 ,,Eesti muinasjutud" Lastejuttudes inimlik soojus ja heatahtlikkus.Teadmiste pakkumisega ei tohi liialdada. Friedrich Kuhlbars ­ ilmaliku laulurepertuaari viimine koolidesse, lastelaulud + noodid. 1868 ,,laulik koolis ja kodus"

Kirjandus → Kirjandus
384 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Tomatite kasv erikeskkondades

Edasisi valikuid mõjutasid minu elukoha võimalused ja nii otsustasime, et viin läbi katse , tomatitele sobivaima kasvukeskkonna väljaselgitamiseks. Püstitasime tööhüpoteesi: ,,Eesti tingimustes on kasvuhoone tomatitele sobivaim kasvukeskkond kasvuhoones." Uurimistöö koosneb kahest osast. Neist esimeses, üldteoreetilises osas, antakse ülevaade tomatitaimede erinevatest keskkonnanõudlusest. Teises, empiirilises, osas, antakse ülevaade katse metoodikas ja selle tulemustest ning võrreldakse omavahel erinevates keskkondades kasvatanud taimede tulemusi ja arutletakse teooriaandmete ja katsetulemuste üle. Siinkohal tänan kõiki, kes mind aitasid: oma juhendajat, Leili Järve, ja samuti oma vanemaid, abi ja nõuannete eest. Mõisteteleht Assimilatsioon on organismis asetleidvate ainevahetuslike protsesside kogum, kus lihtsamatest keemilistest ühenditest sünteesitakse keerulisemad ühendid

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
9
docx

EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

(annid). Sinna kuulusid: 1) Kolmemõõtmelised materjalid 1. Mänguvahend ­ pall (mahub kätte, riidest, lõngast, vikerkaarevärvides) 2. Mänguvahend ­ kuup, silinder, kera (kuup ja kera peegeldavad vastandlikkust, kera kui liikumine, kuup kui paigalseis, silinder ühendab kuupi ja kera) 3.-6. Mänguvahendid ­ risttahukad, prismad 2) Tasapinnalised materjalid (puit, paber, meisterdamine, mustrid, joonistamine, joonestamine) Fröbeli metoodikas oli oluline koht loodusel, ta koostas loodus filosoofilise ökoloogilise programmi eelkooliealistele lastele. Oluline oli sisemise ja välise kooskõla. Fröbeli lasteaias oli igal lapsel oma peenar, kuna taime kasvamine peegeldas lapse enda arengut ja aitas lapsel saavutada tasakaalu loodusega. Fröbel hakkas koolitama ka lasteaednikke, kus koolitati lasteaedadele kutselisi kasvatajaid ja korraldati kasvatusteemalisi kursusi lastevanematele. Fröbel leidis, et hea lasteaia kasvataja valdab

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
165 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Jooksukiirus ja selle arendamine

vastusliigutuste sooritamisest (näiteks kiire lähtumine stardipakkudelt). Reageerimiskiirus on kaasasündinud ja vähe arendatav. Põhiline on tähelepanu ja keskendumisvõime parandamine (stardid erinevate signaalide järgi ja eri asenditest). Reaktsioonikiiruse harjutusi sooritatakse treeningtunni alguses, puhanuna. Tõhusa kiirustreeningu eelduseks on puhanud ja terve närvisüsteem. (9) Reaktsioonikiiruse täiustamise metoodikas lähtutakse analüütilisest lähenemisest: algul täiustatakse liigutuste tehnikat ja peiteperioodi aega, seejärel parandatakse koordinatsioonilist koostööd peiteperioodi ja reaktsiooni liigutusliku komponendi vahel. Võistlustegevuse käigus reageerib sportlane liikuvatele objektidele (pall, partner, vastane jt), aimates ette nende ruumilisi ja ajalisi ümberpaiknemisi, mis asuvad tema nägemise, kuulmise jm väljas, aga ka mõjutavad tema enda tegevust varasemate

Sport → Treeningu analüüs
14 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Vääriselupaikade inventuur Eestis

kirjeldab kõige paremini metsa väärtuslikku elupaika. 1999. a. viidi vääriselupaikade inventuur läbi üksnes erametsades ning inventeerijad olid maakondade metsaametite töötajad. 1999. a. inventeerisid 23 inventeerijat 167 500 ha metsi ja andsid omapoolseid kommentaare metoodika rakendatavuse kohta. Et inventeerimise metoodikat täiustada, teostati samal aastal ka auditeerimine. Kommentaare ja auditeerimise tulemusi arvestades tehti metoodikas vajalikud muudatused. Metoodika lõppvariant valmis 2000. a. kevadel (Andresson jt 2000 a, Andersson et al 2000b). 1999. a. detsembris anti välja bros üür "Vääriselupaigad Eesti metsades" (Palo & Külvik 1999, 2001), mis saadeti Jõuludeks postiga 35 000-le erametsaomanikule vääriselupaikadealase teabe ja juhiste edastamise eesmärgil. Põhiinventuur Projekti läbiviimise eest vastutasid 1999. a. projektijuhid Tommy Ek Rootsist ja Riina Martverk

Geograafia → maailma loodusgeograafia ja...
9 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

Dominantne tuntus – tootekategooria tarbijale ainsana meenuv bränd Tipu tuntus – tootekategooria tarbijale esimesena meenuv bränd • Finantsiline väärtus o See on tarbijate teadvuses oleva brändi positsiooni maksumus rahas o 1988 mõõtis Interbrand esmakordselt brändide vää rtust. Kõige olulisem ongi finantsaspekt antud metoodikas 10 tugeva brändi tunnust Organisatsioonipühendumus; Brändi kaitstuse tase; Brändi väärtuste ja positsioneeringu selgus; Brändi kohanemisvõime; Brändi väärtuste vastavus tarbija ootustele; Brändi vastavus sobivale tarbijatüübile; Brändi tagasiside traditsioonaalselt ja sotsiaalselt meedialt; Brändi omaduste ja kvaliteedi mõistmine turul; Brändi modifitseerimine eri turgudel; Diferentseerumine Brändi hindab Interbrand • Finantsanalüüs (kasum eelkõige)

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
25
pdf

MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST

sisulise mõiste. Maria Montessori peab oluliseks liivapaberist numbreid 1- 10. Laps puudutab igat numbrit sõrmega, liikudes mööda numbreid loogilises kirjutamisjärjekorras. Niiviisi talletub numbri kuju lapse lihastesse, hiljem on numbreid hõlpsam pliiatsiga kirjutada. (Meister 1994, 70). Matemaatika temaatika on Montessori rühmades aeg­ajalt tekitanud vastakaid arvamusi nende poolt, kes ei ole pädevad õpetamise metoodikas. Kõik matemaatilised nimetused jäävad õpetaja teada ja ka see, miks nimelt ühte või teist asja tehakse, laps laob aga värvilisi pärleid kümne kaupa karbikestesse, jaotab ringe erineva arvuga sektoriteks, mõõdab ja võrdleb, eristab ja samastab nagu ikka selleealine laps, aga tal on käes vastavad õppevahendid, mis aitavad tal korrastada matemaatilist maailma. Paljud vahendid on võimalik valmistada väikese

Filosoofia → Kasvatusteadus ja...
137 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Keeleteaduse alused

Lapsel peab tekkima kognitiivne arusaam, seejärel omandab keele kategooria). 6-10 kuud silpide periood, 1a ­ esimesed sõnad koos zestidega 1,6 ­ kahe sõna periood. 15. Rakenduslingvistika alasid: teise keele omandamine, arvutilingvistika ja keeletehnoloogia . Rakenduslingvistika on keeleteaduse osa, mis rakendab teooria praktikasse. Keeleteaduse (lingvistika) tulemusi ja õpetusi kasut teise keele õpetamisel (ja õppimise) metoodikas. Täiskasvanud keeleõppija on neuroloogiliselt Üldkeeleteadus sucks ! U can Do it erinev, oskab juba lugeda ja kirjutada, oskab juba ühte keelt ning seega motivatsioon väiksem ja teine keel omandatakse olemasoleva keele läbi, on silmitsi suurema varieeruvusega, omab vähem aega, õpib tavaliselt ebaloomulikus keskkonnas ja omab harva ema. Arvutilingvistika

Eesti keel → Eesti keel
80 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Õiguse üldteooria konspekt

1) subjektiivsed tõlgendamise viisid; 2) objektiivsed tõlgendamise viisid; Subjektiivsel tõlgendamisel püütakse teada saada ajaloolise seadusandja poolt kunagi seaduse teksti sisestatud mõte ja eesmärk. Objektiivse tõlgendamise jaoks on määrav seaduse mõte, mis on sõltumatu ajaloolisest seadusandjast. Mõlemaid ülaltoodud tõlgendamisviise tuleb lugeda nn. teleoloogilisteks, sest mõlemad püstitavad kindlad eesmärgid. Tänapäeva tõlgendamise metoodikas eristatakse järgmisi tõlgendamise kaanoneid: 1) tõlgendamine sõnade tähenduse alusel ehk grammatiline tõlgendamine; 2) süstemaatiline ehk loogiline tõlgendamine; 3) tõlgendamine tekkeloo järgi ehk ajalooline tõlgendamine; 4) tõlgendamine seaduse eesmärgi järgi ehk teleoloogiline tõlgendamine. Grammatiline tõlgendamine ­ juriidiliste erialaterminite ja muude õiguskeeles käsutatavate

Õigus → Õiguse üldteooria
130 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Valimid kvantitatiivsetes ja kvalitatiivsetes uurimustes

Valimi moodustamise protsess algab, kui uurija eraldab väikese rühma teadaolevatest sihtrühma liikmetest. Esmase rühma liikmed on valimi ,,seemned", kes on esimesed uurimuses osalejad. ,,Seemned" nimetavad uurimise tingimustele vastavaid uusi liikmeid. Leitud isikud nimetavad järgmised uuritavad ja need omakorda nimetavad järgmised sobivate tunnustega inimesed. Selline ahelprotsess jätkub seni, kuni uurimuse metoodikas kavandatud valimi suurus on saavutatud. (Salganik & Heckathorn 2004:196). Tabel 9 Näide lumepallivalimi kasutamisest Soo ja Laas (2009:18) uurisid naistevastast vägivalda paarisuhetes ja töökohal. Valimi moodustamise kriteeriumid olid järgmised: naise täisealisus (vanem kui 18 eluaastat),

Muu → Teadustöö metoodika
177 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Metroloogia ja mõõtetehnika

1. Objekt ­ tuvastada kasutatav mõõteriist 2. Kasutamisulatus - Kalibreerimismetoodika on kasutatav kellindikaatorite, mille jaotuseväärtus on alates 0,01 mm või suurem, kalibreerimisel. Pikkusühikuid ülekandvate etalonide liitstandardmääramatus peab olema mitte üle 1/3 kalibreeritava kellindikaatori vastavast liitstandardmääramatusest 3. Alusdokumendid 4. Definitsioonid Käesolevas metoodikas on kasutusel põhimõisted järgmises tähenduses: Kellindikaator - mõõtevahend pikkuste mõõtmiseks 5. Objekti vastuvõtmine kalibreerimiseks Kalibreerimisele esitatud kellindikaator peab olema välimuselt puhas ja kahjustusteta. Vastuvõtt vormistatakse vastavalt kvaliteedikäsiraamatus toodud korrale 6. Seadmed Mõõteoperatsioonides tuleb kasutada teatud tehniliste andmetega mõõtevahendeid ja etalone

Metroloogia → Metroloogia ja mõõtetehnika
317 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

RAS operatsioonisüsteemid - reaalajalised tuumad

`mälukoristust', ajaline käitumine määratud. 74. Milles seisneb programmeerija efektiivsuse mõõtmismetoodika KLOC, mis on delta KLOC? KLOC: · Lihtsaim mõõt 1. KLOC ­ kilokoodiridu või 2. DSI (delivered source instructions) või 3. NCSS (noncommented source-code statements) ­ ei sisalda kommentaare,päiseid,formaadioperaatoreid, makrosid jms 4. SLOC (source lines of code) ­ if-then-else on selles metoodikas üks rida · Raske neid parameetreid hinnata enne valmistkirjutamist(sarnasuse põhjal hindamine) · Parem KLOC kui üldse mitte mõõta Delta KLOC: · Seotud KLOC-ga · Sisseviidud muudatuste mõõt (mitu rida muudetud mingiperioodi jooksul), peaks töö käigus vähenema, iseloomustab ka efektiivsust 75. Mida mõõdab McCabe meetrika (cyclomatic compexity), kuidas seda rakendatakse?

Tehnoloogia → Reaalajasüsteemid
19 allalaadimist
thumbnail
284
pdf

Kaitsealade külastuskoormuse hindamise juhend: seiremeetodite arendamine ja rakendamine

et planeerida ala edukat majandamist. Lisaks on vaja ka koormustaluvuse uuringute konkreetseid tulemusi, kuidas rekreatiivne kasutamine mõjutab looduskeskkonda. Seire tulemuste põhjal selgub vajadus sekkumiseks, ent ei selgu mida konkreetselt on vaja teha. Olulise väljundi otsuste langetamiseks, miks ja mida konkreetselt on vaja teha, annavad seirega seotud rakendusuuringud. Rakendusuuringute põhjal saab teha omakorda täpsustusi seire metoodikas. Külastajatepoolne mõju kaitsealale võib olla väga mitmetine: • otsene külastajate poolt põhjustatud erosioon ja mulla degradeerumine; • fauna häirimine, mis olenevalt iseloomust võib lühiajaliselt esile kutsuda fauna käitumismustrite muutusi ning võib mõjutada sigimisedukust. Pikemas perspektiivis võib pidev liigne häirimine põhjustada fauna liigilise koosseisu muutusi; • floora häirimine

Loodus → Loodus
7 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Diskreetne matemaatika - konspekt

AIY3310 Diskreetne matemaatika Lühikonspekt Käesolev lühikonspekt katab suure osa aines AIY3310 (endise koodiga LIY3310) loetavast. Samal ajal ei saa seda materjali vaadelda kui antud aine täiskonspekti, mille läbitöötamine garanteeriks hea eksamiresultaadi. Loengutes ja harjutustundides käsitletakse mitmeid probleeme tunduvalt põhjalikumalt. Sellest hoolimata usun, et antud kirjutisest on paljudele tudengitest lugejatele kasu valmistumisel kontrolltööks ja eksamiks. Margus Kruus HULGATEOORIA PÕHIMÕISTEID HULK - algmõiste, intuitiivse definitsiooni järgi objektide kogum. George Cantor (1845-1918) - saksa matemaatik, hulgateooria rajaja. Hulgad jaotuvad lõpmatuteks ja lõplikeks. Meie kursuses käsitletakse lõplikke hulki, mõnikord ka lõpmatuid loenduvaid hulki. Hulgateoreetilised operatsioonid · Hulkade ühend AB={x |(xA)V (xB)} · Hulkade ühisosa (lõige) AB={x |(xA)& (xB) · Hulga täiend A = { x | ( x I ) & ( x A ) }, kus I on n...

Matemaatika → Diskreetne matemaatika
620 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

See on tarbija subjektiivse maailmapildi peegeldus. Tarbijaväärtus võimaldab saada hinnalisandit, müüa sama hinnaga konkurentidest rohkem ning rajada alust brändi rahalisele väärtusele. Tuntus; Tajutud kvaliteet; Assotsiatsioonid; Lojaalsus  Finantsiline väärtus - see on tarbijate teadvuses oleva brändi positsiooni maksumus rahas. 1988 mõõtis Interbrand esmakordselt brändide väärtust. Kõige olulisem ongi finantsaspekt antud metoodikas. 10 tugeva brändi tunnust:  Organisatsiooni pühendumus  Brändi kaitstuse tase  Brändi väärtuste ja positsioneeringu selgus  Brändi kohanemisvõime  Brändi väärtuste vastavus tarbija ootustele  Brändi vastavus sobivale tarbijatüübile  Brändi tagasiside traditsioonaalselt ja sotsiaalselt meedialt  Brändi omaduste ja kvaliteedi mõistmine turul  Brändi modifitseerimine eri turgudel  Diferentseerumine 10

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Matemaatiline analüüs I kollokvium

HULGATEOORIA PÕHIMÕISTEID HULK - algmõiste, intuitiivse definitsiooni järgi objektide kogum. George Cantor (1845-1918) - saksa matemaatik, hulgateooria rajaja. Hulgad jaotuvad lõpmatuteks ja lõplikeks. Meie kursuses käsitletakse lõplikke hulki, mõnikord ka lõpmatuid loenduvaid hulki. Hulgateoreetilised operatsioonid  Hulkade ühend A B = { x  ( x  A) V ( x  B ) }  Hulkade ühisosa (lõige) A B = { x  ( x  A) & ( x  B )  Hulga täiend A = { x  ( x  I ) & ( x  A ) }, kus I on nn. universaalhulk.  Hulkade vahe A B = { x  ( x  A) & ( x  B ) }  Hulkade sümmeetriline vahe A  B = { x  (( x  A ) & ( x  B )) V (( x  A ) & ( x  B )) } Hulga A astmehulgaks 2A nimetatakse hulga A kõigi alamhulkade hulka. Hulgateoreetiliste operatsioonide omadused  Kommutatiivsusseadused A B = B   A  B = B   Assotsiatiivsusseadused A ( B  C ) = ( A B )  C A ( B  C ) = ( A B )  C  Distributiivsusseadused A ( B  C ) = ...

Matemaatika → Matemaatika
33 allalaadimist
thumbnail
51
doc

RASKEMETALLIDE MÄÄRAMINE AHVENAS

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Matemaatika-loodusteaduskond Analüütilise keemia õppetool RASKEMETALLIDE MÄÄRAMINE AHVENAS Magistritöö Kristiina Fuchs Juhendaja: teadur Ph.D ­ Anu Viitak Konsultandid: MSc ­Leili Järv Bioloogiakandidaat Mart Simm Tartu Ülikool Eesti Mereinstituut Tallinn 2009 Sisukord Sisukord..........................................................................................................................2 1. SISSEJUHATUS........................................................................................................3 2. Kirjanduse ülevaade...................................................................................................4 2.1 Raskemetallid............................................................

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Teraapiavõimalused inimese aitamiseks referaat

asju ja ka oskused neid mõjutada. http://www.teraapia.com/?topic=143&info=1 32 9 BIORESONANTSTERAAPIA Bioresonantsteraapia ja testimine Health Angel aparaadi ja AUR-UM metoodikaga. Allpool on selgitatud nende kahe süsteemi testimise ja teraapia põhimõtteid, analoogseid aparatuure ja võimalusi on veelgi kuid nende metoodikas ja teraapiaviisides võib olla erinevusi. Healt Angel aparaat Health Angel testimise ja teraapia aparaat võimaldab leida terviseprobleemide põhjuseid ning nende korrigeerimiseks teha teraapiat nii täiskasvanutele kui ka lastele. Kuidas töötab: Testimisel ja teraapial kasutatakse sõrmedel ja varvastel asuvaid akupunktuuripunkte, mis on meridiaanide kaudu ühenduses neile vastavate organitega ning võimaldavad määrata organite tervislikku seisundit

Meditsiin → Esmaabi
113 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun