Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"esmatarbekaubad" - 72 õppematerjali

esmatarbekaubad – on need, mida ostetakse sageli ja mille ostmiseks tehakse minimaalseid jõupingutusi ( toode peab olema kegelt kättesaadav, st esindatud võimalikult olla probleemi lahendamiseks piisav.
thumbnail
1
doc

Eelarve koostamine

Tulud Minu sissetulek(palk) ­ 12 000 kr Tüdruksõbra sissetulek(palk) ­ 9 000 kr TULUD KOKKU ­ 21 000 kr Kulud Toiduainete ja väljas söömise kulud ­ ca. 4000 kr Korteri üür ­ 3000 kr Sidekulud ­ 600 kr TULUD ­ KULUD = 4300 kr Kommunaalmaksud Vaba raha 2 inimese kohta jääb 4300 kr Vesi - ca. 250 kr Elekter - ca. 500 kr Prügi äravedu - ca. 200 kr Üldelekter ­ 50 kr Halduskulud ­ 200 kr Küte ­ ca. 1000 kr Transportkulud auto olemasolul Kütus ­ 1100 kr Kindlustus ­ 1000 kr Erinevate kuluvate juppide vahetus ­ 600 kr Esmatarbekaubad ja riided ­ ca. 4200 kr KULUD KOKKU ­ 16 700 kr

Majandus → Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turunduse eksam

Kolmetasandiline - kolme erineva vahendajaga: agent või maakler, hulgi- ja jaemüüja. 7. kasvupunkti arvutamine 8. Toode *millist turuintensiivsust kasutatakse antud toote turustamisel Igat üksikut tarbijale pakutavat toodet võib vaadelda kolmel tasandil: 1)tuumiktoode 2)konkreetne toode 3)laiendatud toode Tooted jaotatakse: 1. Tarbekaup (Tarbekaubad on tooted, mida lõpptarbijad ostavad isiklikuks tarbimiseks. Tarbekaubad jaotatakse: esmatarbekaubad, valikkaubad, eri(spetsiaal)kaubad, võõrkaubad (mitteotsitavad kaubad). Esmatarbekaubad jaotatakse omakorda: regulaarkaupadeks, mida ostetakse korrapäraselt (seep, hambapasta jt); impulsskaupadeks, mida ostetakse planeerimata, neid tooteid tarbija ei otsi ja seetõttu paigutatakse nad võimalikult nähtavasse kohta (küpsised, korgitserid jt); hädaabikaupadeks, mida ostetakse äkilise vajaduse korral (vihmavarjud saju ajal) 2

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kordamine majanduse üleminekueksamiks

tasuda. NÕUDLUSSEADUS ­ - hüvise hind ja nõutav kogus on pöördvõrdeliselt seotud. - hüvise hinna kasvades langeb nõudlus hüvise järele Nõudluse mõjurid · Tarbijate sissetulek · Teiste hüviste hinnad · Tarbijate ootused (oma sissetulekute ja tulevaste hindade suhtes) · Tarbijate arv · Tarbijate maitse ja eelistused ­ harjumused, kombed, trend jne. Hüviste liigid ja hinnamõju · Normaalhüvised - esmatarbekaubad ­ - Hinnamuutus ei mõjuta väga oluliselt nõudmist · Inferioorsed e. Väheväärtuslikud kaubad ­ luksuskaubad - Hinnamuutus mõjutab oluliselt nõudmist Teiste hüviste hinnamõju · Asendushüvised - hindade tõustes hakkavad inimesed eelistama odavamat, asenduskaupa · Täiendhüvised ­ kasutatakse mingi vajaduse rahuldamiseks koos - ühe hüvise hinna tõus toob kaasa teise hüvise nõudluse languse Nõudmise hinnaelastsus

Majandus → Ettevõtlus
18 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Praktika aruanne: Krooni Selver AS

2002. aasta oli Selveri jaoks aktiivse laienemise ja arengu aasta, mil Selver kahekordistas oma kaupluste arvu ning laienes pealinnast väljapoole. Teine aktiivne laienemisaasta oli 2005 - lisandus 9 uut Selverit. Selveri ketti kuulub hetkel 35 kauplust, neist 11 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri ketti kuulub 23 supermarketit ning 4 hüpermarketit. Selveri supermarketites on müügil toidu- ja esmatarbekaubad ning igapäevaselt vajaminevad kodu-ning tööstuskaubad.Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Selveri eripäraks on oma Selveri Köök, mis pakub laias valikus maitsvaid ja uudseid salateid, kulinaaria- ja pagaritooteid. Lisaks on Selveril juba suur hulk oma kaubamärki kandvaid tooteid, mis on valmistatud spetsiaalselt Selverile. Kõik omatooted on tervislikud, sõbraliku ja silmatorkava kujunduse ning hea hinnaga. 1

Majandus → Kaubandus
87 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ühiskonnaõpetuse KT kordamine

Eesti ressursid : Põlevkivi , turvas, fosforiit.Tootmistegurid:majanduslike ressursside kogum, mis on ühiskonnale käsutada kõikide majanduslike soovide rahludamiseks.Tootmisteguri liigid:Maa(kliima , maa) , Kapital (Reaalkapital, finantskapital ) ja Inimkapital (tööjõud, ettevõtlikkus ).Majanduse põhiprobleem:Kõigil riikidel maailmas tuleb otsustada, mida toota, kuidas toota ning kellele toota nii, et ühiskond saavutaks maksimaalse heaolutaseme.SKP-(sisemajanduse koguprodukt) peegeldab riigis teatud ajaperioodi jooksul toodetud kaupade ja- teenuste maksumust.SKP per capita- SKP näitaja inimese kohta.(ostujõu standardi alulsel arvutatud SKP inimese kohta annab riigi heaolule objektiivsema hinnangu, kuna sel juhul on kõrvaldatud hinnataseme erinevuse riikide vahel)(koosneb jooksevhindadest kui ka ostujõu standardist)SKP langeb:Ülekuumenenud majandus =Majanduslangus , riigis toodetakse vähem kaupu ja teenuseid, inimeste majanduslik olukord...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hind ja turustus

Elastsus=koguse muutumine/hinnamuutus kui E>1 on tegu lusksukaubaga, kui alla, on igapäevakaup kulude määramine- püsivkulud, muutuvkulud, tululävi, kasumisumma konkurentide kauba ja hinna analüüs hinnakujunduspoliitika määramine-kulukeskne meetod (hind=omahind+teatav juurdehindlus), tarbijakeskne meetod nt. Üks ja sama saiake poes 2kr, kohvikus 4 kr, konkurentsikeskne meetod, lõpliku hinna fikseerimine, intensiivne-kasutatakse kõiki väljapääse turule nt. Toiduained, esmatarbekaubad selektiivne e valiv- paljusid, kuid mitte kõiki väljapääse nt.hulgi ja jaekaubandus toodete turustamisel eksklusiivne-üks vahendaja toob toote turule nt info auto turustuskanal- ettevõtte ja üksikisikute kogum, liikumisel tootjalt lõpptarbijani turustuskanalite kaudu toimub:info edastamine, omandiõiguse üleandmine, rahalised arveldused, toote/teenuse üleandmine tarbijale 5printsiipi:õige kaup, õiges kohas, õigel ajal, õige hinnaga, õige kogus

Majandus → Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Praktika aruanne pagari erialale

Võimalik tellida peie- ja peolaudu. Vajadusel korraldame teeninduse Teie soovitud kohas. Gruppidele pakume hommiku-ja lõunatoitu. Toitlustusteenindust osutame Ebavere Puhkespordikeskuses ja Tamsalu Spordikompleksi II korruse „Krista Kohvikus“. „Georgi Söögituba“ hoiab au sees Georg Lurich`i nime, korraldades tema sünni-aastapäeval aprillis rammumehevõistlust „Georgi Kange“. Endises kõrtsihoones "Georgi Majas"on leidnud peavarju: "Georgi kauplus" - toidu ja esmatarbekaubad. "Maarjalill" - lilled, pärjad, kimbud, kingitused. Reinpaul OÜ kontor Swedpanga kontor ja sularahaautomaat Juuksurisalong Kosmeetik Täidetud ülesannete kirjeldus Taignad mida ise valmistasin: pärmi-, leht-, biskviit- ja muretaigen. Taigna rullimine: pärmi-, leht- ja muretaigen. Kaalumine: pärmtaigen, toorained (jahu, suhkur, pärm, õli, vesi, muna ja sidrunhape), saiakeste toorkaal ja kringlid.

Toit → Pagar
20 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

Bioplastikud

tingimustes (piisavalt hapniku, sobiv pH ja temperatuur, paras niiskus). • Peale kompostitamist on üsna tavaline bioplastjäätmete käitlusviis põletamine. Ka see on üsna loodussõbralik, sest bioplasttoodete põlemisel eraldub õhku vaid niisama palju süsihapegaasi, kui palju plastitoormeks olnud taimed seda sealt võtsid. Bioplastikute kasutusvaldkonnad • Pakendid • Kiirtoidu- serveerimiskomplektid • Kiud, tekstill • Mänguasjad • Esmatarbekaubad • Aiandus • Põllumajandus • Meditsiin- asendamatu materjal lagunevate niitide, implataadite ja kapslite valmistamisel. Kokkuvõtte • Bioplastikute valmistamis tehnoloogiad nõuavad arendust. • Bioplastikud ei ole lailt levinud, sest nende tootmise hind on kõrgem, kui tavaplastikute puhul. • Bioplastikute kasutamine, võiks olla plastijäätmete probleemi lahenduseks. • Ka väikesel määral bioplastikute kasutamine, soodustab keskkonnasaastet. Tänan tähelepanu eest

Ökoloogia → Keskkonnakaitse ja säästev...
10 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Inflatsioon

Ostukorv THI arvutamise aluseks on indikatiivne ostukorv, mis koosneb teatud, erineva osakaaluga tarbekaupadest ja kajastab keskmist tarbimist. Kuna inimeste tarbimistharjumused ja suhtelised hinnad on riigiti erinevad, erineb ka ostukorvi koostis. Inflatsiooni mõju tarbijale Inflatsioon mõjutab küll kõigi inimeste tulusid, kuid erinavalt, sest kõikide toodete hinnad ei tõuse samas ulatuses, samuti ei tarbi kõik samu tooteid. Näiteks kui kallinevad esmatarbekaubad, siis langeb eelkõigr vaesemate inimeste heaolu, sest nende sissetulekust klub suurem osa esmatarbekaupadele. Kui tõusevad luksuskaupade hinnad, mõjutab see eelkõige rikkamaid elanikkonnakihte. Inimene, kes on pangast laenu võtnud, võidab inflatsioonist, kuna peab inflatsiooni võrra vähem laenu tagasi maksma. Too aga, kellel on suured säästud, kaotab, kuna tema hoiused kaotavad inflatsiooni võrra oma väärtust. Seega võib mõne majapidamise

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

SUURRIIGID 1920-aastatel

SUURRIIGID 20. aastatel SAKSAMAA  Peale sõda nimetati Weimari vabariigiks kuni Hitleri võimule tulekuni (1933)  Oli laostunud nii majanduslikult kui sotsiaalselt.  HÜPERINFLATSIOON – marga hind langes tundidega.  Saksa tööstus läks sõjakahjude katteks Pr. maale, ei jätkunud kivisütt.  Tohutu rahva rahulolematus.  Võimule tulid esimesed valitsused, mis olid kommunistlikud.  Rahva rahulolematust hakati natsionalistlike organisatsioonide poolt ära kasutama, kommunistid kukutati ja tuli NSTP- Natsionaalsotsialistlik tööstuspartei (nende ridades ka Hitler)  1925 natsionaalsotsialistide toetus valimistel oli 2 miljonit ja kasvas kogu aeg. Hitler oli väga hea esineja ja sõnamees. Hakkas pettunud rahvale kõrtsides kõnesid pidama, seal olid pettunud sõjamehed ja sõjavangid, kes olid ohtlikud just selle pärast, et oskasid relva kasutada. VENEMAA  20. aastateks...

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Laondus

V: Füüsiline klient on eraklient ja juriidiline klient on ettevõte, asutus. 18. Väljenda 4 erineval viisil laovaru momendiseisu? V: - 19. Mida tähendab teelolev varu, surnud laovaru? V: Teelolev varu- tooted või materjalid, mis asuvad veovahendil/terminalis teel ühest asukohast teise. Surnud laovarud- varu, mille järele puudub nõudlus pika perioodi jooksul. 20. Millest on tingitud turunõudlus lähtudes füüsilisest kliendist? V: * esmatarbekaubad · Hooajalised kaubad · Trendid · Vanuseliselt · kultuuriselt

Logistika → Laonduse alused
19 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Infoajastu geograafia

Import ­ sissevedu Eksport ­ väljavedu Kaubandusbilanss ­ sisse- ja väljaveo vahe (tasakaal/suhe) Negatiivne bilanss ­ import ületab ekspordi Investeering ­ raha paigutamine tootmisesse kasu eesmärgil 1) PP tihe kaubavahetus (masinad, seadmed, tehnoloogia, ka esmatarbekaubad). Põhjuseks tööjaotus. Suurimad eksporitjad ja samaaegselt ka importijad on Saksamaa, Jaapan, Prantsusmaa, Suurbritannia. 2) LP toorained, toidukaubad, kütus. PL masinad, seadmed, esmatarbekaubad, toit(näljahädad). Põhja ja Lõuna kaubavahetuses võib eristada kolme eelissuunda. o Jaapan ja Ida-Aasia kaupleb Kagu-Aasia ja Austraaliaga o Põhja-Ameerika ­ Kariibia ja Ladina- Ameerikaga o Euroopa ­ Vahemere maade ja Aafrikaga 3) LL kõige väiksemamahuline kaubavahetus, toidukaubad nt riis näljahädade korral, masinad, autod, sõjatehnika 1 Kaubanduse poliitika 17. sajandist merkantelism st maj

Geograafia → Geograafia
55 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mikroökonoomika konspekt

Mittelineaarsete kõverate tõusud on aga kõvera igas punktis erinevad. Nõudlus-seos hüvise hinna ja selle koguse vahel.Majandusseadus-hüvise hinna ja nõutava koguse vaheline seos.Nõudlusseadus-hüvise hind ja nõutav kogus antud ajaperioodil on pöördvõrdeliselt seotud. Sissetulekuefekt-hüvise nõutava koguse muutus, mille põhjuseks on hindade muutusest tingitud reaalsissetuleku muutus. Normaalhüviste nõudlus kasvab, kui tarbijate sissetulek kasvab.(nt esmatarbekaubad ja luksuskaubad)Inferioorsete hüviste nõudlus aga väheneb, kui sissetulek kasvab.Asenduskaubad-kaubad, mille nõudlus kasvab, kui teise kauba hind tõuseb ja vastupidi.Täiendhüvised-ühe hüvise hinna tõus toon kaasa teise hüvise nõudluse vähenemise.Jaotusmehhanismi funktsioonis tagab hinnasüsteem hüviste kättesaadavuse neile tarbijaile, kes on nõus nende eest vähemalt tasakaaluhinda maksma

Majandus → Mikroökonoomika
198 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

MIS ON LOGISTIKA?

MIS ON LOGISTIKA? Logistikat saab käsitleda kui ·süsteemset mõtlemisviisi, mille puhul vastastikuse mõju ja põhjuse tagajärgi uuritakse ja analüüsitakse komplekselt kui eesmärke mõjutavaid tegureid; ·juhtimisfunktsiooni, mis integreerib ja koordineerib olulisi juhtimisfunktsioone (planeerimine, otsustamine, arvestus, kontroll jne.); ·teadusharu, mille ülesandeks on süstematiseerida praktilisi kogemusi ja välja töötada valdkonna teoreetilised alused, mõistete, meetodite ja mudelite süsteem ning põhiprintsiibid ja paradigmad. Logistika on 21.sajandi teadusharu, mis hõlmab järgmisi valdkondi: · Ärilogistika (Business logistics); · Insenerilogistika (Engineering logistics); · Militaarlogistika (Military logistics); · Turunduslogistika (Marketing logistics); · Teeninduslogistika (Service logistics); · Turismilogistika (Tourism logistics); · Perelogistika (Family logistics); · ...

Logistika → Baaslogistika
20 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse alused, eksamiküsimused

on mõeldud ühekordseks kasutamiseks; kestvuskaubad on tooted, mis mõeldud korduvkasutamiseks; teenus on müügiks pakutav tegevus või selle mitteesemeline tulemus.2. Tarbimise iseloomu järgi jagatakse: tarbekaubad on mõeldud üksikisikutele ja majapidamistele lõpptarbimiseks; tootmiskaubad on tooted, mida üksikisikud või organisatsioonid omandavad edasiseks töötlemiseks või äritegevuseks. 3. Ostuharjumuse alusel klassifitseeritakse tarbekaubad: esmatarbekaubad ­ ostetakse sageli, valikkaupade ostmise eel võrdlevad tarbijad tavaliselt pakutavate toodete hinda ja kvaliteeti mitmetes poodides (kodumasinad, mööbel, riided, autod). Erikaubad on need, mille tarbijad on antud tootele väga lojaalsed, ei tunnusta asenduskaupu. Võõrkaubad on kaubad mille järele nõudlus puudub. Esmatarbekaubad jagatakse: regulaarkaubad, impulskaubad, hädaabikaubad. Toote väljatöötamist võib jagada järgmisteks etappideks:a) idee otsing b) ideede valik c)

Majandus → Ärijuhtimine
117 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Selveri analüüs

2002. aasta oli Selveri jaoks aktiivse laienemise ja arengu aasta, mil Selver kahekordistas oma kaupluste arvu ning laienes pealinnast väljapoole. Teine aktiivne laienemisaasta oli 2005 - lisandus 9 uut Selverit. Selveri ketti kuulub hetkel 35 kauplust, neist 11 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri ketti kuulub 23 supermarketit ning 4 hüpermarketit. Selveri supermarketites on müügil toidu- ja esmatarbekaubad ning igapäevaselt vajaminevad kodu- ning tööstuskaubad. Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Selveri missioon Selveri missioon ehk peamine eesmärk on luua ja hoida kliendi usaldust. Nad loovad sõbraliku õhkkonna, teenindavad kiiresti ja asjatundlikult, pakuvad kvaliteetseid kaupu ja Selveri Köögi maitsvaid tooteid. Selveri kauplused asuvad liikluse sõlmpunktides ja võimaldavad seetõttu

Majandus → Turundus
119 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Turunduse eksami põhiküsimused

1.Turunduse mõiste turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, reklaami ja jaotuse planeerimise ning teostamise protsess loomaks VAHETUSI, mis realiseerivad individuaalseid ja organisatsiooni eesmärke. 2.Turunduse eesmärgid Turunduse ülesandeks on ületada tootmise ja tarbimise vahel eksisteerivad vastuolud ja lõhe ning luua tarbija jaoks järgmisi kasulikkusi: *vormikasu *kohakasu *ajakasu *omandikasu Funktsioonid: a) vahetusfunktsioonid ehk tehingulised-OST,MÜÜK b) füüsilised ehk logistilised- LADUSTAMINE,TANSPORT c) abistavad funktsioonid- FINANTSEERIMINE,RISKI KANDMINE,TURUTUNDMINE,STANDANDISEERIMINE 3. Turunduse kontseptsioonid Kontseptsioon tähendab vaatestikku, vaadete süsteemi, käsitusviisi, üldkujutlust, üldist ettekujutust, arusaama, plaani,...

Majandus → Turundus
238 allalaadimist
thumbnail
5
doc

TARBIJAKÄITUMINE

Majandusarvestus TARBIJAKÄITUMINE Essee Tallinn 2010 Valisin kaupluseks Selver ja tootekategooriaks juust. Selver on Eesti linnades tegutsev super- ja hüpermarketite kett, mis põhineb Eesti kapitalil. Selveri ketti kuulub 35 kauplust, neist 11 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri ketti kuulub 30 supermarketit ning 5 hüpermarketit. Selveri supermarketites on müügil toidu ja esmatarbekaubad ning igapäevaselt vajaminevad kodu- ning tööstuskaubad. Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Kõikides Selverites on esindatud ka Selveri Köögi tooted. Selver paigaldas enamikesse keti kauplustesse lahtised juustuletid. Uutes juustulettides on suurem sortiment, juustusortide arv varieerub vastavalt letipinna suurusele 20-st 95 sordini. Seni

Psühholoogia → Tarbijakäitumine
96 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Spikker_KT2

Toote liigitus: 1) Tarbekaubad; 2) Kestvuskaubad; 3) Teenused (teenus ei säili). Kauba ost, /Teenuse osutamine/ Teenuse kasutamine/ Teenuse lõppemine => Kauba kasutamine/ Kauba ost, /Teenuse osutamine/ Teenuse kasutamine/ Teenuse lõppemine => Kauba kasutamine/ Tarbekauba lõppemine => Kestvuskauba kasutamine. Tarbekauba lõppemine => Kestvuskauba kasutamine. Toote liigitus: Esmatarbekaubad (regulaarkaubad, impulsskaubad, hädaabikaubad); Valikkaubad (tarbija Toote liigitus: Esmatarbekaubad (regulaarkaubad, impulsskaubad, hädaabikaubad); Valikkaubad (tarbija valib hoolega); Erikaubad (tarbijale ülimalt olulised bränditooted); Võõrkaubad (tarbijale võõrad ja valib hoolega); Erikaubad (tarbijale ülimalt olulised bränditooted); Võõrkaubad (tarbijale võõrad ja tundmatud tooted) -> on vaja pakuta info põhjendusega

Majandus → Interaktiivne turundus
72 allalaadimist
thumbnail
14
docx

ÜHISTEGEVUSE ALUSED ÕPIKU KÜSIMUSED-VASTUSED III

ja linnade hooldusasutustes. Hooldusteenuste eest tasub osaliselt hooldatav, kuid osaliselt ka riik maksude arvel. · Omahinnaga osutatavad teenused. Avalike teenuste osutamine soodsaimatel tingimustel on kohaliku omavalitsuse üks põhimõtetest, mis on sätestatud ka kohaliku omavalitsuse korralduse seaduses. Selliste teenuste hulka kuuluvad tavaliselt kommunaal- ja teised elutähtsad teenused (side, elekter, gaas, vesi, kanalisatsioon, prügivedu, esmatarbekaubad, ühistransport, kultuur), mida osutavad kohalikud omavalitsused või riigiettevõtted omahinnaga, st nende teenuste hinna sisse ei arvestata kasumit. · Äriettevõtete osutatavad avalikud teenused. Need on tavaliselt sellised teenused, mis on vajalikud inimestele nende erihuvide rahuldamiseks ja mida nad ostavad kasumile orienteeritud äriühingutelt (eratransport, luksuskaubad, lõbustus, turismireisid, puhkus jt). Loomulikult teenivad kapitaliühingud

Ühiskond → Ühistegevuse alused
71 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majanduse kordamisküsimused vastused

Kordamisküsimused 1. Kuidas saab rakendada tarbijakäitumise tundmist? · turunduskeskkonna analüüsil · turu segmenteerimisel · toote/brändi positsioneerimisel · turundusmeetmestiku (marketing mix) - toote, selle hinnakujunduse, väljapaneku, toetusvahendite (promotsioon, reklaam jne) kujundamisel · turundusuuringutes 2. Tarbijate käitumist mõjutavate tegurite liigendus. Psühholoogilised tegurid: · Vajadused; · motivatsioon; · hoiakud; · isiksusetüüp; · emotsionaalsed ressursid jne Sotsiaal-demograafilised tegurid: · vanus · rahvus · haridus · pere · elukoht · tulutase · töökaaslased, sõpruskond · huvid, elustiil · religioon jne Sotsiaal-majanduslikud tegurid: · ühiskonna struktuur · seadusandlus, normid · konkurents, pakkumine, hinnatase jne 3. Millised on hinnaelastsuse erinevad variandid? Kuivõrd mõjukas võib olla hinnas...

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Eestis tegutsevad kaubandusketid

Oma igapäevases töös lähtuvad järgmistest põhiväärtustest: · ausus · asjatundlikkus · koostöö · hoolivus · pühendumus Selveri ketile kuulub 35 kauplust, neist 11 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri ketti kuulub 30 supermarketit ning 5 hüpermarketit . Selveri supermarketites on müügil toidu- ja esmatarbekaubad ning igapäevaselt vajaminevad kodu- ning tööstuskaubad. Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Kõikides Selverites on esindatud ka Selveri Köögi tooted. 1.2. Selveri valdkondade juhid · Direktor Andres Heinver · Müügidirektor Kristi Lomp · Ostudirektor Tiiu Valk · Finantsdirektor Priit Mälksoo · Personalidirektor Kristiina Palm

Õigus → Müügiõpetus ja...
65 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äriidee

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL MAJANDUSTEDUSKOND Ärindus Äriidee Nimi Õppejõud: Juhan Teder Tallinn, 2013 Väljapakutud äriideed 1. Vaipade ja pehmemööbli puhastamine (äriidee allikas - sõprade poolt pakutud ja nende oskustel, ressurssidel baseerub idee) 2. Batuudi puhkepark (äriidee allikas - sellest olen juhtunud lugema ning sellel võiks baseeruda äriidee) 3. Pagaritoodete müügiautomaadid (äriidee allikas - olen näinud teistes riikides ja seda võiks ka Eestis rakendada) 4. Veo pood (äriidee allikas - muutused tegevuskeskkonnas (demograafilises, sotsiaalses muudatused)) 5. Laste kaalulanguse fitness laager (äriidee allikas - mingi probleem, mis vajab lahendamist) 6. Koduloomade rentimine pensionääridele (äriidee allikas - sellest olen juhtunud nägema ja kuulma ja sellel võiks baseeruda äriidee) 7. Virtua...

Majandus → Ettevõtluse alused
124 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Turunduse eksam I

Väärtuspõhise turunduse kontseptsiooni- lähteks on omanik, aktsionärid, fookus on väärtuse loomisel, vahenditeks turundus varade loomiseks ja juhtimiseks ning eesmärgiks tulevaste rahavoogude genereerimine ja tagamine. Väärtuspõhine turundus integreerib turunduse ettevõtte ja kliendi väärtuse loomise protsessi. 4. Toodete liigitus a) Kasutusotstarbe alusel: - tootmiskaubad - ehitised, seadmed, tooraine, detailid, abimaterjalid, teenused. - tarbekaubad - esmatarbekaubad (toidukaubad) - valikkaubad (ridied, mööbel - erikaubad (mark) - võõrkaubad (elukindlustus, hauaplats) b) Kasutusaja pikkuse järgi jaotatakse kaubad/tooted: -lühitarbelisedkaubad(seep,sool) -kestvuskaubad(auto, rõivad) korduvkasutamiseksmõeldudtooted -teenused(soeng) müügikspakutavtegevusvõisellemitteesemelinetulemus 5. Turustamise ülesanded - Ettevõte müüb tooteid, mida ta on tootnud

Majandus → Turunduse alused
73 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ühiskonna õpetuse töö vastused

Ühiskonnaõpetuse KT 1) Tootmistegurid, majandusressurssid 2) Ressursside efektiivne kasutamine 3) SKP -? Jooksevhindades ja püsivhindades 4) SKP riigi rikkuse mõõdupuuna. SKP per capita. SKP naaberriikides. Kõige kõrgema SKP-ga riigid. 5) inflatsioon, mis on, selle põhjused, inflatsiooni mõju tarbijale 6) riigi majanduspoliitika peamised eesmärgid 7) fiskaalpoliitika 8) eelarve ­ mis on, koduvalla ja riigieelarve maht, kuidas riigitasandil eelarve välja töötatakse, koostatatakse, lisaeelarve 9) maksud Eestis ­ riiklikud + kohalikud 1. Ühiskonna majandusressursid ehk tootmistegurid on vahendid, mis on ühiskonna käsutuses kõigi majanduslike soovide rahuldamiseks. Kõik otsused tehakse piiratud ressursside tingimustes. Tootmistegurid jagunevad kolmeks: a) MAA -> looduslikud ressurssid, nagu maa, mets, maavarad b) TÖÖJÕUD -> kõik inimestega seotud ressurssid, nagu rahva arv, haridu...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
114 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Majandus ja Poliitika

THI arvutamise aluseks on indikatiivne ostukorv, mis koosneb teatud, erineva osakaaluga tarbekaupadest ja kajastab keskmist tarbimist. Kuna inimeste tarbimisharjumised ja suhtelised hinnad on riigiti erinevad, on erinevad ka ostukorvi koostis (1). 3.2 Inflatsiooni mõju tarbijatele Inflatsioon mõjutab küll kõigi inimeste tulusid, kuid erinevalt, sest kõikide toodete hinnad ei tõuse samas ulatuses, samuti ei tarbi kõik samu tooteid. Näiteks, kui kallinevad esmatarbekaubad, mõjutab see eelkõige vaesemaid, ja vastupidi luksuskaupade kallinemine mõjutab eelkõige rikkaid. Inimene, kes on pangast laenu võtnud, võidab inflatsioonist, kuna peab siis vähem laenu tagasi maksma. Inimene, kellel on suured säästud, võib vastupidi kaotada. Seega võib majapidamise heaolu inflatsiooni tulemusena suureneda, samal ajal kui teise oma väheneb. Inflatsiooni peamiseks negatiivseks mõjuks on raha väärtuse ehk ostujõu langus ­ kui koos

Ühiskond → Ühiskond
16 allalaadimist
thumbnail
72
pdf

Baaslogistika

MIS ON LOGISTIKA? Logistikat saab käsitleda kui •süsteemset mõtlemisviisi, mille puhul vastastikuse mõju ja põhjuse tagajärgi uuritakse ja analüüsitakse komplekselt kui eesmärke mõjutavaid tegureid; •juhtimisfunktsiooni, mis integreerib ja koordineerib olulisi juhtimisfunktsioone (planeerimine, otsustamine, arvestus, kontroll jne.); •teadusharu, mille ülesandeks on süstematiseerida praktilisi kogemusi ja välja töötada valdkonna teoreetilised alused, mõistete, meetodite ja mudelite süsteem ning põhiprintsiibid ja paradigmad. LOGISTIKA ON 21.SAJANDI TEADUSHARU,MIS HÕLMAB JÄRGMISI VALDKONDI: •Ärilogistika (Business logistics); •Insenerilogistika (Engineering logistics); •Militaarlogistika (Military logistics); •Turunduslogistika (Marketing logistics); •Teeninduslogistika (Service logistics); •Turismilogistika (Tourism logistics); •Perelogistika (Family logistics); •Spordilogistika (Sports logistics); •Medits...

Logistika → Baaslogistika
30 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mikroökonoomika kontrolltöö kordamisküsimused

V: Täiendkaubad on kaubad, mille nõudlus kasvab, kui teise hüvise hind alaneb. Nt : bensiin ja auto. 8. Mis mõjutab nõudlust teatud toote või teenuse järele? V: Hüvise nõudlust mõjutab peale hüvise hinna ka inimeste kuu sissetulekud. 9. Mis on inferioorsed kaubad? V: Inferioorsed kaubad on kaup, mille nõudlus väheneb või suureneb kui tarbija sissetulek suureneb või väheneb. 10. Mis on normaalhüvised? V: esmatarbekaubad ja nende hinnamuutus ei mõjuta väga oluliselt nõudmist. 11. Mis on hüvised? V: Hüvised on inimvajaduste rahuldamiseks tarvilike kaupade ja teenuste ühisnimetus. 12. Kuidas defineeritakse mõistet kaup? V: Kaup on laiemas tähenduses mis tahes ostu-müügi objekt või objektid, kitsamas tähenduses müügiks määratud toode või tooted. 13. Mis on pakkumine?

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
158 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turundussõnaraamat

TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „turustuskanal“). vajadus on inimese tarve, soov selle tarbe teadvustus mingi toote suhtes. Turunduskontseptsioon väidab, et turundaja ülim eesmärk on teenida kasumit tarbija vajaduste rahuldamise (kliendi rahulolu) läbi toote on kõik see, millel on võime rahuldada kellegi soove ja vajadusi Need võivad olla füüsilised objektid, teenused, protsessid, ...

Logistika → Logistika alused
4 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Tarbijakäitumine

näiteks hinda vähendati 10%, kuid müük kasvas 30%) ­ harva ostetavad tooted ja kõrge emotsionaalse lisaväärtusega tooted/teenused Normaalelastsusega tooted (hinna ja nõudluse suhteline muutus on võrdväärne) ­ keskmise emotsionaalse lisaväärtusega tooted/teenused Alaelastsed tooted (hinna suhteline muutus on suurem kui nõudluse muutus) ­ sageli ostetavad tooted, näiteks esmatarbekaubad Jäiga elastsusega tooted (nõudlus ei sõltu hinna muutusest) hädavajalikud tooted/teenused, näiteks ravimid Psühholoogilised hinnapiirid Millised on ohud brändile hinnasooduskampaaniate liigsel kasutamisel? Psühholoogilised hinnapiirid: tarbija teadvuses eksisteerivad igas tootegrupis psühholoogilised hinnapiirid ning teatud hinnapiirist madalamal kaob tarbijal usk toote kvaliteeti

Majandus → Tarbijakäitumine
67 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Põlva Selver – Edu Konsum kaubandusettevõtete võrdlus.

2002. aasta oli Selveri jaoks aktiivse laienemise ja arengu aasta, mil Selver kahekordistas oma kaupluste arvu ning laienes pealinnast väljapoole. Teine aktiivne laienemisaasta oli 2005 - lisandus 9 uut Selverit. Selveri ketti kuulub hetkel 38 kauplust, neist 12 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri ketti kuulub 32 supermarketit, 6 hüpermarketit ning 1 kodupood. Selveri supermarketites on müügil toidu- ja esmatarbekaubad ning igapäevaselt vajaminevad kodu- ning tööstuskaubad. Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Kõikides Selverites on esindatud ka Selveri Köögi tooted. * Supermarket on jaekaubandusettevõte, kus müügipinda on kuni 2500 m2 ning kus toidu ja esmatarbekaupade osatähtsus moodustab kaks kolmandikku. * Hüpermarket on jaekaubandusettevõte, kus müügipinda on üle 2500 m2 ning toidu-ja

Majandus → Arenguökonoomika
9 allalaadimist
thumbnail
docx

Toode

Toode Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Ettevõtluse õppetool Tauno Ree Palle Viilu EV-1-P-E-tal TOODE Referaat Juhendaja: Aet Kull Tallinn 2012 1 Toode SISUKORD 2 Toode SISSEJUHATUS Toode on üks turunduse põhimõistetest. Sellest lähtudes mõistetakse turunduses tootena kõike, mida võib pakkuda kellelegi tema vajaduste ja soovide rahuldamiseks. Tarbijate vajadust võib rahuldada ese, teenus või info. Antud referaadi esimeses punktis peatume pikemalt tootel, mis on asendamatu lüli turunduses. Teies punktis on kirjas tootearendusest, mis on iga toote juures oluline, sest tootel peab toimuma pidev areng, et olla konkurentsivõimeline. ...

Majandus → Turunduse alused
44 allalaadimist
thumbnail
14
doc

TURUNDUS ja MÜÜK

10. Tagastus 19. Nimeta toodete liigituse alused ning too välja erinevate aluste alaliigid. 1. Liigitus lõppkasutaja järgi a. Tarbekaubad b. Tööstuskaubad 2. Kasutamisaja järgi a. Lühitarbekaubad – võimaldavad ühe- või mitmekordset tarbimist b. Kestuskaubad – mõeldud korduvkasutamiseks c. Teenused 3. Ostuharjumuste järgi a. Esmatarbekaubad – tooted, mida tarbijad ostavad sageli ja minimaalse ajakuluga b. Valikkaubad – tooted, mida tarbija ostuprotsessis põhjalikumalt valib ja hindab sobivuse, kvaliteedi, hinna ja moe seisukohalt. c. Erikaubad – eriliste oamduste ja margitunnustega tooted, mille hankimiseks teatud ostjarühm on valmis kandma täiendavaid kulusid. d. Võõrkaubad – tooted, mida tarbija ei tunne või üldjuhul

Majandus → Turundus
76 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Õigusõpetus koduülessanded (Kukrus)

ÜLESANDED TÄHTAEG 13. nädal Ülesanded: 8, 11, 12, 13, 44, 46, 115, 119, 120, 122, 123 https://www.riigiteataja.ee/akt/13198023 - uus TLS Ülesanne 8 13-aastane noormees soovis asuda äriühingusse tööle, et teenida raha jalgratta ostmiseks. Äriühingul oligi suveks vaja jäätisemüüjaid. · Millistel tingimustel on võimalik temaga tööleping sõlmida? 13-14-aastase alaealisega võib sõlmida töölepingu ja lubada teda tööle, kus töökohustused on lihtsad ega nõua suurt kehalist või vaimset pingutust (kerge töö) (TLS §7 lg4). Töölepingu sõlmimiseks on vajalik alaealise tahteavaldus, mis on tehtud seadusliku esindaja eelneval nõusolekul. Esindaja nõusolekuta sõlmitud leping on tühine, v.a. juhul, kui seaduslik esindaja selle hiljem heaks kiidab(TLS §8 lg1). Töölepingu sõlmimiseks alaealisega peab tööandja taotlema tegevuskohajärgselt inspektorilt nõusoleku (T...

Õigus → Õigusõpetus
186 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Logistika eksam

1. Mis on logistika eesmärk? Logistika eesmärk on lähetada kaup või inimesed õigeks ajaks õigesse kohta, õige hinnaga, õiges koguses, õige kvaliteediga, õige informatsiooni alusel. 2. Mitu protsenti ajast ja kuludest kuulub EL liikmesriikides tootmisele, transpordile ja ladustamisele? Tootmine: 2% ajast, 8% kuludest. Transport: 5% ajast, 32% kuludest. Ladustamine: 93% ajast, 60% kuludest. 3. Millised olid militaarlogistika võtmesõnad antiikajal, I maailmasõjas, II maailmasõjas ning millised on need tänapäeval? Militaarlogistika võtmesõnad antiikajal: Toit (ühekülgne), aeglane transport (veoloomad, purjelaevad), loomasööt, telgid, primitiivne teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad I maailmasõjas: Toit (leib, konservid), loomasööt, hobuveokid, raudteetransport, laevad, sõjatehnika (püssid, kuulipildujad, kahurid, padrunid, mürsud, miinid), telgid, kaevikud, blindaazid, arenev teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad II maailmasõjas...

Logistika → Baaslogistika
218 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Logistika

1. Mis on logistika eesmärk? Logistika eesmärk on lähetada kaup või inimesed õigeks ajaks õigesse kohta, õige hinnaga, õiges koguses, õige kvaliteediga, õige informatsiooni alusel. 2. Mitu protsenti ajast ja kuludest kuulub EL liikmesriikides tootmisele, transpordile ja ladustamisele? Tootmine: 2% ajast, 8% kuludest. Transport: 5% ajast, 32% kuludest. Ladustamine: 93% ajast, 60% kuludest. 3. Millised olid militaarlogistika võtmesõnad antiikajal, I maailmasõjas, II maailmasõjas ning millised on need tänapäeval? Militaarlogistika võtmesõnad antiikajal: Toit (ühekülgne), aeglane transport (veoloomad, purjelaevad), loomasööt, telgid, primitiivne teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad I maailmasõjas: Toit (leib, konservid), loomasööt, hobuveokid, raudteetransport, laevad, sõjatehnika (püssid, kuulipildujad, kahurid, padrunid, mürsud, miinid), telgid, kaevikud, blindaazid, arenev teedevõrk. Militaarlogistika võtmesõnad II maailmasõjas...

Logistika → Baaslogistika
51 allalaadimist
thumbnail
13
docx

VANA-LIIVIMAA LINNAD - tööleht vastustega

Mis on pildil? - Mustpeade maja ---------------------------------- KÄSITÖÖ 6 Linnade käsitöölased olid alade kaupa koondunud tsunftidesse. Skraa e käsitööliste põhikiri reguleeris nii oma liikmete tootmistegevust kui ka korraldas sotsiaalabi: kontrolliti toodangu kvaliteeti , üheskoos kaitsti end tsunftivälise toodangu eest ja materiaalset leskedele ning orbudele. Selle valdkonna ühendused jagunesid: esmatarbekaubad (n rätsepad, maalrid, tislerid) ja suurkaubandus (kaupmeeskond) (n lihunikud, voorimehed, soolatõukajad). Otsi erinevate käsitööliste pilte – 10 . Kirjuta alla, mis käsitöölisega on tegemist. Sepad Parkal riide värvimine Pagarid Pottsepp Juuksur VAIMUELU (vt Õp ptk 12) I Vana-Liivimaa kiriklik korraldus PAAVST PEAPIISKOPID (Riia ja Lundi) PIISKOPID (Riia, Tallinna, Tartu, Saare-Lääne, Aizpute)

Ajalugu → 10.klassi ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Sotsiaalteaduskond Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituut Aleks Joa HAAB11 Haldusreformi võimalikud mõjud kodanike elukeskkonnale Poliitikaanalüüs Õppeaine: Teaduspõhine analüüs Õppejõud: Veiko Lember, Tallinn 2015 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................................3 1. Haldusreformi taust.................................................................................................................4 1.1 Haldusreformi eesmärgid......................................................................................................5 1.2 Haldusreformi plaani olemus..............

Sotsioloogia → Ühiskonna uurimine ja...
9 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktika aruanne, Valga Selver

kliente teenindab. Müügikorraldus ettevõttes Valga Selver on teenindusvormilt iseteenindus ja teenindustasemelt selve ehk iseteenindus. Selver on Eesti linnades tegutsev super-ja hüpermarketite kett, mis põhineb Eesti kapitalil. Selveri ketti kuulub 35 kauplust, neist 11 Tallinna erinevates piirkondades. Iga Selveri nimi viitab enamasti piirkonnale või linnajaole, kus Selver asub. Selveri ketti kuulub 30 supermarketit ning 5 hüpermarketit . Selveri supermarketites on müügil toidu- ja esmatarbekaubad ning igapäevaselt vajaminevad kodu- ning tööstuskaubad. Selveri hüpermarketites on lisaks toidu- ja esmatarbekaupadele müügil ka laiendatud valik tööstuskaupu. Kõikides Selverites on esindatud ka Selveri Köögi tooted. Selveri missioon ehk peamine eesmärk on luua ja hoida kliendi usaldust. Luua sõbralik õhkkond, teenindada kiiresti ja asjatundlikult, pakkuda kvaliteetseid kaupu ja Selveri Köögi maitsvaid tooteid

Majandus → Müügitöö alused
271 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mõisted

majanduse liikmed ja teiselt poolt kogu kulutused ehk kaupade ja teenuste tarbimine. RKP- ehk rahvamajanduse kogutoodang on majanduses teatud ajaperioodil toodetud lõpphüvise summa, millele on juurde arvatud ekspordi ja SKP kui maj. indikaatori puudused:1.Riikide rahvaarv on erinev 2.Hinnataseme muutused 3.Valuutade ostujõu erinevused 4.SKP ei arvesta vaba aja väärtust 5.SKP ei näita, milliseid kaupu ja teenuseid ning millises proportsioonis toodetakse. (vaestes riikides suurendavad esmatarbekaubad heaolu rohkem kui luksuskaubad) 6.SKP ei arvesta negatiivsete välismõjude olemasolu (keskkonna saastatus). 7.Klimaatilised tingimused võivad mõjutada SKP väärtust (põhjapoolsetes riikides suuremad kulutused kütmisele ja soojadele riietele ei pruugi tähendada rohkem heaolu) 8.SKP ei kajasta varimajanduse osa majanduses. 5. Lorenzi kõver-iseloomustab riigi tulujaotust graafiliselt.Horisentaalteljel on kujutatud tulusaajate hulk kumulatiivses väljenduses

Majandus → Arenguökonoomika
63 allalaadimist
thumbnail
10
doc

EESTI NSV

EESTI TAASISESEISVUMINE SISSEJUHATUS Eesti NSVL iseloomustus - Eesti EKP: Karatamm, Käbin, Vaino. 1950. aasta oli Eestis oluline, kuna toimus EKP kaheksas pleenum. See tõi endaga kaasa selle, et need, kes varem Eesti EKP juhtimises olid osalenud, nemad Eesti NSV juhtimise juurest kõrvaldati ja võim läks Venemaa eestlaste ja Venemaal Eestisse saadetud tööjõu kätte. Käbin sai, oli Venemaa eestlane. Terve rea Eesti kultuuritegelaste tegevus mõisteti hukka. Nad kaotasid mõneks ajaks avaldamisvõimalused. Vaino – venestamine. Soositi vene keele kasutamist igati (tundide arvu suurendati, igati soositi venekeelset asjaajamist). Põllumajandus - Millal algas Eestis massiline kolhooside rajamine ja miks just siis? (1949 märtsis toimus küüditamine) Algas 49 aasta kevadel pärast märtsi küüditamist, sest see oli inimesed ära hirmutanud ja nad kartsid uut küüditamist. Mis ajast kolhoosid nn jalad alla said, hakkasid tegelema ka suurema tootmisega j...

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Arenguökonoomika kordamisküsimuste vastused

liikmed ja teiselt poolt kogu kulutused ehk kaupade ja teenuste tarbimine. RKP- aasta jooksul riigi tootmisressurssidega toodetud kaupade ja teenuste kogumaksumus, millele on juurde arvatud ekspordi ja impordi saldo. SKP kui maj. indikaatori puudused: Riikide rahvaarv on erinev; Hinnataseme muutused; Valuutade ostujõu erinevused; SKP ei arvesta vaba aja väärtust; SKP ei näita, milliseid kaupu ja teenuseid ning millises proportsioonis toodetakse. (vaestes riikides suurendavad esmatarbekaubad heaolu rohkem kui luksuskaubad); SKP ei arvesta negatiivsete välismõjude olemasolu (keskkonna saastatus); Klimaatilised tingimused võivad mõjutada SKP väärtust (põhjapoolsetes riikides suuremad kulutused kütmisele ja soojadele riietele ei pruugi tähendada rohkem heaolu); SKP ei kajasta varimajanduse osa majanduses 5. Lorenzi kõver ­ iseloomustab riigi tulujaotust graafiliselt. Horisontaalteljel tulusaajate hulk

Majandus → Arenguökonoomika
289 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

1) toote tuum 2) konkreetne toode 3) loodetud toode 4) laiendatud toode 5) arenguvõimeline toode Kaupade klassifitseerimisel lähtutakse kaupade kasutamise eesmärgist. Sel tasemel jaotuvad kaubad kaheks suureks rühmaks: tootmiskaubad (ehitised, tooraine, detailid, , teenused) tarbekaubad (liigitatakse tarbija ostuharjumuste ja tarbekaupade kasutusaja pikkuse alusel) Ostuharjumuste põhjal võib tooteid/kaupu kõige üldisemalt klassifitseerida järgnevalt: 1) esmatarbekaubad regulaarkaubad (seep, hambapasta) impulsskaubad (küpsised, kommid) hetkesituatsioonist tekkinud nõudluse kaubad (vihmavarjud saju ajal) 2) valikkaubad sarnased kaubad erinevad kaubad 3) erikaubad 4) võõrkaubad Kasutamisaja pikkuse järgi jaotatakse kaubad/tooted: 1) lühitarbekaupadeks 2) kestvuskaupadeks 3) teenusteks Teenus - müügiks pakutav tegevus või selle mitteesemeline tulemus (soeng, uus info).

Majandus → Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
24
docx

KORDAMISKÜSIMUSED TURUNDUSE EKSAMIKS

- Hädaostutooted tooted Spetsiaaltooted - Uued Mitteotsitavad mitteotsitavad tooted - regulaarselt mitte-otsitavad Tabutooted 1. Esmatarbekaubad (toit, hügieenitarbed, ravimid, bensiin jne.) jagunevad omakorda: Regulaarkaupadeks, mida ostetakse korrapäraselt näiteks seep või hambapasta. Impulsskaupadeks, mida ostetakse planeerimata. Neid tooteid tarbijad ei otsi ja seetõttu paigutatakse need tooted võimalikult nähtavasse kohta. Näiteks korgitser või küpsised. Hädaabikaupadeks, mida ostetakse äkilise vajaduse korral. Näiteks vihmavari vihmakeep.

Majandus → Turundus
65 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Praktika aruanne müügieriala

2.7.2.1.5.1 Uisud, kelgud, suusad ja suusavarustus, rulluisud ja tõukerattad, jalgrattad ja lisatarbed, sisespordivahendid 2.7.2.1.6 Vabas õhus olemine 2.7.2.1.6.1 Rannatarbed, ujumistarbed, matkatarbed, reisimistarbed 2 Kaupluse töö korraldamine 2.1 Kaubanduspinna struktuur Kaupluse pinna struktuur on pandud paika välja uuritud plaani põhjal, mida kasutatakse enamustes suuremates kauplustes. Plaanil on mitu põhipunkti, millest tuleks lähtuda. Esiteks peaks esmatarbekaubad olema võimalikult taga kaugemais nurgas, kuhu klient peaks oma tee leidma, möödudes mitmetest erinevatest ahvaldustest, ning kaupatest, mida kliendil tegelikult plaanis osta ei olnud. Teiseks on uurimused näidanud, et klient tuleb poodi tavaliselt kiirustades, et kliendil hoog maha võtta, selle jaoks on poe alguses vaikselt avanevad uksed, ning rahulik ning rahustav muusika. Et pood jätaks värske ning puhta mulje on enamjaolt esimesena kauplustes värsked puu- ja juurviljad

Õigus → Müügiõpetus ja...
517 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Bioplastikud

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Virumaa Kolledž RAH3170 Keskkonnakaitse Olga Sukhoverkhaya Üliõpilase kood (124352RDIR) Bioplastikud Referaat Õppejõud: lektor A. Zguro Kohtla-Järve 2016 SISUKORD TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL................................................................................ 1 Kohtla-Järve 2016............................................................................................... 1 SISUKORD........................................................................................................... 2 Joonis 1. Plastiku liigid [5]...................................................................................6 Joonis 4. Bioplastikute tootmise statisktika materjali järgi [5]..........................11 ......................................................................................................................... 11 Joonis 3. Biopla...

Ökoloogia → Keskkonnakaitse ja säästev...
10 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Keskkonnahariduse eksam

Kordamisküsimused-teemad eksamiks 2015/16 1.Mis on säästev areng ja miks on see praegusel ajal nii oluline? Säästev areng – areng, mis rahuldab meie praegused vajadused ning tagab järgnevatele põlvedele samaväärse või parema elukeskkonna ja elukvaliteedi. Olulisus- meie maailm pidevalt muutub, maailm globaliseerub, see toob kaasa endaga tagajärjed näiteks õhusaaste on aastatega suurenenud tänu massiivsele autotööstusele, inimesed kasutavad tohutul hulgal autosid, õhk mis oli 20 aastat tagasi ei ole enam meie ajal samasugune, 20 aasta pärast meie järglastel on ilmselt see olukord hullemaks läinud. See, kuidas meie käitume ning kasutame seda maailmat on suureks määrajaks meie tulevaste põlvkondade elukvaliteedis. 2. Aastatuhande deklaratsioon, aastatuhande arengueesmärgid – mis ja milleks? Aastatuhade deklaratsioonis on kirja pandud aastatuhande arengueesmärgid, mis on ÜRO poolt määratletud eesmärgid, mida soovitakse saavutada aastaks 2...

Loodus → Keskkond
30 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse alused

mis on mõeldud korduvkasutamiseks; teenus on müügiks pakutav tegevus või selle mitteesemeline tulemus. · Tarbimise iseloomu järgi jagatakse tooteid: tarbekaubad on mõeldud üksikisikutele ja majapidamistele lõpptarbimiseks; tootmiskaubad on tooted, mida üksikisikud või organisatsioonid omandavad edasiseks töötlemiseks või äritegevuseks. · Ostuharjumuse alusel klassifitseeritakse tarbekaubad: esmatarbekaubad on need, mida ostetakse sageli ja mille ostmiseks tehakse minimaalseid jõupingutusi. Otsustusprotsess on lihtne, toode peab olema kergelt kättesaadav, st. esindatud võimalikult paljudes kauplustes; valikkaupade ostmise eel võrdlevad tarbijad tavaliselt pakutavate toodete hinda ja kvaliteeti mitmetes poodides, ostuotsustusprotsess on keerukam. Valikkaupade hulka kuuluvad nt. kodumasinad, mööbel, autod ja rõivad. Valikkaupade müügil kasvab

Majandus → Turunduse alused
345 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Turundusplaani koostamine

Turundusplaani koostamise juhend Esimeseks sammuks on iga turundusplaani koostamisel situatsioonianalüüs. Situatsioonianalüüsi käigus vaadeldakse: 1. üldist turunduskeskkonda 2. konkurentsisituatsiooni 3. klienti. Teiseks sammuks turundusplaani koostamisel on prognoosite tegemine. Aluse selleks annavad varem tehtud analüüsid. Prognoosid tuleb teha turusituatsiooni võimaliku arengu, klientide vajaduste ja nende võimaliku muutuse ning konkurentsisituatsiooni ja selle muutuste kohta. Kolmas samm on eesmärkide püstitamine. Turunduse eesmärk peab tulenema vahetult organisatsiooni üldistest eesmärkidest. See peaks arvestama firma võimalusi, üldisi sihtide, turusituatsiooni ja tulevikutrend. Kui tegemist on lühiajalise turundusplaaniga, siis tuleb ilmtingimata lähtuda ka varem püstitatud pikaajalistest turunduseesmärkidest. Neljandaks sammuks on eesmärkide saavutamiseks sobiva strateegia väljatöötamine. Strateegiad peaksid arvestama firma...

Majandus → Majanduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

turundusmeetmed valitud sihtgrupile. 36. Turu segmenteerimine. Turg jagatakse erinevate ostjate gruppideks vastavalt tarbijate vajadustele, tunnustele ja käitumisele. Eesmärgiks on leida parimad segmendid. Turusegment on sarnaste vajadustega tarbijarühm. Segmenteerida võib ühe kui ka mitme tunnuse alusel. 37. Toode. Esmatarbe ja valikkaubad. Ettevõtte toodangu koosseis. Tarbijad ostavad tooteid või teenuseid nendega kaasnevate hüvede saamiseks. Esmatarbekaubad toodet mida ostetakse sageli ja mille ostmiseks ei tehta erilisi jõupingutusi Valikkaubad nende ostmise eel võrdleb tarbija toodete kvaliteeti ja hinda mitmetes poodides. NTX: kodumasinad Toodangu koosseis enamus ettevõtteid ei tooda üksiktooteid vaid tooteseeriat, mis on toodete grupp, mis on oma funktsioonilt, ostjate vajaduste ja kasutatavate turustuskanalite seisukohalt omavahel seotud. 38. Kaubamärk ja bränd

Majandus → Ettevõtlus
141 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun