tegur - 0 - 45 cm - intiimne tsoon - 46 -120 cm personaalne tsoon (füüsilise kontakti võimalus väheneb võrreldes esimese tsooniga) - ...- 360 cm sotsiaalne tsoon - ... - 610 cm avalik tsoon Atraktiivsus kui suhete kujunemist mõjutav tegur Atraktiivsus loob eelduse suhete kujunemiseks. Paljud atraktiivsuse teooriad asetavad rõhu atraktiivsusega kaasnevale tasule ehk meeldivus baseerub tasul. Füüsiline atraktiivsus ja bias of beauty stereotüüp. Põhjused: · esteetiline aspekt, · "mis on ilus on ka hea" stereotüüp, · sotsiaalsed oskused, · ülekanne. Meeldivust mõjutavad tegurid Füüsiline lähedus · personaalne ruum · kokkupuutumise sagedus kui meeldivust mõjutavad faktorid (N: võimalus puutuda kokku kellegagi sageli annab võimaluse teda märgata ja tundma õppida) !!! geograafiline lähedus ja kontaktide tihedus ei taga alati sümpaatia tekkimist.
ÄRIIDEE HINDAMINE JOHN MULLINSI SEITSME DOMEENI MEETODIL Ekaterina Radchenko ÄRIIDEE ROLL Idee peab olema: selge Selleks, et realiseeritav ettevõtlust alustada Konkurentsivõimeline Inimene peab: uskuma JOHN MULLINS ee on? s Kes SEITSME DOMEENI TABEL OLULISED ASPEKTID JA PÕHIIDEED Makroturg, Turu atraktiivsus Kas potentsiaalturg on atraktiivne valmistatava toote jaoks? Tegevusharu atraktiivsus Kas äriidee realiseerija on valmis alustama tegevust selles tegevusharus? Mikrotegevusharu , Jätkusuutlik konkurentsieelis Kuidas on võimalik kaitsta oma positsiooni? Mikroturg , Sihtturu eelised ja atraktiivsus Kas toode pole turul madalama hinnaga? TURU ATRAKTIIVSUS MIKROTASANDIL Hindamine mikrotasandil koosneb neljast küsimustest
) 6. Koerte hoiu- ning jalutamis teenuse pakkumine (Mida oled näinud teistes riikides, mida võiks ka Eestis rakendada?) 7. Pagaritoodete müügiautomaadid ( Mida oled näinud teistes riikides, mida võiks ka Eestis rakendada?) 8. Personaal treener (teenused, mida oled palju kasutanud ning tunned seetõttu hästi nendega seonduvat) Äriideede esialgne hinnang kaheksa teguri põhjal. Fototeenuste pakkumine Hinnang Idee atraktiivsus 5 Võimekus seda ette võtta 4 Praktilisus 3,5 Potentsiaalne turunõudlus 3,5 Võime konkurentsiga toime tulla 3 Võime eristuda 3 Hinnapotentsiaal 4 Ressursside kättesaadavus 4,5 Kokku 30,5 Argentiina restoran Hinnang Idee atraktiivsus 3 Võimekus seda ette võtta 2,5
NB! üldpsühholoogia III osa sisaldab pilte (lisatakse 20.novembriks) Areng -organismi korrapärane liikumine suurema diferentseerituse ja integreerituse poole, hõlmates vaimse, sotsiaalse ja füüsilise seisundi muutuseid. Areng algab munaraku viljastamise hetkest ja jätkub peale sündi. Arengulised muutused toimuvad läbi inimese eluea. Ontogenees organismi individuaalne arenemine viljastatud munarakust kuni surmani, fülogenees organismide ajalooline areng. Arengu käigus toimuvad kvantitatiivsed (hulk, suurus) ja kvalitatiivsed (olemus) muutused. Sotsialiseerumine on protsess, mille vahendusel õpime hoiakuid, norme, motiive ja käitumismudeleid, mida peetakse sobivaks või kohaseks inimestele konkreetses ühiskonnas. Mina-pilt (kogum teadmisi enda kohta) kujuneb läbi interaktsioonide ümbritsevaga (perekond, mängud, rolli võtmine), tagasiside olulistelt teistelt, rolliidenteedi mõju mina-skeemidele. Sotsiaalse võrdluse teooria (soov e...
lahendamist) 6. Koduloomade rentimine pensionääridele (äriidee allikas - sellest olen juhtunud nägema ja kuulma ja sellel võiks baseeruda äriidee) 7. Virtuaalne arstiabi (äriidee allikas - muutused tegevuskeskkonnas (tehnoloogilises muudatused)) 8. Raseduse riiete rentimine (äriidee allikas - probleem, mis vajab lahendamist) Nende esialgse hinnangu kaheksa teguri lõikes Vaipade ja pehmemööbli puhastamine Hinnang Idee atraktiivsus 4 Võimekus seda ette võtta 3 Praktilisus 4 Potentsiaalne turunõudlus 4 Võime konkurentsiga toime tulla 4 Võime eristuda 4 Hinnapotentsiaal 3 Ressursside kättesaadavus 4 Kokku 30
Lähedussuhted (sõprus, romantilised suhted) Lähedussuhted Erinevused lähedussuhetes ja suhte kulgemisel: - jõulisus, intensiivsus - pühendumine - emotsionaalsus - seksuaalsus (kõik lähedussuhted ei ole seksuaalsuhted) Meeldimine - Geograafiline lähedus, interaktsioonide sagedus - Sarnasus – hoiakud/väärtused; huvid; sotsiaalne klass - Füüsiline atraktiivsus - esteetiline aspekt - stereotüüp “ilus on ka hea” - sotsiaalsed oskused (enesekindlus interaktsioonides) - ülekanne Sõprus Kahe isiku vaheline vabatahtlik vastastikune sõltumine: - vabatahtlik, – avatus, usaldus, lähedus, meeldimine, austus – toetuse pakkumine – vastastikusus – sümmeetriline (võrdsed) – puuduvad eksplitsiitsed seksuaalsed elemendid – välise surveta aja pühendamine teineteisele Sõprussuhtes kehtivaid reegleid
Õpperada oli korras. Infrastruktuur üsna heas seisus ja kasutatav. WC oleks võinud olla puhtam. Tähised olid korras ja hästi arusaadavad. Fotomaterjal: 3) Õpperaja informatiivsus (teabe piisavus, raja vaadeldavus, objektide arusaadavus jms) Õpperada oli informatsiooniga hästi varustatud, kõik sildid olid nähtaval ja loetavad. Rada oli vaadeldav ja kõik obkjetid olid arusaadavad. 4) Õpperaja mitmekesisus (looduskompleksid, atraktiivsus maastik, liigid, pärandkultuur jms) Õpperada oli mitmekesine kuid minu jaosk mitte väga atraktiivne. Ei leidnud pärandikultuuri, kuid ranna ja metsa kooslus oli huvitav. 5) Kuidas sa hindad raja füüsilist koormust enda jaoks? Füüsiliselt oli rada minu jaoks lihtne, käisime seal küll üsna lühidalt, kuid siiski ei pakkunud see mulle raskust. 6) Kas õpperajal said uusi teadmisi ajaloost, kultuuriloost, kultuurpärandist jms
sokoladipruuniks või peaaegu mustaks. Sampinjonidel on sile jalg, esineb rõngas, kuid puudub tupp. Õpiku keelekasutus Laused on arusaadavad. 13. Näide: Looduses on seened surnud puude lagundajatena kasulikud. (lk 69) Tähtsamad sõnad lause alguses. 14. Näide: Pärm on kasvatatud ja kokkupressitud pärmseente mass. (lk 71) Puuduvad võõrsõnad. Arusaadavate terminite kasutamine lihtsustab seoste teket. Materjali atraktiivsus Esitatud materjal on kaasahaarav. Tekst on illustreeritud pilkupüüdvate, teemakohaste ja arusaadavate piltidega. 15. Näide Materjali atraktiivsus Peatükis esitatud tekstid on liigendatud. Kasutatud on parajas koguses erineid tekstitüüpe, taustavärve ja teksti värve. 16. Näide Kokkuvõte Hea Hea ülesehitus Kaasahaarav Elulised näited
Emotsioonide tõlgendamine Probleemid emotsioonide tõlgendamisel: mitteverbaalne tasand ei lange kokku verbaalse sõnumiga; ühte emotsiooni võimalik väljendada mitut moodi. Emotsionaalne seisund ja konflikt. Irratsionaalsuse kasv pidurdab kainet mõtlemist. Konfliktsituatsioonis, oluliste teemade korral, soovitatakse teha paus. Atraktiivsus kui suhete kujunemist mõjutav tegur Atraktiivsus loob eelduse suhete kujunemiseks. Füüsiline atraktiivsus ja bias of beauty stereotüüp. · esteetiline aspekt, · "mis on ilus on ka hea" stereotüüp, · sotsiaalsed oskused, · ülekanne. Meeldivust mõjutavad tegurid: Füüsiline lähedus · personaalne ruum ja · kokkupuutumise sagedus kui meeldivust mõjutavad faktorid (N: võimalus puutuda kokku kellegagi sageli annab võimaluse teda märgata ja tundma õppida) Kriitika: geograafiline lähedus ja kontaktide tihedus ei garanteeri sümpaatia tekkimist alati
külastajatele jagati kõrvaklapid, kust selgitusi sai kuulda soovitud keeles.Uuem aeg võimaldas liikuvat videopilti ja hoolitseti publikatsioonide eest ning korraldati teaduskonverentse. Tänapäeva muuseumid näevad vaeva selleks, et külastajad sinna tee leiaksid. Iga näitus või väljapanek peab tundma oma külastajat, et osata pakkuda oma sihtgrupi jaoks parimat. Muuseumide külastatavust mõjutavad erinevad tegurid. Asukoht, kasutuses olevate hoonete- paikade atraktiivsus, tegevuskeskkonna vastavus tänastele nõuetele, muuseumi tegevusvaldkonna atraktiivsus jmt. Iga muuseum peab määrama konkreetsetest võimalustest ja eeldustest lähtuvalt oma tegevuseesmärgid ja sihtgrupi(d), kellele nende tegevused on suunatud. Oluline koht on heal teeninduskeelel ka näitustel: Hea teeninduskeele sõnalise suhtlemine võib väljenduda erinevalt. Kõige parem on aga kliendi kohene märkamine, tema teretamine, viisakate
mõjutamine - L. Festinger, kognitiivne dissonants Muutumine/kujunemine - suhtlemine - rollid - käitumine Mis muudab sõnumi veenvaks? Hargie, O. ja Dickson, D. (2004). Võimu omamine (legitiimne võim, tasustamine, karistamine, informatsiooni omamine, eksperdiks olemine) Positiivne suhe mõjutatavaga (meeldimine, sarnasus; positiivsete kontaktide sagedus, füüsiline atraktiivsus, seostumine eduga, tasu) Atraktiivsus Huumor Sõnumi edastamine enesekindlalt Mõjutatav peaks vaidlema vastu enda senisele seisukohale Poolt ja vastu argumendid Vastastikusus Ärevuse tekitamine (koos lahendusega) Moraalile rõhumine Järjekindlus ja pühendumine (avalik deklareerimine, isiku enda aktiivsus, vabatahtlik) Ennast-täitev prohvetlus (tegevuse ennustamine tulevikus) Varjatud kavatsused (McKay, M., Davis, M., Fanning)
ARMUMINE & ARMASTUS Armumise nurgakivid · Füüsiline lähedus, · kontaktide sagedus ja tuttavlikkus, · isikutevaheline sarnasus ja füüsiline atraktiivsus ehk köitvus. Armumine · "Viib mõistuse peast" · Üldiselt tore ja mõnus tunne · Ei pruugi olla ainult nauding · Armumine möödub aja jooksul Armastus · Tõeline armastus sarnaneb tondiga, kellest kõnelevad kõik, kuid keda vähesed on näinud. · Armastust eristab sõprusest KIRG ja see, mil viisil armsama eest HOOLITSETAKSE. Armastuse kolmnurkne mudel · Intiimsus · Rahulolu · Pühendumine suhtega sõltub · Kirg ennekõike
Eesti Ühinemine Euroopa Liiduga Euroopa Liit Euroopa Söe- ja Teraseühenduse loomine 1950 Asutaja liikmed: Belgia, Madalmaad, Itaalia, Luksemburg, Prantsusmaa ja Saksamaa EL lipp EL hümn Euroopa päev 9. mai EL-i juhtlause: "Ühinenud mitmekesisuses" Euroopa liiduga ühinemise põhjused Arengusuund ja iseseisvus Koostöö Stabiilsus ja turvatunne: struktuurfondid Abiprogrammid tagavad kiirema arengu Referendum Põhiseaduse muutmine §1 Hääletustulemused Jah 66,83% Ei 33,17% Eesti lõplik ühinemine EL-ga Euro Ametlik maksevahend 01.01 2011 Vahetuskursi riski kadumine Toetab majandusstabiilsust Konkurentsivõime kadumine EL-iga liitumise plussid ja miinused Plussid Miinused Kuulumine Euroopasse Osa küsimusi tuleb Turvatunne otsustada kooskõlas teiste Tööjõu vaba liikumine riikidega Paraneb kaubava...
alguse saada põhiliselt kolmel juhul: füüsiline läheduse, kontaktide sageduse või isikutevaheline sarnasuse tõttu. Füüsilise läheduse all mõistetakse viibimist samas keskkonnas. Näiteks on tähele pandud, et sageli tutvutakse tulevasega bussis. Kontaktide sagedust peetakse samuti määravaks. Enda pidev näitamine või kellegi sagedane uurimine loovad pinnase teine teise tundma õppimiseks. Ka igapäevapraktika kinnitab teoreetilisi seisukohti. Üheks olulisemaks tõukeks on atraktiivsus, mille tekkimisel mängib olulist rolli isikute maailmavaateline sarnasus. Need, kelle maailmavaated kattuvad ja kellel on ühised eelistused, tunnevad ennast teineteise seltskonnas mugavalt ning turvaliselt, samuti tekib neil vähem tülisid. Maailmavaatelise sarnasuse kõrval vormib suhtumist loomulikult ka inimeste välimus. Füüsiliselt atraktiivsem inimene meeldib rohkem kui keskpärase väljanägemisega kaaslane. Puudub reegel, mis ütleks, kust jookseb piir ilusa, kena ja inetu vahel
- 0 - 45 cm - intiimne tsoon - 46 -120 cm personaalne tsoon (füüsilise kontakti võimalus väheneb võrreldes esimese tsooniga) - ...- 360 cm sotsiaalne tsoon - ... - 610 cm avalik tsoon Atraktiivsus kui suhete kujunemist mõjutav tegur Atraktiivsus loob eelduse suhete kujunemiseks. Paljud atraktiivsuse teooriad asetavad rõhu atraktiivsusega kaasnevale tasule ehk meeldivus baseerub tasul. Füüsiline atraktiivsus ja bias of beauty stereotüüp. Põhjused: · esteetiline aspekt, · "mis on ilus on ka hea" stereotüüp, · sotsiaalsed oskused, · ülekanne. Meeldivust mõjutavad tegurid Füüsiline lähedus · personaalne ruum · kokkupuutumise sagedus kui meeldivust mõjutavad faktorid (N: võimalus puutuda kokku kellegagi sageli annab võimaluse teda märgata ja tundma õppida) !!! geograafiline lähedus ja kontaktide tihedus ei taga alati sümpaatia tekkimist. Sarnasus
Eesti Riiklik Turismiarengukava 2014-2020 TÖÖLEHT - 1.OSA 1. Käesoleva arengukava eesmärk on ...... Eesti riikliku turismiarengukava 20142020 peamiseks eesmärgiks on tagada Eesti konkurentsivõime ja rahvusvaheline atraktiivsus turismisihtkohana. 2. Arengukava keskendub järgmiste turismivormide arendamisele: ....... linnaturismi, kultuuriturismi (sh toidu- ja sporditurism), loodus- ja mereturismi ning terviseturismi arendamisele. Olulisemateks sihtrühmadeks on konverentsi- ja ärituristid ning pered. Senisest suuremat tähelepanu pööratakse ka kvaliteedi tõstmisele ja teenuste disainile. 3. Väliskülastajatest valdava osa moodustavad ......
● Mõjutavad: grupi suurus, frupi üksmeel, pühendumine grupile, olukorra ebamäärasuse määr, soov olla individualist, teistest erineda Hoiakud- püsiv valmisolek reageerida teatud kindlal viisil Mõjutamine- motivatsiooniline nähtus Komponendid: kognitiivne, afektiivne, käitumuslik L.Festinger kognitiivne dissonants! Sõnumi muudab VEENVAKS: 1. Võimu omamine 2. Pos suhe mõjutatavaga 3. Atraktiivsus 4. Huumor 5. Sõnumi esitamine eneskindlalt 6. Mõjustatav peaks vaidlema vastu enda senisele seisukohale 7. Poolt ja vastuargumendid 8. Vastastikusus 9. Ärevuse tekitamine koos lahendusega 10. Moraalile rõhumine 11. Järjekindlus ja pühendumine (avalik deklareerimine, isiku enda aktiivsus, vabatahtlik) 12. Ennast-täitev prohvetlus (tegevuse ennustamine tulevikus)
kogemus hoolitsemisest ja hoolitsetud olemisest siin väljenduvad vabamalt inimeste nõrkused, hädad ja haigused. 6. Hariv/kultuuriline funktsioon on suunatu iga pereliikme, eriti aga lapse tunnetushuvi ergutamisele ning teadmiste ja oskuste vahendamisele. 7. Turvalisuse pakkumine, üks kodu põliseid ülesandeid on varjata inimeste välismaailma ohtude eest. Suhete kujunemise nurgakivid: 1. Füüsiline 2.kontaktide sagedus ja tuttavlikkus3. Isikutevaheline sarnasus ja füüsiline atraktiivsus, ehk köitvus. Armastuse kolmnurga teooria (pühendamine, kirg, intiimsus) Seksuaalsuse neli dimensiooni: 1. Soojätkamine2. Amastus 3. Nauding 4. Sooidentiteet. Perekonna arenguperioodid: 1. Noor perekond- uute rollide õppimine, peretraditsioonid, suhted päritoluperekonnaga.2. Lapse sünd ja kasvatamine- esimene suurem muudatus, selginevad paljud loomuomadused. Suhtekolmnurk 2.1Kui kauaks jääb naine koju 2.2 Kas muretseda mitu last järjest või pikemate vahedega 2.3 Kuidas toime
Samuti on pealkiri väga tabav ja huvitav. Reklaam jääb silma oma hästi õnnestunud illustratsiooni ja sõnumiga, mis kokku moodustavad ühtse terviku. Figuuri tunnuseks on esileulatuvus, ümbritsev kontekst toob figuuri hästi esile. Reklaamitav toode on keskpunktis ja jääb silma, tekib tunne nagu ese oleks käeulatuses. Visuaalselt on reklaam pilkupüüdev ja kiiresti mõistetav, samuti väga huvitav ja tabav. Sõnumi põhiapelleeringuks on atraktiivsus, maitsekus. „Ajab vanad kadedaks” viitabki sellele, et uued talvejalatsid on paremad, ilusamad, väljendavad maitsekust ning on kadestamisväärsed. Toote reklaam on unikaalne ja huvitava kontrastiga. Võrdlus vanade jalanõudega, mis kujutavad endast kadedat ussi ja tigedat krokodilli on väga efektne. Tegemist on väga huvitava lahendusega kujutada ümbritsevad vanad jalanõud loomade kujul. Reklaami tajumine ei nõua suurt jõupingutust.
Juhil on võimalik kujundada töötaja käitumist vastavalt enda soovile. Jacobi puhul peaks juht suunama teda iseseisvalt töötama ja leppima kokku, et tööd vaadatakse üle alles siis, kui lõpptulemus on käes. Iseseisva töö eest tuleks anda tagasisidet ja võibolla isegi premeerida, et Jacobit iseseisvat tegevust kordama suunata. Vroomi teooria järgi on motivatsioon kolme teguri tulemus. 1. Ootus ehk toimetuleku tõenäosus 2. Hüvituse tõenäosus 3. Hüvituse atraktiivsus ehk valents Motivatsioon on nende kolme teguri korrutis, mis tähendab, et motivatsioon puudub kui kasvõi üks teguritest on null või negatiivne ning motivatsiooni olemasoluks peavad kõik tegurid olema positiivsed. Jacobi puhul on ilmselt probleemiks kartus iseseisvalt hakkama saada ja vastutada ning hüvituse väike tõenäosus. Juht saaks motiveerida Jacobit tunnustades ning premeerides teda iseseisvate tööde tegemisel.
lähtub usaldusisiku valikul ja perekonna loomisel, siis oskab ta ka hinnata ka oma valikuga kaasnevaid riske. Suhte kujunemist soodustavateks teguriteks on: Füüsiline ja ka ruumiline lähedus Kontaktide sagedus ja tuttavlikkus nt neiu või noormees võib ,,juhuslikult" sattuda pidevalt teise teele, kodu lähedale jne, suhtlemine neti keskkonnas ja seal kontaktide loomine. Isikute vaheline sarnasus ja füüsiline atraktiivsus ehk köitvus. Siin on oluliseks osaks maailmavaadete sarnasus, väärtushinnangute samasus, kultuuritausta, haridustaseme ja sotsiaalse staatuse sarnasus. Inimesi mõjutab arusaam mis on ilus see on ka hea. Välimus mõjutab sündmuste arengut seni, kuni sõlmitakse lähem tutvus, varjatule pööratakse vähem tähelepanu. MILLE JÄRGI TUNNED ÄRA, ET SA OLED ARMUNUD? Armudes olles on selline kirjeldamatu tunne , mõtted on hajevil . Võibolla pööran enda välimusele rohkem tähelepanu .
Või siis positiivselt kinnistades kui ta esitab juba valmis joonised ja lausuda mõned head sõnad ning naeratus pole ka siin kohal liiast. Sellised hüvitused toimivad kõige paremini järgnedes vahetult peale soovitud tulemuse või käitumise esinemist. 9 4 VROOMI TEOORIA Vroomi teooria, mille kohaselt on motivatsioon olemas juhul kui on täidetud kolm punkti: ootus ehk toimetuleku tõenäosus, hüvituse tõenäosus ja valents ehk hüvituse atraktiivsus. Ühe nende punktide puudumisel puudub ka motivatsioon. Võrreldes Jacobit V. Vroomi teooriaga näeme, et hüvituse atraktiivsus võiks nagu olemas olla. Samuti tundub mulle, et hüvituse tõenäosus on olemas. Puudu aga jääb toimetuleku tõenäosusest, Jacob on ebakindel ja ei usu, et saab ette antud ülesannetega hakkama. Selle pärast käibki ta kaastöötajate ja ülemuse jutul iga väikse probleemiga. Kuna Vroomi teooria korrutises on üks tegur 0, seega puudub motivatsioon.
" Meeldivuse reegel Toetub: füüsilise veetlusele / inerpersonaalsele veetlusele/ emotsionaalsele sõltuvusele/ positiivsele minapildile Interpersonaalse veetlus on suhetes läheduse ja usalduslikkuse aluseks Konkreetsete tehnikate näited: "meeldiva inimese mulje" loomise tehnika / tuttavlikkuse efekti loomine / "banketitehnika"/ komplimentide/kiituse kasutamine Kasutatakse: Atraktiivsuse reeglipärasusi/ Partnerite sarnasuse printsiipi/ Assotsiatsioonide tekkimise printsiipi Füüsiline atraktiivsus: Kehaline veetlus- M: domineerivus, agressiivsus, resursside omamine F: viljakus, hoolitsuskäitumine + lapselikud omadused (pea/keha suhe; suures silmad, väike nina, heledad juuksed, pehme nahk) Emotsionaalsust väljendavad omadused- F: naeratus, huuled Hoolitsetust väljendavad omadused- F:soeng, riietus Hea tervislik seisund- F&M: keha sümmeetrilisus, sile ja hele nahk Kaitse mõjustamise vastu: Eesmärk on vähendada sümpaatia mulje tekkimist ja sellest sõltuvust
See, kui kiiresti või kui kergelt suhe hakkab kujunema, sõltub paljustki inimesest endast. Mõni inimene on loomult julge, aga teine hoiab pigem endasse. Eelduseid ja põhjuseid suhte säilitamiseks on väga palju ja väga erinevaid, kõik oleneb inimestest endast. Leitud on üldised tegurid, mis soodustavad suhte kujunemist. Nendeks on: füüsiline lähedus, kontaktide sagedus ja tuttavlikkus, isikutevaheline sarnasus ja füüsiline atraktiivsus ehk köitvus. Mina samuti nõustun nendega. Leian, et kaks inimest mingil määral peaksid olema sarnased, kuid samas ka mingis mõttes erinevad. Toon näite: kui üks on väga aktiivne, siis teine pool peaks olema see, kes seda veidi tasakaalustab. Köitvus ja sümpatiseerivus saavad siiski eelkõige määravaks, kui ikka inimene meeldib, siis ikka meeldib. Selleks, et suhe säiliks, peavad mõlemad osapooled kõvasti vaeva nägema. Suhe iseenesest ei toimi
· kokkupuutumise sagedus kui meeldivust mõjutavad faktorid (N: võimalus puutuda kokku kellegagi sageli annab võimaluse teda märgata ja tundma õppida) Geograafiline lähedus ja kontaktide tihedus ei taga alati sümpaatia tekkimist. Sarnasus · hoiakud, väärtused, veendumused; huvid, töö; · sotsiaalne klass Sarnasuse leidmine enda ja teiste vahel annab inimesele psühholoogilise heaolutunde. · Atraktiivsus kui suhete kujunemist mõjutav tegur Atraktiivsusega kaasnevad nii tasud, kuid ka negatiivsemad tagajärjed (nt kadedus). Füüsiline atraktiivsus ja bias of beauty stereotüüp. Põhjused: · esteetiline aspekt - on arvatud, et põhjus on esteetilises naudingus, mida kogetakse kena inimest vaadates · lähtutakse stereotüübist "mis on ilus on ka hea" · sotsiaalsed oskused on leitud, et atraktiivsemad on enesekindlamad sotsiaalsetes
❏ planeeritavast suhte pikkusest ❏ ootustest partneri suhtes ❏ enese tundmise määrast SUHETE KUJUNEMIST SOODUSTAVAD: ❏ füüsiline lähedus- viibimine samas keskkonnas (kool/ ühistranspordivahend) Sama ruumi kasutamine annab võimaluse inimesega kohtuda, teda märgata. ❏ kontaktide sagedus ja tuttavlikkus- mida rohkem kokkupuuteid, seda enam võib avastada jooni ja omadusi, mis tekitavad huvi ❏ isikutevaheline sarnasus ja füüsiline atraktiivsus e. köitvus- mida sarnasem on teine inimene, seda sümpaatsem ta paistab. Lisaks füüsilist atraktiivsust hindab inimene oma eelistustest.
3 Victor Vroomi teooria 1. Ootus e. Toimetuleku tõenäosus: Jacobi peamiseks veaks oli see, et ta ei tahtnud riskeerida, puudus enesekindlus, tema jaoks tundusid võetud eesmärgid liiga suure vastutusega ja ta lasi teistel otsustada. 2. Hüvituse tõenäosus: Jacobit usaldati, ta pöördus oma vähetähtsate ja rutiinsete probleemidega oma ülemuse või teiste inseneride poole ja selle kaudu oli võimalik tema tööd näha ja kontrollida. Aga Jacob ei uskunud iseendasse. 3. Hüvituse atraktiivsus ehk valents: Jacob vajab rohkem toetust, julgustust ja tunnustust ja kaasamist erinevatesse projektidesse. PROBLEEM: Jacob Arnold ei tahtnud vastutust enda kanda võtta. TUNNUS: Laseb teistel oma probleemidega tegeleda. PÕHJUS: Tema väärtusi ei ole hinnatud. TAGAJÄRG: Jacob ei kasuta oma võimekust ära. Kui mina oleks juht: Siis suurendaks ma Jacobi motivatsiooni, teda julgustades, tunnustades. Suhtleks Jacobiga, et saada teada temast ja tema isiksusest rohkem, mis
siis võib olle, et nende laia kajastust leidev surm viib paljud inimesed šoki ja kurbuse seisundisse. Sarnased sotsiaalsed tingimused põhjustavad sarnaseid reaktsioone. Inimesed võtavad eeskuju teistest endasarnastest, eriti siis, kui nad endas kindlad ei ole. 6 Meeldivus Advokaadi põhiliseks ülesandeks on muuta oma klienti vandemeestele meeldivaks (Darrow). Meeldivuse põhjused: 1) Füüsiline atraktiivsus. 2) Sarnasus. 3) Komplimendid. 4) Kokkupuude ja koostöö. Haloefekt - kui üks positiivne omadus inimese juures määrab ära selle, kuidas teised teda tajuvad. Meile meeldivad inimesed, kes on meie sarnased (Byrne). Kui oleme kindlad, et meelitaja püüab meiega manipuleerida, kaldume reeglina siiski kiitust uskuma ja tundma sümpaatiat nende vastu, kes seda meile jagavad, ka siis, kui see on tõenäoliselt võlts.
· positiivsele minapildile Näiteks. Interpersonaalse veetlus on suhetes läheduse ja usalduslikkuse aluseks 4.2 Konkreetsete tehnikate näited: · "meeldiva inimese mulje" loomise tehnika · tuttavlikkuse efekti loomine · "banketitehnika" · komplimentide/kiituse kasutamine Kasutatakse: Atraktiivsuse reeglipärasusi Partnerite sarnasuse printsiipi Assotsiatsioonide tekkimise printsiipi 4.3 Füüsiline atraktiivsus · Kehaline veetlus M: domineerivus, agressiivsus, resursside omamine WST< 0.75 F: viljakus, hoolitsuskäitumine - WHR=0,7 · Lapselikud omadused F: pea/keha suhe; suures silmad, väike nina, heledad juuksed, pehme nahk. · Emotsionaalsust väljendavad omadused F: naeratus, huuled · Hoolitsetust väljendavad omadused F:soeng, riietus · Hea tervislik seisund F&M: keha sümmeetrilisus, sile ja hele nahk, vitaalsus
Hoiakute kujunemine ja muutumine Hoiak on isiksuse püsiv valmisolek reageerida teatud viisil. Hoiakunähtused väljenduvad kõige selgemini ja tüüpiliselt hinnangutes millegi või kellegi suhtes. Hoiakutel on mitmed funktsioonid. Kuna hoiak on nähtus, millest sõltub käitumisliinide ja toimingute valik, siis on hoiakute uurimine väga suure praktilise tähtsusega valdkond. Kui tahetakse muuta või suunata kellegi käitumist, on sellisel kavatsusel lootust edule siis, kui suudetakse ennekõike muuta vastavaid hoiakuid.( Bachmann, Maruste, 2001) Arvan ,et hoiakud kujunevad välja seoses meid ümbritseva ühiskonnaga. Me sarnaneme inimestele, kellega me kõige rohkem suhtleme, aga samas ka me suhtleme rohkem nende inimestega, kellega omame sarnaseid hoiakuid. Hoiakud ei ole kaasasündinud. Ma olen jälginud, kui sarnane olen ma oma emaga, me näoilmed, hääletoon ja arvamus on tihti väga sarnased. Petty ja Caccioppo esitasid 198...
Kustutamine on oluliste positiivsete tagajärgede kõrvaldamine mittesoovitud käitumise korral. Näiteks saab juht jätta töötaja harjumuspärasest preemiast ilma. Ootuste teooria (Victor Vroom) väidab, et inimene tegutseb kindlal viisil, mis baseerub ootusel, et tegevusele järgneb antud tulemus - hüvitus ja selle hüvituse atraktiivsusel inimese jaoks. Ootuste mudel sisaldab kolme muutujat: ootus ehk toimetuleku tõenäosus, hüvituse tõenäosus ja hüvituse atraktiivsus. Leale oleks kõrge valentsiga hüvis palgatõus. D.McClelland motivatsiooni tõukejõudude teooria põhjal motiveerib inimest kas saavutus-, kuuluvus- või võimuvajadus. Arvan, et Lead mõjutab kuulumismotivatsioon pigem. Inimese soov sõbralike ja lähedaste inimestevaheliste suhete järele. Sotsiaalsusvajadusega inimesed soovivad teistele meeldida ja olla nende poolt aktsepteeritud. Nad otsivad sõprust, eelistavad pigem koostöösituatsioone kui
Meeldimine. ● Geograafiline lähedus, interaktsioonide sagedus (kes on lähedal, puututakse tihti kokku siis see mõjutab tõenäolsust,et teine inimene hakkab meeldima) ● Sarnasus – hoiakud, väärtused, huvid, sotsiaalne klass (algul võib väga erinev inimene meeldida, sest see on midagi uut, kuid see võib viia paljude konfliktideni; sarnasuste puhul aga on tõenäolsus, et vähem konflikte ja suhe on püsivam) ● Füüsiline atraktiivsus - esteetiline aspekt - sotsiaalsed oskused (enesekindlus interaktsioonides) - stereotüüp „ilus on hea“ – oleneb ka keskkonnast, asi mis on läänekultuuris ilus, ei ole aasia või aafrika omas (erinevad ilustandardid). Kui füüsiliselt atraktiivne (ja heade sotsiaalsete oskustega) inimene tahab teisele läheneda siis tihtipeale võetakse seda paremini teise poolt vastu kui siis kui füüsiliselt ebaatraktiivne inimene tahab teisele läheneda.
Minu arust on armatsemine palju rohkem kui lihtsalt seks vaid kõik need puudutused ja hetked mis jäävad eluks ajaks meelde või on hoopis inimestel vajadus areneda ja proovida kõike. Vanasti ei võetud lahutust jumala teoks vaid inimene kellega sa abiellunud olid sellega sa pidid surmani koos olema. Tänapäeval aga on lahutus pea pooltest eesti peredest läbi käinud. Minu arvates on parem lahutuada kui igapäev vaeveldes elada ja tülitsedes. Seksuaalne atraktiivsus ei piirne ainult välimusega vaid ka kõik isiku omadused mida kahjuks ei saa piltide pealt hinnata ja ka selle pärast on inimestel tekkinud ideoloogiad mida nad näevad ajakirjadest ja reklaam piltidelt ja selle pärast kannatavad väga paljud inimesed kes on nii õelda normidest väljas aga võivad olla vägagi toredad ja targad sõbralikud inimesed vanasti oli ikka õige naine suur kes tööd jõudis teha lapsi kasvatada ja mehe jaoks kah olemas olla. Tänapäeval
Läänemere põhjaloomastik Kairi Käiro Läänemere biootilisediseärasused · Vähesed liigid suutnud kohastuda Läänemeres esinevate tingimustega · Kooslused on liigivaesed ja üksikute liikide osakaal suur · Läänemere kooslused on omapärane segu mere-, järve- ja riimvee organismidest · Läänemeres on vähe ehtsaid riimveelisi liike võrreldes geoloogiliselt vanade riimveeliste Musta ja Kaspiamerega · Madala bioloogilise mitmekesisuse tõttu on Läänemere ökosüsteem kergesti haavatav · Eutrofeerumine · Soolsuse mõju: o liikide arv väheneb soolsuse vähenemisega;mageveeliikide arvu suurenemine soolsuse vähenemisega ei suuda kompenseerida mereliikide arvu vähenemist o isendite mõõtmed vähenevad soolsuse vähenemisega (söödav rannakarp, söödav südakarp, kilu, lest, meririst) Aineringe iseäras...
on sündinud iseloomustava tantsuna. Algselt, st 16.-17.sajandil, on karaktertants tants, mis nõuab tegelase iseloomustust, tants karakteris, kujus. Vabatants tantsunumbrid, mis baseeruvad modern-, nüüdis-, vaba-, loov-, kontakttantsul ja/või improvisatsioonil. Vabatants eeldab mõtestatud ja läbitunnetatud tervikut. Estraaditants stiliseeritud lavatants; show-, karakter- ja rahvatantsu elemente sisaldavad tantsunumbrid. Estraaditantsu iseloomustavad efektsus, kergus, pidulikkus ja atraktiivsus. Olulised on kostüüm, joonised ja sünkroonsus. Showtants efektsed kaasaegsete tantsustiilide (disco, ladina, showjazz jne.) meelelahutuslikud tantsunumbrid kaasaegse muusika järgi. Efektsust lisavad kostüüm, atraktiivsus ja sünkroonsus. Tänavatants sisaldab kaasaegseid ja noorte seas populaarseid tantsustiile (funky, locking, poping, hip-hop, breik jne.), kus tähtsal kohal on hea rütmitaju, stiilitunnetus, sünkroonsus, efektsus.
- Endine N.Liidu koostisosa - Mõnikord ,,ohutsoonis" rinderiik - Mõnikord ebastablline ja naabri suhtes foobne riik ,,militaaroaas" - Rahvusküsimus kui rahvusvaheline teema - Mõnikord: kehvemapoolse kliimaga Majanduslik asend ja positsioon: - Euroopa ääremaa - Väike - Suhteliselt vaene ja investeerimissuutmatu riik ja ühiskond - Osaliselt aegunud majandusstruktuur - Asend ei ole paranenud Rahvusvahelise asend rände suhtes: perifeerne atraktiivsus, ,,geograafiline kaitstus" Kaubavahetus ja turism: domineerivad naabrid Asendist tulenevad teemad: Majanduslik orientatsion: ida vs lääs Mõnede rühmade jaoks on oluline ka poliitiline orientatsioon: ida vs lääs Koostööpartnerid/projektid (Eesti-Läti, Eesti-Vene) Konkurents : sama suurusjärku ja asendiga riigid, suuremad linnad (Riia, Helsinki) Kui hea või halb on olnud Eesti majandusgeigraafilise asendi mõju riigi arengule võrrelduna?
tekib huvi konkreetse inimese vastu. Alles pärast sugulist küpsemist on noor võimeline hingelistele tunnetele mõtlema. Seksuaalsust puudutavad teemad peavad olema lahti räägitud enne, kui tegelik seksuaalkäitumine aset leiab. Tagantjärele tarkusest abi ei ole. Noorukiiga on kõige tähtsam aeg inimese seksuaalses arengus. Teadvustatakse, et ollakse võimelised sugu jätkama. Sekundaarsed sugutunnused hõlmavad tähelepanu, keha atraktiivsus on keskpunktis. Kõik seksuaalkäitumise vormid on noorukieast peale teadlikud/tahtlikud. Teadvustatakse esimest korda, et inimene on seksuaalne olend. Noorukieas on seksuaalsus tähtis, kuna nooruk oskab reflektiivselt mõelda, refekteerirtakse kõike seda, mis puudutab seksuaalsust (Kui edukas ma olen seksuaalsuhetes jne). Kui lapseeas oli seksuaalsus privaatne, siis
_ Ajutine lahutamine täiskasvanuna 47. Erinevate loomaliikide sotsiaalse käitumise eripärad 48. Sigimiskäitumist mõjutavad tegurid (sugu, hormoonid, kogemused jne) _ Loomade sugu _ Sünnieelne ja sünnijärgne hormoonide toime _ Eelnevad sotsiaalsed ja seksuaalsed kogemused Puudulik sotsialiseerumine Negatiivsed seksuaalsed kogemused Emaslooma/isaslooma seksuaalne käitumine _ Looma hormoonide tase ja füüsiline vorm _ Potentsiaalse partneri atraktiivsus _ Väliskeskkond Välistemperatuur ja ilm Teised loomad/inimesed Aeg 49. Partneri valiku alused _ Ressursside rohkus _ Piisavalt toitu ja kaitset _ "Pulmakingid" _ Väline atraktiivsus _ Hea tervis _ Edukad vajalike toitainete leidmisel _ Kulukus _ Mida väljakutsuvam oled, seda silmatorkavam oled ka kiskjatele 50. Monogaamia ja polügaamia _ Monogaamia e. ainukooselu _ Polügaamia e. mitmikkooselu Polügüünia e. paaritumine kahe või enama emasloomaga
o huvide konflikt o ausus ja õiglus o kommunikatsioon o Organisatsiooni suhted on suhted organisatsiooni liikmete vahel, tarbijatega, varustajatega, konkurentidega jne7 9) Turuanalüüs, SWOT-analüüs ja PEST-analüüs Turuanalüüs on vajalik selleks, et teha strateegilisi otsuseid turu või selle dünaamika kohta. Turuanalüüsil on kaks eesmärki: määrata kindlaks turu atraktiivsus ja tulukus nii praeguste kui ka tulevaste turul osalejate jaoks; seletada ja mõista turu-dünaamikat, milleks tuleb välja selgitada esilekerkivad võtmetegurid, suundumused, ohud ja võimalused. SWOT- analüüs o Analüütiline meetod, kui tulemusi näidata/analüüsida o Kus info tuleb Keskkond(väliskeskkond nii mikro kui makro Ettevõtte sisene o Enamasti tabeli kujul. Klassikaline koosneb 4 lahtrist (võimaluse ja ohud
5. Kuidas võiks jagada organisatsiooni kommunikatsiooni ?( kolm põhilist) Nendeks võivad olla informeeriv kommunikatsioon, motiveeriv kommunikatsioon ja tunnustus- kommunikatsioon. 6. Informatsiooni edastamise võimalused. Telefonikõne, pressiteade, faks, kiri, kohtumine ajakirjanikega ettevõttes, pressikonverents, erialane kohtumine, artikli kirjutamine avalike suhete töötaja poolt, videolindid, helisalvestised ja elektroonilised teated. 7. Hea uudise põhikriteeriumid. Sõnumi atraktiivsus põhineb sisust ja oleneb eelkõige sellest, kui oluliseks peab seda sihtgrupp, kellele on sõnum suunatud. 8. Millele tuleb mõelda enne sõnumi edastamist? Enne sõnumi edastamist tuleks mõelda läbi need küsimused: · Millist eesmärki soovime teema tõstatamisega saavutada? · Kellele on sõnum suunatud? · Kas teema on lisaks ettevõttele või asutusele oluline ka teiste sihtgruppide jaoks?
1. Kuidas käsitleti psühholoogilisi nähtusi enne teaduslikku psühholoogiat? - Psüühilised probleemid seotud ajupatoloogiaga - Hälbiva käitumise seletamine biogeneetiliselt - Humoraalne (kehamahlade) teooria psüühika seostamine bioloogiliste protsessidega - Häirete raviks soojad vannid, massaazid - Hüsteeria põhjuseks "liikuv" emakas - Vaatlused, katse luua vaimsete häiret klassifikatsiooni - Vaimuhaigete pidamine nõidadeks ja nõidade põletamine - Vaimuhaigete paigutamine vanglasse ja nende aheldamine - Eksortsism kurja vaimu välja ajamine 2. Kuidas iseloomustaksite 20.sajandi psühholoogia arengut? Algas psühholoogia võidukäik, tekkisid mitmed suunad ja toimus pidev areng 3. Millised olid/on erinevate psühholoogiavaldkonna suundade põhiideed, uurimisobjekt(id) (nt vaadeldav käitumine, psüühika elemendid). - Psühhoanalüütiline psühholoogia- psüühi...
Kooskõla ettevõttesiseste ja väliste tingimustega Konkurentsieelise suurus Ettevõtte tegevuse tulemused Lisakriteeriumid: Selgus Strateegia komponentide omavaheline kooskõla Ajakohasus Vastavus juhtide isiklikele väärtustele ja ambitsioonidele Riski vähendamine Paindlikkuse tagamine Ettevõtte strateegiat mõjutavad olulised tegurid: Globaalsed, regionaalsed ja rahvuslikud kaalutlused Ühiskondlikud ja poliitilised kaalutlused Tegevusharu atraktiivsus ja konkurentsitingimused Ettevõtte ressursid ja konkurentsivõime Juhtide ja omanike isiklikud ambitsioonid, ärifilosoofiad ja eetilised seisukohad 12 Organisatsioonikultuur Eetilised kaalutlused Strateegia väljatöötamine ja täiustamine Väikeettevõttes on strateegia omaniku peas. Suurettevõttes iga-aastane strateegilise planeerimise protsess.
Enda jaoks asjad lahti mõtestada (kriitiline mõtlemine, teadlikkus) Käitumise nakkus. ● Nt massihüsteeria; sümptomeid reaalsuses ei eksisteeri, jagatud pinge tunne, pinge füsiolooogiline väljendus erinevate sümptomite kaudu, sümptomite tõlgendamine, pinge ja sümptomite levitamine. ● The June Bug Epidemic, 1962. Meeldivus. ● Kui inimene meeldib, ollakse nende jaoks valmis tegema rohkem. ● Millised inimesed meeldivad: füüsiline atraktiivsus – omistatakse omadusi nagu andekus, lahkus jne sarnasus – turvaline, familiaarne , kehakeel (peegeldamise tehnika) komplimendid – ei pruugi olla isegi ausad aga usutakse siiski tuttavlikkus – korduv kokkupuude soodustab meeldivust koostöö – meeldivad inimesed kes teevad koostööd; good cop, bad cop strateegia. assotsiatsioonid – kui tuua halbuudis siis hakatakse ka inimest seostuma halvaga
Kaalude ühetaolisus kui kõik kriteeriumid on enamvähem võrdse tähtsusega. Heuristikute roll sõnumi allikate veenmuses Sõnumi allika mõju Omadus Alaliik Mõju Usaldusväärsus Pädevus Internaliseerimine Erapooletus Meeldivus Atraktiivsus Samastumine Sarnasus Autoriteet Võim Allumine Staatus Cialdini nõustumisprintsiibid Nappus nõustumine on tõenäolisem, kui pakutavat on vähe või see on lõppemas. Nappuse printsiip toimib kahel põhjusel. Esiteks võib mingi eseme või kogemuse kättesaadavust kasutada
mõistetakse viibimist samas keskkonnas. Näiteks on tähele pandud, et sageli tutvutakse tulevasega bussis. Sama ruumi kasutamine lihtsalt annab võimaluse inimesega kohtuda ning teda märgata. Kontaktide sagedus ja tuttavlikkus Mida rohkem on kokkupuuteid, seda enam võib tekkida huvi kaaslase vastu. Kui neiul tekib soov poisi tähelepanu endale tõmmata, siis eelistab ta jalutada piirkonnas, kus suure tõenäosusega viibib ka noormees (näiteks tolle toa akende ees). Atraktiivsus ja sarnasus Ühes klassis õppimine või ühes ruumis töötamine ei loo soovi käima hakata. Üheks olulisemaks tõukeks on atraktiivsus, mille tekkimisel mängib olulist rolli isikute sarnasus. Sümpaatsem kipub olema inimene, kes jagab samu väärtushinnanguid, on samalaadse sotsiaalse staatuse, haridustaseme ja kultuuritaustaga. Atraktiivsus Harvardi Ülikoolis läbiviidud uuringus leiti, et homoseksuaalsete meeste jaoks on kõige atraktiivsemad
mõistetakse viibimist samas keskkonnas. Näiteks on tähele pandud, et sageli tutvutakse tulevasega bussis. Sama ruumi kasutamine lihtsalt annab võimaluse inimesega kohtuda ning teda märgata. Kontaktide sagedus ja tuttavlikkus Mida rohkem on kokkupuuteid, seda enam võib tekkida huvi kaaslase vastu. Kui neiul tekib soov poisi tähelepanu endale tõmmata, siis eelistab ta jalutada piirkonnas, kus suure tõenäosusega viibib ka noormees (näiteks tolle toa akende ees). Atraktiivsus ja sarnasus Ühes klassis õppimine või ühes ruumis töötamine ei loo soovi käima hakata. Üheks olulisemaks tõukeks on atraktiivsus, mille tekkimisel mängib olulist rolli isikute sarnasus. Sümpaatsem kipub olema inimene, kes jagab samu väärtushinnanguid, on samalaadse sotsiaalse staatuse, haridustaseme ja kultuuritaustaga. Atraktiivsus Harvardi Ülikoolis läbiviidud uuringus leiti, et homoseksuaalsete meeste jaoks on kõige
Loodus on paika pannud,et inimene on kui loom,kes vajab endale kaaslast,et järglasi soetada.Need on instinktid ja loomulikud vajadused,mida ei saa kellegile pahaks panna.Kuid selle pingsa paarilise leidmise juures ei vaata me ainult seda,kellega lapsed meile kõige meelepärasemad oleksid,vaid hoopis otsime hoolivust,armastust ja kirge.Raske on öelda,kas ka loomad seda liigikaaslaselt vajavad,kuid naise koha pealt on see täiesti kindel.Esmapilgul loeb loomulikult vastassoo puhul välimine atraktiivsus,kuid sellest ei piisa,sest oleme loodud nii,et oskame mõelda,tunda ja näha.Sel hetkel,kui naine kohtab enesele sobivat paarilist,mängib nendest loetletud meeltest suurimat rolli vaid tundmine.Tunne on see,mis näitab meile,et armastame,mis näitab,et hoolime ja et meist hoolitakse ning tunne on see,mis annab meile mõista,kui meid valdab kirg.Karin oli enda kaaslaseks valinud Indreku,kellega ta oli saanud lapsed ja nõustus olema abilelus.Sellel
tähistuseks on tüüp 304), jääk aga koosneb peamiselt terasest. Sellist tüüpi teras suudab vastu panna korrosioonile õhus ja mageda vee keskkonnas, st. kõige tavalisemates olukordades. Selle terasetüübiga puutume me igapäevases elus pidevalt kokku, kuna sellest on valmistatud paljud terariistad, noad, potid ja pannid, kraanikausid, nõudepesumasinad, pesumasinad jne. Peamised põhjused miks sellistel puhkudel roostevaba terast kasutatakse, on materjali atraktiivsus, vastupidavus ja lihtne puhastatavus. Domineerivaks roostevaba terase kasutusalaks on töötlev tööstus, kus suure legeerivate elementide sisaldusega terast kasutatakse sisseseadete jaoks, mis toimivad erinevates korrosiooniohtlikes keskkondades, näiteks keemia ja kütusekeemiatööstuses, tselluloosi- ja paberitööstuses ja toiduainetööstuses. Teised spetsiaalse koostisega roostevaba terase sordid on
Suhtlemispsühholoogia Suhtlemine suhe kestev interktsioon ajategur, intiimsuse kui läheduse tegur, suhtlemise dünaamika viide sellele, et tegemist on protsessiga, millele on iseloomulik muutumine suhtlemisvahendid verbaalsed ja mitteverbaalsed (ka paralingvistilised), mille abil toimub interaktsioon. suhtlemine toimub abimehhanismide vahendusel (esmamulje, kategoriseerimine jne.) suhtlemise funktsioonid vajaduste rahuldamine (kuulmis, mõju, emotsionaalsete suhete omamise vajadus) suhted annavad isikule: · suhted kui toimetulekuressurss (sotsiaalne, matriaalne, emotsionaalne, informatiivne) · kuulumise ja kontrollimise vajadus (vastutuse võtmise määr) · minapildi kujunemine suhtlemise komponendid: kommunikatsioon (sõnumite edastamine; müra) tunnetus/taju (tajuvead, sstereotüübid, hoiakute ja seisundite mõju tõlgendamisele) mõjutamine (manipulatsioonid, mängud, käitumisstiil) sotsi...
Kui ta saab aru et mingi vale küitumise pärast võib saata noomituse inimene ei hakka juba teistkorg´da niimodi käituma. Ootuste teooria (Victor Vroom) väidab, et inimene tegutseb kindlal viisil, mis baseerub ootusel, et tegevusele järgneb antud tulemus - hüvitus ja selle hüvituse atraktiivsusel inimese jaoks. Ootuste mudel sisaldab kolme muutujat: ootus ehk toimetuleku tõenäosus, hüvituse tõenäosus ja hüvituse atraktiivsus. (Organisatsioon ja juhtimine, 2015) Merike on praegu rohkem üksinda kodus ja mõtted on minna tööld ära ja sõita Tallinna poja juurde sis on tema jaoks kõrgeim valentsi hävitis, et juhataja hea töö est võiks talle anda kuus paar päeva et ta oleks laste juures käinud ja veetnud mõne aja nendega. Edwin Locke´i teooria kohaselt, mis on tuntud kui eesmärgitee mudel,siin valib juhataja kuidas paremini tunda oma töölisi ja ise valib motivatsiooni millega saab töölisi motiveerida