Rahvusvaheline turundus
Toodete rahvusvahelise turustamise vajadust
põhjustavad tegurid
•
maailmaturu potentsiaal, mis võimaldab ületada
koduturu ostuvõime piiratuse;
•
võimalus rakendada ettevõtte kasutamata
tootmisvõimsusi;
•
mastaabisäästu saavutamine tootmises – müües
välisturule suures koguses oma kaupu, saab
suurendada tootmismahtu ja vähendada toote ühiku
valmistamiseks vajalikke kulutusi;
•
välisturgudelt võib saada häid ideid oma toote või
teenuse täiustamiseks või hoopis uute toodete
arendamiseks .
Mõned kodumaise ja rahvusvaheline
turunduse erinevused
Kodumaine turundus
Rahvusvaheline turundus
üks keel ja rahvus
erinevad keeled ja kultuurid
Sissejuhatus rahvusvahelisse turundusse Rahvusvaheline turundus - vahendite kogum, millega ettevõte püüab pakkuda toodet või teenust teatud riigi turu või selle osa klientide vajaduste rahuldamiseks mingis kindlas poliitilises, kultuurilises ja majanduslikus keskkonnas. Rahvusvahelistumise põhjused: D tooraine - traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: nafta, kohvioad, maagaas jne); D tootmisvahendid- traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: masinaehitus); D tarbekaubad - paralleelselt nii rahvusvaheline kui rahvuslik (näiteks: vaba aja rõivastus, koduelektroonika või toidukaubad, kirjastustegevus); D teenused - valdavalt rahvuslik (näiteks: solaariumid, juuksur, kosmeetika); D mitme erineva maa turgudel tegutsev firma on paremini kaitstud riigisiseste turukonjunktuuri kõikumiste eest - vähenevad äritegevuse riskid;
Negatiivsed Positiivsed Rahaturgude ebastabiilsus Maailmakaubanduse eelistest osasaamine Töökohtade vähesus koduriigis Konkurentsikeskkonna ühtlustumine Kultuuri hääbumine Resursside tõhusam kasutamine Sotsiaalsete hüvede kadumine 4. Miks on vaja minna rahvusvahelisele- /välisturule. Millised on motiivid? Isegi arenenum maa ei saa toota kõike, mida tema kodanikud vajavad. Rahvusvaheline turundus aitab tõhusemalt kasutada resursse, vähendada investeeringuriske ning tagada majanduslikku ja poliitilist stabiilsust. Suhteline väliskaubanduseelis-palju kasumit välisturult Majanduslikud ja demograafilised trendid-arenusuunad ning neist tulenevad võimalused ja ohud Koduturu konkurents-koduturul on äärmiselt terav konkurents Toote elutsüklifaas-RV turundusega saab pikendada toote eluiga, toota ja müüa kaupu, mida siseturg enam ei tarbi.
Buckley ja Cassoni teooria kohaselt saavad suured ettevõtted laiendada oma tegevust tervikliku sisemise struktuuriga, välistades konkurentide oskusteabe. 3. millised on rahvusvahelistumise makromajanduslikud aspektid? The degree of internationalization is measured by macroeconomic aggregates, particularly by foreign direct investment (FDI) and international trade. The focus is on the association between FDI and economic growth. Välismaised otseinvesteeringud (FDI) ja rahvusvaheline kaubandus. Keskendutakse välismaiste otseinvesteeringute ja majanduskasvu seosele. Ka Inflatsioon 4. millised on riikide ootused ja roll rahvusvahelistumisel? Ootused: riigi tuntus, tööjõu voolavus (vahendus), SKP kasv, investeering, üldine heaolu tasakaalustub, koostöö Roll: 5. milles seisneb rahvusvahelistumise kontseptuaalne olemus? Rahvusvahelistumise teooria selgitab ettevõtte olemasolu, kuna see on kõige tõhusam viis
ökoloogilised ja kultuurilised tegurid pakutava toote või teenuse omadused, ● Monopolistlik konkurents - turul on mida ettevõtte konkurendid kas ei suuda suur hulk tootjaid, kes kõik toodavad pakkuda või pakuvad seda halvemal sarnast, ent mingil määral eristatud toodet, tasemel. Näiteks kvaliteet, disain, pakend, mis võivad küll teineteist asendada, aga ei kasutamise lihtsus, lisateenused, turundus, ole siiski ideaalsed asenduskaubad. Hinna hinnakujundus jms mõjutamine käib tavaliselt kauba erilisuse ● M.Porteri tootmisharu reklaamimisega konkurentsimudel - mudel, mille põhjal konkurentsisituatsiooni mõjutavad viis mõjujõudu: 1. turul tegutsevad firmad,
strateegiat? Valige üks: a. Vihmuti strateegiat b. Pole oluline kumba strateegiat kasutada, oluline on turule siseneda võimalikult kiiresti c. Kärestiku strateegiat Küsimus 4 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Juhul, kui ettevõttel Softproff õnnestub oma uue tootega siseneda Soome turule, siis kuidas oleks õige seda ettevõtet nimetada? Valige üks: a. Rahvusvaheline ettevõte b. Multinatsionaalne firma c. Globaalne ettevõte Küsimus 5 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00 Märgi küsimus lipuga Küsimuse tekst Kui suudetakse siseneda enda välja töötatud IT lahendusega mõne sihtriigi turule, kas siis selle ettevõtte korral on võimalik, et rakendub mastaabisäästu efekt? Valige üks: a. Jah b. Ei c. Seda on võimatu öelda Küsimus 6 Pole veel vastatud Võimalik punktisumma: 2.00
1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1 Turunduse määratlused Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärke realiseerida. Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu (P. Kotler). Marketing ehk turundus tähendab klientide vajaduste kindlaksmääramist, etteaimamist ja tulusat rahuldamist. Vajadusest tuleb nõudlus. Vahend vajaduse rahuldamiseks on kaup. Kaup vahend, mille abil saab rahuldada vajadust. Kaup ja teenus turunduse seisukohalt on võrdsed. Kaup = teenus. Kaup on pakitud teenus. Vajadus kaup Marketing vahetus peavad turul kokku saama. Kui inimene rahuldab oma vajadust teatud kindlaks määratud viisil, mida nimetatakse
· Tugevamad võidavad- ebaefektiivsed kaubad langevad turult välja. · Reageerimine muutustele-oled ostjatele meelepärane. · Mitmekesisus-võimalus valida · Laienemine-suurem haare turul · Sõltumatus- kujundad ise hinna Monopoli kaitsmise vahendid Eraettevõtte ja üksikisiku seisukohast on konkurents halb ja seda üritatakse vähendada. Monopoli kaitsmise vahendid on: · Litsents · Patent · Autoriõigus · Kaubamärk Mis on turundus? Turundus on see, kui me uurime välja, mida on vaja teha selleks, et müüa oma toodet või teenust kasumlikult. Turundus on nagu film, milles toode on staar ja lugu räägib meile sellest, miks see staar nii eriline on ja miks me peaksime just teda aatama. Põhimõte: · Müüa nii palju kui võimalik · Nii kaua kui võimalik · Nii paljudele kui võimalik · Nii kõrge hinnaga kui võimalik
Kõiki pole vist vaja??? o Turu suurus - väike turg ei ahvatle uusi/suuri konkurente. Suur turg võib olla ahvatlev kontsernidele, kes tahavad omandada kindla positsiooniga äriüksusi tulutoovates tegevusharudes. o Turu kasvutempo ja tegevusala elutsükli faas - kiire kasv meelitab kohale uusi sisenejaid, kasvu pidurdumine suurendab konkurentsi ja tõrjub välja nõrgemad konkurendid. o Konkurentsi ulatus (lokaalne, piirkondlik, rahvuslik, rahvusvaheline, globaalne) o Konkurentide arv ja suhteline suurus. o Kas kapitalivajadus tegevusalas tegutsemiseks on suur? Suur kapitalivajadus muudab investeeringud väga vastutusrikkaks, ajastamine on oluline, sisenemis- ja väljumisbarjäärid tõusevad. o Vertikaalse integratsiooni levik tegevusalal - tõstab kapitalivajadust ja tekitab sageli konkurentsi-positsiooni ja kulude erinevused täielikult integreeritud, osaliselt integreeritud ja integreerimata ettevõtete vahel.
Kõik kommentaarid