Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"hinnapoliitika" - 161 õppematerjali

hinnapoliitika on kululiidri positsiooni taotlemine (odava hinnaga masstoodang). Peamised probleemid – millist kasuminormi võimaldab antud hinnatase? Mis on piirkulud iga kauba, projekti, protsessi ja kaupluse kohta? Kas kulude muutused on registreeritavad ja hindu võimalik vastavalt kohandada? Jne. 2) nõudlusest lähtuv.

Õppeained

Hinnapoliitika ja hinnastrateegia -Eesti Maaülikool
thumbnail
10
doc

HINNAPOLIITIKA JA -STRATEEGIA

November 2013 …………………………………………. HINNAPOLIITIKA JA -STRATEEGIA 1. Firma muutuvkulud tooteühikule on 8 eurot. Kui püsikulud on 300000 eurot ja firma planeerib toote müüki hinnaga 15 eurot tükk, siis milline on kasumiläve punkt ühikutes? Ühiku jääktulu=15-8=7 Kasumiläve punkt ühikutes= 300000/7=42857,14……………………………………………………………………………… ……. 2. Tootja poolt soovitatud jaehind on 80 eurot tükk, millest jaemüüja hinnatäiend on 40%. Kui

Majandus → Hinnapoliitika ja...
131 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Toote- ja hinnapoliitika eksamiküsimused

TOOTE- JA HINNAPOLIITIKA (Eksamitöö : testis märkige õiged vastused nt rasvase trükiga või kirjutage/vormistage õiged vastused) Alguses lihtsamat.... 1. Miks on teie arvates oluline, et firmade juhid tunneks pakkumise ja nõudluse mehhanismi nii lühi- kui ka pikaajalises perspektiivis? Tooge näiteid selle kohta, et firmade tegevus on saanud tuge või saanud kannatada muutuste tõttu nõudluses ja pakkumises! Näited: ..... 2. Konkurendid reageerivad teie hinnaalandamisele kindlasti samaga (a) monopoli tingimustes (b) täieliku konkurentsi tingimustes (c) oligopoli tingimustes (d) monopolistliku konkurentsi tingimustes Põhjendage: ...... 3. Tööstusliku otstarbega kaupade turul on kõik peamised tarbijad suutelised mõjutama firma hinnaotsuseid, sest (a) neil on turujõud tänu oma suurusele (b) müüja soovib järgida tarbija-orientatsiooni vast...

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

TOIDULISANDID

docstxt/135106258378.txt

Majandus → Hinnapoliitika ja...
52 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Fazer saiaküpsetusleti hinnakujundus Tartu erinevates jaekauplusettevõtetes

EESTI MAAÜLIKOOL Majandus- ja sotsiaalinstituut FAZERI ,,SAIAKÜPSETUSLETI" HINNAKUJUNDUS TARTU ERINEVATES JAEKAUPLUSTES Koostajad: Kristi Laan MS III kusus I rühm Tartu 2009 SISUKORD: 1. Sissejuhatus.............................................................................................................................3 2.Fazer Eesti AS tutvustus.......................................................................................................... 4 3. Sortimentide analüüs valitud ettevõtetes................................................................................ 5 3.1. Soolaste toodete hindade erinevused............................................................................... 6 3.2. Magusate toodete hindade erinevused.........................

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
12
xlsx

Täiskulude hinnakujundus

docstxt/135106266542.txt

Majandus → Hinnapoliitika ja...
109 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Turunduse ja müügijuhtimise alused harjutustest 2: küsimused ja vastused

d. pikk ettevalmistusaeg, kõrge hind Küsimus 11 Otseturunduse tunnused: a. madal hind, väga kõrge ulatus b. väga laialivalguv, puudub kindel sihtgrupp c. lihtne ja kauapüsiv, pikk ettevalmistusaeg d. isiksustatud, personifitseeritud, üritab luua suhet üks-ühele, hea selektiivsus Küsimus 12 Turundusmeetmestik koosneb neljast valdkonnast: a. tootekanalipoliitika, hinnapoliiitika, turunduskommunikatsioonipoliitika, müügijuhtimise poliitika b. tootekanalipoliitika, hinnapoliitika, müügikanalipoliitika, turunduskommunikatsiooni poliitika c. tootekanalipoliitika,konkurentsipoliitika, hinnapoliitika, müügikanalipoliitika d. tootekanalipoliitika, hinnapoliitika, konkurentsipoliitika, müügijuhtimise poliitika Küsimus 13 Alternatiivturundus on: a. andmetekogumise viiside ( vaatlus, eksperiment, küsitlus) kombinatsioon b. turundus ja meedia, mis ei ole tarbijale harjumuspärane, aga on osa terviklikust kommunikatsioonist (ITK-st) c

Majandus → Turunduse ja müügijuhtimise...
16 allalaadimist
thumbnail
22
docx

X ettevõtte turundusstrateegia

................... 4 3.4Threats ( Ohud )................................................................................................. 4 4Strateegilised eesmärgid.......................................................................................... 5 4.1Prognoos majandusliku näitajate järgi................................................................5 5Turunduse edendamise võimalused..........................................................................6 5.1Hinnakujundus, hinnapoliitika.............................................................................6 5.1.1Bilansienergia............................................................................................... 7 5.1.2Võrdlus......................................................................................................... 7 5.22016.aasta olulisemad uuringud ja arendusvaldkonnad.....................................8 5.3Reklaam...................................................................

Majandus → Turunduse alused
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Turunduse kokkuvõttev materjal

(interest), D ­ tekitama soovi ostuks (desire), A ­ viima teoni s.t. ostuni (action). Konkurentide jälgimine ­ Strat - Äriidee/sõnum, Turuprofiil. Maine tarbijate, tarnijate, vahendajate ja konkurentide seas, Geograafiline kaardistamine, Turuosa, sihtrühm, toote tüübid, Käive, kasum, rahavood, Omandisuhted, organisatsioon, juhtkond, töötajate arv, Finantsid ­ likviidsus, oma- ja laenukapitali suhe, Laoseis, Hinnapoliitika, müügikanalid, Toodangu suunitlus, maht, kaasaegsus, Tootmisvõimsus, - tehnoloogia ja -protsess Oper. - konkurendi kohta kasutatakse lühiajaliseks tegutsemiseks. Muudatused tooteprogrammis, Võimsuse kasutamine täna, Laoseisud, tarnimisajad käesoleval momendil, Allahindlused, krediidid käesoleval momendil, Tänane kliendiregister, Müügivahendid, töömeetodid, Käimasolevad reklaamikampaaniad, Tähtsamate ametikohtade mehitamine täna.

Varia → Kategoriseerimata
18 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hind ja turustus

Hind on väärtuste summa, mida tarbija on nõus vahetamaa nende eelisete vastu, mida ühe toote omamine või kasutamine pakuvad, või mida pakub ühe teenuse vastuvõtmine. Hind on turukompleksi ainus element, mis otseselt mõjutab tulusid: 4p-st ainuke positiivne. Hinnapoliitika sisetegurid: firma turunduseesmärgid ja strateegiad, kulud, hinnakujunduse firmasisene organisatsioon. Mida selgemini on määratud firma eesmärgid, seda lihtsam on hinnakujundus. 1. Eksistentsi kindlustamine- kui firmal on liigsed võimsused, karm konkurent, muutlik nõudlus vms peab ta opereerima madalate hindadega lootused, et sellega saavutatakse turu stabiliseerimist. 2. Jooksva kasumi maksimeerimine- hind mis annab maksimaalse kasumi 3. turuliidriks pürgimine- kulude vähendamine, suurim perspektiivne kasum 4. kvaliteediliidriks pürgimine- kõrge hind mis katab uurimis-ja arendustöö kulud. 5. Muud eesmärgid- konkurentide eemaletõrjumine, ...

Majandus → Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Disainerkaupade e-kaubamaja asutamine

 Võimalik müüa kaupasi odavamalt, kui reaalsetes poodides.  Suur osa klientidest on noored või jõukamad, kes on harjunud kasutama internetti Riskivaldkonnad  Seaduste mittetundmine  Häkkerite rünnak  Pettuse ohvriks langemine  Transpordi liigi või marsruudi vale valik  Ebapiisav turu-uuring  Puuduvad kogemused ja oskused antud valdkonnas  Liialt vähene otse suhtlus klientidega  Vale hinnapoliitika  Liiga odav/algeline kodulehe disain  E-Kaubamaja raske kasutatavus  Pikk ostu kuni kauba kättesaamise periood Seaduste mittetundmine  Väljastpoolt EL’i tulevate kaupade puhul Tollid  Autoriõigusseaduste tundmine  Tegevusluba, müügiluba  Kaubandusseadus  Maksuseadused (KM, Tulumaks, Sots. Maks, töötuskindlustus maks jne  Andmete kättesaadavus (registrikood, aadress)  Juriidilise isiku kohustused (nt aruanded)

Majandus → Ettevõtlus
9 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Riigi ülesanded turumajanduses.

kallisoledRiigi ülesanded turumajanduses Tänapäeva riik kasutab majandusse sekkumiseks peamiselt poliitika instrumente, st. , et turgu reguleeritakse õigusaktide – seaduste ja määrustega. Oluliseks vahendiks on ka maksu ja hinnapoliitika , võib öelda et madalad maksud ja vabalt kujunevad hinnad soodustavad ettevõtlust. Järelikult areneb ettevõtluse hulk ,seega laekub rohkem makse. Monopolide kontrollimine on konkurentsi tagamise tõhus võimalus, mille kontrollimiseks on enamik arenenud maid vastu võtnud konkurentsiseaduse . Ettevõte, kellele langeb vähemalt 40% turukäibest, on olulise turujõuga ning tema tegevusele kehtestatakse piirangud. Konkurentsile on hea, kui pakkujaid on palju

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Test 2013 Hind ja hinnakujundus

a) ostja seisukohalt eriti kõrge väärtusega kaupade puhul b) ainulaadsetel ja erilistel kaupadel c) madala müügikuluga kaupadel d) odavalt hangitud kaupadel kui soovitakse suurt läbimüüki 4. Kuna ostja ei tea kaupade soetushindu ja kaubandusettevõtte kulusid, siis võib kaupluses hinna kujundamisega tegeleda iga kaubandustöötaja ja teha seda vastavalt oma äranägemisele ja õigekspidamisele. Väide on................. 5. Efektiivse hinnapoliitika lõppsihiks võib olla: a) uute klientide kaasamine b) kasumi maksimeerimine c) läbimüügi suurendamine 6. Hinnameetodid on: a) .............................................................................................................................. b) .............................................................................................................................. c) ...................................

Muu → Ainetöö
33 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

visioon) visioon) Keskonna Keskonna analüüs analüüs 25) Miks on hinnakujundus (hinna määramine) etapiline protsess? Millised on peamised etapid? Peamised etapid: hinda mõjutavate faktorite analüüs, hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. Hinnakujundus on etapiline, kuna hindade kujundamisel tuleb aluseks võtta erinevaid aspekte ning hind kujuneb aja jooksul. 26) Kuidas erinevad hinnakujundus ja hinnapoliitika? Hinnapoliitika on hinnakujunduse viimane etapp – ettevõtte pikaajaline tegevussuund või käitumismall hindade kujundamise protsessis. 27) Mis on turunduskommunikatsioon? Mis on turunduskommunikatsiooni viis etappi? Kirjelda neid lühidalt? Millistes etappides tegutseb peamiselt turundusspetsialist

Majandus → Turunduse alused
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas turundus on investeering või kulu?

Kas turundus on investeering või kulu? Turundus ehk marketing on tegevuste süsteem, mille eesmärk on viia kokku ostjate soovid ja vajadused ning müüja eesmärgid. See on suunatud klientide vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu. Turunduse alla kuuluvad erinevad turu-uuringud, toote kujundamised, hinnapoliitika, müügi teostamine ja müük ise. Turundustegevus ise algab aga juba ammu enne müügi toimumist ning jätkub ka pärast selle toimumist. Igal aastal tehakse erinevaid turundus-uuringuid. Nende uuringutega üritatakse selgeks teha suhtelised turunduskulud, kas need on kasvanud või kahanenud võrreldes eelnevate aruandeaastatega. Samuti uuritakse käibe muutust ja investeeringu tootlikkuse protsenti. Mõeldes sellele, et turunduse eesmärgiks on tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende

Majandus → Turundus
19 allalaadimist
thumbnail
4
docx

"Riik ja majandus" - Ãœhiskond KT

kahjulike välismõjude piiramine 2. Nimetage majandusse sekkumise viisid. Riik kehtestab sanitaarhügieeni, tervishoiu ja õhutusnõuded, kontrollib nende nõuete täitmist, maksude kujundamine, riik võib tegelda ise tootmisega, riik teeb rahaülekandeid ja väljamakseid vastavalt sotsiaalsetele vajadustele 3. Millised on majandusse sekkumise vahendid ja instrumendid? - Seadusandluse kaudu (seadused ja määrused, load, litsentsid) - maksu ja hinnapoliitika - otsesed rahalised toetused e. Subsiidium - väliskaubanduse tõkked 4. Mida tähendab konkurents, kõlvatu konkurents? Konkurents - on püüdlemine eesmärgi (ühise ressursi) poole olukorras, kus ühe suhteline edu tähendab teise ebaedu. Kõlvatu konkurents - on ebaaus äritegevus, heade kommete ja tavadega vastuolus olevad teod, sealhulgas: 1) eksitava teabe avaldamine, avaldamiseks esitamine, tellimine, konkurendi või tema kauba halvustamine;

Ühiskond → Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Alkoholipoliitika ja selle mõju tarbimisele

SISEKAITSEAKADEEMIA Alkoholipoliitika ja selle mõju tarbimisele Referaat Juhendaja: Tallinn 2012 SISUKORD 1 1.1 Hinnapoliitika 4 2.1 Eesti alkoholitarbimiskultuur 6 1.1 Hinnapoliitika 4 2.1 Eesti alkoholitarbimiskultuur 6 Sissejuhatus Alkoholi roll inimeste igapäevaelus on märkimisväärne. Alkohol ja selle tarbimine on Euroopas pika aja vältel juurdunud traditsioonina kultuuri ja on sotsiaalse suhtluse uks osa. Alkoholi

Toit → Joogiõpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Riigi sekkumine majandusse, riigieelarve

tasakaalustada nõudmised leevendada töö puudust ja pakkumised kohustus aidata nõrgematel leevendada tööjõu puudust ühiskonna liikmetel toime tulla Kuidas ? maksupoliitika kehtestab ohutusnõudeid hinnapoliitika tervishoiu nõuded osalus sanitaar ­ hügieeninõuded pakub väikefirmadele abi ühishüviste pakkumine ja toetust väliskaubanduslikud tõkked väljastab lube ning litsentse 2. Konspekt: riigieelarve 2

Ühiskond → Ühiskond
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Majandus ühiskonnas

Hinna kujunemine turumajanduses- omahind, müügihind, turuhind, riiklikult reguleeriv hind ( nt elekrtihind). Riigi sekkumine majandusse- Riik sekkub turumajandusse majanduslikel ( aitab kaasa turu tõhusamale toimimisele nt suurendada konkurentsi / monopolide kontrollimine )ja sotsiaalsetel motiividel ( pehmendab turu toimet (nt hoolitsema keskkonna puhtuse ja targa tarbimise eest/ kehtestab tevishoiu ja ohutusnõuded ning kontrollib nende täitminst).Võimalused : õigusaktid,maksu ja hinnapoliitika Miks : monopolide kontrollimine, konkurentsielavdamine,kvaliteet,säästev areng Kuidas: monopoolsete ettevõtete piirangute panemine, erimaksud, ohutusnõuded, tervishoid. Erahüvis- kaup/ teenus, mida vahendatakse turukaudu ja mille pakkumine / tarbimine toimub individuaalselt. Ühishüvis- sotsiaalset väärtust omav kaup /teenus, mida jaotatakse ilma turu vahenduseta ( tasuta) ning mida tarbib enamik ühiskonnaliikmeid (raadio, üldharidus, pargid, liiklusmärgid)

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Teeninduse mõju tarbijaostukäitumisele

potilille, siis saab juurde pakkuda ümbrispooti, väetist jms. Tihti saab seda teha nii loomulikult, et inimene ei saa arugi, et tegemist on lisamüügiga, kuna sellest saab ka tarbija ise palju kasu. Võib-olla ei olnud tal enne aimugi, milline vahend nende saabaste hooldamiseks sobib või ta ei märganudki, et poes on müügil ka ümbrispotte. Selle tulemusel on nii klient kui ka ettevõte rahul. Muidugi saab teenindaja mõjutada tarbijat ka teisiti, näiteks hinnapoliitika abil ehk määrates erinevatele kaupadele hinnad, mis lõppevad 9 või 5-ga.On kindlaks tehtud, et selline hinnapoliitika suurendab ostmist. Ma ise arvan, et Eesti teeninduse tase on muu maailmaga võrreldes üsna madal, eriti seda aga maakohtades, kus konkurents on väike. Näiteks oli mul endal alles hiljuti juhtum, kus ma läksin Põltsamaalt Tallinna bussi peale ning pilet maksis 125.-. Kuna mul polnud väiksemat raha, siis ma pidin maksma 150 krooni. Selle peale bussijuht

Majandus → Ärijuhtimine
39 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Operatsioonisüsteemid - Lühiessee

saab tavaliselt kaasa, kui osta Apple'i toode. Mac OS pole tavakasutajale väga hea, sest tuntumad programmid, mida on harjutud kasutama, Mac OS-iga ei pruugi koos töötada. Mac OS sobib väga hästi tööarvutitesse, kuid ei ole eriti kerge kasutajatele, kes on varem Windowsi kasutajate hulka kuulunud. Selle operatsioonisüsteemi eeliseks on just tema sobivus tööarvutiks ning kõik vajalikud programmid on Apple'i enda poolt ka Mac OS-i jaoks loodud. Kasutajale aga ei pruugi meeldida Apple'i hinnapoliitika, sest enamus Mac OS-ile loodud programmidest on tasulised. Windowsi operatsioonisüsteemid on vaieldamatult kõige levinumad. Oma paljude võimaluste ja väga levinud programmide poolest on ta kasutajatele enimtuntud. Windowsi jaoks on olemas väga palju programme ja rakendusi ning enamus nendest on kättesaadavad ka tasuta. Windowsi operatsioonisüsteemi eeliseks teiste samalaadsete ees on see, et see toetab ka uuemaid mänge. Kui arvutikasutamise eesmärkide seas on üheks osaks mängimine ja

Informaatika → Informaatika
12 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Riik ja majandus

turumajandus põhjustab majanduslikku ebavõrdsust, igast turutehingust ei võida alati kõik osapooled. Selleks et maksimaalselt kasutada turumajanduse plusse ja vähendada miinuseid, tulebki riigil majandusse sekkuda. Riik ja turumajandus Majandusse sekkumisel on riigil mitmeid vahendeid. Kõige rohkem kasutatakse turu reguleerimist õigusaktide ­ seaduste ja määrustega. Olulisimad seadused on maksuseadused, mis on maksu- ja hinnapoliitika tuum. Teine riigipoolne majanduse mõjutamise vahend on teatud äritegevuse litsentsimine või piirnormide kehtestamine. Lisaks majandustegevuse reglementeerimisele on riigil veel üks eriline ülesanne ­ aidata leevendada turumajanduse puudusi. Majanduslikult peab riik aitama kaasa turu tõhusamale toimimisele: suurendama konkurentsi, arendama ettevõtlust, tasakaalustama nõudmist ja pakkumist. Lisaks turustruktuuri mõjutamisele võib valitsus kehtestada ka piirhinnad ja

Majandus → Majandus
10 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Külmutus- ja köögiseadmete turundus koduturul

Tallinna Tehnikaülikool Majandusteaduskond .......... instituut Turunduse õppetool Terttu Kadarpik KÜLMUTUS- JA KÖÖGISEADMETE TURUNDUS KODUTURUL Turunduskontroll Juhendaja: Dotsent Ann Vihalem Tallinn 2007 Sisukord Sissejuhatus...................................................................................3 1.Turg...........................................................................................4 2.Tarbijad.......................................................................................4 3.Konkurendid.................................................................................5 4.Teenus........................................................................................6 5.Strateegia...................

Majandus → Turundus
108 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

8. Hind ja hinnakujundus Hind on toote väärtus väljendatuna rahas ehk teisisõnu väärtuste kogum, mida ostja on nõus vahetama toote omandamisest või tarbimisest tulenevate kasude vastu. Hinnakujunduse põhimõtted ja etapid: Põhimõtted: Lihtsustatult võiks hinnakujunduse jagada neljaks etapiks: • sise- ja väliskeskkonna analüüs ehk hinda mõjutavad faktorid, • hinnaeesmärkide määramine, • hinnakujundusmeetodite valik ning • hinnapoliitika väljatöötamine. Etapid: Hinnaeesmärkide püstitamine – sihtturu hindamine – nõudluse kindlakstegemine – nõudluse, hinna ja kasumi suhte analüüsimine – konkurentsihindade uurimine – hinnapoliitika valimine – hinnapoliitika leidmine – konkreetse hinna kehtestamine Hinnapoliitika eesmärgid (ettevõtte eesmärgid): Hinnakujunduse mõjurid: Ettevõttesisesed: - Ettevõtte eesmärgid ja strateegiad - Turunduse eesmärgid ja strateegiad

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kordamine ühiskonnaõp. KT-ks: Majandus avatud ühiskonnas

8.Mis on turutõrge? Kuidas see mõjundab turumajanduse toimimist? Turutõrge on turumajanduse puudus, mis ei võimalda ressursse alati efektiivselt paigutada. Riik peab majandusse sekkuma. · Täielikku konkurentsi esineb harva · Vajadus toota maksimaalse kasuga sunnib loobuma vähetulusatest, kuid sotsiaalselt olulistest tegevustest · Ebavõrdsus, ei võida alati kõik osapooled Peatükk 4.3 (124-128) 9.Millised on riigi sekkumise vahendid (instrumendid)? Maksu- ja hinnapoliitika 10.Millised on riigi majanduslikud/sotsiaalsed motiivid sekkumisel? · Majanduslikud motiivid: monopolide kontrollimine; otsene rahaline toetus; väliskaubandususlikud tõkked · Sotsiaalsed motiivid: riik kehtestab paljudele kaupadele sanitaarhügieeni-, tervishoiu- ja ohutusnõuded ning kontrollib nende nõuete täitmist 11.Mis on erahüvis? Erahüvis on toode, millel on konkreetne hind, hüvis ammenduv, tarbija

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
37 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kategooriajuhtimine

kindlaks olulised tooted ning turud, juhib müügiedenduskampaaniaid, lepingute sõlmimist ja tarnijasuhteid. Minu mõistes on kategooria juht, kes siis vastutab kõikide ülesannete eest. Samuti tema üheks tähtsamaks ülesanndeks on kindlasti reklaami edendamine nii televisioonis, raadios ja ka reklaamplakatid, et oleks tarbijaid toodetele ja teenustele. Kaubakategooriate juhtimise strateegilised eesmärgid saavutatakse hinnapoliitika, kaupade paiguste järgi ettevõttes, reklaami ja sortimendi kujundamise abil. Seejuures toetutakse kaubakategooria eesmärkidele, konkurendikeskkonna eripärale ja tarbija käitumine ostlemisel. Mille tulemusel saavutavad jaekaupmehed suurema kasumlikkuse ja konkurendivõime, sest see tõstab teadlikust tarbija suhtes ja tema tegelikkuse vajalikkusest. Samuti ettevõtted kujundavad kaupluse ka kliendi suhtes, et

Majandus → Juhtimine
44 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Maaettevõtluse arvestuse/eksami konspekt

ettevõtte ja tema konkurentide tugevaid ja nõrku külgi; (5) konkreetsemalt püstitada turunduse eesmärke. 11. Toote elutsükkel. Toote elutsükli all mõistetakse antud kauba turul tegutsemise aega. Toote elutsükkel saab alguse esimeste eksemplaride müügileilmumisega ja lõpeb antud toote viimaste esindajate mahamüümisega. Toote elutsükkel jaotatakse neljaks faasiks: sisenemine ehk juurufaas, kasvufaas, küsusfaas ja langusfaas. 12. Hinnapoliitika. Hinnapoliitika - hind kõrge või madal, kas hind sõltub tootest saadavatest kasudest või kuludest või hoopis konkurentide hinnast, kui aktiivselt tehakse soodustusi. 3 Hinnapoliitika peamised hinnakujundamise põhimeetodid on: (1) Kulukeskne (lähtutakse kuludest, millele lisatakse teatud protsent.); (2) Lähtumine tarbija hinnatajust (mõjutatav turundusmeetmestiku teiste elementidega); (3)

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
51 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Agraarpoliitika

on olnud läbi aegade erineva käsitluse objektiks. Agraarpoliitika ei võrdu põllumajanduspoliitikaga. Peale 1991. aastat muutus Nõukogude Liit ja sotsialistlik majanduskorraldus avatud turumajanduseks ning põllumajanduspoliitika agraarpoliitikaks. Peale Euroopa Liiduga liitumist muutusid vabakaubandus leppe ning Eestis pole enam vabakaubandust. Agraarpoliitika peamised suunad on tulu- ja hinnapoliitika ning agraar-struktuurpoliitika. Agraarpoliitika siht on suurendada põllumajanduse sissetulekuid ja tulukust, varustada inimesi kvaliteetse ja mitte liiga kalliste toiduainetega, tagada rahva toitmine eriolukordades ning hoida agraarsektorit tasakaalus nii oma maa ja rahvusvahelise tööjaotuses kui ka riigi sotsiaalstruktuuris. Agraarpoliitika ulatus ­ põllumajanduslik tootmine (esmane tootmine: teravili, piim liha); maamajandus

Põllumajandus → Agraarpoliitika
48 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majandus

13) Turutõrge- Turutõrge ehk turuhälve on turumajanduse puudus, mis ei võimalda ressursse alati efektiivselt paigutada. Turutõrgete korrigeerimiseks sekkub valitsus, kehtestades reeglid või pakkudes ühishuvisid. 14) Milliste vahenditega sekkub riik majandusse?- Tänapäeva riik kasutab majandusse sekkumiseks peamiselt poliitika instrumente. See tähendab, et turgu reguleeritakse õigusaktide - seaduste ja määrustega. Samuti ka maksu -ja hinnapoliitika. 15) Millistel motiividel ehk miks sekkub riik majandusse?- Et vältida kauba halba kvaliteeti. Selle olukorra vältimiseks kehtestab riik paljudele kaupadele sanitarhügieen-, tervisehoiu -ja ohutusnõuded ning kontrollib nende nõuete toitmist. 16) Välismõju- Kellegi tegevuse mõju ülekandumist kolmandatele isikutele nimetatakse välismõju. ( RIHO & SIGALA NÄIDE ) 17) Ühishüvis- Ühishüvis on kaup või teenus, mida jaotatakse ilma turu vahenduseta, ning seda tarbib enamik

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
44 allalaadimist
thumbnail
6
docx

SOTSIALISTLIK MAAILMASÃœSTEEM

SOTSIALISTLIK MAAILMASÜSTEEM 1. Näide „tootmisrekordite“ saavutamisest. Lihamüük riigile Venemaa Rjazani oblastis: 1958 - 50 000 t 1959 – 150 000 t 1960 – 180 000 t 1961 - 30 000 t Rekordite nimel saadeti tapamajadesse kogu noorkari, osa piimakarjast ja kolhoosnike isiklikud loomad.Rjazani oblastikomitee I sekretär A. Larionov kuulutati 1959 sotsialistliku töö kangelaseks. A. Adamson, Lähiajalugu, Argo: 2003, lk 177. 1.1. Missugused on nõukoguliku majanduspoliitika iseloomulikud jooned? 2p Rekordite tagaajamine, ebamajanduslikkus, kampaanialikkus, eraomandi puudumine, kollektiviseerimine, ekstensiivne majandamine, reaalse olukorra mittearvestamine, rasketööstuse, sõjatööstuskompleksi eelisarendamine, turumajanduse põhimõtete ignoreerimine, käsumajandus, plaanimajandus, keskkonnaga mittearvestamine, riiklik palga ja hin...

Ajalugu → Ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kinnisvara turundus

Broneeringu maksumus moodustab 10% korteri hinnast. Korterite müügist saadav potentsiaalne kogutulu on 87 600 000 krooni. Parkimisplatsidest saadav potentsiaalne kogutulu 9 070 286 krooni. Projekti tasuvusaeg on 14 kuud. Müügiprognoosi tabel on toodud lisas 1. 9 6. MÜÜGISTRATEEGIA Müügistrateegia põhineb sihtturu hindamisel, turunduskommunikatsiooniplaani koostamisel, kasumi suhte analüüsimisel ja hinnapoliitika valimisel. Müügistrateegias on plaanis kasutada ratsionaalseid ja emotsionaalseid tegureid, mis mõjutavad tarbija otsust. Ühest küljest korteri ost Al Mare Galeriimajas on suurepärane investeering, sest hinnad langesid umbes 40% kaudu ja aega möödudes turg tõuseb. Teisest küljest, tarbijale on pakutud elamu ühes Tallinna paremas rajoonis, kus on kaunis mereäärne vaade ja puhas loodus. Hinnakujundus on kombineeritud, ehk kulu- ja turupõhine.

Majandus → Turundus
69 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rahvaliit

tugevdatakse struktuure, mis peavad tõkestatama nende sattumise riiki.Luuakse struktuurid ja eraldatakse vahendid tulemuslikuks narkoennetustööks ja sõltlaste rehabilitatsiooniks. RAHVALIIT muudab haiglad kasumit taotlevatest äriettevõtetest (aktsiaseltsidest) tagasi riiklikeks raviasutusteks, mille ülesandeks on tagada arstiabi kättesaadavus koguelanikkonnale. RAHVALIIT korrastab ravimituru ja ravimite kompenseerimise- ning hinnapoliitika. Luuakse võimalused odavamate kvaliteetravimite laialdasemale kasutamisele, mis teeb ravimid kättesaadavaks ka madalama sissetulekuga inimestele. HARIDUS ON KINDLAIM TULEVIKUKINDLUSTUS RAHVALIIT rakendab ühtse hariduspoliitika ja loob tervikliku haridussüsteemi, mis tagab kõigile lastele võrdse võimaluse võimetekohase hariduse saamiseks jaoma annete arendamiseks. Sellega võrdsustatakse ka erinevate valdade ja linnade olukord, mis vähendab

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
6 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

hoidmine ettevõtete ja inimeste vahel. Reklaam- mitteisiklik info edastamine, mille eest on tavaliselt makstud. Väärtushinnang- kõik, mida inimene peab elus tähtsaks ja oluliseks järgida. Kasumilävepunkt- punkt kus müügist laekuvad tulud ning tehtavad kulud on võrdsed Hinnakujunduse põhimõtted: hinda mõjutavad faktorid, hinnaeesmärkide määramine, hinnakujundusmeetodite valik ning hinnapoliitika väljatöötamine. Hinnakujunduse etapid: Hinnaeesmärkide püstitamine Sihtturu hindamine Nõudluse kindlakstegemine Nõudluse, hinna ja kasumi suhte analüüsimine Konkurentsihindade uurimine Hinnapoliitika valimine Hinnameetodi leidmine Konkreetse hinna kehtestamine Hinnakujunduse mõjurid: 1) ettevõttesisesed tegurid(ettevõtte eesmärgid ja strateegiad, turunduse eesmärgid ja strateegiad, tootmiskulud, kasumivajadus). 2) ettevõttevälised

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Hinna kujundamise etapid, hinnakujundusmeetodid

Üks enamviidatud hinnakujundusprotsessidest on Ferrelli ja Pride'i hinnaloome etapid (vt joonis 1).(Teadlik turundus 2010) Hinnaeesmärkide püstitamine Sihtturu hindamine Nõudluse kindlakstegemine Nõudluse, hinna ja kasumi suhte analüüsimine Konkurentsihindade uurimine Hinnapoliitika valimine Hinnameetodi leidmine Konkreetse hinna kehtestamine JOONIS 1 Pisut teistsuguse käsitluse toovad Nagle ja Hogan strateegilise hinnakujunduse püramiidi näol. Selle käsitluse lähtealuseks on väärtuse loomine (vt joonis 2).(Teadlik turundus 2010) JOONIS 2 1.1 Hinnaeesmärgid Mida selgemalt on määratletud ettevõtte üldeesmärgid, seda hõlpsam on eristada hinnaeesmärke

Majandus → Turunduse alused
107 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Ãœhiskond - Majandus

1. Mida kujutab endast majandus? Iseloomusta turumajandust. Majandus on ühiskonna üks kolmest põhisektorist (erasektor), mille moodustavad enamjaolt eraomanduses olevad ettevõtted, kelle eesmärk on tulu teenimine. Turumajandus on majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus, konkurents ning hinna kujunemine nõudmise- ja pakkumise suhte tulemusena. 2. Miks ja kuidas sekkub riik (valitsus) majandusse? Riik kehtestab seaduseid ja määrusi (maksu- ja hinnapoliitika, piirnormid, äritegevuse litsentsimine, tervise- ja ohutusnõuded, rahalised toetused), et suurendada konkurentsi, arendada ettevõtlust, tasakaalustada nõudmist ja pakkumist, tasakaalustada piirkondlikku arengut, aidata nõrgematel eluga toime tulla, tagada keskkonna puhtus ja tark tarbimine. 3. Seleta mõisted: nõudmine (nõudja), pakkumine (pakkuja), omahind, müügihind, konkurents, kasum, monopol. Nõudmine- tahe midagi osta Nõudja- turult millegi ostja

Ühiskond → Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Praktikaaruanne

............................................................7 5. Turundustegevus............................................................................8-12 5.1 Tooted ja teenused.......................................................................7,8 5.2 Konkurents...............................................................................8,9 5.3 Turg.......................................................................................10,12 5.4 Hinnapoliitika..............................................................................12 5.5 Turustuskanalid........................................................................12,13 5.6 Müügitoetuspoliitika.....................................................................13 6. Ülevaade täidetud tööülesannetest......................................................13-15 7. Kokkuvõte ja järeldused.....................................................................15 1

Majandus → Arenguökonoomika
246 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Terasnool OÜ äriplaan

Tipi on indiaanitelk, kus saab ööbida ka talvel. Ettevõte näeks end kahepäevase üritusena, kuhu kuuluvad: teooria, harjutamine harjutusplatsil, viburaja läbi tegemine, grillimine ja ööbimine tipides. Ettevõte soovib olla suurima külastajate arvuga vibuspordi pakkuja Lõuna-Eestis kolme aasta pärast. 4.2 Missioon Ettevõtte Terasnool OÜ missioon on pakkuda sisutihedat vabaaja veetmise võimalust parandades inimeste vahelist koostööd. 4.3 Eelised, tarbijad, hinnapoliitika Ettevõtte eeliseks on asukoht, see on Tartust 20 km kaugusel metsa sees, kus ei seata võõraid oma lendavate nooltega ohtu ja õhk on puhas. Eeliseks on kasutusõiguse saadud maa-ala suurus, mis teeb viburaja pikaks, huvitavaks ja mitmekesiseks. Laskmine mäest alla orgu või vastupidi, langenud puude pealt või alt. Eeliseks raja läbiviijate põhjalikud vibualased teadmised ja kogemused juhendamisel ning loomulikult esmaabi andmise teadmised.

Majandus → Majandus
95 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Nafta ja kütustega seotud aktuaalsed probleemid

Nafta ja teiste kütuste tähtsus tänapäeva ühiskonnas tõuseb iga päevaga. Kõik riigid sõltuvad naftast ja on sunnitud seda ostma, olenemata hinnast. Järjest enam võetakse kasutusele ka alternatiivseid energiaallikaid, kuid neist saadavad energiakogused on liialt väikesed, et tagada jätkusuutlikust. OPEC ehk Naftat Eksportivate Riikide Organisatsioon on 1960. aastal loodud ühendus, mille põhiliseks ülesandeks on kaitsta läbi hinnapoliitika oma liikmesriikide huve ning hoida nafta hinda stabiilsena. Hetkel kontrollib OPEC ligikaugu 66% maailma nafta reservidest ja toodab ise üle 40% maailma naftast. Praeguse seisuga on OPEC-il kaksteist liikmesriiki. (Kasutatud www.tarkinvestor.ee artiklit ,,OPEC") OPEC-isse mittekuuluvad, kuid siiski naftat tootvad riigid, on Kanada, Mehhiko, Norra, Ameerika Ühendriigid, Venemaa ja Omaan. Ameerika Ühendriigid ise naftat ei ekspordi, vaid kasutab seda omatarbeks riigi siseselt

Füüsika → Füüsika
44 allalaadimist
thumbnail
6
docx

GLOBALISEERUMINE JA SELLEGA KAASNEVAD PROBLEEMID

protsesside kulgemisele. Globaliseerumine on protsess, mille tulemusena muutuvad kõik ülemaailmsed protsessid sidusaks ja teineteisest sõltuvaks. See suunab ka ametnike ja riigijuhtide tegevust, sest globaalkorraga pahuksisse minek võib tähendada töökohast ima jäämist või muid ebameeldivusi. See protsess on nagu narkomaania, mis levib tõmbekeskuste heaolu tagamise nimel, olgu see kas haldusreformi või maapoodide hinnapoliitika kaudu. (Eiland 2011) 2.2 Kultuuriline globaliseerumine väljendub ühtsete kultuurisümbolite kujunemises, sarnase kultuuritarbimise ja-väärtuste kujunemises. Ka siin nähakse ohtu lääneliku kultuuri pealetungis eelkõige massimeedia kaudu. USA kultuurikaubad (filmid, teleprogrammid, muusika) on neile oluline eksportartikkel, mida levitatakse üle maailma. Umbes 2/3 2005.a. Eesti kinodes linastunud filme oli USA toodang. Toodangut kohandatakse ka vastavalt turu eripärale, nt

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
76 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Hinnakujunduse võimalused turunduses

· Hinna kehtestamisel innovaatilisele tootele või konkurendi omast selgelt eristuvale tootele pole see hinnakujunduse alus sobiv. · Konkurendi meie omast erinev kulude struktuur võib hinna järgimise teha ettevõtte jaoks võimatuks. · Konkurentsist lähtuv hinnakujundus ignoreerib täielikult tarbijate reaktsiooni. (Ohvril, T) Konkurentsist lähtuval hinnakujundusel (v.a vähempakkumise olukord) peab hinna kehtestama suhetes koguturuga. (Vt. Joonis 2) 3. HINNAPOLIITIKA VÄLJATÖÖTAMINE Hinnapoliitikat tuleb kasutada kooskõlas turundusmeetmestiku teiste komponentidega. Hinnapoliitikal on seejuures kaks olulist eelist teiste komponentide ees: · hinda saab muuta kiiremini ja kergemini kui toodet, turustuskanalit või näiteks reklaamibrosüüre; · hinnaalased otsustused omavad äritegevusele kohest mõju. Hinnapoliitika alased eesmärgid peavad olema kooskõlas üldiste turundusalaste eesmärkidega

Majandus → Turunduse alused
141 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtluse konspekt

Ettevõtlus. Äriga alustamine. Tähtsad on ostjad- hõlbus juurdepääs ning võimalus kaupa osta. Suurte rahvusvaheliste ettevõtetega sõltub poliitilisest olukorrast ja seadusandluse arengust. Turismiärid sõltuvad vaatamisväärtustest. Tervise-ja puhkuseärid linnast eemale, vee äärde, head transporditingimused jm. Frantsiis- kaubamärgid, nimi ja sümboolika. Selle alusel tegutseb mitmeid kette(hotelliketid, toitlustusketid, bensiinijaamas jne). Nt on Hiltoni hotelliketis tuhandeid hotelle maailmas, aga see ei tähenda, et needk õik temale kuuluks. Frantsiis annab ka õiguse midagi teha, tooa või teenindada. Nt Coca-cola, mis samastub karastusjookide tootmisega. Coca-cola varustab finantsiisivõtjaid kontsentreeritud siirupiga. Riskid: Tururisk- järsud turusituatsiooni muutused, stabiilse sise- või välisturu puudumine või äralangemine, tarbijate eelistuste muutumine või ostujõu langus, konkurendid ja teised samalaadsed tooted/ teenused, odavamad h...

Majandus → Ettevõtlus
14 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Turundustöö

· saematerjal · metsamaterjali kokkuost · hakkepuidu tootmine · põranda ja voodrilauad · kaubaaluste valmistamine · transpordi teenuse osutamine · puiduhakkurite terade ja lihtsamate höövliterade teritus Ettevõtte eelised: · mitmekülgne teenindus · palju erinevaid tootevariante · paindlik ja oskuslik teenindus · kõrgekvaliteedilised tooted Tegutsemisviis: · puidumaterjal saadakse oma metsadest · paindlik hinnapoliitika · toodete kohale toimetamine soodsalt ja kiirelt 1.4 Ettevõtte personal Töötajad jaotuvad ametikohtadele järgmiselt: Tabel 1 Personali jaotus Töökoht Töötajaid Saeveski 1. vahetus 5 Saeveski 2. vahetus 5 Väikepalgi liin 2 Puiduhakkija 2 Kaubaaluste valmistajad 2 Mehaanik 2

Majandus → Turunduse alused
305 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Äriplaani näidismudel

müügilepingud; ebapiisav käibekapital või lepingute rikkumine; äripartnerite mitteusaldusväärsus; uued konkurendid; ekspordi puhul valuutakursi kõikumised. Finantsprognoosid Kooseneb prognoosidest tavaliselt kuni kolmeks aastaks. Koostatakse majandusaastate kaupa. Kalkulatsioonide objektiivsemaks koostamiseks on mõistlik tutvuda juba tegutsevate analoogilise tegevusala ning suurusega firmade aruannetega käibe, hinnapoliitika ja kasumimarginaalide kohta: kasumiaruanne-bilanss-kassavoog. Kasumiprognoos kuude lõikes esimeseks tegevusaastaks ja kvartalite lõikes teiseks tegevusaastaks (kasumiprognoos aastate lõikes ülejäänud planeerimisperioodiks). Rahavoogude prognoos kuude lõikes esimeseks aastaks ja kvartalite lõikes teiseks aastaks (rahavoogude prognoos aastate lõikes ülejäänud planeerimisperioodiks). Bilansside prognoos aastate lõpu seisuga planeerimisperioodiks.

Muu → Kutsevalik
196 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ajaloo küsimused KT 3.veerand

Ajaloo küsimused Pt.9-9B, 10B 1. Millal lõppes Saksa okupatsioon? 2. Mis siis esimestena loodi? 3. Kes sai kaitseliidu ülemaks? 4. Millal ja millega algas Vabadussõda? 5. Kes olid Eesti Punaste juhid? 6. Millal loodi Eesti Töörahva kommuun? 7. Kes oli Juhan Pitka? 8. Millal sai Johann Laidoner Eesti vägede ülemjuhatajaks? 9. Kes oli Julius Kuperjanov? 10. Millal toimub Paju lahing? 11. Millal vabastati Valga ja Võru? Millal Petseri? Millal Tartu? 12. Millal vallutati Pihkva? 13. Mis oli Landesvehr? 14. Millal algas Landesvehri sõda? 15. Millal ja mida tähistame võidupühana? 16. Millal Landesvehr alistus? 17. Millal sõlmiti Tartu rahu ja kes kirjutas eestlastest alla sellele? 18. Mida Venemaa lubas siis? 19. Millal ja kes võttis vastu esimese põhiseaduse? Millal see kehtima hakkas? 20. Kellele kuulus seadusandlik võim? Kellele kuulus täidesaatev võim? Kes juhtis val...

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Äriplaan

OÜ ETTEVÕTE Äriplaan Äriplaanis sisalduv informatsioon, kaasa arvatud ettevõtte strateegia, sihtturud, teenuste ja finantsprognooside kirjeldus, on konfidentsiaalne 6. jaanuar 2017 Ülevaade ja ajalugu Sissejuhatus ettevõtte tegevuse kohta, lühike ülevaade ajaloost ja tähtsamatest saavutustest. Viimases lõigus kirjeldage eesmärki, mida tahetakse äriplaaniga saavutada. Asutamise aasta ning reg-nr: Põhitegevusala: Omanikud: Tegevusaadress: Sertifikaadid ja litsentsid: Osakapital: Töötajate arv: Joonis. Ettevõtte tegevusaadress: [ettevõtte logo] 2 Toote/teenuse kirjeldus Ettevõtte toote või tegevuse kirjeldus. Siin osas tooge välja patendid, kaubamärgid ning litsentsid. Samuti, milliseid toote- või teenusearendusi plaanitakse tulevikus. Joonis 2. Toote visualiseerimine [ettevõtte logo] ...

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majandus

Majandussüsteem on majanduselu korraldamise viis riigis või ühiskonnas (majandusküsimuste lahendamisega seostuvad seadused, tavad, teave, organisatsioonid). Naturaalmajandus on kõige vanem ja lihtsam majanduse korraldamise viis. Tootja varustab end ise kõige tarvilikuga. Tootmine ja tehnoloogia on algelised. Toodetud kaupadest piisab harilikult ainult iseenda tarbeks. Naturaalmajanduse juhtlauseks võiks olla: "Tooda nii palju, kui suudad, muidu ei jää sa ellu." Vabaturumajandus tekkis Euroopas ja arenes järk-järgult 15.-19. sajandil. Määrav on siin turg. Sellele majandusliigile on iseloomulikud järgmised tunnused: - eraomand - tootmise eesmärk on võimalikult suure tulu saamine. Omanik vastutab kõige, ka kahjude eest, on huvitatud tootmise laiendamisest, konkurentsis püsimisest, tehnoloogia uuendamisest. - kaup - müügiks valmistatud toode. Kaubaks on ka teenus, mida tarbijale osutatakse. - turg - kõik kaubad jõuavad tarbijani ostu ja müü...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
49 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Majanduse seminarid 1-4

+ e. Lahendus aq2 ­ bq + c = -dq + e. MONOPOLI KOGUKULU, KOGUTULU JA KASUMI LEIDMINE: Monopolistlikule konkurentsile on iseloomulik: a) hinnaväline konkurents; b) suhteliselt suur arv firmasid; c) diferentseeritud toodang KESKMINE KOGUKULUKÕVER Oligopoolsed firmad, mis toodavad laia sortimenti ja on huvitatud hinnakujunduse lihtsustamisest, kasutavad järgmist hinnastrateegiat: kulupõhist hinnakalkulatsiooni Oligopoolsed firmad on oma tootmis- ja hinnapoliitika koordineerimisest (kartellist) huvitatud seepärast, et see võimaldab neil: a) suurendada oma kasumit; b) vähendada oma ebakindlust konkurentide tegevuse suhtes; c) takistada uute firmade juurdepääsu antud alale

Majandus → Mikroökonoomika
27 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Kategooria plaani koostamine

Tarnimine Tarnepäevade arv 7 päeva 3 päeva Kaubavaru 30 päeva 7 päeva KATEGOORIALE SOBIVATE STRATEEGIATE JA TAKTIKATE VALIMINE Strateegia on pikaajaline tegevuskava. Strateegiate valik mõjutab kategooriat juhtimise efektiivsust. Kategooria strateegia võiks olla ka külastatavust kasvatav. Üldstrateegia ja kategooriate vahelüliks on osakondade strateegiad. Strateegilised eesmärgid saavutatakse läbi hinnapoliitika, kaupade paigutuse, reklaami ja sortimendi kujundamise abil vastavas ostukohas. (Maasik, 2012). Strateegia kavandamine võib põhineda ka ainult kogutud andmetel. Antud kategoorias võivad edu tagada alljärgnevad strateegiad: reklaamistrateegia paiknemise strateegia kaubavarude strateegia sortimendistrateegia turundusstrateegia hinnastrateegia mingil määral ning ilmselt lühiajaliselt Kõik strateegiad on omavahel tihedalt seotud

Muu → ostu-müügi juhtimine
105 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Avaliku sektori roll majanudses

Riigi roll majanduses Piiratud ressursside kasutamine Hinnapoliitika ­ nt rongipiletid Majanduse stabiliseerimine Kaasaegse majandusteooria üks suurkujusid Adam Smith oli veendunud, et turgu reguleerib nähtamatu käsi. Teisisõnu on turg isereguleeruv ja parim mida riik teha saab, on sekkuda majandusse võimalikult vähe. Samas andis ta riigile kolm ülesannet: tagada õiglus, kindlustada rahvuslik julgeolek ja ülal pidada mõningaid ettevõtteid. Kuid siiski peab tõdema, et riigi abita oleks meie majandus nii mõnegi koha pealt puudulik. Avaliku sektori ülesandeks on üldiste hüvede suurendamine, aga erasektori eesmärgiks on kasumi maksimeerimine, mis tähendab, et riigi rolliks majanduses on nende ülesannete täitmine, millega erasektor nii edukalt hakkama ei saaks, või mis ei oleks talle kasulik. Üheks tähtsaimaks riigi funktsiooniks majanduses on kahtlemate turuhäirete takistamine ning kõrvaldamine. Turuhäi...

Majandus → Majandus
48 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Eesti Vabariik 1920. -1930. aastad

Teema 7 Eesti Vabariik 1920. -1930. aastatel.  24. 02.1918 kuulutati välja Eesti demokraatlik Vabariik  02. 02.1920 sõlmiti Tartu Rahu – Eesti iseseisvust tunnustati  15. 06.1920 võttis Asutav Kogu vastu Eest Vabariigi esimese põhiseaduse, millega pandi paika Eesti riigi ülesehitus ning seadustik. Eesti Vabariik 1920. aastatel I Eesti riigi ülesehitus vastavalt Põhiseadusele  Seadusandlik võim kuulus Parlamendile ehk Riigikogule, kuhu kuulus 100 saadikut. Riigikogu valiti iga kolme aasta tagant.  Täidesaatev võim kuulus Vabariigi valitsusele, mille kinnitas või vabastas riigikogu. Valitsuse juht ehk peaminister oli riigivanem kes täitis ka presidendi kohuseid  1920 – 1934 kehtis Eestis mitmeparteiline demokraatia (6 suuremat parteid, mitmed pisiparteid ja 2 vähemusrahvuste parteid).  Valimistel ei kogunud ükski partei piisavalt hääli, et üksi valitsust moodustada, seepärast moodustati ...

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tarbijate hinnatundlikkus

Üldjuhul määrabki just hind toote või teenuse nõudluse ning ettevõttele vajaliku kasumi suuruse. Toode või teenus, toiming, aeg, kättesaadavus ning turvalisus on just need põhilised tegurid, mis aitavad kujundada kindla summa, mille eest on valmis tarbija toodet või teenust hankima. Hinnakujundamiseks on üldiselt kaheksa etappi. Hinnaeesmärkide püstitamine, sihtturu hindamine, nõudluse kindlakstegemine; nõudluse, hinna ja kasumi suhte analüüsimine, konkurentsihindade uurimine, hinnapoliitika valimine, hinnameetodi leidmine, konkreetse hinna kehtestamine. Kui liigitada hinnaeesmärke, siis jaguneks need kolme suuremasse osasse: müügieesmärgid, kuvandieesmärgid(stabiilsus, hea maine), kasumieesmärgid(maksimaalne kasum, vastuvõetav kasum, tasuv investeering, kiire rahakäive). Müügieesmärgid hõlmavad käibe ja turuosa ning tulemusi saavutatakse läbi kolme tegevuse. Käibe absoluutsuuruse säilitamine või suurendamine, vajaliku

Majandus → Turunduse alused
20 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun