Firma hakkas pakkuma erinevatel kohtadel (näiteks bussijaamad, ülikoolid, hotellid) müügiautomaate, mis valmitstavad pagaritooteid, põhikaup on värske leib ja lisa pakutakse pirukaid, võileibu. Pagaritoodete sihtgrupiks on kõik inimesed, kes värtustavad naturaalseid värskeid tooteid. Algkapitaliks on vaja umbes 50000 eurot, nii palju maksab uus värskete pagaritoodete müügiautomaat. Kuna see ettevõtlus sõltub pagaritoodete valmistamise automaatidest, siis esialgu ei ole vaja väga palju töötajaid. Valisin seda äriidee, sest mõtlen, et see on väga mugav kui on võimalus kiiresti saada värsket leiba. Nägin neid automaate Prantsusmaal, kus nad on väga populaarsed ja olen kindel, et eestlased ka hindaksid kõrgelt seda ideed. Äriidee pagaritoodete müügiautomaadid MINU VALITUD ÄRIIDEE Pakutava toote või tenuse kirjeldus
kulutuste tase, raha pakkumine ja maksuseadustik. 2) Konkurentsi reguleerivad seadused kaasajal reguleeritakse ettevõtlust üha enam seadusandluse, iseäranis konkurentsipoliitika kaudu. Ühelt poolt tuleb kaitsta tootjaid kõlvatu konkurentsi (näiteks autoriõiguste ja ärisaladuste rikkumine jms) ja, teiselt poolt, tarbijaid ettevõtete ebaausa talitusviisi eest. 3) Valitsuse suhted ettevõtlusega ettevõtluse valitsusepoolne toetus võib olla subsiidiumide, soodustuste, lepingute ja uurimistööde näol. 4) Seadusandlus, mis mõjutab otseselt marketingi marketerid ei pea olema juristid, kuid nad peavad olema teadlikud seadustest, mis reguleerivad marketingi. 5) Inflatsiooni peatamiseks või aeglustamiseks on riigivõimul mitmeid võimalusi.
Kordamisküsimused: 1. Põhimõisted: “ettevõtlus”, “ettevõtja”, „sisemine ettevõtlus“, „siseettevõtja“. Ettevõtlus- on protsess, mille abil indiviidid - kas omal käel või organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Ettevõtlus on isiku iseseisev majandus- või kutsetegevus, mille eesmärgiks on tulu saamine kauba tootmisest, müümisest või vahendamisest, teenuse osutamisest või muust tegevusest, kaasa arvatud loominguline või teaduslik tegevus. Ettevõtja on isik, kes tegeleb ettevõtlusega . Otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede otsingut, hindamist, edasiarendamist. Ettevõtja tunnetab ära mingi võimaluse,
raha pakkumine ja maksuseadustik; konkurentsi reguleerivad seadused kaasajal reguleeritakse ettevõtlust seadusandluse, iseäranis konkurentsipoliitika kaudu. Ühelt poolt tuleb kaitsta tootjaid kõlvatu konkurentsi (näiteks autoriõiguste ja ärisaladuste rikkumine jms) ja, teiselt poolt, tarbijaid ettevõtete ebaausa talitusviisi eest; valitsuse suhted ettevõtlusega ettevõtluse valitsusepoolne toetus võib olla subsiidiumide, soodustuste, lepingute ja uurimistööde näol; seadusandlus, mis mõjutab otseselt turundust marketerid ei pea olema juristid, kuid nad peavad olema teadlikud seadustest, mis reguleerivad turundust; inflatsiooni peatamiseks või aeglustamiseks on riigivõimul mitmeid võimalusi. Tehnoloogiline keskkond (tehnoloogia areng, uued arenevad tegevusalad, reglementeeritus
Teda iseloomustab: Võimalustele orienteeritus Innovaatilisus Enesekindlus Proaktiivsus, kindlameelsus, suur energia Enesemotivatsioon, suurem saavutusevajadus. (Self-motivated) Visioon ja vaist Soov võtta suuremaid riske ja elada suurema ebakindluse tingimustes. 3. Kolme liiki alustavad ettevõtted (1. loengu 20. slaid) 1)Palgale orienteeritud ettevõte, 2) elustiili ettevõte, 3) uuenduslik ettevõte 4. J. Schumpeteri, D. McClellandi ja D. Birchi panus ettevõtluse ja ettevõtja käsitlusse. J.Schumpeter: Majanduskasv ei tulene mitte niivõrd kapitali akumulatsioonist, vaid pigem innovatsioonidest, mida teostavad ettevõtjad. Innovatsioonide liigid: 1. Uue või täiustatud toote juurutamine. 2. Uut tüüpi tootmismeetodite juurutamine harus. 3. Uue turu avamine. 4. Uute tooraineallikate või pooltoodete kasutuselevõtt. 5. Uut tüüpi organisatsioonide loomine. D.McCelland:
ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs Small and Medium Enterprises 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike Kesk- VKE-d Suur - Kokku
ETTEVÕTLUS 2 Kordamisküsimused Juhan Teder 2012/2013 1. EL ettevõtluse "suur pilt". Ettevõtja ja palgatöötaja karjääri eelistamise põhimotiivid (Eurobaromeetri uuring), ettevõtlusega alustamise põhimotiivid (GEM uuring) Eri suurusega ettevõtete osakaal 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) 7% väikeettevõtted (10-49) < 1% keskettevõtted (50-249) 0,2% suurettevõtted (250+) SMEs Small and Medium Enterprises 0-249 töötajat. (VKEd) Mikro- Väike Kesk- VKE-d Suur - Kokku
Osalusprotsent: 50% Rahvus: eestlane Amet: turismi- ja toitlustuskorraldaja Kohustused: omanik, juhatuse liige, teenindusjuht Haridus: rakenduslik kõrgharidus turismi- ja toitlustuskorralduse erialal 26 Kogemused: 3 aastat töötanud klienditeenindajana Tallinnas asuvas toitlustusasutuses Ettevõtjate sobivust juhatuse töös osalemiseks toetab eelnev koolitus ning teadmiste omandamine ülikoolis. Koolis läbitakse spetsiaalsed ained - juhtimise alused, personalijuhtimine, toidutehnoloogia, ettevõtlus ja palju muud, mille raames omandatakse väärtuslikud juhtimis- ja toitumisalased teadmised. Ülikooli lõpetamise kõrval pole juhatuse liikmetel muid kohustusi, seega on nad valmis end täielikult ettevõtte arendamisele pühenduma. Esimesel aastal ei saa omanikud kindlat palka, aga hiljem küll. Kuna juhatus võib aktiivselt osa võtta restorani igapäeva tööst, siis makstakse
Kõik kommentaarid