Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"turule" - 1988 õppematerjali

thumbnail
29
ppt

Rahvusvaheline turundus

1) tarbijate vajadused ja eelistused muutuvad üha sarnasemaks 2) tarbijad kogu maailmas on nõus loovutama maitseeelistused madala hinna ja mõõduka kvaliteedi nimel 3) toodete standardiseerimine ja globaalse strateegia kasutamine võivad tuua kaasa olulise mastaabisäästu KAS OLETE NENDE VÄIDETEGA NÕUS? Kui hea on sihtriik? Põhiküsimus rahvusvahelisele turule minnes Kui hea on Kui head on ettevõte? partnerid? Turule sisenemisel esitatavad peamised küsimused Välisturule sisenemise motiivid VÄLISTURULE SISENEMISE OTSUSE MOTIVEERING Probleemi Võimaluse kasutamine lahendamine Operatsiooniline Sisemiselt Väliselt stimuleeritult stimuleeritult

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Tööturupoliitika

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL SOTSIAALTÖÖ ÕPPETOOL KÕI ST1 Marina Sepp TÖÖTURUPOLIITIKA PUUDEGA INIMESTE KAASAMINE TÖÖTURULE Õppejõud: Elmo Medar Mõdriku 2008 2 SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 SISSEJUHATUS................................................................................................................. 3 1.PUUETEGA INIMESTE TÖÖHÕIVE............................................................................4 1.1 Eesti lähtesituatsioon ja peamised arengud................................................................5 2. TÖÖHÕIVE JA SELLE KOOLITUSE AKTIVISEERIMINE.......................................7 2.1 Sotsiaalne rehabilitatsioon..........................................................

Eesti keel → Eesti keel
71 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Turunduskaasus - Suusapuri analüüs

ÄRIKAASUSE PROGRAMM SUUSAPURI ANALÜÜS Bruno Märss September, 22, 2009 I KOKKUVÕTE · David Varilek leiutas toote nimetusega suusapuri. Oma leiutise müügile toomiseks sõlmis David lepingu firmaga Mistral Windsurfing AG, et too oma kuludega toodet arendaks ning maailmas turustaks. Leping on selline, et kui 1986 aasta lõpuks jääb müügitulemus alla 5000 ühiku siis võib kumbki osapool lõpetada lepingu ja patendi õigused lähevad tagasi Davidile. · Kahjuks on viimase aasta müügitulemused ainult 708 ühikut ja Mistrali juhtkond kaalub toote arendamisest ja müügist loobuda. II PROBLEEM Suusapurje müügimaht ei ole saavutanud eesmärgipärast taset. III OSATÄITJAD A. INIMESED 1. David Varilek, tehniline nõustaja, 23-aastane a. Suusapurje leiutaja b. Su...

Majandus → Turundus
43 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Saksa firmad eestis

president. Miinusena nimetati kõige sagedamini üleminekuga seotud kulusid. Peaaegu pooled küsitletutest näevad praktilisi ettevalmistusi ja rahalisi kulutusi seoses vääringu vahetusega kui eurole ülemineku negatiivseimat aspekti. Seejuures arvestavad mõned ettevõtted kasvava hinnakonkurentsiga ning kõrgemate tootmiskuludega. Mõned kardavad ka kasvavaid palgakulusid. Võimalikud turuosade kaotused seoses uute turule tulijate poolt tekitatud tiheneva konkurentsiga ei valmista aga ettevõtjatele eriti muret4. Saksa-Balti Kaubanduskoja Eesti presidendi Michael Stenneri sõnul täitusid ootused Euroopa ühisraha kasutuselevõtu osas ja aasta pärast euro kasutuselevõttu kaaluvad positiivsed mõjud tuntavalt negatiivsed üles5. 3 http://www.vm.ee/?q=node/172#majandus 4 http://www.ahk-balt.org/ee/uudised/uudiste-arhiiv/single-view/artikel/der-euro-in-estland-eine-bilanz-nach-100-tagen/?

Keeled → Saksa keel
11 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Toidulisandid Uurimustöö

.......................................................................................................9 Toidulisand [Vastavalt toiduseadusele: Vastu võetud 25.02.1999 RT I 1999, 30, 415 jõustunud vastavalt §-le 66] Toidulisandina käsitatakse toitu, mille kasutamise eesmärk on tavatoitu täiendada ning mis on inimesele toitainete või muude toitainelise või füsioloogilise toimega ainete kontsentreeritud allikaks. Nimetatud ained võivad esineda üksikult või kombineeritult ning viiakse turule müügipakendisse pakendatuna kindlate annustena, nagu kapslid, pastillid, tabletid ja muu sarnane ning pulbrikotikesed, vedelikuampullid, tilgutuspudelid ja muu sarnane, mis on ette nähtud vedeliku ja pulbri tarvitamiseks väikeste mõõdetud kogustena. Toidulisandi esmakordsel turuleviimisel peab turuleviija sellest teavitama Veterinaar- ja Toiduametit hiljemalt turuleviimise päeval, edastades posti teel turuleviidava toidulisandi puhul

Toit → Toit ja toitumine
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Uurimus – Ariel Color

Esimeseks pesuvahendiks oli seep. Neid on tehtud ammustest aegadest ning erinevate meetoditega. Enamasti keetes rasvade ja tuhaga. Arheoloogide sõnul on seepe tehtud juba 2800 eKr, aga võimalik, et ka isegi varem. 15. sajandil hakati Hispaanias tegema oliiviõli baasil seepe. Esimene kunstlik seep tehti Esimese maailmasõja ajal. Esimese täissünteetilise seebivaba pesupulbri töötas välja 1929. aastal saksa keemik dr H. G. Bertsch. 1933a. tulidki turule Saksamaal sünteetiline pulber Fewa ja USA-s Procter& Gamble poolt loodud Dreft. Paraku tulid mõlemad toime vaid kergelt määrdunud pesuga. Alles 1943. aastal välja töötatud sünteetiline pesupulber Tide suutis rahuldavalt puhtaks pesta ka tugevasti määrdunud pesu. 1946. Aasta oktoobris turule tulnud uue pesupulbri edu oli määratu. Tide´ist sai paari aastaga USA populaarseim pesupulber ning Procter&Gamble´ist maailma suurim

Keemia → Keemia
2 allalaadimist
thumbnail
24
odt

Majanduse referaat "konkurents"

Samuti võistlevad ettevõtted klientide pärast, püüdes juhinduda tarbija vajadustest ning kohandades oma toodete ja teenuste hindasid. Nad konkureerivad ka võimaluse pärast osta ressursse võimalikult madala hinnaga. Ettevõtetevahelist võistlemist nimetatakse turukonkurentsiks. Turukonkurents toimib põhiliselt ressursiturgudel ja tooteturgudel. Turumajanduse tingimustes väljendub majanduslik ,,võistlus" turukonkurentsina, mis tekitab tarbijale valiku ja võimaldab pakkuda turule rohkem vajalikke hüviseid. Kuigi ettevõtluses ei pruugi alati kõik olla n-ö võitja rollis, on mitme osalise üheaegne kasu täiesti võimalik. Kaasaegsed majandused on turumajandused. Turul kohtuvad hüvistepakkujad ehk müüjad ja nõudjad ehk ostjad. Müüjate eesmärgiks on müüa oma kaupa maha hinnaga, mis tagaks võimalikult suure kasumi. Ostja eesmärk on saada tarbimisest võimalikult suurt kasulikkust ja soetada vajaminev kaup võimalikult soodsalt

Majandus → Konkurents
29 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Eestivabariigi väljakuulutamine

Ajalugu 1.Kultuurilised eeldused-ühtsus kirjakeel, levisid eesti keelsed raamatud, asutati ajalehti, eneseteadvust tugevdavad suurüritused, rahvuslik haritlaskond Majanduslikud- päriseks ostmisega muutus talupoeg oma maa peremeheks, tööstusareng Eesti üks arenenumaid riike Venemaal, laiened tööstus ja põllumajandus, toodete saatmine vene turule, hakkas linnade eestistumine Poliitlised-1905 rev. Äratas rahva poliitisele elule ja vallandas tohutu sotsiaalse energia, hakati looma erakondi esile kerkisid eestlastest poliitikud, tõusis eestlaste osatähtsus maa-ja linnavalitsuses, arenes koooperatiivliikumine mis andis ühistegevuse ja dem. kogemusi Rahvusvahelisel-impeerimuid nõrgestasid üksteist, 1ms sõi soodsa olukorra omariikluse tekkeks, soome iseseisvumine, eestist mobiliseeriti sõtta 100 000 meest 2.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Noorte olukord tööturul

Gümnaasium NOORTE OLUKORD TÖÖTURUL Referaat Juhendaja : 2012 Noorte olukord tööturul Kui räägitakse noortest inimestest, siis esitatakse sageli küsimus, et kes on noor. Ja levinud on vastus, et kõik, kes on hingelt noored. Eesti seaduste kohaselt peetakse nooreks 7-26 aastast ja Euroopas alates 2007. aastast 13-30-aastast inimest. (Interneti portaal Nip) Noorte olukord Euroopa tööturul on hiljutise ülemaailmse majanduskriisi tõttu halvenenud. Juba enne kriisi oli noorte tööhõivega rohkem probleeme kui teistel vanuserühmadel: esimese töökoha leidmine oli neil keerulisem ja aeganõudvam, tööpuudus suurem ning suurem tõenäosus sõlmida ajutine ja lühiajaline tööleping. Uuringud näitavad, et sellistel raskustel on lisaks vahetule mõjule ka pikaajaline mõju isikliku ja kutsealase arengu seisukohast. Lisaks on tõendeid, et noorte tõrju...

Majandus → Majandus
37 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Keskaja Kaubandus

Keskaja Kaubandus Linnade kujunedes Euroopas naturaalmajandus taandus ning üha enam hakkas edenema kaubandus. Käsitöölised müüsid linnades oma tooteid. Ümbruskonna talupojad tulid aga linna turule, et müüa põllumajandussaadusi ja osta vajalikke tarbeesemeid. Kaubandussidemed tekkisid ka kaugemate piirkondadega. Kaubitsemine andis suurt tulu ja nii võis kiiresti rikastuda, kuid samal ajal oli see tegevus ka ohtlik - teedel varistsesid röövlid, merel ähvardasid kaubalaevu piraadid ja tormid. Seega võisid paljud kaupmehed jääda ilma nii varandusest kui ka elust. Kaupmees pidi olema julge ja ettevõtlik. Kaubandus Vahemerel

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Mikro-makro Lühikonspekt eksamiks loengumaterialide järgi

Hüvised- on koondnimetus, mis tähistab nii kaupu (raamatuid, kasukaid) kui teenuseid (tervishoid, keemiline puhastus). Tootmine- on hüviste valmistamine. Tarbimine- on loodud hüviste kasutamine oma vajaduste rahuldamiseks. Tootmistegurite kategooriad- Maa, Töö, Kapital, Ettevõttlikus Majandusagendid- kodumajapidamised, firmad, avalik sektor, välismaailm Mikroökonoomika - uurib majandusagentide valikuid, neid valikuid mõjutavaid majandusjõude ja nende valikute mõju konkreetsele turule ning majandusele tervikuna. Makroökonoomika -uurib majandust kui tervikut. Majandusanalüüs- on vajalik majandusmudelite ja majandus- teooriate väljatöötamiseks. Majandusmudel- on majandusliku reaalsuse lihtsustus, mis väljendab üksnes vaadeldava nähtuse olulisi momente. Majandusteooria- on majandusliku reaalsuse ühe või teise osa kohta omandatud teadmiste üldistatud süsteem. Analüüs võib olla- 1) Positivistlik (olemasolevate majandustingimuste ja -poliitikate ning

Majandus → Micro_macro ökonoomika
204 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Eesti Vabariik KT

1. Millal iseseisvus Eesti 24. veebruar 1918 2. Iseloomusta Eesti Vabariigiaegset kultuuri- jamajanduselu. Too mõlema valdkonna kohta 4 näidet. Kultuur: Kultuurkapital, rahvamajad, Kirjanike ja Õpetajate Leht, 6. klassi hariduskohustus, suvitamine, tõstmine ja maadlemine, lugemishuvi, kultuuriautonoomiaseadus. Majandus: Maareform, esikohale põllumajandus, rahareform, Vene turult orienteeruti umber Euroopa turule 3. Kuidas arenes ning mis muutus hariduselus? Mindi üle emakeelsele õppele, lihtsustati koolisüsteemi, uued õppekavad, uued õpikud, rahvusmeelse õpetajaskonna kujunemine, kutsekoolide teke, kuueklassiline koolikohustus 4. Iseloomusta EV esimest põhiseadust Sätestati laialdased kodanikuõigused (täielik võrdus seaduse ees, isiku- ja korteripuutumatus, usu- ja sõnavabadus). Kõrgeim võim rahvas – valimised. Seadusandlik võim Riigikogu, täidesaatev võim

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Apple'i lühikokkuvõte

dollari eest Jobs'ile ja Wozniak'ile. Multimiljonär Mike Markkula pakkus omaltpoolt ekspertteadmisi ärivallas ja samuti 250 000 dollarit kapitali. Steve Jobs alustas tööd Apple Lisa väljatöötamisega aastal 1978, kuid 1982. aastal oli ta sunnitud sealt lahkuma sisetülide tõttu. Seejärel võttis ta üle Jef Raskini projekti nimega Macintosh. Selle tulemusena tekkis võidujooks kahe meeskonna vahel, kumb suudab oma toote ennem turule paisata ja Apple'i päästa. Lisa tiim võitis ning aastal 1983 turule toodud personaalarvuti oli esimene, millel oli graafiline kasutajaliides, kuid müük ei läinud kõige paremini, kuna Lisa hind oli kõrge ning tema tarkvara oli limiteeritud. Olles õppinud mitmeid valusaid õppetunde pärast koguka Macintosh Portable turule toomist aastal 1989, tutvustas Apple aastal 1991 PowerBooki, millel oli tänapäevane ja ergonoomiline disain.

Informaatika → Informaatika
15 allalaadimist
thumbnail
16
docx

TURG JA KONKURENTSILIIGID

3. Kõrgemad Palgad- ettevõtjad võistlevad omavahel, et saada paremaid töölisi 4. Parandab kvaliteeti – mida kvaliteetsem on ettevõtja toode, seda suurem o ntema edumaa konkurentide ees 5. Ressursside efektiivsem kasutamine- ettevõtjad püüavad pidevalt vähendada oma tootmiskulusid, et suurendada oma kasumit Konkurents sõltub sellest, kui palju on antud turul müüjaid, kuidas nad mõjutavad hindu, millised on turule sisenemise võima. Konkurentsi liigitust nimetatakse ka turu struktuuriks. Neli põhilist liiki on järgmised: 1. Täielik konkurents 2. Monopolistlik konkurents 3. Oligopol 4. Monopol Konkurentsi erinevate liikide võrdlus on välja toodud järgnevas tabelis: Kauba või Turule Hinna Ettevõtete

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Äriplaani koostamine - TELEFONI TERMOKOTT

termokotti. Järgmiseks on meil plaanis otsida inimesi, kes finantseeriks seda. Sihtgrupp · Termokott on mõeldud inimestele, kes kasutavad uusi nutitelefone ja kes soovivad oma telefoni võimalikult hästi hoida. Konkurentsi eelis · Selle idee eeliseks on see, et konkurentsi pole, kuna tegemist on uue mõttega.See tagab ka eelise läbi lüüa selles äris. Kuid suureks eeliseks teiste telefonikottide ees on see, et kui toodan algselt väiksele turule, siis saab iga klient oma koti ise kujundada ja meie teeme selle valmis. Turg · Alustaksime tootmist algul väiksele turule. Näiteks pakuks tuttavatele ja sõpradele. Ning teeks interneti poe, et toode jõuaks kiiresti inimesteni, kes seda vajavad. Ning kuna turg avaneb ja uusi telefone tuleb järjest rohkem, siis teeks ka kotte erisuuruses. Finantseerimisallikad · Investeerin oma isiklikud säästud sellesse ideesse. Kuna algul pakun toodet

Majandus → Majandus
14 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Konkurents

Turule sisenemise kergus/raskus Hinnavõtjad – lepivad turu poolt määratud hinnaga nig otsustavad selle järgi kui palju toota – täiskonkurents Hinnakujundajad – püüavad leida oma kaubale õiget hinda, sest omavad turul piisavalt võimu, mõjutamaks keskmist hinda Täiskonkurents   Palju müüjaid ja ostjaid   Tooted samad (identsed)   Täielik informatsioon   Vaba juurdepääs turule Ettevõtted tegutsevad hinnavõtjana, kuna igaühe turuosa on nii väike, et turu mõjutamise võimalus puudub. Põllumajandus- ja väärtpaberiturud. Monopolistlik konkurents  Sarnased tooted  Palju müüjaid  Teatud võimalus hinda mõjutada  Garantiid ja abistamine  Vaba juurdepääs turule  Oma toote eristamine  Klienditeenindus  Prestiiž Oligopol  Domineerivad üksikud suurfirmad (3-5)

Majandus → Konkurents
23 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Rahvusvaheline turundus EKSAM

Millise kasvustrateegiaga on antud juhul tegemist? Valige üks: a. Diversifikatsiooniga b. Turu laiendamisega c. Toote arendamisega d. Turu hõlvamisega Küsimus 3 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Kas ettevõttel Softproff on mõttekam kasutada turgudele sisenemisel vihmuti või kärestiku strateegiat? Valige üks: a. Vihmuti strateegiat b. Pole oluline kumba strateegiat kasutada, oluline on turule siseneda võimalikult kiiresti c. Kärestiku strateegiat Küsimus 4 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Juhul, kui ettevõttel Softproff õnnestub oma uue tootega siseneda Soome turule, siis kuidas oleks õige seda ettevõtet nimetada? Valige üks: a. Rahvusvaheline ettevõte b. Multinatsionaalne firma c. Globaalne ettevõte Küsimus 5 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00

Majandus → Ekspordi korraldus
14 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Elektriseadmete ohutusklassid

kasutusjuhendisse. Eestis turustatavatel seadmetel peab teave olema eestikeelne. · Tootja nimi, kaubamärk ja tüübitähis peavad olema kantud selgeltloetavalt seadmele või kui see pole võimalik, siis pakendile. · Elektriseadme ja sellega komplektis olevate osade ehitus peab võimaldama nende õiget ning ohutut koostamist ja elektrivõrguga ühendamist. Seadme tootja peab projekteerima ja tootma seadme vastavalt nõuetele. Elektriseadme nõuetele vastavuse hindamise ja tõendamise peab enne turule laskmist tagama tootja, tootja volitatud esindaja või isik, kes madalpingeseadme turule laseb. 7 Elektriseadmete maaletoomine ja müümine Elektriseadme võib turule lasta, kui see: 1) vastab elektriohutusseaduse ja selle alusel kehtestatud õigusaktide nõuetele; 2) on varustatud nõutava märgistuse ning teabega; 3) on varustatud vastavusmärgiga (CE-märgiga), kui see on nõutav. Vastavusmärgi kuju:

Elektroonika → Elektriahelad ja elektroonika...
11 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Tahvelarvutid

terviseandmetele. Uurimus näitab, et iPad-i kasutus kontoritöös on seotud sooviga suurendada töötajate produktiivsust, vähendada paberitööd ning suurendada kasumit. Uuringufirma ennustab, et mobiilse kontori rakenduste turg kasvab Põhja-Ameerikas 6,85 miljardi USD-ni aastaks 2015 võrreldes hinnangulise 1,76 miljardi USD-ga aastal 2010. Hariduses iPad-il on koolides mitmeid tegevusvaldkondi ja teda on samuti kiidetud kui head kodukoolituse tööriista. Varsti peale iPad-i turule tulekut anti teada, et 81% kõigist raamaturakendustest olid mõeldud lastele. iPadi on samuti nimetatud revolutsiooniliseks seadmeks, mille abil autistlikud lapsed saavad lihtsamini õppida nii suhtlema kui ühiskonda sulanduma. Paljud kolledzid ja ülikoolid on samuti iPadid kasutusele võtnud. Youngstown State University Youngstownis, Ohio osariigis võimaldab soovijatel alates 2010. a. sügissemestrist rentida omale kuni kolmeks tunniks iPad-i, sarnasaelt Amazon Kindle-i, sülearvuti ja

Informaatika → Arvuti õpetus
20 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Situatsioonülesanne ADIDAS vs NIKE

saavutas Adidas 1970-ndate keskel rahvusvahelises konkurentsis domineeriva positsiooni. 1970-ndatel aastatel alanud kehakultuuribuum tabas Adidast ootamatult. Miljonid aktiivse spordiga mittetegelenud inimesed hakkasid äkki huvi tundma enda treenimise vastu. Eriti suurenes sörkjooksuhuvi. 1980-ndatel aastatel tegeles sellega 25- 30 miljonit ameeriklast, 10 miljonit inimest kasutas jooksukingi vaba aja veetmiseks. Olles kindel oma turu- liidri positsioonis, ei hakanud Adidas sörkjooksukingade turule eriti aktiivselt püüdlema. Sellele turule oli ilmunud aga palju tegijaid: Puma, Brooks, New Balance ja Tiger. Kõige agressiivsem ja uuendusmeelsem oli aga Nike. Oregoni ülikooli endine jooksja Nike debüteeris oma jooksukingadega 1972.a. olümpiamängude proovivõistlustel. Tema kingi kandvad maratonijooksjad saavutasid neli kohta seitsmest esimesest kohast. Esikolmik kandis küll Adidase kingi. Nike läbimurre saabus 1975.a. tänu vetruvamale vahveltallale

Majandus → Juhtimine
9 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turg ja konkurentsiliigid

kontrollida oma toote või teenuse hinda. Täieliku konkurentsi turul on iga ettevõtja turuosa niivõrd väike, et üksinda ei suudeta turuhinda mõjutada. Teiseks tunnusjooneks on ühetaolise kauba müümine, millel on samuti pärssiv omadus turuhinna mõjutamiseks. Kolmas tingimus on informatsiooni olemasolu turuhinna ja- tingimuse kohta. Neljas ning kõige olulisem tunnus on turukaitsetõkete puudumine, ehk siis ettevõttel on täielik vabadus turule tulla ning sealt ka lahkuda. Antud juhul on hinnavõitja osaleja, kes lepib juba väljakujunenud hinnaga ja ei kehtesta oma tootele madalamat ega kõrgemat hinda. Täieliku konkurentsiga turul olev ettevõte peab tegema kolm järgnevat otsust: a) Kas jääda tööstusharusse püsima või lahkuda sellest? b) Kui jääda, siis kas toota või olla ajutiselt suletud? c) Kui toota siis millises mahus? [1]

Majandus → Majandus (mikro ja...
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti Vabariik (1920-1940)

2. Maareform ­ eesmärk ja tulemus (1919. a) Mõisate maid hakati jagama talupoegadele. Riigistati kõik, mis oli mõisa valduses. Tekkis väike maaomanike kiht, mõisamajandus asendus põllumajandusega, loodi 35 000 asendustalu. 3. 1920. a majandustõusu põhjused ja milles seisnes PÕHJUSED: Vene tellimused elustasid majandust. Maareformi täideviimine. Siseneti Euroopa turule. MILLES SEISNES? Tööstusarengus, tööliste arvu kasvus, kaubanduse kiires arengus. 4. 1923. a põhjused ja tagajärjed PÕHJUSED: Rahandusprobleemid, pangad olid jaganud hiilgaslikke laene, mida inimesed ei suutnud tagasi maksta. Venemaa kärpis majandussidemeid. Tollide tõstmine välisriikide poolt. Põllumajandust tabanud ikaldus. TAGAJÄRJED: Kaubandusettevõtete pankrotistumine. Rahareform. Uus majanduspoliitika. Ümberorienteerumine Euroopa turule.

Ajalugu → Ajalugu
168 allalaadimist
thumbnail
6
doc

KONKURENTS

KONKURENTS Ettevõtlusest rääkides ei saa mööda minna konkurentsist. Konkurentsi iseloomustamiseks vaadeldakse 4 olulist tunnust: 1. müüjate arv turul 2. pakutava kauba omapära 3. uute müüjate võimalused turule sisenemiseks 4. müüjate võime mõjutada hinda, kontroll hinna üle Täielik konkurents – turul palju iseseisvaid e/v, kes toodavad sarnast toodangut, ükski neist ei suuda üksinda turuhinda mõjutada. Konkurentsi ideaalmudel. Tunnused 1. Firmade arv on suur, kuid nende tootmismaht väike (ükski firma ei saa turuhinda mõjutada lähtuvalt oma suurusest). 2. Firmad toodavad ühesugust toodangut, mistõttu on tarbijal ükskõik, missuguselt müüjalt ta kaupa ostab.

Majandus → Konkurents
17 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse keskkond

SEMINAR : TURUNDUSKESKKOND 1. MÕISTED. ● Demograafia - tegeleb ● Oligopolistlik konkurents - väike arv inimpopulatsiooni uurimisega. Uuritakse vastastikuses sõltuvuses olevaid tunnused nagu rahvaarv, koosseis, ettevõtteid, kes konkureerivad omavahel. rühmadevahelised proportsioonid, Kaup on väheste erisustega, uutele turule geograafiline paiknevus, sooline jaotus, tulijatele tehakse takistusi. Oluliseks sündide arv, vanuseline struktuur, tunnuseks on see, et iga ettevõte peab kihistumine klassidesse, keskmise arvestama, kuidas konkurendid leibkonna suurus, haridus, ametialad, reageerivad tema tegevusele. Mõeldakse elukutsed jne kas üksteisega konkureerida, või siis

Majandus → Turunduse alused
86 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Adidas vs Nike situatsiooniülesanne

tooteid ka teistele spordialadele mitte ainult kergejõustikule). Sagedus: Probleem on kestev. Kuna tooted ei arene väheneb ka toodete müük eesotsas käibe ja turupositsiooniga, mis ajal jooksul langenud 82%-lt 4%-ni. Probleemi tunnused, põhjused, tagajärg Tunnused: Adidas ei loonud teiste spordialade jaoks jalatseid ega viinud läbi uuendusi ja arendusi oma tootes. Keskenduti põhiliselt vaid kergejõustikule, kuigi oleks võinud minna ka sörkjooksukingade turule nagu seda tegi Puma, Brooks Tiger. ,,Olles kindel oma turu-liidri positsioonis ei hakanud Adidas sörkjooksukingade turule aktiivselt püüdlema." Põhjused: Adidas oli kindel oma turu-positsioonis. ,,Miljoneid aktiivse spordiga mittetegelenud inimesed hakkasid äkki huvi tundma enda treenimise vastu." Adidas ei osanud ette näha, et suurim turg on hoopi hobisportlaste seas mitte kergejõustiklased. Samuti Adidas ei teinud oma tootes uuendusi

Sotsioloogia → Organisatsiooniline käitumine
40 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Konkurentsi KT kordamine.

Konkurents 1. Tarbija kasu: Tänu konkurentsile hinnad langevad; toodete mitmekesisus (pinnale jäävad parimad firmad) - Raske otsustada, kuna valik on suur. -Firmad peavad pidevalt firmasse investeerima, et turul olla konkurentsivõimelised. 2. Konkurentsi erinevad liigid: *Täiskonkurents -> Turul on palju müüjaid ja neist ükski ei suuda mõjtada turuhinda. Tootjate tooted või teenused on samad. Müüjad ja ostjad teavad toodete ja nende hindade kohta kõike. Vaba juurdepääs turule.( Nende tingimustega ei saa ükski müüja mõjutada hinda, pigem nõustub selle hinnaga. Kui ettevõte küsiks kõrgemat hinda turuhinnast, siis tarbijad lähevad teiste müüjate juurde, kes pakuvad turul samasuguse kauba eest turuhinda. St. ettevõtted on hinnavõtjad, kuna nad lepivad turu poolt määratud hinnaga ning otsustavad seejärel, kui palju sellise hinnaga toota.) *Hinnakujundajad e. hinnamäärajad -> püüavad leida oma kaubale õiget hinda.

Majandus → Majandus
47 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Taimekaitsest lühike kokkuvõte

eelistatakse probleemsete kahjustajate tõrjeks mõeldud preparaate Integreeritud taimekaitse üldistele põhimõtetele tuginevad tegevused võib jagada kolme etappi:  Taimekahjustajate leviku ennetamine ehk kaudne taimekaitse  Taimekahjustajate esinemise tuvastamine ehk kohapealne vaatlus  Otsene taimekaitse ehk kahjustajate tõrje Taimekaitsevahendite turule lubamine Eestis turule lubatud taimekaitsevahendid on kirjas taimekaitsevahendite registris ning kasutada võibki ainult neid vahendeid, mis on sinna kantud. Et taimekaitsevahendit Eesti turule viia, tuleb taotleda luba Põllumajanduametilt. Enne turule lubamist tehakse [Type text] [Type text] Mari-Liis Kiis riskianalüüs, mille käigus hinnatakse näiteks toimeaine ja kaitsevahendi identsust, füüsikalisi

Ökoloogia → Ökoloogia
15 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hind ja turustus

Elekter. Muutuvad kulud suurenevad toodangu kasvuga ja vastupidi. Hinnapoliitika välistegurid.: 1. turg ja nõdlus-määäravad ülempiiri. 2. Täielik konkurents-ostjate müüjate paljusus-ei saa hinda mõjutada, homogeenne kaup, barjäärid puuduvad 3. Monipolistlik konkurents-ostjate müüjate paljusus, tehingud ei toimu ühtse hinnaga, nt juuksur 4. oligopolistlik konkurents- pakkujate vähesus. Tundlikud konkurentide suhtes, uutel pakkujatel raske turule saada, nt piimatootjad, kütusefirmad. 5. Täielik monipol-üks müüja Hinnakujundus:kulud, tarbijad, seadusandlus, vahendajad, konkurendid, eesmärgid 1. Primaarse juurdehindluse strateegia e. ,,turukoorimise strateegia" (skimming), hinda muutes käiakse kõikide segmentide juures. Tingimused: küllaldaselt maksujõulise ostjaid, madalad kulud, kõrge kvaliteet, konkurentide pääs turule raskendatud. 2. Turuhõlvamise strateegia e

Majandus → Turundus
54 allalaadimist
thumbnail
7
doc

TURUNDUSE SEMINAR

6. Mis on majanduskeskkonna olulisemad tegurid välisturul, millega tuleb arvestada? · Elatustase · Majanduse kogutoodang · Raha stabiilsus · Majanduse arengutase · Turunduse tase 8. Milliseid probleeme võib tekitada poliitilise korra muutumine? Endised partnerriigid võivad poliitiliste muutuste korral: · Kehtestada kvoote · Blokeerida valuutat · Öelda üles töökohti · Keelata või taunida kaubandustehinguid Sihtriigi poliitika kõikumine võib turule sisenenud firmale põhjustada: · Väärotsuste langetamist · Majandusaktiivsuse vähendamist · Investeeringute katkestamist · Turust loobumist 9. Selgita lahti seadusandliku keskkona tegurid · Õigussüsteemid- RV äritehingute sõlmimisel on vaja teada, missuguseid riike konkreetne leping hõlmab ja milliseid põhimõtteid selleson rakendatud. Peab tundma erinevate riikide õigussüsteemide iseärasusi.

Majandus → Turundus
43 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Konkurents ja turustruktuur

Tuleta meelde nappuse definitsiooni: nappus tuleneb sellest, et iga inimese kõiki soove pole võimalik rahuldada. Sama on firmade puhul. Kuigi ühele ettevõttele meeldiks olla kogu turu peremees, tegutseb samal alal palju teisi firmasid. Võistlus piiratud ressursside pärast iseloomustab nii inimeste kui ka firmade igapäeva. Turumajanduse tingimustes väljendub majanduslik “võistlus” turukonkurents , mis tekitab tarbijale valiku ja võimaldab pakkuda turule rohkem vajalikke hüviseid. Kuigi ettevõtluses ei pruugi alati kõik olla n-ö võitja rollis, on mitme osalise üheaegne kasu täiesti võimalik. Turustruktuur - Hinnakujundajad ja turu mõjuvõim - Täiskonkurents - Mittetäielik konkurents - Monopolistlik konkurents - Oligopol - Monopol Loomulikud monopolid Autoriõigus ja kaubamärk kui monopolid - Monopson Firmad püüavad hoida oma kulud kontrolli all (st piisavalt madalad), et saavutada võimalikult

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Äriplaan telefonirakendusele

Niisiis kasvab meie sihtgrupp suuremaks, kaasates ka kliente, keda huvitab tervislik ja loodussõbralik toitumine. Lisaks loome äpi-sisese blogi, kus saab lugeda postitusi tervise ja spordi teemadel, huvitavaid fakte ja uudiseid vegan maailmast. Teise aasta lõpuks kavatseme lisada ka äppi- sisesed ostud, millega saab klient ligipääsu toitumiskavadele, rohketele retseptidele ning toodete lisainfole (kus ja mis hinnaga see müügil on). Kolmanda aasta alguseks plaanime laieneda Soome turule. Soome populatsioon on 5 509 717 ning 2015. aasta uuringu kohaselt on sellest ligi 7% taimetoitlased ning 2% veganid, mis teeb vastavalt 385 680 ja 110 194 inimest. See tähendab meie jaoks väga suurt võimalikku turgu ning sinna sisse ei kuulu isegi tervisliku ning loodussõbraliku toitumisega potentsiaalsed kliendid. 4. Visioon, missioon ja eesmärgid ● Missioon: Oleme ainulaadne vegan toiduaineid tuvastav äpp Eesti turul. Meid

Majandus → Majandus
47 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Majanduse kontrolltöö nr 9

suurendama, et võita rndale turust suuremat osa. ¤ kõrgemad palgad ­ ettevõtjad võistlevad omavahel, et saada paremaid töölisi. ¤ parandada kvaliteeti ­ mida kvaliteetsem on ettevõtja toode, seda suurem on tema edumaa konkurentide ees. ¤ ressursside efektiivseim kasutamine ­ ettevõtjad piiravad pidevalt vähendada oma tootmiskulusid, et suurendada kasumit. 6. konkurentsi liike eristataks 4 tunnuse poolest: ¤ firmade arv turul ¤ kontroll hinna üle ¤ toodete eristamine ¤ pääs turule 7. konkurentsi liigid: ¤ täielik konkurents ¤ monopolistlik konkurents ¤ oligopol ¤ monopol 8. Täielik konkurents on konkurentsi ideaalmudel. Palju müüjaid; puudub kontroll hinna üle; ühesugused tooted; turule on kerge pääseda; kalandusel, põllumajanusel ja börsil on mitmeid täieliku konkurentsi tunnuseid(nisu, rukis, loomaliha, aktsiad, väärtpaberid) 9. monopolistlik konkurents: ¤ palju müüjaid ¤ mõningane kontroll hinna üle

Majandus → Analüüsimeetodid...
15 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Konkurents powerpoint

Mis on konkurents?  On kahe või enama inimese püüdlemine eesmärgi suunas.  On turu suhtes osalejate omavaheline võitlus.  On ettevõtete võitlus tarbijate ehk ostjate pärast.  Konkurentsis mängib suur rolli turustruktuur ehk kuidas ettevõtted konkureerivad. Konkurentsi neli olulist tunnust  Kauba omapära, oluline oleks, et kaup oleks omapärane ja erineks teistest.  Uute tulijate võimalused turule sisenemiseks ehk kas nende toode või teenus on unikaalne, et konkurentsis pinnal seista.  Võime mõjutada hindu.  Hindu müüjate arv turul, ehk palju on turul müüjaid. Konkurentsi erinevad vormid  Konkurents jaguneb mitmeks eraldi vormiks, need on:  1)Täiskonkurents  2)Mittetäielik konkurents  3)Monopolistlik konkurents Mis on täiskonkurents?  Müüjaid on palju ent keegi neist ei saa hinda mõjutada.

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Avaliku sektori ökonoomika eksam 2014

Kui töötuskindlustusmakse alanedes ja II sambasse maksed taastuvad, siis tööjõu maksukoormus alaneb. Samas erinevate tulumaksusoodustuste kaotamine või uued töötasust sõltuvad kindlustusliigid(tööõnnetus- ja kutsehaiguskindlustus või hoolduskindlustus) tõstavad taas ka tööjõu maksukoormust. Tervishoiuteenuse puhul pole tegemist avaliku kaubaga. Miks siiki on arenenud riikide puhul valdav avaliku sektori interventsioon tervishoiuteenuse turule. Kasutage selgitamisel D.Cutler "Health Care and the Publi Sector" III osas toodud raamistikku Igal Eesti alalisel elanikul, tähtajalise elamisloa või elamisõiguse alusel Eestis elaval isikul, kelle eest makstakse või kes iseenda eest maksab sotsiaalmaksu, on õigus ravikindlustusele. Kui isik töötab mitmes Euroopa Liidu liikmesriigis, siis saab ta ravikindlustuse selles riigis, kus tema eest makstakse sotsiaalmaksu. (Eesti, 2013) Sellise ravikindlustussüsteemiga korvab

Majandus → Avaliku sektori ökonoomika
144 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Kaubamärgiomaniku ainuõigus versus paralleelimport

kaubamärgi või sellega eksitavalt sarnase tähise kandmine kaupadele või pakenditele, selliste kaupade pakkumine, turuleviimine või ladustamine ärieesmärgil, importimine ja eksportimine. Kui kolmas isik teeb midagi eeltoodust kaubamärgi omaniku nõusolekuta, rikub ta sellega kaubamärgi omaniku ainuõigust.12 Ühenduse kaubamärk ei anna selle omanikule õigust keelata kaubamärgi edasist kasutamist seoses kaupadega, mis on ühenduse turule lastud kaubamärgiomaniku enda poolt või tema loal, välja arvatud juhul, kui kaubamärgi omanikul on õiguslik põhjendus olla vastu kaupade täiendavale turustamisele, eriti kui kaupade kvaliteet on pärast turule viimist muutunud või kahjustada saanud.13 10 K. Kurisoo, V. Kaur, P.Ant Intellektuaalne omand. Tallinn: Äripäev 2009, lk 103 11 Ühenduse kaubamärgi kaitsmine. Juhised. Patendiamet. Tallinn 2012, lk 8 12 Ühenduse kaubamärgi kaitsmine. Juhised. Patendiamet

Õigus → Intellektuaalse omandi...
23 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Konkurents ettevõtluses

nemad pakuvad tarbijatele toodet, mis aitab rahuldada vajadust kustutada janu.  Kolmanda taseme konkurendid on ettevõtted, mis pakuvad tooteid, mis otseselt ei konkureeri, kuid võivad seda tehniliselt teatud tingimustel teha. Limonaaditootmises võiksid selleks olla näiteks alkoholitootjad – ka nende tootega saab janu kustutada, kuid tavaliselt tarbijad seda ei tee. Samas on alkoholitootjal lihtne siseneda karastusjookide turule – seadmepark võimaldaks seda. Millist infot on vaja teada konkurentidest? Püüa välja uurida,  mis on konkurentide kasutatavad võimalikud strateegiad  kuidas konkurendid reageerivad uutele turule sisenejatele  millised on konkurentide pakutavad tooted või teenused  millised on konkurentidet pakutavate toodete või teenuste omadused  mille poolest konkurendid eristuvad tarbijate jaoks (st millised on need konkurentide

Majandus → Konkurents
42 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

pikendada, kui seda müüa mõnel vähem arenenud turul D tootmisvõimsuste parem koormatus D rahvusvahelise konkurentsi kogemus arenenud välisturul aitab ka koduturul oma turuosa kaitsta ja suurendada; D eksport stimuleerib tootmise tehnoloogilist taset tõstma; D ettevõttel on võimalik kiiremini kasvada. Rahvusvahelise turunduse erilisus: D infovajadus: rahvusvahelisele turule sisenemine eeldab suure hulga spetsiaalse info hankimist; D risk: piireületav äritegevus on seotud suuremate riskidega; D koordineerimisvajadus: ettevõtted, millised tegutsevad mitme maa turgudel peavad väga täpselt kavandama ja koordineerime erinevatel turgudel toimuvaid aktsioone; D komplekssus: otsuste tegemine ja juhtimine muutub rahvusvahelisel turul tegutsevas ettevõttes komplekssemaks. 1

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Situatsiooni ülesanne - Adidas vs Nike

oli sörkjooksukingade järgi. Adidas oli kindel oma turu-liidri positsioonis edule võistlaste jooksukingade osas ja ei (põhjus!) hakkanudki eriti aktiivselt tavainimeste sörkjooksukingade turule püüdlema - oldi liiga kindel oma edus ja ei panustatud piisavalt uute toodete arendamisele ja oma juhtpositsiooni hoidmisele jalatsiturul. Seda võimalust kasutasid ära kohe teised firmas, kes agressiivselt ja uuenduslikult sisenesid sörkjooksukingade turule. Inimestele läksid uuendused ja valikud peale. Firma Nike sai järjest kuulsamaks ja tema jalateid hakkati kandma ka juba olümpiamängudel, mis tõi veelgi suurema kuulsuse. Nike arendas koguaeg oma jalatseid ja leiutas vetruva vahveltalla ­ see oli nende edu võti, turg kasvas meeletu kiirusega. Nike edu tagasid uuringud ja tehnoloogia parandamine ning stiilide ja mudelite mitmekesisus ­ kõik see mis Adidasel oli liiga vähe arenenud.

Majandus → Juhtimis alused ja...
137 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Protsessid majanduskeskkonnas - Turutüübid

IR ei saa konkurenti tekkida, kuna see on riigiasutus ja erainvestorid sisenevad tööstusharusse ainult siis, kui neile on tagatud võrdsed võimalused teistega aga valitsus teeb või kontrollib endiselt liiga palju ning riski / tulu kompromiss ei ole soodne. (Opentextbc, 2019) Oligopolil on samuti kõrged sisenemisbarjäärid, kuna võivad esineda kõrged tootmiskulud (autotööstus) ja on raske alustada. Monopolistlikus konkurentsis on lihtne turule pääseda ja sealt ka lahkuda nagu näiteks toitlustus. Täielikus konkurentsis on turg kõigile avatud, näiteks Balti börsil aktsiaid ostes ei ole piiranguid ja tähelepanu peab maksude maksmisele pöörama, kui kasu välja võetakse. (Livemint, 2016) Artiklid Monopolid: plussid, miinused ja mõju majandusele Artiklit alustatakse tuues välja esimesena, miks monopol majandusele kahjulik on. Artiklis on negatiivsete põhjustena välja toodud:

Informaatika → Infosüsteemide...
0 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turunduse eksam

S TURUL O ARENDAMINE L T E V U R G TURU LAIENDAMINE DIVERSIFIKATSIOON U U S Ansoffi maatriksis on kesksel kohal turg ja toode, mis rahuldab turu vajadust. See soodustab selle mudeli rakendamist strateegilises turunduses ja juhtimises. Ekspansioon turule ehk turu kohandumine, sügavam sissetungimine turule -- tegevuse intensiivsemaks muutmine samal turul ning sama tootega. Turu laiendamine tähendab uutele turgudele tungimist olemasolevate toodetega. Tungimine uutele turgudele (või segmentidesse) võib võimaldada firmal saada ajutist konkurentsieelist ja suuremat kasumit. On loomulik, et turgu tuleb enne hoolikalt uurida ning selgitada vajadused toote järele. Risk on selle strateegia puhul märgatavalt suurem kui esimese võimaluse puhul. Toote arendamine eeldab toodangu

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Moodul 3 test

Question 2 Milline mõiste toote kogu eluea maksumuse analüüsil ei sobi järgmisesse loetellu? Select one: a. amortisatsioon b. tagavaraosade maksumus c. kindlustus d. liising Question 3 Mis on riskiturve? Select one: a. vastutoimeliste tehingute kasutamine b. firma riskide kindlustamine c. firmasisese kindlustusfondi loomine Question 4 Milline turulemineku viis vajab kõige rohkem laenukapitali? Select one: a. teisena turule b. turu segmenteerimise kaudu c. hiljem turule hinna minimiseerimise abil d. esimesena turule Question 5 Mitu dollarit on 2 aasta pärast järgi 100 $ investeeringust, kui aastane allahindluse määr on 10%. Select one: a. 80 b. 75,5 c. 82,5 d. 85,7 Question 6 Kui suure osa Eesti ekspordist annab masina- ja metallitööstus? Select one: a. 12% b. 20% c. 16% d. 24% Question 7

Majandus → Integreeritud tootearendus
27 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Konkurents

omavaheline võistlus, mis soodustab näiteks: 1) tegevus- ja valikuvabadust; 2) kaupade, teenuste ja tehnoloogia uuendamist; 3) kaupade ja teenuste pakkumise vastavusse viimist nõudlusega; 4) turu intensiivistumist, turutoonuse tõusu. (EV Konkurentsiseadus §3) KONKUREERIMISE VORMID 1. Täielik konkurents ·. Palju osalejaid; ·. Üks tegija ei määra hinda ega määra ka koguturu müügikogust; ·. Toodang on ühetaoline; ·. Turule tulek ja sealt lahkumine on lihtne 2. Monopol ·. Turul on 1 ettevõte; ·. Toodang on unikaalne; ·. Turule sisenemine on peaaegu võimatu ja sealt lahkumine väga raske; ·. Monopol määrab oma toodangu hinna lähtudes maksimaalsest kasumist 3. Oligopol ·. Turul on vähe osalejaid ·. Toodang on diferentseeritud või ühesugune ·. Turule tulek on raske kuna konkurendid on tugevad ·. Toimub ränk konkurents nii hinna kui koha eest turul (http://e-ope.khk

Majandus → Majandusteooria alused
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Keskkonnasõbralikud autod

keskkonnasõbralikusesse, inimeste suhtumine autodesse muutus. Seoses kütusehindade meeletu tõusuga viimase 6 aasta jooksul on inimesed hakanud ostma säästlikumaid autosid, mis tarvitavad kütust kõigest 4-5 l/100 km kohta. Säästlikkuse maailmarekordi püstitas Seat Ibiza (2007 a), mille keskmine kütusekulu on ainult 2.1 l/100 km kohta. Alternatiivenergial sõitvad sõiduautod Esmakordselt tuli elektriauto masstoodangus turule 1996. aastal General Motorsi toodetud mudel EV1, mis aga valmistas tarbijale suure pettumuse. Seda mudelit loetakse nii tehnoloogia edasisammuks kui äriliseks läbikukkumiseks. Mudelit toodeti vaid 1117 eksemplari, müügihinnaks 34000 $. GM ei jäänud müügi"hitiga" rahule. Viimase 10 aastaga on hübriidajamiga mudelid muutunud tähtsaks müügiartikliks. Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiaallikat.

Geograafia → Geograafia
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Konkurents ja selle vormid

toodetele. Hinnal on tootjaid ja tarbijaid suunav roll. Võimalus saada kasumit, motiveerib tootjaid valmistama sellist kaupa, mida turg vajab. Tootjate, müüjate konkurents aga surub hinnataset turul allapoole. Kasumi suurendamiseks püüavad pakkujad alandada kulusid ja võimalikult säästlikult kasutada ressursse Konkurentsi olemuse määrab ära: · müüjate arv turul; · müüjate pakutava hüvise (toote/teenuse) omapära; · uute müüjate võimalused turule sisenemiseks; · müüjate võime mõjutada hinda. Tootjad, kes suudavad konkurentidest odavamalt toota, saavad kasumit. Tootjad, kelle kulud on aga suuremad kui turuhind, ei saa nii jätkata ja peavad konkurentsis püsimiseks midagi uut välja mõtlema. Oma heaolu suurendamise nimel toimuv konkurents toimib kõigil elualadel ja sunnib inimesi olema ettevõtlikud ja töökad. Eristakase nelja liiki konkurentsivorme: · täielik konkurents; · monopolistlik konkurents;

Majandus → Majandus
81 allalaadimist
thumbnail
5
docx

LIHTSUSTATUD ÄRIPLAAN

on väga tuntud, lihtne ja laialt levinud analüüsi mudel, mille kaudu kaardistatakse tugevused (S ­ strenghts), nõrkused (W ­ weaknesses), võimalused (O- opportunities) ja ohud (T ­ threats). I SAMM- 1. tugevused: Kvaliteet, taskukohased hinnad, mis on tasakaalus kvaliteediga. Tellida on lihtne, kiire ja mugav 2. nõrkused: Palju konkuretne, mis võivad olla tugevateks konkurentideks 3. võimalused: edukas tulek turule ja hea müük, klientide juurdekasv 4. ohud: konkuternt, palju taolisi riiete poode, raske ennast tõestada ja olla turul liider II SAMM Mis on tähtsad? Turule jõudmine, edukas kauplemine, palju kliente Mis on tõenäoliselt võimalikud juhtuma? Tekivad raskused turule jõudmisega, kuna on palju konkurente III SAMM Kuidas kompenseerida nõrku külgi? Teha edukat reklaami erinevatel interneti lehekülgedel, nagu facebook, buduaar jne.

Majandus → Äriplaan
79 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti meediasüsteem

teemat selle ala spetsialistiga, kes saaks paremini asju seletatud. Aga kahjuks mina ei nimetaks meie ajakirjandust väga tugevaks ja professionaalseks. Sarnasus Kesk-Euroopaga on ka see, et meie ajakirjade ja ajalehtede ringlus ning kättesaadavus on väga hea. Iga inimene Eestis võib lugeda seda, mis teda huvitab - peaaegu olenemata kohast. Anglo-Ameerika meediasüsteemiga oleme meie sarnased vaid kahes aspektis - infole orienteeritud meedia ja turule orienteeritud meedia. Minu nõustun sellega, et Eesti ajakirjandus on infole orienteeritud. Meile edastatakse infot sellest, mis toimub maailma erinevates nurkades, me saame infot Eesti uudiste kohta ning meil on palju infot isegi igapäeva sündmuste või muutuste kohta. Aga samas on meie meie väga tugevalt ka turule orienteeritud ehk kui turg tahab midagi saada, siis ta ka seda saab. Kui turule meeldib saada infot Pariisi kriisi kohta, siis ta selle ka saab

Meedia → Meediateooriad
25 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Turumajandus

Tasakaalustamiseks on vajalik, et tootjaid oleks mitu ehk turul peab olema konkurents. Konkurentsi liigid Kirjuta iga liigi alla iseloomustavad tunnused Konkurents Konkurents puudub Täielik konkurents Piiratud konkurents (monopol) Piiratud konkurents • Ettevõtteid vähe. • Toodetel sarnane iseloom. • Mõningased takistused turule tulekul. • Osaline kontroll hinna üle. • Autotööstus, telekommunikatsioon. Konkurents puudub (monopol) • Ettevõtteid üks. • Puuduvad asenduskaubad. • Suured takistused turule tulekul. • Täielik kontroll hinna üle. • Elektrienergia, veemajandus. Vasta küsimustele 1. Mis on mastaabisääst? 2. Milles väljendub turumajanduse efektiivsus? 3. Milliseid puudusi on turumajandusel? Koosta lühijutt

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
docx

Toode

Samuti on oluline tootele atraktiivse pakendi loomine ning toote müügieelne ja -järgne teenindamine (hooldus ja garantii). Seetõttu on toode kõige tähtsam element neljast klassikalisest turundusmeetmestikust. Kui meil ei ole oma toode korralikult läbi mõeldud (näiteks, kas tarbijal on üldse huvi meie toote või teenuse tarbimise vastu, kas nõudlus on piisavalt suur jne), siis ei aita ka ülejäänud kolm turunduse põhilist tööriista. Näiteks kui hakkaksime Eesti turule tootma spetsiaalseid lemmikloomadele mõeldud päikeseprille, siis tõenäoliselt oleks Eesti kliima tõttu neile praktiliselt olematu nõudlus. Teisisõnu, kogu ülejäänud turundustegevus ehitatakse üles väga heale tootele. Hea toode on see, mis rahuldab valitud sihtgrupi soove ja vajadusi ehk siis tuleb teha toode huvitavaks tarbijale, kellel on seda toodet tarvis. Turunduse roll on ka õpetada toodet tarbima. Kuna

Majandus → Turunduse alused
44 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eesti tööjõuturg ja tööjõu konkurentsivõime..

Muidu ei ole võimalik meie kaupu väljaspool Eestit turustada. Ka turismi ja transiidi puhul eeldatakse, et me täidame samu põhimõtteid, samu norme, et me oskame samamoodi tööd teha, nagu Euroopa arenenud riikides. Ei ole võimalik sõlmida turismilepinguid, kui kvaliteet ei ole võrreldav ega vasta kliendi või tarbija ootustele. Ka Euroopa ei ole kogu aeg olnud sellel tasemel, kus ta on täna. Need nõudmised, mis olid turule eile, ei rahulda enam täna. Enne 1980. aastat pidi turule pääsemiseks olema õige toode, turul osalemiseks piisas sobivast hinnast, turu võitmiseks kvaliteedist. 1980. aastate lõpus olukord muutus. Turule pääsemiseks oli vaja nii õiget toodet kui ka õiget hinda, turul osalemiseks kvaliteeti, turu võitmiseks kliendi rahulolu. Praegu on olukord veel pingelisem. Toote kvaliteet on vajalik selleks, et turule pääseda, kliendi rahulolu selleks, et seal osaleda. Et turul läbi lüüa,

Majandus → Majandus
93 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti kahe revolutsiooni vahel

Aberg, Georg Hackenschmidt ja Martin Klein, kes tõi I olümpiamedali- 1912 .a. klassikalises maadluses 3.Majanduse areng a)Tööstuse hoogne areng- Eesti kui Venemaa arenenuim tööstuspiirkond · Suurimad tööstusharud tekstiili-, masina- ja metallitööstus · Seoses militariseerimisega ehitati Tallinnasse 3 sõjalaevatehast · Valitsevaks olid Vene impeeriumi huvid- tooraine ja tööjõud toodi sisse ning valmistoodang läks Vene turule b)Kapitalismi areng põllumajanduses · Mõisamajandus- mõis kui turule tootev suurmajand, mis kasutas palgatööd ning uut tehnikat, väetist ja tegeles sordiaretusega · Talumajandus- areng pärsitud viljahinna languse ja võlgade tõttu- maa osteti laenuga ja võla tasumine neelas suure osa sissetulekust · Peamiseks oli piimakarjakasvatus- Peterburi turule piim, või, juust

Ajalugu → Ajalugu
100 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun