Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Tallinna Tervishoiu Kõrgkool
õenduse õppetool
Õ15
Ksenia Tammist
FÜÜSILISE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL
Referaat uurimistöö-ja arendustöö metoodikas
Tallinn 2017

SISUKORD



SISUKORD 2
1.FÜÜSILISE AKTIIVSUSE ELAMISTOIMING 4
1.1.Väikelapse-ja lapseiga 4
1.2. Motoorne areng 4
2.1.Bioloogilised tegurid 6
2.2.Psühholoogilised tegurid 6
2.3. Sotsiokultuurilised ja keskkonnategurid 7
2.4.Poliitilis-majanduslikud tegurid 7
2.5.Ülekaal 8
3.ARUTELU 9
KASUTATUD KIRJANDUS 10
Liikumine on elu. Lapse tervise jaliikumisaparaadi arenemisele mõjub hästi, kui laps on füüsiliseltaktiiivne juba varajases eas.
Autor valis teemaks füüsilise aktiivsuseväikelastel kuna väikelaste füüsilise aktiivsuse abil saabvältida rasvumist, südame- ja veresoonkonnahaigusi, samuti aidatalapsel areneda täisväärtuslikuks täiskasvanuks.
Liikumine toob lapse ellu paljurõõmu japositiivseid emotsioone.
Esimeses peatükis kirjeldab autorväikelapse füüsilise aktiivsuse tähtsust.
Teises peatükis kirjeldab õenduse rolliselles eluetapis.
Autori töö eesmärk on näidata, kuitähtis on füüsiline aktiivsus väikelastel, kuidas see mõjublapse arengule nii füüsiliselt, kui psüühiliselt. Uuridaväikelapse liikumisvajaduse mahtu ja liikumisvaegusega tekkivaidohte. Kuidas mõjutab füüsiline aktiivsus lapsepõlves edaspiditäiskasvanu elu.

1.FÜÜSILISEAKTIIVSUSE ELAMISTOIMING

1.1.Väikelapse-jalapseiga


Liikumine on üks inimese põhitegevustest.Juba raseduse ajal on tunda loote liigutusi, ema kõhus nad põtkivadjalgadega ja liigutavad käsi. Kui laps on sündinud hakkab taüritama hoida pead, hakkabhäälitsema, liigutama oma kehaiseseisvalt, roomama, seisma, istuma kõrvalise abita ja lõpukskõndima. Vastavalt sellele, kuidas organism aja jooksul areneb jakasvab omandab laps pidevalt uusi liikumisoskusi. Ka magades onorganism aktiivne. Huvi ümbritseva maailma vastu suureneb pidevalt ,laps muutub sotsiaalsemaks ja omandab uusi oskusi, tema arengkiireneb. Kui teha beebidele IQ test, oleks liikuvate laste testitulemused oluliselt paremad vähemaktiivsete omast. Oluline onlapsele temaga suhtlemine , suhtlemisel õpib laps kuulama, rääkimahõlmates sealjuures silmade ja pealiigutusi ning kehakeelt, misosutub hiljem vajalikuks sotsiaalses elus. Liikumist sisaldab kahingamine, söömine joomine ja eritiste väljutamine. Laps peabpäevas liikuma vähemalt tund aega, mida rohkem, sedaparem.Liikumine peab olema mitmekülgne. Mida väiksem on laps sedarohkem vajab ta aktiivset tegevust. Lapsena omandatakseliikumisvilumused (kõndimine, jooksmine , hüppamine, ronimine jms),
Vasakule Paremale
FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #1 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #2 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #3 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #4 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #5 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #6 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #7 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #8 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #9 FÜÜSILINE AKTIIVSUS VÄIKELASTEL #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-10-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Shkola38 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
24
docx

Laste füüsiline aktiivsus

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool õenduse õppetool Õ14-1 Kristianna-Maria Haponen LASTE FÜÜSILINE AKTIIVSUS Referaat õppeaines uurimis- ja arendustöö metoodika Juhendaja: Irma Nool Tallinn 2016 Sisukord SISSEJUHATUS............................................................................................ 3 1.LASTE FÜÜSILINE AKTIIVSUS JA SELLE TÄHTSUS........................................4 1.1.Füüsilise aktiivsuse mõiste.....

Uurimistöö metoodika
thumbnail
14
doc

Elamistoimingud: füüsiline aktiivsus ja suhtlemine

liigutused. Rase naine tunned loote liigutusi juba enne sünnitust. Jalgadega põtkimisele ja kätega liigutamisele järgnevad juba roomamine, püsti seismine, kõndimine, hüppamine ja jooksmine. Terve kasvav laps omandab pidevalt uusi liikumisoskusi ning tal tuleb aidata omandada häid seismise, istumise ja kõndimise asendeid. 2.2. Murde- ja täiskasvanuiga Tervetel mureealistel on elu täidetud tavaliselt toimingutega, mis on ka kooli õppeplaani osadeks. Füüsiline aktiivsus hakkab sõltuma töö iseloomust. Töö on kas "istuv" või "liikuv". 2.3. Vanurid Vanurite üldiseks heaoluks ja nende hea enesetunde säilitamiseks tuleb neid ergutada säilitama oma liikumisharjumusi. Tähtis on, et vanurid pööraksid tähelepanu hea tervise edendamisele. Vanurite liikumainnustamine vähendab nende voodissejäämise võimalust. 3. FÜÜSILISE AKTIIVSUSE ELAMISTOIMINGUT MÕJUTAVAD TEGURID

Õenduse alused
thumbnail
126
pdf

Laste tervis, lastekaitse, terviseedendus

Lapse tervise mõjurid  Lapse pärilikud faktorid, vanus ja sugu.  Individuaalse eluviisi eripära (tervisekäitumine).  Sotsiaalsed ja paikkondlikud võrgustikud.  Elu- ja töötingimused.  Üldised sotsiaalmajanduslikud, kultuurilised ja keskkondlikud tingimused. Tervise determinandid, risk ja ennetavad tegurid Vanemapoolsed determinandid: Rinnapiimatoit, suitsetamine kodus, vanemlik hoolitsus. Lapse elutsükli determinandid: Kehaline aktiivsus, suitsetamine, alkoholi ja uimastite tarvitamine. Teised tegurid: Ülekaalulisus/ rasvumine, lapsed institutsioonides, varane koolist lahkumine, haridustase, õhusaaste. Laste tervist mõjutavad tegurid  Demograafilised ja sotsiaalmajanduslikud tegurid  Lapse tervislik seisund (suremus, haigestumus, õnnetusjuhtumid, vaimne tervis) ja heaolu.  Tervise riskitegurid.  Laste tervise süsteem ja poliitika (tervishoiu korraldus, immuniseerimine,

Lapse tervise edendamine
thumbnail
28
doc

0-1 aastase lapse aeglane areng ja selle kontrollimine+

........................................................................................ 8 1.4.1 Sotsiaalne ja emotsionaalne areng............................................................................. 8 1.4.2 Tunnetuslik areng.......................................................................................................9 1.4.3 Kõne areng ................................................................................................................ 9 1.4.4 Füüsiline areng.........................................................................................................10 1.5 Lapse sünnieelne areng ja seda mõjutavad tegurid.........................................................11 2 LAPSE AEGLANE ARENG JA SELLE PÕHJUSED......................................................... 13 2.1 Erivajadused....................................................................................................................13 2

Arenguõpetus
thumbnail
60
docx

Laste intubeerimine ja ekstubeerimine

osakonnas. Diplomitööd koostades püstitati järgmised uurimisküsimused: milline on õe roll lapse intubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas?, milline on õe roll intubeeritud lapse õendusabis lasteintensiivravi osakonnas? ja milline on õe roll lapse ekstubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas? Käsitleti õe rolli lapse intubeerimisel ja intubeerimise ettevalmistamisel lasteintensiivravi osakonnas. Töös on väljatoodud laste hingamise ja hingamisteede iseärasused. Väikelaste keel on suhteliselt suur, kõrisõlm asub eespool, epiglottis on pikk ja V-kujuline. Lapse hingamisteed on suhteliselt kitsad, õrna limaskestaga ja rohkete kapillaaridega. Hingetoru on lühike ja peabronhid on võrdnurksed. Samas on ta ka ära toonud laste intubeerimise juures olulise aspekti ­ intubeerimine orotrahheaalselt või nasotrahheaalselt? Intubatsiooni juures valmistab õde ette nii patsiendi kui ka protseduuriks vajalikud vahendid. Alla

Õenduse alused
thumbnail
37
pdf

Lapsehoidja koolituse eksami küsimused-vastused

77. Mis on vaimne ehk psühholoogiline vägivald? Vaimne vägivald ähvardab lapse vaimset arengut. See on tegevus, mis takistab või ähvardab lapse potentsiaalsete võimete arendamist. 78. Mis loetelust on käsitletav vaimse ehk psühholoogilise vägivallana? Emotsionaalne väärkohtlemine 79. Milliseks muudab lapse vaimne ehk psühholoogiline vägivald? Vaimne vägivald kahjustab lapse enesehinnangut, eneseaustust, kasvatab lapse sotsiaalselt abituks ja haavatavaks. 80. Mis on füüsiline vägivald? on tahtlik, mitteõnnetuslik füüsilise jõu kasutamine lapse suhtes, mis võib vigastada last. See võib põhjustada lapsele kergemaid, raskemaid või isegi eluohtlikke ja psühholoogilisi kahjustusi. 81. Milliste füüsiliste tunnuste kaudu tunneb ära füüsilise vägivalla? Verevalumid, haavad, luumurrud, nihestused, löömis jäljed, oksendamine, füüsilise arengu maha jäämine, hirmutunne. 82

Kategoriseerimata
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

........................................189 NOORUS 12/13 – 20/25 AASTAT.......................................................194 Nooruse arenguväljakutsed....................................................................................194 Nooruse kriisid.......................................................................................................196 Inimsuhete kriis, 13-16 a., murdeiga......................................................................196 Füüsiline areng...................................................................................................196 4 Seksuaalsus.........................................................................................................197 Mõtlemise areng.................................................................................................198 Isiksuse areng.....................................................................................................200

Arengupsühholoogia
thumbnail
22
doc

Arenguspsühholoogia konspekt

Ilma kehaliseta pole vaimset ja vastupidi. Areng peegeldab erinevaid indiviidiga aset leidvaid muutusi alates munaraku viljastumisest kuni surmani. Muutustel korrapära ja kindlad tunnused. Aremg on bioloogiline looduslik nähtus, kuid arvesse tuleb võtta väga erisugused mõjud lähtuvalt konkreetsest keskkonnast, kus laps kasvab. Mikrotasand ­ kodu Makrotasand ­ ühiskond Arengu faktorid · Bioloogilised tegurid, mis mõjutavad arengut · KK tegurid (nii füüsiline kui mittefüüsiline) · Kasvatus, õpetus · Enesearendamine Arengu alaliigid · Füüsiline areng ­ kuidas erinevad kehastruktuurid ,,küpsevad" Nt kasv (pikkus) · Motoorne areng ­ motoorsete oskuste progresseeruv omandamine Nt kirjaoskus (peenmotoorika) · Kognitiivne areng ­ taju, keel ja kõne, mälu Nt lühimälu ­ intellektuaalsete funktsioonide kasv

Arengupsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun